abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194575453
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 14:58 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Epidemioloog Baidjoe, lid van het RedTeam, voorziet op korte termijn een lockdown als de overheid niet snel gaat ingrijpen - en dwingender dan tot nu toe.

https://www.parool.nl/ned(...)e-van-tijd~bf0f8e12/
De containmentpleiters pakken hun moment. Eerder een oproep om binnen drie dagen maatregelen te nemen (ondertussen weken geleden), want anders zou het uit de hand lopen. En nu? Storm in een glas water.

[ Bericht 10% gewijzigd door Evenstar op 15-08-2020 23:33:28 ]
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:33:24 #252
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194575473
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 17:54 schreef Viltje het volgende:

[..]

Ik denk dat de sleutel misschien in de gemiddelde leeftijd in zo'n sloppenwijk ligt. Erg oud zul je niet worden als je in zo'n sloppenwijk woont, vermoed ik. Eenzelfde effect lijkt op te treden in een aantal Afrikaanse landen.
Precies, iedereen die hier dood gaat aan Corona zou in de derde wereld allang zijn overleden aan iets anders.
pi_194575903
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 19:33 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Precies, iedereen die hier dood gaat aan Corona zou in de derde wereld allang zijn overleden aan iets anders.
OK, vertel jij dan maar eens waar die 29-jarige jongen uit Beek en Donk, in een derde wereldland overleden zou zijn.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:01:36 #254
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194575940
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 19:59 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

OK, vertel jij dan maar eens waar die 29-jarige jongen uit Beek en Donk, in een derde wereldland overleden zou zijn.
Die twee hadden een genetische afwijking; vroeg of laat zou hun dat in een derde wereldland ook noodlottig worden.
pi_194575979
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 20:01 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Die twee hadden een genetische afwijking; vroeg of laat zou hun dat in de derde wereld ook noodlottig worden.
Hahahahaha, ja hoor. Vroeg of laat. Lul toch niet zo man. Je schreef "al lang overleden zijn"

Nou weet ik wel dat hij een uitzondering was. Maar die zijn er wel meer, je uitspraak is dus bezijden de waarheid.
pi_194576419
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 20:03 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hahahahaha, ja hoor. Vroeg of laat. Lul toch niet zo man. Je schreef "al lang overleden zijn"

Nou weet ik wel dat hij een uitzondering was. Maar die zijn er wel meer, je uitspraak is dus bezijden de waarheid.
15 sterfgevallen onder de 40. Natuurlijk enorm tragisch, maar inderdaad echt een uitzondering. Precies waar jij en anderen naar zoeken om zogenaamd een punt te maken over het gevaar.
pi_194576626
twitter

Oppassen met die toename in positieve tests. Kijk maar naar andere landen.
pi_194577689
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 20:42 schreef Rlz12 het volgende:
[ twitter ]

Goed artikel.

We zijn er nu (binnen Europa) veel eerder bij dan begin van het jaar, veel meer testen, dan kan er sneller ingegrepen worden bij patienten.

Maar grote kans dat het over twee weken anders is natuurlijk.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:53:11 #259
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194578013
In mondkap Frankrijk zijn er sinds vandaag bij "uitzondering" weer concerten toegestaan met 5000 man om de "culturele" sector te steunen. Zoals nu in het (romeinse) stadion van Nîmes een prachtig (update: virtueel) concert van allerlei (Francofiele) musici.
Gezellig druk boven & naast op elkaar, inclusief een goed gevuld veld en je krijgt een beetje het Ziggo/Arena gevoel.
O ja wordt niet live uitgezonden op TF1 voor hen die willen (en kunnen) kijken.

Vanaf 22 resp. 25 augustus schijnen de voetbal en rugby stadions bij "uitzondering" ook weer gevuld te mogen worden.
Gaat dan toch nog een gezellige nazomer worden.
bron t.i.: http://www.chartsinfrance.net/actualite/news-114583.html

update: zoals het ooit in een mooi ver verleden was......

NB: foto's expres wat bewegend want anders krijg je gedoe of claims dat iemands privacy wordt geschonden of zo.

Toegegeven dat Nîmes geen Covid19 doden heeft en er vandaag maar één bevestigd geval is.
Het kan dus prima in Europa als je risico's afweegt, je doelgroep uitkiest en uitzonderlijke afspraken maakt, wellicht hier ook. Ik ga benieuwd zijn naar onze intelligente aanpak.

Kan natuurlijk zijn dat het een eerdere opname is, die dan live wordt verslagen... ben nog opzoek op fora naar bevestiging.
Update: lastig om informatie te vinden: volgens sommigen die ik benaderd heb is het een slimme montage, ook omdat de podia tussentijds veranderen en nooit zo snel zou kunnen re-organiseren.
Afijn, ik hou het er maar op dat ik mij welwillend :@ voor de gek laat houden totdat toch blijkt dat het zo is.

Update2 22u30: Het lijkt idd een in elkaar gezette compilatie van de afgelopen jaren te zijn samengesteld uit de databanken:
"bron Mais, grâce à TF1, qui dispose d'une belle banque d'images tournées dans l'édifice gallo-romain (issues de La Chanson de l'année), nous aurons l'illusion ce soir qu'une pléiade d'artistes s'est récemment produite devant des gradins bondés de spectateurs non masqués."
Waarbij je dus idd de illusie krijgt van een mooi concert met toegegeven een gezellige bezetting. Ik vermaak mij op deze zwoele avond; wijntje, kaasje, muggeziften en chips.

Gelukkig ergens maar want dit zo, bij nader inzien, zou idd te zot voor woorden zijn. Ik trek dat gedeelte van de keutel in. Verder prachtig, je in de illusie te wanen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Vallon op 15-08-2020 22:36:33 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194578224
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 21:53 schreef Vallon het volgende:
In mondkap Frankrijk zijn er sinds vandaag bij "uitzondering" weer concerten toegestaan met 5000 man om de "culturele" sector te steunen. Zoals nu in het (romeinse) stadion van Nîmes een prachtig concert van allerlei (Francofiele) musici.
Gezellig druk boven & naast op elkaar, inclusief een goed gevuld veld en je krijgt een beetje het Ziggo/Arena gevoel.
O ja wordt uitgezonden op TF1 voor hen die willen (en kunnen) kijken.

Vanaf 22 resp. 25 augustus schijnen de voetbal en rugby stadions bij "uitzondering" ook weer gevuld te mogen worden.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
NB: foto's expres wat bewegend want anders krijg je gedoe of claims dat iemands privacy wordt geschonden of zo.

Toegegeven dat Nîmes geen Covid19 doden heeft en er vandaag maar één bevestigd geval is.
Het kan dus prima in Europa als je risico's afweegt, je doelgroep uitkiest en uitzonderlijke afspraken maakt, wellicht hier ook. Ik ga benieuwd zijn naar onze intelligente aanpak.

Kan natuurlijk zijn dat het een eerdere opname is, die dan live wordt verslagen... ben nog opzoek op fora naar bevestiging.
Ik las volgens mij dat dat teruggedraaid was tijdelijk omdat het aantal besmettingen toenam, en het dus nog steeds max 5000 is. Maar daar stond wel bij, dat het zowieso zo zijn met een meter (hun regel) afstand tot elkaar en Het Mondmasker. Dus die beelden, kan me niet voorstellen dat die recent zijn idd.

Overigens is 5000 exact oneindig minder dan hier, want hier is er naast een vergelijkbare afstandsregel helemáál geen limiet, en mondkapjes doen we hier niet aan.

Je kan hiermee dus moeilijk zeggen dat Frankrijk soepeler is dan ons, bedoel ik te zeggen. Mocht dat wel zo blijken... als ze een leuke band regelen... en ik heb geld.. wel met de trein zit ik er zo en quarantaine is er niet als je terugkomt vanuit Frankrijk... hmmmm, kan interessant zijn >:)
#WeesGeenWhales
pi_194578550
En weer een paar code oranjes erbij
https://nos.nl/artikel/23(...)20worden%20afgeraden.
pi_194579004
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 22:26 schreef mijntjexx het volgende:
En weer een paar code oranjes erbij
https://nos.nl/artikel/23(...)20worden%20afgeraden.
En opeens is overal het narratief aangepast naar positieve tests. Maar lekker doorlopen en nog strengere maatregelen eisen. Alles om maar je maar veilig te voelen.
pi_194579159
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 19:32 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

De containmentpleiters pakken hun moment. Eerder een oproep om binnen drie dagen maatregelen te nemen (ondertussen weken geleden), want anders zou het uit de hand lopen. En nu? Storm in een glas water.

Gelukkig kunnen hooibaal, gretzl, predator40 en jaeger85 zich weer bevestigd zien worden in hun gelijk en lekker slapen. Morgen weer druk maken om al die mensen die naar het strand gaan, jongeren die feesten en families die verjaardagen vieren.
Voordat je reageert
Niet op de man spelen (!!!)
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194579898
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 18:32 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De Jonge is een kat in het nauw. Zelfs het coalitieoverleg was niet op de hoogte van de verplichte quarantaine.
Is D66 alvast begonnen met de campagne? Waarom zou je dit naar buiten brengen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194579947
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 20:31 schreef Rlz12 het volgende:
15 sterfgevallen onder de 40.
En dat terwijl in een half jaar normaliter sowieso al zo'n 1000 mensen < 40 sterven (excl. zo'n 600 baby's).
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194579983
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 20:42 schreef Rlz12 het volgende:
[ twitter ]

Volgens mij spelen hier twee dingen:
- Ik lees door heel Europa dat het vooral jongeren zijn die moeite hebben met de maatregelen
- Er wordt in ieder land veel meer getest dan aan het begin, dus 100 positieve testen nu zijn absoluut niet vergelijkbaar met 100 positieve testen in maart.
pi_194580002
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 23:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Is D66 alvast begonnen met de campagne? Waarom zou je dit naar buiten brengen?
Gewoon antwoord geven op de vraag? Waarom zou je liegen?
zie email 27 oktober
pi_194580018
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 23:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Gewoon antwoord geven op de vraag? Waarom zou je liegen?
Je hoeft helemaal niet te liegen. Dit zijn gewoon zaken die je intern bespreekt en je niet in het openbaar een collega-minister afvalt.

Zoals Rutte dus:
quote:
Rutte zegt wél op de hoogte te zijn geweest van het quarantaineplan van De Jonge. ,,Uiteraard'', aldus de premier, die verder niets kwijt wil over de 'interne afstemming' binnen het kabinet.
pi_194580024
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 21:53 schreef Vallon het volgende:
In mondkap Frankrijk zijn er sinds vandaag bij "uitzondering" weer concerten toegestaan met 5000 man om de "culturele" sector te steunen. Zoals nu in het (romeinse) stadion van Nîmes een prachtig (update: virtueel) concert van allerlei (Francofiele) musici.
O ja wordt niet live uitgezonden op TF1 voor hen die willen (en kunnen) kijken.

update: zoals het ooit in een mooi ver verleden was......
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Update: lastig om informatie te vinden: volgens sommigen die ik benaderd heb is het een slimme montage, ook omdat de podia tussentijds veranderen en nooit zo snel zou kunnen re-organiseren.
Afijn, ik hou het er maar op dat ik mij welwillend :@ voor de gek laat houden totdat toch blijkt dat het zo is.

Update2 22u30: Het lijkt idd een in elkaar gezette compilatie van de afgelopen jaren te zijn samengesteld uit de databanken:
"bron Mais, grâce à TF1, qui dispose d'une belle banque d'images tournées dans l'édifice gallo-romain (issues de La Chanson de l'année), nous aurons l'illusion ce soir qu'une pléiade d'artistes s'est récemment produite devant des gradins bondés de spectateurs non masqués."
Waarbij je dus idd de illusie krijgt van een mooi concert met toegegeven een gezellige bezetting. Ik vermaak mij op deze zwoele avond; wijntje, kaasje, muggeziften en chips.

Gelukkig ergens maar want dit zo, bij nader inzien, zou idd te zot voor woorden zijn. Ik trek dat gedeelte van de keutel in. Verder prachtig, je in de illusie te wanen.
Al die tekst voor niets :D :’)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_194580064
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 23:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je hoeft helemaal niet te liegen. Dit zijn gewoon zaken die je intern bespreekt en je niet in het openbaar een collega-minister afvalt.
Wat moet je dan zeggen? “Geen commentaar”? Dan weet iedereen toch ook hoe laat het is?
zie email 27 oktober
pi_194580079
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 23:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat moet je dan zeggen? “Geen commentaar”? Dan weet iedereen toch ook hoe laat het is?
Dit dus:
quote:
Rutte zegt wél op de hoogte te zijn geweest van het quarantaineplan van De Jonge. ,,Uiteraard’’, aldus de premier, die verder niets kwijt wil over de ‘interne afstemming’ binnen het kabinet.
pi_194580089
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 23:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit dus:
[..]

Maar dan lieg je dus?
zie email 27 oktober
pi_194580099
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 23:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar dan lieg je dus?
Het gaat om het tweede deel, hè...
"die verder niets kwijt wil over de ‘interne afstemming’ binnen het kabinet."
pi_194580125
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 23:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het gaat om het tweede deel, hè...
"die verder niets kwijt wil over de ‘interne afstemming’ binnen het kabinet."
“Geen commentaar” dus. Dan weet iedereen ook hoe laat het is.
zie email 27 oktober
pi_194580190
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 23:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

“Geen commentaar” dus. Dan weet iedereen ook hoe laat het is.
Als jij je eigen conclusies wil trekken, prima, die zijn dan voor jouw rekening. Je gooit een collega niet openlijk voor de bus. En "geen commentaar" is wat anders dan toegeven.

Precies wat Rutte zegt: wij doen geen mededelingen over de interne afstemming van het kabinet.

Net zoals Rutte geen mededelingen deed afgelopen vrijdag over de heisa rondom het weglopen van de coalitiepartijen. "Ik sta hier nu als minister-president en dat is aan de Kamer". Zijn "natuurlijk vind ik hier wat van" kon ik niet interpreteren als voor noch tegen de gebeurtenissen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')