abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 22 augustus 2020 @ 00:45:23 #226
375570 crew  Cyan9
pi_194673336
quote:
12s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 00:44 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Ach so, jij was meer van de adblockers. Herinner me nu. Excuus.
Nop, daar heb ik ook geen ervaring mee.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_194673344
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 00:42 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Is dat niet de kerel die werd opgepakt? Wie is de man van Svetlana dan?
Sergej en die zit nog in de cel. Net zoals Babarika en zijn zoon onder andere

quote:
Loopt het verhaal van het gezin Tsepkov op parallele lijnen?
Ik denk dat je Tsepkalo bedoelt, maar ik denk dat iedereen samen bij zijn echtgenoot wil zijn. De enige reden dat sommige paren nu gescheiden zijn komt omdat er tussen sommige nu een gevangenismuur staat.
pi_194673350
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 00:43 schreef nezalezhnost het volgende:
De propaganda van Lukashenko is aantoonbaar grotendeels gelogen, maar er zit wel degelijk een kern van waarheid in.
Ja, de oppositie is sterk anti-Rusland en Polen wil Wit-Rusland binnenvallen.

Er zit wel degelijk een kern van waarheid in.

En jij bent beter op de hoogte dan wij allemaal.
pi_194673352
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 00:43 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Deels, maar er zijn ook mensen die uit eigen overtuiging (of ook gewoon ordinaire financieele belangen) Lukashenko steunen. Sommige mensen zijn bang voor de revolutie, ze denken oprecht dat machten van buitenaf het land overnemen om de economie tot gronde te richten. De propaganda van Lukashenko is aantoonbaar grotendeels gelogen, maar er zit wel degelijk een kern van waarheid in. Alleen probeert Lukashenko (en de mensen om hem heen) die in zijn eigen belang uit te vergroten en aan te vullen met leugens.
Doet me veel aan Trumpsupporters denken die ongeacht hoeveel idioterie hij blijft uitspuien alsnog dicht aan zijn kant staan. Door dik en dun. En ook van die complotgekken zoals Qanon die zelfs theoriën ontwerpen om hem bij te staan. Dat het allemaal zo'n beloop kan nemen in Belarus is dan zeker niet zo verwonderlijk. Dat land valt me nog mee als je naar sommige gekte kijkt in andere delen van de wereld.

Dus moeten de Belarussen zich helemaal niet schamen. Loekashenko of niet, ik sta met het volk.
pi_194673367
Ik denk dat het niet gaat lukken om VPN's totaal uit te bannen, maar het wordt nu wel moeilijker gemaakt en dus zal een deel van de bevolking geen toegang meer hebben tot bepaalde diensten. Goed opgeleide IT'ers zullen wel een uitweg vinden, maar degene die het zelf niet snappen en afhankelijk zijn van een handig neefje dat ergens een handleiding gedownload heeft zullen de meeste problemen ondervinden.
pi_194673380
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 00:51 schreef nezalezhnost het volgende:
Ik denk dat het niet gaat lukken om VPN's totaal uit te bannen, maar het wordt nu wel moeilijker gemaakt en dus zal een deel van de bevolking geen toegang meer hebben tot bepaalde diensten. Goed opgeleide IT'ers zullen wel een uitweg vinden, maar degene die het zelf niet snappen en afhankelijk zijn van een handig neefje dat ergens een handleiding gedownload heeft zullen de meeste problemen ondervinden.
Beetje China-achtige taferelen dus met die internetcensuur. Dan heb ik het liefst een brave Obama die zelfs netneutraliteit probeerde door te drukken. :)
pi_194673398
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 00:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, de oppositie is sterk anti-Rusland en Polen wil Wit-Rusland binnenvallen.
Kijk, dat is allemaal niet waar. Dat de oppositie (voor een deel) van buitenaf is gefinancieerd is iets wat je moeilijk kunt ontkennen. Waarom denk je, bijvoorbeeld, dat de Wagner groep een paar dagen voor de revolutie in Minsk aanwezig was? Denk je dat ze op doorreis waren?
quote:
Er zit wel degelijk een kern van waarheid in.
Ja en dan kun je discussieren hoe groot die kern is. Zelf heb ik het al stuiptrekkingen genoemt, dus ik ben van mening dat die kern behoorlijk klein is. Sommige mensen denken daar anders over en demontreren voor Lukashenko. Onder hun zie je ook een aantal mensen dat uit Oekraine is gevlucht toen daar de oorlog in Donbas begon. Die mensen zien de parallelen en willen niet nog een keer vluchten.
quote:
En jij bent beter op de hoogte dan wij allemaal.
Praat je nu over jezelf in meervoud? Dit is alweer ad hominem. En zelf kom je ook niet aan met nieuwe bronnen.
pi_194673409
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 00:53 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Beetje China-achtige taferelen dus met die internetcensuur. Dan heb ik het liefst een brave Obama die zelfs netneutraliteit probeerde door te drukken. :)
Behalve dat Beltelecom behoorlijk faalt, anders had de revolutie zich niet voltrokken. Opzich heeft het land niet zo belang bij censuur omdat ze zich als klein land dan compleet isoleren. Alleen nu Lukashenko onder druk staat, zie je dat ze op dit gebied rare sprongen maken, waarmee ze veel onvrede creeeren bij de kapitaalkrachtige IT sector van het land.
pi_194673416
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 00:57 schreef nezalezhnost het volgende:
Kijk, dat is allemaal niet waar. Dat de oppositie (voor een deel) van buitenaf is gefinancieerd is iets wat je moeilijk kunt ontkennen. Waarom denk je, bijvoorbeeld, dat de Wagner groep een paar dagen voor de revolutie in Minsk aanwezig was? Denk je dat ze op doorreis waren?
Ik vermoed dat het een spelletje voor de bühne was, Loekasjenko dacht daarmee naar de kiezer goede sier te kunnen maken. Deze mannen mochten direct na de verkiezingen naar huis.

quote:
Ja en dan kun je discussieren hoe groot die kern is. Zelf heb ik het al stuiptrekkingen genoemt, dus ik ben van mening dat die kern behoorlijk klein is. Sommige mensen denken daar anders over en demontreren voor Lukashenko. Onder hun zie je ook een aantal mensen dat uit Oekraine is gevlucht toen daar de oorlog in Donbas begon. Die mensen zien de parallelen en willen niet nog een keer vluchten.
Nee, het is geen kern van waarheid. Dan snap je niet wat een kern van waarheid betekent. Dat het belangrijke, de kern, waar is.

Loekasjenko fabriceert zijn eigen verhaal.

quote:
Praat je nu over jezelf in meervoud? Dit is alweer ad hominem. En zelf kom je ook niet aan met nieuwe bronnen.
De rode lijn in jouw verhaal is dat je de zaak positief naar Loekasjenko bijdraait.

En niet door te zeggen dat hij fantastisch is. Maar wel door subtiel de oppositie zwart te maken en slechte kanten van Loekasjenko weg te poesten.
pi_194673453
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 01:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het een spelletje voor de bühne was, Loekasjenko dacht daarmee naar de kiezer goede sier te kunnen maken. Deze mannen mochten direct na de verkiezingen naar huis.
[..]

Maar hoe wordt Loekasjenko (ik noem hem voortaan L want die spelling is mij te lastig) erbij gebaat door Russische paramilitairen in zijn land te brengen voor de verkiezingen? Valt dat niet op? Worden mensen niet opgeschrikt? Hoe vergroot dit de steun en draagvlak voor hemzelf? Oftewel hoe zorgt dat dat zijn supporters trouw blijven en dat zijn tegenstanders wegblijven of zich bekeren?
pi_194673459
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 01:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het een spelletje voor de bühne was, Loekasjenko dacht daarmee goede sier te kunnen maken.
Ik ondersteun die theorie niet, maar hij heeft dan ook goed gefaalt.
quote:
Deze mannen mochten direct na de verkiezingen naar huis.
Ja, maar dat is waarschijnlijk om na hetgeen er gebeurde Poetin een handreiking te doen. Het is een gerucht, wat ik nadrukkelijk niet als feit wil presenteren, maar het gerucht gaat dat Makej uit wilde leveren aan Oekraine of anders minimaal met Rusland wilde onderhandelen. Het verhaal is dus dat Viktor Lukashenko een handreiking wilde doen aan Poetin en toen de uitlevering aan Rusland zelfstandig achter Makej om heeft georganiseerd.
quote:
[..]

Nee, het is geen kern van waarheid. Dan snap je niet wat een kern van waarheid betekent. Dat het belangrijke, de kern, waar is.
De kern is inmeninging van buitenaf. Door wie en in welke mate, dat is iets waar gretig over gelogen wordt, om zo de nationale coordinatie raad en de protestbeweging als vertegenwoordigers van het volk te ondermijnen.
quote:
Loekasjenko fabriceert zijn eigen verhaal.
Natuurlijk doet hij dat. En dat verhaal praat ik niet na. Ik praat sowieso geen verhaal na.
quote:
[..]

De rode lijn in jouw verhaal is dat je de zaak positief naar Loekasjenko bijdraait.
Nee, ik probeer meer achtergrond te geven. Om het verhaal zo ongenuanceerd mogelijk uit te leggen, moet je de rol van een van de partijen wel overdreven negatief belichten.
quote:
En niet door te zeggen dat hij fantastisch is.
Zeg ik niet. Waar heb je mij dat horen zeggen. Ik zeg ook niet dat het een kakkerlak is.
quote:
Maar wel door subtiel de oppositie zwart te maken en slechte kanten van Loekasjenko weg te poesten.
Hoe maak ik de oppositie zwart en welk deel van de oppositie?
pi_194673474
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 01:09 schreef nezalezhnost het volgende:
De kern is inmeninging van buitenaf. Door wie en in welke mate, dat is iets waar gretig over gelogen wordt, om zo de nationale coordinatie raad en de protestbeweging als vertegenwoordigers van het volk te ondermijnen.
De kern is inmenging van buitenaf?

Nee. Ik denk zelfs dat er weinig inmenging is (er is in ieder geval erg weinig bewijs van).

De kern is dat men Loekasjenko goed zat is.
pi_194673480
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 01:09 schreef nezalezhnost het volgende:
Nee, ik probeer meer achtergrond te geven. Om het verhaal zo ongenuanceerd mogelijk uit te leggen, moet je de rol van een van de partijen wel overdreven negatief belichten.
Sinds je hier gekomen bent roep je dat jij er meer vanaf weet dan Nederlanders (die de Nederlandse pers napraten) en dat jij hier bent voor de genuanceerdheid.

Nou dat valt best tegen.
pi_194673491
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 01:07 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Maar hoe wordt Loekasjenko (ik noem hem voortaan L want die spelling is mij te lastig) erbij gebaat door Russische paramilitairen in zijn land te brengen voor de verkiezingen? Valt dat niet op? Worden mensen niet opgeschrikt? Hoe vergroot dit de steun en draagvlak voor hemzelf? Oftewel hoe zorgt dat dat zijn supporters trouw blijven en dat zijn tegenstanders wegblijven of zich bekeren?
Tja, het werd in ieder geval breed uitgemeten in de media. Dat had niet gehoeven. En ze zijn direct na de verkiezingen vrijgelaten.

Wat zich precies afgespeeld heeft weet ik niet, wel dat het door Loekasjenko gebruikt is om daadkrachtig over te komen.
pi_194673492
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 01:11 schreef luxerobots het volgende:
De kern is dat men Loekasjenko goed zat is.
Dat is de kern onder de protestbeweging. De kern onder het begin van de protesten, voordat de mensen zich massaal aansloten nadat de grootschalige verkiezingsfraude en het geweld duidelijk werd bestaat uit inmenging van buitenaf, mijns insziens.
pi_194673505
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 01:15 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Dat is de kern onder de protestbeweging. De kern onder het begin van de protesten, voordat de mensen zich massaal aansloten nadat de grootschalige verkiezingsfraude en het geweld duidelijk werd bestaat uit inmenging van buitenaf, mijns insziens.
Bronnen. Bronnen. Bronnen.
  Moderator zaterdag 22 augustus 2020 @ 01:18:18 #242
375570 crew  Cyan9
pi_194673511
Ja, deze vind ik ook wel bijzonder.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_194673513
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 01:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Sinds je hier gekomen bent roep je dat jij er meer vanaf weet dan Nederlanders (die de Nederlandse pers napraten)
Ik denk dat ik bij de weinige Nederlanders hoor die hier over mee kunnen praten zonder de Nederlandse/Westerse pers te raadplegen.
quote:
en dat jij hier bent voor de genuanceerdheid.
Juist op basis van feitenkennis kun je nuance aanbrengen. Correspondenten uit Moskou die het verschil niet weten tussen MZKT en de tractorfabriek, of die beweren dat Sushkevich de eerste president van Belarus is, hebben daar veel meer moeite mee.

quote:
Nou dat valt best tegen.
En op welke en op hoeveel bronnen bazeer je dat?
pi_194673523
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 01:18 schreef nezalezhnost het volgende:

Juist op basis van feitenkennis kun je nuance aanbrengen. Correspondenten uit Moskou die het verschil niet weten tussen MZKT en de tractorfabriek, of die beweren dat Sushkevich de eerste president van Belarus is, hebben daar veel meer moeite mee.
Je vergissen tussen twee productieplatformen is ook niet zo heel interessant.

quote:
En op welke en op hoeveel bronnen bazeer je dat?
Lees maar terug waar ik allemaal kritiek op heb. Daar bazzeer ik dat op.
pi_194673535
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 01:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je vergissen tussen twee productieplatformen is ook niet zo heel interessant.
De vraag is, waar vergissen ze zich nog meer in. Ik zeg niet dat mijn opinie de absolute waarheid is, maar staaf het dan aan een ander genuanceerd verhaal, of minimaal aan meerdere bronnen. Ik zie je niet veel meer moeite doen, dan op een twitter kanaal te kijken en vervolgens achter iedere zin die ik post een spook zoeken.
quote:
Lees maar terug waar ik allemaal kritiek op heb. Daar bazzeer ik dat op.
Goed antwoord.
pi_194673548
Djamel Agaoua vertelt in een interview aan de Russische editie van Forbes over het besluit om het kantoor van Viber in Minsk te sluiten, na de verkiezingen van 9 augustus.
pi_194673558
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 01:25 schreef nezalezhnost het volgende:
De vraag is, waar vergissen ze zich nog meer in. Ik zeg niet dat mijn opinie de absolute waarheid is, maar staaf het dan aan een ander genuanceerd verhaal, of minimaal aan meerdere bronnen. Ik zie je niet veel meer moeite doen, dan op een twitter kanaal te kijken en vervolgens achter iedere zin die ik post een spook zoeken.
Het is vrij simpel. Jij kwam hier binnen en begon meteen te roepen dat jij genuanceerd en deskundig bent omdat je Russisch kan.

Maar vervolgens kom je telkens met verhalen dat het allemaal wel meevalt. Dat Loekasjenko niet dom is, geen kakkerlak is, geen omhooggevallen communist is. Dat het met de mishandelingen wel meevalt. Dat de Wit-Russische celstraffen slechts vervelend en tijdelijk zijn. Dat een protestliedje heel erg is en over de rand is (geen verduidelijking wat er dan zo erg is). En nu weer dat de kern van de oppositie van buitenaf komt.
pi_194673587
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 01:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is vrij simpel. Jij kwam hier binnen en begon meteen te roepen dat jij genuanceerd en deskundig bent omdat je Russisch kan.
Ik kan niet enkel de Russische taal, ik heb door de jaren heen de nodige kennis opgebouwd over Belarus. Dat je wantrouwig bent richting nieuwkomers, daar kan ik inkomen. Maar je kunt mij niet geloofwaardig er van beschuldigen dat ik duidelijk een partij kies. Jij doet dat blijkbaar wel, waarbij het mij onduidelijk is voor wie je precies partij (duidelijk tegen Lukashenko, dat wel) kiest en op grond waarvan met welke redenen. Als jij een uiterste in het spectrum bekleed dan zal dat logischerwijze met mijn positie meer in het midden van het spectrum, net zoals mijn positie botst met de positie aan het andere uiteinde van het spectrum.

quote:
Maar vervolgens kom je telkens met verhalen dat het allemaal wel meevalt. Dat Loekasjenko niet dom is, geen kakkerlak is, geen omhooggevallen communist is. Dat het met de mishandelingen wel meeviel. Dat de Wit-Russische cel slechts vervelend en tijdelijk is. Dat een protestliedje heel erg is en over de rand is (geen verduidelijking wat er dan zo erg is).
Die woorden onderschrijf ik ook, maar nu trek je eenzijdig argumenten uit mijn gehele betoog om dat als mijn betoog te betitelen. Onder andere het feit dat ik stel dat de revolutie zich heeft voltrokken en ik achter de nationale coordinatie raad en het volk sta, laat je achterwege. Want dat is niet welgevallig in een zielige aanvalspoging, waarin je pleit dat ik een aanhanger van Lukashenko ben en hier propaganda sta te verkondigen.

[ Bericht 1% gewijzigd door nezalezhnost op 22-08-2020 01:44:52 ]
pi_194673620
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 01:39 schreef nezalezhnost het volgende:
Ik kan niet enkel de Russische taal, ik heb door de jaren heen de nodige kennis opgebouwd over Belarus.
Je vindt vooral jezelf heel goed. Maar laat maar weinig van je kennis zien.

quote:
Dat je wantrouwig bent richting nieuwkomers, daar kan ik inkomen. Maar je kunt mij niet geloofwaardig er van beschuldigen dat ik duidelijk een partij kies. Jij doet dat blijkbaar wel, waarbij het mij onduidelijk is voor wie je precies partij (duidelijk tegen Lukashenko, dat wel) kiest en op grond waarvan met welke redenen. Als jij een uiterste in het spectrum bekleed dan zal dat logischerwijze met mijn positie meer in het midden van het spectrum, net zoals mijn positie botst met de positie aan het andere uiteinde van het spectrum.
Mensen die vinden dat ze slim zijn vinden zichzelf nogal vaak genuanceerd en van het midden.
pi_194673626
En dan was ik het stokpaardje van @nezalezhnost nog vergeten.

Loekasjenko heeft tijd nodig. Tijd om mensen te arresteren? Stakers te vervangen? Tijd om het internet er verder uit te gooien?

Nee, tijd voor een gecontroleerde machtsoverdracht.

Alsof het nog niet lang genoeg duurt allemaal...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')