Is dat die club van DrieKoplopers?quote:Op dinsdag 15 september 2020 14:06 schreef MTL het volgende:
[..]
Die opmerkingen van de testreizigers tijdens een ATO rit (de reizigers wisten van te voren niet welke ritten ATO zouden zijn en welke niet)
[..]
Laat het maar aan de NVBS-leden over. Die kunnen perfect de machinistenritten van de ATO ritten onderscheiden (not)
En tijdens een rit die door een normale machinist werd gereden:
[..]
Lastig hoor, het verschil tussen een bak en een coupé...quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
Helemaal gemist, leuk stukje over de ICM-0 in Arnhem
https://www.gelderlander.(...)e-ns-trein~a7581f62/
Nee. Heeft er ongeveer niets mee te maken.quote:Op dinsdag 15 september 2020 20:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is dat die club van DrieKoplopers?
Behalve dat ze beide falen?quote:Op dinsdag 15 september 2020 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Heeft er ongeveer niets mee te maken.
Er moet eerst nog een dealtje tussen NS en ProRail gemaakt worden over aslasten op dit traject, daarna kan hij voor de IC-Berlijn.quote:Op dinsdag 15 september 2020 17:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog niet. Alles wat ik zie is nog 1700
Een 1700 is 86 ton een BR193 80-87ton aldus Wikipediaquote:Op woensdag 16 september 2020 10:45 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er moet eerst nog een dealtje tussen NS en ProRail gemaakt worden over aslasten op dit traject, daarna kan hij voor de IC-Berlijn.
Klopt, en daar mag de BR193 dus ook overal rijden, zolang het in badslippertempo is.quote:Op woensdag 16 september 2020 10:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Want volgens mij is het allemaal wel vrij veel gebruikte trajecten waar ook badslippers rijden?
Pimpelen op toeslagsneldheidquote:Op woensdag 16 september 2020 13:53 schreef James1988 het volgende:
Op de Hanzelijn mag een Vectron al 140/160 rijden met reizigersmat.
Nieuwe NightJet zie ik zo ook niet. Verder is het redelijk rustig met veranderingen komende dienstregelingwissel dacht ik?quote:Op woensdag 16 september 2020 14:13 schreef dennistd het volgende:
De nieuwe dienstregeling staat online, al ontbreken er nog wel wat treinen. Zo mis ik bijvoorbeeld de serie 31400 (Amersfoort <-> Barneveld Zuid).
http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi
interessante dienstregeling met de stoptrein tussen Leeuwarden en Groningen. Die wordt in beide richtingen versneld van 49 minuten nu naar 44 minuten straks. Dan sloop je veel van de rijdtijdmarge er uit.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:13 schreef dennistd het volgende:
De nieuwe dienstregeling staat online, al ontbreken er nog wel wat treinen. Zo mis ik bijvoorbeeld de serie 31400 (Amersfoort <-> Barneveld Zuid).
http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi
1700 is 86 ton. 1600/1800 nog ietsje lichter met 83 ton. Deze Vectrons zijn 90 ton. Daarmee is de aslast 22,5 ton. In de netverklaring kan je vinden hoe hard je daarmee waar mag.quote:Op woensdag 16 september 2020 11:03 schreef MTL het volgende:
Een 1700 is 84 ton en komt daarmee binnen de 21,5t aslast. Met 87t zit je daar precies overheen en val je dus in een zwaardere aslastcategorie met alle beperkingen van dien.
Dan moet er dus per traject aangetoond worden dat de trein er met hogere snelheid overheen kan rijden zonder problemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |