abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 19 januari 2022 @ 09:48:45 #201
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_203265678
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 09:12 schreef exode het volgende:
Wij vonden de boot heel erg leuk, maar ik zou niet zo snel een dagboot nemen. Zeker niet in Corona tijd. Veel faciliteiten zijn dicht en je wordt geacht op je plek te blijven, zoveel mogelijk.
Goed punt, daar had ik nog niet eens aan gedacht.

quote:
Wij zijn een paar jaar geleden middenin de winter naar Noorwegen gevaren, lange tocht was dat en het waaide best wel. Nergens last van gehad, die boten zijn zo groot. Verloofde was toen zwanger en had voor de zekerheid een reisziekte pilletje ingenomen. Afgelopen zomer van Kiel naar Gotenburg, ook erg leuk. Wederom nergens last van. Zonder pilletjes, wel meegenomen.
Helaas hier behoorlijk wat ervaring met Ferry's naar het VK (lange en korte overtochten), en ik wordt dus helaas wèl echt kotsmisselijk bij een beetje wind. Enige remedies zijn op t dek staren naar de horizon of in de hut plat liggen

quote:
Houd er wel rekening mee dat je in Zweden niet zo hard kan rijden. Je rijdt veel door dorpen heen. Erg leuk, maar calculeer het wel in. Leuke stops maken etc.
Ook een goed punt. Op de kaart lijken de 500km veelal snelweg te zijn, maar wellicht is het toch ook veel provinciale weg?

quote:
En als je net als ons gek bent op Lego en je wilt vaker Legoland in, neem een seizoenspas. Wij gingen soms maar 2 uurtjes naar binnen. En je krijgt korting op veel dingen en in Corona tijd hoef je niet te reserveren met een seizoenspas.
Wij zijn er helaas maar 2 nachten (meer was echt niet te betalen voor het vakantiehuis, en ik wil mijn reis natuurlijk wel in luxe afsluiten). Zal idd wel eens kijken wat het voordeligst is.
pi_203265756
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 09:48 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Goed punt, daar had ik nog niet eens aan gedacht.
[..]
Helaas hier behoorlijk wat ervaring met Ferry's naar het VK (lange en korte overtochten), en ik wordt dus helaas wèl echt kotsmisselijk bij een beetje wind. Enige remedies zijn op t dek staren naar de horizon of in de hut plat liggen
[..]
Ook een goed punt. Op de kaart lijken de 500km veelal snelweg te zijn, maar wellicht is het toch ook veel provinciale weg?
[..]
Wij zijn er helaas maar 2 nachten (meer was echt niet te betalen voor het vakantiehuis, en ik wil mijn reis natuurlijk wel in luxe afsluiten). Zal idd wel eens kijken wat het voordeligst is.
Voor 2 dagen zou ik geen seizoenpas nemen. Dan zou ik 1 dag Legoland en 1 dag Lego House doen. Voor Legoland moet je de Lego boeken hebben, daar staat vrijwel altijd een voucher in voor een kind gratis toegang.

Mocht je een VIP account hebben bij Lego, dan heb je wellicht genoeg punten voor Lego House toegang. Zo hebben wij onze kaarten iig betaald.

Ik hoor meer mensen over zeeziek naar de UK. Dat zijn wel iets kleinere boten en ik begreep dat de zee anders is (wilder wellicht). Misschien helpt een buitenhut met groot raam ook?

Wij hebben in Zweden amper harder dan 80 kunnen rijden en vaak dus nog stuk minder snel. Maar dat wisten we dus we hadden veel stops opgezocht.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 19 januari 2022 @ 10:02:13 #203
74056 crew  ToT
pi_203265804
Mevrouw ToT, Mini-ToT en ik gaan er een paar keer per jaar op uit.
Toen hij net 1 was, was het helemaal geen probleem om met het vliegtuig naar de andere kant van de wereld te gaan.
Daarna zijn er er alleen met de auto op uit getrokken: Bremen en Aken in Duitsland (2 aparte trips uiteraard), Gent en Brugge, Rocamadour in Frankrijk, Noord-Italië, en Praag.
In het begin ging het redelijk makkelijk, later weer een stuk moeilijker en tegenwoordig weer makkelijker nu hij 3 is.
Hij had een tijdje wat moeite met die lange autoritten en met tussenstops vond hij het ook vreselijk om weer de auto in te moeten. 's Nachts was hij bij tussenstops weer bang voor bomen in het donker buiten.
Ook ter plekke was het een tijdje ellende; hij had nergens zin in, wilde zelf lopen of wilde juist helemaal niets. Ook een hotelkamer vond hij een maand of 4 geleden nog eng.
Hoop gedoe en mij zakte de moed in de schoenen wat betreft deze uitstapjes.
Gelukkig ging het in Praag weer super goed: hij voelde zich meteen helemaal thuis in de hotelkamer en dook met kleren en schoenen en al op de slaapbank en trok de dekens over zich heen! _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de stad ging het op zich ook goed, behalve dat we daar een witte kerst had en hij tijdens het sneeuwen zijn handschoenen steeds uittrok en pijnlijk koude handen kreeg. We moesten dus regelmatig even een tussenstopje houden in een restaurantje waar we bijvoorbeeld warme chocolademelk gingen drinken. :P Dit leverde echter ook weer heel leuke momenten op. :D
Af en toe was hij wel ff knorrig of onrustig in een restaurant, maar het ging veel beter dan met de vorige uitstapjes.
pi_203267449
Wij neigen nu toch naar een dagboot, vooral vanwege de nogal onhandige vaartijden bij de nachtboot. Om 2:30 vertrekken is voor niemand leuk, bijvoorbeeld. 22:00 uur is wel een optie maar met kinderen ook niet echt heel prettig. En dan moet je om 7:15 alweer van boord, dus hoe dan ook een kort nachtje.

Met de dagboot willen we wel een hut erbij reserveren, dan heb je toch een plek waar je wat meer bewegingsvrijheid hebt. En dat is alsnog ¤150 goedkoper dan de nachtboot. Dat geld kan dan mooi naar de extra overnachting in DLD, want 's nachts rijden willen we niet als het niet hoeft :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203267517
@ToT, Italië met kinderen vond ik echt heel tof. Ze zijn in restaurants zo ontzettend lief voor ze. Blonde kinderen trekken natuurlijk sowieso al bekijks, maar ik voelde me 100x meer welkom dan ik me in NL voel als je met kinderen uit eten gaat. Ik herken wel dat het soms echt hard werken is op vakantie. Zeker de eerste dagen zijn ze heel dwars, maar daarna zijn ze wat meer gewend en is het prima. Het is wel de reden dat we de laatste jaren meer zijn gaan kamperen. De kinderen kunnen lekker zelfstandig spelen en dan hebben wij ook gewoon vakantie O-).
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 19 januari 2022 @ 12:11:25 #206
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_203267561
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:02 schreef Phaidra het volgende:
Wij neigen nu toch naar een dagboot, vooral vanwege de nogal onhandige vaartijden bij de nachtboot. Om 2:30 vertrekken is voor niemand leuk, bijvoorbeeld. 22:00 uur is wel een optie maar met kinderen ook niet echt heel prettig. En dan moet je om 7:15 alweer van boord, dus hoe dan ook een kort nachtje.

Met de dagboot willen we wel een hut erbij reserveren, dan heb je toch een plek waar je wat meer bewegingsvrijheid hebt. En dat is alsnog ¤150 goedkoper dan de nachtboot. Dat geld kan dan mooi naar de extra overnachting in DLD, want 's nachts rijden willen we niet als het niet hoeft :+.
Hou er wel rekening mee dat als de boot om 22u afvaart, dat je uiterlijk om 21u aan boord moet zijn (inclusief grens/douanegebeuren vooraf), maar dat dat vaak al vanaf 19u kan. Je bent dus effectief wel 2/3 uur langer aan boord dan de overtocht echt duurt. Wij hebben wel de 22u afvaartijd gekozen, het huidige plan is aan land avondeten, en daarna de boot op (redelijk vroeg). Kinderen boot laten bekijken, en dan op tijd hun bed in. Ben benieuwd of dat gaat werken...
pi_203267593
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:11 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Hou er wel rekening mee dat als de boot om 22u afvaart, dat je uiterlijk om 21u aan boord moet zijn (inclusief grens/douanegebeuren vooraf), maar dat dat vaak al vanaf 19u kan. Je bent dus effectief wel 2/3 uur langer aan boord dan de overtocht echt duurt. Wij hebben wel de 22u afvaartijd gekozen, het huidige plan is aan land avondeten, en daarna de boot op (redelijk vroeg). Kinderen boot laten bekijken, en dan op tijd hun bed in. Ben benieuwd of dat gaat werken...
Zeker in de zomer, onze afvaart was om 19:00 en wij mochten om 16:30 er al op.
pi_203267608
Er staat nu ivm Covid minimaal 1 en maximaal 2 uur van tevoren inchecken. Maar dat kan tzt natuurlijk wel anders zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203267698
Er is ook een brug tussen Denemarken en Zweden, toch? Of gaan er alleen boten? Ik word al misselijk als ik naar een boot kijk namelijk…
  woensdag 19 januari 2022 @ 12:23:22 #210
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_203267715
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:21 schreef MevrouwCactus het volgende:
Er is ook een brug tussen Denemarken en Zweden, toch? Of gaan er alleen boten? Ik word al misselijk als ik naar een boot kijk namelijk…
Ja er is een brug :Y Ik zou ook gaan rijden maar wij vinden rijden niet vervelend.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 19 januari 2022 @ 12:23:53 #211
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_203267725
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:21 schreef MevrouwCactus het volgende:
Er is ook een brug tussen Denemarken en Zweden, toch? Of gaan er alleen boten? Ik word al misselijk als ik naar een boot kijk namelijk…
Jep, die is er: https://nl.wikipedia.org/wiki/Sontbrug_(Kopenhagen_-_Malm%C3%B6)
Voor ons was die route niet handig i.v.m. de gekozen overnachtingsadressen, en het feit dat je eerst half Denemarken door moet om bij de brug te komen (een en al eiland daar :( ) maar dat is idd ook nog een optie.
pi_203267969
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:23 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Jep, die is er: https://nl.wikipedia.org/wiki/Sontbrug_(Kopenhagen_-_Malm%C3%B6)
Voor ons was die route niet handig i.v.m. de gekozen overnachtingsadressen, en het feit dat je eerst half Denemarken door moet om bij de brug te komen (een en al eiland daar :( ) maar dat is idd ook nog een optie.
Ah ja, dat snap ik. Wij parkeren onze camper gewoon ergens en kunnen overnachten, dat scheelt natuurlijk een heleboel. Dan gaan we dus lekker over de brug.

Het wordt druk in Zweden deze zomer O+ Allemaal op bezoek bij @Viv :D
pi_203268358
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:21 schreef MevrouwCactus het volgende:
Er is ook een brug tussen Denemarken en Zweden, toch? Of gaan er alleen boten? Ik word al misselijk als ik naar een boot kijk namelijk…
Ja, dat is zeker ook een optie. Voor ons zou dat ca. 11,5 uur rijden zijn (exclusief stops). Maar de boot leek ons ook gewoon leuk, en een relaxte manier van reizen. Maar ik snap dat dat niet je voorkeur heeft bij zeeziekte.

Terug gaan we wel over land trouwens, omdat we dan via Legoland willen gaan. Dat zit min of meer halverwege :).

Oh en correctie trouwens: maximaal 2 uur van tevoren inchecken is voor de dagboot. Voor de nachtboot geldt nog wel 3 uur :Y. Dus deze gaat toch weer in de heroverweging.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203268388
Ja Zweden meeting ;)

Wij denken dus ook weer aan Zweden en dan het zuiden. Niet met de boot, maar dat is meer omdat we vrij laat willen beslissen waarschijnlijk.

Ik kon in het zuiden vorig jaar niet echt parken vinden die ons aanstonden. Of heel massaal en bovenop elkaar of net te basic. Wij zouden best een actieve outdoor vakantie willen, maar Juul is dan net 4.
Wij denken aan Gotenburg, omgeving Vimmerby, Scherenkust, wellicht Stockholm.
pi_203268402
Als disclaimer ik word al misselijk van zelf schommelen of van een draaimolen. Maar zo'n ferry is heel stabiel daar ben ik nog nooit misselijk op geweest.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 19 januari 2022 @ 13:08:56 #216
74056 crew  ToT
pi_203268406
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:07 schreef Phaidra het volgende:
@:ToT, Italië met kinderen vond ik echt heel tof. Ze zijn in restaurants zo ontzettend lief voor ze. Blonde kinderen trekken natuurlijk sowieso al bekijks, maar ik voelde me 100x meer welkom dan ik me in NL voel als je met kinderen uit eten gaat. Ik herken wel dat het soms echt hard werken is op vakantie. Zeker de eerste dagen zijn ze heel dwars, maar daarna zijn ze wat meer gewend en is het prima. Het is wel de reden dat we de laatste jaren meer zijn gaan kamperen. De kinderen kunnen lekker zelfstandig spelen en dan hebben wij ook gewoon vakantie O-).
_O- De eigenaresse van een chique restaurant (waar we met zilveren bestek escargots, foie gras, kikkerbilletjes en gekonfijte eend aten) zat persoonlijk de hele tijd met Mini-ToT te spelen tot we klaar waren met eten! :D
Het eten was overigens niet eens zo heel duur, voor die luxe gerechten! :D 4 tientjes per persoon of zo, inclusief drinken en dessert.
pi_203268416
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:06 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ja, dat is zeker ook een optie. Voor ons zou dat ca. 11,5 uur rijden zijn (exclusief stops). Maar de boot leek ons ook gewoon leuk, en een relaxte manier van reizen. Maar ik snap dat dat niet je voorkeur heeft bij zeeziekte.

Terug gaan we wel over land trouwens, omdat we dan via Legoland willen gaan. Dat zit min of meer halverwege :).
Wij gingen overigens naar Legoland via Gotenburg-Kiel. Dan kom je 's ochtends aan en ben je 2 uur later in Billund. Maar dat was ook omdat we die overtocht nog hadden staan van de zomer ervoor en we Zweden en Legoland in 2 vakanties zouden doen in 2020 en ze in 2021 samenvoegden.
Dus dat kan ook nog. Ze hebben best vaak leuke aanbiedingen.
pi_203268488
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:09 schreef exode het volgende:

[..]
Wij gingen overigens naar Legoland via Gotenburg-Kiel. Dan kom je 's ochtends aan en ben je 2 uur later in Billund. Maar dat was ook omdat we die overtocht nog hadden staan van de zomer ervoor en we Zweden en Legoland in 2 vakanties zouden doen in 2020 en ze in 2021 samenvoegden.
Dus dat kan ook nog. Ze hebben best vaak leuke aanbiedingen.
Ja ik zag het, maar die boot kost bijna ¤500 op de dag dat wij 'm willen nemen -O-. Qua reistijden was die wel relaxt. Vertrek rond 19 uur en aankomst om 9.15 geloof ik. Ik ben zelf op mijn 11e met deze boot geweest, met de hele familie omdat mijn opa& oma 50 jaar getrouwd waren. Ik heb daar echt leuke herinneringen aan!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203268512
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:14 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ja ik zag het, maar die boot kost bijna ¤500 op de dag dat wij 'm willen nemen -O-. Qua reistijden was die wel relaxt. Vertrek rond 19 uur en aankomst om 9.15 geloof ik. Ik ben zelf op mijn 11e met deze boot geweest, met de hele familie omdat mijn opa& oma 50 jaar getrouwd waren. Ik heb daar echt leuke herinneringen aan!
Zo, die is wel duur dan ja. Wij hebben 700 betaald voor een retour, met 2 buitenhutten, ontbijt en diner. Dat was wel een aanbieding toen.
pi_203268525
Je kan ook kijken bij Buro Scanbrit overigens, die waren destijds goedkoper voor een soortgelijke reis. Alleen wij wilden perse overal 1 week blijven en in Orsa een specifiek huis kiezen.
Ze hebben standaard reizen, maar ze doen ook maatwerk.
  woensdag 19 januari 2022 @ 13:45:24 #221
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_203268876
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:17 schreef exode het volgende:
Je kan ook kijken bij Buro Scanbrit overigens, die waren destijds goedkoper voor een soortgelijke reis. Alleen wij wilden perse overal 1 week blijven en in Orsa een specifiek huis kiezen.
Ze hebben standaard reizen, maar ze doen ook maatwerk.
Daar hebben wij nu idd onze boekingsaanvraag gedaan. Gekeken naar hun standaardreizen, en toen zelf onze reis samengesteld met deels kampeerhutten i.p.v. vakantiehuizen op parken en net leukere locaties. We hebben nu een reis van 18 dagen voor 4 personen gepland voor 2100 euro, incl. de overtocht Rostock-Trelleborg (de 'korte' ferry terug heb ik los bijgeboekt). Het is veel geld, maar minder dan waar ik op gerekend had (en ter relativering: een week Farmcamps in Friesland kost ook zo 1000 euro in het hoogseizoen...).
  woensdag 19 januari 2022 @ 13:48:50 #222
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_203268929
Ik vind die 2100 euro een hele nette prijs hoor :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 19 januari 2022 @ 14:14:38 #223
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_203269324
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:48 schreef laziness het volgende:
Ik vind die 2100 euro een hele nette prijs hoor :Y
Ik was ook zeker positief verrast. Ik ga wel zorgen voor een flinke spaarpot voor alle uitgaven daar, want boodschappen/ terras/ uit eten/ excursies (er moeten natuurlijk wel rendieren gespot worden, en kano-en is ook een must)/ entree Legoland en benzine zullen ook wel op gaat tellen tot een flink bedrag vrees ik.
pi_203269326
2100 is een hele nette prijs!

Wij waren vorig jaar voor 2 weken Zweden inclusief overtochten en 2 grote vakantiehuizen 2400 kwijt. Maar die huizen stonden op skiparken, dus in de zomer goedkoper. Ik denk dat het zuidelijker een stuk duurder is.
pi_203269333
Zeker netjes! Wij komen wel over de ¤3000 heen denk ik. Maar afgelopen jaren hadden we echt een low-budget kampeervakantie, dus prima.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203271722
Er gaan ook (nacht)boten van Travemünde naar Malmö (Finnlines) en van Travemünde naar Trelleborg (TT-line). Wel meer gericht op vrachtvervoer en dus met minder "vertier" als Scandlines maar de hutten zijn hetzelfde en de prijs vaak goedkoper.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_203271907
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 16:58 schreef Knutknuttsson het volgende:
Er gaan ook (nacht)boten van Travemünde naar Malmö (Finnlines) en van Travemünde naar Trelleborg (TT-line). Wel meer gericht op vrachtvervoer en dus met minder "vertier" als Scandlines maar de hutten zijn hetzelfde en de prijs vaak goedkoper.
Deze routes kijken wij nu inderdaad naar. Vanavond gaan we alle opties en kosten even naast elkaar zetten.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203273754
Wij dachten vandaag toevallig ook na over de vakantie. Hopelijk kan het dit jaar weer zonder al dat gedoe van de afgelopen twee keren.

Deze zomer gaan we graag weer lekker op vakantie. Afgelopen jaar hebben we alleen drie dagen Amsterdam gedaan, omdat ik toen hoogzwanger was (36 weken). De twee jaar daarvoor waren we op Madeira. Heerlijk, maar ik denk niet zo geschikt voor een baby/bijna dreumes.
Tot 2019 gingen we altijd kamperen samen, met de tent. Man vindt dat fantastisch en ik normaal ook, maar ik zie het nu straks niet zo zitten...

Wat hebben jullie gedaan in de eerste zomervakantie met baby? Ze is dan 11 maanden oud, dus niet meer zo klein. Dingen waar we rekening mee moeten houden, naast niet te lang in de autostoel te laten zitten en vaak stoppen? Is het een beetje te doen om een uurtje of 3/4 te rijden? Dan zou een bestemming in Duitsland of Noord-Frankrijk wel tot de mogelijkheden behoren.
  woensdag 19 januari 2022 @ 19:54:52 #229
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_203274239
Als je kind geen hekel heeft aan auto rijden is dat echt geen probleem. Wij zijn naar Oostenrijk en Zuid-Frankrijk gereden met 7 en 11 maanden zonder problemen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_203274809
Iets van max 10 u rijden (met de nodige tussenstops) was goed te doen met een baby/dreumes :Y je komt dan best een heel eind en kan natuurlijk ook ergens een tussenstop met overnachting doen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_203275001
Met 6 maanden naar Zuid-Duitsland voor de wintersport en met 11 maanden vliegen naar Thailand. Ik vond het prima te doen. Soms even aanpoten met bijv in de auto een flesje maken (de poeder vloog door de hele auto toen de dop eraf schoot :') ), maar ik zou het zo weer doen :)
pi_203275888
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 19:30 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij dachten vandaag toevallig ook na over de vakantie. Hopelijk kan het dit jaar weer zonder al dat gedoe van de afgelopen twee keren.

Deze zomer gaan we graag weer lekker op vakantie. Afgelopen jaar hebben we alleen drie dagen Amsterdam gedaan, omdat ik toen hoogzwanger was (36 weken). De twee jaar daarvoor waren we op Madeira. Heerlijk, maar ik denk niet zo geschikt voor een baby/bijna dreumes.
Tot 2019 gingen we altijd kamperen samen, met de tent. Man vindt dat fantastisch en ik normaal ook, maar ik zie het nu straks niet zo zitten...

Wat hebben jullie gedaan in de eerste zomervakantie met baby? Ze is dan 11 maanden oud, dus niet meer zo klein. Dingen waar we rekening mee moeten houden, naast niet te lang in de autostoel te laten zitten en vaak stoppen? Is het een beetje te doen om een uurtje of 3/4 te rijden? Dan zou een bestemming in Duitsland of Noord-Frankrijk wel tot de mogelijkheden behoren.
Wij zijn naar Toscane geweest via Eliza was here (met het vliegtuig). Mooi huisje hadden we midden in het heuvelland en hebben met een huurauto stedentrips gedaan naar Pisa, Florence, etc. Het was erg leuk! We waren toen ook met een 11-maander, ging prima!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203275934
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 19:30 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij dachten vandaag toevallig ook na over de vakantie. Hopelijk kan het dit jaar weer zonder al dat gedoe van de afgelopen twee keren.

Deze zomer gaan we graag weer lekker op vakantie. Afgelopen jaar hebben we alleen drie dagen Amsterdam gedaan, omdat ik toen hoogzwanger was (36 weken). De twee jaar daarvoor waren we op Madeira. Heerlijk, maar ik denk niet zo geschikt voor een baby/bijna dreumes.
Tot 2019 gingen we altijd kamperen samen, met de tent. Man vindt dat fantastisch en ik normaal ook, maar ik zie het nu straks niet zo zitten...

Wat hebben jullie gedaan in de eerste zomervakantie met baby? Ze is dan 11 maanden oud, dus niet meer zo klein. Dingen waar we rekening mee moeten houden, naast niet te lang in de autostoel te laten zitten en vaak stoppen? Is het een beetje te doen om een uurtje of 3/4 te rijden? Dan zou een bestemming in Duitsland of Noord-Frankrijk wel tot de mogelijkheden behoren.
Je kunt eigenlijk alles doen wat je normaal ook deed, maar dan 3x zo langzaam en met 3x zoveel bagage.
pi_203279271
Oh jongens, ik heb net de camping geboekt in Zweden. Het was ineens spannend of het zou lukken, want gisteravond leek opeens alles vol (beetje aparte boekingssite die vaak blijft hangen, dus niet zeker waar het nou aan lag). Maar net lukte het toch *O*. Het lijkt me zo onwijs tof!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203279304
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 19:54 schreef laziness het volgende:
Als je kind geen hekel heeft aan auto rijden is dat echt geen probleem. Wij zijn naar Oostenrijk en Zuid-Frankrijk gereden met 7 en 11 maanden zonder problemen.
Inderdaad, zelfde hier. Draak was 9 maanden en wij zijn naar het Gardameer gereden, wel met een overnachting (wat we normaal niet zouden doen).

Denk dat het nu met peuter een heel ander verhaal gaat worden, zo lang in de auto.
Shine bright like a diamond.
  donderdag 20 januari 2022 @ 09:25:55 #236
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_203279667
quote:
17s.gif Op donderdag 20 januari 2022 08:50 schreef Phaidra het volgende:
Oh jongens, ik heb net de camping geboekt in Zweden. Het was ineens spannend of het zou lukken, want gisteravond leek opeens alles vol (beetje aparte boekingssite die vaak blijft hangen, dus niet zeker waar het nou aan lag). Maar net lukte het toch *O*. Het lijkt me zo onwijs tof!
Oeh, dat ziet er ook wel heel tof uit! Ik sla m op voor mogelijke toekomstige reizen O+
  donderdag 20 januari 2022 @ 09:33:33 #237
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_203279746
Wat betreft baby's en reizen:
6 mnd - reizen geen probleem, zoon sliep 90%
11 mnd - naar zuid Frankrijk geen problemen, wel met tussenstop (500km op een dag)
18 mnd - nu werd het minder leuk...
2,5 jr- Oostenrijk was leuk, de reis er naartoe heb ik verdrongen

The upside: vanaf een jaar of 5,5/ 6 was 't weer prima te doen...
pi_203280271
quote:
17s.gif Op donderdag 20 januari 2022 08:50 schreef Phaidra het volgende:
Oh jongens, ik heb net de camping geboekt in Zweden. Het was ineens spannend of het zou lukken, want gisteravond leek opeens alles vol (beetje aparte boekingssite die vaak blijft hangen, dus niet zeker waar het nou aan lag). Maar net lukte het toch *O*. Het lijkt me zo onwijs tof!
Leuk!
Ik dacht, ik ken de opmaak van de website, maar zij zijn ook van Winterwoods in Drenthe, daar heb ik vorig jaar naar gekeken.
  donderdag 20 januari 2022 @ 12:58:51 #239
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_203282669
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 08:53 schreef June. het volgende:

[..]
Inderdaad, zelfde hier. Draak was 9 maanden en wij zijn naar het Gardameer gereden, wel met een overnachting (wat we normaal niet zouden doen).

Denk dat het nu met peuter een heel ander verhaal gaat worden, zo lang in de auto.
Wij doen altijd een overnachting inderdaad en het is nooit een probleem geweest, ongeacht leeftijd. Als je maar voor genoeg vermaak zorgt.
Dat kan zowel met als zonder schermpje. Ik heb schermpjes de eerste jaren afgehouden en veel moeite gestopt in ander soort vermaak maar daarna dacht ik waar maak ik me druk om voor die 1,5 dag dat we rijden. Dus dvd en ipad en tegenwoordig ook switch mogen onderweg wel. Na aankomst zijn de regels veel strenger voor het gebruik van schermen.

[ Bericht 2% gewijzigd door laziness op 20-01-2022 14:13:30 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 25 januari 2022 @ 10:27:57 #240
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203355697
Ik zoek een camping met een dreumesveld. Ons Buiten heeft het afgeschaft namelijk... we wonen in de buurt van Weert en ik wil niet langer rijden dan 2,5 uur. We hebben een groooote tent (8 meter lang), dus willen graag ook een grote plek.

Absolute eisen: stroom, water, schoon sanitair, mogelijkheid om te wassen en te drogen en een binnenspeelplek. Ik wil geen open water naast m'n tent, dan kan ik de peuter geen seconde uit het oog verliezen. We hebben een baby die veel huilt, ook 's nachts, dus ik heb liefst geen veldje vol bejaarden die hun slaap nodig hebben zegmaar ;-)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203356081
Wij gaan ook naar Zweden dit jaar, net alles geboekt. Ik heb onze eigen rondreis geknutseld, van Malmö naar Kristiansand in Noorwegen, met onderweg natuur maar ook Stockholm en Oslo. Met twee boottochten komen we ook op rond de 2400 euro. Wij hadden net als @Phaidra vorig jaar een hele goedkope vakantie, dus we pakken dit jaar wat meer uit. Zoveel zin in O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_203356236
Op naar een meet in Zweden. ;)

Wat jammer Tink dat Ons Buiten is gestopt, heeft Ardoer geen andere camping met dreumesveld?
Camping Lolotte heeft hun veldjes in leeftijden verdeeld, misschien is dat wat? Wij waren daar 1,5 jaar geleden en Juul was toen net 2 jaar. Die konden we op ons veldje makkelijk rond laten lopen.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 11:18:11 #243
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203356306
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 11:13 schreef exode het volgende:
Op naar een meet in Zweden. ;)

Wat jammer Tink dat Ons Buiten is gestopt, heeft Ardoer geen andere camping met dreumesveld?
Camping Lolotte heeft hun veldjes in leeftijden verdeeld, misschien is dat wat? Wij waren daar 1,5 jaar geleden en Juul was toen net 2 jaar. Die konden we op ons veldje makkelijk rond laten lopen.
Txs! Ze hebben helaas eind juni geen plek op het 0-3 of 2-7-veld... en er mogen overal honden komen, dat vind ik wel een nadeel.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 25 januari 2022 @ 11:57:42 #244
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203356873
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 10:27 schreef Tink89 het volgende:
Ik zoek een camping met een dreumesveld. Ons Buiten heeft het afgeschaft namelijk... we wonen in de buurt van Weert en ik wil niet langer rijden dan 2,5 uur. We hebben een groooote tent (8 meter lang), dus willen graag ook een grote plek.

Absolute eisen: stroom, water, schoon sanitair, mogelijkheid om te wassen en te drogen en een binnenspeelplek. Ik wil geen open water naast m'n tent, dan kan ik de peuter geen seconde uit het oog verliezen. We hebben een baby die veel huilt, ook 's nachts, dus ik heb liefst geen veldje vol bejaarden die hun slaap nodig hebben zegmaar ;-)
Geen dreumesveld (of misschien wel, maar wij keken daar niet naar want geen dreumes meer) maar wel echt heel erg tof voor kinderen --> Camping De Blauwe Haan w/
pi_203358037
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 11:18 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Txs! Ze hebben helaas eind juni geen plek op het 0-3 of 2-7-veld... en er mogen overal honden komen, dat vind ik wel een nadeel.
Ik zie dat Lolotte helemaal niet open is in juni. Alleen met Hemelvaart, Pinksteren en in de Zomervakantie, apart.

Je kan ook nog naar de Zandstuve kijken of De Lakens (veld Playtown).
pi_203358146
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 10:27 schreef Tink89 het volgende:
Ik zoek een camping met een dreumesveld. Ons Buiten heeft het afgeschaft namelijk... we wonen in de buurt van Weert en ik wil niet langer rijden dan 2,5 uur. We hebben een groooote tent (8 meter lang), dus willen graag ook een grote plek.

Absolute eisen: stroom, water, schoon sanitair, mogelijkheid om te wassen en te drogen en een binnenspeelplek. Ik wil geen open water naast m'n tent, dan kan ik de peuter geen seconde uit het oog verliezen. We hebben een baby die veel huilt, ook 's nachts, dus ik heb liefst geen veldje vol bejaarden die hun slaap nodig hebben zegmaar ;-)
Camping Nieuw Romalo in Voorthuizen is ook erg leuk! Wel erg populair dus geen idee of ze nog plek hebben!
  dinsdag 25 januari 2022 @ 15:08:52 #247
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203359307
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 13:19 schreef exode het volgende:

[..]
Ik zie dat Lolotte helemaal niet open is in juni. Alleen met Hemelvaart, Pinksteren en in de Zomervakantie, apart.

Je kan ook nog naar de Zandstuve kijken of De Lakens (veld Playtown).
Aha, daarom stonden die dagen op niet beschikbaar :D

Txs voor de tips allemaal. We gaan ze eens bekijken!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203360852
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 15:08 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Aha, daarom stonden die dagen op niet beschikbaar :D

Txs voor de tips allemaal. We gaan ze eens bekijken!
De Steenuil in Oirschot is ook erg tof!
  donderdag 27 januari 2022 @ 13:12:13 #249
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203387503
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 17:16 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
De Steenuil in Oirschot is ook erg tof!
Dat ziet er zeker leuk uit en is nog goed te doen qua reistijd. Ik zag ook Beerze Bulten nu. Da's wel echt massive, maar heeft wel een zwembad... we twijfelen nog even door.

Zandstuve is wel echt ver rijden, dus die zetten we even op de reservelijst. Blauwe Haan heeft geen hondvrije veldjes, helaas. En da's met onze doodsbange peuter wel een pré.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203387516
terspegelt,of de paal allemaal qua reistijd wel te doen denk ik.
  FOK!fossiel zondag 30 januari 2022 @ 20:54:52 #251
1455 Keroppi
kool kikker
pi_203438603
We willen begin maart een midweekje weg met (kleine) baby en peuter. Maar als ik ga zoeken word ik zo overweldigd door al het immense aanbod. Dus hoop op wat tips van jullie.

Wat we graag willen:
* Een fijn binnenzwembad voor onze waterrat
* Horeca-opties op het park
* In de buurt voldoende opties voor activiteiten/uitjes. Evt ook indoor opties, want maart kan qua weer tegenvallen.

Vorig jaar zaten we in een heel leuk park in Zeeland, maar alle dingen om te doen waren een behoorlijk eind rijden.
Chick on a mission
pi_203438969
Landal Aelderholt is vaak redelijk betaalbaar, heeft een binnen speeltuin (het peuterdeel is wel klein, maar buiten schoolvakanties kun je ook met peuter het grote deel door), een grotere buiten speeltuin, dansen met Bollo beer en een simpel maar prima zwembad. Plopsaland ligt op een kwartiertje rijden ongeveer. Huisjes zijn redelijk ruim, zeker de nieuwe huisjes. Alleen qua eten hebben ze niet heel veel aanbod, een brasserie en een snackbar dacht ik. Maar dat is op vrijwel alle parken het geval, ook bij Centerparcs is doordeweeks maar een deel van de eetgelegenheden open. En ook Wildlands is in de buurt en een aanrader, zij hebben ook een binnenspeeltuin (maar wel voor 3+ schat ik) en een stuk overdekt. En bij mooi weer fiets je zo naar een hunnebed toe, kun je die ook gelijk van je lijstje 'dingen die je ooit gezien moet hebben' schrappen. Wij hebben daar een leuke vakantie gehad met peuter van toen net 2 en 2 kleine baby's, en een dik half jaar later nog een keer.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_203445416
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 20:54 schreef Keroppi het volgende:
We willen begin maart een midweekje weg met (kleine) baby en peuter. Maar als ik ga zoeken word ik zo overweldigd door al het immense aanbod. Dus hoop op wat tips van jullie.

Wat we graag willen:
* Een fijn binnenzwembad voor onze waterrat
* Horeca-opties op het park
* In de buurt voldoende opties voor activiteiten/uitjes. Evt ook indoor opties, want maart kan qua weer tegenvallen.

Vorig jaar zaten we in een heel leuk park in Zeeland, maar alle dingen om te doen waren een behoorlijk eind rijden.
Ik kan de Leistert in Roggel (Limburg) aanraden. De Leistert zelf is een camping met lodges enz. Maar Buitenhof de Leistert is een luxe bungalowpark. Zwembad is prachtig, binnenspeeltuin ook, buiten spelen is daar super. Er is een mooie omgeving en bijvoorbeeld toverland zit in de buurt.
Wij zijn hier een paar keer al geweest sinds we kinderen hebben.
  maandag 31 januari 2022 @ 14:05:10 #254
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203446023
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 13:12 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Ik kan de Leistert in Roggel (Limburg) aanraden. De Leistert zelf is een camping met lodges enz. Maar Buitenhof de Leistert is een luxe bungalowpark. Zwembad is prachtig, binnenspeeltuin ook, buiten spelen is daar super. Er is een mooie omgeving en bijvoorbeeld toverland zit in de buurt.
Wij zijn hier een paar keer al geweest sinds we kinderen hebben.
Ik zou het zwembad niet prachtig noemen, maar dat is ook maar net wat je gewend bent denk ik. Wij moesten iig een flinke stap terug doen tov centerparcs en een deel van de landalparken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203448020
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 14:05 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik zou het zwembad niet prachtig noemen, maar dat is ook maar net wat je gewend bent denk ik. Wij moesten iig een flinke stap terug doen tov centerparcs en een deel van de landalparken.
Echt? De centerparcs in Limburg? Vooral die van de Limburgse Peel vind ik vergane glorie :Y
Het zwembad van meerdal gaat wel.
Maar goed, wij gaan altijd zwemmen in de Wissen in Helmond en dat is echt het toppunt van vergane glorie dus onze standaard is idd niet zo hoog :s)
pi_203448053
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 13:12 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Dat ziet er zeker leuk uit en is nog goed te doen qua reistijd. Ik zag ook Beerze Bulten nu. Da's wel echt massive, maar heeft wel een zwembad... we twijfelen nog even door.

Zandstuve is wel echt ver rijden, dus die zetten we even op de reservelijst. Blauwe Haan heeft geen hondvrije veldjes, helaas. En da's met onze doodsbange peuter wel een pré.

-knip-

[ Bericht 32% gewijzigd door Patoshik op 01-02-2022 04:42:31 ]
  maandag 31 januari 2022 @ 16:27:54 #257
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203448184
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 16:12 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Echt? De centerparcs in Limburg? Vooral die van de Limburgse Peel vind ik vergane glorie :Y
Het zwembad van meerdal gaat wel.
Maar goed, wij gaan altijd zwemmen in de Wissen in Helmond en dat is echt het toppunt van vergane glorie dus onze standaard is idd niet zo hoog :s)
Limburgse Peel is idd niet zo. Ik kies de centerparcsen met 5 van die vinkjes/vogeltjes of hoe ze ook heten...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203448924
Voor wie een leuk hotel zoekt (met kinderen): het Hup Hotel in Mierlo kan ik echt aanraden. Met binnenzwembad, Monkey Town, ballenbak, tafelvoetbaltafel van 3 meter, hangmatten in de lobby, glijbaan van eerste verdieping naar de lobby, een Lego-muur in het restaurant, indoor voetbal en indoor minigolf. Sjaak vond het ge-wel-dig.

En daar kunnen kinderen dus ook het hele restaurant door om spelletjes te pakken, te klimmen, te spelen etc. En iedereen vindt het normaal, waardoor ik ook gewoon kon eten zonder me opgelaten te voelen.
pi_203451258
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 13:12 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Ik kan de Leistert in Roggel (Limburg) aanraden. De Leistert zelf is een camping met lodges enz. Maar Buitenhof de Leistert is een luxe bungalowpark. Zwembad is prachtig, binnenspeeltuin ook, buiten spelen is daar super. Er is een mooie omgeving en bijvoorbeeld toverland zit in de buurt.
Wij zijn hier een paar keer al geweest sinds we kinderen hebben.
Ja deze is top! Je vergeet nog een paar pluspunten te noemen :P :). Je kan daar een zgn kinder bungalow huren en de tuinen van die huisjes zijn omheind en er zit een speeltuintje in het midden, kortom kindjes kunnen echt pal bij het huisje in t speeltuintje spelen *O* zo relaxt. En bolderkar zit bij verhuur in. En overal speeltuintjes, binnen en buiten, echt top.

Ik vond het zwembad prima, het is idd niet mega groot of mega luxe maar heeft echt wel een prima mooi babybadje en 2 glijbanen voor de iets grotere kinderen. Mijn 3 jarige durfde iig van 1 glijbaan samen af, ze hebben daar zoveel plezier gehad :). Idd aanrader.
pi_203453525
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 20:12 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]
Ja deze is top! Je vergeet nog een paar pluspunten te noemen :P :). Je kan daar een zgn kinder bungalow huren en de tuinen van die huisjes zijn omheind en er zit een speeltuintje in het midden, kortom kindjes kunnen echt pal bij het huisje in t speeltuintje spelen *O* zo relaxt. En bolderkar zit bij verhuur in. En overal speeltuintjes, binnen en buiten, echt top.

Ik vond het zwembad prima, het is idd niet mega groot of mega luxe maar heeft echt wel een prima mooi babybadje en 2 glijbanen voor de iets grotere kinderen. Mijn 3 jarige durfde iig van 1 glijbaan samen af, ze hebben daar zoveel plezier gehad :). Idd aanrader.
Haha, ja zo’n huisje hadden wij ook een keer :s)
Mijn destijds 2,5 jarige durfde van beide glijbanen af en ging het liefst alleen. Maar goed, die is een klasse apart qua waterpret ;(
pi_203455473
Over HUP heb ik ook goede verhalen gehoord, de kamers zijn alleen wat klein met 2 kinderen met verschillende slaaptijden en gewoontes.
Misschien een 1 op 1 trip met B.

Wij hebben de meivakantie geboekt, een gite op een Franse camping. We zijn al 2 keer op deze camping geweest, 4 en 5 jaar geleden moet toen in de zomervakantie in onze vouwwagen.
Het is eigenlijk vooral voor kleinere kinderen dus we twijfelden over B die dan net 8 jaar is. Maar ze hebben in de meivakantie een speciaal programma voor zijn leeftijd.

Elke ochtend uitgebreid ontbijt en als we willen elke avond aanschuiven voor het eten. Het is heel kleinschalig en daardoor heeft met name Juul van bijna 4 veel vrijheid.
Hier dus: https://www.lesescaliers.com/
  dinsdag 1 februari 2022 @ 10:11:18 #262
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_203455713
Iemand ervaring met FarmCamps Den Branderhorst in Hengelo?

Onze kinderen gaan elk apart een week op Oasekamp daar in de buurt en we hebben nu met de jongste erbij een weekend daar geboekt om elk geval een keer minder de rit Middelburg > Doetichem > Middelburg te hoeven maken.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_203456183
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 17:38 schreef MevrouwCactus het volgende:
Voor wie een leuk hotel zoekt (met kinderen): het Hup Hotel in Mierlo kan ik echt aanraden. Met binnenzwembad, Monkey Town, ballenbak, tafelvoetbaltafel van 3 meter, hangmatten in de lobby, glijbaan van eerste verdieping naar de lobby, een Lego-muur in het restaurant, indoor voetbal en indoor minigolf. Sjaak vond het ge-wel-dig.

En daar kunnen kinderen dus ook het hele restaurant door om spelletjes te pakken, te klimmen, te spelen etc. En iedereen vindt het normaal, waardoor ik ook gewoon kon eten zonder me opgelaten te voelen.
Was dat eerst de brug?
Vooral bekend van Maradona
pi_203460003
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 10:50 schreef F_r het volgende:

[..]
Was dat eerst de brug?
Vooral bekend van Maradona
Ik heb geen idee :)
pi_203460029
Ik ben op zoek naar tips voor leuke accomodaties in Kroatië! We gaan in juni, met de auto. Zoontje is dan 3,5 en eerste lange autorit dus die tips ga ik ook nog opzoeken. Leuke overnachtingsplek net voorbij Munchen ook welkom.
Ik Kroatië zoeken we vooral in Istrie, Kvarner baai en rondom Plitvice meren.
pi_203470959
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 20:54 schreef Keroppi het volgende:
We willen begin maart een midweekje weg met (kleine) baby en peuter. Maar als ik ga zoeken word ik zo overweldigd door al het immense aanbod. Dus hoop op wat tips van jullie.

Wat we graag willen:
* Een fijn binnenzwembad voor onze waterrat
* Horeca-opties op het park
* In de buurt voldoende opties voor activiteiten/uitjes. Evt ook indoor opties, want maart kan qua weer tegenvallen.

Vorig jaar zaten we in een heel leuk park in Zeeland, maar alle dingen om te doen waren een behoorlijk eind rijden.
Ik vond Hof van Saksen in Drenthe echt geweldig. Wij zijn daar ruim zeven weken geleden geweest, toen was F. bijna vier maanden oud. We waren precies op tijd, dat weekend nadat we weg waren ging de lockdown weer in. :')
Ik denk dat het aan al je eisen voldoet. Mooi zwembad, goede restaurants (en ze bezorgen ook bij je huisje voor de avonden), winkeltjes op het park, indoor-krijspaleis en een heleboel andere activiteiten voor kids. De huisjes waren ook echt mooi, veel luxer dan waar ik eerder was geweest. Personeel is ook overal heel vriendelijk.
Wij moesten volgens mij 339 euro betalen voor een midweek buiten de schoolvakanties (4 nachten), half december waren we er. Wat ons betreft was dat het zeker waard.
pi_203470988
Oh ja, en volgens mij best wat activiteiten in de buurt. Wildlands is in Emmen (denk 20 minuutjes rijden?), in heel Drenthe heb je ook hunebedden en alles waar je lekker kunt wandelen. Orvelte was ook leuk!
pi_203471008
Wij hebben trouwens een zomervakantie geboekt, we gaan naar Zuid-Limburg (ook ruim twee uur rijden voor ons). Vakantiehuis gehuurd via AirBnb voor 11 nachten en we zitten vrij dicht bij het drielandenpunt, dus genoeg buitenlandse tripjes ook te doen. :)
pi_203529376
Is iemand wel eens in Legoland in Duitsland geweest? Is dat wat?
pi_203529781
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 12:01 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oh ja, en volgens mij best wat activiteiten in de buurt. Wildlands is in Emmen (denk 20 minuutjes rijden?), in heel Drenthe heb je ook hunebedden en alles waar je lekker kunt wandelen. Orvelte was ook leuk!
Kabouterland Exloo, Plopsaland en Sprookjeshof zijn ook leuk voor een peuter. En anders een schaapskooi bezoeken.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_203534891
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:39 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
Kabouterland Exloo, Plopsaland en Sprookjeshof zijn ook leuk voor een peuter. En anders een schaapskooi bezoeken.
Wij hebben een baby van ruim 5,5 maand oud, dus naar die dingen kijken we nog niet. :D Die is gelukkig met een mat waar ze op kan liggen en rollen en speelgoed wat ze in haar mond kan stoppen.
  zondag 6 februari 2022 @ 14:14:41 #272
208890 June.
Seriously?
pi_203539046
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 20:12 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]
Ja deze is top! Je vergeet nog een paar pluspunten te noemen :P :). Je kan daar een zgn kinder bungalow huren en de tuinen van die huisjes zijn omheind en er zit een speeltuintje in het midden, kortom kindjes kunnen echt pal bij het huisje in t speeltuintje spelen *O* zo relaxt. En bolderkar zit bij verhuur in. En overal speeltuintjes, binnen en buiten, echt top.

Ik vond het zwembad prima, het is idd niet mega groot of mega luxe maar heeft echt wel een prima mooi babybadje en 2 glijbanen voor de iets grotere kinderen. Mijn 3 jarige durfde iig van 1 glijbaan samen af, ze hebben daar zoveel plezier gehad :). Idd aanrader.
Fijn om te horen, mijn schoonmoeder heeft daar zojuist geboekt voor een weekendje weg!
Shine bright like a diamond.
  maandag 7 februari 2022 @ 16:21:46 #273
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203556319
Wij waren een weekend in landal hoog Vaals. Prima bestemming! Zwembad is redelijk, maar de speeltuin (binnen en buiten), gamehall (met heel veel fysieke uitdagingen), legohoek in het restaurant, prima kinderfaciliteiten en allerlei activiteiten waren echt top. Wel heel kut dat we steeds alles moesten reserveren, maar da's tijdelijk.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 1 maart 2022 @ 15:28:31 #274
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_203893898
Ik ga morgen naar Parijs met oudste. We hebben tickets voor Louvre en de eiffeltoren en verder staat Jardin des Plants en Montmartre/Sacre-Couer op het programma. En natuurlijk beetje rondwandelen en sightseeing. Ik heb jullie tips opgeslagen dus die gaan ook mee.

Ik reis dus alleen met kind, in hoeverre is het "veilig" in de metro 's avonds? Dat is natuurlijk lastig te zeggen, we zitten bij Place d'Italy in de buurt.

En iemand nog een tip voor restaurantjes met kindvriendelijke menu's? Waar je ook redelijk vroeg terecht kunt?
  dinsdag 1 maart 2022 @ 18:45:29 #275
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_203896476
Heeft iemand er nog leuke uitjestips voor zuid Frankrijk ( regio Languedoc-Roussillon)? We gaan met de vierjarige en de viermaander O+

Ik zag sowieso een ultiem hysterisch piratenwaterpark wat op het lijstje komt :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_204104155
Wij gaan binnenkort met peuter en baby 3 dagen naar Disneyland Parijs. We overnachten in sequoia lodge.
De baby is dan ruim 4 maanden. Weet iemand of de kwaliteit van de campingbedjes daar oké is? @exode misschien? :)

Al een paar keer meegemaakt dat de matrasjes van de campingbedjes in vakantiehuizen echt heel slecht zijn. Dus slepen we vaak de inklapbare co-sleeper mee. Maar dat vind ik voor 2 nachten eigenlijk wat veel gedoe.
pi_204104365
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 18:45 schreef littledrummergirl het volgende:
Heeft iemand er nog leuke uitjestips voor zuid Frankrijk ( regio Languedoc-Roussillon)? We gaan met de vierjarige en de viermaander O+

Ik zag sowieso een ultiem hysterisch piratenwaterpark wat op het lijstje komt :D
Ik vond Carcassonne heel leuk, al waren wij er voordat er kinderen waren.
pi_204104373
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 19:01 schreef Takkie88 het volgende:
Wij gaan binnenkort met peuter en baby 3 dagen naar Disneyland Parijs. We overnachten in sequoia lodge.
De baby is dan ruim 4 maanden. Weet iemand of de kwaliteit van de campingbedjes daar oké is? @:exode misschien? :)

Al een paar keer meegemaakt dat de matrasjes van de campingbedjes in vakantiehuizen echt heel slecht zijn. Dus slepen we vaak de inklapbare co-sleeper mee. Maar dat vind ik voor 2 nachten eigenlijk wat veel gedoe.
Geen ervaring, maar idd wat een slechte/oud/vies kwaliteit babybedje die keer in een Landal park. Onze 12 weken oude baby daarom in de kinderwagen naast ons bed laten slapen toen. (Joolz, de kap open en de bekleding opengeritst van de bak waardoor om haar hoofd alleen gaas zat, dat durfde ik wel aan op haar leeftijd toen.
pi_204104442
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 19:01 schreef Takkie88 het volgende:
Dus slepen we vaak de inklapbare co-sleeper mee.
Welke inklapbare co-sleeper heb je?
pi_204104452
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 19:01 schreef Takkie88 het volgende:
Wij gaan binnenkort met peuter en baby 3 dagen naar Disneyland Parijs. We overnachten in sequoia lodge.
De baby is dan ruim 4 maanden. Weet iemand of de kwaliteit van de campingbedjes daar oké is? @:exode misschien? :)

Al een paar keer meegemaakt dat de matrasjes van de campingbedjes in vakantiehuizen echt heel slecht zijn. Dus slepen we vaak de inklapbare co-sleeper mee. Maar dat vind ik voor 2 nachten eigenlijk wat veel gedoe.
In een 4 persoonskamer? Past dat met campingbed?
Wij hadden ons eigen matrasje voor haar mee, die hebben we in het babybedje van Disney gelegd.
pi_204104465
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 19:20 schreef Elleska het volgende:

[..]
Welke inklapbare co-sleeper heb je?
https://www.babypark.nl/t(...)0EAQYASABEgKqUvD_BwE
:) Erg fijne co-sleeper!
pi_204104500
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 19:21 schreef exode het volgende:

[..]
In een 4 persoonskamer? Past dat met campingbed?
Wij hadden ons eigen matrasje voor haar mee, die hebben we in het babybedje van Disney gelegd.
We hebben een 4-persoonskamer. Volgens mij heeft man ergens aangevinkt dat we een campingbed willen gebruiken. Maar hebben ze ook speciale babybedjes?
pi_204105097
Takkie, ik weet dat mijn schoonzusje heel blij was dat ze zelf een matrasje mee had, maar dat was bij Davy Crockett en Newport Bay.

Ik raad je aan om je vraag in het Disney-topic in Travel te stellen, volgens mij werkt psv Gomez bij Santa fe of sequoia lodge.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_204106034
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 19:24 schreef Takkie88 het volgende:

[..]
We hebben een 4-persoonskamer. Volgens mij heeft man ergens aangevinkt dat we een campingbed willen gebruiken. Maar hebben ze ook speciale babybedjes?
Wij hadden zo'n houten bedje. Maar dat was wel in een studio.
Maar wij namen altijd ons eigen matrasje mee. Weet je zeker dat ze goed liggen.
pi_204136580
Heeft er iemand tips voor een leuke camping of vakantiepark in het Zwarte Woud? We willen niet kamperen, maar een accomodatie huren. In ieder geval een zwembad en speeltuin op het park.
Ik kan vooral basic campings vinden of het veel te dure Center Parcs.

We willen een week (om daarna weer verder te trekken) en daarin oa rodelen, wandelen, klimparcours, Europapark etc.
pi_204136647
Europapark O+
pi_204137457
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 11:46 schreef exode het volgende:
Heeft er iemand tips voor een leuke camping of vakantiepark in het Zwarte Woud? We willen niet kamperen, maar een accomodatie huren. In ieder geval een zwembad en speeltuin op het park.
Ik kan vooral basic campings vinden of het veel te dure Center Parcs.

We willen een week (om daarna weer verder te trekken) en daarin oa rodelen, wandelen, klimparcours, Europapark etc.
Ik volg dit even.. ik heb hier vorig jaar het internet voor afgespeurd maar volgens mij is dat er gewoon niet in die omgeving. Je hebt idd CP Allgau maar dat is nog best een stukje van Europapark af. Anders krijg je een van de Europapark Hotels + toegang tot Rulantica bijvoorbeeld.. maar echt wat uitgebreidere campings of vakantieparkjes kan ik die omgeving niet vinden.
  vrijdag 25 maart 2022 @ 15:15:41 #288
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204216373
binnenkort gaan wij elf uur rijden (in twee dagen) met de baby en de vierjarige. Ik wil voor de kleuter graag een koffertje met cadeautjes echt maken om elk uur oid wat open te kunnen maken voor een beetje vermaak onderweg. wie heeft er leuke ideeën?
hij is trouwens snel wagenziek dus dingen met tekenen of filmpjes ect lukken denk ik niet.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_204216447
Wij kopen elke keer met dat soort ritten Lobbes leeg, die hebben veel klein spul.
B wordt ook wagenziek van lezen en kleuren in de auto. Helaas.
We hebben wel altijd autobingo mee, die kan je ook zelf maken met plaatjes. En een oude discman met luisterboeken, dat is ook altijd een hit.

Zwarte Woud uit ons hoofd gezet, we kunnen daar niets vinden. Ja genoeg, maar niet wat wij willen. Terug naar ons oorspronkelijke plan: Zweden en dan met name Smaland, Skane en de westkust.
pi_204218482
Wij willen dit jaar naar Denemarken, met een kind van 10 en een van 12. We willen het liefst met de trein reizen, heeft iemand daar ervaring mee? En verder nog tips? We willen in elk geval naar Kopenhagen en Legoland, maar verder weten we het niet zo goed.
  vrijdag 25 maart 2022 @ 23:03:24 #291
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_204221943
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 18:53 schreef Bleie het volgende:
Wij willen dit jaar naar Denemarken, met een kind van 10 en een van 12. We willen het liefst met de trein reizen, heeft iemand daar ervaring mee? En verder nog tips? We willen in elk geval naar Kopenhagen en Legoland, maar verder weten we het niet zo goed.
De sfeer in Tivoli Kopenhagen op een mooie zomeravond blijft ongeëvenaard, vind ik.

En Amager Strandpark vinden we ook leuk, zeker als het warm is. Ook in Kopenhagen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_204223559
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 15:15 schreef littledrummergirl het volgende:
binnenkort gaan wij elf uur rijden (in twee dagen) met de baby en de vierjarige. Ik wil voor de kleuter graag een koffertje met cadeautjes echt maken om elk uur oid wat open te kunnen maken voor een beetje vermaak onderweg. wie heeft er leuke ideeën?
hij is trouwens snel wagenziek dus dingen met tekenen of filmpjes ect lukken denk ik niet.
Sjaak was helemaal weg van een waterkleurboekje (zo’n stift die je met water vult, waarmee de kleuren in het boek tevoorschijn komen). Verder verschillende fidget dingen. Een luisterboek-cd. Een autootje. Een kaleidoscope of een verrekijker. Bij Hema is er vaak autobingo oid te koop. Raamstickers.
pi_204224035
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 13:21 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]
Ik volg dit even.. ik heb hier vorig jaar het internet voor afgespeurd maar volgens mij is dat er gewoon niet in die omgeving. Je hebt idd CP Allgau maar dat is nog best een stukje van Europapark af. Anders krijg je een van de Europapark Hotels + toegang tot Rulantica bijvoorbeeld.. maar echt wat uitgebreidere campings of vakantieparkjes kan ik die omgeving niet vinden.
Europapark is wat ver weg, maar de Allgäu is wel ontzettend leuk met jonge kinderen. Mooi heuvelachtig, veel vakantiewoningen en veel te doen aan speeltuinen, mooie zwembaden en ander kindervermaak.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_204224069
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 13:21 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]
Ik volg dit even.. ik heb hier vorig jaar het internet voor afgespeurd maar volgens mij is dat er gewoon niet in die omgeving. Je hebt idd CP Allgau maar dat is nog best een stukje van Europapark af. Anders krijg je een van de Europapark Hotels + toegang tot Rulantica bijvoorbeeld.. maar echt wat uitgebreidere campings of vakantieparkjes kan ik die omgeving niet vinden.
Europapark zelf heeft een camping. Daarnaast zijn er een heleboel gastenhuizen/Airbnb’s daar in de buurt. Ook net over de grens in Frankrijk bijvoorbeeld. Mijn favoriete airbnb zit in Artolsheim in Frankrijk.
  zaterdag 26 maart 2022 @ 08:37:04 #295
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_204224094
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 18:53 schreef Bleie het volgende:
Wij willen dit jaar naar Denemarken, met een kind van 10 en een van 12. We willen het liefst met de trein reizen, heeft iemand daar ervaring mee? En verder nog tips? We willen in elk geval naar Kopenhagen en Legoland, maar verder weten we het niet zo goed.
Zo’n kort stukje met de trein is prima te doen, zeker met al wat oudere kinderen. Mocht je de reis willen onderbreken, dan kan je overnachten in Hamburg, echt een hele mooie stad :Y
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_204231458
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 08:37 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
Zo’n kort stukje met de trein is prima te doen, zeker met al wat oudere kinderen. Mocht je de reis willen onderbreken, dan kan je overnachten in Hamburg, echt een hele mooie stad :Y
Ja, dat willen we inderdaad doen!
pi_204232608
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 15:23 schreef exode het volgende:
Wij kopen elke keer met dat soort ritten Lobbes leeg, die hebben veel klein spul.
B wordt ook wagenziek van lezen en kleuren in de auto. Helaas.
We hebben wel altijd autobingo mee, die kan je ook zelf maken met plaatjes. En een oude discman met luisterboeken, dat is ook altijd een hit.

Zwarte Woud uit ons hoofd gezet, we kunnen daar niets vinden. Ja genoeg, maar niet wat wij willen. Terug naar ons oorspronkelijke plan: Zweden en dan met name Smaland, Skane en de westkust.
Ik heb me net op de Lobbes gestort, tiptop :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_204232627
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 06:19 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Sjaak was helemaal weg van een waterkleurboekje (zo’n stift die je met water vult, waarmee de kleuren in het boek tevoorschijn komen). Verder verschillende fidget dingen. Een luisterboek-cd. Een autootje. Een kaleidoscope of een verrekijker. Bij Hema is er vaak autobingo oid te koop. Raamstickers.
fidgetdingen, goeie ^O^ ik heb een friemelkind :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_204248875
Zo, het wordt weer Zweden *O*

Het plan nu:
Boot Kiel Goteburg
3 nachten Goteburg
7 nachten in een safaritent op Storängens Camping (geboekt), we hadden ook Radastrand camping op het oog maar die was ineens vol.
7 nachten omgeving Vimmerby/Smaland/High Chapparal
Ergens tussen de 4 en 7 nachten in Denemarken of op Feddet Camping of Lalandia Rodby

Hotel in Goteburg is nog wel een uitdaging, al die familiekamers hebben een slaapbank, toch niet ideaal.
pi_204346341
Dit topic is bijna vol…
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')