Laten we niet met de vingers richting een kant gaan wijzen. De expansiedrift van de Navo na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie is iets wat je niet aan Rusland kunt verwijzen. In Belarus is er niemand, maar dan ook helemaal niemand die bij de NAVO wilt. Aansluiting bij de EU is in het verleden wel een thema geweest bij een deel van de traditionele oppositie. In 2006 was dat een actueel thema. Nu in 2020 is iedereen er het overeens dat die trein al lang vertrokken is.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 19:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zoals Rusland nu doet bedoel je?
Wat betreft oost-Europa moet Rusland niet zeuren. Ze hebben 45 jaar lang de kans gehad om er iets van te maken maar ze hebben op alle vlakken gefaald.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 19:40 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
Laten we niet met de vingers richting een kant gaan wijzen. De expansiedrift van de Navo na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie is iets wat je niet aan Rusland kunt verwijzen. In Belarus is er niemand, maar dan ook helemaal niemand die bij de NAVO wilt. Aansluiting bij de EU is in het verleden wel een thema geweest bij een deel van de traditionele oppositie. In 2006 was dat een actueel thema. Nu in 2020 is iedereen er het overeens dat die trein al lang vertrokken is.
Mijn oplossing is dat Loekasjenko per direct vertrekt.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 19:40 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
Wat wil je daar dan aan doen? Heb je een oplossing of wil je alleen maar even zeiken?
ok goed en Maduro ook ??quote:Op donderdag 20 augustus 2020 20:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mijn oplossing is dat Loekasjenko per direct vertrekt.
Dat is geen oplossing, dat is een utopie.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 20:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mijn oplossing is dat Loekasjenko per direct vertrekt.
Niemand heeft hier om gevraagd. De Europese unie zou er goed aan doen te realiseren dat ze niet eindeloos hun grenzen kunnen verlengen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 21:08 schreef TjjWester het volgende:
De europese unie zou er goed aan doen om een unie op te richten voor alle oostbloklanden die niet niet toegelaten kunnen worden tot de EU.
Een variant op de E.V.A unie.
Waarom wordt mijn mening langs de meetlat gelegd wat betreft uitvoerbaarheid?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 21:46 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
Dat is geen oplossing, dat is een utopie.
Wij willen Wit-Rusland niet eens bij de EU. Zou het zoveelste uitvreterland zijn waar je geen klote aan hebtquote:Op donderdag 20 augustus 2020 21:54 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
Niemand heeft hier om gevraagd. De Europese unie zou er goed aan doen te realiseren dat ze niet eindeloos hun grenzen kunnen verlengen.
Het heeft niet zozeer met grenzen verleggen te maken maar met europese stabiliteit.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 21:54 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
Niemand heeft hier om gevraagd. De Europese unie zou er goed aan doen te realiseren dat ze niet eindeloos hun grenzen kunnen verlengen.
Dat zeg ik toch niet??quote:Op donderdag 20 augustus 2020 22:32 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wij willen Wit-Rusland niet eens bij de EU. Zou het zoveelste uitvreterland zijn waar je geen klote aan hebt
Oké. Wat is jouw oplossing? Die "gecontroleerde machtsoverdracht" van jou is nog veel meer een utopie.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 21:46 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
Dat is geen oplossing, dat is een utopie.
Dit dus inderdaad.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 23:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oké. Wat is jouw oplossing? Die "gecontroleerde machtsoverdracht" van jou is nog veel meer een utopie.
En die Europese stabiliteit heeft de prioriteit boven de wil van het belarussische volk en de stabiliteit van hun land.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 22:37 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het heeft niet zozeer met grenzen verleggen te maken maar met europese stabiliteit.
Verzin je dat nu zelf? Of ken jij daadwerkelijk mensen in Belarus die dat willen en denk jij dat die een meerderheid vormen?quote:De inwoners van belarus willen graag profiteren van de europese stabiliteit en welvaart.
De EU is uitgespeeld. Mensen die denken dat de EU op dit moment faalt realiseren niet dat de EU al lang gefaalt heeft: al minstens sinds de wijzigingen van 1996 in de Belarussiche constitutie. Sancties, het financieren van de traditionele oppositie en haar media en het neerzetten van Lukashenko als een totalitaire clown hebben niets opgeleverd.quote:De E.U heeft er belang bij dat staten zoals belarus blijven dienen als bufferstaat. Het is een kwestie van elkaar helpen.
Ten eerste is die gecontroleerde machtsoverdracht niet zozeer mijn persoonlijke oplossing, als wel de oplossing waar momenteel aan gewerkt wordt. Ten tweede voor de ongeduldigen onder ons het is een oplossing die tijd vergt.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 23:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oké. Wat is jouw oplossing? Die "gecontroleerde machtsoverdracht" van jou is nog veel meer een utopie.
Bronnen, bronnen, bronnen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 23:37 schreef nezalezhnost het volgende:
Ten eerste is die gecontroleerde machtsoverdracht niet zozeer mijn persoonlijke oplossing, als wel de oplossing waar momenteel aan gewerkt wordt.
Door wie? Met welke motieven? Welke voortgang is geboekt?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 23:37 schreef nezalezhnost het volgende:
[..]
Ten eerste is die gecontroleerde machtsoverdracht niet zozeer mijn persoonlijke oplossing, als wel de oplossing waar momenteel aan gewerkt wordt.
Dictator gonna dictatuur.quote:Ten tweede voor de ongeduldigen onder ons het is een oplossing die tijd vergt.
Het is nu aan de protestbeweging om hun steun te versterken. Ondertussen ontwikkelt de nationale coordinatie raad de nodige mechanismes met inachtneming van de Constutitie, Internationale verdragen en relevante wet- en regelgeving.
Heb je hier een bron van?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 23:33 schreef nezalezhnost het volgende:
De EU is uitgespeeld. Mensen die denken dat de EU op dit moment faalt realiseren niet dat de EU al lang gefaalt heeft (...) het financieren van de traditionele oppositie en haar media
Doet hij toch vooral zelf.quote:en het neerzetten van Lukashenko als een totalitaire clown
De leden van het presidium van de nationale coordinatie raad.quote:
Overdracht van de macht uiteindelijk. Bovenaan de agenda staat: het vrijlaten van (politiek)gevangenen en het stoppen van geweld. Het volgende punt is dan nieuwe verkiezingen.quote:Met welke motieven?
De raad is reeds gevormd en een eerste zitting van het presidium heeft plaats gevonden.quote:Welke voortgang is geboekt?
Tja, zijn steun is aan het afbrokkelen. Dus aan het eind van de week is hij natuurlijk nog niet weg, maar de machine is in werking gesteld.quote:[..]
Dictator gonna dictatuur.
quote:Belarus opposition faces criminal case as protests continue
Investigation begun into ‘calls for actions aimed at undermining national security’
(...)
The announcement raises the possibility of trials and jail time for the leaders of a coordination council, set up this week, that includes opposition politicians, factory representatives and the Nobel prize-winning author Svetlana Alexievich. https://www.theguardian.c(...)as-protests-continue
Dat is mijn mening, mijn opinie. Maar ik denk dat de meeste analysten het in meer of mindere mate wel mee eens zijn. Anders hadden we wel verandering van de macht gezien in 2001,2006 of 2010.quote:
Hij maakt het ze enigszins makkelijk. Anderszijds ondanks dat hij de meest controversiele uitspraken doet en zichzelf na al die tijd nog vaak weet te overteffen, is het geen domme jongen, geen omhoog gevallen communist of iemand zonder steun onder de bevolking.quote:[..]
Doet hij toch vooral zelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |