abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 augustus 2020 @ 20:13:16 #102
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194592909
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

En dat is belachelijk genoeg. Een DHL verplicht zichzelf bijvoorbeeld wel om af te leveren.

Als we van bezorgdiensten niet meer kunnen uitgaan dat ze gewoon bezorgen dan is het eerder een soort vrijwilligersorganisatie dan een serieus te nemen bedrijf
Juist bij DHL kun je er niet vanuit gaan dat het goed komt met je pakketje. En bij DPD en UPS trouwens ook niet. Structureel trager én (veel) meer verdwenen pakketjes dan bij PostNL. Ik probeer het niet eens meer...
pi_194593582
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

En dat is belachelijk genoeg. Een DHL verplicht zichzelf bijvoorbeeld wel om af te leveren.

Als we van bezorgdiensten niet meer kunnen uitgaan dat ze gewoon bezorgen dan is het eerder een soort vrijwilligersorganisatie dan een serieus te nemen bedrijf
Voor zover ik weet verplicht DHL zich dat helemaal niet, uit welk artikel uit bijvoorbeeld de voorwaarden zou dat moeten blijken? Ook bij DHL zie je dat er bij onverzekerde pakketten niets of slechts een zeer beperkte kilo waarde wordt uitgekeerd, dat is gelijk aan zoals PostNL (en andere aanbieders handelen).
pi_194593708
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:52 schreef Dennism het volgende:

[..]

Voor zover ik weet verplicht DHL zich dat helemaal niet, uit welk artikel uit bijvoorbeeld de voorwaarden zou dat moeten blijken?
Artikel 9 lid 2 van de algemene vervoerscondities van DHL vertelt mij wat anders.

quote:
De vervoerder is verplicht ten vervoer ontvangen zaken ter bestemming af te leveren in de staat waarin hij deze heeft ontvangen.


[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2020 21:03:12 ]
pi_194593928
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:55 schreef Fer het volgende:
@:josmert

Heb je het pakket aangeboden aan PostNL of een automaat van Bol?
Bij Postnl pakket automaat. Zie filmpje
pi_194593975
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 21:09 schreef JosMert het volgende:

[..]

Bij Postnl pakket automaat. Zie filmpje
Ben ik kwaad van geest als ik zeg dat dit de manier is om als postnl chauffeur pakketjes te jatten. 😳
Wie weet zit de chauffer van postnl wel met jouw ingeleverde geretourneerrde smartphone @JosMert
pi_194594759
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 21:11 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Ben ik kwaad van geest als ik zeg dat dit de manier is om als postnl chauffeur pakketjes te jatten. 😳
Wie weet zit de chauffer van postnl wel met jouw ingeleverde geretourneerrde smartphone @:JosMert
Dat kan de baliemedewerker die het inneemt bij een PostNL-punt dan net zo goed.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zondag 16 augustus 2020 @ 22:23:38 #108
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_194595271
Daarom koop ik dus bij Amazon. Gisteren een retour afgegeven bij een pakketpunt. Geld terug bevestiging dezelfde middag al gehad. Pakket is nog niet eens terug bij Amazon.

Eerder deze maand een pakket niet ontvangen omdat het zoekgeraakt werd. Vandaag even gechat en hup, er komt een nieuwe. Niets onderzoek instellen.

Service is bij Amazon echt duizend keer beter.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Miss 200.000.000! zondag 16 augustus 2020 @ 22:24:05 #109
367000 roos94
pi_194595281
quote:
2s.gif Op zondag 16 augustus 2020 22:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Daarom koop ik dus bij Amazon. Gisteren een retour afgegeven bij een pakketpunt. Geld terug bevestiging dezelfde middag al gehad. Pakket is nog niet eens terug bij Amazon.

Eerder deze maand een pakket niet ontvangen omdat het zoekgeraakt werd. Vandaag even gechat en hup, er komt een nieuwe. Niets onderzoek instellen.

Service is bij Amazon echt duizend keer beter.
Jeff Bezos flikt het weer _O_
pi_194595420
quote:
2s.gif Op zondag 16 augustus 2020 22:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Daarom koop ik dus bij Amazon. Gisteren een retour afgegeven bij een pakketpunt. Geld terug bevestiging dezelfde middag al gehad. Pakket is nog niet eens terug bij Amazon.

Eerder deze maand een pakket niet ontvangen omdat het zoekgeraakt werd. Vandaag even gechat en hup, er komt een nieuwe. Niets onderzoek instellen.

Service is bij Amazon echt duizend keer beter.
arbeidsuitbuiting nog groter ja :)
pi_194595580
quote:
2s.gif Op zondag 16 augustus 2020 22:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Daarom koop ik dus bij Amazon. Gisteren een retour afgegeven bij een pakketpunt. Geld terug bevestiging dezelfde middag al gehad. Pakket is nog niet eens terug bij Amazon.

Eerder deze maand een pakket niet ontvangen omdat het zoekgeraakt werd. Vandaag even gechat en hup, er komt een nieuwe. Niets onderzoek instellen.

Service is bij Amazon echt duizend keer beter.
True. Bol gaat het afleggen op deze manier. Soms schandalig hoe ze met klanten om gaan. Dit kan weer eens een voorbeeld ervan worden. Hou ons op de hoogte TS.
pi_194596788
Onlangs ook iets geretourneerd, duurde minimaal 2 weken voordat deze aankwam bij het bedrijf. Status was ontvangen bij sorteercentrum, nu nog steeds..
pi_194597002
amazon is idd de beste met klanten service. je krijgt de verzendskosten die je maakt om het pakket terug te sturen van hun gewoon terug.
pi_194597064
Wat heeft ts aan dit Amazon gegeil? Niks
pi_194597073
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 01:25 schreef Newone82 het volgende:
Wat heeft ts aan dit Amazon gegeil? Niks
De kennis om dit volgende keer te voorkomen door een product elders te kopen indien mogelijk.
pi_194597750
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:11 schreef halfway het volgende:

[..]

Wat kan Bol er aan doen?
Tevens wist ik niet dat de consument verantwoordelijk is voor het terugsturen.
Als je een pakket wilt annuleren tussen bestellen en levering (wat vaak niet kan) is het dan ook het beste alsnog te annuleren en vervolgens de zending te weigeren. Het risico blijft dan bij de leverancier liggen.
pi_194598231
Update.

Net weer Bol gebeld die zeggen dat ze niks kunnen betekenen voor me en ook geen onderzoek voor me gaan instellen en hoopten dat pakketje nog zou aankomen. Anders “pech”. Wat een klote service........🤬
pi_194598246
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 08:58 schreef JosMert het volgende:
Update.

Net weer Bol gebeld die zeggen dat ze niks kunnen betekenen voor me en ook geen onderzoek voor me gaan instellen en hoopten dat pakketje nog zou aankomen. Anders “pech”. Wat een klote service........🤬
Wtf. Wat slecht!
pi_194598375
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 08:58 schreef JosMert het volgende:
Update.

Net weer Bol gebeld die zeggen dat ze niks kunnen betekenen voor me en ook geen onderzoek voor me gaan instellen en hoopten dat pakketje nog zou aankomen. Anders “pech”. Wat een klote service........🤬
Top: communiceer maar even met de op een manier dat je het zwart op wit hebt (dus per mail). Dien een officiële klacht in. En https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194598388
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 08:58 schreef JosMert het volgende:
Update.

