abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194655822
Oh nu jankt ze echt :')
Vakman pur sang
pi_194656484
quote:
18s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 14:49 schreef Scrummie2.1 het volgende:
'exposed'.

Een 13 jarig knulletje 'exposen'.

Ik krijg echt een gruwelijke hekel aan de huidige wereld.
Dat zelfde onschuldige 13 jarige knulletje stuurt dus van die stoere berichten. Van wie zou hij dat geleerd hebben dan, dat dat normaal is?

Ik ben het er zeker niet mee eens dat hij ge-exposed zou moeten worden, met name vanwege zijn leeftijd en de kwetsbaarheid die hierbij komt kijken, daarbij genomen dat zijn prefrontale cortex met die leeftijd nog niet volledig uitgerijpt is en hij dus niet volledig verantwoordelijk kan worden geacht voor zijn acties.

Maar het is een beetje het dilemma tussen: het is een zielig jongetje van 13 vs. hij is 13 maar durft wel van zulke berichtjes te sturen.
pi_194656597
Op je 13e doe en zeg je domme dingen... midden in de puberteit... dan is het ongeacht de domheid ervan nogal cru om maar direct zo'n joch op internet te flikkeren. Je weet dat internet permanent is, je weet dat je te maken hebt met iemand met letterlijk nog onvolgroeide hersenen.

Dat los je derhalve op andere manieren op. Op deze wijze, als volwassene, een kind - want dat is het - op zo'n wijze schandpalen is gewoon walgelijk.

Wat dat betreft blij dat er in mijn puberteit nog veel minder internet en social media en telefoons die alles in een mum van tijd kunnen vastleggen waren; een puberale uitglijder en je wordt vereeuwigd op het net...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 20 augustus 2020 @ 23:51:19 #154
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194656639
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 23:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
Op je 13e doe en zeg je domme dingen... midden in de puberteit... dan is het ongeacht de domheid ervan nogal cru om maar direct zo'n joch op internet te flikkeren. Je weet dat internet permanent is, je weet dat je te maken hebt met iemand met letterlijk nog onvolgroeide hersenen.

Dat los je derhalve op andere manieren op. Op deze wijze, als volwassene, een kind - want dat is het - op zo'n wijze schandpalen is gewoon walgelijk.

Wat dat betreft blij dat er in mijn puberteit nog veel minder internet en social media en telefoons die alles in een mum van tijd kunnen vastleggen waren; een puberale uitglijder en je wordt vereeuwigd op het net...
De hersenen zijn pas volgroeid rond 25 jaar.
Resistance is futile.
pi_194656886
Vind ik wel makkelijk, als een 13-jarige Marokkaan iets uithaalt zou hij van Twitter en de Telegraaf het eerste vliegtuig terug naar Marokko moeten maar als iemand racistische mails binnenkrijgt de wereld te klein is als ze deze online zet.
pi_194657050
wat ik dacht.... dit topic bulkt van het onderhuidse etnische haat....
Mensen die zelf discrimineren en tegelijk de schijn van politieke correctheid willen hooghouden.
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 01:35:55 #157
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194657064
Glenda Batta moet gewoon normaal doen. Wat een tokkie is dat toch.
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 01:36:31 #158
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194657067
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 18:52 schreef maily het volgende:
Nu zegt ze dat ze gehackt is ...
:')
pi_194657697
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 06:51 schreef Bugno3 het volgende:
Iedereen hier nu in de "hEt Is MAAr EeN kIND!!1!!1!"-reflex, terwijl als het om straat ratjes gaat kinderen van een jaar of 10 moeiteloos het volwassenenrecht (en liefst lijfstraffen) wordt toegewenst :')

Glennis heeft volledig gelijk.
Mocro ratjes zijn er in veel grotere getale en zorgen voor veel meer overlast. Vandaag de dag is het vooral allochtoon gespuis (ook van 13 jaar) wat er zonder pardon op los prikt.

Verschil moet er wezen.
Zo ook de verontwaardiging daarin.

Glennis is een dom aanstelling, een futiel incident aangrijpen om gelijk in de schijnwerpers als slachtoffer van racisme letterlijk huillie huillie te doen. Geheel hoe het de hyserische beroepsjankers van BLM betaamt.
pi_194657919
quote:
4s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 06:26 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Mocro ratjes zijn er in veel grotere getale en zorgen voor veel meer overlast. Vandaag de dag is het vooral allochtoon gespuis (ook van 13 jaar) wat er zonder pardon op los prikt.

Verschil moet er wezen.
Zo ook de verontwaardiging daarin.

Glennis is een dom aanstelling, een futiel incident aangrijpen om gelijk in de schijnwerpers als slachtoffer van racisme letterlijk huillie huillie te doen. Geheel hoe het de hyserische beroepsjankers van BLM betaamt.
Ja, want continu in grote getalen berichten als "tering zwarte hoer" krijgen is gewoon een futiliteit.
pi_194658249
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 07:18 schreef Bugno3 het volgende:

[..]

Ja, want continu in grote getalen berichten als "tering zwarte hoer" krijgen is gewoon een futiliteit.
Continu en in grote getalen is compleet overdreven, maar geloof het maar lekker.

Misschien vanavond Wilders te gast, die een bloemlezing van zijn fanmail mag gaan geven.

Leg de tissues maar vast klaar, een echte stroom van continu doodsbedreigingen al meer dan 15 jaar lang.

Nogmaals, verschil moet er wezen. Wat onder ontwikkelden kinderen die beetje dom en kinderachtig schelden zonder besef van consequenties, en jongeren + volwassenen die iemand doorlopend met de dood bedreigen.

De een mag groots en dramatisch z'n verhaal doen, bij de ander denkt men "ach ja", of zelfs "eigen schuld".

8)7
pi_194658255
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 07:18 schreef Bugno3 het volgende:

[..]

Precies. Schandalig die selectieve verontwaardiging hier.
pi_194658299
Wat een zielig gedoe zeg. Gaan huilen in een uitzending (lees ik op een nieuwssite) vanwege een opmerking. Het is niet netjes natuurlijk maar naar mijn mening niet erger dan iemand op andere uiterlijke kenmerken aanvallen zoals rood haar of flaporen.

Daarbij is wat ze doet strafbaar. Dit is smaad, en ook nog eens een minderjarig iemand.

Als linkse mensen het eens zijn maar haar vind ik dat altijd zo opvallend. Een crimineel of moordenaar heeft altijd recht op privacy in hun ogen, ook na veroordeling. En een minderjarige die in een opwelling wat stuurt heeft geen recht op privacy :')

Daarbij zijn er ergere problemen in Nederland dan wat twitterberichtjes. Denk aan de afkomst van criminelen, en het lastig vallen van blanke Nederlanders door allochtoons straattuig. En de grote golf criminaliteit die ons land kent, zie zelden dat de dader rasechte Nederlanders zijn.

[ Bericht 9% gewijzigd door trippleh op 21-08-2020 08:20:57 (aanvulling) ]
pi_194658341
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 00:34 schreef osodevo het volgende:
Vind ik wel makkelijk, als een 13-jarige Marokkaan iets uithaalt zou hij van Twitter en de Telegraaf het eerste vliegtuig terug naar Marokko moeten maar als iemand racistische mails binnenkrijgt de wereld te klein is als ze deze online zet.
Mja, er zit ook een verschil tussen iemand kapot trappen of neersteken en iemand zwarte piet noemen online.
pi_194658359
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 08:22 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Mja, er zit ook een verschil tussen iemand kapot trappen of neersteken en iemand zwarte piet noemen online.
Pesten is pesten. Iemand neersteken is van een andere orde. Los van het feit dat Glenda Batta een vervelend viswijf is, zijn mensen die online andere mensen bedreigen of discrimineren kneuzen van de hoogste plank. Of je nou zwart, wit of geel bent.
U MAD?
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:25:42 #166
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_194658366
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 23:37 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Dat zelfde onschuldige 13 jarige knulletje stuurt dus van die stoere berichten. Van wie zou hij dat geleerd hebben dan, dat dat normaal is?

Ik ben het er zeker niet mee eens dat hij ge-exposed zou moeten worden, met name vanwege zijn leeftijd en de kwetsbaarheid die hierbij komt kijken, daarbij genomen dat zijn prefrontale cortex met die leeftijd nog niet volledig uitgerijpt is en hij dus niet volledig verantwoordelijk kan worden geacht voor zijn acties.

Maar het is een beetje het dilemma tussen: het is een zielig jongetje van 13 vs. hij is 13 maar durft wel van zulke berichtjes te sturen.
Nee dat is niet het dilemma. Het is gewoon een kutventje die ver over de scheef is gegaan maar als volwassenen moeten we daar wel boven staan en niet impulsief en kortzichtig reageren want het blijft een feit dat hij nog maar 13 is
pi_194658377
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 08:25 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Pesten is pesten. Iemand neersteken is van een andere orde. Los van het feit dat Glenda Batta een vervelend viswijf is, zijn mensen die online andere mensen bedreigen kneuzen van de hoogste plank. Of je nou zwart, wit of geel bent.
Pesten kom je doorgaans af met een 'foei, niet weer doen'. Niet met een publiek bericht van een of andere halve BN'er met duizenden volgers.
pi_194658393
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 08:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Pesten kom je doorgaans af met een 'foei, niet weer doen'. Niet met een publiek bericht van een of andere halve BN'er met duizenden volgers.
Want dat is onbehoorlijk en buitenproportioneel van die BN'er ? Dus pester mag iemand uitschelden voor 'zwarte aap' 'kk zwarte' en weet ik wat voor meer, maar iemand dan aan de schandpaal nagelen is onbehoorlijk? Raar.
U MAD?
pi_194658394
de vergelijkingen die hier gemaakt worden gaan niet op.
echte BN'ers krijgen ook dergelijke vervelende berichten binnen via social media of per e-mail.
alleen Glenda vond het nodig om op BLM-feest-achtige manier (zoals met engelse woordjes zoals exposen) te aandachthoeren.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194658416
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 08:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Waarom niet?

En als het allemaal niet zo erg is, waarom is het dan wel erg om dit soort gesprekken publiek te maken?
pi_194658421
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 08:29 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Want dat is onbehoorlijk en buitenproportioneel van die BN'er ? Dus pester mag iemand uitschelden voor 'zwarte aap' 'kk zwarte' en weet ik wat voor meer, maar iemand dan aan de schandpaal nagelen is onbehoorlijk? Raar.
Dat jij dat raar vind vind ik ontzettend raar.

Ja, dat is onbehoorlijk en buitenproportioneel. Je kan het zelfs strafbaar noemen, al vind ik dat dan weer wat ver gaan. Net als de racistische kreten van dat mannetje. Als Grace er iets mee had willen doen waar ze mee in haar recht stond, had ze aangifte moeten doen.
pi_194658434
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 08:32 schreef skrn het volgende:

[..]

Waarom niet?

En als het allemaal niet zo erg is, waarom is het dan wel erg om dit soort gesprekken publiek te maken?
Het feit dat ik het moet uitleggen zegt al heel veel.

Je ziet toch zelf dat verschil hopelijk ook wel? 1 privé bericht versus een naam bekend maken tegenover al haar volgers?
  Moderator vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:35:35 #173
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194658442
aangifte doen tegen een joch van 13 gaat een stuk verder imo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194658471
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 08:25 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Pesten is pesten. Iemand neersteken is van een andere orde. Los van het feit dat Glenda Batta een vervelend viswijf is, zijn mensen die online andere mensen bedreigen of discrimineren kneuzen van de hoogste plank. Of je nou zwart, wit of geel bent.
Ik keur het ook niet goed, maar waarom een dertien jarig kind online gooien die haar 'zwarte piet' noemt, en niet de rest die haar zogenaamd uitscheldt, bedreigt etc? Dit past mooi in haar agenda van '15 min of fame'.
pi_194658497
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 08:34 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Het feit dat ik het moet uitleggen zegt al heel veel.

Je ziet toch zelf dat verschil hopelijk ook wel? 1 privé bericht versus een naam bekend maken tegenover al haar volgers?
Als iedereen vindt dat het zo zielig is omdat hij jong is, waarom zitten kinderen dan op sociale media?

Zonder iets van toezicht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')