abonnement Unibet Coolblue
pi_194613947
Overal paardenpoep op ‘Knollenstrand’ Nieuwvliet; ‘als je een ruiter aanspreekt, krijg je een middelvinger’



NIEUWVLIET - Hier een hoop, daar een hoop. Het strand bij duinovergang 19 in Nieuwvliet - rechts van strandpaviljoen De Boekanier - ligt bezaaid met paardenpoep. ,,De ergernissen worden met de dag groter.”

‘Nollenstrand', zo heette het strandje vroeger. Tegenwoordig past ‘Knollenstrand’ beter. Overal liggen grote hopen paardenpoep. In de branding, tegen een vuilnisbak, in de duinen. Een gezin dat al twintig jaar vakantie aan de West-Zeeuws-Vlaamse kust viert, ziet het met walging aan. Voordat vader, moeder en kind de badhanddoek uitwerpen, moeten ze aan de slag. ,,We hebben eerst wat poep begraven, anders konden we hier niet liggen", vertelt moeder. ,,Dat hier paarden lopen, is niet erg. Maar de baasjes mogen wel de poep opruimen.”

Paardenpoep op het Nieuwvlietse strand is al langer een probleem. Niet alle paarden lopen over het speciaal aangelegde ruiterpad, getuige de poep die op het asfalt ligt. Aan de entree van de duinovergang staat een informatiebord van de gemeente Sluis, met daarop duidelijke regels. Tussen 10.00 en 18.00 uur mogen ruiters niet over het strand lopen en poep moet altijd opgeruimd worden.

Grote mond of middelvinger

Bredanaar John van der Bom, die al sinds 1952 vakantie viert in Nieuwvliet, is naar de gemeente gestapt. ,,De ergernissen worden met de dag groter. Het strand ligt dagelijks vol met paardenuitwerpselen, terwijl er naast de asfaltstrook speciaal voor de paarden een pad aangelegd is. Als een ruiter aangesproken wordt op het feit dat hij of zij daar behoort te lopen, is de reactie een ontzettend grote mond, een heldhaftig opgestoken middelvinger of een Duits antwoord dat men mij, of een ander, niet begrijpt.”



Volgens Van der Bom lopen de meeste ruiters gewoon langs de strandhuisjes, wat niet is toegestaan. Uitgerekend daar laten veel de paarden de boel lopen. ,,Enkele weken geleden verzocht de buurman van mijn strandhuisje op vriendelijk wijze aan de berijder van een zojuist poepend paard om de rommel op te ruimen en wilde hem zijn schep al aangeven, de enige reactie was een onbeschofte tirade. Toen de buurman de volgende morgen bij zijn strandhuisje terugkwam, was de ingang naar dat huisje opgehoogd met een halve kruiwagen paardendrollen.” Het strand verdient volgens hem niet de Blauwe Vlag, die toegekend wordt aan schone stranden, 'dankzij’ de poep zou de Bruine Vlag meer op zijn plaats zijn.

Belgische paarden’
Gertjan van der Vijver, eigenaar van de vlakbij gelegen manege Hippo d’Or, betwijfelt of de poep van zijn paarden komt. ,,Staat er een naam bij?” De manege biedt tochten op het strand aan en instrueert ruiters altijd dat ze de poep moeten opruimen. ,,Wij lopen ook altijd netjes langs de vloedlijn. En het ruiterpad vegen we vier keer per week helemaal schoon.” Hij sluit niet uit dat de uitwerpselen van Belgische paarden zijn.

Volgens Van der Vijver zouden er veel minder problemen zijn, als de gemeente Sluis meer ruiterpaden zou hebben. ,,Dat kan in heel Nederland, behalve hier. Mensen laten trouwens zelf ook veel rommel achter. En paardenpoep is na een regenbui verdwenen.”