Net weer Bol gebeld die zeggen dat ze niks kunnen betekenen voor me en ook geen onderzoek voor me gaan instellen en hoopten dat pakketje nog zou aankomen. Anders “pech”. Wat een klote service........🤬
Dan rest er maar 1 ding, social media, dan draaien ze als een tierelier bij want ze staan al zeer slecht bekend qua klantenservice.

Heel simpel (want voor je opgezocht) : degene die voor het vervoer betaalt is de verzender.. en dat ben jij niet.
Daarop hameren.

Edit, vervoer moet natuurlijk verzending zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 17-08-2020 09:40:10 ]
  maandag 17 augustus 2020 @ 09:16:05 #121
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_194598396
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 08:58 schreef JosMert het volgende:
Update.

Net weer Bol gebeld die zeggen dat ze niks kunnen betekenen voor me en ook geen onderzoek voor me gaan instellen en hoopten dat pakketje nog zou aankomen. Anders “pech”. Wat een klote service........🤬
Tja, en wat zou Bol.com in deze situatie voor jou kunnen betekenen denk je? Je moet druk zetten bij Post.nl die hebben het pakketje "kwijtgeraakt"
zo goed..?
pi_194598415
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 09:16 schreef Diepvriez het volgende:

[..]

Tja, en wat zou Bol.com in deze situatie voor jou kunnen betekenen denk je? Je moet druk zetten bij Post.nl die hebben het pakketje "kwijtgeraakt"
En dát is dus niet aan TS aangezien TS geen partij is in de overeenkomst tussen Bol.com en PostNL (want antwoordnummer). De verzender moet een onderzoek initiëren bij PostNL. Topic niet gelezen hè :')

[ Bericht 1% gewijzigd door baskick op 17-08-2020 10:14:12 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194598603
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 09:17 schreef baskick het volgende:

[..]

En dát is dus niet aan TS aangezien TS geen partij is in de overeenkomst tussen Bol.com en PostNL (want antwoordnummer). De verzender moet een onderzoek initiËren bij PostNL. Topic niet gelezen hè :')
Precies, TS heeft niks te maken met postnl. Bol trekt zijn keutel in. Wat een walgelijke service dit.
  maandag 17 augustus 2020 @ 09:37:42 #124
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_194598679
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 09:17 schreef baskick het volgende:

[..]

En dát is dus niet aan TS aangezien TS geen partij is in de overeenkomst tussen Bol.com en PostNL (want antwoordnummer). De verzender moet een onderzoek initiËren bij PostNL. Topic niet gelezen hè :')
I stand corrected. Bij gebruik van een antwoordnummer is meestal de verkopende partij idd. verantwoordelijk aangezien zij een overeenkomst hebben met het postbedrijf.
zo goed..?
  maandag 17 augustus 2020 @ 09:47:56 #125
194233 Friday12
Originele kloon
pi_194598808
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:07 schreef JosMert het volgende:

[..]

Nee. Bestel al jaren bij Bol en altijd via antwoordnummer gedaan.
Doorzeiken bij bol. Ik had ook een keer zoiets en die konden onderzoek starten bij postnl. Was het pakketje beschadigd maar gewoon geen melding gemaakt ;')

En je mag er vanuit gaan dat als je de bol retour methode hebt gevolgd dat het dan uit jouw handen is :') postnl faalt gewoon nu.
pi_194599046
Het verhaal wordt nog mooier. Denk bel eens op voor andere medewerker te sprekenKrijg ik te horen: u bent geblokkeerd vanwege overtreden gedragsnormen om te gaan met medewerkers van Bol. Fijne dag. Tuuut tuut tuutWat is dit voor een bedrijf, ze willen me dus gewoon niet meer spreken.
pi_194599059
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 10:14 schreef JosMert het volgende:
Het verhaal wordt nog mooier. Denk bel eens op voor andere medewerker te sprekenKrijg ik te horen: u bent geblokkeerd vanwege overtreden gedragsnormen om te gaan met medewerkers van Bol. Fijne dag. Tuuut tuut tuutWat is dit voor een bedrijf, ze willen me dus gewoon niet meer spreken.
Iets zegt me dat dat wellicht te wijten is aan de toon of de frequentie. Volg gewoon de formele procedure.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194599075
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 10:15 schreef baskick het volgende:

[..]

Iets zegt me dat dat wellicht te wijten is aan de toon of de frequentie. Volg gewoon de formele procedure.
Dan nog. Dit laat dus zien dat grote bedrijven het als er iets mis gaat wat kan het totaal niet op orde hebben.
pi_194599352
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 10:16 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dan nog. Dit laat dus zien dat grote bedrijven het als er iets mis gaat wat kan het totaal niet op orde hebben.
Ja en nee. Als een klant onfatsoenlijk is en/of stalkt, is er wat voor te zeggen zo'n iemand niet meer te woord te staan. Dan communiceer je maar digitaal en/of per post.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194599528
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 10:14 schreef JosMert het volgende:
Het verhaal wordt nog mooier. Denk bel eens op voor andere medewerker te sprekenKrijg ik te horen: u bent geblokkeerd vanwege overtreden gedragsnormen om te gaan met medewerkers van Bol. Fijne dag. Tuuut tuut tuutWat is dit voor een bedrijf, ze willen me dus gewoon niet meer spreken.
Bizar hoe ze daar dus zaken doen met klanten. Ben je 1 van de grootste bedrijven van NL.
pi_194599547
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 10:57 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Bizar hoe ze daar dus zaken doen met klanten. Ben je 1 van de grootste bedrijven van NL.
Je hoort maar 1 kant van het verhaal
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194599622
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 10:14 schreef JosMert het volgende:
Het verhaal wordt nog mooier. Denk bel eens op voor andere medewerker te sprekenKrijg ik te horen: u bent geblokkeerd vanwege overtreden gedragsnormen om te gaan met medewerkers van Bol. Fijne dag. Tuuut tuut tuutWat is dit voor een bedrijf, ze willen me dus gewoon niet meer spreken.
Haha ben jij ff flink ongeloofwaardig. Zo teruglezend begin ik enorm aan je verhaal te twijfelen. Ik ken de procedures van Bol heel goed, die blokken niet zomaar even iemand. Dan moet je wel écht een gigantische klootzak zijn. Daarbij horen ze dit normaal gesproken gewoon voor je op te lossen. Ik twijfel er niet aan dat je een deel van het verhaal hebt weggelaten.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_194599681
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 11:09 schreef Cara het volgende:

[..]

Haha ben jij ff flink ongeloofwaardig. Zo teruglezend begin ik enorm aan je verhaal te twijfelen. Ik ken de procedures van Bol heel goed, die blokken niet zomaar even iemand. Dan moet je wel écht een gigantische klootzak zijn. Daarbij horen ze dit normaal gesproken gewoon voor je op te lossen. Ik twijfel er niet aan dat je een deel van het verhaal hebt weggelaten.
En wat zijn de procedures van Bol dan als je dit zo goed kent? Doe het eens uit de doeken ;)

Zeker KS medewerkertje geweest daar?
pi_194599705


[ Bericht 100% gewijzigd door noodgang op 17-08-2020 11:51:13 (Fraude) ]
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_194600084
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:58 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
De vervoerder is verplicht ten vervoer ontvangen zaken ter bestemming af te leveren in de staat waarin hij deze heeft ontvangen.
Dat is gewoon een standaard zinnetje uit de wet. (zie bijv. https://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-8/artikel1095 ), daar zal PostNL zich ook vast aan te houden hebben.

Ik ben op zoek naar de bepaling waaruit zal blijken dat wanneer het toch mis gaat DHL bij onverzekerde zendingen zichzelf verplicht de volledige schade te vergoeden aan de partij waar DHL inzake die zending een overeenkomt mee heeft en ze niet mogen vergoeden op basis van een zeer lage kiloprijs.

