Medisch of niet medisch?quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 22:26 schreef Blues het volgende:
Idd mondkapjes op anders gaat t niet lukken.
Ja.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 22:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Medisch of niet medisch?
Niet-medische mondkapjes beschermen een stuk minder. Maar dat wist jij vast wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 22:39 schreef Candaasje het volgende:
Heel tof cadeau golfer/Blues!![]()
@ sigme
Het werd hier (echt ontzettend origineel, maar wel lekker) weer eens bulgur/hummus/kikkerwten/champignons/paprika/avocado/tomaten/sla/gemarineerde tempeh![]()
De vleesvervangers sloegen we vandaag maar even over:Ilja Gort vroeg zich af welke wijn hij hierbij zou moeten drinkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
quote:
Zien er heel veel beter uit dan die rimpel piemelsquote:
We moesten om die plek loten door allemaal bij hem een getal onder de 5 op te noemen, maar ik had met 'de chauffeur' van te voren al iets besproken.quote:Op zondag 16 augustus 2020 00:10 schreef Isabeau het volgende:
golfer wat tof, die helicopter! En wat mooi dat je voorin kon zitten, leek mij de mooiste plek zo met die doorzichtige vloer.
Ha, we wisselden afquote:Op zondag 16 augustus 2020 03:37 schreef Lonaa het volgende:
Ik gedij zo goed op een avond drankjes met goede vrienden en leuke mensen
Weltrusten.
Muskieten kúnnen wel stukquote:Op zondag 16 augustus 2020 04:05 schreef AnneX het volgende:
Siësta no mas.
Slaap stuk. Muskieten niet stuk.
Fijn Lonaa.
Draag je eigenlijk een regenjas op een blote camping?quote:Op zondag 16 augustus 2020 06:50 schreef Tele6 het volgende:
Hier ook een waardeloze nacht. Kwam pas om 1 uur in slaap, werd om 5 uur wakker van heel harde regen. En nu moet ik m'n bedje uit om in de regen het zwembad schoon te gaan maken
Het was zeker gezellig. Mijn tante kan alleen over koetjes en kalfjes praten, dat vind ik soms lastig. Maar het is altijd leuk met haar.quote:Op zondag 16 augustus 2020 00:10 schreef Isabeau het volgende:
Was het gezellig met je tante, LS? Jullie hadden elkaar al lang niet meer gezien.
Je zou denken dat je wel eens bent uitgepraat over het weerquote:Op zondag 16 augustus 2020 07:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het was zeker gezellig. Mijn tante kan alleen over koetjes en kalfjes praten, dat vind ik soms lastig. Maar het is altijd leuk met haar.
een doorzichtige denk ik...quote:Op zondag 16 augustus 2020 07:30 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Draag je eigenlijk een regenjas op een blote camping?![]()
Hier ook een gekke nacht, op tijd gaan slapen maar ik was tussen 1 en half 3 wakker en om 10 over 3 kwam het kind ons wekkenmaar: nog 680 km tot huis!
Betere neppiemels of betere vega worst?quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 23:03 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Best realistisch toch?![]()
(Gelukkig ken ik betere)
Welterusten luitjes!
Lekker hoor... en inmiddels alweer een heel stuk dichterbij.quote:Op zondag 16 augustus 2020 07:30 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Hier ook een gekke nacht, op tijd gaan slapen maar ik was tussen 1 en half 3 wakker en om 10 over 3 kwam het kind ons wekkenmaar: nog 680 km tot huis!
Tuin, weer, een beetje corona, oma, andere familie, haar vakanties, ons huis, uit eten gaan. Dat was het zo'n beetje. Maar dat geeft op zich niet voor een paar uurtjes.quote:Op zondag 16 augustus 2020 08:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je zou denken dat je wel eens bent uitgepraat over het weerMaar mooi dat het gezellig was.
Met sommige mensen is het inderdaad beter om de gesprekken neutraal te houden.quote:Op zondag 16 augustus 2020 08:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Môgge
Fijne dag dus Lucy_Strike, en als bonus thuiskomen in een opgeruimd huis. Waar komt de overkapping? Bij de keuken? En.niks mis met alleen een keer koetjes en kalfjes met iemand, als het maar niet met iedereen zo is. Van de week bij vrienden ben ik degene die liever terug gaat naar koetjes en kalfjes, hij is een lieve fijne vent, maar met een zeer uitgesproken mening, zo is het en niet anders. Geen zin om met hem in discussie te gaan (heeft het ook niet)
Ja, we gaan als een trein, valt alleszins mee tot nu toequote:Op zondag 16 augustus 2020 08:34 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Lekker hoor... en inmiddels alweer een heel stuk dichterbij.
Hier nog wachten tot zondag.
Mja zeker bij familie vind ik dat niet altijd heel ergquote:Op zondag 16 augustus 2020 08:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Tuin, weer, een beetje corona, oma, andere familie, haar vakanties, ons huis, uit eten gaan. Dat was het zo'n beetje. Maar dat geeft op zich niet voor een paar uurtjes.
[..]
Met sommige mensen is het inderdaad beter om de gesprekken neutraal te houden.
Even golfers ritje bekijken. Ben benieuwd.
Edit: verslag bekeken. Gaaf zeg! Echt een mooi kado.
Klinkt... eerlijk naar de andere passagiers toe.quote:Op zondag 16 augustus 2020 00:27 schreef golfer het volgende:
[..]
We moesten om die plek loten door allemaal bij hem een getal onder de 5 op te noemen, maar ik had met 'de chauffeur' van te voren al iets besproken.
Ik heb ergens ooit voor mezelf heel bewust gezegd; het maakt niet uit of ze 20km of 1000km ver weg is...quote:Op zondag 16 augustus 2020 08:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, we gaan als een trein, valt alleszins mee tot nu toe
Jaaaaa, ik had hem ook gezien. Zo fascinerend!quote:Op zondag 16 augustus 2020 08:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je zou denken dat je wel eens bent uitgepraat over het weerMaar mooi dat het gezellig was.
@:myraela ik moest aan jou denken bij deze fraaie beelden van een groeiend plantje; de wijze waarop het plantje zich rond de houtjes vast grijpt. Best fascinerend.
https://imgur.com/gallery/w78oPI0
Ja hoor, je bent vrij om alle kleren te dragen die je nodig hebt. Ik heb vanochtend in m'n sportkleren en regenjas gelopen, want onder zo'n regenjas zweet het nogalquote:Op zondag 16 augustus 2020 07:30 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Hier heeft het vannacht heel hard geregend, en nu drupt het nog wat. Het is een graad of 18 dus niet eens heel erg koud, dat scheelt. Maar vandaag wordt wel een heel natte dag. Het gras is drijfnat, de wolken hangen ongeveer tot op de grond (we zitten hier op een heuveltop).quote:Op zondag 16 augustus 2020 08:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Môgge
Fijn @:Golfer dat je voorin zat, wat zal er een enorme grijns achter dat mondkapje hebben gezeteb![]()
Fijne dag dus Lucy_Strike, en als bonus thuiskomen in een opgeruimd huis. Waar komt de overkapping? Bij de keuken? En.niks mis met alleen een keer koetjes en kalfjes met iemand, als het maar niet met iedereen zo is. Van de week bij vrienden ben ik degene die liever terug gaat naar koetjes en kalfjes, hij is een lieve fijne vent, maar met een zeer uitgesproken mening, zo is het en niet anders. Geen zin om met hem in discussie te gaan (heeft het ook niet)
Hier is volgens mij geen regen geweest vannacht maat t is wel vochtig buiten. Is dat bij jou ook @:Tele6?
Ja, Parijs en regio Marseille zijn rode zones qua corona.quote:Op zondag 16 augustus 2020 08:57 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik heb ergens ooit voor mezelf heel bewust gezegd; het maakt niet uit of ze 20km of 1000km ver weg is...
of ze is er wel.. of ze is er niet.
Dat makate verre vakanties een stuk behapbaarder. En heel realistisch gezien klopt het ook gewoon.
Maar blij als ze er zondag weer is.
Lekker onder mijn eigen hoede weer.
Zit nu in frankrijk... ook steeds minder the place to be als ik het zo hoor.
Begrijp ik heel goed, het blijft gewoon moeilijk, die tijd zonder kindquote:Op zondag 16 augustus 2020 08:57 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik heb ergens ooit voor mezelf heel bewust gezegd; het maakt niet uit of ze 20km of 1000km ver weg is...
of ze is er wel.. of ze is er niet.
Dat makate verre vakanties een stuk behapbaarder. En heel realistisch gezien klopt het ook gewoon.
Maar blij als ze er zondag weer is.
Lekker onder mijn eigen hoede weer.
Zit nu in frankrijk... ook steeds minder the place to be als ik het zo hoor.
Dank voor de uitlegquote:Op zondag 16 augustus 2020 08:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja hoor, je bent vrij om alle kleren te dragen die je nodig hebt. Ik heb vanochtend in m'n sportkleren en regenjas gelopen, want onder zo'n regenjas zweet het nogal![]()
Het is bijvoorbeeld ook prima om een shirt te dragen als je schouders kneiterverbrand zijn, of om een broekje te dragen als je ongesteld bent en niet wilt dat mensen dat draadje zien bungelenof je hebt het simpelweg koud en wilt iets aan, allemaal prima
![]()
Je moet alleen niet in badkleding in het zwembad gaan. Maar functionele kleding kan daar ook: we hebben zat kinderen in zwemvesten en UV-shirtjes.
Zeker aangezien er ook kinderen tussen zaten....dan ga je toch niet vals spelen.quote:Op zondag 16 augustus 2020 08:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Klinkt... eerlijk naar de andere passagiers toe.![]()
Het was vast een gaaf kado (ik wil het ook nog ooit doen), maar niet nu. Op minder dan 1,5m zonder medisch mondkapje, ook zonder dat ik een chronische ziekte heb. Dat beschouw ik als niet-noodzakelijk.
Ze heeft een eigen telefoon maar stuurt bewust geen foto’s ivm niet onbeperkt dataquote:Op zondag 16 augustus 2020 09:37 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Begrijp ik heel goed, het blijft gewoon moeilijk, die tijd zonder kindzeker nu in deze onzekere tijden. Maar nog een week is te overzien gelukkig! Heb je contact met je ex als je dochter daar is (of is ze inmiddels zelf oud genoeg voor een telefoon)? Het helpt mij altijd erg als ik af en toe fotootjes of een verslagje krijg
Mja maar dit is anders....quote:Op zondag 16 augustus 2020 10:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zeker aangezien er ook kinderen tussen zaten....dan ga je toch niet vals spelen.
Sowieso niet maar goed.
En ik snap ook niet dat iemand die een paar dagen gelegen hier roept hoe erg hij op let, dat ie nu dit gaat doen.
Hmm lastig.. gelukkig heb je nog evengjesquote:Op zondag 16 augustus 2020 09:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja, Parijs en regio Marseille zijn rode zones qua corona.
Ik ga m'n terugreis over twee weken waarschijnlijk over Duitsland of Zwitserland doen en niet via Parijs - vanaf hier kan ik ook met de trein naar Frankfurt of Basel. Via Frankfurt is iets korter, maar kan ik alleen vinden voor de zondag en ik wil eigenlijk op zaterdag gaan. Ik heb nog twee weken om dat uit te puzzelen
ik weet idd dat ik op mn werk (denk duizend mensen daar in 24 uur) het onmogelijk is afstand te houden! ik heb al maanden niemand meer in huis gehad en ga zelf ook niet op visite.... boodschappen do ik wel zelf.... dingen zijn lastig somsquote:Op zondag 16 augustus 2020 10:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zeker aangezien er ook kinderen tussen zaten....dan ga je toch niet vals spelen.
Sowieso niet maar goed.
En ik snap ook niet dat iemand die een paar dagen gelegen hier roept hoe erg hij op let, dat ie nu dit gaat doen.
Van welk station naar welk station ga je? Ik vind dat altijd wel leuke om te puzzelenquote:Op zondag 16 augustus 2020 09:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ga m'n terugreis over twee weken waarschijnlijk over Duitsland of Zwitserland doen en niet via Parijs - vanaf hier kan ik ook met de trein naar Frankfurt of Basel. Via Frankfurt is iets korter, maar kan ik alleen vinden voor de zondag en ik wil eigenlijk op zaterdag gaan. Ik heb nog twee weken om dat uit te puzzelen
Daar is een toepasselijke naam voor...quote:Op zondag 16 augustus 2020 08:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Klinkt... eerlijk naar de andere passagiers toe.![]()
Zoals ik afgelopen week al zei, ieder mens maakt voor zichzelf uitzonderingen. En hoe langer je dingen niet 'mag', hoe beter je hersens worden in het goedpraten van die paar uitzonderingen.quote:Op zondag 16 augustus 2020 10:10 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja maar dit is anders....
Dat zeggen die andere mensen net zo
Al met al.. golfer is net een mens..
net als degene waar ie soms zo op spuugt.
Eerst boemeltje naar Dijon, van daar verder (dus vertrek vanaf Dijon niet eerder dan 10:00). Aankomststation in NL boeit niet zo, dat los ik daar wel opquote:Op zondag 16 augustus 2020 10:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Van welk station naar welk station ga je? Ik vind dat altijd wel leuke om te puzzelen![]()
Heb je de app van DB al? Dat is echt de beste wat betreft vind ik
Ik ga idd pas een kleine week van tevoren reserveren. Iemand anders die hier werkt had al geboekt, via Parijs, en heeft nu dus twijfels en spijt. Ik kan straks gewoon kiezen wat het handigst is, Frankfurt of Basel en desnoods een overnachting in Duitsland als het op één dag niet past. Zekerheid is lekker, maar dat krijg je toch niet met de corona. Dan beter flexibiliteit.quote:Op zondag 16 augustus 2020 10:11 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm lastig.. gelukkig heb je nog evengjes
En wie weet hoe de status dan is ook... denk dat ik op tijd zou uitzoeken wat kan.. en pas last minute reserveringen zou maken.
(Tenzij iets dat structureel schaars is natuurlijk... maar dat zal qua reizen wel meevallen nu denk ik?)
Ben ik met je eens hoor. Ieder mens heeft ruimte en afleiding nodig en binnen de grenzen kan best veel.quote:Op zondag 16 augustus 2020 10:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zoals ik afgelopen week al zei, ieder mens maakt voor zichzelf uitzonderingen. En hoe langer je dingen niet 'mag', hoe beter je hersens worden in het goedpraten van die paar uitzonderingen.
Hier gaat de rem er weer flink op per vandaag. Afgelopen weken zijn we regelmatig uit eten geweest, drie keer in een winkel voor de lol (de overkapping), dagje Sigme/Duitsland, Appeltern, gisteren naar mijn tante. Allemaal niet noodzakelijk. Het was even fijn om die rem er voorzichtig wat af te halen maar het kan gewoon niet meer in mijn ogen.
Natuurlijk.. af en toe moet je wel even.quote:Op zondag 16 augustus 2020 10:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zoals ik afgelopen week al zei, ieder mens maakt voor zichzelf uitzonderingen. En hoe langer je dingen niet 'mag', hoe beter je hersens worden in het goedpraten van die paar uitzonderingen.
Hier gaat de rem er weer flink op per vandaag. Afgelopen weken zijn we regelmatig uit eten geweest, drie keer in een winkel voor de lol (de overkapping), dagje Sigme/Duitsland, Appeltern, gisteren naar mijn tante. Allemaal niet noodzakelijk. Het was even fijn om die rem er voorzichtig wat af te halen maar het kan gewoon niet meer in mijn ogen.
Oh ja, vroeg er niet iemand naar de overkapping? Vast Kaatje. We willen een overkapping achter het huis, aan de sloot. Je kijkt er dan in vanuit het keukenraam, daar komt hij schuin voor te staan. We kunnen maximaal 4*9 meter kwijt en willen minimaal 3.5*6m.
We hebben afgelopen weken gelet op houtsoorten, op houtverbindingen, op de manieren hoe de planken bevestigd zijn, op dakbedekking, op kleuren en op de vorm van de overkapping. Hopelijk lukt het om er begin volgend jaar een te laten plaatsen.
Kan, maar dan gaat het puur om veiligheid en heeft hij dus niks ‘besproken met de chauffeurquote:Op zondag 16 augustus 2020 10:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Grote kans dat in de heli wel een volwassene voor moet zitten. In de vs moest ik voor omdat ik hetzelfde woog als de piloot en in Zambia moest ik achterin en iemand anders voorin omdat zij gelijk gewicht had als de piloot
Slimquote:Op zondag 16 augustus 2020 10:52 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ga idd pas een kleine week van tevoren reserveren. Iemand anders die hier werkt had al geboekt, via Parijs, en heeft nu dus twijfels en spijt. Ik kan straks gewoon kiezen wat het handigst is, Frankfurt of Basel en desnoods een overnachting in Duitsland als het op één dag niet past. Zekerheid is lekker, maar dat krijg je toch niet met de corona. Dan beter flexibiliteit.
Goed bezig dusquote:Op zondag 16 augustus 2020 10:52 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ga idd pas een kleine week van tevoren reserveren. Iemand anders die hier werkt had al geboekt, via Parijs, en heeft nu dus twijfels en spijt. Ik kan straks gewoon kiezen wat het handigst is, Frankfurt of Basel en desnoods een overnachting in Duitsland als het op één dag niet past. Zekerheid is lekker, maar dat krijg je toch niet met de corona. Dan beter flexibiliteit.
Er waren meer volwassenen natuurlijk.quote:Op zondag 16 augustus 2020 10:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Kan, maar dan gaat het puur om veiligheid en heeft hij dus niks ‘besproken met de chauffeur‘ (die trouwens piloot heet)
Een veranda is als het aan je huis zit volgens mij. Onze overkapping komt op een meter of 7-8 van het huis.quote:Op zondag 16 augustus 2020 10:53 schreef Tele6 het volgende:
Leuk @:Lucky_Strikeheet het dan een veranda, of had je dan ook een vlonder moeten hebben?
Ditquote:Op zondag 16 augustus 2020 11:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind je camping-updates leuk om te lezen trouwens![]()
Oh, dat klinkt geweldigquote:Op zondag 16 augustus 2020 11:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Heet dat niet een pergola?
Vroegere vrienden hadden een enorme tuin, en geld teveel (door een rare uitkoop constructie moesten ze in 1x veel geld uitgeven aan hun nieuwe huis en tuin). Het achterste deel van hun tuin hadden ze een paar dakplatanen, joekel van een eettafel eronder. Het was aan de rand van een industrieterrein dus in het weekend geen geluid. Je waande je compleet in Italië, 10 man aan een tafel,
Zeker tof!quote:Op zondag 16 augustus 2020 11:30 schreef Candaasje het volgende:
Wel tof: de Vlaamse overheid heeft bepaald dat we het leerkrediet van vakken vanuit het tweede semester waarvoor we niet slagen, terug krijgen. (Dus die kosten je geen studiepunten als je ze niet haalt. Je krijgt gee geld terug, maar je 'mandje' met studiepunten raakt wat minder leeg). Wegens COVID-19.
Ik hoop er voor slechts 1 vak gebruik van te maken, en in het ongunstige geval 2, maar dat zijn toch weer 5-12 studiepunten die ik dan terugkrijg/niet verspeeld heb.
Bij de Bauhaus hebben ze ook op een staal / alu constructie gebaseerde overkappingen met metalen lamellen als dak die open en dicht kunnen.quote:Op zondag 16 augustus 2020 10:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh ja, vroeg er niet iemand naar de overkapping? Vast Kaatje. We willen een overkapping achter het huis, aan de sloot. Je kijkt er dan in vanuit het keukenraam, daar komt hij schuin voor te staan. We kunnen maximaal 4*9 meter kwijt en willen minimaal 3.5*6m.
We hebben afgelopen weken gelet op houtsoorten, op houtverbindingen, op de manieren hoe de planken bevestigd zijn, op dakbedekking, op kleuren en op de vorm van de overkapping. Hopelijk lukt het om er begin volgend jaar een te laten plaatsen.
Bedoel je niet een prieel?quote:Op zondag 16 augustus 2020 11:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Heet dat niet een pergola?
Vroegere vrienden hadden een enorme tuin, en geld teveel (door een rare uitkoop constructie moesten ze in 1x veel geld uitgeven aan hun nieuwe huis en tuin). Het achterste deel van hun tuin hadden ze een paar dakplatanen, joekel van een eettafel eronder. Het was aan de rand van een industrieterrein dus in het weekend geen geluid. Je waande je compleet in Italië, 10 man aan een tafel,
Ja, gaat best heel goed. Het helpt wel om een vaststaande dagbesteding en verantwoordelijkheid te hebben, dan voel ik me goed aan het eind van de dag. Soms vind ik het bloot zijn wel lastig - er is de laatste dagen een meneer op de camping die telkens opmerkingen maakt die nog nét kunnen en dat is niet fijn. (Dingen als, oh je hebt kleren aangetrokken, wat jammer nou, had je het koud dan? op een beetje een dubieuze toon. Of: je bent het niet zo gewend om in je blootje te lopen hè, maar het is oké om jezelf te laten zien hoor - 1. waar bemoeit hij zich mee en 2. de toon waarop isquote:Op zondag 16 augustus 2020 10:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Slim
Je camping klinkt leuk en relaxed. Gaat het met jou ook goed daar?
Vegan worstjes met kaas, nepkaas dan?quote:Op zondag 16 augustus 2020 11:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zeker tof!
Ik had fijne veganworstjes van Crisp, met chili en kaas. Goede structuur. Niet melig.
Dat ken ik wel, kiezen door eliminatie. Niks mis mee denk ik. Als je dat vaak genoeg doet, leer je je eigen smaak ook beter kennen.quote:Op zondag 16 augustus 2020 11:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Een veranda is als het aan je huis zit volgens mij. Onze overkapping komt op een meter of 7-8 van het huis.
Vlonders komen er misschien wel. Maar over tegels enzo moet ik me nog buigen.
Ik vind dit soort dingen behoorlijk moeilijk. Ik heb niet echt een smaak. Mijn smaak ontwikkelt zich door een proces van eliminatie. Alles dat ik niet leuk vind, valt af en dan blijft er uiteindelijk iets over.
En J boeit het allemaal niets en dat maakt het ook niet makkelijker. Dit vindt hij nog wel een aardig project dus hij gaat wel mee kijken, dat is gelukkig wel gezellig. Maar de Tuinen van Appeltern vond hij echt totaal niet boeiend
Ik vind je camping-updates leuk om te lezen trouwens![]()
Dan neem ik aan dat je zaterdag de 29e wil?quote:Op zondag 16 augustus 2020 09:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Klinkt goed.. maar alleen voor alleen met dochter dan.quote:Op zondag 16 augustus 2020 11:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zeker tof!
Ik had fijne veganworstjes van Crisp, met chili en kaas. Goede structuur. Niet melig.
Ergens is het ook een beetje raar.. vegan worst.quote:Op zondag 16 augustus 2020 11:30 schreef Candaasje het volgende:
Is dat niet koud @:Tele6 , in de regen met 18graden het zwembad in moeten? (En er weer uit...)
@:Uhmmpie: Haha, de echte. Vegan worst-vervangers vind ik eigenlijk zelden echt lekker. Hoewel ik die van Beyond (deze in dit geval wat in elkaar gezakte gevallen) nog niet geprobeerd heb.
Wel tof: de Vlaamse overheid heeft bepaald dat we het leerkrediet van vakken vanuit het tweede semester waarvoor we niet slagen, terug krijgen. (Dus die kosten je geen studiepunten als je ze niet haalt. Je krijgt gee geld terug, maar je 'mandje' met studiepunten raakt wat minder leeg). Wegens COVID-19.
Ik hoop er voor slechts 1 vak gebruik van te maken, en in het ongunstige geval 2, maar dat zijn toch weer 5-12 studiepunten die ik dan terugkrijg/niet verspeeld heb.
Natuurlijk is het volslagen debiel om nu met zo'n grote groep naar Griekenland te gaan. Maar hij heeft wel een punt dat je als vereniging niet zomaar wat te zeggen hebt als een dispuut op vakantie gaat. En niet meedoen aan de introductie is desastreus voor het werven van nieuwe leden, zeker nu. Maar ik begrijp ook wel dat Rutger een voorbeeld wil stellen en niet allerlei deuren open wil laten voor dit soort escapades.quote:Op zondag 16 augustus 2020 11:48 schreef derLudolf het volgende:
https://nos.nl/l/2344225
Wat een Calimero gedrag van studentenverenigingen toch weer
Dat de hele vereniging per direct is uitgesloten van deelname aan de introductieweek noemt S.S.R.-voorzitter Jelle Mooij buitenproportioneel
Als sowieso 26/47 vakantiegangers/leden besmet zijn kun je je blijkbaar niet aan de maatregelen houden.
Je hebt niks te zeggen over of ze op vakantie gaan inderdaad. Van op vakantie gaan krijg je niet direct Corona. Wel van hoe je je daar gedraagt...quote:Op zondag 16 augustus 2020 12:26 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Natuurlijk is het volslagen debiel om nu met zo'n grote groep naar Griekenland te gaan. Maar hij heeft wel een punt dat je als vereniging niet zomaar wat te zeggen hebt als een dispuut op vakantie gaat. En niet meedoen aan de introductie is desastreus voor het werven van nieuwe leden, zeker nu. Maar ik begrijp ook wel dat Rutger een voorbeeld wil stellen en niet allerlei deuren open wil laten voor dit soort escapades.
Zaterdag de 29e idd. De app werkt prachtig hier, heel erg bedankt voor die tip!quote:Op zondag 16 augustus 2020 12:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat je zaterdag de 29e wil?
TGV 9898
10:05 Dijon - 10:55 Belfort Montbéliard
TGV 9583
12:27 Belfort Montbéliard - 15:58 Frankfurt (M)
ICE122
16:29 Frankfurt (M) - 19:28 Arnhem
Ik zou zelf liefst via Basel gaan, met een EuroCity pal langs de Rijn.![]()
"Vroeger" kon ik nooit iets vinden op de site van NS internationaal, sindsdien gebruik ik de app van DB of hun website. App gebruikt volgens mij minder data, dus is makkelijker met brak internet en je kunt je "Reiseauskunft" opslaan zodat het offline beschikbaar blijft.
App is in het Engels, tenzij je Android in het Duits is
Maar het bestuur van een vereniging heeft toch niet per se invloed op hoe leden van een dispuut zich gedragen? En ja, natuurlijk is corona desastreuser maar dat geldt ook voor een sportclub die niet open mag bijvoorbeeldquote:Op zondag 16 augustus 2020 12:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je hebt niks te zeggen over of ze op vakantie gaan inderdaad. Van op vakantie gaan krijg je niet direct Corona. Wel van hoe je je daar gedraagt...
Wat leden minder is minder desastreus als deze hele Corona.
Over Frankfurt is ook sneller (toch Ludolf?) omdat de trein op dat traject echt heel hard mag.quote:Op zondag 16 augustus 2020 12:33 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Zaterdag de 29e idd. De app werkt prachtig hier, heel erg bedankt voor die tip!
Over Frankfurt lijkt een (soms nogal krappe) overstap minder te hebben, dus dat is wel fijner.
Ik ga eens overleggen met de campingbazen of ze het erg vinden om me om 7:15 op het station hier af te zetten, dan ben ik half 8 's avonds in Arnhem
Dan heb ik op Basel 12 minuten, ik weet niet of dat safe is. Met internationale treinen en zo heb ik toch graag wat langere overstaptijdquote:Op zondag 16 augustus 2020 12:26 schreef derLudolf het volgende:
@:Tele6
Ik zou
Dijon-Mulhouse (TGV9898)
Mulhouse-Basel SBB (boemeltje)
Basel SBB - Köln Hbf (EC 8)
Köln Hbf - Arnhem CS (ICE122)
Vertrektijd en aankomst zijn hetzelfde zoals je aan de treinnummers kunt zien, route is veel mooier.
In dit filmpje zo vanaf 5 minuten zie je dat je een heel eind echt vlak langs de Rijn rijdt
Klopt, scheelt een overstap, maar ja, je staat wel anderhalf uur op Belfort-Montbéliard. Nog nooit van gehoord, maar het lijkt me een soort Wanne-Eickel Hbf maar dan iets minder vervallen.quote:Op zondag 16 augustus 2020 12:33 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Zaterdag de 29e idd. De app werkt prachtig hier, heel erg bedankt voor die tip!
Over Frankfurt lijkt een (soms nogal krappe) overstap minder te hebben, dus dat is wel fijner.
Ik ga eens overleggen met de campingbazen of ze het erg vinden om me om 7:15 op het station hier af te zetten, dan ben ik half 8 's avonds in Arnhem
Zou sneller moeten zijn ja, maar als je vervolgens een overstap van anderhalf uur hebt schiet je daar weinig mee opquote:Op zondag 16 augustus 2020 12:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Over Frankfurt is ook sneller (toch Ludolf?) omdat de trein op dat traject echt heel hard mag.
In mijn ervaring wel, en als ze vertraging hebben dan zijn ze heel communicatief en denken mee. Basel SBB is geen groot station.quote:Op zondag 16 augustus 2020 12:36 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dan heb ik op Basel 12 minuten, ik weet niet of dat safe is. Met internationale treinen en zo heb ik toch graag wat langere overstaptijd
Hmmm, de optie met langere overstaptijd via Frankfurt zie ik alleen voor de zondag. Dan moet ik het misschien toch maar doen met die 12 minuten, en hopen dat de Zwitserse spoorwegen zich Zwitsers gedragen
Wie bang leeft zal bang stervenquote:Op zondag 16 augustus 2020 12:36 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dan heb ik op Basel 12 minuten, ik weet niet of dat safe is.
Normaal gesproken maakt het me geen klap uit of ik treinen mis en zo, als ik uiteindelijk maar min of meer terechtkom waar ik heen wilde. Maar nu met de corona heb ik weinig zin om van alles te moeten gaan zoeken en doen. Ik wil dat mijn reis zo soepel en zeker mogelijk gaat.quote:Op zondag 16 augustus 2020 12:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wie bang leeft zal bang sterven
We was ergens een website waarmee je kon zien hoe pünktlich treinen de afgelopen tijd hebben gereden.
Ik heb nog nooit van Zugbindung gehoordquote:Overigens vervalt je Zugbindung mocht je en Basel te trein missen en kun je elke willekeurige trein pakken vanaf dat moment, alleen even op gereserveerd stoelen letten dan.
Oeiquote:Ik heb zelf ooit eens een EC van Wroclaw naar Hamburg genomen. Twee locomotief wissels, een stuk dieselend over enkelspoor en een overstap van 20 minuten in Hamburg. Toen ik al had geboekt lieten ze me in het treintopic weten dat die trein de afgelopen tijd vaker niet dan wel op tijd was aangekomen
(Overstap wel gehaald gelukkig)
Vertaald betekent het treinbinding, in NL heb je die niet, je koopt een kaartje Groningen Maastricht en je kijkt maar hoe laat je vertrekt en of je dat in een stoptrein of een IC doetquote:Op zondag 16 augustus 2020 12:52 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Normaal gesproken maakt het me geen klap uit of ik treinen mis en zo, als ik uiteindelijk maar min of meer terechtkom waar ik heen wilde. Maar nu met de corona heb ik weinig zin om van alles te moeten gaan zoeken en doen. Ik wil dat mijn reis zo soepel en zeker mogelijk gaat.
[..]
Ik heb nog nooit van Zugbindung gehoordbetekent dat dat als je gereserveerd hebt en de trein mist, je een soortgelijke trein mag nemen zonder dat je een nieuwe reservering moet maken?
[..]
Oei![]()
Hoe ver is het naar school dan?quote:Op zondag 16 augustus 2020 10:54 schreef Uhmmpie het volgende:
Dat betekend dat dochterlief dus weer met het ov moet.. dat vind ik alweer een stuk minder.
Dat dus @Tele6, ik zou dat ook even bij de campingbaas aangeven, stel dat die man volgend jaar weer komt en er is een andere vrijwilliger die niet zo mondig is als jijquote:Op zondag 16 augustus 2020 12:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind die opmerkingen niet net kunnen Tele. Al helemaal niet op een nudistencamping.
Oh ja dat is wel een eindje als het regent. Waarom zo ver weg? Dacht dat in het westen alles dichtbij wasquote:
Nouja.. nee.. niet altijd dusquote:Op zondag 16 augustus 2020 13:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh ja dat is wel een eindje als het regent. Waarom zo ver weg? Dacht dat in het westen alles dichtbij was
Dat moest ik ook nog zeggen.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat dus @:Tele6, ik zou dat ook even bij de campingbaas aangeven, stel dat die man volgend jaar weer komt en er is een andere vrijwilliger die niet zo mondig is als jij
quote:Op zondag 16 augustus 2020 12:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind die opmerkingen niet net kunnen Tele. Al helemaal niet op een nudistencamping.
Wat ik vooral bedoelde is dat andere mensen dingen van ongeveer dezelfde strekking zeggen, op een heel andere toon en in een andere context, en dat het dan heel oké is. Daardoor voelt het alsof het op de rand van wel/niet kunnen zit.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat dus @:Tele6, ik zou dat ook even bij de campingbaas aangeven, stel dat die man volgend jaar weer komt en er is een andere vrijwilliger die niet zo mondig is als jij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |