Als je 35 minuten rijden af woont en je niet zeker weten wil dat je pakketje aankomt is het inderdaad niet meer interessant.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:36 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Het is een optie wat alleen leuk is als je hakf uur van het magazijn af woont met je autotje
Lijkt me ook, ja. Dat betekent dat Bol een onderzoek kan laten starten. Maar ligt de verantwoordelijkheid dan ook bij Bol?quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:05 schreef Eix het volgende:
[..]
Alleen gaat het vaak om een antwoordnummer of via een retour-etiket, waarbij de webshop optreedt als opdrachtgever richting PostNL.
Volgens een rechtszaak hier net gepost wel ja.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:38 schreef baskick het volgende:
[..]
Lijkt me ook, ja. Dat betekent dat Bol een onderzoek kan laten starten. Maar ligt de verantwoordelijkheid dan ook bij Bol?
Bol verwijst alleen maar naar Postnl en kijkt alleen maar naar track en trace aldus de klantenservice. Onderzoek doen ze (nog) niet.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:38 schreef baskick het volgende:
[..]
Lijkt me ook, ja. Dat betekent dat Bol een onderzoek kan laten starten. Maar ligt de verantwoordelijkheid dan ook bij Bol?
Bol moet bij PostNL een onderzoek laten starten.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:43 schreef JosMert het volgende:
[..]
Bol verwijst alleen maar naar Postnl en kijkt alleen maar naar track en trace aldus de klantenservice. Onderzoek doen ze (nog) niet.
Dat is ook zo lijkt me.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:43 schreef Gunner het volgende:
Als je van hun een retourlabel hebt gehad en gebruikt zijn zij toch de opdrachtgever en dus verantwoordelijk?
Dit sowieso, ja.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:44 schreef valentijn101 het volgende:
Dat je geen voortgang ziet is trouwens niet vreemd. Grote pakketverzenders als Bol, zalando en coolblue hebben aparte containers waar alle pakjes in verzameld worden en die per bulk verzonden worden zonder ieder pakje tussendoor te scannen.
Niet al 1,5 week deze status, dat is dus niet normaal...quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:44 schreef valentijn101 het volgende:
Bol is degene die verantwoordelijk is. Bol heeft je retour goedgekeurd, een retourformulier en verzendinstructies gegeven. Ze hebben je niet de keuze gegeven om het zelf langs te brengen, een andere vervoerder te kiezen Of iets dergelijks. Je hebt aan de instructies voldaan. (goed ingepakt, label geprint en op doos geplakt en afgegeven bij het postkantoor en track and trace gekregen.
Bols probleem dus.
Dat je geen voortgang ziet is trouwens niet vreemd. Grote pakketverzenders als Bol, zalando en coolblue hebben aparte containers waar alle pakjes in verzameld worden en die per bulk verzonden worden zonder ieder pakje tussendoor te scannen.
En wat koop je daarvoor in de praktijk? Mijn verloren pakketten bij DHL heb ik nooit meer gezien.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:29 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik heb het over de voorwaarden die ze hanteren. Je betaalt niet alleen meer bij Postnl, ze verplichten zich er niet aan om af te leveren. Ze verplichten zich enkel aan de inspanning om af te leveren. Bij DHL is er wel een afleverplicht. Dus TS had zich in dezen bij DHL daarop kunnen beroepen. Bij postnl niet (zonder verzekering)
Ik ook niet bij PostNLquote:Op zondag 16 augustus 2020 15:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En wat koop je daarvoor in de praktijk? Mijn verloren pakketten bij DHL heb ik nooit meer gezien.
Omdat je het door Bol.com zelf laat ophalen kun je niet verantwoordelijk meer zijn na overdracht.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:29 schreef JosMert het volgende:
[..]
Wat is het verschil of ik het laat ophalen en het dan naar exact hetzelfde postnl gratis antwoordnummer gaat?
Exactquote:Op zondag 16 augustus 2020 13:37 schreef TechLight het volgende:
[..]
Als je het door bol laat ophalen is het vanaf dat moment hun verantwoordelijkheid (want hun keuze voor vervoerder). Als je het zelf opstuurt is het tot het moment dat het afgeleverd wordt jouw verantwoordelijkheid (want jouw keuze van manier van vervoer). In ieder geval in het algemeen. Mogelijk zijn er uitzonderingen te maken in algemene voorwaarden en zo.
Heb je een bron hiervoor? Ik kon het niet vinden op de site. Waar moet je zijn dan, en nemen ze het ook aan?quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:24 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Tuurlijk, klant is toch verantwoordelijk voor het retour. Als bol.com daar eisen aan gaat stellen is dat ook prima. Alleen dan is het retourzenden onder hun verantwoordelijkheid.
Bron? Al die webshops die dat zo doen zijn dus in overtreding?quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:29 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
1 mag helemaal niet geweigerd worden.
Dus je zegt dat Bol iets doet wat niet mag volgens de wet? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat winkels van dit formaat zulke zaken niet op orde hebben.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:44 schreef valentijn101 het volgende:
Bol is degene die verantwoordelijk is. Bol heeft je retour goedgekeurd, een retourformulier en verzendinstructies gegeven. Ze hebben je niet de keuze gegeven om het zelf langs te brengen, een andere vervoerder te kiezen Of iets dergelijks. Je hebt aan de instructies voldaan. (goed ingepakt, label geprint en op doos geplakt en afgegeven bij het postkantoor en track and trace gekregen.
Bols probleem dus.
Krijg je niet bij een pakketautomaat. Dus heeft ts niet. Track en trace moet voldoende zijnquote:Op zondag 16 augustus 2020 15:33 schreef Cara het volgende:
Neu onzin je hebt het verzendbewijs toch? Je hebt aan je voorwaarden voldaan. Denk dat je net de verkeerde medewerker hebt gehad. Nieuwe medewerker bellen en aanzetten tot een Post NL onderzoek via bol. Als die dan bevestigd dat je pakket kwijt ie krijg je je geld terug van bol.
Eerste antwoord is altijd dat het aan de klant ligt. Dit klopt niet. (heb zelf ook eens gezeur gehad toen B-post aan het staken was en mijn i-pad ineens een maand zoek was)quote:Op zondag 16 augustus 2020 15:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dus je zegt dat Bol iets doet wat niet mag volgens de wet? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat winkels van dit formaat zulke zaken niet op orde hebben.
Voor zover ik weet is de enige manier om zendingen naar bol.com te retourneren via hun antwoordnummer. Het is niet mogelijk om een zending aangetekend of met verzekerservice naar een antwoordnummer te sturen.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:05 schreef Fred het volgende:
[..]
Je hebt niet gekozen voor een verzending met een hogere aansprakelijkheid?
Dit. Betweters hier idd.quote:Op zondag 16 augustus 2020 16:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is de enige manier om zendingen naar bol.com te retourneren via hun antwoordnummer. Het is niet mogelijk om een zending aangetekend of met verzekerservice naar een antwoordnummer te sturen.
Ja joh, is ook prima. Komt echt wel goed joh.quote:Op zondag 16 augustus 2020 15:40 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Krijg je niet bij een pakketautomaat. Dus heeft ts niet. Track en trace moet voldoende zijn
Heb je ze hiervoor verantwoordelijk gesteld?quote:Op zondag 16 augustus 2020 15:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En wat koop je daarvoor in de praktijk? Mijn verloren pakketten bij DHL heb ik nooit meer gezien.
Verzekerservicequote:Op zondag 16 augustus 2020 16:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is de enige manier om zendingen naar bol.com te retourneren via hun antwoordnummer. Het is niet mogelijk om een zending aangetekend of met verzekerservice naar een antwoordnummer te sturen.
in het geval van uitgaande bol zendingen wordt de boel gelijk gesorteerd in het distributiecentrum..quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:44 schreef valentijn101 het volgende:
Bols probleem dus.
En daar is hij dus nog niet aangekomen in dat distributiecentrum volgene TS na 1,5 week (!). Dit gaat niet meer goed komen. Lost package...quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:17 schreef mschol het volgende:
[..]
in het geval van uitgaande bol zendingen wordt de boel gelijk gesorteerd in het distributiecentrum..
binnenkomende zendingen zullen wel per vrachtwgen vrrzameld worden
ik ken gevallen waarbij retouren (naar ons als bedrijf) via postnl rustig 3 weken onderweg zijn geweestquote:Op zondag 16 augustus 2020 17:23 schreef Newone82 het volgende:
[..]
En daar is hij dus nog niet aangekomen in dat distributiecentrum volgene TS na 1,5 week (!). Dit gaat niet meer goed komen. Lost package...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lees het topic eens voordat je zo’n statement doetquote:Op zondag 16 augustus 2020 17:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Retourzending is voor rekening consument.
Lange uitleg : https://www.google.com/am(...)ducten%3fhs_amp=true
Ja wat moet ik lezen dan? Er is op de vraag en het probleem maar 1 antwoord mogelijk en dat geef ik direct aan in de link plus tekst met uitleg.quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:30 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Lees het topic eens voordat je zo’n statement doet
Dat het niet zo zwart wit is. Bij antwoordnummer is waarschijnlijk Bol dus aansprakelijk voor retourzending.quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja wat moet ik lezen dan? Er is op de vraag en het probleem maar 1 antwoord mogelijk en dat geef ik direct aan in de link plus tekst met uitleg.
er is niet 1 antwoord mogelijk met deze uitspraak:quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja wat moet ik lezen dan? Er is op de vraag en het probleem maar 1 antwoord mogelijk en dat geef ik direct aan in de link plus tekst met uitleg.
Er staat niets in de voorwaarden over bewijs van verzending als voldoende.quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:36 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dat het niet zo zwart wit is. Bij antwoordnummer is waarschijnlijk Bol dus aansprakelijk voor retourzending.
En daar slaat Bol de plank dan behoorlijk mis als grote webshop zijndequote:Op zondag 16 augustus 2020 17:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Er staat niets in de voorwaarden over bewijs van verzending als voldoende.
Een voorbeeld van een andere webwinkel en hun slechte indekken tegen dit probleem is bijv dit :
"Nadat wij het product in goede staat retour hebben ontvangen of u heeft aangetoond het product te hebben verzonden, zult u zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, het aankoopbedrag terug krijgen.
Bij bol staat zoiets nergens.
Het enige wat in de buurt komt is de t&t code die door hun gebruikt kan worden voor 't geval iets mis gaat.
Dat is heel misschien de enige redding in dit verhaal want dat geeft aan dat ze het op z'n minst van belang vinden dat er een bewijs is van verzending.
Daar speelt meer mee.quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:38 schreef mschol het volgende:
[..]
er is niet 1 antwoord mogelijk met deze uitspraak:
https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895
Lijkt me ook jaquote:Op zondag 16 augustus 2020 14:44 schreef valentijn101 het volgende:
Bols probleem dus.
Wat zat daarin?quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens iets verstuurd wat 10k waard was en ben er toen achtergekomen dat toen de maximale verzekerde waarde bij postnl 5k is. Ik heb toen daarvoor gekozen, want ik durfde het niet aan zonder aansprakelijkheid bij verlies. Het pakket is gelukkig goed aangekomen.
Zeer goede vraag.quote:Op zondag 16 augustus 2020 18:55 schreef Fer het volgende:
@:josmert
Heb je het pakket aangeboden aan PostNL of een automaat van Bol?
Volgens art. 29 lid 1 van de Postwet 2009 is PostNL niet aansprakelijk voor zendingen die niet aangetekend of verzekerd verzonden zijn. In dit geval is er dus geen basisverantwoordelijkheid.quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:06 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Verzekerservicelaten we bezorgdiensten vooral niet meer op hun basisverantwoordelijkheid aanspreken.
Bol.com is in het geval van een antwoordnummer formeel de contractpartij met PostNL en daarmee de verzender.quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Er staat niets in de voorwaarden over bewijs van verzending als voldoende.
Een voorbeeld van een andere webwinkel en hun slechte indekken tegen dit probleem is bijv dit :
"Nadat wij het product in goede staat retour hebben ontvangen of u heeft aangetoond het product te hebben verzonden, zult u zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, het aankoopbedrag terug krijgen.
Bij bol staat zoiets nergens.
Het enige wat in de buurt komt is de t&t code die door hun gebruikt kan worden voor 't geval iets mis gaat.
Dat is heel misschien de enige redding in dit verhaal want dat geeft aan dat ze het op z'n minst van belang vinden dat er een bewijs is van verzending.
Automaat van Bol? Bestaat dat? Linkje?quote:Op zondag 16 augustus 2020 18:55 schreef Fer het volgende:
@:josmert
Heb je het pakket aangeboden aan PostNL of een automaat van Bol?
Hij bedoeld denk ik zo’n PostNL automaat voor pakketten.quote:Op zondag 16 augustus 2020 19:23 schreef baskick het volgende:
[..]
Automaat van Bol? Bestaat dat? Linkje?
En dat is belachelijk genoeg. Een DHL verplicht zichzelf bijvoorbeeld wel om af te leveren.quote:Op zondag 16 augustus 2020 19:01 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Volgens art. 29 lid 1 van de Postwet 2009 is PostNL niet aansprakelijk voor zendingen die niet aangetekend of verzekerd verzonden zijn. In dit geval is er dus geen basisverantwoordelijkheid.
maar bij een echte dhl zending betaal je waarschijnlijk ook meerquote:Op zondag 16 augustus 2020 19:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
En dat is belachelijk genoeg. Een DHL verplicht zichzelf bijvoorbeeld wel om af te leveren.
Als we van bezorgdiensten niet meer kunnen uitgaan dat ze gewoon bezorgen dan is het eerder een soort vrijwilligersorganisatie dan een serieus te nemen bedrijf
Nope. Zelfs een euro minderquote:Op zondag 16 augustus 2020 19:51 schreef mschol het volgende:
[..]
maar bij een echte dhl zending betaal je waarschijnlijk ook meer
Nee, snel weer terug overgestapt naar PostNL. Zou wat zijn als ik DHL iedere week opnieuw officieel verantwoordelijk moet stellenquote:Op zondag 16 augustus 2020 17:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Heb je ze hiervoor verantwoordelijk gesteld?
Waar mensen werken kunnen dingen mis gaan. Er is ook niks mis met zo'n verzekering.quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:06 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Verzekerservicelaten we bezorgdiensten vooral niet meer op hun basisverantwoordelijkheid aanspreken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |