abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194638415

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!

Laatste cijfers, weinig spannend:
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194638550
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het niet een heel erg goed idee om veiligheidsregio's carte blanche te geven, er moeten naar mijn idee duidelijke landelijke uiterste kaders zijn, die veiligheidsregio's, eventueel mogen inzetten als aan bepaalde voorwaarden is voldaan. Wildgroei van verschillende regels over 25 veiligheidsregio's is niet echt handig.
Van wat ik zo zijdelings meekrijg via de media lijken die regio's vrij gemoedelijk op te trekken. Uiteraard ligt nu de focus op regio Amsterdam en Rotterdam.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194638576
koooninggg toootoooooo
pi_194638656
Even een poll om te kijken hoe er in dit topic over 1,5 meter in de buitenruimte gedacht wordt

POLL
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194638688
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:26 schreef _serial_ het volgende:
Even een poll om te kijken hoe er in dit topic over 1,5 meter in de buitenruimte gedacht wordt

[poll=288]
Ben jij M. de Hond?
pi_194638691
quote:

[poll=288]
Ik sta er een beetje dubbel in. Enerzijds denk ik nee, want besmettingen vinden vooral binnen plaats. Anderzijds kost het in de meeste gevallen buiten ook niet zo veel moeite om een beetje afstand te houden, dus waarom zouden we dat niet doen voor zover redelijkerwijs mogelijk.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 21:30:58 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194638730
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:28 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik sta er een beetje dubbel in. Enerzijds denk ik nee, want besmettingen vinden vooral binnen plaats. Anderzijds kost het in de meeste gevallen buiten ook niet zo veel moeite om een beetje afstand te houden, dus waarom zouden we dat niet doen voor zover redelijkerwijs mogelijk.
Het ligt er gewoon echt aan wat voor setting.

Een festivalterrein met duizenden mensen die langdurig op elkaar staan bij een podium is wat anders dan een lokale braderie met een paar foodtrucks of een boekmarktje met een handjevol kraampjes waar af en toe wat mensen langs slenteren.
pi_194638761
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Een festivalterrein met duizenden mensen die langdurig op elkaar staan bij een podium is wat anders dan een lokale braderie met een paar foodtrucks of een boekmarktje met een handjevol kraampjes waar af en toe wat mensen langs slenteren.
Volledig eens, maar kan iedereen dat onderscheid maken?
pi_194638764
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:28 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Door de 1,5 meter zijn er enorm veel zaken buiten praktisch niet te organiseren. Dus het is niet zozeer de drang van mensen om per se elkaars 1,5 meter te overschrijden, het gaat er natuurlijk vooral om dat je nogal behoorlijk wat onmogelijk maakt. Dus het zou jammer zijn als het eigenlijk niet zou hoeven.
I'll give you something to do
  woensdag 19 augustus 2020 @ 21:36:33 #10
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_194638826
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:33 schreef galantis het volgende:

[..]

Door de 1,5 meter zijn er enorm veel zaken buiten praktisch niet te organiseren. Dus het is niet zozeer de drang van mensen om per se elkaars 1,5 meter te overschrijden, het gaat er natuurlijk vooral om dat je nogal behoorlijk wat onmogelijk maakt. Dus het zou jammer zijn als het eigenlijk niet zou hoeven.
Tjah, als iedereen een mondkapje juist zou willen dragen kun je natuurlijk in veel situaties eigenlijk van die 1,5m af ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 19 augustus 2020 @ 21:39:30 #11
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_194638875
Afgezwakt zeiden we? In Israël vandaag 10 procent van het totaal aantal doden, (73 van de 780). In Spanje weer 127, Frankrijk 85. India ook weer 980 doden. Nee, dit virus is allesbehalve afgezwakt. Wel lijkt het qua cases enigszins te stabiliseren. Maar ik heb het idee dat het weer hard gaat toeslaan in Oktober.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 21:39:34 #12
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194638878
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Tjah, als iedereen een mondkapje juist zou willen dragen kun je natuurlijk in veel situaties eigenlijk van die 1,5m af ...
Met een mondkapje ga je niet gezellig in de zomer naar die braderie of dat openlucht poppodium natuurlijk, en denk ook niet dat organisatoren van kleinschalige evenementen daarop zitten te wachten.
pi_194638888
quote:

[..]

Maar is dat zoveel anders? Ik had wel verwacht dat er inmiddels echt wel iemand de moeite eens had genomen om te kijken wat de criteria zijn voor de buitenruimte en overdracht. Maar nee, maar ook de binnenruimte is (nog) niet voldoende duidelijk.

Geeft niet, maar het zijn wel zaken waar naar mijn mening op termijn eens onderscheid in gemaakt mag gaan worden, ook voor het draagvlak voor de langere termijn. Hoet niet nu, maar wel binnen enige tijd.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:33 schreef galantis het volgende:

[..]

Dit dus, het maakt het voor zoveel dingen praktischer om buiten weer zaken te kunnen organiseren, dat hoeft geen groot festival te zijn, maar een kleinschalig muziekfestival in het park, braderie, kerstmark kan nu ook bijna niet vanwege de 1,5 meter beperkingen. Het geeft bepaalde branches weer wat meer perspectief.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Nee, dit was nou net niet de bedoeling, niemand zit daar echt op te wachten als oplossing.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 22:03:00 #14
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194639196
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Maar is dat zoveel anders? Ik had wel verwacht dat er inmiddels echt wel iemand de moeite eens had genomen om te kijken wat de criteria zijn voor de buitenruimte en overdracht. Maar nee, maar ook de binnenruimte is (nog) niet voldoende duidelijk.

Geeft niet, maar het zijn wel zaken waar naar mijn mening op termijn eens onderscheid in gemaakt mag gaan worden, ook voor het draagvlak voor de langere termijn. Hoet niet nu, maar wel binnen enige tijd.
[..]

Dit dus, het maakt het voor zoveel dingen praktischer om buiten weer zaken te kunnen organiseren, dat hoeft geen groot festival te zijn, maar een kleinschalig muziekfestival in het park, braderie, kerstmark kan nu ook bijna niet vanwege de 1,5 meter beperkingen. Het geeft bepaalde branches weer wat meer perspectief.
[..]

Nee, dit was nou net niet de bedoeling, niemand zit daar echt op te wachten als oplossing.
Mondkapjes moet je gewoon inzetten waar het nodig is, b.v. in de verpleeg- en verzorgingstehuizen waar de kwetsbaren zitten.

Niet op plekken buiten waar mensen heen gaan om lekker een middag te ontspannen, te eten en te drinken. Totaal nutteloos.
pi_194639691
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:39 schreef Richestorags het volgende:
Afgezwakt zeiden we? In Israël vandaag 10 procent van het totaal aantal doden, (73 van de 780). In Spanje weer 127, Frankrijk 85. India ook weer 980 doden. Nee, dit virus is allesbehalve afgezwakt. Wel lijkt het qua cases enigszins te stabiliseren. Maar ik heb het idee dat het weer hard gaat toeslaan in Oktober.
Wat zijn de percentages van Spanje, Frankrijk en India, aangezien je dat bij Israël wel meldt? En wat is het percentage ten opzichte van het dagelijks aantal doden in deze landen? 980 doden klinkt verschrikkelijk, maar wat zegt het nou daadwerkelijk in een land met meer dan een miljard inwoners?
pi_194639824
quote:

[..]

Heb je daar onderzoek naar gedaan, iedereen heeft allemaal aannames en iedereen weet het allemaal beter dan de ander. Voorlopig weten we met zn allen nog niet zo veel over “hoe en wat”
pi_194639866
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Van wat ik zo zijdelings meekrijg via de media lijken die regio's vrij gemoedelijk op te trekken. Uiteraard ligt nu de focus op regio Amsterdam en Rotterdam.
Nu hebben ze ook wel makkelijk praten natuurlijk. Zolang er weinig besmettingen zijn in de meeste regio's haal je je schouders op en door.
Als iemand als Bruls in Amsterdam het voor het zeggen had ipv Femke dan is het een heel ander verhaal.

Hopelijk komt het er allemaal niet van maar ik zou niet blij worden van de willekeur van regels.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 22:47:14 #18
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194640017
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 22:35 schreef 111210 het volgende:

[..]

Heb je daar onderzoek naar gedaan, iedereen heeft allemaal aannames en iedereen weet het allemaal beter dan de ander. Voorlopig weten we met zn allen nog niet zo veel over “hoe en wat”
Dat is gewoon logisch nadenken, hoe meer mensen gedurende langere tijd dicht op elkaar staan hoe groter de kans dat een virus eventueel kan worden overgedragen.
pi_194640024
https://www.hartvannederl(...)patienten-nederland/

In juni 3000 inmiddels ca 50.000 besmettelijke mensen in Nederland, waarschijnlijk vooral jongeren, en dan durven sommigen hier nog met droge ogen te verkondigen dat we we wel weer eens een groot festival kunnen gaan organiseren :X.
blablablabla
pi_194640086
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 22:47 schreef Elan het volgende:

In juni 3000 inmiddels ca 50.000 besmettelijke mensen in Nederland, waarschijnlijk vooral jongeren, en dan durven sommigen hier nog met droge ogen te verkondigen dat we we wel weer eens een groot festival kunnen gaan organiseren :X.
Paar meer maakt dan ook niet meer uit. Integendeel, weer een stapje naar groepsimmuniteit
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_194640106
quote:

Waar lees je dat precies ?
pi_194640129
quote:

[poll=288]
We zijn het wel met elkaar eens hier he.
pi_194640189
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 22:51 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Paar meer maakt dan ook niet meer uit. Integendeel, weer een stapje naar groepsimmuniteit
Groepsimmuniteit is een sprookje.
blablablabla
pi_194640242
pi_194640267
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 22:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Waar lees je dat precies ?
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:00 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, want grotendeels buitenruimte, maar niemand zal dat hier durven te doen in NL/BE/DE want de 1,5 meter is immers heilig, ook buiten :Y
Of deze post moet niet sarcastisch zijn geweest.
blablablabla
pi_194640456
quote:

(Openlucht)festivals eindigen me net wat te gemakkelijk in het verdomhoekje. Iedereen is inmiddels geconditioneerd om grote groepen mensen automatisch te associeren met superspreadevents maar dit is m.i. deels onderbuik. Echt van 'ja dit kan écht niet meer' ipv er eens serieus overna te denken.
pi_194640468
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 23:07 schreef Elan het volgende:

[..]

[..]

Of deze post moet niet sarcastisch zijn geweest.
Ik bedoel daar zeker niet niet mee dat we maar meteen enorme festivals moeten toestaan. Er zijn nog tal van tussenvarianten van evenementen die nu ook niet kunnen/mogelijk zijn.
pi_194640477
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 23:22 schreef galantis het volgende:

[..]

(Openlucht)festivals eindigen me net wat te gemakkelijk in het verdomhoekje. Iedereen is inmiddels geconditioneerd om grote groepen mensen automatisch te associeren met superspreadevents maar dit is m.i. deels onderbuik. Echt van 'ja dit kan écht niet meer' ipv er eens serieus overna te denken.
Dit dus
pi_194640503
  woensdag 19 augustus 2020 @ 23:34:20 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194640555
quote:

[..]

Alsof er een lange termijnvisie is bij de beleidsmakers.

Zelfs als er morgen een vaccin gepresenteerd wordt ben je x periode verder voordat iedereen gevaccineerd is, je zult moeten evalueren/analyseren of het überhaupt voldoende werkt binnen een heterogene populatie, of er bijwerkingen zijn bij bepaalde groepen etc etc. Het is niet even 2 weken spuitjes zetten en we zijn klaar, al schijnen er wel veel mensen te zijn die dat denken.
pi_194640573
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 23:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zelfs als er morgen een vaccin gepresenteerd wordt ben je x periode verder voordat iedereen gevaccineerd is, je zult moeten evalueren/analyseren of het überhaupt voldoende werkt binnen een heterogene populatie, of er bijwerkingen zijn bij bepaalde groepen etc etc. Het is niet even 2 weken spuitjes zetten en we zijn klaar, al schijnen er wel veel mensen te zijn die dat denken.
Nog meer reden dat je een extra strategie moet gaan uitstippelen parallel aan het vaccin scenario.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 23:40:25 #32
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194640583
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 23:36 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nog meer reden dat je een extra strategie moet gaan uitstippelen parallel aan het vaccin scenario.
Een behandelmethode waarmee je het ziekteverloop voor de zware gevallen milder kunt maken lijkt me een meer realistisch scenario eerlijk gezegd dan een wondervaccin.

Kan de rest op een natuurlijke wijze weerstand/immuniteit opbouwen.
pi_194640611
quote:

[..]

Waarom zou je er überhaupt over nadenken? Op festivals is de basisregel die we hebben afgesproken (afstand houden) gewoon geen doen. En ziet in Dokkum direct waar toe dat kan leiden als er één of twee corona aanwezig zijn, ook in de buitenlucht.
blablablabla
pi_194640621
quote:
Vind het maar een warrig verhaal van dat meisje. Die vergelijking met de drooglegging slaat ook helemaal nergens op. Alsof er een totaalverbod is afgekondigd op feesten.
blablablabla
pi_194640696
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 23:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Groepsimmuniteit is een sprookje.
Waarom is het een sprookje volgens jouw?
pi_194640698
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 23:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Een deel van die bevindingen lijken mij al uit de onderzoeksfase te kunnen komen. Inenten kan snel gaan en zelfs al werkt het niet perfect, het is al snel genoeg om de samenleving niet meer zo te ontwrichten.
De vraag daarna is hoe snel de bewindslieden wakker durven worden.
pi_194640702
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 23:47 schreef Elan het volgende:

[..]

