De EU niet, maar luxerobots wil misschien dat de EU dat doet. Ik wil niet graag woorden in de mond leggen, maar ik kan gewoon geen reden bedenken waarom je zoiets buitensporigs zou willen, wat het volk enorm benadeeld.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 12:12 schreef Cyan9 het volgende:
Ik heb nou niet echt het idee dat de EU staat te trappelen om Wit-Rusland in te lijven.
Ik moet mijn complimenten geven aan @nezalezhnost, hij weet heel goed vragen te ontwijken met wedervragen en zijweggetjes.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 12:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat wil jij? En: wat verwacht jij?
Goed getrainde troll.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 12:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik moet mijn complimenten geven aan @:nezalezhnost, hij weet heel goed vragen te ontwijken met wedervragen en zijweggetjes.
Ik sta achter de nationale coordinatie raad. Niet omdat ik een voorstander van de revolutie was, maar nu die zich heeft voltrokken is dat de enige weg en ik ben er van overtuigd dat Belarus er sterker uitkomt.quote:
Ik verwacht dat er voor het eind van het jaar afspraken gemaakt zijn. Er zijn te veel variabelen om dat nauwkeurig te onderbouwen, maar het is mijns insziens een realistisch streven.quote:En: wat verwacht jij?
Weer geen antwoord.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 12:17 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
Ik sta achter de nationale coordinatie raad. Niet omdat ik een voorstander van de revolutie was, maar nu die zich heeft voltrokken is dat de enige weg en ik ben er van overtuigd dat Belarus er sterker uitkomt.
Aan wat voor afspraken moeten we denken?quote:[..]
Ik verwacht dat er voor het eind van het jaar afspraken gemaakt zijn. Er zijn te veel variabelen om dat nauwkeurig te onderbouwen, maar het is mijns insziens een realistisch streven.
Je stelt een vraag waar je zelf ook niet helemaal antwoord op geeft.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 12:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Weer geen antwoord.
Laat ik mijn vraag herformuleren: welke uitkomst wil jij? Beschrijf dat eens in je eigen woorden, zonder je te verstoppen achter, bijvoorbeeld, de 'nationale coordinatie raad'.
[..]
Aan wat voor afspraken moeten we denken?
quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 12:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Laat ik mijn vraag herformuleren: welke uitkomst wil jij? Beschrijf dat eens in je eigen woorden, zonder je te verstoppen achter, bijvoorbeeld, de 'nationale coordinatie raad'.
[..]
Een einde aan het geweld, een juridische beoordeling van het getroffen leed, een nieuwe centrale kiescommisie, eerlijke verkiezingen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 12:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat Lukashenko dan weg is durf ik niet te beloven. Ik denk dat het sowieso realistisch is dat dan alle politieke gevangenen zijn vrij gelaten en er vrij gedemonstreerd kan worden. Ook denk ik dat de huidige centrale kiescommisie dan ontbonden is.quote:[..]
Wit-Rusland is te instabiel en te arm om lid te worden van de EU. Sowieso ben ik geen voorstander van uitbreiding van de EU. Maar goed, weer een zijweggetje.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 12:15 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
De EU niet, maar luxerobots wil misschien dat de EU dat doet. Ik wil niet graag woorden in de mond leggen, maar ik kan gewoon geen reden bedenken waarom je zoiets buitensporigs zou willen, wat het volk enorm benadeeld.
Maar je wilde wel dat de EU zich ging inmengen, ondanks het uitdrukkelijke verzoek van Tichanovskaja om dat niet te doen? Of heb ik dat nu verkeerd begrepen?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 12:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wit-Rusland is te instabiel en te arm om lid te worden van de EU. Sowieso ben ik geen voorstander van uitbreiding van de EU. Maar goed, weer een zijweggetje.
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Want dat heb ik niet gezegd. Citeer me maar.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 12:25 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
Maar je wilde wel dat de EU zich ging inmengen, ondanks het uitdrukkelijke verzoek van Tichanovskaja om dat niet te doen? Of heb ik dat nu verkeerd begrepen?
Ik bied je mijn excuses er voor aan dat ik dat verkeerd begrepen heb. Ik ga niet terugzoeken om een welles-nietes spelletje te spelen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 12:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Want dat heb ik niet gezegd. Citeer me maar.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 12:33 schreef nezalezhnost het volgende:
Tichanovskaja ontkent dat Moskou pogingen heeft ondernomen om met haar in contact te komen, meldde interfax-ZAPAD zojuist.
https://t.me/ATN_BTRC/8285?embed=1quote:Лукашенко: нам готовили эту заварушку, планируют это и направляют США.
Lukashenko: ze hebben voor ons deze troep voorbereid, ze plannen het en sturen het de Verenigde Staten
Президент во время общения с работниками агрокомбината "Дзержинский" высказался о ситуации, которая складывается внутри и вокруг Беларуси.
De President sprak zich uit over de situatie, die zich vormt in en rondom Belarus, tijdens een gesprek met medewerkers van het landbouwkombinaat "Dzerzjinskij".
"Нам готовили эту вот заварушку. И Россия боялась нас потерять. Запад нас как-то подтянуть решил, конечно же, как мы видим сейчас, против России. Сейчас они хотят установить этот балто-черноморский коридор, санитарный кордон - три балтийских республики, мы и Украина. Мы тут одно звено остались", — сказал Глава государства.
"Ze hebben voor ons deze troep voorbereid. En Rusland was bang om ons kwijt te raken. Het westen heeft ons geprobeerd een beetje omhoog te trekken, maar natuurlijk, zien we nu tegen Rusland in. Nu willen ze een corridor instellen tussen de baltische en zwarte zee, een sanitair cordon - drie baltische republieken, ons en Oekraine. We zijn de enige schakel die achter is gebleven:, zei het staatshoofd.
https://interfax.by/news/policy/ekonomicheskaya_politika/1281540/quote:21.08.2020 14:16
В правительстве опровергают информацию о заморозке валютных операций
De regering spreekt informatie over het bevriezien van valuta-operaties tegen.
Первый вице-премьер правительства Беларуси Николай Снопков опроверг информацию о заморозке валютных операций и запрете на снятие валютных вкладов в стране, передает госагентство БелТА.
De eerste vice-premier van de regering van Belarus Nikolaj Snopkov sprak informatie over het bevriezen van valuta-operaties en een verbod op het opnemen van valuta-depositos in het land tegen, geeft het staatspersbureau BelTA door.
"Первый вице-премьер опроверг информацию о том, что правительство собирается заморозить валютные операции или ввести запрет на снятие вкладов. По его словам, сейчас правительство наоборот работает над тем, чтобы убрать все бюрократические, административные, сдерживающие барьеры и нормативно-правовые акты, которые негативно влияют на хозяйственную деятельность и бизнес", - сообщает госагентство.
"De eerste vice-premier sprak informatie over het bevriezen van valuta-operaties of het invoeren van een verbod op het opnemen van valuta-depositos tegen. Volgens zijn woorden doet de regering er nu omgekeerd alles aan, om alle bureaucratische, administratieve en vertragende barrieres weg te nemen samen met wet- en regelgeving, die een negatieve invloed heeft op de economie en het zakenleven", vertelt het staatspersbureau.
Кроме того, "Николай Снопков уверен, что Национальный банк обладает достаточными резервами, компетенцией и запасом прочности, чтобы обеспечить стабильность на валютном рынке", - отмечается в публикации.
Behalve dat merkt de publicatie op dat: "Nikolaj Snopkov overtuigd is, dat de Nationale bank beschikt over genoeg reserves, competenties en een veiligheidsmarge, om de stabiliteit op de valuta markt te kunnen garanderen".
https://t.me/viktarbabarykaofficial/940?embed=1quote:Сегодня, 21 августа, мы подали жалобу в Верховный суд от имени Светланы Тихановской. Мы требуем признать выборы 9 августа 2020 года недействительными.
Vandaag, 21 augustus hebben wij een klacht ingediend bij het Hooggerechtshof uit naam van Svetlana Tichanovskaja. We eisen de ongeldigverklaring van de verkiezingen van 9 augustus 2020.
Жалоба в ЦИК, поданная в первые дни после выборов, не была удовлетворена.
В дополнение к сегодняшней жалобе подано 25 увесистых папок с доказательствами нарушений во время избирательной кампании. И мы уверены, что в действительности доказательств еще больше.
Aan de klacht die werd ingediend in de eerste dagen na de verkiezingen werd geen gehoor gegeven. Ter toevoeging bij de klacht van vandaag zijn 25 gevulde mappen met bewijzen van overtredingen, die plaatsvonden tijdens de verkiezingen, ingediend. En wij zijn er van overtuigd dat in werkelijkheid er nog meer bewijzen zijn.
Их собирали наблюдатели перед выборами, их присылали вы после выборов на платформы https://wiki.honestby.org/, https://pvby.org/ru, на другие ресурсы. Спасибо вам огромное! Именно ваше активное участие – сбор подписей на участках, отправка протоколов и сканов в обход неработающего интернета – позволили собрать абсолютно неопровержимые доказательства.
Zij [de bewijzen] werden door waarnemers verzameld voor de verkiezingen, en jullie verstuurden ze [de bewijzen] op de platforms https://wiki.honestby.org, https://pvby.org/ru en andere plekken. Hartelijk dank allemaal! Juist jullie actieve bijdrage - het verzamelen van handtekeningen in de kieslokalen, het versturen van de protocollen en de scans om het niet werkende internet heen - maakten het mogelijk absoluut niet tegenspreekbare bewijzen te verzamelen.
Мы ждем ответа в течение 5 дней.
Wij wachten op antwoorden in de komende 5 dagen.
https://reliefweb.int/report/belarus/press-briefing-notes-belarusquote:Press briefing notes on Belarus
Source UN HRC
Spokesperson for the UN High Commissioner for Human Rights: Liz Throssell
Subject:Belarus
The UN Human Rights Office is continuing to follow developments in Belarus which has seen protests and strikes since the presidential election on 9 August.
We note that most of the several thousand people reported to have been detained in connection with the protests have now been released. But we remain seriously concerned that over 100 people are reportedly still detained, including approximately 60 individuals who are accused of criminal acts, which could carry heavy prison sentences, in connection with their participation in largely peaceful demonstrations. There were still reports of people being detained yesterday.
We call on the authorities in Belarus to immediately release all those who have been unlawfully or arbitrarily detained and to stop detaining people for exercising their rights to freedom of expression and to freedom of peaceful assembly.
We are particularly worried that the fate and whereabouts of at least eight people remain unknown. All disappeared following the start of the protests on 9 August.
Given the practice of mass detentions that took place, it has been impossible to obtain complete information regarding all detainees. Under relevant international standards, Belarus has a duty to ensure that comprehensive and accurate records are kept about all individuals in detention and that their family members and legal counsel are promptly informed about where they are being held.
Allegations continue to emerge of large-scale torture and ill-treatment of people including of journalists and particularly alarmingly of children, during arrests and in detention. We are therefore disturbed that reportedly no action has to date been taken to investigate these reports, with a view to bringing those responsible to justice.
We remind the Belarus authorities of the absolute prohibition on torture, and reiterate the call made last week by the High Commissioner for prompt, thorough, independent and impartial investigations into all allegations of human rights violations. These include the deaths of four people as a result of injuries they sustained during the protests. Victims have the right to redress.
As the situation in Belarus continues to evolve, the government should take steps to facilitate and not repress the right to freedom of expression and of peaceful assembly.
We also encourage the Belarussian authorities to reconsider their stance of not engaging with the UN Special Rapporteur on Belarus. Having a constructive engagement with the Special Rapporteur would be a real opportunity for Belarus to show its willingness to reflect on and respond to human rights issues, especially in a time of crisis.
We also recognise the important role played by non-governmental organisations in Belarus for continuing to carry out essential human rights work, including by documenting, in challenging circumstances, allegations of human rights violations both prior to, during and after the election. Their work should be facilitated and supported.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |