abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194696457
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 22:18 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Sorry voor de noobvraag maar wat is de oplossing van T alweer? :) En excuus dat ik moeite heb met die namen.
Die wilt internationaal lobbyen voor de erkening van Tichanovskaja als president. Die internationale erkenning vormt dan de basis voor de erkenning van het veiligheidsapparaat van Tichanovskaja als president. Het veiligheidsapparaat kan dan vervolgens de president blijven dienen en burger Lukahenko uit het paleis zetten.
pi_194696996
Het valt mij op dat alles in die twee landen Rusland en Wit-Rusland zo gangsta is. Ik bedoel, er lijkt wel iedereen een boef. Dan past dat beeld van de geweer dragende president in dat geheel.
Waarschijnlijk teveel wodka-verrotting in de hersens? Wie zal het zeggen?

Dat is gewoon niet normaal. Dat een president met een geweer zo rondloopt. Zou bijna zeggen dat het een soort wederrechtelijke geweldsbedreiging is. Hij is zelfs niet eens op jacht.
pi_194697205
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 22:41 schreef Eindbaas_ het volgende:
Het valt mij op dat alles in die twee landen Rusland en Wit-Rusland zo gangsta is.
In Belarus is dat normaal gesproken zeker niet het geval, in Rusland is het veel normaler dat rivaliserende zaken clans naar wapens grijpen om zakelijke conflicten uit te vechten, in Belarus is dat ongehoord. Het beeld dat de laatste weken over Belarus is ontstaan, komt doordat Lukashenko (en de mensen om hem heen) het geweldsmonopolie misbruikt heeft. Onder de grote massa's demonstraten, die de straat op kwamen na de kettingen van vrouwen, is er geen bereidheid om geweld te gebruiken. In Minsk zijn de ruiten van winkels niet gesneuveld, zijn auto's niet in brand gestoken. Professionele demonstranten hebben de ME geprovoceerd, die heeft daar vervolgens in sommige gevallen op beestachtige wijze op gereageerd. Uit onvrede met zowel de verkiezingsuitslagen, als het beestachtige geweld zijn de grote massa's vreedzame demonstraties tot stand gekomen. Eerst de vrouwen en kinderen. Toen de kust veilig bleek, iedereen.
pi_194697265
Buiten verkiezingstijd loop ik zelf liever in Belarus dan in een van de grote Nederlandse steden 's-nachts over straat.
pi_194697303
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 22:49 schreef nezalezhnost het volgende:
Professionele demonstranten hebben de ME geprovoceerd, die heeft daar vervolgens in sommige gevallen op beestachtige wijze op gereageerd.
En hier heb je vast voorbeelden van?
pi_194697317
En dan niet de voorbeelden van de politie die op beestachtige wijze heeft gereageerd... (die kan ik zelf ook wel vinden)
pi_194697423
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 22:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En hier heb je vast voorbeelden van?
Heb je hem weer. Als jij graag wilt geloven dat vreedzame demonstranten massaal de straat op kwamen nadat iemand in zijn verzameling oude cassetebandjes een bandje van Viktor Tsoj vond en dat de extremisten en professionals thuis bleven, terwijl de ME zoveel mogelijk mensen probeerde te vermoorden, dan moet je dat vooral doen.
pi_194697509
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 22:53 schreef luxerobots het volgende:
En dan niet de voorbeelden van de politie die op beestachtige wijze heeft gereageerd... (die kan ik zelf ook wel vinden)
Het anti-Lukashenko kanaal NEXTA staat daar immers vol mee. Ik denk dat je probleem is dat je al je nieuws uit een enkele gekleurde bron trekt. En ik heb je geen moeite zien doen om meer diverse bronnen te zoeken en de informatie te analyseren en af te wegen. Ik ga jouw huiswerk niet doen en als je graag sprookjes geloofd, dan moet je dat vooral doen.
pi_194697521
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 22:55 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Heb je hem weer. Als jij graag wilt geloven dat vreedzame demonstranten massaal de straat op kwamen nadat iemand in zijn verzameling oude cassetebandjes een bandje van Viktor Tsoj vond en dat de extremisten en professionals thuis bleven, terwijl de ME zoveel mogelijk mensen probeerde te vermoorden, dan moet je dat vooral doen.
Wat een vreemde reactie.

Jij zegt dat professionele demonstranten de ME hebben geprovoceerd.

(professionele demonstranten, dat insinueert ook dat het hen niet om het doel gaat, namelijk een vrij Belarus)
pi_194697555
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 22:58 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Het anti-Lukashenko kanaal NEXTA staat daar immers vol mee. Ik denk dat je probleem is dat je al je nieuws uit een enkele gekleurde bron trekt. En ik heb je geen moeite zien doen om meer diverse bronnen te zoeken en de informatie te analyseren en af te wegen. Ik ga jouw huiswerk niet doen en als je graag sprookjes geloofd, dan moet je dat vooral doen.
Ik kijk wel Russia Today. Uitermate gekleurd. En inderdaad, daar lijk jij je informatie vandaan te halen.
pi_194697641
Hier zou ik ook nog graag een bron bij zien:

quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 19:59 schreef nezalezhnost het volgende:
Je kunt zeggen dat in de initieele protesten een hand van buitenaf zichtbaar was. Maar de mensen die nu over de straten van Minsk en andere Belarussische steden lopen, doen dat niet omdat ze betaald zijn.
pi_194697686
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 22:58 schreef luxerobots het volgende:

(professionele demonstranten, dat insinueert ook dat het hen niet om het doel gaat, namelijk een vrij Belarus)
Iedereen is Lukashenko zat. Het enige gezamelijk doel dat iedereen nu heeft is om Lukashenko weg te krijgen. Daarna is het pas tijd om verdere politiek te spelen.
pi_194697712
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 22:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik kijk wel Russia Today. Uitermate gekleurd. En inderdaad, daar lijk jij je informatie vandaan te halen.
Ja, want hoe vaak heb ik die aangehaald? En hoe vaak heb ik andere bronnen aangehaald? En hoeveel bronnen heb jij zelf aangehaald?
pi_194697736
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 23:02 schreef luxerobots het volgende:
Hier zou ik ook nog graag een bron bij zien:
[..]

Ik heb geen bronnen voorbij zien komen, buiten de Lukashenko propaganda, die beweren dat de demonstranten nu betaalt kregen. Dus als je wilt geloven dat de demonstranten nu betaalt krijgen, moet je naar de Lukashenko propaganda gaan kijken.
pi_194697757
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 22:22 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Die wilt internationaal lobbyen voor de erkening van Tichanovskaja als president. Die internationale erkenning vormt dan de basis voor de erkenning van het veiligheidsapparaat van Tichanovskaja als president. Het veiligheidsapparaat kan dan vervolgens de president blijven dienen en burger Lukahenko uit het paleis zetten.
En in hoeverre kan het volksparlement ingrijpen? Of is dat parlement geheel machteloos? Bestaan ze überhaupt? Waarom hoor je niks over?
pi_194697882
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 23:07 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

En in hoeverre kan het volksparlement ingrijpen? Of is dat parlement geheel machteloos? Bestaan ze überhaupt? Waarom hoor je niks over?
Sorry ik dacht dat je het over de regering had. Hieronder kun je negeren.

Die zijn allemaal door Lukashenko aangesteld. De ministers die het veiligheidsapparaat vormen opereren als een geheel. In de eerste dagen werd er gespeculeerd over mogelijk overlopen van de overige ministers. Dat zou natuurlijk een succesverhaal voor de oppositie zijn. Tot op heden geven die geen krimp. Overlopen van die ministers is overigens niet noodzakelijk in het voordeel van het volk: de kans dat ze vervangen worden en het veiligheidsapparaat aan invloed wint is aanwezig.
pi_194697918
Parlament hoor je niets over. Maar daar hoor je eigenlijk sowieso nooit iets over. Er zijn 2 lagen. De bovenste heeft 110 stoelen, de onderste 64, waarvan 8 door de president aangesteld. Ze houden zich vooral stilzwijgend bezig met het schrijven en bestuderen van wetgeving.
pi_194697997
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 23:14 schreef nezalezhnost het volgende:
Parlament hoor je niets over. Maar daar hoor je eigenlijk sowieso nooit iets over. Er zijn 2 lagen. De bovenste heeft 110 stoelen, de onderste 64, waarvan 8 door de president aangesteld. Ze houden zich vooral stilzwijgend bezig met het schrijven en bestuderen van wetgeving.
Gaan ze niet over de constitutie? Waarom kunnen ze geen wetgeving uitvaardigen die de machten van L beperkt? Of zelf nieuwe verkiezingen uitschrijven? In de VS bijv kan het Congres onderzoeken instellen, officiële verhoren doen, en aanbevelingen doen aan andere instanties. Is de macht van het parlement in Belarus relatief beperkt?
pi_194698000
Debatten worden ook nooit uitgezonden. In de vorige zitting (2015-2019) had presidentskadidate en oppositiefiguur Anna Kanopotskaja zitting. Zij was ook de presidentskandidate die het eerste een klacht heeft ingesteld bij het Hooggerechtshof over de verkiezingen. Pas nadat zij een klacht had ingediend, hebben vertegenwoordigers van Tichanovskaja, die in Litouwen zit, ook een klacht ingedient bij het Hooggerechtshof.
pi_194698043
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 23:19 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Gaan ze niet over de constitutie?
Nee
quote:
Waarom kunnen ze geen wetgeving uitvaardigen die de machten van L beperkt?
Hebben ze geen wettelijke basis voor.
quote:
Of zelf nieuwe verkiezingen uitschrijven?
Dat doet de president.
quote:
In de VS bijv kan het Congres onderzoeken instellen, officiële verhoren doen, en aanbevelingen doen aan andere instanties. Is de macht van het parlement in Belarus relatief beperkt?
Ja. Plus bijna iedereen is daar partijloos. Dus het is moeilijk om consensus te krijgen over maatregelen om de President aan te pakken.
pi_194698053
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 22:51 schreef nezalezhnost het volgende:
Buiten verkiezingstijd loop ik zelf liever in Belarus dan in een van de grote Nederlandse steden 's-nachts over straat.
Ik zou mij iig in Moskou niet meer veilig voelen als ik verwikkeld was in een groot conflict met een concurrent. Of misschien zelfs mijn buurman. Want je weet nooit of die maffiaconnecties heeft.

Is het verschil tussen Rusland en Belarus echt zo dag en nacht?
pi_194698101
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 23:21 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Nee
[..]

Hebben ze geen wettelijke basis voor.
[..]

Dat doet de president.
[..]

Ja. Plus bijna iedereen is daar partijloos. Dus het is moeilijk om consensus te krijgen over maatregelen om de President aan te pakken.
Een partijloos Parlement. _O_ Nooit van gehoord. Prachtig.
pi_194698154
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 23:22 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Ik zou mij iig in Moskou niet meer veilig voelen als ik verwikkeld was in een groot conflict met een concurrent. Of misschien zelfs mijn buurman. Want je weet nooit of die maffiaconnecties heeft.
Dat ben ik met je eens.
quote:
Is het verschil tussen Rusland en Belarus echt zo dag en nacht?
Ja. Sowieso is in Belarus de welvaart relatief gelijk verdeeld ten opzichte van Rusland. Sowieso heb je in Belarus eigenlijk geen oligarchen, als je een oligarch zou moeten aanwijzen dan kom je bij Lukashenko, met het verschil dat hij gelooft de rest van zijn leven uit de staatskas te kunnen financieren en dus niet noodzakelijk privebezit heeft. Waar in Rusland de politieke macht bepaalde zakenlieden een hand boven het hoofd houdt, moet je onder Lukashenko daar niet op rekenen. Lukashenko heeft er namelijk geen problemen om de rijkste zakenlieden een paar maanden in isolatie in voorarrest te houden als ze te weinig belasting hebben betaalt. Veel zakenlieden hebben dan ook al in de gevangenis gezeten. Een deel verkiest om hun belangen in Belarus vanuit het buitenland waar te nemen (er zijn zelfs zakenlui die zich alleen nog in Belarus wagen als Lukashenko op staatsbezoek in een ander land zit). Een deel trekt zich terug uit Belarus. En je hebt ook mensen zoals Prokopenja, die van gevangenisklant tot een van de grootste belastingbetalers van het land zijn geworden.
pi_194698167
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 23:25 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Een partijloos Parlement. _O_ Nooit van gehoord. Prachtig.
Het is niet geheel partijloos. Meestal zijn er een paar mensen wel lid van een partij, maar dat is meestal niet meer dan 10% van een van de lagen van het parlament.
pi_194699997
Ik dacht erover na en kan het zijn dat die ouwe schijterd gewoon bang is dat ze hem komen arresteren? Misschien een stel verraders binnen zijn intieme kring. Dat ze hem dan fysiek dwingen ergens mee te gaan. Mogelijk omgekocht of afgekocht. Ontvoeren en afvoeren naar het gevang. Vandaar het geweer. Als iemand iets probeert is hij klaar zichzelf te verdedigen. En desnoods knallend eruit te stappen.

Ik kan geen andere geschikte verklaring bedenken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')