abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 18 augustus 2020 @ 00:33:23 #176
375570 crew  Cyan9
pi_194611062
Wel weer tekenend dat hij/zij antwoord geeft met een wedervraag. Typische drijfzand technieken.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_194611118
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 00:23 schreef Isdatzo het volgende:
Ik heb zo mijn twijfels over (de zuiverheid van) de motieven van @:nezalezhnost . Waarom ben jij zo'n fan van die dictator?
Die twijfel over zijn zuiverheid heb ik ook.

Hij maakt er een punt van dat het demonstratierecht in Nederland ook niet altijd even absoluut is, maar bagatelliseert vervolgens wel dat je in Wit-Rusland in de cel kan belanden wegens het spelen van een liedje dat voor veranderingen pleit.

En hij wijst naar de kleine incidenten waarbij mensen zich misdragen hebben bij anti-Loekasjenko demonstraties, maar bagatelliseert vervolgens wel het Wit-Russische-politieoptreden door te zeggen dat slechts in sommige gevallen mensen onterecht gearresteerd zijn en er slechts in sommige gevallen foutief geweld gebruikt is.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 00:43:48 #178
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194611122
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 00:25 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Kun je voorbeelden geven? Heb je al mijn reacties gelezen (ook in het vorige deel)?
Ik heb geen zin om weer alles door te lezen, maar de essentie is: je wringt je in de raarste kronkels om de misstanden van een dictatoriaal regime goed te praten. En wanneer je daarop gewezen wordt werp je een rookgordijn op door met een wollige reactie eigenlijk he-le-maal niks te zeggen. Dat doet bij mij (en velen met mij) de wenkbrauwen fronsen.

Daar komt nog eens bij dat je structureel weigert om je claims van gewicht te voorzien door met bronnen te komen zodat men jouw uitspraken kan controleren. Ook is het natuurlijk een beetje opmerkelijk dat je pas sinds een uurtje of 24 hier een account hebt. Wat mij betreft is jouw geloofwaardigheid tot niet ver boven het nulpunt gedaald.

Dus nogmaals: wat is jouw motivatie om ineens zo actief deel te nemen aan een discussie over dit onderwerp?
Huilen dan.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 00:47:09 #179
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194611137
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 00:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hij maakt er een punt van dat het demonstratierecht in Nederland ook niet altijd even absoluut is, maar bagatelliseert vervolgens wel dat je in Wit-Rusland in de cel kan belanden wegens het spelen van een liedje dat voor veranderingen pleit.

En hij wijst naar de kleine incidenten waarbij mensen zich misdragen hebben bij anti-Loekasjenko demonstraties, maar bagatelliseert vervolgens wel het Wit-Russische-politieoptreden door te zeggen dat slechts in sommige gevallen mensen onterecht gearresteerd zijn en er slechts in sommige gevallen foutief geweld gebruikt is.
De mooiste vond ik dat de ME zich zou hebben laten provoceren door die dekselse demonstranten die het zat zijn om in een dictatuur te leven (hoe durven ze!). Zonder provocaties was er niks aan de hand geweest :{w .

_O-
Huilen dan.
pi_194611147
quote:
83s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 00:47 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

De mooiste vond ik dat de ME zich zou hebben laten provoceren door die dekselse demonstranten die het zat zijn om in een dictatuur te leven (hoe durven ze!). Zonder provocaties was er niks aan de hand geweest :{w .

_O-
Gewoon de wet naleven. Die je geen enkele vrijheid geeft om te demonstreren.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 00:50:14 #181
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194611162
Tja, wanneer demonstreren gelijkstaat aan provoceren dan weet je wel hoe laat het is...
Huilen dan.
pi_194611179
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 00:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat ontken ik nergens.
quote:
En hij wijst naar de kleine incidenten
Dat is dus een twistpunt. Hoe klein dergelijke incidenten zijn in het geheel.
quote:
waarbij mensen zich misdragen hebben bij anti-Loekasjenko demonstraties, maar bagatelliseert vervolgens wel het Wit-Russische-politieoptreden door te zeggen dat slechts in sommige gevallen mensen onterecht gearresteerd zijn en er slechts in sommige gevallen foutief geweld gebruikt is.
Als ik dat niet zou doen, dan zou ik zeggen dat iedere arrestatie onterrecht was en dat er tegen iedereen geweld is gebruikt. Dat is precies waar sommige mensen naartoe willen, naar een beeld van een volstrekt vredige demonstratie die wreed verstoort is. Ik denk dat de werkelijkheid genuanceerder is.

Hoe dan ook, de demonstraties van de eerste nachten zijn uitgegroeid tot vredige demonstraties overdag, waarbij de president zijn geloofwaardigheid heeft verloren. Je zou dat positief kunnen noemen, maar je kunt je afvragen of dat zelfde resultaat met minder geweld van beide kanten gerealiseerd had kunnen worden.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 00:56:46 #183
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194611199
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 00:52 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Dat ontken ik nergens.
[..]

Dat is dus een twistpunt. Hoe klein dergelijke incidenten zijn in het geheel.
[..]

Als ik dat niet zou doen, dan zou ik zeggen dat iedere arrestatie onterrecht was en dat er tegen iedereen geweld is gebruikt. Dat is precies waar sommige mensen naartoe willen, naar een beeld van een volstrekt vredige demonstratie die wreed verstoort is. Ik denk dat de werkelijkheid genuanceerder is.

Hoe dan ook, de demonstraties van de eerste nachten zijn uitgegroeid tot vredige demonstraties overdag, waarbij de president zijn geloofwaardigheid heeft verloren. Je zou dat positief kunnen noemen, maar je kunt je afvragen of dat zelfde resultaat met minder geweld van beide kanten gerealiseerd had kunnen worden.
Weer een wollig nietszeggend rookgordijn.
Huilen dan.
pi_194611205
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 00:43 schreef Isdatzo het volgende:
Dus nogmaals: wat is jouw motivatie om ineens zo actief deel te nemen aan een discussie over dit onderwerp?
Zie mijn eerste post.

Verder wordt ik door Belarussische kennisen die voor Lukashenko zijn als een Tichanovskaja aanhanger betitelt, door de Tichanovskaja aanhangers als een Lukashist en ook mijn Nederlandse kenissen willen mij afschilderen als dictatorsvriendje. Het kan mij eigenlijk aan mijn reet roesten wat ze op dit forum van mij denken. Ik wil graag van mij af schrijven, ik probeer dat zo integer mogelijk te doen als voorstander van de nuance, maar ik voel me niet tot een uitgebreide uitleg voor iedere noot verschuldigt. Dan voelt het voor mij niet meer als van me afschrijven, maar als werk.
pi_194611216
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 00:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Gewoon de wet naleven. Die je geen enkele vrijheid geeft om te demonstreren.
Den' voli wordt inderdaad gewoon stiekem op de maan gevierd, net als de demonstraties van afgelopen week.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 01:02:50 #186
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194611232
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 00:57 schreef nezalezhnost het volgende:

ik probeer dat zo integer mogelijk te doen als voorstander van de nuance, maar ik voel me niet tot een uitgebreide uitleg voor iedere noot verschuldigt.
Wat jij nuance noemt, noem ik goedpraten. Wat jij uitgebreide uitleg noemt, noem ik komen met ratio, logica of argumenten, en als het even kan van gewicht voorzien door vermelding van bronnen. Zonder dat alles blijft het gewoon een hoop gelul in de ruimte.

Maar goed, ik ben er ook wel weer klaar mee. Voor mij is het duidelijk.
Huilen dan.
pi_194611237
quote:

[..]

Zie mijn eerste post.

Verder wordt ik door Belarussische kennisen die voor Lukashenko zijn als een Tichanovskaja aanhanger betitelt, door de Tichanovskaja aanhangers als een Lukashist en ook mijn Nederlandse kenissen willen mij afschilderen als dictatorsvriendje. Het kan mij eigenlijk aan mijn reet roesten wat ze op dit forum van mij denken. Ik wil graag van mij af schrijven, ik probeer dat zo integer mogelijk te doen als voorstander van de nuance, maar ik voel me niet tot een uitgebreide uitleg voor iedere noot verschuldigt. Dan voelt het voor mij niet meer als van me afschrijven, maar als werk.
Het is een nogal vreemde nuance als je honderdduizenden vreedzame demonstranten erop afrekent dat ze geen vergunning aangevraagd hebben (wat toch geen nut heeft in een dictatuur). Terwijl je het agressieve politieoptreden met duizenden gewelddadige arrestaties bagatelliseert in de trant van dat er soms verkeerde mensen gearresteerd worden en er soms fout geweld gebruikt is.

Dat impliceert echt wel dat er prima gehandeld is.

(waarbij jij weer eenvoudig kan zeggen dat je dat niet gezegd hebt)
  Moderator dinsdag 18 augustus 2020 @ 01:03:14 #188
375570 crew  Cyan9
pi_194611238
quote:

[..]

Zie mijn eerste post.

Dit is een forum, geen persoonlijk weblog. Dus wordt je gewezen op je manier van "discussiëren".
pi_194611258
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 01:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is een nogal vreemde nuance als je honderdduizenden vreedzame demonstranten erop afrekent dat ze geen vergunning aangevraagd hebben (wat toch geen nut heeft in een dictatuur).
Als ze een aanvraag hadden gedaan en die was afgewezen en ze waren daarna toch gaan demonstreren, hadden ze een beter punt wat mij betreft. Verder vind ik het niet chique dat ze op verkiezingsdag zelf al met protesten zijn begonnen. Dat had ook best een dag later gekund.
quote:
Terwijl je het agressieve politieoptreden met duizenden gewelddadige arrestaties bagatelliseert in de trant van dat er soms verkeerde mensen gearresteerd worden en er soms fout geweld gebruikt is.

Dat impliceert echt wel dat er prima gehandeld is.
Ik vindt het niet prima, ik besef dat dit op een groot bloedbad had kunnen uitlopen als er helemaal niet gehandhaafd zou zijn. De wijze waarop is gehandhaaft en het geweld dat daarbij onnodig is gebruikt, keur ik af.
quote:
(waarbij jij weer eenvoudig kan zeggen dat je dat niet gezegd hebt)
Jij legt wel graag woorden in de mond he?

Sommige dingen zijn een stukje minder zwart wit dan de inkt en het papier van de krant, die maar beperkte ruimte heeft en geen vaste correspondent voor normaal niet zo interessante landen.
pi_194611279
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 01:09 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Als ze een aanvraag hadden gedaan en die was afgewezen en ze waren daarna toch gaan demonstreren, hadden ze een beter punt wat mij betreft. Verder vind ik het niet chique dat ze op verkiezingsdag zelf al met protesten zijn begonnen. Dat had ook best een dag later gekund.
Tja, de avond dat de eerste exitpolls bekend werden was al duidelijk dat er weer gefraudeerd was. Hoezo dan je demonstratie uitstellen tot de volgende dag? Hoezo is dat netter?

quote:
Ik vindt het niet prima, ik besef dat dit op een groot bloedbad had kunnen uitlopen als er helemaal niet gehandhaafd zou zijn.
Wat bedoel je nou? Dat de handhavers/ordediensten een bloedbad voorkomen hebben? Door willekeurig demonstranten in elkaar te slaan en in politiebusjes te proppen?
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 01:18:12 #191
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194611281
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 01:09 schreef nezalezhnost het volgende:

vind ik het niet chique dat ze op verkiezingsdag zelf al met protesten zijn begonnen. Dat had ook best een dag later gekund.

Ja, héél gek wanneer er, onder andere, emmers met stembiljetten via ladders naar buiten gesmokkeld worden _O- .

Dat is wel chique?
Huilen dan.
pi_194611287
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 01:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Tja, de avond dat de eerste exitpolls bekend werden was al duidelijk dat er weer gefraudeerd was.
Al voor dat de eerste exitpolls bekend werden waren de demonstraties aan de gang.
quote:
Hoezo dan je demonstratie uitstellen tot de volgende dag? Hoezo is dat netter?
Ik vind het niet zo netjes om tegen een uitslag te protesteren, nog voordat die bekend is. Maar goed, misschien heb ik wel andere normen en waarden.

quote:
Wat bedoel je nou? Dat de handhavers/ordediensten een bloedbad voorkomen hebben? Door willekeurig demonstranten in elkaar te slaan en in politiebusjes te proppen?
Niet door willekeurige demonstranten in elkaar te slaan, maar doelgericht mensen met molotov-cocktails en vuurwerkbommen van straat te halen.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2020 @ 01:23:55 #193
375570 crew  Cyan9
pi_194611295
Ik zou niet verbaasd moeten zijn, maar ik ben het toch. Man man man.
pi_194611297
Even ter herinnering.

Dit was de eerste avond:

Ik zie één moment waarop demonstranten naar politiemannen rennen. Dat is niet zo netjes.

Voor de rest zie ik politie de wapenstok gebruiken tegen demonstranten die al op de grond liggen. Zie ik een politietruck door demonstranten rijden. Zie ik waterkanonnen en granaten. En zie ik demonstranten meegesleurd worden naar politievoertuigen.

Ik durf de stelling wel aan dat 90% van het geweld van de Loekasjenko kant komt.

(maar dat zal dan wel de verkeerde nuance zijn)
pi_194611317
quote:
Er zijn uren aan beelden van de eerste avond. Dan kun je inderdaad een fragment pakken waarbij een van de partijen er goed uitkomt en de andere niet. Je kunt ook zeggen er is van twee kanten geweld is uitgeofend en dat vervolgens afkeuren.
pi_194611318
Ik ben blij dat de politie trouwens een stapje terug heeft gedaan.

En dat er daarna vooral vreedzaam protest kwam:

pi_194611325
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 01:24 schreef luxerobots het volgende:
Ik durf de stelling wel aan dat 90% van het geweld van de Loekasjenko kant komt.
Ik durf er geen cijfer aan te hangen. Ik constateer wel dat Lukashenko zijn geloofwaardigheid is kwijt geraakt door het geweld van zijn kant, welk cijfer je daar ook aan geeft.
pi_194611336
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 01:30 schreef luxerobots het volgende:
Ik ben blij dat de politie trouwens een stapje terug heeft gedaan.

En dat er daarna vooral vreedzaam protest kwam:
Precies, maar dat vreemdzame protest is een reactie op het eerdere protest. En dan kun je je afvragen of het ook had plaatsgevonden met en hoeveel minder geweld bij het eerdere protest. Ik acht het zelf best aannemelijk dat er in Belarus krachten aanwezig zijn geweest die het acceptabel vonden om op beperkte schaal geweld toe te passen om zo een reactie uit te lokken en vervolgens zowel de nationale- als internationale publieke opinie te beinvloeden.
pi_194611360
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 01:36 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Precies, maar dat vreemdzame protest is een reactie op het eerdere protest. En dan kun je je afvragen of het ook had plaatsgevonden met en hoeveel minder geweld bij het eerdere protest. Ik acht het zelf best aannemelijk dat er in Belarus krachten aanwezig zijn geweest die het acceptabel vonden om op beperkte schaal geweld toe te passen om zo een reactie uit te lokken en vervolgens zowel de nationale- als internationale publieke opinie te beinvloeden.
Als je beelden bekijkt. Is het geen spelletje. Er is niet uitgelokt om de publieke opinie te beïnvloeden.

Er is aan gewerkt om de demonstraties neer te slaan. Het verzet te breken.

Waarom ze hiermee gestopt zijn weet ik niet, ik vermoed dat de protesten te massaal zijn om neer te slaan. Dat ze daarom van koers veranderd zijn en ook daarom een deel van de protestanten vrijgelaten hebben.
pi_194611397
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 01:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als je beelden bekijkt.
Ik heb vorige week genoeg beelden bekeken.

quote:
Waarom ze hiermee gestopt zijn weet ik niet,
Omdat het land niet zonder internet kon en toen het internet weer eenmaal werkte het te groot werd, omdat ook gewone mensen zich aansloten en er vanaf toen beter gecoordineerd kon worden. Toen zag je ook dat er ineens veel vrouwen en ook kinderen bij betrokken raakte. De ME'er op het onafhankelijkheidsplein die zijn shild liet zakken, werd niet voor niets door een ketting van vrouwen omhelsd.
quote:
ik vermoed dat de protesten te massaal zijn om neer te slaan.
Goh, zou het?
quote:
Dat ze daarom van koers veranderd zijn en ook daarom een deel van de protestanten vrijgelaten hebben.
Ze hebben niet de celruimte om zomaar iedereen op te sluiten. Dus al zouden ze vreedzame protesten hard willen neerslaan, kunnen ze de mensen vervolgens nergens kwijt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')