Waarom zou je er überhaupt over nadenken? Op festivals is de basisregel die we hebben afgesproken (afstand houden) gewoon geen doen. En ziet in Dokkum direct waar toe dat kan leiden als er één of twee corona aanwezig zijn, ook in de buitenlucht.
Je bevestigt wel heel erg mijn laatste zin.
pi_194640725
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 23:49 schreef Elan het volgende:

[..]

Vind het maar een warrig verhaal van dat meisje. Die vergelijking met de drooglegging slaat ook helemaal nergens op. Alsof er een totaalverbod is afgekondigd op feesten.
Je ziet toch ook wel wat er gebeurd of woon ik als enige in een wijk waarin ik nog nooit zoveel feestjes heb gehoord als deze zomer?
  donderdag 20 augustus 2020 @ 00:18:19 #39
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194640800
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 00:00 schreef galantis het volgende:

[..]

Een deel van die bevindingen lijken mij al uit de onderzoeksfase te kunnen komen. Inenten kan snel gaan en zelfs al werkt het niet perfect, het is al snel genoeg om de samenleving niet meer zo te ontwrichten.
De vraag daarna is hoe snel de bewindslieden wakker durven worden.
Ze lijken nu echt al hun kaarten te hebben gezet op het Oxford Vaccin. Als dat komend najaar flopt vraag ik me af wat plan B is, behalve nog weer een jaar luisteren naar 'hou vol', 'we doen het samen' en 'het virus is nog niet klaar met ons'
pi_194640811
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 00:00 schreef galantis het volgende:

[..]

Je bevestigt wel heel erg mijn laatste zin.
Men kijkt er niet eens naar omdat het idee van een festival volledig haaks staat op het speerpunt van de overheidscampagne tegen Covid, namelijk het (waar even mogelijk) altijd waarborgen van de anderhalve metersamenleving.

Wat voor verknipt signaal denk je dat het afgeeft aan de rest van Nederland als je dronken mensen schouder aan schouder ziet staan te hossen in een weiland?
blablablabla
pi_194640820
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 00:03 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Je ziet toch ook wel wat er gebeurd of woon ik als enige in een wijk waarin ik nog nooit zoveel feestjes heb gehoord als deze zomer?
Daar is Rutte gisteren anders volgens mij vrij duidelijk over geweest.
blablablabla
pi_194640828
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 00:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ze lijken nu echt al hun kaarten te hebben gezet op het Oxford Vaccin. Als dat komend najaar flopt vraag ik me af wat plan B is, behalve nog weer een jaar luisteren naar 'hou vol', 'we doen het samen' en 'het virus is nog niet klaar met ons'
Zijn er nu 7 in fase 3 en er wordt op meerdere paarden gewed, hoeft er maar eentje de finish te halen.

https://www.theguardian.c(...)-coronavirus-vaccine
pi_194640830
Gaan trouwens nog behoorlijk wat festivals door al is het in een aangepast format:

https://www.festivalinfo.nl

Het is is dus niet zo dat er helemaal niets te doen is of zo. Je bezatten met vrienden kan ook prima, zolang je die afstand maar in acht neemt.
blablablabla
  donderdag 20 augustus 2020 @ 00:33:22 #44
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194640879
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 00:25 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Zijn er nu 7 in fase 3 en er wordt op meerdere paarden gewed, hoeft er maar eentje de finish te halen.

https://www.theguardian.c(...)-coronavirus-vaccine
Ik laat me graag positief verrassen.
  donderdag 20 augustus 2020 @ 00:36:33 #45
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194640900
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 00:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Sws is een "doorgedrukt" vaccin onzinnig, zeker wanneer het niet langdurig op bijwerkingen is getest, laat staan dat je er allerlei verschillende kwetsbaren mee gaan injecteren die lijden aan scala van aandoeningen.

Overigens kan een viroloog wel wat zeggen over werking en functie, virussen zijn net software, maar je gaat niet willen dat er ineens een onvermoede bug optreedt die een verkeerde afslag neemt in de hoofdroutine van het "lichamelijk". functioneren.

Terzijde met een oeverloze herhaling: een vaccin ontwikkelen kost doorgaans ca 15 jaar en het kost ook 15 jaar voordat je standaard de bevolking er preventief mee gaat vaccineren. Preventief is sws onzin voor een gezond persoon die zelf antistoffen kan maken. In het allerbeste geval, we hebben immers al wat gedaan voor eerdere SARS virussen etc.etc, kan je die periode(n) halveren. Zoals vaker gezegd, beter inzetten op behandeling en medicijnen, waar al de nodige expertise van/voor is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194640974
quote:
10s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 00:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Men kijkt er niet eens naar omdat het idee van een festival volledig haaks staat op het speerpunt van de overheidscampagne tegen Covid, namelijk het (waar even mogelijk) altijd waarborgen van de anderhalve metersamenleving.

Wat voor verknipt signaal denk je dat het afgeeft aan de rest van Nederland als je dronken mensen schouder aan schouder ziet staan te hossen in een weiland?
De anderhalvemeter samenleving is een illusie. Festivals is gemakkelijk verbieden omdat ze vergunningsplichtig zijn en handhaving op het verbod erg eenvoudig is. Elders houdt men er zich er net zo hard niet aan. Dat schouder aan schouder hossen gebeurt gewoon, maar dan op andere plekken.
pi_194640975
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 00:00 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Waarom is het een sprookje volgens jouw?
Omdat om groepsimmuniteit te bereiken ca eerst 60% van de bevolking besmet moet zijn geweest, en we nu pas op een tiende van dat percentage zitten.

Daar zit dus de periode waarin we het virus volledig zijn gang hebben laten gaan en de zorg volledig overbelast dreigde te raken al bij inbegrepen.

En dan nog de wetenschappelijke twijfel in hoeverre de behaalde immuniteit daadwerkelijk blijvend is.

Al met al niet erg realistisch om daar naar te streven.
blablablabla
pi_194640995
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 00:25 schreef Elan het volgende:
Gaan trouwens nog behoorlijk wat festivals door al is het in een aangepast format:

https://www.festivalinfo.nl

Het is is dus niet zo dat er helemaal niets te doen is of zo. Je bezatten met vrienden kan ook prima, zolang je die afstand maar in acht neemt.
Dat stelt allemaal weinig voor. Met de huidige regels kun je dat geen festival meer noemen.
Normaliter trokken festivals rond of over de 20 miljoen bezoeken per jaar. En dan heb je het nog niet eens over andere evenementen als thema-/dorpsfeesten, etc. Niet dat dat te snelle versoepelingen zou rechtvaardigen maar het is niet niks wat er dit jaar even bij het grof vuil wordt gezet.
pi_194641009
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 00:46 schreef galantis het volgende:

[..]

De anderhalvemeter samenleving is een illusie. Festivals is gemakkelijk verbieden omdat ze vergunningsplichtig zijn en handhaving op het verbod erg eenvoudig is. Elders houdt men er zich er net zo hard niet aan. Dat schouder aan schouder hossen gebeurt gewoon, maar dan op andere plekken.
Mag jij vinden, en misschien heb je nog wel gelijk ook. Maar zolang de overheid van mening is dat die afstand gehandhaafd dient te worden zijn zaken als festivals natuurlijk uit den boze.

Plekken waar veel mensen samenkomen, laten we zeggen de binnenstad op zaterdagmiddag zijn ook druk maar hebben natuurlijk wel een heel ander karakter. Men danst en schreeuwt niet en de contacten met anderen zijn veelal vluchtig van aard. Ook zijn veel sanitaire voorzieningen gesloten of gekoppeld aan een horecagelegenheid waar weer een registratieplicht is ingesteld.
blablablabla
pi_194641029
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 00:50 schreef galantis het volgende:

[..]

Dat stelt allemaal weinig voor. Met de huidige regels kun je dat geen festival meer noemen.
Normaliter trokken festivals rond of over de 20 miljoen bezoeken per jaar. En dan heb je het nog niet eens over andere evenementen als thema-/dorpsfeesten, etc. Niet dat dat te snelle versoepelingen zou rechtvaardigen maar het is niet niks wat er dit jaar even bij het grof vuil wordt gezet.
Nee dat is niet niks. Maar het is wel lastig, zeker nu de besmettingsgevallen en ziekenhuisopnames toch weer wat zijn opgelopen. Bovendien kun je moeilijk tegen het ene festival zeggen dat ze door mogen gaan om vervolgens elders het af te zeggen. Neem aan dat je zelf ook wel snapt dat alles door laten gaan de ellende over jezelf afroepen is. Dus dan maar niks.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')