Ik ben net een hitman; ik werk voor anybody that pays the billquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 21:04 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Klein kraantje. Maareh overgestapt naar de zuiderburen?
SPOILER: Hier voor jou wat grotere:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op zondag 16 augustus 2020 07:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ben net een hitman; ik werk voor anybody that pays the bill![]()
100 tonner, psies een lekker maatjeIk zit nu op een 70, en dat hok waar ik mee aan het stunten was is een 40 tons sleutelhangertje
![]()
Heb je eigenlijk voor al die kranen nog aparte papieren nodig ? Of is dat allemaal weer ingedeeld in klasse op één certificaat ?SPOILER: Hier voor jou wat grotere:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of mag je alles bedienen ?![]()
Hmm.. nee, eigenlijk niet, als is voor SL's toch wel een extra cursusje aan te bevelen, want dat is wel even iets anders als dom knuppelrukken, maar in principe mag je als je TCVT W4-01 hebt, op alles draaien wat geen torenkraan is.. dat certificaat is wél anders.. kunstje is overigens gewoon hetzelfde, maar wat je bij normale kranen aan motoren, techniek en afstempelen en ondergrond enzo krijgt, krijg je bij een torenkraan aan elektriciteitsleer.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:49 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk voor al die kranen nog aparte papieren nodig ? Of is dat allemaal weer ingedeeld in klasse op één certificaat ?
Of mag je alles bedienen ?
Ik moest even googlen, maar dat is dus een curcus mobiele kraanmachinist.quote:
Hoezo elektriciteitsleer ?quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:58 schreef Sounddragon het volgende:
krijg je bij een torenkraan aan elektriciteitsleer
Ik weet wat het is, ik heb umquote:Op zondag 16 augustus 2020 14:07 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik moest even googlen, maar dat is dus een curcus mobiele kraanmachinist.
https://www.vtc.nl/opleiding/machinist-mobiele-kraan-tcvtw4-01/
Vakbekwaamheidscertifcaat
Indien het theorie- en praktijkexamen met positief gevolg wordt afgesloten, komt de kandidaat in het bezit van het vakbekwaamheidscertificaat Machinist Mobiele Kraan (TCVT/W4-01). Met dit vakbekwaamheidscertificaat mag de kandidaat de volgende machines bedienen: mobiele kraan op rupsen,autotruckkraan/ruwterreinkraan/weg-terreinkraan, grondverzetmachine met hijsfunctie, autolaadkraan met hijsfunctie en verreiker met hijsfunctie.
[..]
Hoezo elektriciteitsleer ?Dat heeft toch niets te maken met kranen ansich ?
Dat zou kunnen natuurlijkquote:Op zondag 16 augustus 2020 14:11 schreef Sounddragon het volgende:
Hoe denk je dat een torenkraan werkt? met hamstertjes in een loopwieltje?![]()
nee maar kan me wel iets in een loopwiel indenkenquote:Op zondag 16 augustus 2020 14:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik weet wat het is, ik heb um![]()
Hoe denk je dat een torenkraan werkt? met hamstertjes in een loopwieltje?![]()
Wat dL al zegt: je wordt wel geacht om het ding te kunnen fiksen in de basis, of storingen oplossen, dingetjes omzeilen, relaisje verwisselen, zekeringen e.d., dan is een beetje kennis van dat spul niet heel vervelend, als het allemaal op dikke prik werkt. eprom-zooi moet je aardig wat van weten, beetje mechanica, hoe meer je weet, hoe fijner het is.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:30 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat zou kunnen natuurlijk, tuurlijk weet ik wel dat zoiets met elektromotoren werkt.
Maar dat men dan heel specifiek zover daar dan op in gaat ..
het is zo zuur dat je dat pleuris eind naar boven moet om even een relais te resetten jaquote:Op zondag 16 augustus 2020 22:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat dL al zegt: je wordt wel geacht om het ding te kunnen fiksen in de basis, of storingen oplossen, dingetjes omzeilen, relaisje verwisselen, zekeringen e.d., dan is een beetje kennis van dat spul niet heel vervelend, als het allemaal op dikke prik werkt. eprom-zooi moet je aardig wat van weten, beetje mechanica, hoe meer je weet, hoe fijner het is.
Zet dan ook geen buitenlanders op dat dingquote:Op zondag 16 augustus 2020 22:34 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
het is zo zuur dat je dat pleuris eind naar boven moet om even een relais te resetten ja
je moest eens weten hoe vaak wij naar boven moeten omdat ze de opstartprocedure bij ons niet snappen..
(je moet eerst aan het PMS een start aanvraag doen, zodat er genoeg elektrisch vermogen beschikbaar is of komt.. indien nodig wordt er dan automatisch een extra generator gestart). Als dat lampje vast brandt, kan je de kraan starten..
Kan je soms zo simpel van wordenHeb nu in 6 talen die instructie ophangen.
Zijn in de haven normaliter niet onze eigen kraanmachinisten die laden/lossenquote:Op zondag 16 augustus 2020 22:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zet dan ook geen buitenlanders op dat ding
Is dat protocol? Klinkt bijzonder.quote:Op zondag 16 augustus 2020 23:05 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Zijn in de haven normaliter niet onze eigen kraanmachinisten die laden/lossen
scheepsbemanning is er in principe alleen om schip van a naar b te varen en het operationele in goede banen te leiden. Laad/Los operaties zijn in principe altijd voor stuwadoors.quote:Op zondag 16 augustus 2020 23:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Is dat protocol? Klinkt bijzonder.
Want wat is daar precies misgegaan?quote:Op zondag 16 augustus 2020 23:09 schreef FranticDJ het volgende:
Is overigens een puntje wat door het 'geintje' met die MSC Zoe weer behoorlijk aandacht krijgt.
opeenstapeling van problemen..quote:Op zondag 16 augustus 2020 23:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Want wat is daar precies misgegaan?
Mjah, maar daar kon de kraanmachinist niks aan doen.. en lashings zijn gemaakt voor storm, niet voor het geweld wat ontstaat als je effe gaat skippyballen met je bootje in de Noordzee.quote:Op zondag 16 augustus 2020 23:09 schreef FranticDJ het volgende:
Is overigens een puntje wat door het 'geintje' met die MSC Zoe weer behoorlijk aandacht krijgt.
En toch als je ze door hebt zijn ze goed te plaatsen hoor. Ik laat alleen altijd poten voor de achterkant mee bestellen, met die rails lukt t niet altijd om goed te plaatsen, zeker als de muren niet helemaal recht zijn.quote:Op maandag 7 september 2020 20:53 schreef derLudolf het volgende:
Afgelopen zaterdag bezig geweest met het plaatsen van een IKEA keuken in de kantoorruimte van onze stichting.
Je hebt voor relatief weinig geld een behoorlijk complete keuken. Plaatsen valt nog niet mee zeg
En de pootjes onder de kastjes, jemig, die zijn wel erg zielig in vergelijking met de poten die ik ken zeg. Dat is echt wel rommel
De pootjes voor bedoel je denk ik? Anders heb je alleen steun aan de achterkant en kun je de plint niet vast zettenquote:Op dinsdag 8 september 2020 08:04 schreef Makrolon het volgende:
[..]
En toch als je ze door hebt zijn ze goed te plaatsen hoor. Ik laat alleen altijd poten voor de achterkant mee bestellen, met die rails lukt t niet altijd om goed te plaatsen, zeker als de muren niet helemaal recht zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |