abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194673630
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 01:39 schreef nezalezhnost het volgende:
Want dat is niet welgevallig in een zielige aanvalspoging, waarin je pleit dat ik een aanhanger van Lukashenko ben en hier propaganda sta te verkondigen.
En ja. Dat vind ik oprecht.

Je probeert nog enigszins te zeggen dat je voor de oppositie bent. Maar als je dat gemeend had, had je wel verteld waarom. Het is alleen om de schijn van objectiviteit op te kunnen houden.
pi_194673636
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 01:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je vindt vooral jezelf heel goed.
Ik probeer niet ijdel te zijn en ik heb nergens gepretendeerd over de absolute waarheid te beschikken.
quote:
Maar laat maar weinig van je kennis zien.
Laat jij eens iets zien van je kennis.

quote:
Mensen die vinden dat ze slim zijn
Wat maakt jouw denken dat dat betrekking op mij heeft?

P.S.: De wereld buiten schubbekutteveen is een hel.
pi_194673638
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 01:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is vrij simpel. Jij kwam hier binnen en begon meteen te roepen dat jij genuanceerd en deskundig bent omdat je Russisch kan.

Maar vervolgens kom je telkens met verhalen dat het allemaal wel meevalt. Dat Loekasjenko niet dom is, geen kakkerlak is, geen omhooggevallen communist is. Dat het met de mishandelingen wel meevalt. Dat de Wit-Russische celstraffen slechts vervelend en tijdelijk zijn. Dat een protestliedje heel erg is en over de rand is (geen verduidelijking wat er dan zo erg is). En nu weer dat de kern van de oppositie van buitenaf komt.
Zolang jij maar de persoonlijke aanvallen achterwege laat kan ik je bijdrages zeker waarderen. :)

Van kloon tot dom (hij dan) en meer van dat alles.
pi_194673653
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 01:50 schreef luxerobots het volgende:
En dan was ik het stokpaardje van @:nezalezhnost nog vergeten.

Loekasjenko heeft tijd nodig. Tijd om mensen te arresteren? Stakers te vervangen? Tijd om het internet er verder uit te gooien?
In plaats van je in bronnen in te lezen begin je een en dezelfde vragen die ik al uitgebreid heb beantwoord te herhalen.
quote:
Nee, tijd voor een gecontroleerde machtsoverdracht.

Alsof het nog niet lang genoeg duurt allemaal...
Voor wie? Voor jou? Jij wilt vuurwerk zien? Verspreid dan geruchten over de uitslagen in een willekeurig Afrikaans land en schiet met een sniper de andere kandidaat (een van de andere kandidaten dood).

In een beschaafd land duurt het nauw eenmaal iets langer dergelijke problemen beschaafd op te lossen.
pi_194673662
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 01:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En ja. Dat vind ik oprecht.
Dat mag je vinden. Het zou je sieren als je meer moeite zou doen om bronnen te zoeken en je in te lezen om mijn mening onderuit te halen op grond van kennis i.p.v. constant dezelfde rethoriek te proberen.

quote:
Je probeert nog enigszins te zeggen dat je voor de oppositie bent. Maar als je dat gemeend had, had je wel verteld waarom.
Ik denk dat het probleem is dat jij selectief leest en dat je het waarom daarom nog niet hebt kunnen ontdekken.
pi_194673665
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 01:56 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

In plaats van je in bronnen in te lezen begin je een en dezelfde vragen die ik al uitgebreid heb beantwoord te herhalen.
Je ontwijkt vooral vragen door wedervragen te stellen en zijweggetjes te bewandelen.

quote:
Voor wie? Voor jou? Jij wilt vuurwerk zien? Verspreid dan geruchten over de uitslagen in een willekeurig Afrikaans land en schiet met een sniper de andere kandidaat (een van de andere kandidaten dood).
Weer zo'n zijweggetje.

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 01:53 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Zolang jij maar de persoonlijke aanvallen achterwege laat kan ik je bijdrages zeker waarderen. :)

Nezalezhnost begon ermee dat Nederlanders de Nederlandse pers napraten, daarnaast begon hij met de niet-inhoudelijke aanval door te insinueren dat ik dom ben.

Ik vond het gezelliger toen hij er nog niet was.
pi_194673675
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 01:53 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Dergelijke aanvallen heb ik niet geiniteerd, maar ik zal ze wel waar nodig van repliek voorzien. Degene die het hardste roept is niet degene die het gelijk daarom aan zijn zijde heeft. Deze hele beweging draait om transparantie om pluralisme, niet om met geweld een positie op te dringen.
pi_194673679
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 02:01 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Dergelijke aanvallen heb ik niet geiniteerd, maar ik zal ze wel waar nodig van repliek voorzien.
:') Jij begon ermee.

Echt, voordat jij met al je talloze posts kwam was het inhoudelijker (want er werd niet op de man gespeeld) en gezelliger.
pi_194673684
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 01:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je ontwijkt vooral vragen door wedervragen te stellen en zijweggetjes te bewandelen.
Ik probeer een discussie te voeren. Dit is geen verhoor, al wil je het zo doen lijken door constant je aanklacht te herhalen.
quote:
[..]

Weer zo'n zijweggetje.
Waar je geen antwoord op hebt? Waarom wil jij een snel resultaat? Welk offer ben je bereid daarvoor te brengen?
quote:
[..]

Nezalezhnost begon ermee dat Nederlanders de Nederlandse pers napraten, daarnaast begon hij met de niet-inhoudelijke aanval door te insinueren dat ik dom ben.
Dus ik heb dat nergens gezegd, maar jij voelt je wel aangevallen.
quote:
Ik vond het gezelliger toen hij er nog niet was.
Maar was het ook inhoudelijker? Of was het vooral eenzijdiger?
pi_194673691
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 02:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]

:') Jij begon ermee.

Echt, voordat jij met al je talloze posts kwam was het inhoudelijker (want er werd niet op de man gespeeld) en gezelliger.
In plaats van in een discussie van kleuterschoolniveau te belanden, roep ik een ieder op -die uberhaupt in dergelijk gezeik geinteresseerd is- het gehele topic, inclusief voorgaande delen terug te lezen en een mening voorzichzelf te vormen.
pi_194673720
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 02:04 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Ik probeer een discussie te voeren. Dit is geen verhoor, al wil je het zo doen lijken door constant je aanklacht te herhalen.
Ik moet wel dingen herhalen. Zodat jij je eigen patroon in kan zien.

- Loekasjenko heeft meer tijd nodig.
- De kern is dat de oppositie van buitenaf komt
- Het protestliedje is vreselijk en over de rand, en celstraf eigenlijk wel prima
- Wit-Russische celstraffen zijn slechts vervelend en tijdelijk
- Vlag van de oppositie kwam van de nazi's (terwijl hij in werkelijkheid ouder is)
- Mishandelen door ordediensten niet structureel en slechts 100-200 mensen die zich misdragen hebben (ondertussen zijn er op één avond 5000 mensen gearresteerd en talloze verhalen, foto's en beelden van mishandeling)

En dit is nog maar een verzameling van wat je zoal zegt :')

quote:
Dus ik heb dat nergens gezegd, maar jij voelt je wel aangevallen.
Je insinueerde dat ik moest luisteren naar mensen zoals jij die meer weten.

quote:
Maar was het ook inhoudelijker? Of was het vooral eenzijdiger?
Er was vooral minder propaganda.
pi_194673746
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 02:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik moet wel dingen herhalen.
Dingen die eenzijdig jouw aanklacht ondersteunen?
quote:
Zodat jij je eigen patroon in kan zien.

- Loekasjenko heeft meer tijd nodig.
- De kern is dat de oppositie van buitenaf komt
De kern van het begin van de protesten. Niet die van de huidige beweging.
quote:
- Het protestliedje is vreselijk en over de rand, en celstraf eigenlijk wel prima
Welke celstraf? Is de zitting al geweest of zit hij nog in voorarrest?
quote:
- Wit-Russische celstraffen zijn slechts vervelend en tijdelijk
- Vlag van de oppositie kwam van de nazi's (terwijl hij in werkelijkheid al ouder is)
Dat heb ik zo niet gezegd. Misschien moet je het preciese citaat aanhalen.
quote:
- Mishandelen door ordediensten niet structureel en slechts 100-200 mensen die zich misdragen hebben (ondertussen zijn er op één avond 5000 mensen gearresteerd en talloze verhalen, foto's en beelden van mishandeling en zelfs seksueel misbruik)
Dit heb ik al uitgebreid behandeld. Het lijkt voor jouw moeilijk om dingen op macroniveau te zien.
quote:
En dit is nog maar een verzameling van wat je zoal zegt :')
Waarom vertel je niet het hele verhaal, maar slechts een selectie, gedeeltelijk uit de context getrokken, om jouw aanklacht te ondersteunen?
quote:
[..]

Je insinueerde dat ik moest luisteren naar mensen zoals jij die meer weten.
Dus ik heb het niet gezegd? En niet naar mij, maar naar mensen zoals mij? Heb je die toevallig al buiten dit forum gezocht om jouw versie te staven?

quote:
Er was vooral minder propaganda.
En dat kun je beoordelen, omdat?
pi_194673752
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 02:19 schreef nezalezhnost het volgende:
Bronnen graag.
pi_194673756
Het is bijna half drie in de nacht, ik ga er morgen pas weer op in.
pi_194673759
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 02:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Bronnen graag.
Dat is mijn opinie, zoals ik al aanvankelijk had verteld. De cijfers die je gaat vinden, als je ze al gaat vinden, over de financiering van het begin van de protesten zullen net zo betrouwbaar zijn als de uitslagen van de verkiezing zelf.
pi_194673761
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 02:23 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Dat is mijn opinie, zoals ik al aanvankelijk had verteld. De cijfers die je gaat vinden, als je ze al gaat vinden, over de financiering van het begin van de protesten zullen net zo betrouwbaar zijn als de uitslagen van de verkiezing zelf.
Jouw mening gebaseerd op onbetrouwbare pro-Loekasjenko cijfers. Wie had dat verwacht.
pi_194673764
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 02:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jouw mening gebaseerd op onbetrouwbare pro-Loekasjenko cijfers. Wie had dat verwacht.
Niet gebaseerd op cijfers, maar op analyses. Maar ik dacht dat je naar bed was?
pi_194673772
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 02:23 schreef nezalezhnost het volgende:
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 02:25 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Niet gebaseerd op cijfers, maar op analyses. Maar ik dacht dat je naar bed was?
O, nu gaat het opeens niet meer om de cijfers, maar analyses :')
pi_194673866
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 02:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[..]

[..]

O, nu gaat het opeens niet meer om de cijfers, maar analyses :')
Er zijn geen "de cijfers", maar de cijfers die je gaat vinden, als je ze al gaat vinden.

A priori zijn er geen publieke cijfers die inzicht geven in clandestien geoorganiseerde acties door een of meerdere (ik denk meerdere) onbekende partijen. Als je al cijfers gaat vinden, dan zijn die tot stand gekomen met een talent waar mevrouw Ermoshina over beschikt.

Vind je het goed dat ik de PM die je mij stuurde publiceer ter transparantie?
pi_194673999

Een interview van Radio Liberty met Pavel Latushko, lid van het presidium van de nationale coordinatie raad. Pavel Latushko geeft in dit interview in de Belarussische taal de temperatuur in de samenleving goed aan. Ik weet niet of hier Engelse ondertitels bij gevonden kunnen worden, maar ik denk dat dit vruchtbaarder is dan kijken naar propagandafilmpjes die olie op het vuur gooien.
pi_194674017
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 03:59 schreef nezalezhnost het volgende:

Een interview van Radio Liberty met Pavel Latushko, lid van het presidium van de nationale coordinatie raad. Pavel Latushko geeft in dit interview in de Belarussische taal de temperatuur in de samenleving goed aan. Ik weet niet of hier Engelse ondertitels bij gevonden kunnen worden, maar ik denk dat dit vruchtbaarder is dan kijken naar propagandafilmpjes die olie op het vuur gooien.
Kun je alles belangrijks samenvatten dat hij daar te zeggen heeft? Wij kennen trouwens de taal niet. Dus iets geloven die we noch kunnen begrijpen noch bevestigen doen we ook niet.
pi_194674526
quote:

[..]

Dingen die eenzijdig jouw aanklacht ondersteunen?
[..]

[..]

Welke celstraf? Is de zitting al geweest of zit hij nog in voorarrest?
[..]

Dat heb ik zo niet gezegd. Misschien moet je het preciese citaat aanhalen.
[..]

Dit heb ik al uitgebreid behandeld. Het lijkt voor jouw moeilijk om dingen op macroniveau te zien.
[..]

Waarom vertel je niet het hele verhaal, maar slechts een selectie, gedeeltelijk uit de context getrokken, om jouw aanklacht te ondersteunen?
[..]

Dus ik heb het niet gezegd? En niet naar mij, maar naar mensen zoals mij? Heb je die toevallig al buiten dit forum gezocht om jouw versie te staven?
[..]

En dat kun je beoordelen, omdat?
Je posts lezen heel vervelend met die opgeknapte quotes.
pi_194674573
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 04:10 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Kun je alles belangrijks samenvatten dat hij daar te zeggen heeft? Wij kennen trouwens de taal niet. Dus iets geloven die we noch kunnen begrijpen noch bevestigen doen we ook niet.
Dat snap ik. Dat van die ondertitels was als iemand, misschien iets handiger daarmee als mij die gevonden kan krijgen.

Ik wordt op het moment er erg mee geconfronteerd dat er maar 24 uur in een dag zitten.

Ik was Tsepkalo een beetje uit het oog verloren. Nu ik hem beter in het verzier heb, snap ik ook beter de verhoudingen tussen de nieuwe oppositie in Belarus en in het buitenland.

Kolesnikova is Belarus en is behalve lid van het campagne team van Babarika (die gevangen zit), lid van het presidium van de nationale coordinatie raad.
Tichanovskaja is in Litouwen, haar man zit eveneens nog steeds gevangen, zij heeft weliswaar de nationale coordinatie raad ingesteld, maar is geen lid van het presidium.
Tsepkalo is via Rusland naar Oekraine gegaan en daar van daan verder gegaan naar Polen, hij is met zijn vrouw en hun zijn eveneens geen lid van het presidium van de nationale coordinatie raad.

Het zit namelijk zo: de leden van het presidium (waaronder Kolesnikova) van de nationale raad hebben er voor gekozen om vanuit Belarus te opereren, binnen de kaders van de geldende wet- en regelgeving. Daarnaast claimen ze niet de overwinning van een kandidaat in de vervalste presidentsverkiezingen.

Tsepkalo leek een beetje op de achtergrond te zijn geraakt, maar niets is minder waar: hij is waarschijnlijk (met zijn vrouw) een van de grote drijvende krachten buiten Belarus. Hij is van mening dat het effectiever is om buiten Belarus te opereren en is minder gericht op het opereren binnen de kaders van de huidige wet- en regelgeving. Daarnaast voert hij campagne met als doel dat de Europese leiders Tichanovskaja als president erkennen. Hij is namelijk van mening dat het voor wethandhavers en het leger duidelijker zou zijn als er een persoon is om de macht aan over te dragen en wil daar legitimiteit voor creeeren bij leiders van Europese landen, Oekraine en Rusland.

Tichanovskaja zit daar een beetje tussenin. Eigenlijk wil ze niet als president erkend worden, maar ze houdt die mogelijkheid wel open. Ze staat zowel in contact met Tsepkalo die vanuit het Buitenland opereerd als met het presidium van de nationale coordinatie raad in Minsk. Tichanovskaja zorgt nu vooral voor haar gezin en is minder actief als de andere kampen. Ze is nog wel een belangrijk gezicht en kan dan ook nog veel betekenen voor de protestbeweging in video-oproepen aan de stakers.
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 09:18:49 #274
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_194674710

[ Bericht 100% gewijzigd door Scheepskok op 22-08-2020 09:22:07 ]
Praat over de hel en je komt er.
pi_194675368
AD: Poetin wil dialoog tussen demonstranten en regime

De oppositie wil al langer de dialoog, maar het is Loekasjenko die het geweigerd heeft...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')