abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194526314
We kennen het denk ik allemaal wel. Als je het begin van een track hoort, vind je het helemaal te gek wil je de betreffende muziek helemaal grijs draaien. Maar naarmate de muziek zich gaat opbouwen, gaat het steeds meer tegenvallen en uiteindelijk vind je het compleet bagger.

Bij welke muziek vind je dat van toepassing?
pi_194526418

Ik heb dat zelf bijvoorbeeld met deze track van Deep Forest. Toen ik het begin hoorde, verwachtte ik dat de muziek chille drum & bass is. Uiteindelijk blijkt het qua ritme heel anders in elkaar te zitten - eigenlijk ontstaat daardoor juist een interessant contrast wat de muziek ten goede komt. Het blijft qua compositie goed in elkaar zitten, maar dat balkan koor verpest het compleet, waardoor het uiteindelijk toch zoetsappige new age kutmuziek wordt. :r
  woensdag 12 augustus 2020 @ 20:23:23 #3
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194526440
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194526497
Eerste 50 seconden begint goed (eigenlijk van 25-50 seconden), en dan zakt het een beetje in.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 20:40:40 #5
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194526654
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  woensdag 12 augustus 2020 @ 20:43:29 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194526687
Geweldige intro, mooie melodie, goed refrein, maar bij het middenstuk vanaf 3:10 gaat het allemaal snel bergafwaarts:

Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_194526766

Na 30 seconden is de fut er wel uit.
pi_194526821
quote:
6s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 20:48 schreef Treinhomo het volgende:

Na 30 seconden is de fut er wel uit.
Waarvan akte!

Tevens alle minimal techno :P
-nee-
  woensdag 12 augustus 2020 @ 20:53:27 #9
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194526830
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194526907

Na 35 seconden; einde oefening.
pi_194527145

Tot aan het refrein een hele verfrissende plaat, bouwt op naar iets, en dan komt dat kutrefrein, en de rest van de plaat is gewoon een rommeltje. :P
-nee-
pi_194529555
Madonna - Like a Prayer.

Beste geproduceerde nummer van Madonna ooit is imho Frozen. Like a Prayer lijkt dat, als je het nog nooit gehoord hebt en de intro hoort te gaan evenaren.. maar dan stort het tijdloze begin in en zitten we weer in die haarlakpop van de jaren '80

Veel van die jaren '90 begin 2000 plastic popplaatjes. Zomaar ff wat willekeurigs als 'Music sounds better with you' en alles wat er uit de Vengaboys kwam. Allemaal hitjes waar je aan het absolute begin denkt 'dit zou iets kunen zijn' maar dan goedkope formuledeuntjes beginnen en tot het einde doorkabbelen.

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nooit echt de hype rond de muziek van Daft Punk's Around the World heb begrepen. Los van t feit of t qua groove lekker klinkt en er een toffe videoclip bijzit. Als je m 1x gehoord hebt, heb je m voor altijd gehoord.

Ik vond sommige periodes een beetje de vinex tijd voor de popmuziek. Het is allemaal wel okay.. maar als je t vergeleek met zelfs begin '90 dan ging het van behoorlijk rijk geproduceerde pop met meerdere lagen naar een gortdroge variant.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 23:35:53 #13
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_194529570
Eerste wat in me opkomt is Born Slippy van Underworld. Prima track totdat de mellow achtergrond ineens verandert in lomp gebonk.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 04:48:39 #14
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_194530702
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 23:33 schreef Beathoven het volgende:


Ik vond sommige periodes een beetje de vinex tijd voor de popmuziek. Het is allemaal wel okay.. maar als je t vergeleek met zelfs begin '90 dan ging het van behoorlijk rijk geproduceerde pop met meerdere lagen naar een gortdroge variant.
Gortdroog is niet het goede woord. Ik vermoed dat veel van wat ik mooi vind, ook het recente deel, dat naar de huidige standaard is (die is meer 'opgepoetst').

Noem het liever 'vlak', of gewoon oppervlakkig.

[ Bericht 9% gewijzigd door Eightyone op 13-08-2020 13:10:41 ]
  donderdag 13 augustus 2020 @ 05:35:41 #15
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_194530730
Weer ontopic - In eerdergenoemde Franse house-categorie zijn Superfunk - Lucky star en Modjo - Lady van die nummers die in eerste instantie wel iets aardigs hebben, maar die uiteindelijk vooral (weliswaar aangenaam) behang blijven.

Van Modjo ligt Chillin' me btw behoorlijk goed.

Er is trouwens nog een nummer, weer niet helemaal ontopic maar toch, waar qua opzet wat mee aan de hand is. Ook eentje van The Bangles, maar dan Hazy shade of winter. Dat is een vreemde combinatie van niet-gelukte elementen (die weke zangpartijen, waar het nummer al mee begint - trek die scheur eens wat meer open, en die kerstbelletjes) en hele fijne (de gitaarstukken).
  maandag 31 augustus 2020 @ 21:28:49 #16
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_194817292
quote:
Wacht even, wat.

Dat is een omgekeerde versie van wat ik meestal hoor als mensen het over die track hebben.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  maandag 31 augustus 2020 @ 21:32:18 #17
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194817372
quote:
15s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:28 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Wacht even, wat.

Dat is een omgekeerde versie van wat ik meestal hoor als mensen het over die track hebben.
Moet eerlijk bekennen dat ik de exacte structuur vergeten was, wist alleen nog dat het een knallend begin had.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 31 augustus 2020 @ 21:45:23 #18
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_194817688
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:32 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Moet eerlijk bekennen dat ik de exacte structuur vergeten was, wist alleen nog dat het een knallend begin had.
Oh, zo. Ik dacht dat je bedoelde dat die eerste solo noten cool waren en alles erna niet, want dát gaat dus meestal omgedraaid. :P

Niet dat er met dat eerste stukje iets mis is w.m.b.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  maandag 31 augustus 2020 @ 21:52:45 #19
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_194817877
Aansluitend bij wat Beathoven schrijft:

Madonna - Papa don’t preach

0:00-0:16 ^O^

  maandag 31 augustus 2020 @ 22:23:14 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194818477
Het intro is leuk maar daarna niks meer

pi_194818515

Ben dol op die dromerige vibe (tips welkom), maar halverwege knalt het ineens los met takkeherrie
pi_195127267

Die laatste minuut mag er van mij gewoon afgeknipt worden.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  vrijdag 18 september 2020 @ 14:39:01 #23
461242 Geluiden
Mountains & websites
pi_195133468
Eye of the Tiger komt bij mij altijd in me op als het hierover gaat. Dat intro _O_, maar daarna wordt het echt een hoop slapzever.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_195133493
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 23:33 schreef Beathoven het volgende:
Madonna - Like a Prayer.

Beste geproduceerde nummer van Madonna ooit is imho Frozen. Like a Prayer lijkt dat, als je het nog nooit gehoord hebt en de intro hoort te gaan evenaren.. maar dan stort het tijdloze begin in en zitten we weer in die haarlakpop van de jaren '80

Veel van die jaren '90 begin 2000 plastic popplaatjes. Zomaar ff wat willekeurigs als 'Music sounds better with you' en alles wat er uit de Vengaboys kwam. Allemaal hitjes waar je aan het absolute begin denkt 'dit zou iets kunen zijn' maar dan goedkope formuledeuntjes beginnen en tot het einde doorkabbelen.

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nooit echt de hype rond de muziek van Daft Punk's Around the World heb begrepen. Los van t feit of t qua groove lekker klinkt en er een toffe videoclip bijzit. Als je m 1x gehoord hebt, heb je m voor altijd gehoord.

Ik vond sommige periodes een beetje de vinex tijd voor de popmuziek. Het is allemaal wel okay.. maar als je t vergeleek met zelfs begin '90 dan ging het van behoorlijk rijk geproduceerde pop met meerdere lagen naar een gortdroge variant.
Stardust vind ik eigenlijk nog een van de betere dingen van Bangalter, maar ik snap je wel dat je het niet heel spannend vindt.
Music Sounds Better With You voelt wel als een goedkope Nile Rodgers pastiche, al vind ik het 20x beter dan Vengaboys.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198022860
quote:
Op zondag 14 februari 2021 23:08 schreef Hexagon het volgende:
Dit is ook wel geweldig obscuur hitje, luister vooral die ragga rap vanaf 4:30. Die is echt vet.


(...)
Als de zang begint zijn ze me kwijt. -O-
  maandag 15 februari 2021 @ 19:30:47 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198022930
quote:
6s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:27 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Als de zang begint zijn ze me kwijt. -O-
Maar die raggarap is geweldig :D
pi_198022996
quote:
Op maandag 15 februari 2021 19:30 schreef Hexagon het volgende:

Maar die raggarap is geweldig :D
Die meneer is veel naar Amerikaanse veilingen geweest.
pi_198027456
Ik kan zo even niet een direct voorbeeld vinden maar op spotify geregeld eens een plaatje gehad dat best lekker begint met een stuk akkoestische ritmegitaar over de twee stereokanalen en dat je dan drums en bassline verwacht... die er helemaal nooit komen.

Dat er ipv dat alles er iemand komt die er zeer lauw overheen gaat lopen zingen tot het einde van het lied.
pi_202248247

Begint ijzersterk, maar goed halverwege kakt het toch wel danig in.
  dinsdag 23 november 2021 @ 05:15:05 #31
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202300578
Zojuist gehoord. Blij verrast van de toch best smaakvolle eerste helft, en nog meer toen ik zag dat het niet uit een van de standaard leuke muziektijdperken kwam.

Toen kwam de tweede helft, en veranderde het in een soort van pompeuze nu-metal. Nee, het is hem toch niet.

pi_202327005
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 05:35 schreef Eightyone het volgende:
Weer ontopic - In eerdergenoemde Franse house-categorie zijn Superfunk - Lucky star en Modjo - Lady van die nummers die in eerste instantie wel iets aardigs hebben, maar die uiteindelijk vooral (weliswaar aangenaam) behang blijven.

Van Modjo ligt Chillin' me btw behoorlijk goed.

Er is trouwens nog een nummer, weer niet helemaal ontopic maar toch, waar qua opzet wat mee aan de hand is. Ook eentje van The Bangles, maar dan Hazy shade of winter. Dat is een vreemde combinatie van niet-gelukte elementen (die weke zangpartijen, waar het nummer al mee begint - trek die scheur eens wat meer open, en die kerstbelletjes) en hele fijne (de gitaarstukken).
Deze lees ik terug: ik vind hazy shade of winter inderdaad een vrij rommelige cover. Alsof ze het origineel niet goed in kunnen passen. Dat origineel is wel een persoonlijke favoriet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202407715
Ik moet zelf erg denken aan ‘You'll Be In My Heart’ van Phil Collins.

Ikzelf ben eigenlijk nooit echt zo'n fan van de stem van Phil Collins, want ik vind altijd dat deze stem zo zijig klinkt. Maar bij het nummer ‘You'll Be In My Heart’ vind ik altijd dat de opbouw aan het begin heel erg mooi klinkt!
Het nummer klinkt aan het begin mooi, maar wanneer de zanger voor de eerste maal zingt “You'll Be In My Heart.....” dan houdt het voor mij helemaal op. Van de sfeer die aan het begin opgebouwd werd, is dan plots niks meer over!


Verder vind ik bij ‘Boulevard Of Broken Dreams’ van Greenday het begin ook ijzersterk maar het refrein vind ik eigenlijk niet heel bijzonder.



[ Bericht 0% gewijzigd door ReizigerZonderDoel op 30-11-2021 17:57:51 ]
C'est une chanson simple que je te donne
Aussi facile qu'elle est tendre
Tu sais ce sont parfois les mots très simples
Les plus difficiles à entendre
pi_202407824
In het algemeen zijn er, vind ik, vooral in de metal-hoek een heleboel nummers die een prachtige opbouw hebben maar genadeloos afgaan als de intro over is en de "zang" begint. Vroeger luisterde ik veel meer metal, maar nu zet ik het vaak na de intro al uit of ik spoel snel door naar de solo's, mocht ik in een nostalgische bui zijn.
Conscience do cost.
  dinsdag 30 november 2021 @ 20:08:17 #35
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
  vrijdag 3 december 2021 @ 18:28:33 #36
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_202452928
Ik heb dat onder andere met:

Wallace Collection - Daydream, begint lekker... maar vanaf 2:10 ongeveer wordt het mij wat te zweverig allemaal...

The Animals - Around & Around, na een minuut is het wel opeens erg rock & roll achtig, wat ik dus totaal niet bij The Animals vind passen. Overigens Eric Burdon, echt een geweldige stem altijd. Eén van de meest herkenbare zangers ooit.

The Turtles - Elenore, begint als een lovesong, redelijk smooth... en dan vanaf 34 seconden wordt het opeens erg 'happy' allemaal. Beetje te blij...

En als we het dan toch over happy hebben... van dezelfde groep uiteraard de klassieker Happy Together, zelfde principe, vanaf het begin lijkt het sterk op een smooth liefdesnummer, maar dan vanaf 40 seconden wordt het ook weer erg blij allemaal... terwijl ik het 'tragischer klinkende' stuk zoveel beter vind.

Ik weet het, de Turtles zijn wereldberoemd geworden met het maken van zulke muziek, alleen ik vind het elke keer toch teleurstellend hoe de nummers ontwikkelen naarmate ze vorderen.
"The truth is out there, but so are lies." - Dana Scully
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')