Pciesquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja als je zo gaat redeneren... De meeste tijd dat je in de slaapkamer bent heb je de ogen toch dicht
zefl uitgekozen, had een voucher van die toko. was in totaal incl laten behangen 150 kwijt. Waarvan 50 voor 't plakkenquote:Mooie foto, zelf gemaakt of zelf uitgekozen?
Nou inderdaad, ik wil best veel doen en zo, maar straten heb ik een hekel aan.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:50 schreef Gieliovd het volgende:
Ik vind stratenmaker spelen zo'n kudwerk![]()
Heerlijk juistquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:50 schreef Gieliovd het volgende:
Overkapping in de grond gezet, nu achterlijk dikke tegels terug leggen in patroon....
Uiteraard 6 tegels zaagwerk rondom de palen![]()
Mjaaa we klooien lekker door
Zagen is kut ja, maar ik vind straatwerk altijd wel leuk hoor.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 12:50 schreef Gieliovd het volgende:
Overkapping in de grond gezet, nu achterlijk dikke tegels terug leggen in patroon....
Uiteraard 6 tegels zaagwerk rondom de palen![]()
Mjaaa we klooien lekker door
Als je maar goede spulletjes hebt is alles te overzienquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 14:38 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Zagen is kut ja, maar ik vind straatwerk altijd wel leuk hoor.
Nee ivm Corona beperk ik m'n contactenquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 15:31 schreef Puala het volgende:
Ik heb hier nog een oprit die opnieuw moet, gegadigden?
Dat zal het ook zijn... De stukjes waar ik mee bezig ben geweest waren altijd verzakte hoekjes die er opnieuw in moesten en dan pastte het natuurlijk weer nietquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 15:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je maar goede spulletjes hebt is alles te overzien
Oh jij hebt zo'n ding:quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 15:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heeft de betonboer die mijn vloer heeft gestort ook. Is wel heel tofquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 17:26 schreef FranticDJ het volgende:
Hier om de hoek hebben ze een betonnen oprit gestort. Ziet er bijna uit als natuursten, zeer mooiInclusief ingefreesde 'naden' enzo.
Het overwegen waard voor de toekomst.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 17:31 schreef Puala het volgende:
[..]
Heeft de betonboer die mijn vloer heeft gestort ook. Is wel heel tof
Meters makenquote:
ja die derde rij had er dan ook moeten liggen hequote:Op zaterdag 15 augustus 2020 17:50 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Meters maken!
Hier hebben ze rondom de fabriek ook een paadje aangelegd met twee stelconplaten naast elkaar; presteert men het nog om er geregeld met de heftruck precies naast het pad in het zand weg te zakken
Mocht niet van het waterschap; dat was dan weer tekort langs het afwateringskanaaltje; dat moest dan weer beschoeid worden. Werd het allemaal erg duur vanquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 17:52 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
ja die derde rij had er dan ook moeten liggen he
quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 18:00 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Mocht niet van het waterschap; dat was dan weer tekort langs het afwateringskanaaltje; dat moest dan weer beschoeid worden. Werd het allemaal erg duur van
Ik wil best een offerte komen maken hoorquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 15:31 schreef Puala het volgende:
Ik heb hier nog een oprit die opnieuw moet, gegadigden?
Klopt, en de handigheidjes een beetje kentquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 15:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hanteren ze het principe "ketting strak is gebak ook"?quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 17:50 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Meters maken!
Hier hebben ze rondom de fabriek ook een paadje aangelegd met twee stelconplaten naast elkaar; presteert men het nog om er geregeld met de heftruck precies naast het pad in het zand weg te zakken
Dat lijkt ook mooier als dat het is, althans volgens wat stratenmakers die ik ken die wel eens met zo'n ding hebben gewerkt. Je hebt heel wat meer stenen op een dag in je handen. Je knieën of rug gaan er misschien minder aan, maar je polsen krijgen veel meer te verduren.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 17:25 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Oh jij hebt zo'n ding:
[ afbeelding ]
Hoebedoel je ?quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 18:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hanteren ze het principe "ketting strak is gebak ook"?Misschien maar eens invoeren
Die heftruck komt er niet vanzelf uit lijkt me? Ketting er aan en er uit slepen. Oftewel, ketting strak = gebakquote:
Dan máák je het pas ehquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 15:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat zal het ook zijn... De stukjes waar ik mee bezig ben geweest waren altijd verzakte hoekjes die er opnieuw in moesten en dan pastte het natuurlijk weer niet
Grote oppervlakte op vlakke ondergrond met nieuwe stenen zal anders zijn.
Stelcon platen is leuker, dan zie je tenminste wat gebeuren
Nein, ik heb een straathamer.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 17:25 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Oh jij hebt zo'n ding:
[ afbeelding ]
Ik had pas nog een akkefietje met een kraan; ik dacht dat ergens rijplaten lagen, maar die hadden ze zó netjes weggehaald dat je het niet zagquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 18:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hanteren ze het principe "ketting strak is gebak ook"?Misschien maar eens invoeren
Ah zoquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 18:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die heftruck komt er niet vanzelf uit lijkt me? Ketting er aan en er uit slepen. Oftewel, ketting strak = gebak
Oepsquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 18:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik had pas nog een akkefietje met een kraan; ik dacht dat ergens rijplaten lagen, maar die hadden ze zó netjes weggehaald dat je het niet zag![]()
Je kon zeg maar onder de voorbumper door lopen
Wel makkelijk instappenquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 18:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik had pas nog een akkefietje met een kraan; ik dacht dat ergens rijplaten lagen, maar die hadden ze zó netjes weggehaald dat je het niet zag![]()
Je kon zeg maar onder de voorbumper door lopen
Mjah, beetjequote:
Ik weet niet hoe je je dat visualiseert, maar ik moest springen toen ik eenmaal 'wist' dattie niet ging rollen. Da's niet overdreven handig hoorquote:
Maareh, zakten je stempels weg waardoor de achterkant omhoog ging? Of zakte je met de gehele kraan weg in het zand? Ik lees het eerste in je post maar Ludolf geloof ik het 2dequote:Op zaterdag 15 augustus 2020 18:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, beetje
[..]
Ik weet niet hoe je je dat visualiseert, maar ik moest springen toen ik eenmaal 'wist' dattie niet ging rollen. Da's niet overdreven handig hoor
Oh, wacht, ik dacht dat je helemaal weggezakt was.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 18:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, beetje
[..]
Ik weet niet hoe je je dat visualiseert, maar ik moest springen toen ik eenmaal 'wist' dattie niet ging rollen. Da's niet overdreven handig hoor
Nee, ik reed een hellinkje op een zandput uit.. op dat hellinkje lagen in de ochtend nog rijplaten, type 'scheepshuid' 3 bij 9 meter ofzo, maar die knakkers met de shovels zijn zó gruwelijk handig met die dingen, dat ze ze weg kunnen halen zonder sporen bijna, dus dan zie je van een afstandje niet dat ze weg zijn, dus ik vlam met alle sperren erin dat holletje op en zie net ervoor dat ze weg zijn, maja zo hard remmen met dat ding in los zand betekent zéker scheppen, dus dan maar vol door.. Net voor ik boven was schuift links achter het hele talud weg, hij zakt weg, rechts voor steekt ie zijn neus in de lucht, en daar zit je danquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 18:44 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Maareh, zakten je stempels weg waardoor de achterkant omhoog ging? Of zakte je met de gehele kraan weg in het zand? Ik lees het eerste in je post maar Ludolf geloof ik het 2de
Mag altijdquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 18:03 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Ik wil best een offerte komen maken hoor
Had je een schone pendek bij?quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 18:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, ik reed een hellinkje op een zandput uit.. op dat hellinkje lagen in de ochtend nog rijplaten, type 'scheepshuid' 3 bij 9 meter ofzo, maar die knakkers met de shovels zijn zó gruwelijk handig met die dingen, dat ze ze weg kunnen halen zonder sporen bijna, dus dan zie je van een afstandje niet dat ze weg zijn, dus ik vlam met alle sperren erin dat holletje op en zie net ervoor dat ze weg zijn, maja zo hard remmen met dat ding in los zand betekent zéker scheppen, dus dan maar vol door.. Net voor ik boven was schuift links achter het hele talud weg, hij zakt weg, rechts voor steekt ie zijn neus in de lucht, en daar zit je dan![]()
![]()
Even gewacht of hij niet door ging rollen (ding is vrij nasty topzwaar), en toen heel snel eruit, stempels aan de grond (ook link, bediening zit op een niet fijne plek dan), zo veel mogelijk met de hydraulische vering levelen zodat de boel enigszins stabiel wordt, boel rustig assessen en weer adem halen en een plan de campagne verzinnen.
Anderhalf uur later stond ie weer zoals het hoort, zonder een krasje.. ik had wel gruwelijk mazzel dat ik echt álles bij de hand had daar; shovels, 2 dikke aardbolkrabbers, dumpers, materieel was er zat, met allemaal écht kundige vaklui eropen iedereen sprong er meteen bovenop
Niet nodig, ik ben niet zo bang aangelegd, anders was ik sowieso al niet in gereden 3 dagen ervoor.. er reden daar nog 2 andere kranen rond daar op dat moment, en die durfden er niet in, mietjesquote:
quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 20:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Niet nodig, ik ben niet zo bang aangelegd, anders was ik sowieso al niet in gereden 3 dagen ervoor.. er reden daar nog 2 andere kranen rond daar op dat moment, en die durfden er niet in, mietjes
Dit was een Terex; kraan voor ekte mannen. Liebherr is een sissybak.. die heb ik nu effies omdat ie een langere mast heeft, die Terex staat een paar km verderop.. die heeft niks te doen. Liebherr draait lekker, maar heeft nada speelruimte om gek mee te doen.. die Terex heb ik diverse keren op 150+% gehad, en dan geeft ie geen krimp.. Ik trok van de week 125% met die Liebherr (op reach), en toen stond ik op 2 stempels; kuthokquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 20:35 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
toch machtig hoor.. heb 1x zo'n Liebherr onderwagen verplaatst. Stond buiten bereik van de kranenMachtig hoor. beetje op krabsturing pielen.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 20:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dit was een Terex; kraan voor ekte mannen. Liebherr is een sissybak.. die heb ik nu effies omdat ie een langere mast heeft, die Terex staat een paar km verderop.. die heeft niks te doen. Liebherr draait lekker, maar heeft nada speelruimte om gek mee te doen.. die Terex heb ik diverse keren op 150+% gehad, en dan geeft ie geen krimp.. Ik trok van de week 125% met die Liebherr (op reach), en toen stond ik op 2 stempels; kuthok, en dan had ik nog een deel ingeschoven in de mast zitten zelfs..
Met de nieuwere kun je sowieso niks meer; als je die overbrugt (waar je voor uit moet stappen tegenwoordig) gaat alles op 10%, dan ben je wel even zoet met een wagentje vloerplatenquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 20:43 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
ja geen ervaring mee. Die liebherr hengeltjes waar ik mee werk kunnen niet op twee stempelsMaar die limietjes zijn wel vrij hard ja..
Maar ze kunnen wel omvallen
Ja zwijg me van dat gebigbrother... Bij ons ook steeds meer.. En dan de halve conclusiesquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 20:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Met de nieuwere kun je sowieso niks meer; als je die overbrugt (waar je voor uit moet stappen tegenwoordig) gaat alles op 10%, dan ben je wel even zoet met een wagentje vloerplatenEn buiten dat registreert hij dat niet alleen, maar hij meldt dat ook bij je baas.. die hangt dan binnen 2 minuten aan de foon. Gelukkig krijg ik bijna altijd ouwe meuk waar dat nog niet op zit.. en helaas dan meestal ook geen airco
![]()
Mooi werkquote:
Mjah ,het maakt me sowieso niet zo veel uit, maar ik ben niet zo van de 'kan niet'.. ik ben meer van het eerst proberen, en dan onderbouwd kunnen vertellen dat het niet lukt.. maar blijkbaar moeten we allemaal richting 'sorry', kan niet' .. klant pissig enzo.. niet leuk.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 20:54 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ja zwijg me van dat gebigbrother... Bij ons ook steeds meer.. En dan de halve conclusies
[..]
Mooi werk
Klein kraantjequote:Op zaterdag 15 augustus 2020 20:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Met de nieuwere kun je sowieso niks meer; als je die overbrugt (waar je voor uit moet stappen tegenwoordig) gaat alles op 10%, dan ben je wel even zoet met een wagentje vloerplatenEn buiten dat registreert hij dat niet alleen, maar hij meldt dat ook bij je baas.. die hangt dan binnen 2 minuten aan de foon. Gelukkig krijg ik bijna altijd ouwe meuk waar dat nog niet op zit.. en helaas dan meestal ook geen airco
![]()
Was pas nog in je regio:
[ afbeelding ]
Hmmm meestal doen die gasten het voorkomen alsof ze het heel druk hebben...quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 20:53 schreef Sounddragon het volgende:
En buiten dat registreert hij dat niet alleen, maar hij meldt dat ook bij je baas.. die hangt dan binnen 2 minuten aan de foon.
Ik ben net een hitman; ik werk voor anybody that pays the billquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 21:04 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Klein kraantje. Maareh overgestapt naar de zuiderburen?
SPOILER: Hier voor jou wat grotere:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op zondag 16 augustus 2020 07:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ben net een hitman; ik werk voor anybody that pays the bill![]()
100 tonner, psies een lekker maatjeIk zit nu op een 70, en dat hok waar ik mee aan het stunten was is een 40 tons sleutelhangertje
![]()
Heb je eigenlijk voor al die kranen nog aparte papieren nodig ? Of is dat allemaal weer ingedeeld in klasse op één certificaat ?SPOILER: Hier voor jou wat grotere:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of mag je alles bedienen ?![]()
Hmm.. nee, eigenlijk niet, als is voor SL's toch wel een extra cursusje aan te bevelen, want dat is wel even iets anders als dom knuppelrukken, maar in principe mag je als je TCVT W4-01 hebt, op alles draaien wat geen torenkraan is.. dat certificaat is wél anders.. kunstje is overigens gewoon hetzelfde, maar wat je bij normale kranen aan motoren, techniek en afstempelen en ondergrond enzo krijgt, krijg je bij een torenkraan aan elektriciteitsleer.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:49 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk voor al die kranen nog aparte papieren nodig ? Of is dat allemaal weer ingedeeld in klasse op één certificaat ?
Of mag je alles bedienen ?
Ik moest even googlen, maar dat is dus een curcus mobiele kraanmachinist.quote:
Hoezo elektriciteitsleer ?quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:58 schreef Sounddragon het volgende:
krijg je bij een torenkraan aan elektriciteitsleer
Ik weet wat het is, ik heb umquote:Op zondag 16 augustus 2020 14:07 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik moest even googlen, maar dat is dus een curcus mobiele kraanmachinist.
https://www.vtc.nl/opleiding/machinist-mobiele-kraan-tcvtw4-01/
Vakbekwaamheidscertifcaat
Indien het theorie- en praktijkexamen met positief gevolg wordt afgesloten, komt de kandidaat in het bezit van het vakbekwaamheidscertificaat Machinist Mobiele Kraan (TCVT/W4-01). Met dit vakbekwaamheidscertificaat mag de kandidaat de volgende machines bedienen: mobiele kraan op rupsen,autotruckkraan/ruwterreinkraan/weg-terreinkraan, grondverzetmachine met hijsfunctie, autolaadkraan met hijsfunctie en verreiker met hijsfunctie.
[..]
Hoezo elektriciteitsleer ?Dat heeft toch niets te maken met kranen ansich ?
Dat zou kunnen natuurlijkquote:Op zondag 16 augustus 2020 14:11 schreef Sounddragon het volgende:
Hoe denk je dat een torenkraan werkt? met hamstertjes in een loopwieltje?![]()
nee maar kan me wel iets in een loopwiel indenkenquote:Op zondag 16 augustus 2020 14:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik weet wat het is, ik heb um![]()
Hoe denk je dat een torenkraan werkt? met hamstertjes in een loopwieltje?![]()
Wat dL al zegt: je wordt wel geacht om het ding te kunnen fiksen in de basis, of storingen oplossen, dingetjes omzeilen, relaisje verwisselen, zekeringen e.d., dan is een beetje kennis van dat spul niet heel vervelend, als het allemaal op dikke prik werkt. eprom-zooi moet je aardig wat van weten, beetje mechanica, hoe meer je weet, hoe fijner het is.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:30 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat zou kunnen natuurlijk, tuurlijk weet ik wel dat zoiets met elektromotoren werkt.
Maar dat men dan heel specifiek zover daar dan op in gaat ..
het is zo zuur dat je dat pleuris eind naar boven moet om even een relais te resetten jaquote:Op zondag 16 augustus 2020 22:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat dL al zegt: je wordt wel geacht om het ding te kunnen fiksen in de basis, of storingen oplossen, dingetjes omzeilen, relaisje verwisselen, zekeringen e.d., dan is een beetje kennis van dat spul niet heel vervelend, als het allemaal op dikke prik werkt. eprom-zooi moet je aardig wat van weten, beetje mechanica, hoe meer je weet, hoe fijner het is.
Zet dan ook geen buitenlanders op dat dingquote:Op zondag 16 augustus 2020 22:34 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
het is zo zuur dat je dat pleuris eind naar boven moet om even een relais te resetten ja
je moest eens weten hoe vaak wij naar boven moeten omdat ze de opstartprocedure bij ons niet snappen..
(je moet eerst aan het PMS een start aanvraag doen, zodat er genoeg elektrisch vermogen beschikbaar is of komt.. indien nodig wordt er dan automatisch een extra generator gestart). Als dat lampje vast brandt, kan je de kraan starten..
Kan je soms zo simpel van wordenHeb nu in 6 talen die instructie ophangen.
Zijn in de haven normaliter niet onze eigen kraanmachinisten die laden/lossenquote:Op zondag 16 augustus 2020 22:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zet dan ook geen buitenlanders op dat ding
Is dat protocol? Klinkt bijzonder.quote:Op zondag 16 augustus 2020 23:05 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Zijn in de haven normaliter niet onze eigen kraanmachinisten die laden/lossen
scheepsbemanning is er in principe alleen om schip van a naar b te varen en het operationele in goede banen te leiden. Laad/Los operaties zijn in principe altijd voor stuwadoors.quote:Op zondag 16 augustus 2020 23:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Is dat protocol? Klinkt bijzonder.
Want wat is daar precies misgegaan?quote:Op zondag 16 augustus 2020 23:09 schreef FranticDJ het volgende:
Is overigens een puntje wat door het 'geintje' met die MSC Zoe weer behoorlijk aandacht krijgt.
opeenstapeling van problemen..quote:Op zondag 16 augustus 2020 23:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Want wat is daar precies misgegaan?
Mjah, maar daar kon de kraanmachinist niks aan doen.. en lashings zijn gemaakt voor storm, niet voor het geweld wat ontstaat als je effe gaat skippyballen met je bootje in de Noordzee.quote:Op zondag 16 augustus 2020 23:09 schreef FranticDJ het volgende:
Is overigens een puntje wat door het 'geintje' met die MSC Zoe weer behoorlijk aandacht krijgt.
En toch als je ze door hebt zijn ze goed te plaatsen hoor. Ik laat alleen altijd poten voor de achterkant mee bestellen, met die rails lukt t niet altijd om goed te plaatsen, zeker als de muren niet helemaal recht zijn.quote:Op maandag 7 september 2020 20:53 schreef derLudolf het volgende:
Afgelopen zaterdag bezig geweest met het plaatsen van een IKEA keuken in de kantoorruimte van onze stichting.
Je hebt voor relatief weinig geld een behoorlijk complete keuken. Plaatsen valt nog niet mee zeg
En de pootjes onder de kastjes, jemig, die zijn wel erg zielig in vergelijking met de poten die ik ken zeg. Dat is echt wel rommel
De pootjes voor bedoel je denk ik? Anders heb je alleen steun aan de achterkant en kun je de plint niet vast zettenquote:Op dinsdag 8 september 2020 08:04 schreef Makrolon het volgende:
[..]
En toch als je ze door hebt zijn ze goed te plaatsen hoor. Ik laat alleen altijd poten voor de achterkant mee bestellen, met die rails lukt t niet altijd om goed te plaatsen, zeker als de muren niet helemaal recht zijn.
Wat denk jequote:Op dinsdag 8 september 2020 09:11 schreef derLudolf het volgende:
Maar inderdaad, alles mooi strak tegen elkaar aan krijgen is nog niet heel simpel, maar ja zijn de kastjes niet haaks of de muren niet
quote:Op zondag 16 augustus 2020 07:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ben net een hitman; ik werk voor anybody that pays the bill![]()
100 tonner, psies een lekker maatjeIk zit nu op een 70, en dat hok waar ik mee aan het stunten was is een 40 tons sleutelhangertje
![]()
Crisis, wat hoog, die laatste foto.SPOILER: Hier voor jou wat grotere:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel mooi spul. Help je ook mee opbouwen? Of kom je jaanrijden met je auto als ie klaar staat, draai je een dagje en laat je het afbreken weer aan anderen over?
Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar die scharnieren van Blum waren wel "Ikea by Blum" scharnieren. Dus wel net wat mindere fancy scharnieren dan die je los koopt of in high end kastjes vindt.quote:Op dinsdag 8 september 2020 09:38 schreef Gieliovd het volgende:
Het is best een uitdaging soms. Zelfs met rail heb ik ook wel eens staanomdat ze versprongen enzo.
Zelfs de duurste keuken is spaanplaat met plastic folie dus ja dan is IKEA ook prima. De scharnieren etc. zijn gewoon van Blum dus ook goed.
Kan allemaal, dat bepaalt de planning.. vet genoeg in mijn haar en op mijn smoel gehad, wees maar niet bang; hydrauliekbaden en douches, been there, done that..quote:Op dinsdag 8 september 2020 10:02 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Crisis, wat hoog, die laatste foto.
Wel mooi spul. Help je ook mee opbouwen? Of kom je jaanrijden met je auto als ie klaar staat, draai je een dagje en laat je het afbreken weer aan anderen over?
Nee standaard levert IKEA geen poten voor de achterkant want rail. Ik wil de mogelijkheid hebben ze zonder rail als een normale keuken op te bouwen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 09:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De pootjes voor bedoel je denk ik? Anders heb je alleen steun aan de achterkant en kun je de plint niet vast zetten
Die achterplaat is toch perfect haaks?quote:Op dinsdag 8 september 2020 12:46 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Nee standaard levert IKEA geen poten voor de achterkant want rail. Ik wil de mogelijkheid hebben ze zonder rail als een normale keuken op te bouwen.
En voor de je achterplaat in de kastjes spijkert moet je er eigenlijk een winkelhaak tegenaan houden.
Ik zou niet op zo’n achterplaat vertrouwen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:08 schreef lipje het volgende:
[..]
Die achterplaat is toch perfect haaks?
Één zijkant strak met de achterplaaten de boven kant strak tegen de plaat en vast timmeren maar![]()
Moet ik voor naar Groningen. Bouwcenter of BNM ga ik meestal heen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 08:27 schreef Gieliovd het volgende:
Afzetters die GPK. Beter bij Hornbach nog dan.
Bij BNM in ieder geval wel, je kunt dan niet in de webshop terechtquote:Op zaterdag 12 september 2020 11:32 schreef Gieliovd het volgende:
Als particulier ben je daar niet welkom toch?
Het lijkt mij dat het bij bouwcenter in principe hetzelfde is; al kan ik daar op de website niets van vinden.quote:Kan ik als particulier ook kopen bij BMN?
Ja, wij helpen particuliere klanten graag op één van onze vestigingen. Hier kun je materialen bestellen of afhalen (indien de materialen bij deze vestiging voorradig zijn). Particuliere klanten kunnen geen gebruik maken van de webshop.
https://www.bmn.nl/veelgestelde-vragen
quote:Op vrijdag 11 september 2020 23:06 schreef derLudolf het volgende:
Gisteren bij de Karwei, dacht, even wat chemisch anker meenemen.
¤25
https://www.karwei.nl/assortiment/fischer-fis-vs-300-t/p/B540377
Zelfde spul bij Bouwcenter ¤15
Injectiehuls bij de Karwei, ¤5 voor vier stuks. Bij Bouwcenter ¤7,50 voor 8
Vieze oplichters.
Bouwcenter kan je Idd als particulier terecht.quote:Op zaterdag 12 september 2020 12:23 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Bij BNM in ieder geval wel, je kunt dan niet in de webshop terecht
[..]
Het lijkt mij dat het bij bouwcenter in principe hetzelfde is; al kan ik daar op de website niets van vinden.
Maar als ik bij vestigingen kijk dan komen er wel twee bouwcenters naar voren waar ik en mijn vader ooit al wel eens wat gekocht hebben als particulier.
Er staan ook algemene voorwaarden voor consumenten op hun website.
https://www.bouwcenter.nl(...)uliere-overeenkomst/
Late reactie. Maar zoals Vonk zegt, je kunt er gewoon binnenlopen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 11:32 schreef Gieliovd het volgende:
Als particulier ben je daar niet welkom toch?
Hier zit ook zo'n ketenloos ding. Vroeger was het een bouwbedrijf en dan had z'n vrouw de winkel. Al jaren doet hij geen klussen meer. Maar werkplaats met vlak/vandikte banken, frees, zaagtafels heeft ie nog.quote:Op zaterdag 12 september 2020 12:25 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]![]()
Bouwmarkt is leuk als je ad hoc echt wat nodig hebt maar voor de rest laat ik ze eigenlijk links liggen.
Voor hout en kleine bouwmaterialen zit hier in het durp nog zo'n naamloos bouw winkeltje met het assortiment van een grote bouwhandel. Ik ga vaak daarheen.
Hier is dat zo'n soort winkeltje wat na de oorlog in de wederopbouw eigenlijk ontstaan is door zijn opa en oma.quote:Op vrijdag 25 september 2020 23:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Late reactie. Maar zoals Vonk zegt, je kunt er gewoon binnenlopen.
[..]
Hier zit ook zo'n ketenloos ding. Vroeger was het een bouwbedrijf en dan had z'n vrouw de winkel. Al jaren doet hij geen klussen meer. Maar werkplaats met vlak/vandikte banken, frees, zaagtafels heeft ie nog.
Hout haalt ie bij BNM of Jongeneel volgens mij, goed spul dus.
Boutjes/moertjes per stuk. Niet per se goedkoop, maar ja hij heeft de gunfactor. En een Praxis is er toch niet in het dorp.
Heb er vanmiddag wat stukken hout gebracht om de schaven. Wat ie daar voor vraagt is dan weer beschamend weinig. "Weet je dat zeker Jan?!"
Maar goed, hij vind het maar Al te mooi volgens mij
Ik moest het even googlen om te zien wat het eigenlijk is; maar het zijn een soort van gehoorbescherming met bluetooth erin ? Die een IP68 rating hebben ?quote:Op zondag 27 september 2020 11:27 schreef FranticDJ het volgende:
Zijn er hier mensen die die isotunes dingen gebruiken?
gehoorbescherming met bluetooth idd..quote:Op zondag 27 september 2020 13:14 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik moest het even googlen om te zien wat het eigenlijk is; maar het zijn een soort van gehoorbescherming met bluetooth erin ? Die een IP68 rating hebben ?
Of zijn het gewoon hele dure bluetooth doppen
quote:Op zondag 27 september 2020 13:58 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
gehoorbescherming met bluetooth idd..
Lijkt me wel vet!quote:Op zondag 27 september 2020 11:27 schreef FranticDJ het volgende:
Zijn er hier mensen die die isotunes dingen gebruiken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |