abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194610862
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 23:52 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

klopt
[..]

Lang niet alle arrestanten zijn in elkaar gebeukt, waarbij ik de gevallen waarbij dat wel is gebeurd zeker niet
goedkeur.
[..]

Kun je dat bewijzen?
[..]

Het een sluit het andere niet uit. Een groot deel van die demonstranten is terecht gearesteerd, een deel helaas ook onterecht. Verder is er geweld toegepast, deels gepast geweld tegen verdachten die zich verzetten, maar ook ongeoorloofd geweld dat absoluut ontoelaatbaar is ongeacht de feiten waar de arrestanten van verdacht werden. Er was geen vergunning en ook geen looplijnen. Ik denk dat een demonstratie, waar een vergunning voor was afgegeven veel rustiger zou zijn verlopen.
Überhaupt een vergunning eisen voor een demonstratie:')
zie email 27 oktober
pi_194610871
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 23:52 schreef nezalezhnost het volgende:
Kun je dat bewijzen?
Jij denkt dat Loekasjenko als hoogste baas niet op de hoogte is van duizenden demonstranten die gearresteerd en mishandeld worden.

:')

https://nos.nl/artikel/23(...)-mishandelingen.html

pi_194610874
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 00:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Überhaupt een vergunning eisen voor een demonstratie:')
Gelukkig heb je die in Nederland niet nodig. Gelukkig kun je in Nederland op 4 en 5 mei de vrijheid herdenken, zonder afgevoerd te worden.
pi_194610886
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 00:04 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Gelukkig heb je die in Nederland niet nodig. Gelukkig kun je in Nederland op 4 en 5 mei de vrijheid herdenken, zonder afgevoerd te worden.
Nee je hebt in Nederland geen vergunning nodig voor een demonstratie nee.
zie email 27 oktober
pi_194610890
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 00:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij denkt dat Loekasjenko als hoogste baas niet op de hoogte is van duizenden demonstranten die gearresteerd en mishandeld worden.

https://nos.nl/artikel/23(...)-mishandelingen.html

[ afbeelding ]
Mijn gedachten kunnen nooit de basis onder een aanklacht in een rechtsstaat vormen.
pi_194610903
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 00:05 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Mijn gedachten kunnen nooit de basis onder een aanklacht in een rechtsstaat vormen.
In een rechtsstaat heb je ook geen vergunning nodig om te demonstreren. In een rechtsstaat valt de oproerpolitie niet binnen als de omroep een vlag hijst. Wit-Rusland is geen rechtsstaat.
zie email 27 oktober
pi_194610906
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:37 schreef nezalezhnost het volgende:
Nee dat doen de machthebbers gewoon om de boel te destabilseren. Tuurlijk zijn er onschuldige mensen meegenomen. Op het moment van rellen is het de ME tegen iedereeen. De meeste mensen begrijpen dat en blijven gewoon thuis. Zeker als er geen vergunning is aangevraagd en de politie dus niet is voorbereid op het beschermen van vredige demonstranten.
Heb je trouwens één voorbeeld van een vergunning die in Wit-Rusland afgegeven is voor een anti-Loekasjenko demonstratie?
pi_194610919
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 00:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee je hebt in Nederland geen vergunning nodig voor een demonstratie nee.
In Nederland heb je gewoon een plicht om een demonstratie vooraf te melden en kunnen er op basis van de wet openbare manifestaties voorschriften of beperkingen worden opgelegt.

Ofwel vooraf melden en dan heb je nog steeds geen garantie dat je naar eigen believen een demonstratie kunt houden.
pi_194610922
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 00:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

In een rechtsstaat heb je ook geen vergunning nodig om te demonstreren. In een rechtsstaat valt de oproerpolitie niet binnen als de omroep een vlag hijst. Wit-Rusland is geen rechtsstaat.
Oh en daarom verdient Lukashenko geen eerlijk proces?
pi_194610925
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 00:09 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

In Nederland heb je gewoon een plicht om een demonstratie vooraf te melden en kunnen er op basis van de wet openbare manifestaties voorschriften of beperkingen worden opgelegt.

Ofwel vooraf melden en dan heb je nog steeds geen garantie dat je naar eigen believen een demonstratie kunt houden.
Maar geen vergunningsplicht. Groot verschil.
zie email 27 oktober
pi_194610928
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 00:09 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

In Nederland zal je demonstratie nooit afgewezen worden omdat het onderwerp de overheid niet aan staat.
pi_194610942
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 00:10 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Oh en daarom verdient Lukashenko geen eerlijk proces?
Dat heb je mij niet horen zeggen. Maar een dictator berechten is nogal lastig, dus dan moet hij eerst aftreden.
zie email 27 oktober
pi_194610946
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 00:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]

In Nederland zal je demonstratie nooit afgewezen worden omdat het onderwerp de overheid niet aan staat.
En als het wel gebeurd heb je een onafhankelijk rechter die een streep zet door het verbod.
zie email 27 oktober
pi_194610949
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 00:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Heb je trouwens één voorbeeld van een vergunning die in Wit-Rusland afgegeven is voor een anti-Loekasjenko demonstratie?
Doorgaans op 25 maart vind Den' voli plaats en daar zijn de laatste jaren gewoon vergunningen voor afgegeven, om maar een voorbeeld te noemen.
pi_194610957
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 00:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar geen vergunningsplicht. Groot verschil.
Een kleine juridische nuance. Van een absoluut democratie recht in Nederland kun je niet spreken. Zeker nu niet tijdens de Corona situatie.
pi_194610965
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 00:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De kans op een afwijzing is kleiner. Maar voor extremistische clubs is het ook niet heel gemakkelijk om in Nederland een demonstratie te houden.
pi_194610969
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 00:14 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Een kleine juridische nuance. Van een absoluut democratie recht in Nederland kun je niet spreken. Zeker nu niet tijdens de Corona situatie.
Nederland is geen democratie? Nu wordt ie fraai :')

En het is ook geen kleine juridische nuance. Een vergunningsplicht impliceert een ruimte voor belangenafweging. Die is er in principe niet bij demonstraties. Slechts in een heel beperkt aantal gevallen mag er iets gedaan worden.
zie email 27 oktober
pi_194610982
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 00:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nederland is geen democratie? Nu wordt ie fraai :')
Niet in absolute zin. In Nederland is genoeg mis om over af te dingen. Maar dat is onderwerp voor een ander topic.
quote:
En het is ook geen kleine juridische nuance. Een vergunningsplicht impliceert een ruimte voor belangenafweging. Die is er in principe niet bij demonstraties. Slechts in een heel beperkt aantal gevallen mag er iets gedaan worden.
Zoals bij extremisitsche politieke bewegingen.
pi_194610995
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 00:19 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Niet in absolute zin. In Nederland is genoeg mis om over af te dingen. Maar dat is onderwerp voor een ander topic.
[..]
quote:
Zoals bij extremisitsche politieke bewegingen.
De inhoud van de boodschap is expliciet geen grond om iets te verbieden.
zie email 27 oktober
pi_194611001
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 00:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[..]

De inhoud van de boodschap is expliciet geen grond om iets te verbieden.
Toch denk ik dat ik snel afgevoerd wordt als ik morgen op de Dam aangekondigd of niet met vuurwerkbommen kom lopen slingeren.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 00:23:35 #171
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194611006
Ik heb zo mijn twijfels over (de zuiverheid van) de motieven van @nezalezhnost . Waarom ben jij zo'n fan van die dictator?
Huilen dan.
pi_194611010
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 00:23 schreef Isdatzo het volgende:
Ik heb zo mijn twijfels over (de zuiverheid van) de motieven van @:nezalezhnost . Waarom ben jij zo'n fan van die dictator?
Wat maakt jou denken dat ik fan van die dictator ben?
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 00:24:52 #173
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194611014
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 00:24 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Wat maakt jou denken dat ik fan van die dictator ben?
Jouw reacties in dit topic.
Huilen dan.
pi_194611024
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 00:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Kun je voorbeelden geven? Heb je al mijn reacties gelezen (ook in het vorige deel)?
pi_194611044
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 00:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat is hij niet. Hij komt eerder over als een Ruslandkenner. Belarusland excuus. En goed ingevoerde bron. Zelfs dan mag hij zijn eigen mening hebben. Niet met zn allen de man gaan sarren. Ik vind dat hij inhoudelijk doet. Vooralsnog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')