Jaaaaaa zo’n ooievaar is toch leuk?!quote:
Ik ben denk ik niet zo van de tierelantijntjes. Letters met "home" voor het raam is ook gezellig maar doe ik ook niet aanquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:36 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, is gewoon een leuke aankondiging toch! Ik vind het altijd wel gezellig.
En de pakketbode durft dan ook niet meer aan te bellen
Dat is wel heel lief!quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:40 schreef Donna het volgende:
Mijn schoonouders hadden bij G een geboortebord gemaakt en de oprit versierd met ballonnen en slingers.
Hebben ze ook beschuit met muisjes in de VS? Ik dacht dat dit echt een Nederlandse traditie was!quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:41 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Jaaaaaa zo’n ooievaar is toch leuk?!. Ik moet nog naar de farmers market hier om beschuit en muisjes te kopen. Laatste keer dat ik er was hadden ze alleen roze muisjes, hopelijk hebben ze nu niet ineens alleen maar blauwe
.
Het is ook niet helemaal hetzelfde maar denk dat het wel een smaakverschil isquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:46 schreef SQ het volgende:
Nja ik vind een geboortebord niet helemaal hetzelfde als letters met HOME er op, maar vooruit, ik begrijp wel dat het niet aan iedereen is besteed
Ok ik ben, cupcakes met slagroomquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:47 schreef Donna het volgende:
Mijn broer in Canada is daar naar de Nederlandse winkel geweest voor blauwe muisjes destijds. Als je goed zoekt kan je het in zulke landen wel vinden.![]()
Wij hadden cupcakes met slagroom en muisjes of roze hagelslag.
Ja, dat wilden ze bij mij uitsluiten toen ik die nierbekkenontsteking had, want streptokokken moeten ze actie op ondernemen. Maar ik had dus e.coli destijds.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 20:08 schreef Smart_ass het volgende:
Ik word donderdag trouwens getest op groep B streptokokken, ik ben dat verder nog niet tegengekomen in dit topic? Is iemand van jullie hier ook op getest?
Ik hou niet van boter dus dit zou de perfecte oplossing zijn!quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:51 schreef Donna het volgende:
Jaaa was super lekker. Kan ook met een lekker stuk gewone cake.
Ik hou niet van beschuit (en vind muisjes vaak ook te hard) dus wij hadden dit maar bedacht.
Wat goed dat ze dat gewoon hebben! Ook belangrijk om de Nederlandse tradities te behouden <3 Zijn er ook nog Nigeriaanse tradities rondom de geboorte?quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:51 schreef Smart_ass het volgende:
@:MaJo
Is ook super Nederlands! Maar ze hebben hier bij de farmers market een heel klein Nederlands gedeelte met
oa beschuit en muisjes. Maar de vorige keer dus alleen blauwe haha.
Die zijn ook cool!quote:
Zelf nooit van gehoord neequote:Op dinsdag 25 augustus 2020 20:08 schreef Smart_ass het volgende:
Ik word donderdag trouwens getest op groep B streptokokken, ik ben dat verder nog niet tegengekomen in dit topic? Is iemand van jullie hier ook op getest?
Ik krijg een uitstrijkje bij 34 weken hier voor.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 20:08 schreef Smart_ass het volgende:
Een ooievaar, nijntje, baby of iets anders kinderlijks van hout of kunstof voor in de tuin, soort aankondiging dat de baby is geboren.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:25 schreef MaJo het volgende:
Wat is een geboortebord? Het is wel fijn om er met deze termijn uit te zijn ja
Je kunt tegenwoordig ook van die soort makelaarsborden halen. Kun je zelfs van je geboortekaartje laten maken;quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Aha! Wij hebben een bovenwoning dus zowel een bord als een sticker hebben weinig zin. Ik zie nu wel een geboorteslinger, dat is misschien wel wat. Maar niet voor het raam maar gewoon in huis, en dan daaronder de kaartjes die je krijgt ofzo
[b]Op dinsdag 25 augustus 2020 19:35 schreef MaJo het vol
Aankondiging dus..quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:35 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zie het ook al tegen mijn man
Niets ten nadele van de mensen die het doen hoor, maar waarom zou je zo'n bord/sticker neerzetten/plakken? Zodat de buurt weet dat er een baby is? Ik zie er zelf niet zo de relevantie van
Limburg of achterhoek?quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:04 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Aankondiging dus..
Hier is het echt een traditie, zullen ook meerdere borden worden.![]()
Ik heb er nu één opgehaald die namens onze familie komt te staan (maar was praktisch als ik hem zelf op zou halen)..
Hier is het echter ook gebruikelijk dat de buurt iets zet (wij hebben een vast buurtbord dat wordt geplaatst i.c.m. ballonnen, slingers, stickers e.d.), maar ook een vriendengroep, carnavalsvereniging of soms zelfs van het sporten, voetbalteam o.i.d. zetten zo'n bord. Hier in de buurt is het geen uitzondering dat er na een geboorte 5-6 borden in de tuin staan...![]()
Wij zitten gelukkig niet bij zoveel verenigingen.
Ook nog een ooievaarslandingsbaan?quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:27 schreef NicolasJoy het volgende:
Achterhoek.
Voor laatst was denk ik wel het record hier in 't dorp. Ze kregen een bord van 1) zijn familie, 2) haar familie 3) de buurt 4) zijn carnavalsvereniging 5) haar carnavalsvereniging 6) zijn vriendengroep 7) haar voetbalploeg 8) zijn werk en 9) haar werk. Combinatie van borden en lakens met teksten enzo wel. Zij konden het huis dus amper nog in, want ja, we zitten hier nog bewoond genoeg dat ook hier de voortuin best snel vol staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |