Jep. Niet dat Lou niet wordt bewonderd, maar niet zoals Bowie. Er ligt hier altijd wel een of ander naslagwerk open Hoeveel kun je over iemands werk te weten komen, vraag ik me wel eens af. Altijd meer, klaarblijkelijk.quote:
Is-ie nog steeds een sociaal darwinist? Kan ik me niet voorstellen als hij dweept met Peterson. Overigens wordt Peterson hier ook gewoon gelezen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 13:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik zag laatst op je twitterz dat ie niet bepaald gematigder was geworden in z'n opvattingen. En het laatste dat ik van Koekepan hoorde was dat ie dweepte met Jordan Peterson (die, voor zo ver ie eerder niet van het padje af was, dat de laatste tijd wel is) dus ik weet niet of #filo echt een gezonde grond was.
Hij is nog steeds zo, er zat juist een zeer vaste overtuiging in.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 13:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, maar ik ging altijd van harte tegen dat sociaal darwinisme in. En ik vermoedde indertijd dat het meer met poseren te maken had dan met oprechte overtuiging. Ik was zelf daarentegen altijd volstrekt serieus. En m'n ideeën zijn nauwelijks veranderd. Ik heb hooguit meer oog gekregen voor sociale aspecten (dankzij een intrigerende libertarische dame uit Amstelveen die ik als jonge twintiger ontmoette).
Sorry voor de moeizame samengestelde zin. Deel 1 ging over berserker, deel 2 over koekepan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 13:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is-ie nog steeds een sociaal darwinist? Kan ik me niet voorstellen als hij dweept met Peterson. Overigens wordt Peterson hier ook gewoon gelezen.
Dat hij gepassioneerd is over zijn overtuigingen is hetzelfde gebleven, bedoel je? Dat heb ik namelijk zelf ook. Ik deel met Berserker dat ik na de dood op Fortuyn een knauw heb opgelopen. Ik praat vrijwel niet meer openlijk over mijn ideeën. Aan de universiteit was dat sowieso niet mogelijk. En hier op Fok! voelt het niet meer als een intellectuele oefening.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 13:24 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Hij is nog steeds zo, er zat juist een zeer vaste overtuiging in.
Mijn eigen overtuigingen zijn ook niet veranderd. Ik vind jou wel een stuk aardiger geworden,.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 13:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Sorry voor de moeizame samengestelde zin. Deel 1 ging over berserker, deel 2 over koekepan.
Kijk jij daar zelf zo op terug, als een wel/niet gezonde grond? Ik heb dat zelf niet zo ervaren. Ik stond al stevig in mijn eigen ideeën en vond het ook wel leuk dat ik via bijv Claudia meer te weten kwam over het libertarisme. Elkaar niet continu bevestigen in het eigen gelijk (wat enerzijds ook wel gebeurde uiteraard), maar juist ook de verschillen in denken wat uitdiepen, was wat me ook aantrok.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 13:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik zag laatst op je twitterz dat ie niet bepaald gematigder was geworden in z'n opvattingen. En het laatste dat ik van Koekepan hoorde was dat ie dweepte met Jordan Peterson (die, voor zo ver ie eerder niet van het padje af was, dat de laatste tijd wel is) dus ik weet niet of #filo echt een gezonde grond was.
Haha. Dan zitten wij ongeveer precies op dezelfde golflengte, al was ik altijd al een 'rechtse GL'ser'.quote:Nou ja, heel vroeger was ik een linkse cda'er en nu ben ik al 10 jaar een voor amsterdamse begrippen rechtse groenlinkser, dus ik denk dat ik (voor amsterdam) allesbehalve woke ben. Maar ik probeer in elk geval om niet altijd te blijven denken wat ik al dacht en af en toe open te staan voor nieuwe argumenten. Maar als ik interviews lees met mensen van de dipsaus-podcast of zo krijg ik wel heel snel overal jeuk.
Ja, daarin liepen onze wegen en ervaringen heel anders. Ik studeerde toen al niet meer, en heb bovendien gestudeerd in Leiden, wat gewoon niet echt een links bolwerk was/is. Ik weet wel dat ik destijds in mijn tamelijk linkse vrienden- en kennissenkring wel discussies had, omdat ik vond dat zij Fortuyn te makkelijk afserveerden, of niet wilden nadenken over wat hij zei.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 13:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat hij gepassioneerd is over zijn overtuigingen is hetzelfde gebleven, bedoel je? Dat heb ik namelijk zelf ook. Ik deel met Berserker dat ik na de dood op Fortuyn een knauw heb opgelopen. Ik praat vrijwel niet meer openlijk over mijn ideeën. Aan de universiteit was dat sowieso niet mogelijk. En hier op Fok! voelt het niet meer als een intellectuele oefening.
Nee ik heb daar nooit zo naar gekeken, misschien als ik ooit in psychoanalyse ga/moet. Ik vond het - lekker ongecompliceerd - een heel plezierige periode waarin ik leerde om spitsvondig te zijn en het was een aangename afleiding in een paar oersaaie jaren in Friesland.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 13:30 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Kijk jij daar zelf zo op terug, als een wel/niet gezonde grond?
Troost je, afgaande op wat hij op twitter zet, is de oude #filo Berserker het wel met je eens.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 14:41 schreef LXIV het volgende:
Mijn corona-standpunt heeft niks te maken met een gebrek aan empathie maar met een gebrek aan sentimentaliteit. Je kunt het sop en de kool niet sparen. Al te drastische maatregelen uit hysterie genomen redden helemaal geen levens. Ze verleggen de tol hooguit van oud naar jong. En dan sta ik aan de kant van de jongeren.
Het verbaast me dat dit blijkbaar zoveel weerstand opwekt op deze plek. Van Claudia snap ik het al helemaal niet.
Je stellingname berust op een aantal foutieve veronderstellingen:quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 14:41 schreef LXIV het volgende:
Mijn corona-standpunt heeft niks te maken met een gebrek aan empathie maar met een gebrek aan sentimentaliteit. Je kunt het sop en de kool niet sparen. Al te drastische maatregelen uit hysterie genomen redden helemaal geen levens. Ze verleggen de tol hooguit van oud naar jong. En dan sta ik aan de kant van de jongeren.
Het verbaast me dat dit blijkbaar zoveel weerstand opwekt op deze plek. Van Claudia snap ik het al helemaal niet.
Ik verbaas me niet zo zeer over jouw stellingname voor of tegen cironamaatregelen maar over de vrije discussie.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 17:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je stellingname berust op een aantal foutieve veronderstellingen:
- Jongeren en ouderen zijn twee groepen die je van elkaar kunt scheiden. Dat is niet zo. Jongeren hebben ouders en grootouders. Bedenk maar eens hoe het voor jongeren is als ouders en grootouders in groten getale ziek worden of zelfs sterven. Lijden de jongeren daar niet onder?
- Jongeren worden gespaard. Dat is niet zo: veel jongeren worden ziek, heel behoorlijk ziek. In procentuele zin gaat het om een klein aantal, maar een laag percentage van een groot getal resulteert in een flink aantal zieke jongeren. Daar komt ellende uit voort zoals studievertraging.
- De economische malaise zal minder groot zijn als je het virus laat woekeren. Dat weten we helemaal niet. Als veel mensen zich isoleren, ziek wordenik of sterven dan leidt dat tot maatschappelijke ontwrichting. Dat het virus er is zorgt per definitie voor economische rampspoed. Ik zou het ook graag anders zien, maar het is nu eenmaal zo.
Ik behoor tot een risicogroep, LXIV. En vorig jaar ben ik erg ziek geweest vanwege een infectie. Ik ben erop gebrand om geen corona te krijgen. Dat doe ik door mezelf te isoleren. Ik heb mijn werk mee omdat ik eenvoudig thuis kan werken en veel begrip krijg. Dat gaat niet voor iedereen die tot een risicogroep behoort op en ik leef met die mensen mee. Ik leef trouwens ook mee met oudere mensen die maar wat vaak als dor hout worden bestempeld. Misselijkmakend vind ik dat.
Ik sta aan de kant van de ouderen noch de jongeren. Kampen creëren vind ik niet zo constructief.
Ik ben voor weren van auto's uit de hele stad. Waarom alleen de binnenstad? Bij mij in de Baarsjes rijden meer auto's dan in het centrum volgens mij. Weren die hap. Ik heb ook een auto en zou die zo ergens anders parkeren als dat nodig zou zijn.quote:Op dinsdag 1 september 2020 19:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben voor het weren van auto's in de binnenstad. En scooters en bakfietsen. Toeristen, mensen met een IQ lager dan 100 en sissende mannen. En doe ook maar bussen en trams en asociale fietsers.
Ik ben sinds m'n laatste baanswitch hier in elk geval zijdelings bij betrokken. Wat heb jij ervoor nodig om je auto aan de rand vd stad te zetten of helemaal weg te doen? (ja, de vergunningstarieven moeten veel hoger, maar dat wordt politiek lastig)quote:Op dinsdag 1 september 2020 21:03 schreef Z het volgende:
[..]
Ik ben voor weren van auto's uit de hele stad. Waarom alleen de binnenstad? Bij mij in de Baarsjes rijden meer auto's dan in het centrum volgens mij. Weren die hap. Ik heb ook een auto en zou die zo ergens anders parkeren als dat nodig zou zijn.
Een overdekte parkeerplaats. Wij hebben de mazzel dat we de auto onder de Piri Reis kunnen zetten. En we rijden beperkt. Dus die auto kan prima verderop geparkeerd. Binnen is wel zo fijn.quote:Op dinsdag 1 september 2020 21:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik ben sinds m'n laatste baanswitch hier in elk geval zijdelings bij betrokken. Wat heb jij ervoor nodig om je auto aan de rand vd stad te zetten of helemaal weg te doen? (ja, de vergunningstarieven moeten veel hoger, maar dat wordt politiek lastig)
Mijn moeder waarschuwde mij altijd voor drie dingen: bloedvergiftiging, de Baghwan en drugs.quote:Op dinsdag 1 september 2020 22:43 schreef Franny_G het volgende:
Vroeger, als kind, vond ik de wekelijkse lange preken in de kerk supersaai. Maar het allersaaiste dat ik als kind heb meegemaakt, is een bezoek aan een 'showroom' waar mijn ouders een hele middag bezig waren een nieuwe auto te kopen. Ik was een jaar of acht en dacht dat ik gek werd. Op een gegeven moment vroegen ze ook nog mijn mening over de kleur, waar ze al zeker een uur over aan het bakkeleien waren. Ik was er veel te timide voor om het echt te zeggen maar anders had ik iets gebruld als: het kan me niet schelen ik wil hier WEG, WEEEEG.
Dit gevoel krijg ik sindsdien altijd als mensen over auto's praten. Alsof de totale zinloosheid van ons bestaan samengebald zit in dat ene gespreksonderwerp.
Ik ben heel benieuwd welke trauma's of andere vreemde afwijkingen ik mijn kinderen bezorg in al mijn argeloosheid.
Ik vond de aanschaf van die auto een van de spannendste momenten uit mijn leven. Was ook echt verguld toen ik dat ding eenmaal voor de deur had staan. Soms kijk ik even uit het raam, gewoon om hem te zien. Als ik in de auto ga zitten, snuif ik de geur op van het interieur en denk ik: wat ruik je weer lekker vandaag. Autorijden maakt me serieus gelukkig.quote:Op dinsdag 1 september 2020 22:43 schreef Franny_G het volgende:
Dit gevoel krijg ik sindsdien altijd als mensen over auto's praten. Alsof de totale zinloosheid van ons bestaan samengebald zit in dat ene gespreksonderwerp.
Op netflix is nu een documentaire over de Baghwan. Leek me helemaal niet zo erg om bij te horen. Op het laatst liep het wel wat uit de hand.quote:Op dinsdag 1 september 2020 22:49 schreef Franny_G het volgende:
De Baghwan.. Wel terecht uiteraard.
Fantastisch openbaar vervoer misschien. Ik behoorde zelf lange tijd tot de groep die een auto niet zo nodig vond. Toen ik op de Uithof ging werken, merkte ik dat het me 40 minuten reistijd scheelde om de auto te pakken en was ik definitief om. Sindsdien ergerde ik me rot aan het eindeloos zoeken naar een parkeerplaats, meer nog dan aan de idiote parkeertarieven. Het probleem is niet dat auto's niet worden geweerd, maar dat ze nooit zijn omarmd door onze linkse gemeente. Daardoor is er te weinig ruimte voor. Het is een van de redenen geweest dat we de stad uit zijn gegaan. Het hebben van een eigen oprit is fantastisch. En ik rijd elke dag gelukzalig langs de overvolle P+R bij station Noord.quote:Op dinsdag 1 september 2020 21:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik ben sinds m'n laatste baanswitch hier in elk geval zijdelings bij betrokken. Wat heb jij ervoor nodig om je auto aan de rand vd stad te zetten of helemaal weg te doen? (ja, de vergunningstarieven moeten veel hoger, maar dat wordt politiek lastig)
Je bedoelt Wild Wild Country? Daar had iedereen het twee jaar geleden over.quote:Op woensdag 2 september 2020 08:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op netflix is nu een documentaire over de Baghwan. Leek me helemaal niet zo erg om bij te horen. Op het laatst liep het wel wat uit de hand.
Ok, dan heb ik dat even gemist. Hij kwam 'trending' naar boven onlangs.quote:Op woensdag 2 september 2020 08:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je bedoelt Wild Wild Country? Daar had iedereen het twee jaar geleden over.
Ach, tijd en plaats vervagen door Netflix. Ik vond het in ieder geval een goede documentaire. Mijn zwager is als kind opgegroeid in een Bhagwancommune en die kijkt zelf terug op een gelukkige jeugd.quote:Op woensdag 2 september 2020 09:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok, dan heb ik dat even gemist. Hij kwam 'trending' naar boven onlangs.
Van die wetenswaardigheid zal ik gretig gebruikmaken om morgen goede sier te maken.quote:Op woensdag 2 september 2020 11:50 schreef Z het volgende:
Morgen gaat de Tour over de Mont Aigoual. De berg uit De Renner waar (mogelijk) de legendarische woorden Batuwu_griek_griek uitgesproken werden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |