abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194587256
Bol houdt gewoon dus erg vast aan de track en trace status. Wat dus volgens jullie nutteloos is.
Vanaf moment 1 al duidelijk bij me.
  zondag 16 augustus 2020 @ 15:25:56 #62
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194587732
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:29 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ik heb het over de voorwaarden die ze hanteren. Je betaalt niet alleen meer bij Postnl, ze verplichten zich er niet aan om af te leveren. Ze verplichten zich enkel aan de inspanning om af te leveren. Bij DHL is er wel een afleverplicht. Dus TS had zich in dezen bij DHL daarop kunnen beroepen. Bij postnl niet (zonder verzekering)
En wat koop je daarvoor in de praktijk? Mijn verloren pakketten bij DHL heb ik nooit meer gezien.
pi_194587742
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 15:25 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En wat koop je daarvoor in de praktijk? Mijn verloren pakketten bij DHL heb ik nooit meer gezien.
Ik ook niet bij PostNL :(
  zondag 16 augustus 2020 @ 15:27:33 #64
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194587755
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:29 schreef JosMert het volgende:

[..]

Wat is het verschil of ik het laat ophalen en het dan naar exact hetzelfde postnl gratis antwoordnummer gaat?
Omdat je het door Bol.com zelf laat ophalen kun je niet verantwoordelijk meer zijn na overdracht.
  zondag 16 augustus 2020 @ 15:28:08 #65
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194587768
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:37 schreef TechLight het volgende:

[..]

Als je het door bol laat ophalen is het vanaf dat moment hun verantwoordelijkheid (want hun keuze voor vervoerder). Als je het zelf opstuurt is het tot het moment dat het afgeleverd wordt jouw verantwoordelijkheid (want jouw keuze van manier van vervoer). In ieder geval in het algemeen. Mogelijk zijn er uitzonderingen te maken in algemene voorwaarden en zo.
Exact
  zondag 16 augustus 2020 @ 15:30:09 #66
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194587798
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:24 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Tuurlijk, klant is toch verantwoordelijk voor het retour. Als bol.com daar eisen aan gaat stellen is dat ook prima. Alleen dan is het retourzenden onder hun verantwoordelijkheid.
Heb je een bron hiervoor? Ik kon het niet vinden op de site. Waar moet je zijn dan, en nemen ze het ook aan?
  zondag 16 augustus 2020 @ 15:31:27 #67
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194587821
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:29 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

1 mag helemaal niet geweigerd worden.
Bron? Al die webshops die dat zo doen zijn dus in overtreding?
pi_194587857
Neu onzin je hebt het verzendbewijs toch? Je hebt aan je voorwaarden voldaan. Denk dat je net de verkeerde medewerker hebt gehad. Nieuwe medewerker bellen en aanzetten tot een Post NL onderzoek via bol. Als die dan bevestigd dat je pakket kwijt ie krijg je je geld terug van bol.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  zondag 16 augustus 2020 @ 15:34:09 #69
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194587861
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:44 schreef valentijn101 het volgende:
Bol is degene die verantwoordelijk is. Bol heeft je retour goedgekeurd, een retourformulier en verzendinstructies gegeven. Ze hebben je niet de keuze gegeven om het zelf langs te brengen, een andere vervoerder te kiezen Of iets dergelijks. Je hebt aan de instructies voldaan. (goed ingepakt, label geprint en op doos geplakt en afgegeven bij het postkantoor en track and trace gekregen.
Bols probleem dus.

