Top! Van Holland Vriezenveen idd. Vreemd, naar mijn wetens zat daar eerst wel toevoegingen in. Maar goed, dit is ‘mquote:Op woensdag 2 december 2020 19:39 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Deze is 100% tarwebloem volgens de omschrijving.
Bestel overigens vaak bij Bouwhuis zonder problemen hoor. Vandaag hebben ze alleen een beetje problemen met de site lijkt het.
Volgens de sticker op de zak zit er niets anders in dan tarwe. Ik heb hem bij de molen in IJsselstein gehaald.quote:Op woensdag 2 december 2020 19:32 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Ja snap ik. Het is alleen moeilijk om (Franse) t65 in Nederland te vinden zonder additieven. Ik ben opzoek naar zonder.
Geur, kleur, houdbaarheid en stabiliteit van het deeg.quote:Op woensdag 2 december 2020 20:39 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Volgens de sticker op de zak zit er niets anders in dan tarwe. Ik heb hem bij de molen in IJsselstein gehaald.
Ik wist niet eens dat er vaak additieven in zitten, wat is het nut daarvan?
Kan ook bij de Zuidmolen. Die hebben vrijwel alles. https://www.de-zuidmolen.(...)ans-t65-label-rouge/quote:Op woensdag 2 december 2020 19:32 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Ja snap ik. Het is alleen moeilijk om (Franse) t65 in Nederland te vinden zonder additieven. Ik ben opzoek naar zonder.
http://www.lekkers.nu/overheerlijke-kerstol-van-cees-holtkamp/quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:17 schreef Yinny het volgende:
Heeft iemand het ultieme kerststol recept?
Zonder geconfijt fruit...
Dank!quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:25 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
http://www.lekkers.nu/overheerlijke-kerstol-van-cees-holtkamp/
gekonfijt fruit er uit laten als je dat niet wil
https://www.kochbar.de/re(...)Schwiegermutter.htmlquote:Op vrijdag 11 december 2020 14:17 schreef Yinny het volgende:
Vullingen nooit in 1x er doorheen doen, juist omdat het veel te veel kan zijnquote:Op maandag 14 december 2020 21:14 schreef Yinny het volgende:
Holtkamp kerststol gemaakt. Ben er niet heel blij mee. Ik kreeg de vulling niet goed door het deeg. Het was echt te veel, hoe ik het ook probeerde om er een bol van te maken, het scheurde. Zelfs nog extra deeg gemaakt, zodat het iets beter lukte. Ik heb een soort van gatenbrood gemaakt. Smaak was goed, maar ga toch ook een ander recept proberen.
Ik maak altijd die van Levine, uit haar eerste boek. Maar dan zonder spijsquote:Op vrijdag 11 december 2020 14:17 schreef Yinny het volgende:
Ja, ik wilde eerst vulling eruit vissen, maar dan kwam er ook stukjes deeg mee. Ik had eerst deeg uitgerold, gedeelte vulling erop, vouwen, uitrollen, meer vulling, weer vouwen..dan meer kneden. Maar het werd niet echt een mooi geheel.quote:Op maandag 14 december 2020 21:34 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Vullingen nooit in 1x er doorheen doen, juist omdat het veel te veel kan zijn
We zijn maar met 2 eters hier en ze zijn te lelijk om weg te geven, ik ben nog wel even bezig om het perfecte recept te vindenquote:
Daarom dat ik dit recept ook linkquote:Op donderdag 17 december 2020 19:31 schreef Yinny het volgende:
[..]
We zijn maar met 2 eters hier en ze zijn te lelijk om weg te geven, ik ben nog wel even bezig om het perfecte recept te vinden
Volgens mij noemen ze het in Amerika en engeland allebei marzipan. Je hebt blikken marizpan waar eigenlijk een soort spijs (iets fijner) in zit.quote:Op donderdag 17 december 2020 19:32 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Daarom dat ik dit recept ook link
Wat mij vooral opvalt is dat ie voor marsepein gaat ipv spijsmaar in de US is spijs waarschijnlijk niet zo bekend. Goed bijna hetzelfde natuurlijk.. Maar toch ook wel weer een verschil.
Gewoon bakken en invriezen inderdaad. Het is gewoon brood, en brood kun je prima invriezen.quote:Op zaterdag 26 december 2020 15:33 schreef Holyme het volgende:
Ik wil de eerder genoemde no-kneads eens proberen, maar eet zelf niet zoveel brood. Dus kan ik ze afgebakken invriezen, of het recept gewoon verminderen? In het laatste geval, 1 gram gist op 400gr, wordt het dan gewoon een snufje gist als ik die 400gr verminder?
Top, dankjewel! Straks even langs de winkelquote:Op zaterdag 26 december 2020 16:50 schreef qltel het volgende:
[..]
Gewoon bakken en invriezen inderdaad. Het is gewoon brood, en brood kun je prima invriezen.
Uiteraard kun je het recept ook aanpassen. Gewoon op het gevoel minder gist gebruiken. En wil je het afwegen, weeg dan die ene gram af. Wil je 200 gram meel gebruiken, verdeel dat hoopje gist dan in 2 delen en gebruik 1 deel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |