abonnement Unibet Coolblue
pi_194575453
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 14:58 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Epidemioloog Baidjoe, lid van het RedTeam, voorziet op korte termijn een lockdown als de overheid niet snel gaat ingrijpen - en dwingender dan tot nu toe.

https://www.parool.nl/ned(...)e-van-tijd~bf0f8e12/
De containmentpleiters pakken hun moment. Eerder een oproep om binnen drie dagen maatregelen te nemen (ondertussen weken geleden), want anders zou het uit de hand lopen. En nu? Storm in een glas water.

[ Bericht 10% gewijzigd door Evenstar op 15-08-2020 23:33:28 ]
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:33:24 #252
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194575473
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 17:54 schreef Viltje het volgende:

[..]

Ik denk dat de sleutel misschien in de gemiddelde leeftijd in zo'n sloppenwijk ligt. Erg oud zul je niet worden als je in zo'n sloppenwijk woont, vermoed ik. Eenzelfde effect lijkt op te treden in een aantal Afrikaanse landen.
Precies, iedereen die hier dood gaat aan Corona zou in de derde wereld allang zijn overleden aan iets anders.
pi_194575903
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 19:33 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Precies, iedereen die hier dood gaat aan Corona zou in de derde wereld allang zijn overleden aan iets anders.
OK, vertel jij dan maar eens waar die 29-jarige jongen uit Beek en Donk, in een derde wereldland overleden zou zijn.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:01:36 #254
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194575940
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 19:59 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

OK, vertel jij dan maar eens waar die 29-jarige jongen uit Beek en Donk, in een derde wereldland overleden zou zijn.
Die twee hadden een genetische afwijking; vroeg of laat zou hun dat in een derde wereldland ook noodlottig worden.
pi_194575979
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 20:01 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Die twee hadden een genetische afwijking; vroeg of laat zou hun dat in de derde wereld ook noodlottig worden.
Hahahahaha, ja hoor. Vroeg of laat. Lul toch niet zo man. Je schreef "al lang overleden zijn"

Nou weet ik wel dat hij een uitzondering was. Maar die zijn er wel meer, je uitspraak is dus bezijden de waarheid.
pi_194576419
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 20:03 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hahahahaha, ja hoor. Vroeg of laat. Lul toch niet zo man. Je schreef "al lang overleden zijn"

Nou weet ik wel dat hij een uitzondering was. Maar die zijn er wel meer, je uitspraak is dus bezijden de waarheid.
15 sterfgevallen onder de 40. Natuurlijk enorm tragisch, maar inderdaad echt een uitzondering. Precies waar jij en anderen naar zoeken om zogenaamd een punt te maken over het gevaar.
pi_194576626
twitter


Oppassen met die toename in positieve tests. Kijk maar naar andere landen.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:32:06 #258
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194577689
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 20:42 schreef Rlz12 het volgende:
[ twitter ]

Oppassen met die toename in positieve tests. Kijk maar naar andere landen.
Goed artikel.

We zijn er nu (binnen Europa) veel eerder bij dan begin van het jaar, veel meer testen, dan kan er sneller ingegrepen worden bij patienten.

Maar grote kans dat het over twee weken anders is natuurlijk.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:53:11 #259
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194578013
In mondkap Frankrijk zijn er sinds vandaag bij "uitzondering" weer concerten toegestaan met 5000 man om de "culturele" sector te steunen. Zoals nu in het (romeinse) stadion van Nîmes een prachtig (update: virtueel) concert van allerlei (Francofiele) musici.
Gezellig druk boven & naast op elkaar, inclusief een goed gevuld veld en je krijgt een beetje het Ziggo/Arena gevoel.
O ja wordt niet live uitgezonden op TF1 voor hen die willen (en kunnen) kijken.

Vanaf 22 resp. 25 augustus schijnen de voetbal en rugby stadions bij "uitzondering" ook weer gevuld te mogen worden.
Gaat dan toch nog een gezellige nazomer worden.
bron t.i.: http://www.chartsinfrance.net/actualite/news-114583.html

update: zoals het ooit in een mooi ver verleden was......


NB: foto's expres wat bewegend want anders krijg je gedoe of claims dat iemands privacy wordt geschonden of zo.

Toegegeven dat Nîmes geen Covid19 doden heeft en er vandaag maar één bevestigd geval is.
Het kan dus prima in Europa als je risico's afweegt, je doelgroep uitkiest en uitzonderlijke afspraken maakt, wellicht hier ook. Ik ga benieuwd zijn naar onze intelligente aanpak.

Kan natuurlijk zijn dat het een eerdere opname is, die dan live wordt verslagen... ben nog opzoek op fora naar bevestiging.
Update: lastig om informatie te vinden: volgens sommigen die ik benaderd heb is het een slimme montage, ook omdat de podia tussentijds veranderen en nooit zo snel zou kunnen re-organiseren.
Afijn, ik hou het er maar op dat ik mij welwillend :@ voor de gek laat houden totdat toch blijkt dat het zo is.

Update2 22u30: Het lijkt idd een in elkaar gezette compilatie van de afgelopen jaren te zijn samengesteld uit de databanken:
"bron Mais, grâce à TF1, qui dispose d'une belle banque d'images tournées dans l'édifice gallo-romain (issues de La Chanson de l'année), nous aurons l'illusion ce soir qu'une pléiade d'artistes s'est récemment produite devant des gradins bondés de spectateurs non masqués."
Waarbij je dus idd de illusie krijgt van een mooi concert met toegegeven een gezellige bezetting. Ik vermaak mij op deze zwoele avond; wijntje, kaasje, muggeziften en chips.

Gelukkig ergens maar want dit zo, bij nader inzien, zou idd te zot voor woorden zijn. Ik trek dat gedeelte van de keutel in. Verder prachtig, je in de illusie te wanen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Vallon op 15-08-2020 22:36:33 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194578224
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 21:53 schreef Vallon het volgende:
In mondkap Frankrijk zijn er sinds vandaag bij "uitzondering" weer concerten toegestaan met 5000 man om de "culturele" sector te steunen. Zoals nu in het (romeinse) stadion van Nîmes een prachtig concert van allerlei (Francofiele) musici.
Gezellig druk boven & naast op elkaar, inclusief een goed gevuld veld en je krijgt een beetje het Ziggo/Arena gevoel.
O ja wordt uitgezonden op TF1 voor hen die willen (en kunnen) kijken.

Vanaf 22 resp. 25 augustus schijnen de voetbal en rugby stadions bij "uitzondering" ook weer gevuld te mogen worden.
Gaat dan toch nog een gezellige nazomer worden.
bron t.i.: http://www.chartsinfrance.net/actualite/news-114583.html

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
NB: foto's expres wat bewegend want anders krijg je gedoe of claims dat iemands privacy wordt geschonden of zo.

Toegegeven dat Nîmes geen Covid19 doden heeft en er vandaag maar één bevestigd geval is.
Het kan dus prima in Europa als je risico's afweegt, je doelgroep uitkiest en uitzonderlijke afspraken maakt, wellicht hier ook. Ik ga benieuwd zijn naar onze intelligente aanpak.

Kan natuurlijk zijn dat het een eerdere opname is, die dan live wordt verslagen... ben nog opzoek op fora naar bevestiging.
Ik las volgens mij dat dat teruggedraaid was tijdelijk omdat het aantal besmettingen toenam, en het dus nog steeds max 5000 is. Maar daar stond wel bij, dat het zowieso zo zijn met een meter (hun regel) afstand tot elkaar en Het Mondmasker. Dus die beelden, kan me niet voorstellen dat die recent zijn idd.

Overigens is 5000 exact oneindig minder dan hier, want hier is er naast een vergelijkbare afstandsregel helemáál geen limiet, en mondkapjes doen we hier niet aan.

Je kan hiermee dus moeilijk zeggen dat Frankrijk soepeler is dan ons, bedoel ik te zeggen. Mocht dat wel zo blijken... als ze een leuke band regelen... en ik heb geld.. wel met de trein zit ik er zo en quarantaine is er niet als je terugkomt vanuit Frankrijk... hmmmm, kan interessant zijn >:)
#WeesGeenWhales
pi_194578550
En weer een paar code oranjes erbij
https://nos.nl/artikel/23(...)20worden%20afgeraden.
pi_194579004
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 22:26 schreef mijntjexx het volgende:
En weer een paar code oranjes erbij
https://nos.nl/artikel/23(...)20worden%20afgeraden.
En opeens is overal het narratief aangepast naar positieve tests. Maar lekker doorlopen en nog strengere maatregelen eisen. Alles om maar je maar veilig te voelen.
pi_194579159
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 19:32 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

De containmentpleiters pakken hun moment. Eerder een oproep om binnen drie dagen maatregelen te nemen (ondertussen weken geleden), want anders zou het uit de hand lopen. En nu? Storm in een glas water.

