dat is toch z'n punt niet?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:26 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
Een dorp van max 70.000 inwoners vergelijken met een stad met 900.000 inwoners en tienduizenden toeristen per dag. Die gast moet echt ff normaal doen
Komt gewoon uit Duitsland.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:29 schreef Dven het volgende:
10 dagen quarantaine. Net iets te veel nog maar zowaar iets waar Nederland inderdaad vooruitstrevend mee is
Dit is pas je eerste persconferentie?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:25 schreef BirdsEyeView het volgende:
Oh gewoon afgebroken op tv.
Ok doei
20.30 uur hoorde ik.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:29 schreef KolonelBroodje het volgende:
Is ook al bekend hoe laat de persco in Amsterdam is?
Halsema doet nog even d'r mondoefeningen. Tanden zitten nog op elkaar.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:29 schreef KolonelBroodje het volgende:
Is ook al bekend hoe laat de persco in Amsterdam is?
In vergelijking met zo ongeveer de gehele wereld nog steeds vooruitstrevend dusquote:
Wie straks om 21.00 binnen de ring is mag er niet meer uit. En vice versa.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:29 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ben nu vooral benieuwd naar welke maatregelen men gaat aankondigen voor Amsterdam vanavond.
Dat is ook niet uit te leggen...... en dan niet willen toegeven dat er andere redenen zijn die dan FF belangrijker zijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat is weer een ander verhaal. Maar deze minister beweert met droge ogen dat het veilig is om 30 19jarigen in een klaslokaal te proppen, maar mij wordt dringende geadviseerd om met maximaal 6 man af te spreken. Waar is de logica?
Yes samen met Lavezzi.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:31 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Woont Rutjes in een kippenhok?
Live wel jaquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is pas je eerste persconferentie?
het antwoord "het is een afweging, want veel schooluitval is ook schadelijk"quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is ook niet uit te leggen...... en dan niet willen toegeven dat er andere redenen zijn die dan FF belangrijker zijn.
Daar kan toch geen discussie over zijnquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:30 schreef matthijst het volgende:
[..]
Halsema doet nog even d'r mondoefeningen. Tanden zitten nog op elkaar.
Je moet ook bellen en zeggen dat je een test wilquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:31 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
"Laat je testen bij klachten"
Ik belde vandaag de GGD of ik mij moest laten testen want verkouden en keelpijn, maar moest over 2 dagen nog maar eens bellen als ik nog klachten had. Behalve als ik koorts kreeg, dan moest ik direct weer bellen. Als ze dat aan iedereen vertellen dan kloppen de cijfers alsnog niet.
Ik verwacht overigens ook niet besmet te zijn, maar meer de omslag van het weer waar ik niet zo goed tegen kan, maar toch wilde ik het even uitsluiten nu de scholen weer gaan beginnen 🤷♀️
Via de app me aangemeld, hoesten en keelpijn. Kon meteen vanmorgen testen. Heb de uitslag al.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:31 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Ik belde vandaag de GGD of ik mij moest laten testen want verkouden en keelpijn, maar moest over 2 dagen nog maar eens bellen als ik nog klachten had. Behalve als ik koorts kreeg, dan moest ik direct weer bellen. Als ze dat aan iedereen vertellen dan kloppen de cijfers alsnog niet.
Ik verwacht overigens ook niet besmet te zijn, maar meer de omslag van het weer waar ik niet zo goed tegen kan, maar toch wilde ik het even uitsluiten nu de scholen weer gaan beginnen 🤷♀️
Dat slaat echt nergens op neequote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:31 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Draagt (straks, welwillend) een mondkapje om haar zenuwtrekjes te verbergen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:30 schreef matthijst het volgende:
[..]
Halsema doet nog even d'r mondoefeningen. Tanden zitten nog op elkaar.
Omdat Rutte hiermee electorale punten scoort.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:32 schreef Arkai het volgende:
Waarom krijgt Hugo steeds het woord? Rutte kan tenminste binnen 30 seconden een goed antwoord geven i.t.t. Hugo die na 20 minuten nog steeds zijn punt niet heeft gemaakt.
Je kan ook online een afspraak maken met je digidquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:31 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Je kunt toch inmiddels digitaal een afspraak inplannen? Fuck de GGD. Gewoon op die wijze doen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:31 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Zou je denken? Doet hij dit om Hugo af te vallen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat Rutte hiermee electorale punten scoort.
Nee, uiteraard niet. De Jonge is gewoon de inhoudelijke expert (binnen het kabinet dan). Dus over de inhoud gaan de vragen naar hem.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:33 schreef Arkai het volgende:
[..]
Zou je denken? Doet hij dit om Hugo af te vallen?
Wel als je op alfabetische volgorde gaat ja volgens Hugoquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:30 schreef Zipportal het volgende:
Assen -> Amsterdam
Altijd al geweten.
Je moet niet bellen met de vraag of je je moet laten testen. Je moet bellen en zeggen hoi ik wil getest worden want ik heb verkoudheidsklachten en keelpijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:31 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Mag ik vragen welke regio/testlocatie? Desnoods DM.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Via de app me aangemeld, hoesten en keelpijn. Kon meteen vanmorgen testen. Heb de uitslag al.
[ link | afbeelding ]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rgemeester-amsterdamquote:Amsterdam komt met regionale maatregelen tegen verdere verspreiding van het coronavirus. Het aantal besmettingen in de hoofdstad neemt in rap tempo toe. Burgemeester Femke Halsema geeft om 20.30 uur een toelichting. Die is hier live te volgen.
Als het dadelijk een foute beslissing blijkt. Dan zien wij de beelden van Hugo tientallen keren terug, terwijl de maatregelen worden bekritiseerd en Mark blijft buiten beeld.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:32 schreef Arkai het volgende:
Waarom krijgt Hugo steeds het woord? Rutte kan tenminste binnen 30 seconden een goed antwoord geven i.t.t. Hugo die na 20 minuten nog steeds zijn punt niet heeft gemaakt.
Sowieso, waarom zonder ruggegraat hier naar luisteren. Volgens mij is het ook in je eigen belang die test, of men snapt er na zoveel maanden nog steeds geen snars van.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je moet niet bellen met de vraag of je je moet laten testen. Je moet bellen en zeggen hoi ik wil getest worden want ik heb verkoudheidsklachten en keelpijn.
Onbegrijpelijk dat dat zo moeilijk blijkt te zijn.
Dit snijdt wel hout.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:35 schreef maan_man het volgende:
[..]
Als het dadelijk een foute beslissing blijkt. Dan zien wij de beelden van Hugo tientallen keren terug, terwijl de maatregelen worden bekritiseerd en Mark blijft buiten beeld.
Utrecht.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:34 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Mag ik vragen welke regio/testlocatie? Desnoods DM.
Amsterdam gewoon op slot.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:34 schreef Zipportal het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rgemeester-amsterdam
Eigen verantwoordelijkheid bestaat niet meer. De overheid moet het je eerst opleggenquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je moet niet bellen met de vraag of je je moet laten testen. Je moet bellen en zeggen hoi ik wil getest worden want ik heb verkoudheidsklachten en keelpijn.
Onbegrijpelijk dat dat zo moeilijk blijkt te zijn.
gezien ik twijfel of je het begrijpt: BLIJF THUIS BIJ KLACHTEN !!quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:36 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Ik weet dat het digitaal kan, maar het voelde zo "stom" om mij te laten testen voor deze milde klachten en wilde hun mening even weten.
Ik zal morgen eens digitaal een afspraak maken als ik mij inderdaad dan nog zo voelheb bijna heel de dag geslapen en voel mij gelukkig al wat beter!
Ah oke, thanks. Wacht nog op een uitslag van mn huisgenoot, maar dat was in Groningen..quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Utrecht.
Testlocatie Houten.
Via de app dus.
Hij hoort zichzelf graag praten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:29 schreef Arkai het volgende:
Waarom duurt een antwoord 20 minuten bij Hugo?
Het is niet consistent. Het kabinet zegt hiermee tegen mij en de mijnen thuis, fuck yourself.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:31 schreef koemleit het volgende:
[..]
het antwoord "het is een afweging, want veel schooluitval is ook schadelijk"
vind jij niet toegeven dat er ander redenen zijn die ook belangrijk zijn?
Kom op ik vind ook dingen opmerkelijk en vreemd aan de maatregelen, maar sommige dingen worden hier gewoon verdraaid.
Je had alle memo's LAAT JE TESTEN BIJ MILDE KLACHTEN gemist?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:36 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Ik weet dat het digitaal kan, maar het voelde zo "stom" om mij te laten testen voor deze milde klachten en wilde hun mening even weten.
Ik zal morgen eens digitaal een afspraak maken als ik mij inderdaad dan nog zo voelheb bijna heel de dag geslapen en voel mij gelukkig al wat beter!
Pardon? Zijn helemaal geen opgeklopte verhaaltjes.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:33 schreef l1ghted het volgende:
[..]
dom gelul joh, de welbekende werknemer die verhaaltjes opklopt
alsnog is het vreemd dat men aan de telefoon zegt dat ze het aan moeten kijken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je had alle memo's LAAT JE TESTEN BIJ MILDE KLACHTEN gemist?
Dat wordt dus gedaan en jongeren behoren tot het minste kwetsbare risicoprofiel. Dus mogen zijn weer naar school, terwijl de rest van Nederland waar kan thuis moet werken. Het is echt geen hogere wiskunde hoor...quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:37 schreef Vallon het volgende:
Ik blijf niet snappen waarom het kabinet niet overgaat tot riscoprofileren van ketsbaren dwz adviezen/mogelijkheden geven aan -en voor mensen die werkelijk treft.
Dan zou ik gewoon lekker thuisblijven.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:28 schreef Randier het volgende:
Allemaal heel leuk, die zogenaamde maatregelen. Maar op bv. mijn werk houdt men zich helemaal niet aan de maatregelen en ondanks meldingen van collega's bij zowel de inspectie als de gemeente, veranderd dat niet. Sterker nog: de inspectie belde onze directeur, die hield een lulverhaal, en ze stuurden hem doodleuk een brief waarin ze bevestigden dat hij zich goed aan de regels houdt. Zonder uberhaupt te inspecteren dus.
Persoonlijk voorbeeld dit, maar zo ken ik tientallen werknemers in soortgelijke situaties. Als er niet wordt gehandhaaft/geinspecteerd boeien al die regels geen reet.
Je maakt geen beleid op 'nu'.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:38 schreef matthijst het volgende:
Ja dude, vollopende IC's maken het nodig.
Nu is er nog niks aan het handje.
Morgen weer testen ? Of is met de test daarmee ook de keelpijn, laat staan Covid19 dan over ?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Via de app me aangemeld, hoesten en keelpijn. Kon meteen vanmorgen testen. Heb de uitslag al.
[ link | afbeelding ]
Nee klopt, maar d'r gebeurt weinig:quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Je maakt geen beleid op 'nu'.
Als je je wil laten testen, gebruik de online versie. Geen gezeur met GGD medewerkers. En je kunt een paar postcodes proberen. Waar je het snelst of het meest dichtbij terecht kunt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:37 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ah oke, thanks. Wacht nog op een uitslag van mn huisgenoot, maar dat was in Groningen..
Dat is alsof je pas gaat stoppen met roken als je longkanker hebtquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:38 schreef matthijst het volgende:
Ja dude, vollopende IC's maken het nodig.
Nu is er nog niks aan het handje.
Dat is niet zo makkelijk want dan ben je simpelweg je baan kwijt. Het bedrijf houdt zich volgens de inspectie immers keurig aan de maatregelen dus doe je gewoon aan werkweigering.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:39 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dan zou ik gewoon lekker thuisblijven.
Ja, dat is dus nu.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:40 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nee klopt, maar d'r gebeurt weinig:
[ afbeelding ]
En die sterftecijfers dalen overal.
AbouGODquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:41 schreef roos94 het volgende:
Alleen extra maatregelen voor Amsterdam en niet voor Rotterdam?
Tussen Almere en Houten zit nogal een afstand, vind ik.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:41 schreef capricia het volgende:
Kwam bij mij eerst op Almere (maar dan wel vroeger). En toen een andere postcode ingegeven. En toen kwam die wel bij mij in de buurt (een uurtje later).
Ik ook? Maken er een project X van.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:31 schreef Wereldgozer het volgende:
@:haags_kwartiertje mag ik op je feestje komen
Ja. Heb mijn bericht inmiddels aangevuld. Had iets te maken met testtijden (denk ik).quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tussen Almere en Houten zit nogal een afstand, vind ik.
Teflon Rutte blijft nog heel lang schaatsden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:35 schreef maan_man het volgende:
[..]
Als het dadelijk een foute beslissing blijkt. Dan zien wij de beelden van Hugo tientallen keren terug, terwijl de maatregelen worden bekritiseerd en Mark blijft buiten beeld.
Ik vind het net wel een goede zaak dat onderscheid gemaakt wordt tussen groepen en de bijbehorende risico's. Jongeren zorgen voor minder verspreiding dan volwassenen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is ook niet uit te leggen...... en dan niet willen toegeven dat er andere redenen zijn die dan FF belangrijker zijn.
Slimme manier om thuiswerken te bevorderenquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Op het werk een mondkapje op in Frankrijk. Jezus zeg
Naja, die grafiek met besmettingen loopt al vanaf 1 juni op.quote:
Chirurgen vragen zich af wat het probleem daarmee is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Op het werk een mondkapje op in Frankrijk. Jezus zeg
Ja, maar over twee/drie weken is alles anders en dan zijn de ziekenhuizen weer overbelast als er geen persconferentie met maatregelen ingelast word.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:40 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nee klopt, maar d'r gebeurt weinig:
[ afbeelding ]
En die sterftecijfers dalen overal.
Rotterdam zal wel volgen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:41 schreef roos94 het volgende:
Alleen extra maatregelen voor Amsterdam en niet voor Rotterdam?
Astronauten vragen zich af waarom niet iedereen een ruimtepak aan doet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:44 schreef Zorro het volgende:
[..]
Chirurgen vragen zich af wat het probleem daarmee is.
Dat denk je.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, maar over twee/drie weken is alles anders en dan zijn de ziekenhuizen weer overbelast als er geen persconferentie met maatregelen ingelast word.
Bewijs het danquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:39 schreef Randier het volgende:
[..]
Pardon? Zijn helemaal geen opgeklopte verhaaltjes.
Jongeren zijn heb ik begrepen net zo besmettelijk als volwassenen maar worden niet zo snel ziek.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vind het net wel een goede zaak dat onderscheid gemaakt wordt tussen groepen en de bijbehorende risico's. Jongeren zorgen voor minder verspreiding dan volwassenen.
Zou bijvoorbeeld echt een beetje dom zijn om keuters hetzelfde te behandelen als volwassenen of ouderen
Betaal ze eens een keer 1800 euro per maand, misschien begrijpen ze het dan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:44 schreef Zorro het volgende:
[..]
Chirurgen vragen zich af wat het probleem daarmee is.
Die zijn er al volop, waarbij men wil voorkomen te laten weten dat die zullen woren toegepast.quote:
Half 9 Paul.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:46 schreef Paul het volgende:
Hoelaat gaan ze dan de Amsterdam-maatregelen vertellen?
20:30.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:46 schreef Paul het volgende:
Hoelaat gaan ze dan de Amsterdam-maatregelen vertellen?
goed puntquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:40 schreef Zorro het volgende:
In een zaal op afstand, geen contact, niet lopen en zo alles. Maar je mag er wel gezellig naast elkaar in een volle bus naartoe.
O jij bent van het team "Mondkapjes lossen alles op"?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:48 schreef l1ghted het volgende:
[..]
goed punt, niks gelezen over verplichting mondkapjes in het OV?
Sowieso zijn er maar twee aanpakken die wél consistent zijn: een volledige lockdown en alles laten gaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:48 schreef l1ghted het volgende:
[..]
goed punt, niks gelezen over verplichting mondkapjes in het OV?
Ik denk juist dat deze manier van denken juist een tweede golf mede gaat veroorzaken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:43 schreef matthijst het volgende:
[..]
Naja, die grafiek met besmettingen loopt al vanaf 1 juni op.
Doden en ziekenhuisopnames blijven flink achter.
Maar goed, begrijp dat de gemiddelde fokker nog wel een jaartje met deze onzin wil leven.
Ik kan het lastig bewijzen zonder m'n eigen privacy te schenden. Maar als jij wil geloven dat ik zo eventjes zo'n verhaal verzin terwijl al lang en breed duidelijk is dat dit soort dingen gebeuren (zie ook: https://nos.nl/l/2331475): whatever.quote:
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:49 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Hier te volgen:
Lijkt me prima voor Amsterdam.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:50 schreef maxi-mus het volgende:
Wordt al gedacht aan een avondklok dus. (voor Amsterdam) Bron; Joost Vullings.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:50 schreef maxi-mus het volgende:
Wordt al gedacht aan een avondklok dus. (voor Amsterdam) Bron; Joost Vullings.
En jij bent van het team alleen maar boe roepen vanaf de zijlijn? Waarom moet je niet aan mij vragen, maar aan de overheid. Ik vertrouw dat zij de juiste keuzes maken en probeer mijn steentje bij te dragen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:49 schreef Zorro het volgende:
[..]
O jij bent van het team "Mondkapjes lossen alles op"?
Waarom dan niet gewoon overal mondkapjes en die 1,5 m overboord?
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Lijkt me prima voor Amsterdam.
En voor deze jongeren is naar school gaan van belang. Schooluitval voor zo’n enorm grote groep is dramatisch. Niet alleen nu, maar ook naar de toekomst toe.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat wordt dus gedaan en jongeren behoren tot het minste kwetsbare risicoprofiel. Dus mogen zijn weer naar school, terwijl de rest van Nederland waar kan thuis moet werken. Het is echt geen hogere wiskunde hoor...
Ja zou er ook weinig problemen mee hebben.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Lijkt me prima voor Amsterdam.
Ik ben het met je eens behalve op het gebied van OV en luchtvaart. Dat slaat nergens op en zijn alleen economische keuzes.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:51 schreef l1ghted het volgende:
[..]
En jij bent van het team alleen maar boe roepen vanaf de zijlijn? Waarom moet je niet aan mij vragen, maar aan de overheid. Ik vertrouw dat zij de juiste keuzes maken en probeer mijn steentje bij te dragen.
Dat denk ik inderdaad ook. De paar weken winst die je hiermee kan halen kan enorm uitmaken in het totaal aantal besmettingen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:52 schreef Momo het volgende:
Ik denk dat ze bang zijn voor een herfst effect bij Corona, die je normaal ook bij griep ziet bij slechter weer. Dan wil je nu het aantal besmettingen laag houden.
Net of dan de maatregel van max 6 personen ook maar iets gaat helpenquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:52 schreef Momo het volgende:
Ik denk dat ze bang zijn voor een herfst effect bij Corona, die je normaal ook bij griep ziet bij slechter weer. Dan wil je nu het aantal besmettingen laag houden.
als het niet verzonnen is, doe er dan wat aan. Lek het naar de Telegraaf of whatever, maak het bespreekbaar. Heb je dat niet gedaan, dan geloof ik er geen snars van. Ik kan er namelijk niet bij dat je als werknemer bij dergelijke acties volgzaam je ding blijft doen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:50 schreef Randier het volgende:
[..]
Ik kan het lastig bewijzen zonder m'n eigen privacy te schenden. Maar als jij wil geloven dat ik zo eventjes zo'n verhaal verzin terwijl al lang en breed duidelijk is dat dit soort dingen gebeuren (zie ook: https://nos.nl/l/2331475): whatever.
Uit principequote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:53 schreef Firuze60 het volgende:
Uit principe schaf ik geen mondkapjes aan en neem de consequentie dan, niet met OV en alle plekken vermijden waar dit verplicht is, vrijwillig leg ik mijzelf dus beperkingen op.
Ik denk dat lokale maatregelen beter zijn. Waarom zouden steden buiten de randstad waar zaken wel goed gaan last moeten hebben van wat er duidelijk fout gaat in Amsterdam. In Oost waar ik woon is het besmettingscijfer 3.5. Hoger dan het landelijk gemiddelde.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:49 schreef Da_Sandman het volgende:
Het moment is echt te apart voor woorden voor deze semi-maatregelen. Als ze dit 6 augustus hadden gedaan had 'Het gaat niet goed met de ontwikkelingen rond het coronavirus in ons land. Als we niet oppassen, zijn we binnen afzienbare tijd terug bij af. Dat willen we voorkomen. Daarom worden enkele landelijke maatregelen aangescherpt.' toch veel logischer geweest?
Inderdaad. Het lijkt me niet raar als het aantal ziekenhuisopnames straks in de herfst en winter wel omhoog gaat, dus je wil daar nu zo goed mogelijk op voorbereid zijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:52 schreef Momo het volgende:
Samenvatting: Hij valt met de deur in huis maar kan niet achter je voordeur kijken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:51 schreef byah het volgende:
Beetje anticlimax na de eerste zin van Rutte
en de economie is niet belangrijk genoeg?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:52 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens behalve op het gebied van OV en luchtvaart. Dat slaat nergens op en zijn alleen economische keuzes.
Ik ben gisteren getest met klachten van keelpijn en hoofdpijn. Wat ik zelf meer wijtte aan mijn kiespijn. Maar wilde het wel uitsluiten voordat ik de tandarts ging bellen. Kon meteen getest worden. Negatiefquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:31 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Nou ik werk vandaag op een MBO, en daar doet geen medewerker , letterlijk niet één, ene fuck met de 1,5meter en delen ze gezellig allemaal taart, en dat vind ik eigenlijk, gewoon gezellig en normaal :3quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:53 schreef l1ghted het volgende:
[..]
als het niet verzonnen is, doe er dan wat aan. Lek het naar de Telegraaf of whatever, maak het bespreekbaar. Heb je dat niet gedaan, dan geloof ik er geen snars van. Ik kan er namelijk niet bij dat je als werknemer bij dergelijke acties volgzaam je ding blijft doen.
Een reuzin van 2.12 m. Hugo is 1.89 mquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:54 schreef TheFalloutScrollsN7 het volgende:
Wat is dit voor vrouw dan wtf
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:53 schreef Arkai het volgende:
[..]
Samenvatting: Hij valt met de deur in huis maar kan niet achter je voordeur kijken.
Niet voor iedereen blijkbaar. En dat is wat me tegenstaat. Horeca en evenementen mogen niks (terrassen uitgezonderd). Waar ik het overigens mee eens ben, Maar consequent is het niet,quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:54 schreef l1ghted het volgende:
[..]
en de economie is niet belangrijk genoeg?
Bedoelde meer die vrouw die als laatste aan de beurt was met vragen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:55 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Een reuzin van 2.12 m. Hugo is 1.89 m
Zo vreemd is dat niet hoor. Zeker wanneer in een afhankelijke positie zit als werknemer.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:53 schreef l1ghted het volgende:
Ik kan er namelijk niet bij dat je als werknemer bij dergelijke acties volgzaam je ding blijft doen.
Ja, die is mooi altijd.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:56 schreef summer2bird het volgende:
Wel genoten weer van de live chat op de nos youtube
genoeg manieren om anoniem toch iets te bereiken en dan dus nier via Fok.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zo vreemd is dat niet hoor. Zeker wanneer in een afhankelijke positie zit als werknemer.
BNR en meestal ben je al laatste vooral aan het nafluiten en Mark waste alles even helemaal aan het aanrecht.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:56 schreef TheFalloutScrollsN7 het volgende:
[..]
Bedoelde meer die vrouw die als laatste aan de beurt was met vragen.
Er is niks consequent, deze situatie is damage control en dan kan je het niet voor iedereen "logisch maken".quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:56 schreef Zorro het volgende:
[..]
Niet voor iedereen blijkbaar. En dat is wat me tegenstaat. Horeca en evenementen mogen niks (terrassen uitgezonderd). Waar ik het overigens mee eens ben, Maar consequent is het niet,
Je snapt niet dat mensen hun rekeningen ook moeten betalen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:53 schreef l1ghted het volgende:
[..]
als het niet verzonnen is, doe er dan wat aan. Lek het naar de Telegraaf of whatever, maak het bespreekbaar. Heb je dat niet gedaan, dan geloof ik er geen snars van. Ik kan er namelijk niet bij dat je als werknemer bij dergelijke acties volgzaam je ding blijft doen.
Na drie berichten ging het over in je kracht komen, Mark Rutte is homo en nog iets, toen heb ik het direct uitgezetquote:
Mocht ik zelf ook nog moeten laten testen dan ga ik het zeker zo doen!quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je je wil laten testen, gebruik de online versie. Geen gezeur met GGD medewerkers. En je kunt een paar postcodes proberen. Waar je het snelst of het meest dichtbij terecht kunt.
Kwam bij mij eerst op Almere (maar dan wel vroeger). En toen een andere postcode ingegeven. En toen kwam die wel bij mij in de buurt (een uurtje later).
Uiteindelijk binnen 10 uur de uitslag gehad.
Zo werkt het fijn. Als ik weer klachten heb, doe ik het zo nogmaals.
Okay, succes ermee dan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:59 schreef Randier het volgende:
[..]
Je snapt niet dat mensen hun rekeningen ook moeten betalen?
Je kunt mij wel een complex aan willen praten, maar er ís melding van gemaakt! Bij de inspectie SZW, bij de gemeente, uiteraard in eerste instantie meermaals direct bij de directeur. Maar er is geen handhaving/controle vanuit de inspectie en gemeentes op dit soort werkgevers, dus je kunt niets. Ja, ontslag nemen. Maar dat zou niet nodig moeten zijn he!
Dit gaat niet per se om mij clown. Dit gaat om het falen van de inspectie, het gebrek aan controle en handhaving, waardoor maatregelen nutteloos zijn.quote:
Het probleem zit bij mensen thuis, daar kan het kabinet geen maatregelen nemen. En daar gaat dit liberale kabinet ook zeker niet verandering in brengen. Die zijn niet zo happig op ingrijpen achter de voordeur.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:00 schreef iBenny het volgende:
Persconferentie boodschap:
Het gaat niet goed!
Concrete maatregelen:
- Jongeren onbeschermd weer naar school
- Quarantaine korter
Dan werkt het dus welquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:53 schreef Firuze60 het volgende:
Uit principe schaf ik geen mondkapjes aan en neem de consequentie dan, niet met OV en alle plekken vermijden waar dit verplicht is, vrijwillig leg ik mijzelf dus beperkingen op.
'Die zijn niet zo happig op ingrijpen achter de voordeur.'quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het probleem zit bij mensen thuis, daar kan het kabinet geen maatregelen nemen. En daar gaat dit liberale kabinet ook zeker niet verandering in brengen. Die zijn niet zo happig op ingrijpen achter de voordeur.
Gelukkig, ik bepaal zelfs wat ik thuis doequote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:00 schreef iBenny het volgende:
Persconferentie boodschap:
Het gaat niet goed!
Concrete maatregelen:
- Jongeren onbeschermd weer naar school
- Quarantaine korter
Waarom?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:02 schreef halfway het volgende:
Ik zie Sinterklaas, Kerst en oud en nieuw ook wel verboden worden, komt ze natuurlijk goed uit.
Sinterklaas is al gecanceld dacht ikquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:02 schreef halfway het volgende:
Ik zie Sinterklaas, Kerst en oud en nieuw ook wel verboden worden, komt ze natuurlijk goed uit.
Nooit? Ook niet bij huiselijk geweld? Kinderverwaarlozing? Dementerende ouderen? Echt, nooit?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:04 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
'Die zijn niet zo happig op ingrijpen achter de voordeur.'
En terecht. Dat moet je nooit willen.
Clown? Dat denigrerende toontje mag je afvuren op je moeder, maar dat jij zonder bewijs een situatie schetst betekent niet dat het in het algeheel slecht is geregeld.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:01 schreef Randier het volgende:
[..]
Dit gaat niet per se om mij clown. Dit gaat om het falen van de inspectie, het gebrek aan controle en handhaving, waardoor maatregelen nutteloos zijn.
Waarom komt ze dat goed uit?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:02 schreef halfway het volgende:
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:02 schreef halfway het volgende:
Ach maar natuurlijk moet het weer over het sinterklaasdebat gaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:14 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
#blm akwasi Sylvana
Die zullen er op geilen dat ze het stoppen
Ja vuurwerkverbod dit dat zus zo.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:02 schreef halfway het volgende:
Kerst en Oud en Nieuw ook?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:14 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
#blm akwasi Sylvana
Die zullen er op geilen dat ze het stoppen
Volgend jaar Pasen, en daarna schaffen ze de hele zomer af! Gewoon het hele jaar regen, 8 graden, en om 16:30 donker. Allemaal door het kabinet!!!1!!11!!!quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja vuurwerkverbod dit dat zus zo.
Ik neem er bijna vergif op in dat ze het gaan doen ook nogquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:14 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ach maar natuurlijk moet het weer over het sinterklaasdebat gaan.
Behalve het offerfeest, Suikerfeest dat moet wel doorgaan natuurlijkquote:
De landelijke intocht wellicht...quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:05 schreef roos94 het volgende:
[..]
Sinterklaas is al gecanceld dacht ik
En Suikerfeest is net geweest.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:02 schreef halfway het volgende:
Ik hoop dat je geen cliënten hebt die in de risico groep zittenquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik werk met cliënten maar behalve het niet schudden van handen en een beetje afstand proberen te houden, doe ik niet aan beschermende maatregelen. Er zijn veel mensen die nog steeds zoveel mogelijk thuis werken, maar dat hele corona-gedoe komt mijn neus uit.
Pas maar op dat t dadelijk niet letterlijk uit je neus komtquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik werk met cliënten maar behalve het niet schudden van handen en een beetje afstand proberen te houden, doe ik niet aan beschermende maatregelen. Er zijn veel mensen die nog steeds zoveel mogelijk thuis werken, maar dat hele corona-gedoe komt mijn neus uit.
Misschien toch maar even bellen voor een test dan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:16 schreef Pleun2011 het volgende:
maar dat hele corona-gedoe komt mijn neus uit.
Je kan het niet uitsluiten!!!quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:16 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Volgend jaar Pasen, en daarna schaffen ze de hele zomer af! Gewoon het hele jaar regen, 8 graden, en om 16:30 donker. Allemaal door het kabinet!!!1!!11!!!
Bullshit. Een werkgever is verantwoordelijk voor het creeeren van een veilige werkplek en als werknemer kun je een beperkt aantal dingen doen om zo'n werkplek af te dwingen, waaronder de inspectie inschakelen. Wanneer de inspectie vervolgens de zaak op basis van een telefoontje afdoet, kun je helemaal niets meer.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:09 schreef l1ghted het volgende:
[..]
Clown? Dat denigrerende toontje mag je afvuren op je moeder, maar dat jij zonder bewijs een situatie schetst betekent niet dat het in het algeheel slecht is geregeld.
ALS dat populaire verhaaltje van je waar is, dan ben jij namelijk net zo verantwoordelijk als die directeur van je. Ik geloof namelijk niet dat het verhaal en de brief 1 op 1 bij jou terechtkomt en je geen beslissingsbevoegheid dan wel leverage hebt bij die directeur om hem het juiste te laten doen.
Het zou ze sieren om een verplichte mondkapjesplicht in te voeren voor de gehele binnenstad.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:18 schreef TheVulture het volgende:
Heel benieuwd hoe ver ze in Amsterdam gaan...
Sieren nog welquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:19 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Het zou ze sieren om een verplichte mondkapjesplicht in te voeren voor de gehele binnenstad.
Die heb ik soms wel ja, vorige week nog dame van 78. Dan blijf ik netjes op afstand. In de regio waar ik woon en werk zijn weinig besmettingen, de kans dat je het oploopt is gewoon heel klein.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:17 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik hoop dat je geen cliënten hebt die in de risico groep zitten
Okay, succes ermee.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:17 schreef Randier het volgende:
[..]
Bullshit. Een werkgever is verantwoordelijk voor het creeeren van een veilige werkplek en als werknemer kun je een beperkt aantal dingen doen om zo'n werkplek af te dwingen, waaronder de inspectie inschakelen. Wanneer de inspectie vervolgens de zaak op basis van een telefoontje afdoet, kun je helemaal niets meer.
Er zijn de laatste dagen genoeg bedrijven in het nieuws geweest waar besmettingen zijn ontstaan door nalatigheid mbt maatregelen. Waaronder grote jongens als Hema en Bijenkorf. Mag je mij denigrerend vinden omdat ik je een clown noem, maar je begon zelf met de denigrerende ongein door me een leugenaar te noemen, terwijl ik hier niet eens een gek of ongeloofwaardig verhaal vertel (zie nieuws).
Mondkapjes, avondklok en iedereen opsluiten die niet wil luisteren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:18 schreef TheVulture het volgende:
Heel benieuwd hoe ver ze in Amsterdam gaan...
Groot gelijk, mijn demente thuiswonende moeder heeft sinds eind juni eindelijk thuiszorg. In de maanden daarvoor heb ik mijzelf in quarantaine gegooid, omdat ik de boodschappen binnen in haar huis bracht. De thuiszorg heeft een leuk gesprekje met mijn moeder op minder dan 1.5 meter zonder mondkapje, daardoor gaat het goed met deze interventie elke dag, mijn demente moeder houdt niet van enorme veranderingen en spanningen. Zodra ik met een mondkap op haar huis binnen wandel, krijgt ze een hartverlamming, dan maar een risico nemen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:16 schreef Pleun2011 het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jaar_zonder_zomerquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:16 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Volgend jaar Pasen, en daarna schaffen ze de hele zomer af! Gewoon het hele jaar regen, 8 graden, en om 16:30 donker. Allemaal door het kabinet!!!1!!11!!!
Mooi! Nu hebben we alleen nog een grote vulkaanuitbarsting nodig en kunnen we 2020 goed afsluiten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jaar_zonder_zomer
Ik hoop nos youtube met livechatquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:26 schreef nattermann het volgende:
Wordt die persco van Halsema nog ergens uitgezonden?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rgemeester-amsterdamquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:26 schreef nattermann het volgende:
Dit kwam ook door NL, want het was een nederlandse vulkaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:26 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Mooi! Nu hebben we alleen nog een grote vulkaanuitbarsting nodig en kunnen we 2020 goed afsluiten.
thanksquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:26 schreef fetX het volgende:
[..]
Elfstedentocht incomingquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jaar_zonder_zomer
die pagina moet dan worden geupdate.
Wat werd er gezegd? Ik keek niet, ik hoopte dat jullie mij allen zouden inlichtenquote:
Waarom? De meeste Nederlanders hebben geen band met Amsterdam.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:26 schreef nattermann het volgende:
Ik stemde om 20.32 in en toen was het al vragenrondje?quote:
AT5 zou je wel verwachten toch.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:37 schreef halfway het volgende:
[..]
Waarom? De meeste Nederlanders hebben geen band met Amsterdam.
AT5 is een parodie op een televisiezenderquote:
AT5 ook alleen met een livestream op facebook. Niet eens op de tv-zender.quote:
Het idee is dat je op je werk en in de kroeg de 1,5 gewoon waarborgt... thuis gebeurd dat niet of nauwelijks, zeker niet na een paar biertjesquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:38 schreef Red_85 het volgende:
Wel met zn allen in het cafe zitten, maar een feestje thuis kan niet hoor.
Tieners zitten met 25 op school, maar thuis een biertje met de klas is uit de'n boze.
Werkenden wel met een vergadering met 30 in een zaal, maar thuis met de complete familie voor een verjaardag, kan niet!
Wat een gekneus dit kabinet. Ga weg, rot op!
Alsof dat in de kroeg en op het werk wel gebeurtquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het idee is dat je op je werk en in de kroeg de 1,5 gewoon waarborgt... thuis gebeurd dat niet of nauwelijks, zeker niet na een paar biertjes
Omdat je in een cafe geld uitgeeft en met de kids op school de ouders aan het werk kunnen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:38 schreef Red_85 het volgende:
Tieners zitten met 25 op school, maar thuis een biertje met de klas is uit de'n boze.
Werkenden wel met een vergadering met 30 in een zaal, maar thuis met de complete familie voor een verjaardag, kan niet!
In een café mag je ook geen feest geven en is er in principe toezicht op naleving van de gedragsregels.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:38 schreef Red_85 het volgende:
Middelbarescholieren mogen sowieso nog geen bier, op school dan wel thuis.quote:Tieners zitten met 25 op school, maar thuis een biertje met de klas is uit de'n boze.
Het dringende advies is thuiswerken, dus met 30 man in een zaal lijkt me op geen enkele manier verenigbaar met dat advies.quote:Werkenden wel met een vergadering met 30 in een zaal, maar thuis met de complete familie voor een verjaardag, kan niet!
Huh, er zitten ook leerlingen van 18 jaar op de middelbare school hoor?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In een café mag je ook geen feest geven en is er in principe toezicht op naleving van de gedragsregels.
[..]
Middelbarescholieren mogen sowieso nog geen bier, op school dan wel thuis.
[..]
Het dringende advies is thuiswerken, dus met 30 man in een zaal lijkt me op geen enkele manier verenigbaar met dat advies.
Dat is wel de verantwoordelijkheid van de horecabaas dan wel bedrijfsmanager.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alsof dat in de kroeg en op het werk wel gebeurt
Dat denk ik ja, althans de meesten. Kroegbazen willen geen boetes, werkgevers willen geen slechte werkgever zijn met clusterbesmettingen waardoor de bedrijfsvoering ook nog eens in het geding komtquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alsof dat in de kroeg en op het werk wel gebeurt
Ik vermoedde al dat iemand aan zou komen met de < 1% uitzondering.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:41 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Huh, er zitten ook leerlingen van 18 jaar op de middelbare school hoor?
Waar denk jij dat er beter op de onderlinge afstand gelet wordt, thuis of in dit cafe?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:38 schreef Red_85 het volgende:
Stuitend naïef dit.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat denk ik ja, althans de meesten. Kroegbazen willen geen boetes, werkgevers willen geen slechte werkgever zijn met clusterbesmettingen waardoor de bedrijfsvoering ook nog eens in het geding komt
Die zijn wel in de minderheid. Onder de 18 gelden de afstandsregels onderling niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:41 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Huh, er zitten ook leerlingen van 18 jaar op de middelbare school hoor?
Je zat inderdaad mis ja, kan gebeuren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vermoedde al dat iemand aan zou komen met de < 1% uitzondering.
Voor wie zich grosso modo aan de regels houdt wordt er hier niets afgepakt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:42 schreef opgebaarde het volgende:
Het kabinet wil gewoon niet alles van ons afpakken
Dit is één voorbeeld. Ik zeg daarom ook "de meesten"quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:43 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Stuitend naïef dit.
Om maar een voorbeeld te geven:
https://www.parool.nl/ams(...)aan-zitten~be3c9707/
Dat is blijkbaar enorm belangrijk. Het moet of 100% of niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vermoedde al dat iemand aan zou komen met de < 1% uitzondering.
Alleen al in Amsterdam zijn bijna 10.000 horecazaken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:43 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Stuitend naïef dit.
Om maar een voorbeeld te geven:
https://www.parool.nl/ams(...)aan-zitten~be3c9707/
Dit zijn meerdere voorbeelden, daarnaast hoor ik het van iedereen om mij heen die in Groningen en Leeuwarden zijn geweest en gebeurt het bij mijn eigen stamkroeg ook niet. Wil je nog meer voorbeelden?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit is één voorbeeld. Ik zeg daarom ook "de meesten"
Dit ja... mensen die na vanavond nog durven te beweren dat ze steeds meer beperkt worden verdienen die 2e volledige lockdown gewoonquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Voor wie zich grosso modo aan de regels houdt wordt er hier niets afgepakt.
Mag wel. En gebeurt ook.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In een café mag je ook geen feest geven en is er in principe toezicht op naleving van de gedragsregels.
[..]
Middelbarescholieren mogen sowieso nog geen bier, op school dan wel thuis.
[..]
Het dringende advies is thuiswerken, dus met 30 man in een zaal lijkt me op geen enkele manier verenigbaar met dat advies.
Ja die houden zich er vast allemaal aan. Hou toch op.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alleen al in Amsterdam zijn bijna 10.000 horecazaken.
Ik heb geen zin om alle theoretische uitzonderingen uit te spellen, dat is wat anders, maar oké.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:43 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Je zat inderdaad mis ja, kan gebeuren.
Je roept iets wat feitelijk niet juist is, dat had vrij gemakkelijk voorkomen kunnen worden. Maar het maakt niet uit hoor, kan gebeuren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om alle theoretische uitzonderingen uit te spellen, dat is wat anders, maar oké.
Ik zit inderdaad te wachten op nóg meer anekdotisch bewijs, want er zijn nog niet genoeg onderbuikgevoelens in deze tijd.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:45 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dit zijn meerdere voorbeelden, daarnaast hoor ik het van iedereen om mij heen die in Groningen en Leeuwarden zijn geweest en gebeurt het bij mijn eigen stamkroeg ook niet. Wil je nog meer voorbeelden?
Ik denk dat het in 80-85% van de horecazaken goed gaat... en die tenten waar het niet goed gaat krijgen als ze pech hebben dikke boetes. Maar dan moet je ook niet janken als eigenaar.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:45 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dit zijn meerdere voorbeelden, daarnaast hoor ik het van iedereen om mij heen die in Groningen en Leeuwarden zijn geweest en gebeurt het bij mijn eigen stamkroeg ook niet. Wil je nog meer voorbeelden?
Ik ben niet de journalist van het Parool hoor. Maar geloof vooral lekker dat er in de horeca gehandhaafd wordt zonder daarvoor bewijs te hebben.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zit inderdaad te wachten op nóg meer anekdotisch bewijs, want er zijn nog niet genoeg onderbuikgevoelens in deze tijd.
Strengere handhaving op horeca. 1 waarschuwing en dan dicht, bij excessen direct dicht. Overlastmeldingen krijgen prio.quote:
En waar is dit precies op gebaseerd?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk dat het in 80-85% van de horecazaken goed gaat... en die tenten waar het niet goed gaat krijgen als ze pech hebben dikke boetes. Maar dan moet je ook niet janken als eigenaar.
Nou, gelukkig ben jij er als behoeder van een feitelijk correct debat. Als je die ideologie nou ook even toepast op je eigen berichten zijn we er.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:46 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Je roept iets wat feitelijk niet juist is, dat had vrij gemakkelijk voorkomen kunnen worden. Maar het maakt niet uit hoor, kan gebeuren.
Gelukkig heb jij wel bewijs dat er niet gehandhaafd wordt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:47 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik ben niet de journalist van het Parool hoor. Maar geloof vooral lekker dat er in de horeca gehandhaafd wordt zonder daarvoor bewijs te hebben.
Als je een zin kan vinden waarin ik iets feitelijk breng wat niet klopt hoor ik het graag.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou, gelukkig ben jij er als behoeder van een feitelijk correct debat. Als je die ideologie nou ook even toepast op je eigen berichten zijn we er.
Uhm, ja inderdaad? Nou ja gelukkig, dat lijkt mij niet een hele goede zaak eigenlijk.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gelukkig heb jij wel bewijs dat er niet gehandhaafd wordt.
Dank.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:47 schreef fetX het volgende:
[..]
Strengere handhaving op horeca. 1 waarschuwing en dan dicht, bij excessen direct dicht. Overlastmeldingen krijgen prio.
Daarnaast een maatregelladder (dus als besmettingen toe blijven nemen) gemaakt waar een avondklok 00:00 onderdeel van is.
Mijn eigen ervaringen in de horeca. Ik heb de afgelopen weken verschillende keren op terrassen en in een restaurants gezeten en ik heb nergens geconstateerd dat de regels structureel gebroken werden.... neemt niet weg dat er inderdaad een kleine groep horecaondernemers is die een dikke middelvinger zal geven.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:47 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
En waar is dit precies op gebaseerd?
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mijn eigen ervaringen in de horeca. Ik heb de afgelopen weken verschillende keren op terrassen en in een restaurants gezeten en ik heb nergens geconstateerd dat de regels structureel gebroken werden.... neemt niet weg dat er inderdaad een kleine groep horecaondernemers is die een dikke middelvinger zal geven.
Publicatiebias.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:50 schreef maxi-mus het volgende:
[..]. Nou ben blij dat jouw eigen ervaringen zwaarder wegen dan die van iemand anders en een bericht over diverse clubs in het Parool.
Ik begreep dat de contact restrictie, kennelijk, wordt gedreven omdat thuis het moeilijk is voor de GGD om BCO te doen. Afgezien van waarom dan allemaal, is dat best een goed argument.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:38 schreef Red_85 het volgende:
Bij de meeste horecagelegenheden worden de regels relatief goed nageleefd. Die clubs (sowieso zijn clubs vrij dubieus in deze tijd) zijn excessen.quote:
Als je glas halfleeg is kun je het zo formuleren, ja.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:51 schreef _serial_ het volgende:
Kortom we kondigen maar gewoon een maatregel aan die we toch niet gaan handhaven, dan lijkt het alsof we in elk geval weer wat doen.
Hoe kom je daarbij dan precies? Blij dat jij met veel beter bewijs komt dan met een artikel van verschillende clubs en ervaringen van diverse mensen. Je bent vooral heel erg wereldvreemd als je denkt dat in een gemiddelde kroeg na een sloot bier zich iedereen netjes aan de 1,5 meter houdt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bij de meeste horecagelegenheden worden de regels relatief goed nageleefd. Die clubs (sowieso zijn clubs vrij dubieus in deze tijd) zijn excessen.
Sowieso, als je het hebt over 'verhalen van Groningen en Leeuwarden' (verder totaal niet anekdotisch hoor)... welk verhaal denk je dat het beste rondgaat?
Verhaal A: 'Ik was laatst stiekem in een club in Groningen, iedereen was lekker aan het dansen alsof corona er even niet was'
óf
Verhaal B: 'Ik was laatst wat drinken op het terras, en wat denk je? Alle tafels stonden netjes 1½ meter uit elkaar, de menukaarten werden schoongemaakt en ze vroegen zelfs naar mijn contactegegevens!'
Nou?
Beter als op een gemiddeld thuisfeestje denk ik.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:57 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij dan precies? Blij dat jij met veel beter bewijs komt dan met een artikel van verschillende clubs en ervaringen van diverse mensen. Je bent vooral heel erg wereldvreemd als je denkt dat in een gemiddelde kroeg na een sloot bier zich iedereen netjes aan de 1,5 meter houdt.
Beter dan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Beter als op een gemiddeld thuisfeestje denk ik.
Yep, wie volgt hoeft niet vervolgd te worden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Voor wie zich grosso modo aan de regels houdt wordt er hier niets afgepakt.
Net zoals jij, om me heenkijken. Alleen ik doe niet alsof het zogenaamd feitelijk is door een evenzo arbitrair artikeltje erbij te pakken.quote:
Vent, ga toch weg, je doet net alsof het hier Noord-Korea is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 21:00 schreef Vallon het volgende:
Yep, wie volgt hoeft niet vervolgd te worden.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 21:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Net zoals jij, om me heenkijken. Alleen ik doe niet alsof het zogenaamd feitelijk is door een evenzo arbitrair artikeltje erbij te pakken.
Ik hoor graag van je wanneer je daadwerkelijk cijfers hebt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 21:02 schreef maxi-mus het volgende:
[..]. Wow wat een afgang. Nou ja, veel plezier verder.
Ik ga nog even 'om me heenkijken'.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 21:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik hoor graag van je wanneer je daadwerkelijk cijfers hebt.
Misschien vind je nog wel ergens een artikeltje over een kroeg in Spijkenisse die de regels genegeerd heeft. En in Apeldoorn zal er ook vast meer dan één te vinden zijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 21:05 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik ga nog even 'om me heenkijken'.
Nee ik ben inmiddels volledig overtuigd door je ijzersterke argumenten; in de horeca wordt de anderhalve regel keurig gehandhaafd.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 21:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Misschien vind je nog wel ergens een artikeltje over een kroeg in Spijkenisse die de regels genegeerd heeft. En in Apeldoorn zal er ook vast meer dan één te vinden zijn.
Feit: ik heb nooit beweerd dat dit in alle horecagelegenheden goed gaat.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 21:08 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Nee ik ben inmiddels volledig overtuigd door je ijzersterke argumenten; in de horeca wordt de anderhalve regel keurig gehandhaafd.
Waarvan akte. (ik zeg dit ook nergens maar je mag het laatste woord hebben hoor, ga je gang)quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 21:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Feit: ik heb nooit beweerd dat dit in alle horecagelegenheden goed gaat.
Lol.quote:DEN HAAG - Mensen die positief getest zijn op corona en gevraagd wordt naar hun contacten voor een bron- en contactonderzoek, liegen soms tegen de GGD. 'Sommige mensen geven helemaal geen informatie, anderen geven onjuiste informatie. Denk dan aan niet bestaande personen, e-mailadressen en telefoonnummers.'
Ik blijf thuis en als je toch kribbig wordt moet je geen holle frasen gebruiken dat wie luistert niet gestraft wordt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 21:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vent, ga toch weg, je doet net alsof het hier Noord-Korea is.
Meeste restaurants draaien gewoon op 50% bezetting (en dus in de meeste gevallen een verlies).quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mijn eigen ervaringen in de horeca. Ik heb de afgelopen weken verschillende keren op terrassen en in een restaurants gezeten en ik heb nergens geconstateerd dat de regels structureel gebroken werden.... neemt niet weg dat er inderdaad een kleine groep horecaondernemers is die een dikke middelvinger zal geven.
Jij ook een fijne avond.quote:
Het feit(!) dat je denkt dat dit gaat om het laatst woord hebben geeft het niveau wel aan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 21:10 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Waarvan akte. (ik zeg dit ook nergens maar je mag het laatste woord hebben hoor, ga je gang)
Ja en die 90% is straks nog maar 25% als de herfst en winter inslaat. Vrijwel geen enkele tent zal dan rendabel kunnen draaien met 1,5 meter.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 21:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Meeste restaurants draaien gewoon op 50% bezetting (en dus in de meeste gevallen een verlies).
Uitzonderingen zijn uiteraard de tenten met een groot terras, die gewoon wel 90% kunnen draaien.
Oh je moest toch weer even wat toevoegen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 21:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het feit(!) dat je denkt dat dit gaat om het laatst woord hebben geeft het niveau wel aan.
Hoe was het ook alweer? Oh ja, "Je roept iets wat feitelijk niet juist is, dat had vrij gemakkelijk voorkomen kunnen worden. Maar het maakt niet uit hoor, kan gebeuren."
Komt omdat de meeste horecazaken zich grotendeels aan de maatregelen houden en dus minder omzet draaien.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 21:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Meeste restaurants draaien gewoon op 50% bezetting (en dus in de meeste gevallen een verlies).
Dat is heel goede maatregel, laat ze maar lekker financieel boeten...quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 21:23 schreef F.Sinatra het volgende:
Wie de corona-app misbruikt om mensen te weren, kan straks tot 8000 euro boete krijgen
https://www.ad.nl/tech/wi(...)te-krijgen~ad6bf671/
![]()
https://www.rijnmond.nl/n(...)het-aantal-bezoekersquote:Ondernemers sturen brandbrief om mondkapjesplicht: 'We zien een enorme terugloop in het aantal bezoekers'
Winkeliers en vastgoedeigenaren in de drukke winkelgebieden in Rotterdam slaan alarm over de mondkapjesplicht die daar sinds twee weken geldt. Driehonderd van hen stuurden gezamenlijk een brandbrief naar de gemeente.
Met de invoer van de mondkapjesplicht in onder meer het centrum, op Zuidplein en in Alexandrium is de omzet in de winkels gekelderd. "Wij zien sinds 4 augustus een enorme dip in bezoekersaantallen. Ondernemers geven ook aan dat de omzet enorm terugloopt", vertelt directeur Dominique van Elsacker van de Urban Department Store. "Dat was het moment dat het RIVM een hele onhandig uitspraak deed waarin ze zeiden Rotterdam te mijden."
Wouw.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 21:29 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Hoop maar dat het niet echt terug komt en dit incidenten zijn.
Godsamme, hoeveel bedrijven hebben we eigenlijk in NL?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:44 schreef Za het volgende:
Corona vastgesteld bij drie nertsenfokkerijen
Bij nog eens drie nertsenfokkerijen is het coronavirus vastgesteld. In totaal zijn nu 36 nertsenbedrijven in Nederland besmet verklaard.
Twee besmette bedrijven zijn gevestigd in De Rips (gemeente Gemert-Bakel), het andere bedrijf zit in Ven-Zelderheide (gemeente Gennep).
De besmettingen kwamen aan het licht door een melding van ziekteverschijnselen. De bedrijven worden zo snel mogelijk geruimd.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ijn-er-in-nederland-quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 21:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Godsamme, hoeveel bedrijven hebben we eigenlijk in NL?
128 bedrijven met iets minder dan een miljoen nertsenquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 21:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Godsamme, hoeveel bedrijven hebben we eigenlijk in NL?
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 21:45 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ijn-er-in-nederland-
Bijna 2 miljoen
Oh, dan is er nog wat te ruimen de aankomende tijd. Alsof het niks is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 21:45 schreef Momo het volgende:
[..]
128 bedrijven met iets minder dan een miljoen nertsen
Genotquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 20:51 schreef _serial_ het volgende:
Kortom we kondigen maar gewoon een maatregel aan die we toch niet gaan handhaven, dan lijkt het alsof we in elk geval weer wat doen.
50 opnames deze week op een gewone ziekenhuisafdeling.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:17 schreef Jed1Gam het volgende:
Ligt er nog iemand in het ziekenhuis of is het enkel nog casejes tellen?
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:17 schreef Jed1Gam het volgende:
Ligt er nog iemand in het ziekenhuis of is het enkel nog casejes tellen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |