abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194712720
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 12:00 schreef Franny_G het volgende:
Bowie toch?
Jep. Niet dat Lou niet wordt bewonderd, maar niet zoals Bowie. Er ligt hier altijd wel een of ander naslagwerk open Hoeveel kun je over iemands werk te weten komen, vraag ik me wel eens af. Altijd meer, klaarblijkelijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194712786
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 13:20 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik zag laatst op je twitterz dat ie niet bepaald gematigder was geworden in z'n opvattingen. En het laatste dat ik van Koekepan hoorde was dat ie dweepte met Jordan Peterson (die, voor zo ver ie eerder niet van het padje af was, dat de laatste tijd wel is) dus ik weet niet of #filo echt een gezonde grond was.
Is-ie nog steeds een sociaal darwinist? Kan ik me niet voorstellen als hij dweept met Peterson. Overigens wordt Peterson hier ook gewoon gelezen.
pi_194712794
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 13:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, maar ik ging altijd van harte tegen dat sociaal darwinisme in. En ik vermoedde indertijd dat het meer met poseren te maken had dan met oprechte overtuiging. Ik was zelf daarentegen altijd volstrekt serieus. En m'n ideeën zijn nauwelijks veranderd. Ik heb hooguit meer oog gekregen voor sociale aspecten (dankzij een intrigerende libertarische dame uit Amstelveen die ik als jonge twintiger ontmoette).
Hij is nog steeds zo, er zat juist een zeer vaste overtuiging in.
Mijn eigen overtuigingen zijn ook niet veranderd. Ik vind jou wel een stuk aardiger geworden, :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:25:57 #54
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_194712816
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 13:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Is-ie nog steeds een sociaal darwinist? Kan ik me niet voorstellen als hij dweept met Peterson. Overigens wordt Peterson hier ook gewoon gelezen.
Sorry voor de moeizame samengestelde zin. Deel 1 ging over berserker, deel 2 over koekepan.

Met van die logicatypes had ik misschien beter haakjes kunnen gebruiken.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_194712832
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 13:24 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Hij is nog steeds zo, er zat juist een zeer vaste overtuiging in.
Mijn eigen overtuigingen zijn ook niet veranderd. Ik vind jou wel een stuk aardiger geworden, :D .
Dat hij gepassioneerd is over zijn overtuigingen is hetzelfde gebleven, bedoel je? Dat heb ik namelijk zelf ook. Ik deel met Berserker dat ik na de dood op Fortuyn een knauw heb opgelopen. Ik praat vrijwel niet meer openlijk over mijn ideeën. Aan de universiteit was dat sowieso niet mogelijk. En hier op Fok! voelt het niet meer als een intellectuele oefening.
pi_194712841
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 13:25 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Sorry voor de moeizame samengestelde zin. Deel 1 ging over berserker, deel 2 over koekepan.
:o
pi_194712892
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 13:20 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik zag laatst op je twitterz dat ie niet bepaald gematigder was geworden in z'n opvattingen. En het laatste dat ik van Koekepan hoorde was dat ie dweepte met Jordan Peterson (die, voor zo ver ie eerder niet van het padje af was, dat de laatste tijd wel is) dus ik weet niet of #filo echt een gezonde grond was.
Kijk jij daar zelf zo op terug, als een wel/niet gezonde grond? Ik heb dat zelf niet zo ervaren. Ik stond al stevig in mijn eigen ideeën en vond het ook wel leuk dat ik via bijv Claudia meer te weten kwam over het libertarisme. Elkaar niet continu bevestigen in het eigen gelijk (wat enerzijds ook wel gebeurde uiteraard), maar juist ook de verschillen in denken wat uitdiepen, was wat me ook aantrok.

quote:
Nou ja, heel vroeger was ik een linkse cda'er en nu ben ik al 10 jaar een voor amsterdamse begrippen rechtse groenlinkser, dus ik denk dat ik (voor amsterdam) allesbehalve woke ben. Maar ik probeer in elk geval om niet altijd te blijven denken wat ik al dacht en af en toe open te staan voor nieuwe argumenten. Maar als ik interviews lees met mensen van de dipsaus-podcast of zo krijg ik wel heel snel overal jeuk.
Haha. Dan zitten wij ongeveer precies op dezelfde golflengte, al was ik altijd al een 'rechtse GL'ser'. ;) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_194712944
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 13:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat hij gepassioneerd is over zijn overtuigingen is hetzelfde gebleven, bedoel je? Dat heb ik namelijk zelf ook. Ik deel met Berserker dat ik na de dood op Fortuyn een knauw heb opgelopen. Ik praat vrijwel niet meer openlijk over mijn ideeën. Aan de universiteit was dat sowieso niet mogelijk. En hier op Fok! voelt het niet meer als een intellectuele oefening.
Ja, daarin liepen onze wegen en ervaringen heel anders. Ik studeerde toen al niet meer, en heb bovendien gestudeerd in Leiden, wat gewoon niet echt een links bolwerk was/is. Ik weet wel dat ik destijds in mijn tamelijk linkse vrienden- en kennissenkring wel discussies had, omdat ik vond dat zij Fortuyn te makkelijk afserveerden, of niet wilden nadenken over wat hij zei.
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:36:09 #59
11923 I.R.Baboon
pi_194712971
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 13:30 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Kijk jij daar zelf zo op terug, als een wel/niet gezonde grond?
Nee ik heb daar nooit zo naar gekeken, misschien als ik ooit in psychoanalyse ga/moet. Ik vond het - lekker ongecompliceerd - een heel plezierige periode waarin ik leerde om spitsvondig te zijn en het was een aangename afleiding in een paar oersaaie jaren in Friesland.
pi_194712988
Ik mis zodiakk nog regelmatig. Ik heb wel eens met een baby en een dikke buik een bezoek gebracht aan z'n vrijgezellenappartement en me er heel misplaatst gevoeld. De jochies van #filosofie zijn wat later aan hun burgerbestaan begonnen.
pi_194712996
Dit meisje ook.
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:19:44 #62
11923 I.R.Baboon
pi_194713221
Deze kwam net niet door wegens werkt niet: Ik zat toen nog op de middelbare school, ik denk dat de meeste klasgenoten van me niet eens wisten wie Fortuyn was (nou ja, ongeveer dan). Ik vond het echt heel stom dat ie doodgeschoten werd maar twijfel er inmiddels niet meer aan dat het met een levende Fortuyn ook in no time tot een politieke soap zou zijn verworden allemaal. Aan de andere kant hadden we dan nu misschien minder gesmuld van alle strapatsen bij 50 plus.

-

En ik had zeker wel aanleg voor het langdurge vrijgezellenleven met bijbehorende inrichting maar helaas strikte ik een oudere vrouw. Dan maar wachten tot de kinderen het huis uit gaan.
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:41:31 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194713606
Mijn corona-standpunt heeft niks te maken met een gebrek aan empathie maar met een gebrek aan sentimentaliteit. Je kunt het sop en de kool niet sparen. Al te drastische maatregelen uit hysterie genomen redden helemaal geen levens. Ze verleggen de tol hooguit van oud naar jong. En dan sta ik aan de kant van de jongeren.

Het verbaast me dat dit blijkbaar zoveel weerstand opwekt op deze plek. Van Claudia snap ik het al helemaal niet.
The End Times are wild
pi_194713967
Het verbaast me dat dat jou verbaasd.
Aldus.
pi_194714772
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 14:41 schreef LXIV het volgende:
Mijn corona-standpunt heeft niks te maken met een gebrek aan empathie maar met een gebrek aan sentimentaliteit. Je kunt het sop en de kool niet sparen. Al te drastische maatregelen uit hysterie genomen redden helemaal geen levens. Ze verleggen de tol hooguit van oud naar jong. En dan sta ik aan de kant van de jongeren.

Het verbaast me dat dit blijkbaar zoveel weerstand opwekt op deze plek. Van Claudia snap ik het al helemaal niet.
Troost je, afgaande op wat hij op twitter zet, is de oude #filo Berserker het wel met je eens.

Van mij mag je alles zeggen hoor, maar een weerwoord lijkt me logisch. Ik voel geen behoefte tot een discussie over corona en de maatregelen. Ik denk er zelf zo min mogelijk over na, het boeit me gewoon niet zo erg, wie er gelijk heeft, of mondkapjes wel of niet werken, etc etc etc. Toen ik in Frankrijk op vakantie was, deed ik een mondkapje op bij het winkelen, prima, het zal wel, als dat moet dan doe ik dat. Ik maak me wel zorgen over de gevolgen, maar het is uiterst naïef volgens mij te denken dat we met net wat andere maatregelen de economie wel kunnen redden. We're fucked. Daar komt het op de ene of andere manier wel op neer.
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:44:42 #66
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_194715000
Mijn eigen vader is een coronacriticus die met complotten dweept, uitzendingen van Café Weltschmerz deelt op FB en het met ergerlijke nonchalance heeft over de ‘meenstriem meediejaa’.

Het liefst zou ik hem vanaf anderhalve meter tot de orde willen roepen maar dat heeft al eens tot een zondagse ruzie geleid, ik vind het wel genoeg zo. Alsof je er iets mee oplost.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_194715422
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 14:41 schreef LXIV het volgende:

Je stellingname berust op een aantal foutieve veronderstellingen:

- Jongeren en ouderen zijn twee groepen die je van elkaar kunt scheiden. Dat is niet zo. Jongeren hebben ouders en grootouders. Bedenk maar eens hoe het voor jongeren is als ouders en grootouders in groten getale ziek worden of zelfs sterven. Lijden de jongeren daar niet onder?

- Jongeren worden gespaard. Dat is niet zo: veel jongeren worden ziek, heel behoorlijk ziek. In procentuele zin gaat het om een klein aantal, maar een laag percentage van een groot getal resulteert in een flink aantal zieke jongeren. Daar komt ellende uit voort zoals studievertraging.

- De economische malaise zal minder groot zijn als je het virus laat woekeren. Dat weten we helemaal niet. Als veel mensen zich isoleren, ziek worden of sterven dan leidt dat tot maatschappelijke ontwrichting. Dat het virus er is zorgt per definitie voor economische rampspoed. Ik zou het ook graag anders zien, maar het is nu eenmaal zo.

Ik behoor tot een risicogroep, LXIV. En vorig jaar ben ik erg ziek geweest vanwege een infectie. Ik ben erop gebrand om geen corona te krijgen. Dat doe ik door mezelf te isoleren. Ik heb mijn werk mee omdat ik eenvoudig thuis kan werken en veel begrip krijg. Dat gaat niet voor iedereen die tot een risicogroep behoort op en ik leef met die mensen mee. Ik leef trouwens ook mee met oudere mensen die maar wat vaak als dor hout worden bestempeld. Misselijkmakend vind ik dat.

Ik sta aan de kant van de ouderen noch de jongeren. Kampen creëren vind ik niet zo constructief.
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:29:07 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194716456
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 17:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je stellingname berust op een aantal foutieve veronderstellingen:

- Jongeren en ouderen zijn twee groepen die je van elkaar kunt scheiden. Dat is niet zo. Jongeren hebben ouders en grootouders. Bedenk maar eens hoe het voor jongeren is als ouders en grootouders in groten getale ziek worden of zelfs sterven. Lijden de jongeren daar niet onder?

- Jongeren worden gespaard. Dat is niet zo: veel jongeren worden ziek, heel behoorlijk ziek. In procentuele zin gaat het om een klein aantal, maar een laag percentage van een groot getal resulteert in een flink aantal zieke jongeren. Daar komt ellende uit voort zoals studievertraging.

- De economische malaise zal minder groot zijn als je het virus laat woekeren. Dat weten we helemaal niet. Als veel mensen zich isoleren, ziek wordenik of sterven dan leidt dat tot maatschappelijke ontwrichting. Dat het virus er is zorgt per definitie voor economische rampspoed. Ik zou het ook graag anders zien, maar het is nu eenmaal zo.

Ik behoor tot een risicogroep, LXIV. En vorig jaar ben ik erg ziek geweest vanwege een infectie. Ik ben erop gebrand om geen corona te krijgen. Dat doe ik door mezelf te isoleren. Ik heb mijn werk mee omdat ik eenvoudig thuis kan werken en veel begrip krijg. Dat gaat niet voor iedereen die tot een risicogroep behoort op en ik leef met die mensen mee. Ik leef trouwens ook mee met oudere mensen die maar wat vaak als dor hout worden bestempeld. Misselijkmakend vind ik dat.

Ik sta aan de kant van de ouderen noch de jongeren. Kampen creëren vind ik niet zo constructief.
Ik verbaas me niet zo zeer over jouw stellingname voor of tegen cironamaatregelen maar over de vrije discussie.
The End Times are wild
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:16:57 #69
11923 I.R.Baboon
pi_194717453
Je snapt best dat 'corona-deuger' geen goede manier is om een vrije discussie te starten. Of je snapt het niet.
pi_194827074
Hebben jelui al gedonneerd?
Aldus.
  dinsdag 1 september 2020 @ 14:13:19 #71
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194827328
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:55 schreef Z het volgende:
Hebben jelui al gedonneerd?
Dat hangt er van af waarvoor..
The End Times are wild
pi_194829096
Voor de kades in O+ Amsterdam O+ natuurlijk.
Aldus.
  dinsdag 1 september 2020 @ 16:57:44 #73
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194829959
Ah. Amsterdam die grote stad. Dat is de vraag natuurlijk
The End Times are wild
  dinsdag 1 september 2020 @ 17:19:07 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194830322
Dempen die grachten. Direct toeristen- en parkeerprobleem opgelost.
The love you take is equal to the love you make.
pi_194830402
Hmm. Onder de 'gracht' waar ik aan werk, wordt een parkeergarage gebouwd. Dat heeft toch mijn voorkeur.
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')