abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 13 augustus 2020 @ 00:26:41 #1
408813 crew  trein2000
pi_194529995
quote:
Patrouillerende marineschepen, militairen die in opperste staat van paraatheid zijn en straaljagers die worden ingezet: voor de tweede keer in paar weken tijd lopen de spanningen tussen Turkije en Griekenland hoog op. De twee landen liggen al jaren met elkaar overhoop over aardgas in de oostelijke Middellandse Zee. Ook nu is dat bron van conflict.

Een Turks onderzoeksschip, omringd door fregatten, is begin deze week uitgevaren om te kijken of er ten zuiden van het Griekse eiland Kastellorizo gas in de zeebodem zit. Volgens de Grieken begeven de Turken zich in Griekse wateren en moeten ze daar onmiddellijk weg. De Turken willen daar niks van weten. Vrijdag praten EU-ministers met elkaar over de kwestie.

Meer bij de bron:https://nos.nl/artikel/23(...)rkije-op-scherp.html
twitter

Eng. De expansiedrift van Erdogan lijkt weer eens op te spelen. Maar nu gaat het ook om veel geld. De Fransen gaan zich er ook mee bemoeien blijkbaar. Explosieve situatie zo.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194530005
Waarom de Fransen wat hebben die ermrr van doen
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 13 augustus 2020 @ 00:30:57 #3
408813 crew  trein2000
pi_194530019
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 00:28 schreef Geerd het volgende:
Waarom de Fransen wat hebben die ermrr van doen
Die hebben geen zin in militaire spanningen op de middellandse zee.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194530048
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 00:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Die hebben geen zin in militaire spanningen op de middellandse zee.
Ben benieuwd of Spanje en Italië zich hier ook gaan in mengen.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 13 augustus 2020 @ 00:45:40 #5
186611 Haags
pi_194530115
Joepie, nog een conflict erbij. Kunnen we net gebruiken...
Zonder wrijving geen glans
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 13 augustus 2020 @ 01:06:36 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194530242
Gaaf! Hopelijk doen wij ook mee. Ff Erdogan een lesje leren ~O>
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 13 augustus 2020 @ 01:25:26 #7
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_194530322
Kennelijk is er een 3e wereldoorlog nodig om een dictator te stoppen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_194530374
Die koers van de lira zal hier wss helemaal los van staan...
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_194530377
De Turken moeten toch wat stelen als hun economie blijft imploderen.
Hervormen gaat men niet doen.

NWS / Turkse Lira steeds verder onderuit
pi_194530423
De Turken hebben een groot leger maar hun wankele economie is kleiner dan dat van Nederland. Met een paar sancties stort het hele kaartenhuis in elkaar.
pi_194530452
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 00:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Joepie, nog een conflict erbij. Kunnen we net gebruiken...
Dat speelt al even hoor:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Turkse_invasie_van_Cyprus

En dat begon al wat eerder ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Grieks-Turkse_Oorlog

Alsof Duitland in de jaren 70 Limburg had ingepikt en dan nu ook nog even in Brabant wil onderzoeken op steenkoolmijnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  User die overal opduikt 2022 donderdag 13 augustus 2020 @ 07:07:15 #12
186611 Haags
pi_194530930
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 01:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat speelt al even hoor:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Turkse_invasie_van_Cyprus

En dat begon al wat eerder ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Grieks-Turkse_Oorlog

Alsof Duitland in de jaren 70 Limburg had ingepikt en dan nu ook nog even in Brabant wil onderzoeken op steenkoolmijnen.
Ja dat weet ik, bedoel meer dat het jammer is dat het nu weer oplaait
Zonder wrijving geen glans
pi_194530990
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 01:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat speelt al even hoor:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Turkse_invasie_van_Cyprus

En dat begon al wat eerder ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Grieks-Turkse_Oorlog

Alsof Duitland in de jaren 70 Limburg had ingepikt en dan nu ook nog even in Brabant wil onderzoeken op steenkoolmijnen.
Kan je die dictator niet van dat eiland af bombarderen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 13 augustus 2020 @ 07:16:05 #14
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_194530997
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 01:45 schreef Gehrman het volgende:
De Turken hebben een groot leger maar hun wankele economie is kleiner dan dat van Nederland. Met een paar sancties stort het hele kaartenhuis in elkaar.
Oorlog is goed voor de economie en werkgelegenheid.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_194531095
Ik ben benieuwd wat de houding van de EU is gezien ze nogal zwak overkomen.

quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 01:45 schreef Gehrman het volgende:
De Turken hebben een groot leger maar hun wankele economie is kleiner dan dat van Nederland. Met een paar sancties stort het hele kaartenhuis in elkaar.
De turken hebben op papier een groot leger maar in werkelijkheid hebben ze veel oude troep.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 07:38:37 #16
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194531223
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 00:28 schreef Geerd het volgende:
Waarom de Fransen wat hebben die ermrr van doen
Fransen hebben ruzie met Turkije i.v.m Libië.
  Moderator donderdag 13 augustus 2020 @ 08:25:20 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194531704
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 07:25 schreef HSG het volgende:
Ik ben benieuwd wat de houding van de EU is gezien ze nogal zwak overkomen
verdeeld as usual

de Fransen (en vrinden) willen wel want die zien dit nog steeds als hun achtertuin de rest (o.l. Oostenrijk iirc) is bang dat als we daar met veel schepen rond gaan dobberen dat er vooral veel vluchtelingen opgepikt gaan worden en blijven er liever weg
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194531712
Inb4 turkse wolven die gaan roepen dat Turkije qua vuurkracht op nummer 9 staat ofzoiets achterlijks.

Tegen Frankrijk/ Griekenland de rest van Europa zijn het niets meer dan wolven.. die wij ook hier met succes uitgeroeid hebben.
pi_194531741
quote:
14s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 07:16 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

Oorlog is goed voor de economie en werkgelegenheid.
Een fabel uit ww1 en 2.

Toen kochten we nog dingen met goud en goud was toen nog zo goed als geld.
Europa gaf de Amerikanen goud in ruil voor goederen en hulp.
Daarom groeide amerika zo uit tot zo’n dominante positie.

Later toen Amerika zo goed als failliet was (jaren 70) en iedereen zijn goud terug wilde, viel dat bijna uit elkaar.

Nee, oorlogen zijn alleen winstgevend voor een select aantal bedrijven en thats it.
Voor een bevolking is het altijd een groot drama.
pi_194531750
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 08:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

verdeeld as usual

de Fransen (en vrinden) willen wel want die zien dit nog steeds als hun achtertuin de rest (o.l. Oostenrijk iirc) is bang dat als we daar met veel schepen rond gaan dobberen dat er vooral veel vluchtelingen opgepikt gaan worden en blijven er liever weg
Ik dacht meer aan dat Brussel met knikkende knietjes tegen Griekenland zal zeggen "voor de lieve vrede laat ze maar in jullie wateren toe"
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_194531751
Al die knoflooklanden zijn meer een last dan een lust.
pi_194531997
quote:
Neh... dat begon in 1453

https://isgeschiedenis.nl(...)veren-constantinopel

Constantinopel 1453 – “De Turken kwamen met duizenden tegelijk op de muren af. We sloegen de eerste troepen met stenen dood, maar ze bleven komen” schreef chirurg en ooggetuige Nicolo Barbaro in zijn dagboek. “De derde troep kwam zelfs op de muren af als leeuwen! ‘Genade, genade!’ riepen de mensen. ‘God stuurt hulp vanuit de Hemel naar het Rijk van Constantijn, zodat geen heidens volk over ons zal regeren!”’

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In West-Europa werd met ontzetting op de val van Constantinopel gereageerd. Hoewel velen opriepen tot een nieuwe kruistocht kwam het daar niet van. Constantinopel bleef Turks, en werd in 1930 hernoemd tot Istanboel.

En toen werd Constantinopel ineens Istanboel

https://nl.wikipedia.org/wiki/Istanboel

Istanboel of Istanbul (uitspraak [ˈɪstɑnbul]?, Turks: İstanbul, uitspraak [isˈtɑnbul]?) is een stad in het Europese en Aziatische deel van Turkije en was de hoofdstad van het Ottomaanse Rijk. Daarvoor was ze onder de naam Constantinopel hoofdstad van het Byzantijnse Rijk. De stad is oorspronkelijk gesticht door Griekse kolonisten in 667 v.Chr. en werd door hen Byzantion (Latijn: Byzantium) genoemd.

Met 15 miljoen inwoners is Istanboel de grootste stad van Turkije. De stad bestaat uit 27 districten, die tezamen de hoofdstad van de gelijknamige provincie vormen.

Voor de herkomst van de Turkse naam İstanbul worden verschillende verklaringen gegeven. Hij zou van het Griekse Κωνσταντινουπολις (Konstantinoupolis) zijn afgeleid. Een andere verklaring is dat het van het Griekse εἰς τὴν Πόλιν (Oudgrieks eis tèn polin; Middelgrieks is tin polin) ('naar de stad') is afgeleid; in het vroegere Byzantijnse Rijk werd de hoofdstad Constantinopel vaak informeel aangeduid als "de Stad". In het Latijn heette de stad Constantinopolis, in formeel Turks: قسطنطينيه (Konstantiniyye)

Dat houdt nooit op... maar wie weet vandaag wel :')
pi_194532002
Verdrag van Constantinopel

[1479] - In het verdrag werden de volgende bepalingen vastgelegd: Door deze voor Venetië nadelige voorwaarden van het verdrag werd de Venetiaanse positie in de Levant verzwakt. ...
Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_van_Constantinopel_(1479)
Verdrag van Constantinopel

[1700] - Het verdrag van Constantinopel was een vredesverdag die de Russisch-Turkse Oorlog (1686-1700) tussen het Russische Rijk en het Ottomaanse Rijk beëindigde. Het verdrag werd ondertekend in Constantinopel (nu Istanboel) op 8 augustus 1700. Op 5 augustus 1699 voeren 12 Russische schepen van de nieuwe Russische marineb...
Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_van_Constantinopel_(1700)
Verdrag van Constantinopel

[1724] - Het Verdrag van Constantinopel, Russisch-Osmaanse Verdrag of het Verdrag van de verdeling van Perzië van 1724 was een verdrag tussen het Ottomaanse Rijk en het Russische Rijk, waarbij zij grote delen van Perzië verdeelden. De Russen en de Ottomanen waren verwikkeld in een race om Iraanse gebieden te bezitten. Toe...
Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_van_Constantinopel_(1724)
Verdrag van Constantinopel

[1832] - Het Verdrag van Constantinopel was een verdrag op 21 juli 1832 tussen de grootmachten (Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Rusland) aan de ene kant en het Ottomaanse Rijk aan de andere kant. Het verdrag was het resultaat van het Congres van Constantinopel, dat in februari 1832 begon. Aanleiding tot het verdrag was on...
Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_van_Constantinopel_(1832)
pi_194532133
Gooi die Turken toch uit de Navo.
En dan meteen doorpakken en Noord-Cyprus bevrijden en het Europese deel van Turkije annexeren *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 09:29:21 #25
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_194532474
Erdogan wil gewoon het Ottomaanse Rijk terug. Het is een engnek eerste klas. Hij houdt Europa nog gegijzeld met die vluchtelingen die hij zo kan loslaten.
pi_194532567
Gewoon aanpakken die Turken, die gaan anders echt niet stoppen.
No bitch to me
pi_194532606
En als de EU zich eens een keer wel nuttig kan maken dan geven ze niet thuis. Wie de territoriale wateren van een lidstaat schendt valt de EU aan. Hup, luchthavens en grenzen dicht, niks meer in of uit Turkije tot dat schip weg is en de verantwoordelijk zich bij de Griekse autoriteiten aangeeft.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194532837
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 09:38 schreef Weltschmerz het volgende:
En als de EU zich eens een keer wel nuttig kan maken dan geven ze niet thuis. Wie de territoriale wateren van een lidstaat schendt valt de EU aan. Hup, luchthavens en grenzen dicht, niks meer in of uit Turkije tot dat schip weg is en de verantwoordelijk zich bij de Griekse autoriteiten aangeeft.
We hebben ons helemaal laten verlammen door een opgeschoten halve dictator van een derdewereldland. Ik snap er geen reet van, want tegen GB hebben ze wel de stoerste praatjes terwijl die objectief belangrijker zijn.
pi_194532995
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 00:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Die hebben geen zin in militaire spanningen op de middellandse zee.
En ruzie binnen de Navo en misschien hebben ze wel interesse in het gas.
Maar Turkije heeft een conflict nodig want het gaat niet zo lekker.

Maar 2020 blijft wel echt een top jaar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator donderdag 13 augustus 2020 @ 10:03:58 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194533010
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 08:28 schreef HSG het volgende:

[..]

Ik dacht meer aan dat Brussel met knikkende knietjes tegen Griekenland zal zeggen "voor de lieve vrede laat ze maar in jullie wateren toe"
dat lijkt me net zo waarschijnlijk als dat Griekenland ermee akkoord zou gaan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 10:05:07 #31
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_194533022
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat lijkt me net zo waarschijnlijk als dat Griekenland ermee akkoord zou gaan
Met een zak geld uit de EU natuurlijk
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  Moderator donderdag 13 augustus 2020 @ 10:06:31 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194533041
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:05 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Met een zak geld uit de EU natuurlijk
not gonna happen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194533309
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:05 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Met een zak geld uit de EU natuurlijk
De Grieken zijn een van de weinige volkeren op deze planeet die relatief onveranderd zijn al duizenden jarenlang, inclusief mentaliteit.. die flikkeren de huidige versie van de Perzen zo weer terug de grens over.
Hopelijk wel met behulp van de rest van Europa maar gezien hoe slap we zijn qua daadkracht en wilskracht zal dat vies gaan tegenvallen.
pi_194533371
de turken/ottomanen zijn flink genaaid na WO1, ze hebben best wel recht van spreken over toegang tot de middelandse zee.
pi_194533412
..
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  donderdag 13 augustus 2020 @ 10:34:07 #36
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194533444
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:28 schreef pokkerdepok het volgende:
de turken/ottomanen zijn flink genaaid na WO1, ze hebben best wel recht van spreken over toegang tot de middelandse zee.
De Ottomanen bestaan niet meer en Nederland heeft ook geen recht van spreken over de zeeën rond Indonesië terwijl we daar ook pakweg 400 jaar de baas waren.
pi_194533468
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:28 schreef pokkerdepok het volgende:
de turken/ottomanen zijn flink genaaid na WO1, ze hebben best wel recht van spreken over toegang tot de middelandse zee.
Heh, moet je dat nou toch lezen.
Alleen een Turk denkt zo.

Je mag blij zijn dat we de Turken hebben laten bestaan, de enige reden waarom dat zo ging is omdat men niet zat te wachten op nog verdere conflicten.

Dat kan nu prima weer.. even Constantinopel weer terug claimen.
  Moderator donderdag 13 augustus 2020 @ 11:13:02 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194534011
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Heh, moet je dat nou toch lezen.
Alleen een Turk denkt zo.

Je mag blij zijn dat we de Turken hebben laten bestaan, de enige reden waarom dat zo ging is omdat men niet zat te wachten op nog verdere conflicten.

Dat kan nu prima weer.. even Constantinopel weer terug claimen.
goed verhaal _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194534749
quote:
7s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:34 schreef Twiitch het volgende:

[..]

De Ottomanen bestaan niet meer en Nederland heeft ook geen recht van spreken over de zeeën rond Indonesië terwijl we daar ook pakweg 400 jaar de baas waren.
we hebben het over turkse kustwateren. alsof nederland niet in de wadden en noordzee zou mogen komen.
pi_194534781
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Heh, moet je dat nou toch lezen.
Alleen een Turk denkt zo.

Je mag blij zijn dat we de Turken hebben laten bestaan, de enige reden waarom dat zo ging is omdat men niet zat te wachten op nog verdere conflicten.

Dat kan nu prima weer.. even Constantinopel weer terug claimen.
okee lol..
  donderdag 13 augustus 2020 @ 12:26:48 #41
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_194535132
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

De Grieken zijn een van de weinige volkeren op deze planeet die relatief onveranderd zijn al duizenden jarenlang, inclusief mentaliteit.. die flikkeren de huidige versie van de Perzen zo weer terug de grens over.
Hopelijk wel met behulp van de rest van Europa maar gezien hoe slap we zijn qua daadkracht en wilskracht zal dat vies gaan tegenvallen.
Mwaah, de eerste lakmoesproef was toen ome Erdo vluchtelingen richting het Griekse grenshek joeg. Daar hebben we hem als EU toch mooi de vinger gegeven.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_194535171
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 11:55 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

we hebben het over turkse kustwateren. alsof nederland niet in de wadden en noordzee zou mogen komen.
We het over Grieks territorium die Turken hebben daar niks te zoeken.
No bitch to me
pi_194535332
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 12:30 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

We het over Grieks territorium die Turken hebben daar niks te zoeken.
nee maar ze hebben wel een punt dat het territorium totaal oneerlijk is verdeeld
  donderdag 13 augustus 2020 @ 12:42:24 #44
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_194535355
We hebben zelf het monster van turkije gemaakt met onze migranten deal, dan kun je dit soort dingen verwachten natuurlijk. Erdogan heeft europa bij de ballen die we zelf gepresenteerd hebben.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_194535544
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 00:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Die hebben geen zin in militaire spanningen op de middellandse zee.
Macron mag wel uitkijken dat Erdogan's proxy's dadelijk niet weer voor bloed zorgen in Frankrijk.
pi_194535788
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 12:41 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nee maar ze hebben wel een punt dat het territorium totaal oneerlijk is verdeeld
Daar zijn ze te laat mee.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194535820
Ze zitten beiden in de navo. Als erdogan dan militair ingrijpt en griekenland beroept zich op de navo, heeft turkije dan een oorlog met zichzelf?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194535834
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:28 schreef pokkerdepok het volgende:
de turken/ottomanen zijn flink genaaid na WO1, ze hebben best wel recht van spreken over toegang tot de middelandse zee.
Daar zijn ze te laat mee.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194535862
Kan iemand Erdogan niet gewoon laten verdwijnen, nu dat land nog een beetje te redden valt?
No amount of money ever bought a second of time.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 13:18:29 #50
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_194535888
Turkije weet dat het kan doen en laten wat het wil.
De rest can Europa is veel te bang om meer te doen Dan 'foei' zeggen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')