SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Lospedrosa op 16-08-2020 15:38:47 ]Vakman pur sang
Lapo vorig topic.quote:Op zondag 16 augustus 2020 15:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
https://www.strava.com/activities/3921105538
Wat heb je nu uitgezet qua route?quote:Op zondag 16 augustus 2020 18:57 schreef Mansjester het volgende:
Ik fiets dinsdag vanaf München naar Zwitserland,iets ten noorden van Livigno. Iemand die toevallig nog een toffe route weet voor München-Zwitserland,voornamelijk het Oostenrijk stuk? Dat lijken vrij drukke wegen van wat ik heb gevonden.
Jammer dat we elkaar net op een dag missen daar. Je filmpje zag er goed uit, kan niet wachten!quote:Op zondag 16 augustus 2020 18:26 schreef kaasplankje het volgende:
Maar goed vandaag dus ongeveer 100km gereden waarvan de eerste 50km alleen maar bergop en daarna weer terug naar beneden. We zitten vlak aan de Rhone en als je hier vandaan de heuvels in rijdt ga je alleen maar omhoog. Niet steil zeg ongeveer 5% gemiddeld met een max van 9%. Eerst over de Col de la Fayolle en daarna over de Col des 4 Vios.
Ja dat is dikke pech. Maar we kunnen wel volgend jaar een weekje naar de Pyreneeën gaan en daar een paar mooie ritten rijden.quote:Op zondag 16 augustus 2020 20:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Jammer dat we elkaar net op een dag missen daar. Je filmpje zag er goed uit, kan niet wachten!
De route van de Rando Imperator vond ik behoorlijk goed. 1 drukke pas kun je berop via een goede gravelweg doen en dan bergaf over de grote weg. De rest is rustig.quote:Op zondag 16 augustus 2020 18:57 schreef Mansjester het volgende:
Ik fiets dinsdag vanaf München naar Zwitserland,iets ten noorden van Livigno. Iemand die toevallig nog een toffe route weet voor München-Zwitserland,voornamelijk het Oostenrijk stuk? Dat lijken vrij drukke wegen van wat ik heb gevonden.
Eifel is nog mooierquote:Op maandag 17 augustus 2020 07:48 schreef La_Tramposa het volgende:
Oh wat was het geweldig fietsen in de Ardennen 😍 stiekem bijna jammer dat we nu door ‘moeten’ naar de Eifel.. maar ja als ik hier een week zou zijn zou ik mezelf ook wel helemaal kapot fietsen denk ik 😝
Ben er vaker geweest! Maar de Ardennen zijn wel afwisselender en meer uitdagende klimmen..quote:
Nee en in de Ardennen is ook het bier beter. En wat ook goor is dat in Duitsland nog binnen wordt gerookt in de horeca.quote:
Als je zoekt kun je zelfs beter eten in de Ardennen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee en in de Ardennen is ook het bier beter. En wat ook goor is dat in Duitsland nog binnen wordt gerookt in de horeca.
Vooral nadat de vouwen uit je broek zijn gereden in het buitenland of waar je juist superkutte fietspaden hebt is het weer genot om hier over de fietspaden te rollen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:31 schreef Zwansen het volgende:
Het mooie aan Nederland is juist dat je echt overal prachtig kunt fietsen. Infrastructuur is natuurlijk overal perfect en in elk regio kun je wel mooie routes, natuur, uitzichten, etc. vinden.
Ja heerlijk andere fietsers aan de kant schreeuwenquote:Op maandag 17 augustus 2020 19:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vooral nadat de vouwen uit je broek zijn gereden in het buitenland of waar je juist superkutte fietspaden hebt is het weer genot om hier over de fietspaden te rollen.
Ja, flevoland is de saaiste.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:32 schreef Patroon het volgende:
Ik denk dat elke provincie wel zijn voor een nadelen heeft. Het is de kunst om het mooie te waarderen. In je eigen provincie zie je het vaak niet meer.
Limburg is bijvoorbeeld mooi qua heuvels etc, maar het is daar veel te druk. Eigenlijk hetzelfde als bij Utrecht etc. Friesland kan saai zijn, maar zo in de zomer met alle bloemen, slingerende wegen, groene weilanden etc...kan ik ook erg waarderen. kan hier zo een route van 50-100km uittekenen waarbij ik nooit hoef te stoppen voor stoplichten, overig verkeer of drukke kruispunten. Dan kom ik thuis met in totaal 30s stilstand. Denk dat ik Flevoland met allemaal rechte wegen nog het meest saai vind.
Ook mooi, een van de weinig provincies met ‘echte’ heuvels.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Overijssel totaal niet genoemd...raarrrrr
Kant van Ootmarsum is mooi, holten, Hellendoorn Ommen ook.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ook mooi, een van de weinig provincies met ‘echte’ heuvels.
Ommen, daar ligt de Sahara toch ook in de buurt? Laatst langs gefietst, vond ik wel bijzonder.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kant van Ootmarsum is mooi, holten, Hellendoorn Ommen ook.
Klopt! Heel wat uurtjes gespeeld in m'n kinderjarenquote:Op maandag 17 augustus 2020 20:58 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ommen, daar ligt de Sahara toch ook in de buurt? Laatst langs gefietst, vond ik wel bijzonder.
Kop van Overijssel is ook mooi ja.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Overijssel totaal niet genoemd...raarrrrr
Sinds wanneer is Twente een provincie dan? Dat verdienen ze niet eens.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:30 schreef dop het volgende:
Limburg en Flevoland Groningen tellen niet mee zie ik
En Twente?
dat moet je patroon vragen die zet het er braaf tussenquote:Op maandag 17 augustus 2020 21:31 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Twente een provincie dan? Dat verdienen ze niet eens.
Kon maar tien. Moest keuzes maken.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:30 schreef dop het volgende:
Limburg en Flevoland Groningen tellen niet mee zie ik
En Twente?
😂quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik op Twente omdat het geen provincie is en anders vind ik het zielig.
Twente verdient dat! Zelfs meer dan Friesland.. Ho ho!quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:31 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Twente een provincie dan? Dat verdienen ze niet eens.
Verdeel ze over twee polls die je een paar uur ofzo laat lopen en maak dan een poll van de top 5 of top 10 die daaruit roltquote:Op maandag 17 augustus 2020 21:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kon maar tien. Moest keuzes maken.
Klaag maar bij @:Danny
Eens , ik vind buitendijks in zeeland en de dammen en bruggen trouwens ook we speciaal. Weet Brabant is ook leuk. Limburg te druk. Utrechtse heuvelrug prachtig. De Veluwe te druk. De rest weet ik niet zo goed.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:31 schreef Zwansen het volgende:
Het mooie aan Nederland is juist dat je echt overal prachtig kunt fietsen. Infrastructuur is natuurlijk overal perfect en in elk regio kun je wel mooie routes, natuur, uitzichten, etc. vinden.
Nieuwe.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:18 schreef sanger het volgende:
Even snelle vraag hier...
Kan via MP een relatief jonge Garmin Edge 1030 op de kop tikken. Komt dan net zo duur als een nieuwe Edge 530. Maar die 1030 is dan niet de plus versie, dus het oudere model. What's your take? Goede deal of toch beter voor de nieuwere 530 gaan?
Waar is hier?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 17:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Echt opvallend hoe weinig fietsers hier zijn, terwijl het zo’n mooi gebied is met grotendeels heerlijke wegen en leuke klimmen!
En mijn klimbenen zijn echt goed dus dat maakt het nog beter! Binnenkort maar eens een segment poging op de Hohe acht doen 😜
De Vulkaaneifel, vlakbij de Nurnburgerring (waar de maandelijkse openstelling voor fietsers door Corona helaas niet doorgaat.. misschien 3 andere wielrenners gezien buiten onszelf!quote:
Kan dat tegenwoordig nog wel? Zo prestatiegericht en segmentjes belust?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 17:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Echt opvallend hoe weinig fietsers hier zijn, terwijl het zo’n mooi gebied is met grotendeels heerlijke wegen en leuke klimmen!
En mijn klimbenen zijn echt goed dus dat maakt het nog beter! Binnenkort maar eens een segment poging op de Hohe acht doen 😜
Sowieso een mooi gebied.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 18:05 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
De Vulkaaneifel, vlakbij de Nurnburgerring (waar de maandelijkse openstelling voor fietsers door Corona helaas niet doorgaat.. misschien 3 andere wielrenners gezien buiten onszelf!
Dan moet je door naar de Schnee Eifel, da's nog mooier.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 18:05 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
De Vulkaaneifel, vlakbij de Nurnburgerring (waar de maandelijkse openstelling voor fietsers door Corona helaas niet doorgaat.. misschien 3 andere wielrenners gezien buiten onszelf!
530 maar let op geen touchscreenquote:Op woensdag 19 augustus 2020 10:18 schreef sanger het volgende:
Even snelle vraag hier...
Kan via MP een relatief jonge Garmin Edge 1030 op de kop tikken. Komt dan net zo duur als een nieuwe Edge 530. Maar die 1030 is dan niet de plus versie, dus het oudere model. What's your take? Goede deal of toch beter voor de nieuwere 530 gaan?
is meer MTB gebied, en die fietsen waar jij niet komt met je racerquote:Op woensdag 19 augustus 2020 18:05 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Zeker, paar keer de Vulkaneiffel marathon gefietst, met het hotel in Daun als thuisbasis op 50 mtr van Start/finishquote:Op woensdag 19 augustus 2020 19:13 schreef dop het volgende:
[..]
is meer MTB gebied, en die fietsen waar jij niet komt met je racer
Vulkan bike marathon staat voor dit jaar ook op de planning, weet alleen niet of ik vrij kan krijgenquote:Op woensdag 19 augustus 2020 19:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zeker, paar keer de Vulkaneiffel marathon gefietst, met het hotel in Daun als thuisbasis op 50 mtr van Start/finish
Gaat ie gewoon door?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 19:25 schreef dop het volgende:
[..]
Vulkan bike marathon staat voor dit jaar ook op de planning, weet alleen niet of ik vrij kan krijgen
Gewoon lekker strandbanden eronder gooien, doe ik ook (en rij in de winter wekelijks op het strand)quote:Op woensdag 19 augustus 2020 19:58 schreef papert het volgende:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met strandraces. Ben van plan om mee te doen in Noordwijk 31 Januari.
Is het voldoende als ik strandbanden onder een mountainbike zet, of heb je echt een strandracer nodig?
Segmenten naar boven zijn toch prima veilig?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 18:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kan dat tegenwoordig nog wel? Zo prestatiegericht en segmentjes belust?![]()
Wel helemaal tot aan de uitkijktoren via het looppad hé.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 20:40 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Segmenten naar boven zijn toch prima veilig?
tot een paar jaar terug reed iedereen nog op (omgebouwde) mtb's, dus ja.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 19:58 schreef papert het volgende:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met strandraces. Ben van plan om mee te doen in Noordwijk 31 Januari.
Is het voldoende als ik strandbanden onder een mountainbike zet, of heb je echt een strandracer nodig?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 20-08-2020 06:21:59 ]Maar ik kan 't mis hebben...
Hehe nee valt mee. Na mijn vakantie zijn er tot eind oktober nog wat koersen. Train meer daarvoor en beetje fit blijven. Dat laatste is mooi meegenomen in de bergen, rijdt toch wat lekkerder bergopquote:
Kan gewoon met een MTB op strandbanden.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 19:58 schreef papert het volgende:
Standaard MTB velg is vaak 25 mmquote:Op woensdag 19 augustus 2020 22:12 schreef papert het volgende:
Bedankt voor alle tips. Ga voor dit jaar nog geen andere wielen aanschaffen. Voor de prijzen fiets ik toch niet mee.
Zal bij de fietsenmaker checken of de hierboven genoemde banden op de wielen die er nu onder zitten kunnen.
quote:
quote:Op woensdag 19 augustus 2020 17:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Snelle vraag = snel antwoord. Snel schakelen!
Ik weet dat de 530 geen touchscreen heeft. Weet niet of ik dat ook echt wat vind toevoegen… Al vraag ik me wel af of het de bediening tussen mijn aerobars niet een stuk lastiger zal maken en daarom alsnog wel voor touchscreen moet kiezen….quote:Op woensdag 19 augustus 2020 19:12 schreef dop het volgende:
[..]
530 maar let op geen touchscreen
1030 vind ik te groot (lomp)
Als je tijd hebt om op het scherm te klikken als je in de aerobars ligt, dan fiets je niet hard genoeg.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:05 schreef sanger het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik weet dat de 530 geen touchscreen heeft. Weet niet of ik dat ook echt wat vind toevoegen… Al vraag ik me wel af of het de bediening tussen mijn aerobars niet een stuk lastiger zal maken en daarom alsnog wel voor touchscreen moet kiezen….
Accu.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:05 schreef sanger het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik weet dat de 530 geen touchscreen heeft. Weet niet of ik dat ook echt wat vind toevoegen… Al vraag ik me wel af of het de bediening tussen mijn aerobars niet een stuk lastiger zal maken en daarom alsnog wel voor touchscreen moet kiezen….
https://strava.app.link/7VuMGhnq68quote:Op woensdag 19 augustus 2020 20:57 schreef No-P het volgende:
[..]
Wel helemaal tot aan de uitkijktoren via het looppad hé.
Als je het systeem moet verkopen door er allerlei ingewikkelde afkortingen voor te gebruiken ben ik niet onder de indrukquote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:03 schreef Gripper het volgende:
Dit stuurde een collega net aan me door.
https://www.engineersonli(...)uele-derailleur.html
Slim bedacht systeem waarbij de cassettebody als een overbrenging functioneert waardoor je geen 2 voorbladen meer nodig hebt.
Verder zie ik bijna alleen maar nadelen hoor, met allemaal pietepeuterig kleine onderdeeltjes, alleen maar specifieke naven en cassettes. Maar leuk bedacht is t wel!
Lospedrosa zal hier in het bijzonder wreed content mee zijn zoals Tom Boonen dat zelf zou zeggen. Immers, een van hun belangrijkste argumenten is dat je sneller kunt schakelen
Had je nog veel last van het verkeer? Ik vind dat er overdag rond de Nordschleife veel geraced wordt op de wegen, vooral ook op de weg richting de Hohe Acht. Vanaf een uur of 7 's avonds wordt het dan echt lekker rustig en komt ook het wild (reeen en herten) weer tevoorschijn.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
https://strava.app.link/7VuMGhnq68
Check.. alleen het allerlaatste stukje, waar zo’n reling langs het wandelpad liep ging echt niet meer, ik kwam daar lopend op fietsschoenen al nauwelijks omhoog dus toen ben ik omgedraaid.. de rest stond überhaupt al op de parkeerplaats te wachten en vond mij maar een gekkie dat ik nog verder ging..
Dan is je fiets geen fixed gear meer he?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:32 schreef McM77 het volgende:
Doet het al goed in de fixed gear scene hoorde ik
?quote:
Niet iedere rit is flat out hequote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als je tijd hebt om op het scherm te klikken als je in de aerobars ligt, dan fiets je niet hard genoeg.
Op 1 seconden de KOM gemist...quote:Op donderdag 20 augustus 2020 12:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
https://strava.app.link/7VuMGhnq68
Check.. alleen het allerlaatste stukje, waar zo’n reling langs het wandelpad liep ging echt niet meer, ik kwam daar lopend op fietsschoenen al nauwelijks omhoog dus toen ben ik omgedraaid.. de rest stond überhaupt al op de parkeerplaats te wachten en vond mij maar een gekkie dat ik nog verder ging..
Dan heb je ook tijd genoeg om op knopjes te drukken.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:05 schreef sanger het volgende:
[..]
Niet iedere rit is flat out heOf tenminste, zou niet moeten
Gaat me niet om de tijd om er op te kunnen drukken. Meer of er naast de Edge nog genoeg ruimte is als je deze tussen de aerobars plaatst.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 14:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan heb je ook tijd genoeg om op knopjes te drukken.
Een naaf versnelling is toch een indirecte overbrenging? Lijkt me nooit beter dan 2 voorbladen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:03 schreef Gripper het volgende:
Dit stuurde een collega net aan me door.
https://www.engineersonli(...)uele-derailleur.html
Slim bedacht systeem waarbij de cassettebody als een overbrenging functioneert waardoor je geen 2 voorbladen meer nodig hebt.
Verder zie ik bijna alleen maar nadelen hoor, met allemaal pietepeuterig kleine onderdeeltjes, alleen maar specifieke naven en cassettes. Maar leuk bedacht is t wel!
Lospedrosa zal hier in het bijzonder wreed content mee zijn zoals Tom Boonen dat zelf zou zeggen. Immers, een van hun belangrijkste argumenten is dat je sneller kunt schakelen
Juist een directe overbrenging.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:19 schreef kaasplankje het volgende:
Een naaf
[..]
Een naaf versnelling is toch een indirecte overbrenging? Lijkt me nooit beter dan 2 voorbladen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |