abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205172368
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 17:09 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Geheim overleg bij de mocromafia:
Mo, zijn de spullen geregeld?
Ja man. We hebben AKs, vesten en explosieven. Niemand gaat ons tegenhouden.
Top! Fouad, hoe zit het met onze helper aan de binnenkant?
Helemaal in orde. Zodra wij het sein geven gaat alles uit, de camera's, de lichten, de sensoren. Niemand zal ons zien.
Zeker weten?
Ja man, we hebben speciale info die hij niet openbaar wil hebben, snap je?
Ik snap het man! Rachid, de helikopter staat klaar?
Eh... Daar is een probleem mee.
Wat? Alles was to al geregeld.
Tja, de piloot...
Wat is er met de piloot?
Hij zegt dat het niet mag.
Dat wat niet mag?
Hij mag niet boven de gevangenis vliegen.
Van wie niet?
Van de overheid. Ze hebben het luchtruim gesloten.
Wat? En dan vliegt hij niet?
Nee, het mag toch niet?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_205173442
Prima eisen. ^O^
pi_205173482
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 14:23 schreef Sodemieters het volgende:
Dat de eis tegen Taghi levenslang is, is niet zo spannend. Niemand had iets anders verwacht.

Wat wel interessant is, is wat de eisen zijn tegen de medeverdachten. Ik zie daar ook diverse keren levenslang terugkomen. De reden waarom het interessant is: iedereen heeft tot nu toe z'n mond gehouden. De strafeis (en vooral de veroordeling) zouden voor sommigen wellicht nog aanleiding kunnen zijn om te denken: 'ja, maar ho eens even - ik ga in hoger beroep wél vertellen wat er echt gebeurd is, want dit gaat me te ver, dit heb ik niet gedaan'.

Dat zou het hoger beroep een stuk interessanter kunnen maken dan de lopende rechtszaak, die vooral een verplicht nummer was en waarbij tijdens de zittingen meer gesproken werd over procedurele dingen dan over de inhoud.
Als je wil dat je eigen familie uitgemoord wilt woorden misschien wel, plus dat je zelf ook nooit meer veilig bent, ik acht dat Tachi groot genoeg om er voor te zorgen dat zelfs de begeleideders van het getuigenprogamma omgekocht kunnen worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205173513
Weet iemand eigenlijk hoe het met Rio de Chileen zit? Volgens mij komt die er een stuk beter af met rond 12 jaar cel, dacht dat hij ook bijgevoegd was maar kennelijk niet.
pi_205173724
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 19:56 schreef raptorix het volgende:

[..]
Als je wil dat je eigen familie uitgemoord wilt woorden misschien wel, plus dat je zelf ook nooit meer veilig bent, ik acht dat Tachi groot genoeg om er voor te zorgen dat zelfs de begeleideders van het getuigenprogamma omgekocht kunnen worden.
Dat is de afweging. Aan de andere kant is de vraag of je je hele leven vast wilt zitten, terwijl je wellicht ook na een paar jaar met een andere identiteit in het buitenland kunt zitten.
pi_205173913
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 19:59 schreef raptorix het volgende:
Weet iemand eigenlijk hoe het met Rio de Chileen zit? Volgens mij komt die er een stuk beter af met rond 12 jaar cel, dacht dat hij ook bijgevoegd was maar kennelijk niet.
Als het goed is volgt er nog een tweede proces tegen hem, waarin dan ook liquidaties betrokken worden. Daar moet Chili dan wel eerst toestemming voor geven, aangezien dit niet genoemd stond in het uitleveringsverzoek. Simpel gezegd: Nederland zet in zo'n uitleveringsverzoek 'we willen 'm gaan vervolgen voor dit en dat'. Daar kun je niet - na uitlevering - zo maar van alles aan toevoegen.
pi_205173923
Luisteren jullie ook de Taghi podcast?
Lekker veel uitleg.

Overigens is het Rico de Chileen.
pi_205173938
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 18:08 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Geheim overleg bij de mocromafia:
Mo, zijn de spullen geregeld?
Ja man. We hebben AKs, vesten en explosieven. Niemand gaat ons tegenhouden.
Top! Fouad, hoe zit het met onze helper aan de binnenkant?
Helemaal in orde. Zodra wij het sein geven gaat alles uit, de camera's, de lichten, de sensoren. Niemand zal ons zien.
Zeker weten?
Ja man, we hebben speciale info die hij niet openbaar wil hebben, snap je?
Ik snap het man! Rachid, de helikopter staat klaar?
Eh... Daar is een probleem mee.
Wat? Alles was to al geregeld.
Tja, de piloot...
Wat is er met de piloot?
Hij zegt dat het niet mag.
Dat wat niet mag?
Hij mag niet boven de gevangenis vliegen.
Van wie niet?
Van de overheid. Ze hebben het luchtruim gesloten.
Wat? En dan vliegt hij niet?
Nee, het mag toch niet?
:D
pi_205174017
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:24 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Als het goed is volgt er nog een tweede proces tegen hem, waarin dan ook liquidaties betrokken worden. Daar moet Chili dan wel eerst toestemming voor geven, aangezien dit niet genoemd stond in het uitleveringsverzoek. Simpel gezegd: Nederland zet in zo'n uitleveringsverzoek 'we willen 'm gaan vervolgen voor dit en dat'. Daar kun je niet - na uitlevering - zo maar van alles aan toevoegen.
Dat weet ik maar, ik dacht dat hij al in Marengo was gevoerd voor leiden van Criminele organisatie / Witwasse, zijn ook niet misselijke strafjes, uit mijn hoofd ook 12-15 jaar.
pi_205174030
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:25 schreef Blues het volgende:
Lekker veel uitleg.
:Y Twee uur geleden nog beluisterd.
pi_205174031
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:25 schreef Blues het volgende:
Lekker veel uitleg.

Overigens is het Rico de Chileen.
Haha Typo, ik volg alle Podcasts en Artikelen al jaar of 10.
Persoonlijk is Willem Podcast mijn favoriet omdat dat vooral interviews zijn, meestal met advocaten, echt een topserie, Harry Lensink en Marian Husken zijn wat mij betreft de toppers met betrekking tot de verslaggeving in Nederland.
pi_205174060
Intrigerend om te volgen he!
pi_205174095
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat weet ik maar, ik dacht dat hij al in Marengo was gevoerd voor leiden van Criminele organisatie / Witwasse, zijn ook niet misselijke strafjes, uit mijn hoofd ook 12-15 jaar.
Nee, Rico is geen verdachte in Marengo.
pi_205174116
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:35 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, Rico is geen verdachte in Marengo.
Zie net dat ie voor 11 jaar is veroordeeld, denk dat ie daar ze handjes mee mag dichtknijpen. Wel voor hem te hopen dat er verder geen lijken uit de kast komen.
pi_205174131
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:37 schreef raptorix het volgende:

[..]
Zie net dat ie voor 11 jaar is veroordeeld, denk dat ie daar ze handjes mee mag dichtknijpen. Wel voor hem te hopen dat er verder geen lijken uit de kast komen.
Als in het volgende proces die liquidaties er inderdaad bij komen, zal het waarschijnlijk ook levenslang worden.
pi_205174176
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:38 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Als in het volgende proces die liquidaties er inderdaad bij komen, zal het waarschijnlijk ook levenslang worden.
Die kans acht ik niet zo groot, dat zal administratief een enorme puinzooi worden, volgens mij lag moord of organisatie nu niet als eis, dus moet men een nieuw proces opzetten, dat zou je dan parallel aan Marengo moeten houden met al het gedoe van dien, met Willem Holleeder was dat al een gedoe, ik denk dat dat hier nog groter zal worden.
pi_205174225
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:41 schreef raptorix het volgende:

[..]
Die kans acht ik niet zo groot, dat zal administratief een enorme puinzooi worden, volgens mij lag moord of organisatie nu niet als eis, dus moet men een nieuw proces opzetten, dat zou je dan parallel aan Marengo moeten houden met al het gedoe van dien, met Willem Holleeder was dat al een gedoe, ik denk dat dat hier nog groter zal worden.
Er lopen al diverse gerelateerde processen parallel aan Marengo, daar kan deze best bij. Marengo is - qua proces - ook tamelijk eenvoudig: niemand praat, dus ze vliegen met flink tempo er doorheen.

Het grote punt is de toestemming vanuit Chili.
pi_205174261
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:44 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Er lopen al diverse gerelateerde processen parallel aan Marengo, daar kan deze best bij. Marengo is - qua proces - ook tamelijk eenvoudig: niemand praat, dus ze vliegen met flink tempo er doorheen.

Het grote punt is de toestemming vanuit Chili.
Dat is nog een extra ding, maar volgens mij zitten de jongens in Marengo nu wel voor de levensberovingen en de jongens erbuiten op zijn hoogst voor faciliteren. Ik verwacht niet dat ze nu Rico in 1 keer voor zwaardere zaken er bij gaan gooien, volgens mij is hij daar ook nooit echt van verdacht omdat hij meer aan de andere kant van de organisatie zat, sterker nog vanuit de PGP berichten is gebleken dat Rico zelfs remmend heeft aangestuurd door Taghi te waarschuwen dat hij geen rare dingen moest doen, een advocaat zal dat zeer waarschijnlijk sterk gaan uitspelen.
pi_205174293
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:47 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat is nog een extra ding, maar volgens mij zitten de jongens in Marengo nu wel voor de levensberovingen en de jongens erbuiten op zijn hoogst voor faciliteren.
Nee, in Eris draait het ook om liquidaties.
pi_205174392
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:50 schreef Sodemieters het volgende:
Eris
Jawel, maar in hoger beroep kan men niet zomaar zaken/aanklachten bijvoegen, dat zou dan in apart proces moeten en daar zal de rechter zeer kritisch naar kijken als daar al bewijs voor was voor proces begon.
pi_205174408
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:58 schreef raptorix het volgende:

[..]
Jawel, maar in hoger beroep kan men niet zomaar zaken/aanklachten bijvoegen, dat zou dan in apart proces moeten en daar zal de rechter zeer kritisch naar kijken als daar al bewijs voor was voor proces begon.
Wat bedoel je? Ik had het helemaal niet over een hoger beroep?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2022 21:00:04 ]
pi_205174426
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:59 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wat bedoel je? Ik had het helemaal niet over een hoger beroep?
Hij is veroordeeld in Eris, in hoger beroep kunnen daar niet zomaar nieuwe aanklachten bij komen.
pi_205174468
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 21:01 schreef raptorix het volgende:

[..]
Hij is veroordeeld in Eris, in hoger beroep kunnen daar niet zomaar nieuwe aanklachten bij komen.
Ik snap echt niet wat je bedoelt. Over wie heb je het nu? Er is namelijk nog niemand veroordeeld in Eris, die uitspraak moet nog komen.
pi_205174518
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 21:03 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik snap echt niet wat je bedoelt. Over wie heb je het nu? Er is namelijk nog niemand veroordeeld in Eris, die uitspraak moet nog komen.
https://panorama.nl/artik(...)voor-rico-de-chileen
pi_205174575
quote:
Aha. Panorama zit er naast, maar nu snap ik de verwarring. Het proces tegen Rico heette Orinus. Als Chili toestemming geeft volgt Orinus II. Dat wordt dan inderdaad een nieuw proces, geen hoger beroep.

Waar ik het over had - Eris - is het proces tegen Caloh Wagoh.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2022 21:10:43 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')