Dat je geen voortgang ziet is trouwens niet vreemd. Grote pakketverzenders als Bol, zalando en coolblue hebben aparte containers waar alle pakjes in verzameld worden en die per bulk verzonden worden zonder ieder pakje tussendoor te scannen.
Dus je zegt dat Bol iets doet wat niet mag volgens de wet? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat winkels van dit formaat zulke zaken niet op orde hebben.
pi_194587972
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 15:33 schreef Cara het volgende:
Neu onzin je hebt het verzendbewijs toch? Je hebt aan je voorwaarden voldaan. Denk dat je net de verkeerde medewerker hebt gehad. Nieuwe medewerker bellen en aanzetten tot een Post NL onderzoek via bol. Als die dan bevestigd dat je pakket kwijt ie krijg je je geld terug van bol.
Krijg je niet bij een pakketautomaat. Dus heeft ts niet. Track en trace moet voldoende zijn
pi_194588093
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 15:34 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dus je zegt dat Bol iets doet wat niet mag volgens de wet? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat winkels van dit formaat zulke zaken niet op orde hebben.
Eerste antwoord is altijd dat het aan de klant ligt. Dit klopt niet. (heb zelf ook eens gezeur gehad toen B-post aan het staken was en mijn i-pad ineens een maand zoek was)

Neem eens contact op met post nl en vraag ze een Onderzoek te starten naar het pakket. Dan zul je als antwoord krijgen dat jij dat niet kunt vragen maar dat de opdrachtgever (Bol) dit alleen kan vragen. ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_194588740
quote:
7s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:05 schreef Fred het volgende:

[..]

Je hebt niet gekozen voor een verzending met een hogere aansprakelijkheid?
Voor zover ik weet is de enige manier om zendingen naar bol.com te retourneren via hun antwoordnummer. Het is niet mogelijk om een zending aangetekend of met verzekerservice naar een antwoordnummer te sturen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194588782
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 16:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is de enige manier om zendingen naar bol.com te retourneren via hun antwoordnummer. Het is niet mogelijk om een zending aangetekend of met verzekerservice naar een antwoordnummer te sturen.
Dit. Betweters hier idd.
pi_194588846
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 15:40 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Krijg je niet bij een pakketautomaat. Dus heeft ts niet. Track en trace moet voldoende zijn
Ja joh, is ook prima. Komt echt wel goed joh.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_194589841
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 15:25 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En wat koop je daarvoor in de praktijk? Mijn verloren pakketten bij DHL heb ik nooit meer gezien.
Heb je ze hiervoor verantwoordelijk gesteld?
pi_194589852
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 16:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is de enige manier om zendingen naar bol.com te retourneren via hun antwoordnummer. Het is niet mogelijk om een zending aangetekend of met verzekerservice naar een antwoordnummer te sturen.
Verzekerservice :') laten we bezorgdiensten vooral niet meer op hun basisverantwoordelijkheid aanspreken.
pi_194589976
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:44 schreef valentijn101 het volgende:
Bol is degene die verantwoordelijk is. Bol heeft je retour goedgekeurd, een retourformulier en verzendinstructies gegeven. Ze hebben je niet de keuze gegeven om het zelf langs te brengen, een andere vervoerder te kiezen Of iets dergelijks. Je hebt aan de instructies voldaan. (goed ingepakt, label geprint en op doos geplakt en afgegeven bij het postkantoor en track and trace gekregen.
Bols probleem dus.

Dat je geen voortgang ziet is trouwens niet vreemd. Grote pakketverzenders als Bol, zalando en coolblue hebben aparte containers waar alle pakjes in verzameld worden en die per bulk verzonden worden zonder ieder pakje tussendoor te scannen.
in het geval van uitgaande bol zendingen wordt de boel gelijk gesorteerd in het distributiecentrum..

binnenkomende zendingen zullen wel per vrachtwgen vrrzameld worden
pi_194590104
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 17:17 schreef mschol het volgende:

[..]

in het geval van uitgaande bol zendingen wordt de boel gelijk gesorteerd in het distributiecentrum..

binnenkomende zendingen zullen wel per vrachtwgen vrrzameld worden
En daar is hij dus nog niet aangekomen in dat distributiecentrum volgene TS na 1,5 week (!). Dit gaat niet meer goed komen. Lost package...
pi_194590133
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 17:23 schreef Newone82 het volgende:

[..]

En daar is hij dus nog niet aangekomen in dat distributiecentrum volgene TS na 1,5 week (!). Dit gaat niet meer goed komen. Lost package...
ik ken gevallen waarbij retouren (naar ons als bedrijf) via postnl rustig 3 weken onderweg zijn geweest :')
pi_194590189
Retourzending is voor rekening consument.

Lange uitleg : https://www.google.com/am(...)ducten%3fhs_amp=true

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194590204
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 17:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Retourzending is voor rekening consument.

Lange uitleg : https://www.google.com/am(...)ducten%3fhs_amp=true
Lees het topic eens voordat je zo’n statement doet ;)
pi_194590262
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 17:30 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Lees het topic eens voordat je zo’n statement doet ;)
Ja wat moet ik lezen dan? Er is op de vraag en het probleem maar 1 antwoord mogelijk en dat geef ik direct aan in de link plus tekst met uitleg.
pi_194590289
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 17:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja wat moet ik lezen dan? Er is op de vraag en het probleem maar 1 antwoord mogelijk en dat geef ik direct aan in de link plus tekst met uitleg.
Dat het niet zo zwart wit is. Bij antwoordnummer is waarschijnlijk Bol dus aansprakelijk voor retourzending.
pi_194590335
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 17:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja wat moet ik lezen dan? Er is op de vraag en het probleem maar 1 antwoord mogelijk en dat geef ik direct aan in de link plus tekst met uitleg.
er is niet 1 antwoord mogelijk met deze uitspraak:

https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895
pi_194590420
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 17:36 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dat het niet zo zwart wit is. Bij antwoordnummer is waarschijnlijk Bol dus aansprakelijk voor retourzending.
Er staat niets in de voorwaarden over bewijs van verzending als voldoende.

Een voorbeeld van een andere webwinkel en hun slechte indekken tegen dit probleem is bijv dit :

"Nadat wij het product in goede staat retour hebben ontvangen of u heeft aangetoond het product te hebben verzonden, zult u zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, het aankoopbedrag terug krijgen.


Bij bol staat zoiets nergens.
Het enige wat in de buurt komt is de t&t code die door hun gebruikt kan worden voor 't geval iets mis gaat.
Dat is heel misschien de enige redding in dit verhaal want dat geeft aan dat ze het op z'n minst van belang vinden dat er een bewijs is van verzending.
pi_194590444
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 17:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Er staat niets in de voorwaarden over bewijs van verzending als voldoende.

Een voorbeeld van een andere webwinkel en hun slechte indekken tegen dit probleem is bijv dit :

"Nadat wij het product in goede staat retour hebben ontvangen of u heeft aangetoond het product te hebben verzonden, zult u zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, het aankoopbedrag terug krijgen.


Bij bol staat zoiets nergens.
Het enige wat in de buurt komt is de t&t code die door hun gebruikt kan worden voor 't geval iets mis gaat.
Dat is heel misschien de enige redding in dit verhaal want dat geeft aan dat ze het op z'n minst van belang vinden dat er een bewijs is van verzending.
En daar slaat Bol de plank dan behoorlijk mis als grote webshop zijnde
pi_194590469
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 17:38 schreef mschol het volgende:

[..]

er is niet 1 antwoord mogelijk met deze uitspraak:

https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895
Daar speelt meer mee.
Zoals dat eiseres die zelf fouten heeft gemaakt bij de verwerking van de retourzending.
Daar is hier geen sprake van.
pi_194590970
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:44 schreef valentijn101 het volgende:
Bol is degene die verantwoordelijk is. Bol heeft je retour goedgekeurd, een retourformulier en verzendinstructies gegeven. Ze hebben je niet de keuze gegeven om het zelf langs te brengen, een andere vervoerder te kiezen Of iets dergelijks. Je hebt aan de instructies voldaan. (goed ingepakt, label geprint en op doos geplakt en afgegeven bij het postkantoor en track and trace gekregen.
Bols probleem dus.

Lijkt me ook ja
pi_194591601
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb ooit eens iets verstuurd wat 10k waard was en ben er toen achtergekomen dat toen de maximale verzekerde waarde bij postnl 5k is. Ik heb toen daarvoor gekozen, want ik durfde het niet aan zonder aansprakelijkheid bij verlies. Het pakket is gelukkig goed aangekomen.
Wat zat daarin? :o
Somebody that I used to know
pi_194591622
@JosMert

Heb je het pakket aangeboden aan PostNL of een automaat van Bol?
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')