abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:07:11 #26
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194574120
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 17:50 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Meters maken :+ !

Hier hebben ze rondom de fabriek ook een paadje aangelegd met twee stelconplaten naast elkaar; presteert men het nog om er geregeld met de heftruck precies naast het pad in het zand weg te zakken _O-
Hanteren ze het principe "ketting strak is gebak ook"? :+ Misschien maar eens invoeren
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:09:42 #27
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194574153
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 17:25 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Oh jij hebt zo'n ding:

[ afbeelding ]
Dat lijkt ook mooier als dat het is, althans volgens wat stratenmakers die ik ken die wel eens met zo'n ding hebben gewerkt. Je hebt heel wat meer stenen op een dag in je handen. Je knieën of rug gaan er misschien minder aan, maar je polsen krijgen veel meer te verduren.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:13:05 #28
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_194574204
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 18:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hanteren ze het principe "ketting strak is gebak ook"? :+ Misschien maar eens invoeren
Hoebedoel je ? :? :P
  Moderator zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:18:50 #29
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194574287
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 18:13 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hoebedoel je ? :? :P
Die heftruck komt er niet vanzelf uit lijkt me? Ketting er aan en er uit slepen. Oftewel, ketting strak = gebak
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:25:55 #30
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194574385
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 15:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat zal het ook zijn... De stukjes waar ik mee bezig ben geweest waren altijd verzakte hoekjes die er opnieuw in moesten en dan pastte het natuurlijk weer niet :+

Grote oppervlakte op vlakke ondergrond met nieuwe stenen zal anders zijn.

Stelcon platen is leuker, dan zie je tenminste wat gebeuren :P
Dan máák je het pas eh :+ Stelconplaten zijn voor op de boerderie, of industrie..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:26:37 #31
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194574398
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 17:25 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Oh jij hebt zo'n ding:

[ afbeelding ]
Nein, ik heb een straathamer.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:28:16 #32
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194574426
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 18:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hanteren ze het principe "ketting strak is gebak ook"? :+ Misschien maar eens invoeren
Ik had pas nog een akkefietje met een kraan; ik dacht dat ergens rijplaten lagen, maar die hadden ze zó netjes weggehaald dat je het niet zag :|W
Je kon zeg maar onder de voorbumper door lopen :R
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:33:46 #33
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_194574515
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 18:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die heftruck komt er niet vanzelf uit lijkt me? Ketting er aan en er uit slepen. Oftewel, ketting strak = gebak
Ah zo _O-

:@
pi_194574522
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 18:28 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik had pas nog een akkefietje met een kraan; ik dacht dat ergens rijplaten lagen, maar die hadden ze zó netjes weggehaald dat je het niet zag :|W
Je kon zeg maar onder de voorbumper door lopen :R
Oeps :7
  Moderator zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:37:58 #35
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194574579
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 18:28 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik had pas nog een akkefietje met een kraan; ik dacht dat ergens rijplaten lagen, maar die hadden ze zó netjes weggehaald dat je het niet zag :|W
Je kon zeg maar onder de voorbumper door lopen :R
Wel makkelijk instappen :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:40:50 #36
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194574614
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 18:34 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Oeps :7
Mjah, beetje :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 18:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wel makkelijk instappen :D
Ik weet niet hoe je je dat visualiseert, maar ik moest springen toen ik eenmaal 'wist' dattie niet ging rollen. Da's niet overdreven handig hoor :D
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:44:40 #37
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_194574665
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 18:40 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mjah, beetje :P
[..]

Ik weet niet hoe je je dat visualiseert, maar ik moest springen toen ik eenmaal 'wist' dattie niet ging rollen. Da's niet overdreven handig hoor :D
Maareh, zakten je stempels weg waardoor de achterkant omhoog ging? Of zakte je met de gehele kraan weg in het zand? Ik lees het eerste in je post maar Ludolf geloof ik het 2de
  Moderator zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:48:27 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194574721
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 18:40 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mjah, beetje :P
[..]

Ik weet niet hoe je je dat visualiseert, maar ik moest springen toen ik eenmaal 'wist' dattie niet ging rollen. Da's niet overdreven handig hoor :D
Oh, wacht, ik dacht dat je helemaal weggezakt was.
Zeg maar de hele rupsen in de modder :+

Of wat voor soort kraan zit je op tegenwoordig?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:56:13 #39
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194574830
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 18:44 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Maareh, zakten je stempels weg waardoor de achterkant omhoog ging? Of zakte je met de gehele kraan weg in het zand? Ik lees het eerste in je post maar Ludolf geloof ik het 2de
Nee, ik reed een hellinkje op een zandput uit.. op dat hellinkje lagen in de ochtend nog rijplaten, type 'scheepshuid' 3 bij 9 meter ofzo, maar die knakkers met de shovels zijn zó gruwelijk handig met die dingen, dat ze ze weg kunnen halen zonder sporen bijna, dus dan zie je van een afstandje niet dat ze weg zijn, dus ik vlam met alle sperren erin dat holletje op en zie net ervoor dat ze weg zijn, maja zo hard remmen met dat ding in los zand betekent zéker scheppen, dus dan maar vol door.. Net voor ik boven was schuift links achter het hele talud weg, hij zakt weg, rechts voor steekt ie zijn neus in de lucht, en daar zit je dan :% :%
Even gewacht of hij niet door ging rollen (ding is vrij nasty topzwaar), en toen heel snel eruit, stempels aan de grond (ook link, bediening zit op een niet fijne plek dan), zo veel mogelijk met de hydraulische vering levelen zodat de boel enigszins stabiel wordt, boel rustig assessen en weer adem halen en een plan de campagne verzinnen.
Anderhalf uur later stond ie weer zoals het hoort, zonder een krasje.. ik had wel gruwelijk mazzel dat ik echt álles bij de hand had daar; shovels, 2 dikke aardbolkrabbers, dumpers, materieel was er zat, met allemaal écht kundige vaklui erop ^O^ en iedereen sprong er meteen bovenop _O_
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194575343
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 18:03 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ik wil best een offerte komen maken hoor :+
Mag altijd :Y
pi_194576311
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 18:56 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nee, ik reed een hellinkje op een zandput uit.. op dat hellinkje lagen in de ochtend nog rijplaten, type 'scheepshuid' 3 bij 9 meter ofzo, maar die knakkers met de shovels zijn zó gruwelijk handig met die dingen, dat ze ze weg kunnen halen zonder sporen bijna, dus dan zie je van een afstandje niet dat ze weg zijn, dus ik vlam met alle sperren erin dat holletje op en zie net ervoor dat ze weg zijn, maja zo hard remmen met dat ding in los zand betekent zéker scheppen, dus dan maar vol door.. Net voor ik boven was schuift links achter het hele talud weg, hij zakt weg, rechts voor steekt ie zijn neus in de lucht, en daar zit je dan :% :%
Even gewacht of hij niet door ging rollen (ding is vrij nasty topzwaar), en toen heel snel eruit, stempels aan de grond (ook link, bediening zit op een niet fijne plek dan), zo veel mogelijk met de hydraulische vering levelen zodat de boel enigszins stabiel wordt, boel rustig assessen en weer adem halen en een plan de campagne verzinnen.
Anderhalf uur later stond ie weer zoals het hoort, zonder een krasje.. ik had wel gruwelijk mazzel dat ik echt álles bij de hand had daar; shovels, 2 dikke aardbolkrabbers, dumpers, materieel was er zat, met allemaal écht kundige vaklui erop ^O^ en iedereen sprong er meteen bovenop _O_
Had je een schone pendek bij?
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:34:53 #42
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194576477
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 20:25 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Had je een schone pendek bij?
Niet nodig, ik ben niet zo bang aangelegd, anders was ik sowieso al niet in gereden 3 dagen ervoor.. er reden daar nog 2 andere kranen rond daar op dat moment, en die durfden er niet in, mietjes >:)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194576489
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 20:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Niet nodig, ik ben niet zo bang aangelegd, anders was ik sowieso al niet in gereden 3 dagen ervoor.. er reden daar nog 2 andere kranen rond daar op dat moment, en die durfden er niet in, mietjes >:)
_O-

toch machtig hoor.. heb 1x zo'n Liebherr onderwagen verplaatst. Stond buiten bereik van de kranen :+ Machtig hoor. beetje op krabsturing pielen.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:41:53 #44
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194576624
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 20:35 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

_O-

toch machtig hoor.. heb 1x zo'n Liebherr onderwagen verplaatst. Stond buiten bereik van de kranen :+ Machtig hoor. beetje op krabsturing pielen.
Dit was een Terex; kraan voor ekte mannen. Liebherr is een sissybak.. die heb ik nu effies omdat ie een langere mast heeft, die Terex staat een paar km verderop.. die heeft niks te doen. Liebherr draait lekker, maar heeft nada speelruimte om gek mee te doen.. die Terex heb ik diverse keren op 150+% gehad, en dan geeft ie geen krimp.. Ik trok van de week 125% met die Liebherr (op reach), en toen stond ik op 2 stempels; kuthok :+ , en dan had ik nog een deel ingeschoven in de mast zitten zelfs..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194576649
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 20:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dit was een Terex; kraan voor ekte mannen. Liebherr is een sissybak.. die heb ik nu effies omdat ie een langere mast heeft, die Terex staat een paar km verderop.. die heeft niks te doen. Liebherr draait lekker, maar heeft nada speelruimte om gek mee te doen.. die Terex heb ik diverse keren op 150+% gehad, en dan geeft ie geen krimp.. Ik trok van de week 125% met die Liebherr (op reach), en toen stond ik op 2 stempels; kuthok :+ , en dan had ik nog een deel ingeschoven in de mast zitten zelfs..
_O-

ja geen ervaring mee. Die liebherr hengeltjes waar ik mee werk kunnen niet op twee stempels :P Maar die limietjes zijn wel vrij hard ja..

Maar ze kunnen wel omvallen _O-
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:53:36 #46
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194576818
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 20:43 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

_O-

ja geen ervaring mee. Die liebherr hengeltjes waar ik mee werk kunnen niet op twee stempels :P Maar die limietjes zijn wel vrij hard ja..

Maar ze kunnen wel omvallen _O-
Met de nieuwere kun je sowieso niks meer; als je die overbrugt (waar je voor uit moet stappen tegenwoordig) gaat alles op 10%, dan ben je wel even zoet met een wagentje vloerplaten :7 En buiten dat registreert hij dat niet alleen, maar hij meldt dat ook bij je baas.. die hangt dan binnen 2 minuten aan de foon. Gelukkig krijg ik bijna altijd ouwe meuk waar dat nog niet op zit.. en helaas dan meestal ook geen airco -O-

Was pas nog in je regio:

De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194576850
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 20:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Met de nieuwere kun je sowieso niks meer; als je die overbrugt (waar je voor uit moet stappen tegenwoordig) gaat alles op 10%, dan ben je wel even zoet met een wagentje vloerplaten :7 En buiten dat registreert hij dat niet alleen, maar hij meldt dat ook bij je baas.. die hangt dan binnen 2 minuten aan de foon. Gelukkig krijg ik bijna altijd ouwe meuk waar dat nog niet op zit.. en helaas dan meestal ook geen airco -O-
Ja zwijg me van dat gebigbrother... Bij ons ook steeds meer.. En dan de halve conclusies ;)

quote:
Was pas nog in je regio:

[ afbeelding ]
Mooi werk ^O^
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:02:24 #48
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194577046
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 20:54 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ja zwijg me van dat gebigbrother... Bij ons ook steeds meer.. En dan de halve conclusies ;)
[..]

Mooi werk ^O^
Mjah ,het maakt me sowieso niet zo veel uit, maar ik ben niet zo van de 'kan niet'.. ik ben meer van het eerst proberen, en dan onderbouwd kunnen vertellen dat het niet lukt.. maar blijkbaar moeten we allemaal richting 'sorry', kan niet' .. klant pissig enzo.. niet leuk.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:04:20 #49
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_194577097
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 20:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Met de nieuwere kun je sowieso niks meer; als je die overbrugt (waar je voor uit moet stappen tegenwoordig) gaat alles op 10%, dan ben je wel even zoet met een wagentje vloerplaten :7 En buiten dat registreert hij dat niet alleen, maar hij meldt dat ook bij je baas.. die hangt dan binnen 2 minuten aan de foon. Gelukkig krijg ik bijna altijd ouwe meuk waar dat nog niet op zit.. en helaas dan meestal ook geen airco -O-

Was pas nog in je regio:

[ afbeelding ]
Klein kraantje O+ . Maareh overgestapt naar de zuiderburen? :P
  Moderator zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:46:04 #50
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194579154
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 20:53 schreef Sounddragon het volgende:

En buiten dat registreert hij dat niet alleen, maar hij meldt dat ook bij je baas.. die hangt dan binnen 2 minuten aan de foon.
Hmmm meestal doen die gasten het voorkomen alsof ze het heel druk hebben...
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')