Gelukkig kunnen hooibaal, gretzl, predator40 en jaeger85 zich weer bevestigd zien worden in hun gelijk en lekker slapen. Morgen weer druk maken om al die mensen die naar het strand gaan, jongeren die feesten en families die verjaardagen vieren.
Voordat je reageert
Niet op de man spelen (!!!)
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194579898
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 18:32 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De Jonge is een kat in het nauw. Zelfs het coalitieoverleg was niet op de hoogte van de verplichte quarantaine.
Is D66 alvast begonnen met de campagne? Waarom zou je dit naar buiten brengen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194579947
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 20:31 schreef Rlz12 het volgende:
15 sterfgevallen onder de 40.
En dat terwijl in een half jaar normaliter sowieso al zo'n 1000 mensen < 40 sterven (excl. zo'n 600 baby's).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194579983
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 20:42 schreef Rlz12 het volgende:
[ twitter ]

Oppassen met die toename in positieve tests. Kijk maar naar andere landen.
Volgens mij spelen hier twee dingen:
- Ik lees door heel Europa dat het vooral jongeren zijn die moeite hebben met de maatregelen
- Er wordt in ieder land veel meer getest dan aan het begin, dus 100 positieve testen nu zijn absoluut niet vergelijkbaar met 100 positieve testen in maart.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 15 augustus 2020 @ 23:23:03 #267
408813 crew  trein2000
pi_194580002
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 23:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Is D66 alvast begonnen met de campagne? Waarom zou je dit naar buiten brengen?
Gewoon antwoord geven op de vraag? Waarom zou je liegen?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194580018
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 23:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Gewoon antwoord geven op de vraag? Waarom zou je liegen?
Je hoeft helemaal niet te liegen. Dit zijn gewoon zaken die je intern bespreekt en je niet in het openbaar een collega-minister afvalt.

Zoals Rutte dus:
quote:
Rutte zegt wél op de hoogte te zijn geweest van het quarantaineplan van De Jonge. ,,Uiteraard'', aldus de premier, die verder niets kwijt wil over de 'interne afstemming' binnen het kabinet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194580024
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 21:53 schreef Vallon het volgende:
In mondkap Frankrijk zijn er sinds vandaag bij "uitzondering" weer concerten toegestaan met 5000 man om de "culturele" sector te steunen. Zoals nu in het (romeinse) stadion van Nîmes een prachtig (update: virtueel) concert van allerlei (Francofiele) musici.
Gezellig druk boven & naast op elkaar, inclusief een goed gevuld veld en je krijgt een beetje het Ziggo/Arena gevoel.
O ja wordt niet live uitgezonden op TF1 voor hen die willen (en kunnen) kijken.

Vanaf 22 resp. 25 augustus schijnen de voetbal en rugby stadions bij "uitzondering" ook weer gevuld te mogen worden.
Gaat dan toch nog een gezellige nazomer worden.
bron t.i.: http://www.chartsinfrance.net/actualite/news-114583.html

update: zoals het ooit in een mooi ver verleden was......
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
NB: foto's expres wat bewegend want anders krijg je gedoe of claims dat iemands privacy wordt geschonden of zo.

Toegegeven dat Nîmes geen Covid19 doden heeft en er vandaag maar één bevestigd geval is.
Het kan dus prima in Europa als je risico's afweegt, je doelgroep uitkiest en uitzonderlijke afspraken maakt, wellicht hier ook. Ik ga benieuwd zijn naar onze intelligente aanpak.

Kan natuurlijk zijn dat het een eerdere opname is, die dan live wordt verslagen... ben nog opzoek op fora naar bevestiging.
Update: lastig om informatie te vinden: volgens sommigen die ik benaderd heb is het een slimme montage, ook omdat de podia tussentijds veranderen en nooit zo snel zou kunnen re-organiseren.
Afijn, ik hou het er maar op dat ik mij welwillend :@ voor de gek laat houden totdat toch blijkt dat het zo is.

Update2 22u30: Het lijkt idd een in elkaar gezette compilatie van de afgelopen jaren te zijn samengesteld uit de databanken:
"bron Mais, grâce à TF1, qui dispose d'une belle banque d'images tournées dans l'édifice gallo-romain (issues de La Chanson de l'année), nous aurons l'illusion ce soir qu'une pléiade d'artistes s'est récemment produite devant des gradins bondés de spectateurs non masqués."
Waarbij je dus idd de illusie krijgt van een mooi concert met toegegeven een gezellige bezetting. Ik vermaak mij op deze zwoele avond; wijntje, kaasje, muggeziften en chips.

Gelukkig ergens maar want dit zo, bij nader inzien, zou idd te zot voor woorden zijn. Ik trek dat gedeelte van de keutel in. Verder prachtig, je in de illusie te wanen.
Al die tekst voor niets :D :’)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 15 augustus 2020 @ 23:25:55 #270
408813 crew  trein2000
pi_194580064
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 23:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je hoeft helemaal niet te liegen. Dit zijn gewoon zaken die je intern bespreekt en je niet in het openbaar een collega-minister afvalt.
Wat moet je dan zeggen? “Geen commentaar”? Dan weet iedereen toch ook hoe laat het is?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194580079
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 23:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat moet je dan zeggen? “Geen commentaar”? Dan weet iedereen toch ook hoe laat het is?
Dit dus:
quote:
Rutte zegt wél op de hoogte te zijn geweest van het quarantaineplan van De Jonge. ,,Uiteraard’’, aldus de premier, die verder niets kwijt wil over de ‘interne afstemming’ binnen het kabinet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 15 augustus 2020 @ 23:26:46 #272
408813 crew  trein2000
pi_194580089
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 23:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit dus:
[..]

Maar dan lieg je dus?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194580099
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 23:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar dan lieg je dus?
Het gaat om het tweede deel, hè...
"die verder niets kwijt wil over de ‘interne afstemming’ binnen het kabinet."
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 15 augustus 2020 @ 23:28:26 #274
408813 crew  trein2000
pi_194580125
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 23:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het gaat om het tweede deel, hè...
"die verder niets kwijt wil over de ‘interne afstemming’ binnen het kabinet."
“Geen commentaar” dus. Dan weet iedereen ook hoe laat het is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194580190
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 23:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

“Geen commentaar” dus. Dan weet iedereen ook hoe laat het is.
Als jij je eigen conclusies wil trekken, prima, die zijn dan voor jouw rekening. Je gooit een collega niet openlijk voor de bus. En "geen commentaar" is wat anders dan toegeven.

Precies wat Rutte zegt: wij doen geen mededelingen over de interne afstemming van het kabinet.

Net zoals Rutte geen mededelingen deed afgelopen vrijdag over de heisa rondom het weglopen van de coalitiepartijen. "Ik sta hier nu als minister-president en dat is aan de Kamer". Zijn "natuurlijk vind ik hier wat van" kon ik niet interpreteren als voor noch tegen de gebeurtenissen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 15 augustus 2020 @ 23:32:45 #276
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_194580238
Geen mededelingen doen is toch gewoon hetzelfde als "geen commentaar" zeggen. Snap de discussie niet zo.
pi_194580294
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 23:32 schreef Kyran het volgende:
Geen mededelingen doen is toch gewoon hetzelfde als "geen commentaar" zeggen.
Ja, en Ollongren deed dus wel mededelingen, wat niet hetzelfde is als "geen commentaar".
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 23:43:04 #278
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194580441
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 23:24 schreef RipCity het volgende:

[..]

Al die tekst voor niets :D :’)
Hoe kom je daar bij ?

Ik had het ws ook genoemd als ik het bij voorbaat wist. Ook om aan te geven dat men regelmatig mediaal bezig is een illusie te geven dat er niets aan de hand is, waar ik vast weer veel te woorden aan geef.
De makers hebben best veel moeite gedaan, inclusief timing, dat je nauwelijks verschil ziet/zag. Best vermakelijk en ik zal je de bewonderende reacties besparen die voor dat niets gaande zijn. Echt kicken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 23:59:58 #279
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194580691
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 23:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Is D66 alvast begonnen met de campagne? Waarom zou je dit naar buiten brengen?
Vaag, ook twitter. Sigrid Kaag ook D66 was gisteren bij OP1 weer heel teamminded mild bezig en ontweek kritiek op de Jonge noch zag zij het als verkiezingsmunitie. Ik denk eerder dat Ollongren, eventjes niet alert was qua formulering.

Zelf heb ik de gedachte dat verscherping quarantaine in de OMT kring is genoemd omdat men stringenter wil ingrijpen maar dit idd nog niet de communicatie had afgestemd in de MR. Ik denk wel dat de Jonge met zijn warrige optreden behoefte gaat krijgen aan om Jack de Vries (o.a. voormalig media-adviseur) te laten terugkomen van pensioen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194580998
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 23:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Volgens mij spelen hier twee dingen:
- Ik lees door heel Europa dat het vooral jongeren zijn die moeite hebben met de maatregelen
- Er wordt in ieder land veel meer getest dan aan het begin, dus 100 positieve testen nu zijn absoluut niet vergelijkbaar met 100 positieve testen in maart.
Het eerste is een aanname, waarvan gedaan wordt dat de statistieken het bevestigen (wat gewoon onzin is, maar laten we dat voor wat het is).

Tweede klopt helemaal.

Toevallig is er nu in veel landen de nadruk op een toenemend aantal positieve tests, dus stevenen we af op een casedemic.
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 augustus 2020 @ 00:32:05 #281
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_194581049
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 00:27 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Het eerste is een aanname, waarvan gedaan wordt dat de statistieken het bevestigen (wat gewoon onzin is, maar laten we dat voor wat het is).

Tweede klopt helemaal.

Toevallig is er nu in veel landen de nadruk op een toenemend aantal positieve tests, dus stevenen we af op een casedemic.
Het eerste zou dan wel weer kunnen verklaren waarom er ondanks de vele besmettingen de cijfers van ziekenhuis en IC-opnames relatief laag blijven. Meer jongeren besmet, maar die hebben er relatief minder last van en belanden minder snel in een ziekenhuis en dus op de IC. Waardoor de belasting op de IC laag blijft en het virus eigenlijk weinig effect teweeg brengt.
pi_194581288
Landen gaan elkaar nu dus in rap tempo willekeurig oranje codes afgeven en (verplichte) quarantaine instellen om toeristen te ontmoedigen, dit lijkt op afgesproken werk... Blijkbaar ziet men eindelijk de ernst en het enorme risico van buitenlandse toeristen als het gaat om verspreiding.
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 augustus 2020 @ 01:11:47 #283
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_194581347
quote:
7s.gif Op zondag 16 augustus 2020 01:03 schreef Elan het volgende:
Landen gaan elkaar nu dus in rap tempo willekeurig oranje codes afgeven en (verplichte) quarantaine instellen om toeristen te ontmoedigen, dit lijkt op afgesproken werk... Blijkbaar ziet men eindelijk de ernst en het enorme risico van buitenlandse toeristen als het gaat om verspreiding.
en dan lekker naar elkaar wijzen, zodat er geen "schuldige" aangewezen kan worden door de burgers, best slim eigenlijk :D
pi_194581410
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 01:11 schreef Kyran het volgende:

[..]

en dan lekker naar elkaar wijzen, zodat er geen "schuldige" aangewezen kan worden door de burgers, best slim eigenlijk :D
Het had inderdaad nooit toegestaan mogen worden. Al vanaf juni dat niet begrepen, ook toen er eigenlijk niks aan de hand was.
Gezellig toeristische reisjes naar het buitenland gedurende een wereldwijde pandemie, you are kidding right??

Lijkt er op dat Europese overheden de toeristensector financieel tegemoet heeft willen komen, maar nu in de meeste landen het vakantieseizoen afgelopen is het een en ander recht wil zetten en de boel weer op slot gaat gooien.
blablablabla
  zondag 16 augustus 2020 @ 07:11:12 #285
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194582020
quote:
7s.gif Op zondag 16 augustus 2020 01:03 schreef Elan het volgende:
Landen gaan elkaar nu dus in rap tempo willekeurig oranje codes afgeven en (verplichte) quarantaine instellen om toeristen te ontmoedigen, dit lijkt op afgesproken werk... Blijkbaar ziet men eindelijk de ernst en het enorme risico van buitenlandse toeristen als het gaat om verspreiding.
Welnee, vakantieperiode zit erop en de bevolking heeft het jaarlijkse uitje naar het buitenland weer gehad. Nu houden ze zich weer koest tot volgende zomer.

Brood en spelen, meer was het niet.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Moderator zondag 16 augustus 2020 @ 08:10:18 #286
5428 crew  miss_sly
pi_194582169
quote:
14s.gif Op zondag 16 augustus 2020 07:11 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Welnee, vakantieperiode zit erop en de bevolking heeft het jaarlijkse uitje naar het buitenland weer gehad. Nu houden ze zich weer koest tot volgende zomer.

Brood en spelen, meer was het niet.
De vakantie zit er nog niet op. Alleen in regio noord beginnen morgen de scholen weer. Zuid heeft nog een week en midden nog twee weken. Ook zijn nog niet alle bouwvak-vakanties voorbij. En dan zijn er nog veel mensen waarvoor de vakantieperiode pad begint als alle scholen weer aan de slag zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194582244
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 19:14 schreef ipa84 het volgende:

Maar uit verschillende onderzoeken is ook gebleken dat mensen die met veel andere mensen in contact staan ook een beter immuunsysteem hebben.
Ik ben benieuwd naar die verschillende onderzoeken, dus graag wat linkjes. ^O^
  Moderator zondag 16 augustus 2020 @ 08:29:06 #288
5428 crew  miss_sly
pi_194582298
Interessant interview:
https://www.parool.nl/cs-bf0f8e12
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194582489
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 08:29 schreef miss_sly het volgende:
Interessant interview:
https://www.parool.nl/cs-bf0f8e12
Weer zo een redteam lid die het liefste iedereen in een corona kamp ziet. Bewaakt door de overheid terwijl de bruinhemden je thuis komt controleren.

Ik dacht dat de overheid ook officieel een redteam had, maar het is gewoon een clubje was ze zelf hebben verzonnen.
  Moderator zondag 16 augustus 2020 @ 09:10:09 #290
5428 crew  miss_sly
pi_194582639
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 08:55 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Weer zo een redteam lid die het liefste iedereen in een corona kamp ziet. Bewaakt door de overheid terwijl de bruinhemden je thuis komt controleren.

Ik dacht dat de overheid ook officieel een redteam had, maar het is gewoon een clubje was ze zelf hebben verzonnen.
Met teksten als corona kamp en bruinhemden kan ik niks. Is ook niet wat deze man zegt. Juist niet.

Overheid wil kennelijk wel iets als een redteam, maar pas in september? Waarom dan pas? Wellicht omdat men verwachtte dat dan pas weer een periode zou aanbreken waarin de situatie weer zou verandeten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194582738
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 09:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Met teksten als corona kamp en bruinhemden kan ik niks. Is ook niet wat deze man zegt. Juist niet.

Overheid wil kennelijk wel iets als een redteam, maar pas in september? Waarom dan pas? Wellicht omdat men verwachtte dat dan pas weer een periode zou aanbreken waarin de situatie weer zou verandeten.
Ik lees eigenlijk nergens dat de overheid een redteam wil?

Vervolgens wuift hij juist het stukje kritiek over vrijheid van de hand.

Vervolgens klagen over communicatie via Social media met het omt, terwijl ze nota bene zelf een club oprichten op Social media, weer die twee weken.

Hij wil een bijdrage leveren maar vind zijn eigen baan in minder bedeelden regio's belangrijker.

Bco/ggd zijn valide punten.
pi_194582937
quote:
14s.gif Op zondag 16 augustus 2020 07:11 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Welnee, vakantieperiode zit erop en de bevolking heeft het jaarlijkse uitje naar het buitenland weer gehad. Nu houden ze zich weer koest tot volgende zomer.

Brood en spelen, meer was het niet.
Zouden niet alles wat direct of indirect met toerisme te maken heeft zijn omgevallen indien je deze zomer een wereldwijd reisverbod had ingesteld?

Voorjaar was ook al enorm kut natuurlijk.
blablablabla
  zondag 16 augustus 2020 @ 09:48:17 #293
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194583043
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 01:22 schreef Elan het volgende:

[..]

Het had inderdaad nooit toegestaan mogen worden. Al vanaf juni dat niet begrepen, ook toen er eigenlijk niks aan de hand was.
Gezellig toeristische reisjes naar het buitenland gedurende een wereldwijde pandemie, you are kidding right??

Lijkt er op dat Europese overheden de toeristensector financieel tegemoet heeft willen komen, maar nu in de meeste landen het vakantieseizoen afgelopen is het een en ander recht wil zetten en de boel weer op slot gaat gooien.
Er moet altijd een balans gevonden worden tussen het virus, de economie, maar ook het geluksgevoel van de samenleving. In juni waren de nummers vrijwel overal zeer laag in Europa. Toerisme is een enorm grote sector, heel veel banen, dus ik snap dat ze vakantie verkeer weer mogelijk hebben gemaakt. Ik zou ook niet willen zeggen dat het vakantie verkeer voor enorme stijgingen heeft verzorgd. Het kan best bijgedragen hebben, maar er kwam onlangs nog naar buiten dat een relatief klein percentage van alle besmettingen in de afgelopen twee tot drie weken in het buitenland was geweest.

Maar het is een kwestie van tijd voordat alles weer op slot zit. Over twee weken hopelijk nog niet; nog een auto vakantie naar de Eifel in Duitsland staan :P

[ Bericht 5% gewijzigd door AlwaysHappy op 16-08-2020 09:53:26 ]
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 16 augustus 2020 @ 09:49:31 #294
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194583060
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 08:29 schreef miss_sly het volgende:
Interessant interview:
https://www.parool.nl/cs-bf0f8e12
Klopt, had ik gisteren al gepost. Goed verhaal.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194583584
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 09:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Er moet altijd een balans gevonden worden tussen het virus, de economie, maar ook het geluksgevoel van de samenleving. In juni waren de nummers vrijwel overal zeer laag in Europa. Toerisme is een enorm grote sector, heel veel banen, dus ik snap dat ze vakantie verkeer weer mogelijk hebben gemaakt. Ik zou ook niet willen zeggen dat het vakantie verkeer voor enorme stijgingen heeft verzorgd. Het kan best bijgedragen hebben, maar er kwam onlangs nog naar buiten dat een relatief klein percentage van alle besmettingen in de afgelopen twee tot drie weken in het buitenland was geweest.

Maar het is een kwestie van tijd voordat alles weer op slot zit. Over twee weken hopelijk nog niet; nog een auto vakantie naar de Eifel in Duitsland staan :P
Snap die afweging ook wel hoor, vraag me alleen af of er een dubbele agenda is bij de Europese beleidsbepalers. Niks op BNW niveau, maar gewoon afspraken achter de schermen waarin men bewust de volksgezondheid even ondergeschikt heeft gemaakt aan de economie door de grenzen open te laten en toerisme en horeca hun omzetten te laten maken zodat ze (in elk geval niet direct) om vallen. Nu het seizoen zo'n beetje afloopt worden er namelijk wel opeens allerlei gebieden soort van afgesloten voor toerisme. Met het spoedbesluit van GB over die verplichte quarantaine als kers op de taart.

Kan ook toeval zijn, of dat men het nu toch te snel vind oplopen besmettingsgewijs, maar het valt aardig samen met het einde, of bijna einde van de Europese zomervakanties. Bijna alsof het zo moest zijn.
blablablabla
  Moderator zondag 16 augustus 2020 @ 10:40:33 #296
5428 crew  miss_sly
pi_194583594
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 09:49 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Klopt, had ik gisteren al gepost. Goed verhaal.
O gemist. Ik was bezig met andere dingen gisteren :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 16 augustus 2020 @ 10:59:56 #297
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194583787
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 10:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Snap die afweging ook wel hoor, vraag me alleen af of er een dubbele agenda is bij de Europese beleidsbepalers. Niks op BNW niveau, maar gewoon afspraken achter de schermen waarin men bewust de volksgezondheid even ondergeschikt heeft gemaakt aan de economie door de grenzen open te laten en toerisme en horeca hun omzetten te laten maken zodat ze (in elk geval niet direct) om vallen. Nu het seizoen zo'n beetje afloopt worden er namelijk wel opeens allerlei gebieden soort van afgesloten voor toerisme. Met het spoedbesluit van GB over die verplichte quarantaine als kers op de taart.

Kan ook toeval zijn, of dat men het nu toch te snel vind oplopen besmettingsgewijs, maar het valt aardig samen met het einde, of bijna einde van de Europese zomervakanties. Bijna alsof het zo moest zijn.
Je kan het op meerdere manieren bekijken ja.

Ik denk dat het gewoon een afweging was voor elk land, en ja, het kan dat dat onderling is afgesproken. Die kans is zelfs vrij groot. Veel Europese landen zijn toch van elkaar afhankelijk. In vrijwel elk land waren de cijfers laag rond juni, dus op zich het perfecte moment om toerisme weer toe te staan, helemaal met het zomer seizoen in gedachte.

Denk alleen niet dat ze nu de grenzen weer wat meer sluiten voor toerisme vanwege het einde van de zomer, maar meer vanwege de oplopende trend (qua besmettingen, IC's/ziekenhuizen overigens nog niet, wat goed nieuws is) in veel Europese landen. Als het aantal besmettingen maar een klein beetje was gestegen denk ik niet dat landen ook weer op slot (muv noodzakelijke reizen) waren gegaan. Ook in het najaar gaan er veel mensen op vakantie, dus dat seizoen willen ze zo lang mogelijk rekken.

Denk dat veel landen ondertussen wel gaan inzien dat ze af en toe de economie weer even prioriteit moeten geven; helemaal als er eind van het jaar nog steeds geen vaccin is en het nog maanden gaat duren. Ik hoop dan ook dat ze de grenzen weer open doen als de besmettingen weer wat dalen/als de ziekenhuizen inderdaad niet mee stijgen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_194584671
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 10:39 schreef Elan het volgende:

Kan ook toeval zijn, of dat men het nu toch te snel vind oplopen besmettingsgewijs, maar het valt aardig samen met het einde, of bijna einde van de Europese zomervakanties. Bijna alsof het zo moest zijn.
Volgens mij hield men wel rekening met een oplopend aantal besmettingen ivm de vakanties. Het is een afweging die gemaakt moet worden, daarnaast heeft dit natuurlijk ook te maken met mensen zelf. Niemand verplicht je om in het buitenland vakantie te vieren, ook al mag het.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194584765
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 10:39 schreef Elan het volgende:
maar gewoon afspraken achter de schermen waarin men bewust de volksgezondheid even ondergeschikt heeft gemaakt aan de economie door de grenzen open te laten en toerisme en horeca hun omzetten te laten maken zodat ze (in elk geval niet direct) om vallen.
Natuurlijk worden er achter de schermen afspraken gemaakt. Het lijkt me alleen wel onzinnig om te spreken van 'even de volksgezondheid ondergeschikt maken'... De volkgsgezondheid is ook gebaat bij een gezonde economie. En ook buiten de centen: vrijheid en even wat mentale rust zijn ook belangrijk. De boog kan niet altijd gespannen staan, dat hebben ze goed ingeschat, mijns inziens.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194584836
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 10:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Snap die afweging ook wel hoor, vraag me alleen af of er een dubbele agenda is bij de Europese beleidsbepalers. Niks op BNW niveau, maar gewoon afspraken achter de schermen waarin men bewust de volksgezondheid even ondergeschikt heeft gemaakt aan de economie door de grenzen open te laten en toerisme en horeca hun omzetten te laten maken zodat ze (in elk geval niet direct) om vallen. Nu het seizoen zo'n beetje afloopt worden er namelijk wel opeens allerlei gebieden soort van afgesloten voor toerisme. Met het spoedbesluit van GB over die verplichte quarantaine als kers op de taart.

Kan ook toeval zijn, of dat men het nu toch te snel vind oplopen besmettingsgewijs, maar het valt aardig samen met het einde, of bijna einde van de Europese zomervakanties. Bijna alsof het zo moest zijn.
Ik gok dat je er niet ver naast zit :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')