abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 15 september 2020 @ 17:01:48 #202
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195074104
Krijgen de 193'ers die NS gaat leasen ook de NS kleuren?

@Dr_Flash heb je al zo'n ding voor de Pimpel gespot? Dacht dat de trainingsritten voor NS personeel - dat de tractie voor Köln gaat verzorgen - plaats gaat vinden met de Pimpel.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 15 september 2020 @ 17:14:54 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_195074327
Nog niet. Alles wat ik zie is nog 1700
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 15 september 2020 @ 20:04:36 #204
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195077446
quote:
81s.gif Op dinsdag 15 september 2020 14:06 schreef MTL het volgende:

[..]

Die opmerkingen van de testreizigers tijdens een ATO rit (de reizigers wisten van te voren niet welke ritten ATO zouden zijn en welke niet) :')
[..]

Laat het maar aan de NVBS-leden over. Die kunnen perfect de machinistenritten van de ATO ritten onderscheiden (not) _O-

En tijdens een rit die door een normale machinist werd gereden:
[..]

_O-
Is dat die club van DrieKoplopers? :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 15 september 2020 @ 20:09:16 #205
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195077549
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
Helemaal gemist, leuk stukje over de ICM-0 in Arnhem
https://www.gelderlander.(...)e-ns-trein~a7581f62/
Lastig hoor, het verschil tussen een bak en een coupé...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 15 september 2020 @ 20:10:01 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_195077577
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 20:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Is dat die club van DrieKoplopers? :D
Nee. Heeft er ongeveer niets mee te maken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 15 september 2020 @ 20:25:37 #207
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195077906
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Heeft er ongeveer niets mee te maken.
Behalve dat ze beide falen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 16 september 2020 @ 10:45:24 #208
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_195085050
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 17:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog niet. Alles wat ik zie is nog 1700
Er moet eerst nog een dealtje tussen NS en ProRail gemaakt worden over aslasten op dit traject, daarna kan hij voor de IC-Berlijn.
  Moderator woensdag 16 september 2020 @ 10:55:05 #209
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195085222
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 10:45 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Er moet eerst nog een dealtje tussen NS en ProRail gemaakt worden over aslasten op dit traject, daarna kan hij voor de IC-Berlijn.
Een 1700 is 86 ton een BR193 80-87ton aldus Wikipedia :?
Ik weet dat de aslast dan nog steeds verschillend kan zijn, maar een locomotief lijkt me wel redelijk symmetrisch opgebouwd?

Welk deeltraject is het kritieke punt dan? Want volgens mij is het allemaal wel vrij veel gebruikte trajecten waar ook badslippers rijden?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_195085374
Een 1700 is 84 ton en komt daarmee binnen de 21,5t aslast. Met 87t zit je daar precies overheen en val je dus in een zwaardere aslastcategorie met alle beperkingen van dien.
Dan moet er dus per traject aangetoond worden dat de trein er met hogere snelheid overheen kan rijden zonder problemen.
  Redactie Sport woensdag 16 september 2020 @ 12:43:53 #211
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_195087414
Ik mag toch hopen dat het dan ook meteen voor de Veluwelijn, de Flevolijn, de Hanzelijn en de IJssellijn (Zwolle-Deventer) wordt aangevraagd. Anders sta je mooi bij een verstoring :X
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 16 september 2020 @ 12:54:47 #212
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_195087646
Bij verstoringen lijkt me een snelheidsbeperking van 100km/h geen onoverkomelijk probleem? Bij een omleiding kom je toch al snel in een goederenpad terecht.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 10:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Want volgens mij is het allemaal wel vrij veel gebruikte trajecten waar ook badslippers rijden?
Klopt, en daar mag de BR193 dus ook overal rijden, zolang het in badslippertempo is.
  Redactie Sport woensdag 16 september 2020 @ 13:27:09 #213
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_195088301
Voor de liefhebber van een rode Plan V: de Karel is onderweg

twitter
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 16 september 2020 @ 13:53:59 #214
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_195088739
Op de Hanzelijn mag een Vectron al 140/160 rijden met reizigersmat.
  Redactie Sport woensdag 16 september 2020 @ 14:13:46 #215
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_195089119
De nieuwe dienstregeling staat online, al ontbreken er nog wel wat treinen. Zo mis ik bijvoorbeeld de serie 31400 (Amersfoort <-> Barneveld Zuid).

http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator woensdag 16 september 2020 @ 14:44:54 #216
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195089846
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:53 schreef James1988 het volgende:
Op de Hanzelijn mag een Vectron al 140/160 rijden met reizigersmat.
Pimpelen op toeslagsneldheid _O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 16 september 2020 @ 16:39:25 #217
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_195092013
Ik zit momenteel in Bacharach aan de Rijn in Deutschland, wordt gek van de Badslipperexpressen hier. Niet normaal zoveel
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 16 september 2020 @ 18:03:48 #218
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_195093964
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:13 schreef dennistd het volgende:
De nieuwe dienstregeling staat online, al ontbreken er nog wel wat treinen. Zo mis ik bijvoorbeeld de serie 31400 (Amersfoort <-> Barneveld Zuid).

http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi
Nieuwe NightJet zie ik zo ook niet. Verder is het redelijk rustig met veranderingen komende dienstregelingwissel dacht ik?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 september 2020 @ 18:13:23 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_195094082
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:13 schreef dennistd het volgende:
De nieuwe dienstregeling staat online, al ontbreken er nog wel wat treinen. Zo mis ik bijvoorbeeld de serie 31400 (Amersfoort <-> Barneveld Zuid).

http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/nn?L=profi
interessante dienstregeling met de stoptrein tussen Leeuwarden en Groningen. Die wordt in beide richtingen versneld van 49 minuten nu naar 44 minuten straks. Dan sloop je veel van de rijdtijdmarge er uit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_195094609
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  woensdag 16 september 2020 @ 22:25:56 #221
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_195100281
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 11:03 schreef MTL het volgende:
Een 1700 is 84 ton en komt daarmee binnen de 21,5t aslast. Met 87t zit je daar precies overheen en val je dus in een zwaardere aslastcategorie met alle beperkingen van dien.
Dan moet er dus per traject aangetoond worden dat de trein er met hogere snelheid overheen kan rijden zonder problemen.
1700 is 86 ton. 1600/1800 nog ietsje lichter met 83 ton. Deze Vectrons zijn 90 ton. Daarmee is de aslast 22,5 ton. In de netverklaring kan je vinden hoe hard je daarmee waar mag.
  donderdag 17 september 2020 @ 09:44:35 #222
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_195105101
Voor de liefhebbers de netverklaring: https://www.prorail.nl/si(...)9_-_definitief_1.pdf
Dan staat het op pagina 184 van de PDF.
  donderdag 17 september 2020 @ 10:57:13 #223
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_195106261
Kort samengevat: wil je in Nederland 140 rijden met een moderne locomotief, moet dat apart aangevraagd worden bij Prorail voor de betreffende baanvakken. Tenzij Hanzelijn of HSL daar mag het altijd.

Hoe komt het dat op trajecten waar voor goederenvervoer beladingsklasse D4 is toegestaan (max 22,5 t), voor reizigersvervoer wordt uitgegaan van beladingsklasse C2 (max 20 t) en zwaardere locs (1600 en nieuwer) nog steeds als uitzonderingen worden gezien?
  donderdag 17 september 2020 @ 11:23:02 #224
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_195106640
Voor goederen hanteert ProRail een maximum van 100 km/h (zie daar de 100 km/h met de Vectron). Voor 21,5 ton gold tot 2018 dat dat sowieso mocht tot 140 km/h. Mijn vermoeden is dat wat toen 21,5 ton op baanvaksnelheid reed nu gedoogd wordt.
  donderdag 17 september 2020 @ 11:23:52 #225
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_195106662
weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')