Artikel 13 in dit document https://www.dhlexpress.nl(...)002%20%282015%29.pdf

Laat al zien dat het door jou aangehaalde artikel 9.2 niet heel veel voorstelt.
pi_194600272
TS, laat wel weten hoe dit afloopt. Hoop voor een goede afwikkeling. Zijn vervelende zaken dit.
  maandag 17 augustus 2020 @ 12:09:41 #137
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_194600321
Laatst ook al zo'n topic over een retour bij bol.com en een klantenservice die de TS niet meer te woord wilde staan. Standaard MO blijkbaar.
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 17 augustus 2020 @ 12:10:03 #138
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194600328
Vreemd, bij mij zijn de klantenservice van bol (en ook coolblue) altijd zeer coulant wanneer er problemen zijn. Heb je toevallig iemand de huid volgescholden TS?
  maandag 17 augustus 2020 @ 12:12:33 #139
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194600354
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 10:14 schreef JosMert het volgende:
Het verhaal wordt nog mooier. Denk bel eens op voor andere medewerker te sprekenKrijg ik te horen: u bent geblokkeerd vanwege overtreden gedragsnormen om te gaan met medewerkers van Bol. Fijne dag. Tuuut tuut tuutWat is dit voor een bedrijf, ze willen me dus gewoon niet meer spreken.
Dan zul je je wel als een debiel gedragen hebben.
pi_194600361
quote:
6s.gif Op maandag 17 augustus 2020 12:10 schreef Twiitch het volgende:
Vreemd, bij mij zijn de klantenservice van bol (en ook coolblue) altijd zeer coulant wanneer er problemen zijn. Heb je toevallig iemand de huid volgescholden TS?
Nee. Gewoon dggv dat ik het deze week opgelost wil hebben.
pi_194600403
quote:
19s.gif Op maandag 17 augustus 2020 12:09 schreef Gunner het volgende:
Laatst ook al zo'n topic over een retour bij bol.com en een klantenservice die de TS niet meer te woord wilde staan. Standaard MO blijkbaar.
Rare conclusie
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194600405
Ik heb dit meegemaakt met Bol vorig jaar. Eens maar nooit meer.

WGR / Grote webwinkel levert fout artikel

Heb nooit geld terug mogen ontvangen helaas. Grapje heeft me ¤1000 gekost. Had geen rechtsbijstand. Nu gelukkig wel.

[ Bericht 12% gewijzigd door Newone82 op 17-08-2020 12:22:29 ]
  maandag 17 augustus 2020 @ 12:22:11 #143
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194600488
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 11:50 schreef Dennism het volgende:

[..]

Dat is gewoon een standaard zinnetje uit de wet. (zie bijv. https://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-8/artikel1095 ), daar zal PostNL zich ook vast aan te houden hebben.

Ik ben op zoek naar de bepaling waaruit zal blijken dat wanneer het toch mis gaat DHL bij onverzekerde zendingen zichzelf verplicht de volledige schade te vergoeden aan de partij waar DHL inzake die zending een overeenkomt mee heeft en ze niet mogen vergoeden op basis van een zeer lage kiloprijs.

Artikel 13 in dit document https://www.dhlexpress.nl(...)002%20%282015%29.pdf

Laat al zien dat het door jou aangehaalde artikel 9.2 niet heel veel voorstelt.
Dat bestaat natuurlijk helemaal niet. Echt, de gedachte van sommige mensen :')

Succes met de bureaucratie ook om ¤ 3.40 per kilo terug te krijgen bij een opgestuurde smartphone.

quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:58 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Artikel 9 lid 2 van de algemene vervoerscondities van DHL vertelt mij wat anders.
[..]

_O-
  maandag 17 augustus 2020 @ 12:24:22 #144
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194600517
quote:
6s.gif Op maandag 17 augustus 2020 12:10 schreef Twiitch het volgende:
Vreemd, bij mij zijn de klantenservice van bol (en ook coolblue) altijd zeer coulant wanneer er problemen zijn. Heb je toevallig iemand de huid volgescholden TS?
Inderdaad, bij mij ook. Ik heb het vermoeden dat het verhaaltje van TS niet helemaal klopt..
  maandag 17 augustus 2020 @ 12:24:51 #145
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194600522
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 12:13 schreef JosMert het volgende:

[..]

Nee. Gewoon dggv dat ik het deze week opgelost wil hebben.
Dat bepaal jij niet.
  maandag 17 augustus 2020 @ 12:25:58 #146
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194600540
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 12:16 schreef Newone82 het volgende:
Ik heb dit meegemaakt met Bol vorig jaar. Eens maar nooit meer.

WGR / Grote webwinkel levert fout artikel

Heb nooit geld terug mogen ontvangen helaas. Grapje heeft me ¤1000 gekost. Had geen rechtsbijstand. Nu gelukkig wel.
Zeer geloofwaardig, zonder pakbon :')
pi_194600565
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 12:25 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zeer geloofwaardig, zonder pakbon :')
Weet niet of je het weet maar bij steeds meer bedrijven krijg je geen pakbon meer. Inclusief Wehkamp.
pi_194602063
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 11:15 schreef Newone82 het volgende:

[..]

En wat zijn de procedures van Bol dan als je dit zo goed kent? Doe het eens uit de doeken ;)

Zeker KS medewerkertje geweest daar?
Teamleider bij een vergelijkbaar bedrijf.
De procedures zijn niet veel anders dan bij elk ander respectabel bedrijf dat web-retouren gebruikt.
Zoals hierboven al door iemand aangegeven, zolang TS de procedure heeft gevolgd kan hij met geen mogelijkheid verantwoordelijk worden gehouden en dat weet Bol al helemaal.

Als ik zo tussen de regels doorlees en de procedures in mijn achterhoofd neem is dit hoe het naar alle waarschijnlijkheid in grote lijnen bij TS is gegaan:

0. Retourpakket blijft haken. TS ontvangt geen geld en hoort niks.

1. TS belt Bol en eist direct een bevestiging dat hij zijn geld terug krijgt en snel graag- hij wacht immers al even op het geld.

2. De medewerker geeft aan dat Bol niet zomaar gelijk geld terug kan geven.
Belangrijker nog, de medewerker geeft aan niet zomaar telefonisch te kunnen bevestigen dat TS zijn geld terug krijgt. Dat komt vast wel goed, maar de medewerker kan en mag deze bevestiging niet geven zonder te weten wat er aan de hand is met het pakket. Er moet namelijk eerst een onderzoek worden gedaan bij PostNL.

3. De medewerker vraagt aan een aanvoerder of hij nog wat kan betekenen maar het antwoord is nee; de TS moet gewoon geduld hebben. TS scheldt de medewerker de huid vol en eist de bevestiging dat hij hoe dan ook zijn geld terug krijgt. Het is immers niet de fout van TS. De bevestiging krijgt hij niet.

4. TS belt meerdere keren terug met Bol en eist dat hij hoe dan ook deze week nog zijn geld terug krijgt. Behandelt ook deze medewerkers als stront. Een medewerker zet TS als dreigende klant door naar zijn aanvoerder.

5. De aanvoerder luistert TS zijn gesprekken terug. TS heeft zich dermate extreem gedragen dat hij besluit het nummer bij hoge uitzondering te blokkeren. De procedure loopt nog steeds. Er wordt contact met TS opgenomen zodra duidelijk is wat er met het pakket is gebeurd.

6. TS maakt een topic.

quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 12:13 schreef JosMert het volgende:

[..]

Nee. Gewoon dggv dat ik het deze week opgelost wil hebben.
Ja. Of dat. Zo kan het ook zijn gegaan. :')
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  Moderator maandag 17 augustus 2020 @ 14:29:35 #149
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_194602122
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 14:24 schreef Cara het volgende:

[..]

Teamleider bij een vergelijkbaar bedrijf.
De procedures zijn niet veel anders dan bij elk ander respectabel bedrijf dat web-retouren gebruikt.
Zoals hierboven al door iemand aangegeven, zolang TS de procedure heeft gevolgd kan hij met geen mogelijkheid verantwoordelijk worden gehouden en dat weet Bol al helemaal.

Als ik zo tussen de regels doorlees en de procedures in mijn achterhoofd neem is dit hoe het naar alle waarschijnlijkheid in grote lijnen bij TS is gegaan:

0. Retourpakket blijft haken. TS ontvangt geen geld en hoort niks.

1. TS belt Bol en eist direct een bevestiging dat hij zijn geld terug krijgt en snel graag- hij wacht immers al even op het geld.

2. De medewerker geeft aan dat Bol niet zomaar gelijk geld terug kan geven.
Belangrijker nog, de medewerker geeft aan niet zomaar telefonisch te kunnen bevestigen dat TS zijn geld terug krijgt. Dat komt vast wel goed, maar de medewerker kan en mag deze bevestiging niet geven zonder te weten wat er aan de hand is met het pakket. Er moet namelijk eerst een onderzoek worden gedaan bij PostNL.

3. De medewerker vraagt aan een aanvoerder of hij nog wat kan betekenen maar het antwoord is nee; de TS moet gewoon geduld hebben. TS scheldt de medewerker de huid vol en eist de bevestiging dat hij hoe dan ook zijn geld terug krijgt. Het is immers niet de fout van TS. De bevestiging krijgt hij niet.

4. TS belt meerdere keren terug met Bol en eist dat hij hoe dan ook deze week nog zijn geld terug krijgt. Behandelt ook deze medewerkers als stront. Een medewerker zet TS als dreigende klant door naar zijn aanvoerder.

5. De aanvoerder luistert TS zijn gesprekken terug. TS heeft zich dermate extreem gedragen dat hij besluit het nummer bij hoge uitzondering te blokkeren. De procedure loopt nog steeds. Er wordt contact met TS opgenomen zodra duidelijk is wat er met het pakket is gebeurd.

6. TS maakt een topic.
[..]

Ja. Of dat. Zo kan het ook zijn gegaan. :')
Het kan, maar het zijn enorm veel aannames
pi_194602174
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 14:29 schreef noodgang het volgende:

[..]

Het kan, maar het zijn enorm veel aannames
Natuurlijk zijn het aannames. Kan zelfs zijn dat er niets van klopt.
Ik geef alleen maar aan hoeveel verhaal aan de kant van TS ontbreekt.

Wat ik hoe dan ook met zekerheid kan zeggen is dat het blokkeren van telefoonnummers alleen maar plaats vindt bij hele hoge uitzondering.
Hiervoor moeten eerst gesprekken worden teruggeluisterd en vanaf hogerop moet dan een beslissing worden gemaakt.
De blokkade wordt vervolgens doorgespeeld naar de IT. Daar zit ook voor een medewerker enorm veel tijd in, dus het is echt niet zo dat iedereen die zijn zin niet krijgt en een beetje dwars ligt direct een blokkade aan de broek krijgt.
Denk bij uitzonderingen vooral aan het bedreigen van medewerkers of het (non-stop!) stalken van de telefoonlijn.

TS zijn verhaal strookt in elk geval voor geen centimeter met de acties van Bol.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_194602443
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 12:16 schreef Newone82 het volgende:
Ik heb dit meegemaakt met Bol vorig jaar. Eens maar nooit meer.

WGR / Grote webwinkel levert fout artikel

Heb nooit geld terug mogen ontvangen helaas. Grapje heeft me ¤1000 gekost. Had geen rechtsbijstand. Nu gelukkig wel.
Naar aanleiding van jouw topic hierover zou ik minder gaan bestellen bij Bolcom.
Zojuist gecheckt in mijn bestel historie. 21 bestellingen met 32 artikelen.
Ik en mijn principes... :X
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_194602649
er zal nooit bij de track en tracing staan dat een medewerker van het PostNL agentschap het pakketje heeft verduisterd. helaas is het risico voor de consument. bij een antwoordnummer is er geen verzekering, lijkt mij.

wij hadden een klant die een lege verpakking had ontvangen terwijl ons bedrijf een smartphone had verzonden. in dit geval gaf PostNL wel het bewijs dat het pakket onderweg opeens lichter werd.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194603256
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 12:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat bepaal jij niet.
Nee. Maar TS heeft een verzendbewijs en de winkel lijkt verantwoordelijk voor de retourzending. Dan is de verkoper wel gehouden aan restitutie binnen 14 dagen, is het niet?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194603327
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 15:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
er zal nooit bij de track en tracing staan dat een medewerker van het PostNL agentschap het pakketje heeft verduisterd. helaas is het risico voor de consument. bij een antwoordnummer is er geen verzekering, lijkt mij.

wij hadden een klant die een lege verpakking had ontvangen terwijl ons bedrijf een smartphone had verzonden. in dit geval gaf PostNL wel het bewijs dat het pakket onderweg opeens lichter werd.
Bewijs van ontvangst is alleen een bewijs dat de verpakking is afgeleverd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194603453
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 15:00 schreef CoExist het volgende:

[..]

Naar aanleiding van jouw topic hierover zou ik minder gaan bestellen bij Bolcom.
Zojuist gecheckt in mijn bestel historie. 21 bestellingen met 32 artikelen.
Ik en mijn principes... :X
Yep. Was bij mij jarenlang ook niet fout gegaan. Tot vorig jaar :(
pi_194603509
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 15:56 schreef baskick het volgende:

[..]

Nee. Maar TS heeft een verzendbewijs en de winkel lijkt verantwoordelijk voor de retourzending. Dan is de verkoper wel gehouden aan restitutie binnen 14 dagen, is het niet?
Hele goede opmerking. Over 3 dagen is het 14 dagen geleden al verstuurd. Aangezien ze vinden dat ik moet wachten dat het pakket bij hun is houden ze zich niet aan de wetgeving omtrend hier in??!
pi_194603792
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 16:15 schreef JosMert het volgende:

[..]

Hele goede opmerking. Over 3 dagen is het 14 dagen geleden al verstuurd. Aangezien ze vinden dat ik moet wachten dat het pakket bij hun is houden ze zich niet aan de wetgeving omtrend hier in??!
Ik weet niet hoe je herroepen hebt (melding via de bestelhistorie in je accrount of een ingevuld modelformulier of ander briefje in de fysieke zending), maar in principe heb je hier wat je nodig hebt:

Artikel 6:230r lid 1 BW:
quote:
De handelaar vergoedt na ontbinding van de overeenkomst overeenkomstig artikel 230o onverwijld doch uiterlijk binnen veertien dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding alle van de consument ontvangen betalingen, met inbegrip van de leveringskosten.
Onverwijld doch uiterlijk binnen 14 dagen is iets anders dan 'binnen 14 dagen'.

Artikel 6:230r lid 4 BW:
quote:
Tenzij de handelaar heeft aangeboden de op basis van de ontbonden overeenkomst geleverde zaken zelf af te halen, kan de consument eerst nakoming vorderen van de in lid 1 bedoelde verbintenis nadat de handelaar de zaken heeft ontvangen of de consument heeft aangetoond dat hij de zaken heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip het eerst valt.
Nu de verkoper de barcode verstrekt én (op basis van een API) statusinformatie van retouren in het klantaccount toont (toch?), zijn zij de facto automatisch op de hoogte van de terugzending. Hoe kan TS onomstotelijk bewijzen dat het artikel in de retourzending zat (anders dan gewicht, wat m.i. toch meer indicatief is)?

Artikel 6:230o lid 5 BW:
quote:
Op de consument rust de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het in lid 1 bedoelde recht.
Die bewijslast heb je in de vorm van aan bewijs van afgite (met daarpp het adres (postcode/huisnummerantwoordnummer zoals in de retourprocedure staat).

[ Bericht 4% gewijzigd door baskick op 17-08-2020 16:41:23 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194603859
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 16:35 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe je herroepen hebt (melding via de bestelhistorie in je accrount of een ingevuld modelformulier of ander briefje in de fysieke zending), maar in principe heb je hier wat je nodig hebt:

Artikel 6:230r lid 1 BW:
[..]

Onverwijld doch uiterlijk binnen 14 dagen is iets anders dan 'binnen 14 dagen'.

Artikel 6:230r lid 4 BW:
[..]

Nu de verkoper de barcode verstrekt én (op basis van een API) statusinformatie van retouren in het klantaccount toont (toch?), zijn zij de facto automatisch op de hoogte van de terugzending. Hoe kan TS onomstotelijk bewijzen dat het artikel in de retourzending zat (anders dan gewicht, wat m.i. toch meer indicatief is)?

Artikel 6:230o lid 5 BW:
[..]

Die bewijslast heb je in de vorm van aan bewijs van afgite (met daarpp het adres (postcode/huisnummerantwoordnummer zoals in de retourprocedure staat).
Melding in mijn account 11 dagen geleden. Kreeg gelijk track en trace van retour.
pi_194603877
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 16:40 schreef JosMert het volgende:

[..]

Melding in mijn account 11 dagen geleden. Kreeg gelijk track en trace van retour.
Ideaal. En in je account staat ook de status van de retourzending?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194604123
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 16:41 schreef baskick het volgende:

[..]

Ideaal. En in je account staat ook de status van de retourzending?
Ja. Staat 6 augustus is 1 artikel retoue gemeld. Je hebt 6 augustus 1 artikel teruggestuurd naar Bol.com.

Maar track en trace status staat er niet in.
pi_194607235
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:02 schreef JosMert het volgende:

[..]

Ja. Staat 6 augustus is 1 artikel retoue gemeld. Je hebt 6 augustus 1 artikel teruggestuurd naar Bol.com.

Maar track en trace status staat er niet in.
Nou, klacht bij Thuiswinkel dan maar.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:50:27 #162
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_194615887
Ik had een paar weken terug ook een pakket teruggestuurd naar Bol.com t.w.v. zo'n 600 euro.
Afgegeven bij de Albert Heijn (beide Ahold-Delhaize dus die hebben nog die PostNL-samenwerking voor Bol.com), daar netjes gescand, kreeg direct een e-mail als ontvangstbewijs. Papieren bewijsje kreeg ik niet mee, normaal vraag ik er altijd om maar omdat het al 10 jaar goed gaat ook niet verder naar gevraagd.
Blijft de tracking vervolgens 4 dagen staan op "pakket is nog niet ingeleverd". Bij de AH konden ze het ontvangstbewijs niet meer printen, in mijn Bol.com-account stond ook dat ie nog ingeleverd moest worden...
Gechat met Bol.com, die medewerker belde me zelfs nog erover en op dag 6 alsnog de bevestiging dat het pakket ontvangen was en ik heb m'n geld terug.

Als ik dit zo lees heb ik geluk gehad...
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_194616092
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 12:50 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik had een paar weken terug ook een pakket teruggestuurd naar Bol.com t.w.v. zo'n 600 euro.
Afgegeven bij de Albert Heijn (beide Ahold-Delhaize dus die hebben nog die PostNL-samenwerking voor Bol.com), daar netjes gescand, kreeg direct een e-mail als ontvangstbewijs. Papieren bewijsje kreeg ik niet mee, normaal vraag ik er altijd om maar omdat het al 10 jaar goed gaat ook niet verder naar gevraagd.
Blijft de tracking vervolgens 4 dagen staan op "pakket is nog niet ingeleverd". Bij de AH konden ze het ontvangstbewijs niet meer printen, in mijn Bol.com-account stond ook dat ie nog ingeleverd moest worden...
Gechat met Bol.com, die medewerker belde me zelfs nog erover en op dag 6 alsnog de bevestiging dat het pakket ontvangen was en ik heb m'n geld terug.

Als ik dit zo lees heb ik geluk gehad...
Dit klinkt als hetzelfde als TS. Doordat de track en trace dus niet klopt weet TS natuurlijk nooit of die is aangekomen. Dat is het gekloot met antwoordnummers. Dat wordt in een bulk verstuurd en je moet maar hopen dat het aankomt.
TS nog een update?
pi_194617018
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 13:09 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dit klinkt als hetzelfde als TS. Doordat de track en trace dus niet klopt weet TS natuurlijk nooit of die is aangekomen. Dat is het gekloot met antwoordnummers. Dat wordt in een bulk verstuurd en je moet maar hopen dat het aankomt.
TS nog een update?
Nee,geen update.Zowel uit Bol en Track en Trace niet.
pi_194617369
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 01:01 schreef davedave333 het volgende:
amazon is idd de beste met klanten service. je krijgt de verzendskosten die je maakt om het pakket terug te sturen van hun gewoon terug.
Amazon deed moeilijk om een DOA accu van 20 euro retour te nemen. Geen Amazon meer voor mij.
pi_194619365
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 14:43 schreef JosMert het volgende:

[..]

Nee,geen update.Zowel uit Bol en Track en Trace niet.
Wat een slechte zaak zeg. Ze laten je gewoon barsten. Slechte service.
pi_194619596
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 15:09 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Amazon deed moeilijk om een DOA accu van 20 euro retour te nemen. Geen Amazon meer voor mij.
Amazon kennende willen ze het ding niet terug maar geven ze je wel het geld. Zelfs als het 200 euro is. Ik heb ook alleen maar goede ervaringen.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:20:00 #168
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_194619998
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 12:50 schreef MacorgaZ het volgende:

Als ik dit zo lees heb ik geluk gehad...
Nee hoor, ik bestel al jaren heel veel via bol.com (zowel van eigen producten als partners) en als het niet goed gaat met leveren en terugsturen wordt dit altijd direct netjes opgelost. Maar die mensen maken geen topics aan natuurlijk :P

Het is zelfs zo dat 1,5 jaar terug ik een slaapzakje voor mijn zoontje (paar maanden oud) had besteld en hier tijdens zijn slaapje de rits van was losgeschoten, heel gevaarlijk natuurlijk en prijzig slaapzakje. Ik heb dezelfde dag nog een nieuwe gekregen en aantal dagen later werd er een mooie knuffel bezorgd omdat ze het zo rot vonden. O+

Ik heb trouwens wel vaker bij andere webshops ook wel gehad dat het pakketje niet of weken later pas in hun bezit was. Maar dan vragen ze alleen maar om de 3S code en klaar. Ik snap niet waarom dat hier niet zo is.
pi_194621085
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 18:20 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Nee hoor, ik bestel al jaren heel veel via bol.com (zowel van eigen producten als partners) en als het niet goed gaat met leveren en terugsturen wordt dit altijd direct netjes opgelost. Maar die mensen maken geen topics aan natuurlijk :P

Het is zelfs zo dat 1,5 jaar terug ik een slaapzakje voor mijn zoontje (paar maanden oud) had besteld en hier tijdens zijn slaapje de rits van was losgeschoten, heel gevaarlijk natuurlijk en prijzig slaapzakje. Ik heb dezelfde dag nog een nieuwe gekregen en aantal dagen later werd er een mooie knuffel bezorgd omdat ze het zo rot vonden. O+

Ik heb trouwens wel vaker bij andere webshops ook wel gehad dat het pakketje niet of weken later pas in hun bezit was. Maar dan vragen ze alleen maar om de 3S code en klaar. Ik snap niet waarom dat hier niet zo is.
Een slaapzak is natuurlijk wel iets anders dan een smartphone van ¤300 kerel. Wat een vergelijk😂😅
pi_194621594
Edit

[ Bericht 96% gewijzigd door JosMert op 19-08-2020 10:23:51 ]
pi_194621601
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 19:46 schreef JosMert het volgende:
Track en trace nog steeds dit.


[ afbeelding ]
Schiet ook niet op :(
pi_194622310
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 19:46 schreef JosMert het volgende:
Track en trace nog steeds dit.


[ afbeelding ]
Overigens is op basis hiervan helemaal niet zeker dat de zending kwijt is. Ik heb dit ook regelmatig bij aangetekende zendingen naar een postbus (dus géén antwoordnummer). Gezien mijn brief wel beantwoord is (met verwijzing naar de ontvangst van mijn brief aan hen) is die wel degelijk gewoon bezorgd. Daar betaal je dan behoorlijk voor, aangetekend, en nog heb je er geen klap aan.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:27:56 #173
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_194622325
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 19:18 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Een slaapzak is natuurlijk wel iets anders dan een smartphone van ¤300 kerel. Wat een vergelijk😂😅
Qua prijs zit het er anders niet ver vandaan.

Maar zoals ik al zei, het komt zo vaak voor met de hoeveelheid die ik bestel.
Ook voor meer dan 300,-.
Nog nooit is er een probleem van gemaakt, zolang je de 3S code maar hebt.
pi_194623774
ik dacht even te kijken of dit vaker voorkomt. wat blijkt, het is een google zoeksuggestie zodra je bol retour pakket intoetst.

het komt dus vaker voor dat er een retourpakket zomaar verdwijnt.
Je hebt Bol.com nodig om een onderzoek op te laten starten. niet jij maar Bol is de verzender bij een antwoordnummer. Degene die voor het vervoer betaalt is de verzender.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194626076
Het komt idd vaker voor bij Bol.

Zie https://kassa.bnnvara.nl/(...)eloos-klantenservice

Daarin staat ook:

Bol.com maakt gebruik van een antwoordnummer, daarmee zijn zij de verzenders van het teruggestuurde pakket. Zij moeten dan ook onderzoek doen naar waar het pakket is gebleven. U bent nl niet de verzender. Degene die voor het vervoer betaalt is de verzender.
pi_194626128
En nog 2


https://www.klachtenkompa(...)b4-bdd7-66878250286c

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1933316

Met zelfs een rechtzaak naar diegene met incassokosten.

De klant won, zie uitslag rechtszaak:

Ik heb een update wat betreft deze zaak. Op 22 oktober heb ik na x aantal keer uitstel mijn uiteindelijke conclusie van antwoord ingediend bij de rechtbank.

Hierbij heb ik alle feiten nogmaals op een rij gezet, alle locaties en tijden zover mogelijk exact genoemd. Een stuk uit de blog van Arnoud Engelfriet geciteerd en meerdere keren benadrukt dat de AH een gemachtigde is van Bol.com en ik niks met PostNL te maken hebt. Ik heb zelfs foto's toegevoegd van de AH waar het 1 grote bol.com reclame is.


Een paar dagen later een brief ontvangen van de rechtbank dat er een mondelinge behandeling is gelast op 4 feb 2020. Met u wordt verzocht aanwezig te zijn. De mondelinge behandeling heeft vooral ten doel het verkrijgen van inlichtingen en het beroepen van een schikking. Voorts zullen de partijen desgewenst de gelegenheid krijgen om nog kort te reageren op elkaars standpunten. Voor uitvoerig pleidooien is echter geen plaats.

Tot zo ver, inmiddels een week voor aanvang heb ik mijn pak naar de stomerij gebracht, naar de kapper geweest om er volgende week helemaal klaar voor te zijn.

Wat schets mijn verbazing, ik ontvang van GGN zojuist deze mail:

Geachte heer *,

In bovengenoemde zaak is door de rechtbank aanstaande dinsdag een bijeenkomst van partijen gepland. Bol.com wenst de vordering tegen u echter in te trekken. Indien u hiermee akkoord gaat zal de vordering worden ingetrokken, zal de zitting niet doorgaan en zal het dossier gesloten worden. Voor het intrekken van de vordering is echter uw schriftelijke toestemming vereist. Indien u akkoord gaat met het intrekken van de vordering, dan verzoeken wij u ons uw akkoord per ommegaande via een beantwoording van deze e-mail te doen toekomen. Als wij uw akkoord hebben ontvangen dan zullen wij de rechtbank berichten en zal de zitting niet doorgaan.

In afwachting van uw reactie.

Dus het lijkt erop dat het van de baan is en de aanhouder in dit geval wint.
Tenzij iemand mij adviseert niet op deze email in te gaan dan hoor ik het graag.

[ Bericht 49% gewijzigd door Newone82 op 18-08-2020 23:47:55 ]
pi_194626261
Ik snap hem niet, TS zal toch ook gewoon zijn zin krijgen? Hij moet alleen nog even geduld hebben.
Overigens wel jammer dat TS de meeste posts negeert en geen extra details wil delen over hoe het telefonisch is gegaan met de klantenservice.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_194626403
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 23:52 schreef Cara het volgende:
Ik snap hem niet, TS zal toch ook gewoon zijn zin krijgen? Hij moet alleen nog even geduld hebben.
Overigens wel jammer dat TS de meeste posts negeert en geen extra details wil delen over hoe het telefonisch is gegaan met de klantenservice.
Dan lees je dit topic niet goed door. Sommige beweren van wel, andere weer niet.

Bol doet zelfs rechtzaken aanspannen na klanten in dit soort zaken. Zie bovenstaand.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 00:12:06 #179
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194626405
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 23:35 schreef Newone82 het volgende:
En nog 2

https://www.klachtenkompa(...)b4-bdd7-66878250286c

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1933316

Met zelfs een rechtzaak naar diegene met incassokosten.

De klant won, zie uitslag rechtszaak:

Ik heb een update wat betreft deze zaak. Op 22 oktober heb ik na x aantal keer uitstel mijn uiteindelijke conclusie van antwoord ingediend bij de rechtbank.

Hierbij heb ik alle feiten nogmaals op een rij gezet, alle locaties en tijden zover mogelijk exact genoemd. Een stuk uit de blog van Arnoud Engelfriet geciteerd en meerdere keren benadrukt dat de AH een gemachtigde is van Bol.com en ik niks met PostNL te maken hebt. Ik heb zelfs foto's toegevoegd van de AH waar het 1 grote bol.com reclame is.

Een paar dagen later een brief ontvangen van de rechtbank dat er een mondelinge behandeling is gelast op 4 feb 2020. Met u wordt verzocht aanwezig te zijn. De mondelinge behandeling heeft vooral ten doel het verkrijgen van inlichtingen en het beroepen van een schikking. Voorts zullen de partijen desgewenst de gelegenheid krijgen om nog kort te reageren op elkaars standpunten. Voor uitvoerig pleidooien is echter geen plaats.

Tot zo ver, inmiddels een week voor aanvang heb ik mijn pak naar de stomerij gebracht, naar de kapper geweest om er volgende week helemaal klaar voor te zijn.

Wat schets mijn verbazing, ik ontvang van GGN zojuist deze mail:

Geachte heer *,

In bovengenoemde zaak is door de rechtbank aanstaande dinsdag een bijeenkomst van partijen gepland. Bol.com wenst de vordering tegen u echter in te trekken. Indien u hiermee akkoord gaat zal de vordering worden ingetrokken, zal de zitting niet doorgaan en zal het dossier gesloten worden. Voor het intrekken van de vordering is echter uw schriftelijke toestemming vereist. Indien u akkoord gaat met het intrekken van de vordering, dan verzoeken wij u ons uw akkoord per ommegaande via een beantwoording van deze e-mail te doen toekomen. Als wij uw akkoord hebben ontvangen dan zullen wij de rechtbank berichten en zal de zitting niet doorgaan.

In afwachting van uw reactie.

Dus het lijkt erop dat het van de baan is en de aanhouder in dit geval wint.
Tenzij iemand mij adviseert niet op deze email in te gaan dan hoor ik het graag.

Het zit je wel diep hè? :')
pi_194626484
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 00:11 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dan lees je dit topic niet goed door. Sommige beweren van wel, andere weer niet.

Bol doet zelfs rechtzaken aanspannen na klanten in dit soort zaken. Zie bovenstaand.
Sorry, maar die claims zijn echt gigantische onzin. Dat is gewoon niet hoe de procedures bij Bol werken. Dat weet ik 100% zeker. Het hele verhaal wordt hier gewoon niet verteld. Niet dat TS er ooit op in lijkt te willen gaan, dus ik laat het verder rusten.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_194627913
Word binnen 3 dagen bezorgd dus volgens de track en trace.
pi_194627965
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 07:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Word binnen 3 dagen bezorgd dus volgens de track en trace.
Daar staat de track en trace al 2 weken bijna op met die info als je het topic had gelezen.
pi_194628367
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 08:00 schreef JosMert het volgende:

[..]

Daar staat de track en trace al 2 weken bijna op met die info als je het topic had gelezen.
Oh dacht dat dat stukje nieuw was.
pi_194628756
deze casus is juridisch eenvoudig. klip en klaar.
Bol.com geeft TS de opdracht om het pakket retour te sturen. Dat heeft TS gedaan. Dan is er aan de verplichtingen voldaan.

quote:
14 augustus 3:30
Wegens grote drukte is je zending vertraagd. Deze zal binnen 3 werkdagen worden bezorgd

Bezorgtijd nog onbekend
13 augustus 3:30
Sorry, bezorgmoment is bijgewerkt
12 augustus 9:48
Afhaalzending afgehaald uit Pakketautomaat door PostNL
11 augustus 18:47
Zending is ontvangen door PostNL
11 augustus 18:09
Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL
ik zie dat het pakket nog altijd niet is aangekomen.
echter; hier heb jij geen invloed op en ook geen schuld aan.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194629291
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 09:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
deze casus is juridisch eenvoudig. klip en klaar.
Bol.com geeft TS de opdracht om het pakket retour te sturen. Dat heeft TS gedaan. Dan is er aan de verplichtingen voldaan.
[..]

ik zie dat het pakket nog altijd niet is aangekomen.
echter; hier heb jij geen invloed op en ook geen schuld aan.
Als ik jouw opsomming lees van TS zijn case is pakket dus gewoon kwijt?
Idd, TS heeft alles gedaan wat in zijn macht ligt.
pi_194629372
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:15 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Als ik jouw opsomming lees van TS zijn case is pakket dus gewoon kwijt?
Idd, TS heeft alles gedaan wat in zijn macht ligt.
ik acht de kans klein dat er nog een pakket afgeleverd gaat worden. dan denk ik dat het pakket kwijt is.
het kan natuurlijk alsnog afgeleverd worden, echter een week zonder update dat heb ik nog niet meegemaakt bij PostNL.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194629416
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:21 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

ik acht de kans klein dat er nog een pakket afgeleverd gaat worden. dan denk ik dat het pakket kwijt is.
het kan natuurlijk alsnog afgeleverd worden, echter een week zonder update dat heb ik nog niet meegemaakt bij PostNL.
Nee, dat is ook mijn verwachting en van Postnl. Behalve Bol helpt me niet verder die verwijzen me naar het kastje van de muur :(
  woensdag 19 augustus 2020 @ 10:26:00 #188
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_194629433
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:15 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Als ik jouw opsomming lees van TS zijn case is pakket dus gewoon kwijt?
Idd, TS heeft alles gedaan wat in zijn macht ligt.
Alles gedaan :')
Hij hoeft helemaal niet zoveel te doen.

Chat openen, vertellen wat er aan de hand is. Medewerker zal vragen naar je bestelnummer want dan kunnen ze zgn 'meekijken'. Komt ook tot dezelfde conclussie en zal vragen om 3S code en letterlijk vertellen dat ze een onderzoek zullen starten.

Dit is hoe het altijd bij mij is verlopen. Ik vraag aan het eind nog of ze even willen mailen met wat er is besproken en ik maak zelf een printscreen. Dan krijg je netjes een mailtje met een korte samenvatting, ondertekend door degene die je hebt gesproken via de chat. Klaar, opegelost.
pi_194629463
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:26 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Alles gedaan :')
Hij hoeft helemaal niet zoveel te doen.

Chat openen, vertellen wat er aan de hand is. Medewerker zal vragen naar je bestelnummer want dan kunnen ze zgn 'meekijken'. Komt ook tot dezelfde conclussie en zal vragen om 3S code en letterlijk vertellen dat ze een onderzoek zullen starten.

Dit is hoe het altijd bij mij is verlopen. Ik vraag aan het eind nog of ze even willen mailen met wat er is besproken en ik maak zelf een printscreen. Dan krijg je netjes een mailtje met een korte samenvatting, ondertekend door degene die je hebt gesproken via de chat. Klaar, opegelost.
Dat heeft hij toch allang kenbaar gemaakt als ik zijn verhaal lees?
pi_194629476
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:26 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Alles gedaan :')
Hij hoeft helemaal niet zoveel te doen.

Chat openen, vertellen wat er aan de hand is. Medewerker zal vragen naar je bestelnummer want dan kunnen ze zgn 'meekijken'. Komt ook tot dezelfde conclussie en zal vragen om 3S code en letterlijk vertellen dat ze een onderzoek zullen starten.

Dit is hoe het altijd bij mij is verlopen. Ik vraag aan het eind nog of ze even willen mailen met wat er is besproken en ik maak zelf een printscreen. Dan krijg je netjes een mailtje met een korte samenvatting, ondertekend door degene die je hebt gesproken via de chat. Klaar, opegelost.
Dat heb ik al gedaan maar Bol kan niks voor me betekenen voor me.
pi_194629772
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:21 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

ik acht de kans klein dat er nog een pakket afgeleverd gaat worden. dan denk ik dat het pakket kwijt is.
het kan natuurlijk alsnog afgeleverd worden, echter een week zonder update dat heb ik nog niet meegemaakt bij PostNL.
Ik acht de kans wel degelijk aanwezig, ook zonder ooit nog een update in T&T te zien:

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 20:27 schreef baskick het volgende:

[..]

Overigens is op basis hiervan helemaal niet zeker dat de zending kwijt is. Ik heb dit ook regelmatig bij aangetekende zendingen naar een postbus (dus géén antwoordnummer). Gezien mijn brief wel beantwoord is (met verwijzing naar de ontvangst van mijn brief aan hen) is die wel degelijk gewoon bezorgd. Daar betaal je dan behoorlijk voor, aangetekend, en nog heb je er geen klap aan.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:26 schreef SacreCoeur het volgende:
Chat openen, vertellen wat er aan de hand is. Medewerker zal vragen naar je bestelnummer want dan kunnen ze zgn 'meekijken'. Komt ook tot dezelfde conclussie en zal vragen om 3S code en letterlijk vertellen dat ze een onderzoek zullen starten.

Alleen wil in dit geval de winkel niet meer met TS praten :')

Als de 14 dagen verstreken zijn, klacht indienen bij Thuiswinkel. En desnoods bij de geschillencommissie (https://www.degeschillenc(...)missies/thuiswinkel/)
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 19 augustus 2020 @ 11:00:10 #192
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_194629849
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:29 schreef JosMert het volgende:

[..]

Dat heb ik al gedaan maar Bol kan niks voor me betekenen voor me.
Ja, en dat begrijp ik niet.

Maar ik zou iig het probleem gewoon per mail bij hun leggen met het verzendbewijs en toedeloe.
pi_194641991
Update???
pi_194643933
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 08:17 schreef Newone82 het volgende:
Update???
Nee.
pi_194644182
het is offtopic, toch even de gedachte die ik hierbij heb;
dit gaat dus om een impulsaankoop van 300 euro. je bent niet de enige die dit doet.

wat is dat toch. als je iets koopt wat meer dan 50 of 100 euro kost dan denk je daar minstens even over na?
waarom moet een bedrijf opdraaien voor jouw impulsaankoop.
ergens begrijp ik niet waarom winkels worden verplicht om dit weer in te nemen.
los van DOA, andere defecten is een webshop runnen een risico als je met klanten zoals TS te maken krijgt.

ik ken meiden die rondlopen in kleding welke ze na 1 of 2 keer dragen retour sturen.

je hebt een uurtje met de smartphone gespeeld dus Bol kan 'm afschrijven. de retouren bij Bol gaan later per euro-pallet terug de handel in.

een duur product kopen en na een uurtje pielen retourneren....
het is al een ander verhaal als je het product ongeopend retourneert.

als dit via een fysieke winkel was gebeurd dan denk ik dat 't anders gegaan zou zijn.
deze smartphone had je kunnen verpatsen voor de aankoopprijs minus 20 procent.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194644448
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
het is offtopic, toch even de gedachte die ik hierbij heb;
dit gaat dus om een impulsaankoop van 300 euro. je bent niet de enige die dit doet.

wat is dat toch. als je iets koopt wat meer dan 50 of 100 euro kost dan denk je daar minstens even over na?
waarom moet een bedrijf opdraaien voor jouw impulsaankoop.
ergens begrijp ik niet waarom winkels worden verplicht om dit weer in te nemen.
los van DOA, andere defecten is een webshop runnen een risico als je met klanten zoals TS te maken krijgt.

ik ken meiden die rondlopen in kleding welke ze na 1 of 2 keer dragen retour sturen.

je hebt een uurtje met de smartphone gespeeld dus Bol kan 'm afschrijven. de retouren bij Bol gaan later per euro-pallet terug de handel in.

een duur product kopen en na een uurtje pielen retourneren....
het is al een ander verhaal als je het product ongeopend retourneert.

als dit via een fysieke winkel was gebeurd dan denk ik dat 't anders gegaan zou zijn.
deze smartphone had je kunnen verpatsen voor de aankoopprijs minus 20 procent.
Jezus wat een zure oude mannen post.

TS heeft hem 1 uurtje gebruikt, die kunnen ze dus gewoon als retourdeal verkopen of tweedekans. Hebben zelfs andere mensen nog voordeel aan. Dit is gewoon de wetgeving dat je zelfs binnen 30 dagen bij Bol kosteloos mag terug sturen. Misschien vond TS hem te groot of beviel het OS niet. Je weet het niet.

Maar wat een hoop bullshit kerel.
pi_194645119
Kan me ook wel voorstellen dat bol.com moeilijker doet als normaal omdat een smartphone een fraude gevoelig artikel is.

Klein,relatief veel waard en makkelijk te verkopen.

Als TS dan geen verleden heeft bij bol.com met eerdere bestellingen kan het best zijn dat dat er nu wat alarmbellen zijn afgegaan.

Ff checken hoe het met de verantwoordelijkheid zit en dan evt rechtsbijstand inschakelen als het niet opschiet.
  donderdag 20 augustus 2020 @ 13:03:42 #198
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194645496
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:38 schreef descon het volgende:
Kan me ook wel voorstellen dat bol.com moeilijker doet als normaal omdat een smartphone een fraude gevoelig artikel is.

Klein,relatief veel waard en makkelijk te verkopen.

Als TS dan geen verleden heeft bij bol.com met eerdere bestellingen kan het best zijn dat dat er nu wat alarmbellen zijn afgegaan.

Ff checken hoe het met de verantwoordelijkheid zit en dan evt rechtsbijstand inschakelen als het niet opschiet.
Gezien de reacties van TS hier en de blokkade bij bol.com moeten er wel alarmbellen gaan rinkelen. Dit is geen zuivere koffie.
pi_194645559
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:03 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Gezien de reacties van TS hier en de blokkade bij bol.com moeten er wel alarmbellen gaan rinkelen. Dit is geen zuivere koffie.
Mwah er zitten figuren bij bol bij die onmiddellijk je account een flag geven waarmee je dan op een zwarte lijst komt als je ook maar ietwat zurig overkomt.

Zelf nooit problemen gehad zoals producten die (zonder t&t) bij mij niet waren aangekomen.
Onmiddellijk met de verkoper gebeld terwijl ik in de wacht stond, niemand te bereiken, meteen geld terug.
pi_194645925
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
het is offtopic, toch even de gedachte die ik hierbij heb;
dit gaat dus om een impulsaankoop van 300 euro. je bent niet de enige die dit doet.

wat is dat toch. als je iets koopt wat meer dan 50 of 100 euro kost dan denk je daar minstens even over na?
waarom moet een bedrijf opdraaien voor jouw impulsaankoop.
ergens begrijp ik niet waarom winkels worden verplicht om dit weer in te nemen.
los van DOA, andere defecten is een webshop runnen een risico als je met klanten zoals TS te maken krijgt.

ik ken meiden die rondlopen in kleding welke ze na 1 of 2 keer dragen retour sturen.

je hebt een uurtje met de smartphone gespeeld dus Bol kan 'm afschrijven. de retouren bij Bol gaan later per euro-pallet terug de handel in.

een duur product kopen en na een uurtje pielen retourneren....
het is al een ander verhaal als je het product ongeopend retourneert.

als dit via een fysieke winkel was gebeurd dan denk ik dat 't anders gegaan zou zijn.
deze smartphone had je kunnen verpatsen voor de aankoopprijs minus 20 procent.
Niet alleen offtopic, maar ook gewoon onzin. TS maakt gebruik van een wettelijk recht. Je conclusie dat alle retouren dus impulsaankopen betreffen is ook nogal kort door de bocht.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')