https://www.pzc.nl/zeeuws(...)ddelvinger~a0792153/
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:36:37 #2
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_194613980
Smerig
AZ
ALKMAAR
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:38:04 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_194613993
Alleen hondeneigenaren moeten poep opruimen (wat het gros helaas ook niet doet), mensen met paarden hoeven dat niet (of weigeren het?), inclusief de politie uiteraard. Het blijft raar.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Spellchecker dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:38:39 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194614001
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 10:36 schreef Durmada het volgende:
Smerig
Ja.
En dan wordt er nog niet geklaagd over de uitwerpselen in het water .... ook van honden.
:r
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:12:32 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194614475
Uitstekende actiefoto van John.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:12:59 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194614481
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 10:38 schreef heywoodu het volgende:
Alleen hondeneigenaren moeten poep opruimen (wat het gros helaas ook niet doet), mensen met paarden hoeven dat niet (of weigeren het?), inclusief de politie uiteraard. Het blijft raar.
en kadden!!!!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:57:07 #7
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_194615943
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 10:38 schreef heywoodu het volgende:
Alleen hondeneigenaren moeten poep opruimen (wat het gros helaas ook niet doet), mensen met paarden hoeven dat niet (of weigeren het?), inclusief de politie uiteraard. Het blijft raar.
Hoe dan? Afstappen en in een vuilniszak meenemen?
Het grote verschil is natuurlijk dat paarden sowieso alleen maar op daarvoor aanwezen ruiterpaden mogen lopen (en de paden naar hun stalling natuurlijk). Daarbij, zoals ook in het bericht staat- is paardenpoep na een dag weer weg, een paard eet enkel wat hooi, waar een hond vooral vlees eet. De poep is dus een stuk schoner en ligt nauwelijks in een woonwijk.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:58:04 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_194615951
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 12:57 schreef PietPossum het volgende:

[..]

Hoe dan? Afstappen en in een vuilniszak meenemen?
Het grote verschil is natuurlijk dat paarden sowieso alleen maar op daarvoor aanwezen ruiterpaden mogen lopen (en de paden naar hun stalling natuurlijk). Daarbij, zoals ook in het bericht staat- is paardenpoep na een dag weer weg, een paard eet enkel wat hooi, waar een hond vooral vlees eet. De poep is dus een stuk schoner en ligt nauwelijks in een woonwijk.
Zeg dat tegen de berijders van politiepaarden (onder anderen), die echt niet alleen op speciale ruiterpaden komen - en poepen. En nee, die poep is ook echt niet na een dagje weg.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194616031
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 10:38 schreef heywoodu het volgende:
Alleen hondeneigenaren moeten poep opruimen (wat het gros helaas ook niet doet), mensen met paarden hoeven dat niet (of weigeren het?), inclusief de politie uiteraard. Het blijft raar.
Dat is niet zo heel raar, je kan dat paard niet zomaar even in zijn eentje laten staan; het zijn vluchtdieren. Helemaal niet in een stadssituatie of (mogelijke) conflictsituaties zoals politiepaarden. Overigens zijn er wel gemeentes die een opruimplicht voor paardenpoep hebben.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:06:58 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_194616063
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 13:04 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat is niet zo heel raar, je kan dat paard niet zomaar even in zijn eentje laten staan; het zijn vluchtdieren. Helemaal niet in een stadssituatie of (mogelijke) conflictsituaties zoals politiepaarden. Overigens zijn er wel gemeentes die een opruimplicht voor paardenpoep hebben.
Nou ja, het valt me hier vooral op op de wegen waar de berijders met (politie)paarden op het gemakje aan het wandelen/rijden zijn - er zit hier even verderop een grote manege van de Bereden Politie, dus logisch dat ze veel rondrijden. Het zou toch een kleine moeite zijn als ze eventueel na afloop even langs komen rijden om die hopen die ze op de wegen en fietspaden achterlaten weg te halen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:20:36 #11
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_194616207
Paardenmest is niet zo link als carnivoren poep, zoals van hond en kat bv.
Fantastisch voor je tuintje bv.

Dat gezegd hebbende is het mijn gewoonte om iig af te stappen en de poep in de berm te schoppen.
Meestal tijdens rijden/wandelen ook een plastick zak bij me zodat ik het op ongunstige plekken op kan ruimen.
Krijg meestal te horen dat in de berm/goot schoppen wel genoeg is, maar merk wel dat mensen het fijn vinden dat ik mijn best doe het op te ruimen.
Heb zelfs met ‘vlaggetjes’ gewerkt toen ik vaker in bewoond gebied rond reed. Kom het zo opruimen stond erop, wat ik dan ook deed. En best vaak de vraag kreeg of mensen het mochten hebben voor hun (moes) tuin.

Want natuurlijk poept dat paard net bij die oprit, of als je even over een stoep heen gaat.
Stel je voor dat ze nadenken over wat is handiger... mooi niet dus.

1 van de grote problemen met ruiters is dat er teveel zijn die niet even eraf kunnen.
Of ze komen er zelf niet meer op zonder opstapje, of hun paard laat het niet lekker toe.
Eraf om even op te ruimen is minder vanzelfsprekend dan zou moeten.

Alhoewel ik dan niet echt in zie hoe in de branding een probleem is. Dat is snel weer weg.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:24:19 #12
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_194616235
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 13:04 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat is niet zo heel raar, je kan dat paard niet zomaar even in zijn eentje laten staan; het zijn vluchtdieren. Helemaal niet in een stadssituatie of (mogelijke) conflictsituaties zoals politiepaarden. Overigens zijn er wel gemeentes die een opruimplicht voor paardenpoep hebben.
Je hoeft het paard niet los te laten staan om even op te ruimen.

Voor politie paarden gelden andere regels. Strak op je paard blijven is belangrijk voor hoe je overkomt.
Maar ik met mijn normale knol hoef geen autoriteit uit te stralen en kan dus prima van mijn knol af om op zeer charmante wijze de poep weg te schoppen.
Wil of kan ik dat niet dan moet ik maar ergens anders gaan rijden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:26:00 #13
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_194616253
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 13:06 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou ja, het valt me hier vooral op op de wegen waar de berijders met (politie)paarden op het gemakje aan het wandelen/rijden zijn - er zit hier even verderop een grote manege van de Bereden Politie, dus logisch dat ze veel rondrijden. Het zou toch een kleine moeite zijn als ze eventueel na afloop even langs komen rijden om die hopen die ze op de wegen en fietspaden achterlaten weg te halen.
Zeker als er een manege of iets dergelijks is zouden ze best eens of twee keer per dag even langs kunnen rijden met de auto om op te ruimen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:28:31 #14
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_194616277
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 13:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je hoeft het paard niet los te laten staan om even op te ruimen.

Voor politie paarden gelden andere regels. Strak op je paard blijven is belangrijk voor hoe je overkomt.
Maar ik met mijn normale knol hoef geen autoriteit uit te stralen en kan dus prima van mijn knol af om op zeer charmante wijze de poep weg te schoppen.
Wil of kan ik dat niet dan moet ik maar ergens anders gaan rijden.
Goed overkomen doen ze toch al niet, door tijdens hun ontspannen tochtjes bijvoorbeeld met twee of drie naast elkaar het fietspad te blokkeren :+

Voor de duidelijkheid: ik heb het niet over daadwerkelijke acties van de politie, het is niet meer dan een (naar ik aanneem) oefenritje of iets dergelijks.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:29:59 #15
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194616296
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 12:57 schreef PietPossum het volgende:

[..]

Hoe dan? Afstappen en in een vuilniszak meenemen?
Het grote verschil is natuurlijk dat paarden sowieso alleen maar op daarvoor aanwezen ruiterpaden mogen lopen (en de paden naar hun stalling natuurlijk). Daarbij, zoals ook in het bericht staat- is paardenpoep na een dag weer weg, een paard eet enkel wat hooi, waar een hond vooral vlees eet. De poep is dus een stuk schoner en ligt nauwelijks in een woonwijk.
Tijdens het rijden de haverzak onder de anus van het paard hangen.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:43:11 #16
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_194616437
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 13:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Goed overkomen doen ze toch al niet, door tijdens hun ontspannen tochtjes bijvoorbeeld met twee of drie naast elkaar het fietspad te blokkeren :+

Voor de duidelijkheid: ik heb het niet over daadwerkelijke acties van de politie, het is niet meer dan een (naar ik aanneem) oefenritje of iets dergelijks.
De weg blokkeren doe ik ook weleens, maakt het veiliger.

Rakelings of vlak achter paarden rijden is niet heel veilig.
De boel op sommige momenten dicht gooien kan het beste zijn wat je kan doen.

Zo is er een (eenrichtingsverkeer) brug waar ik overheen moet.
Als ik daar met de kinderen of zelf overheen moet gooi ik de boel dicht door die ruimte in te nemen.
Ik wil geen gekkigheid midden op die brug.
Dat is beter voor iedereen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:45:13 #17
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_194616458
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 13:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

De weg blokkeren doe ik ook weleens, maakt het veiliger.

Rakelings of vlak achter paarden rijden is niet heel veilig.
De boel op sommige momenten dicht gooien kan het beste zijn wat je kan doen.

Zo is er een (eenrichtingsverkeer) brug waar ik overheen moet.
Als ik daar met de kinderen of zelf overheen moet gooi ik de boel dicht door die ruimte in te nemen.
Ik wil geen gekkigheid midden op die brug.
Dat is beter voor iedereen.
Maar iemand die het fietspad bijvoorbeeld gebruikt om over te fietsen, geen gekke gedachte, moet dan een halve kilometer achteruit (want naar links of rechts uitwijken gaat hier niet) of iets dergelijks? :P

Lijkt me toch handiger dat de tegemoetkomende (politie)ruiters dan even achter elkaar gaan rijden, eventueel met wat afstand ertussen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:06:59 #18
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_194616666
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 13:45 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar iemand die het fietspad bijvoorbeeld gebruikt om over te fietsen, geen gekke gedachte, moet dan een halve kilometer achteruit (want naar links of rechts uitwijken gaat hier niet) of iets dergelijks? :P

Lijkt me toch handiger dat de tegemoetkomende (politie)ruiters dan even achter elkaar gaan rijden, eventueel met wat afstand ertussen.
Als dat veilig kan ja.

Ik leer mijn leerlingen snel om achter elkaar te rijden en de les paarden om ok te zijn met tegenliggers/voorbijgangers.

Maar ik heb dan ook geen hoog bloed, hittepetit knollen.
Mijn knollen worden getraind op makkelijk zijn. Die zouden lekker in slaap vallen als we in een menigte staan. De menigte zou weinig reden zien om met een boogje om ons heen te lopen.

Een politie paard moet een uitstraling hebben, een kom niet aan mij.
Super relaxed met vanalles om zich heen hoort daar niet bij.
Natuurlijk moeten ze al veel gewend zijn, meer als mijn knollen zelfs in het gewone leven. Maar lekker gelaten is niet het doel.

Poltiepaarden zijn goed getrainde dieren, die niet ok, ik ga naar huis zeggen als er wat gebeurd.
Maar die ook scherp blijven op dat persoon dat te dichtbij komt.
Je wil niet dat iemand zo even het bit vast kan pakken of jouw paard aan de kant kan zetten.

En aan het werk of even lekker uitstappen. Altijd wordt dit meegenomen, want dat paard heeft een brein zo groot als een walnoot. Die snapt dat verschil niet.

Mijn paarden kijken niet op of om bij een menigte, of ander gedoe om zich heen.
Maar niemand is onder de indruk van ze, gaat ervoor aan de kant.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:30:35 #19
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_194616880
Wat een rancuneuze droefsnoet ben je dan als je een halve kruiwagen stront voor iemand z'n deur gooit die je aanspreekt op je aso gedrag
pi_194616884
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 13:20 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Dat gezegd hebbende is het mijn gewoonte om iig af te stappen en de poep in de berm te schoppen.

Mijn paardendagen liggen twintig jaar achter me. Maar inderdaad even afstappen en poep van de verharding afschoppen deed ik ook, ook in het buitengebied. Als het plat gereden wordt dan blijft het namelijk wel weken liggen. In de bebouwde kom kwam ik sowieso heel weinig.

Wat ruimte maken voor jezelf was ik wat simpeler. Gewoon een gele zweep en die dwars uit houden als er een auto of fiets voorbij komt. Die willen niet tegen de zweep aanrijden en het gedrocht is gelijk weer attent als die een zweep in de ooghoek ziet :)
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:37:23 #21
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_194616937
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 10:38 schreef heywoodu het volgende:
Alleen hondeneigenaren moeten poep opruimen (wat het gros helaas ook niet doet), mensen met paarden hoeven dat niet (of weigeren het?), inclusief de politie uiteraard. Het blijft raar.
Ik vind het niet zo raar. Paarden eten vegetarisch dus hun poep bestaat uit niet veel meer als uitgedroogd gras met wat bindmiddel, groot uitgevallen konijnenkeutels. Ik zou het niet op willen eten, maar het is niet veel anders dan de grond waar de poep op uitgescheten is.
Hondenpoep is echt van een totaal andere orde qua goorheid.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:40:04 #22
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_194616973
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 13:04 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat is niet zo heel raar, je kan dat paard niet zomaar even in zijn eentje laten staan; het zijn vluchtdieren. Helemaal niet in een stadssituatie of (mogelijke) conflictsituaties zoals politiepaarden. Overigens zijn er wel gemeentes die een opruimplicht voor paardenpoep hebben.
Kwestie van willen hč :')
Je kan best even aan je paard gaan hangen en de poopscoop over de grond halen terwijl je knol door draaft

pi_194616981
Kun je zo een paard niet eerst uitlaten ofzo..net als een hont voordat je weggaat..#durftevragen
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:42:24 #24
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_194617000
.

[ Bericht 48% gewijzigd door the-eye op 18-08-2020 14:44:29 ]
pi_194617024
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 14:40 schreef Geerd het volgende:
Kun je zo een paard niet eerst uitlaten ofzo..net als een hont voordat je weggaat..#durftevragen
Zo zit dat beest niet in elkaar. Dat poepen gaat de hele dag door, zelfs in galop kan het beest nog een drol draaien.

Pissen doet ie wel alleen als ie relaxed is. Poep is trouwens bij een klein paard (pony) al een halve kruiwagen per dag per paard . In verse vorm dan, een dag later is de helft ingezakt.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:45:47 #26
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_194617043
Ik vrees dat de paardenpamper verplicht gaat worden in de toekomst
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:53:19 #27
489305 Borisboemboem
Boris boem boem bam bam boem!
pi_194617132
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 14:37 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo raar. Paarden eten vegetarisch dus hun poep bestaat uit niet veel meer als uitgedroogd gras met wat bindmiddel, groot uitgevallen konijnenkeutels. Ik zou het niet op willen eten, maar het is niet veel anders dan de grond waar de poep op uitgescheten is.
Hondenpoep is echt van een totaal andere orde qua goorheid.
Eens maar wat wel is met paarden is dat paarden die net ontwormd zijn hebben anders wel flinke hoeveelheden chemische troep in hun ontlasting. Dat kan een probleem zijn als je b.v. een hond of kat hebt die paardenstront eet. Die kunnen daar erg ziek van worden omdat een paard veel zwaarder is. Mede daardoor zou paardenstront sowieso opgeruimd moeten worden. Bij mijn ouders in het dorp lagen hele straten bezaaid met stront als ze lokale manege weer eens een ritje ging maken. En het blijft ook zolang liggen die troep.

Je hebt trouwens ook van die drollenvangers voor paarden.
Boem <br />Bam <br />Boem<br />Boem
pi_194617606
Zodar ik ook maar ooit paardenpoep op straat tegen kom doe ik gelijk een paar dingen

*rijd er met mn fietsband doorheen, dat houd het rubber vers en sterk
*stap de fiets af en ga naar beneden en neem een heeeerlijke snuif en sluit mijn ogen en mooie herinneringen aan paarden en meisjes komen naar boven zetten
*doe mijn handen erin en doe wat door mijn haar, daarom heb ik ook een befaamde bos met sterk en gezond haar
*en last but not least omdat ik er met mn handen in zit worden ook gelijk mijn nagels extra gezond

Soms heb ik ook tasje bij mij en neem ik het mee naar huis voor de kamerplanten die doen het bij mij thui sook extra goed
pi_194617641
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 15:25 schreef possetje het volgende:
Zodar ik ook maar ooit paardenpoep op straat tegen kom doe ik gelijk een paar dingen

*rijd er met mn fietsband doorheen, dat houd het rubber vers en sterk
*stap de fiets af en ga naar beneden en neem een heeeerlijke snuif en sluit mijn ogen en mooie herinneringen aan paarden en meisjes komen naar boven zetten
*doe mijn handen erin en doe wat door mijn haar, daarom heb ik ook een befaamde bos met sterk en gezond haar
*en last but not least omdat ik er met mn handen in zit worden ook gelijk mijn nagels extra gezond

Soms heb ik ook tasje bij mij en neem ik het mee naar huis voor de kamerplanten die doen het bij mij thui sook extra goed
En daarna g3haktballen maken? nagels worden wel schoon in het gehakt _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:27:23 #30
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_194618392
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 14:40 schreef Geerd het volgende:
Kun je zo een paard niet eerst uitlaten ofzo..net als een hont voordat je weggaat..#durftevragen
Die dingen blijven poepen. Gaat de hele dag door.
En maak ze vooral niet zenuwachtig, want dan lossen ze gelijk even wat ballast voor de zekerheid.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_194631156
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2020 13:06 schreef heywoodu het volgende:

Nou ja, het valt me hier vooral op op de wegen waar de berijders met (politie)paarden op het gemakje aan het wandelen/rijden zijn - er zit hier even verderop een grote manege van de Bereden Politie, dus logisch dat ze veel rondrijden. Het zou toch een kleine moeite zijn als ze eventueel na afloop even langs komen rijden om die hopen die ze op de wegen en fietspaden achterlaten weg te halen.
Boxtel ?
pi_194633748
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 13:06 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou ja, het valt me hier vooral op op de wegen waar de berijders met (politie)paarden op het gemakje aan het wandelen/rijden zijn - er zit hier even verderop een grote manege van de Bereden Politie, dus logisch dat ze veel rondrijden. Het zou toch een kleine moeite zijn als ze eventueel na afloop even langs komen rijden om die hopen die ze op de wegen en fietspaden achterlaten weg te halen.
Een keer aangifte doen dat een onbekend iemand de weg vervuilt. Mogelijk dat ze dan de hint snappen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')