abonnement Unibet Coolblue
pi_194527273
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:17 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

En al je wel in de risicogroep zit zal je dus ZELF maatregelen moeten nemen om jezelf te beschermen.

Je kunt niet verwachten dat anderen jouw gaan beschermen, dat is heel egoïstisch om te denken. Uiteindelijk is het belang van de overgrote meerderheid belangrijker dan individuele gevallen.
Ik zou niet eens weten hóé anderen jezelf als kwetsbare zouden moeten beschermen.
Behalve afstand houden, waar je - jahoor - altijd zélf bij bent. Er is niemand die je nu achterna rent om je te huggen.
I'll give you something to do
  woensdag 12 augustus 2020 @ 21:25:18 #152
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_194527295
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:18 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat is maar net wie je bent he?

Ik ben zelf bejaardenverzorgster en ik woon in Brabant.

Ik heb een hele andere kant gezien.

Dus niet iedereen denkt daar nou eenmaal hetzelfde over.
Niet iedereen denkt daar hetzelfde over. Maar ik vind dan ook dat er in verzorgingstehuizen wel een mate van bescherming moet zijn, maar dat de ouderen en familie wel zelf mogen beslissen over bezoek, men zit vaak in een laatste levensfase.

En ik weet hoe het er op de IC aan toe gaat, maar ook dat het klopt van de patiënten die daar liggen inderdaad wel 9 van de 10 keer echt veel een veel te dik zijn.
Dus dat daar wel degelijk een duidelijke risicoprofiel ligt. En dat zijn dus niet de bejaarden, want die komen inderdaad veelal niet op de IC, maar dus echt in de categorie 40-60 jaar met zwaar overgewicht en andere onderliggende complicaties.
Het betekent dus ook dat een bepaalde groep dus wel veel meer kan en moet doen om zich af te schermen om risico te mijden, dat betekent dan ook dat je dan niet alles kan doen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 21:27:43 #153
14505 OProg
A Life in Music
pi_194527330
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 20:56 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Verkeerde voorstelling van zaken, omdat er in Nederland bij de officiële cijfers sprake is van ernstige ondertelling. Er zijn naar schatting al een kleine 11.000 Nederlanders aan Corona overleden

[ twitter ]

En ook op die manier naar cijfers kijken is weer net zo kortzichtig. Mijn oma is in maart uit angst terug gegaan vanuit het sociale leven dat ze nog had. Ook de dingen die ze lichamelijk nog deed, boodschappen, beetje wandelen, kinderen en kleinkinderen ontmoeten, gingen niet meer. Want: virusbescherming dus eng. Eindresultaat is dat ze lichamelijk en geestelijk enorm achteruit is gegaan en nu in het ziekenhuis ligt en het wachten is tot het klaar is. Dat is gewoon ook een indirect gevolg van maatregels die dit soort figuren weer vanuit de cijfers in hun verhaal prakken. Terwijl het een complexer issue is dat dit soort ‘experts complexe problemen’ doen verkondigen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 12 augustus 2020 @ 21:27:44 #154
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_194527331
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:23 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik zou niet eens weten hóé anderen jezelf als kwetsbare zouden moeten beschermen.
Behalve afstand houden, waar je - jahoor - altijd zélf bij bent. Er is niemand die je nu achterna rent om je te huggen.
Je zou kunnen beginnen om ervoor te zorgen om bepaalde contacten te mijden, dus geen feestjes, grote familiebijeenkomsten.
Daarnaast, je kunt als je tot een risicogroep behoord echt wel wat moeite doen om bijvoorbeeld een mondmasker aan te schaffen die jezelf kan beschermen.

De gedachte dat iemand uit een risicogroep niets hoeft te doen en moet vertrouwen op de samenleving, nee daar zal je toch ook wat bewuster meer moeten omgaan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_194527384
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 20:56 schreef Gretzl het volgende:

Er zijn naar schatting al een kleine 11.000 Nederlanders aan Corona overleden

[ twitter ]

Enkel Corona? Of toevallig ook +kanker of iets anders.

Ik weet, kanker stelt tegenwoordig niet zoveel meer voor met al dat corona.
pi_194527393
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:27 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je zou kunnen beginnen om ervoor te zorgen om bepaalde contacten te mijden, dus geen feestjes, grote familiebijeenkomsten.
Daarnaast, je kunt als je tot een risicogroep behoord echt wel wat moeite doen om bijvoorbeeld een mondmasker aan te schaffen die jezelf kan beschermen.

De gedachte dat iemand uit een risicogroep niets hoeft te doen en moet vertrouwen op de samenleving, nee daar zal je toch ook wat bewuster meer moeten omgaan.
Ik bedoelde hoe anderen - behalve door afstand houden - de kwetsbare zouden moeten beschermen. Ik zou het werkelijk waar niet weten.
Dit ligt geheel in hun eigen hand.
I'll give you something to do
pi_194527413
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:27 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je zou kunnen beginnen om ervoor te zorgen om bepaalde contacten te mijden, dus geen feestjes, grote familiebijeenkomsten.
Daarnaast, je kunt als je tot een risicogroep behoord echt wel wat moeite doen om bijvoorbeeld een mondmasker aan te schaffen die jezelf kan beschermen.

De gedachte dat iemand uit een risicogroep niets hoeft te doen en moet vertrouwen op de samenleving, nee daar zal je toch ook wat bewuster meer moeten omgaan.
Daarbij vraag ik me oprecht af of die risicogroep daar zelf überhaupt op zit te wachten.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 21:36:10 #158
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194527450
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:27 schreef OProg het volgende:

[..]

En ook op die manier naar cijfers kijken is weer net zo kortzichtig. Mijn oma is in maart uit angst terug gegaan vanuit het sociale leven dat ze nog had. Ook de dingen die ze lichamelijk nog deed, boodschappen, beetje wandelen, kinderen en kleinkinderen ontmoeten, gingen niet meer. Want: virusbescherming dus eng. Eindresultaat is dat ze lichamelijk en geestelijk enorm achteruit is gegaan en nu in het ziekenhuis ligt en het wachten is tot het klaar is. Dat is gewoon ook een indirect gevolg van maatregels die dit soort figuren weer vanuit de cijfers in hun verhaal prakken. Terwijl het een complexer issue is dat dit soort ‘experts complexe problemen’ doen verkondigen.
Voor figuren zoals Bert Slagter is corona gewoon een uitgelezen manier om zichzelf in the picture te zetten. Ongetwijfeld kan hij de komende jaren flink schnabbelen met allerlei lezingen bij bedrijven e.d. over zijn 'complexe problemen'.
pi_194527509
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:25 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Niet iedereen denkt daar hetzelfde over. Maar ik vind dan ook dat er in verzorgingstehuizen wel een mate van bescherming moet zijn, maar dat de ouderen en familie wel zelf mogen beslissen over bezoek, men zit vaak in een laatste levensfase.

En ik weet hoe het er op de IC aan toe gaat, maar ook dat het klopt van de patiënten die daar liggen inderdaad wel 9 van de 10 keer echt veel een veel te dik zijn.
Dus dat daar wel degelijk een duidelijke risicoprofiel ligt. En dat zijn dus niet de bejaarden, want die komen inderdaad veelal niet op de IC, maar dus echt in de categorie 40-60 jaar met zwaar overgewicht en andere onderliggende complicaties.
Het betekent dus ook dat een bepaalde groep dus wel veel meer kan en moet doen om zich af te schermen om risico te mijden, dat betekent dan ook dat je dan niet alles kan doen.
Als bejaarden zichzelf moeten beschermen betekent dat ook dat ze nooit meer bijvoorbeeld met een boottochtje mee kunnen gaan, of euh...een dagje "jeu de boulen" og naar het blokfluit optreden van hun kleinkind of achterkleinkind kunnen gaan kijken.

Het is niet omdat bejaarden bejaard zijn dat ze geen dingen meer leuk vinden.

Al heb ik wel eens de indruk dat veel mensen dat denken.

Dansen vinden ze bijvoorbeeld ook nog heel leuk. Stijldansen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 21:44:58 #160
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194527568
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 20:06 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ar-voor-te-zijn.html
Lang verhaal kort, de GGD was er niet klaar voor en wist dat maar de beeldvorming was belangrijker. En nu heeft de burger het gedaan.
De GGD is nog steeds geen prutsorganisatie @:Direstraits7 ?
De analyse in NRC was veelzeggend inderdaad. Ze deden een Hugo-de-Jongetje, door stellig te beweren dat ze in de zomer 2400 BCO-onderzoeken per dag konden uitvoeren. Maar ze wisten helemaal niet of het haalbaar was (vergelijkbaar met Hugo die aan de Tweede Kamer beloofde dat er eind van de week toch echt 1600 IC-bedden waren)
quote:
GGD's doen veel minder dan ze hebben beloofd
Mark Lievisse Adriaanse

Een medewerker van de GGD Rotterdam-Rijnmond neemt een coronatest af. In onder andere deze regio lukt het de GGD niet meer om alle bron- en contactonderzoeken uit te voeren.
Een medewerker van de GGD Rotterdam-Rijnmond neemt een coronatest af. In onder andere deze regio lukt het de GGD niet meer om alle bron- en contactonderzoeken uit te voeren. Foto Koen van Weel/ANP
De GGD Nederland heeft haar eigen opschalingsplan voor bron- en contactonderzoek niet gerealiseerd. Hierdoor brokkelt de eerste verdedigingslinie tegen een tweede coronagolf af.

Volgens dat eigen plan van 15 mei zouden GGD's deze zomer minimaal 500 en maximaal 2.400 contactonderzoeken per dag moeten kunnen uitvoeren. Afgelopen week kwamen er gemiddeld 576 besmettingen per dag bij, vlak boven het minimum dat de GGD's hadden vastgesteld. Toch lukte het bij 30 procent van die nieuwe gevallen niet om bron- en contactonderzoek te doen, zo maakte het RIVM gisteren bekend.

Volgens de GGD komt dat vooral doordat patiënten veel contacten hebben die moeten worden nagebeld. Daardoor zou de eerder verwachte 5 uur per onderzoek inmiddels zijn opgelopen naar 12 uur. Maar als ze hun eigen plan gerealiseerd hadden, hadden GGD'en een verdriedubbeling van de onderzoeksduur met de huidige hoeveelheid besmettingen nog aangekund. Dat de GGD in eerste instantie dacht in contactonderzoek in 5 uur te kunnen doen, is opmerkelijk. Het ECDC - de Europese infectieziekteorganisatie - adviseerde in maart al daarvoor 16 uur uit te trekken.

'Intelligent opschalingsplan'

In het 'intelligente opschalingsplan' was bepaald dat de 25 regionale GGD's de capaciteit voor 600 dagelijkse onderzoeken zouden regelen. Een landelijke poule contactonderzoekers zou 1.800 contactonderzoeken kunnen doen. Daarvoor zouden zo'n 2.400 extra onderzoekers worden aangetrokken. Zij hadden ingezet moeten worden voor situaties zoals nu met coronabrandhaarden Amsterdam en Rotterdam, waar het de GGD's niet meer lukt alle contactonderzoeken uit te voeren.

Maar dinsdag zei directeur van de GGD-Utrecht Nicolette Rigter in de Tweede Kamer dat de landelijke poule contactonderzoekers 550 fte groot is. Ze zei dat dat aantal nu wordt verdubbeld naar 1.050 fte en daarna nog eens naar 2.000 fte, medewerkers die er volgens het eigen plan al hadden moeten zijn.

'Wij zijn voorbereid'

De GGD Nederland had er in mei vertrouwen in snel genoeg op te kunnen schalen. ,,Wij zijn voorbereid'" zo stond boven het opschalingsplan ,,Wij hebben er alle vertrouwen in dat we daarin slagen. We zijn gewend om snel te handelen in crisissituaties: ook al is de omvang van deze pandemie ook voor ons een uitdaging, opschalen zit in ons DNA." Eind april zei Sjaak de Gouw - portefeuillehouder infectieziekten bij GGD Nederland - zelfs dat de uitbreidingscapaciteit van GGD's ,,eindeloos" was.

Lees ook: GGD's moeten elkaar nu te hulp schieten
Maar hoewel de GGD's volgens hun eigen opschalingsplan al vanaf 1 juni in staat zouden moeten zijn minimaal 500 contactonderzoeken per dag te doen, zei De Gouw anderhalve maand later in Trouw: ,,We moeten eerder dan verwacht razendsnel opschalen. Dat lukt niet van de ene op de andere dag.' [...] ,,We zijn verrast door deze uitbraak". In die week testten dagelijks gemiddeld 184 mensen positief - ver onder het door GGD's vastgestelde minimum.

Twee weken daarvoor was een geplande opschaling van 450 naar 850 fulltime banen voor contactonderzoekers juist beperkt, tot 550. Door het lage aantal besmettingen zaten op dat moment veel GGD-medewerkers volgens De Gouw ,,duimen te draaien".

Defensieplanners

De verwarring over wat GGD's moeten en kunnen is niet nieuw. De Gouw zei eind april: ,,Niemand heeft mij kunnen uitleggen wat het nut is van heel veel contact tracers." Toen de NOS op 5 mei meldde dat de GGD's nog niet klaar waren om veel meer bron- en contactonderzoek te doen stuurde GGD Nederland diezelfde dag een persbericht dat dit nieuws ,,niet klopt" en dat er in overleg met RIVM en VWS werd gewerkt aan verdere opschalingsplannen. Maar De Gouw zei later in De Groene Amsterdammer dat GGD's pas op 6 mei de informatie kregen van het ministerie van VWS kregen die ze nodig hadden om het contactonderzoek uit te breiden. ,,Wij hoorden dat toen ook voor het eerst."

GGD Nederland laat weten wegens drukte geen vragen van NRC over het opschalingsplan te kunnen beantwoorden. Vragen aan het ministerie van Volksgezondheid over de regie bij het opschalen van contactonderzoek werden om diezelfde reden niet beantwoord. Wel schreef minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid, CDA) gisteravond aan de Tweede Kamer dat hij opdracht had gegeven ,,om het huidige opschalingsplan te versnellen en tevens de uitgangspunten te herijken" en dat Defensieplanners hierbij zouden gaan helpen.

Quarantaine wordt vanaf volgende week verplicht voor mensen die volgens het bron- en contactonderzoek mogelijk besmet zijn. Dat heeft minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid, CDA) dinsdag bekendgemaakt.

Het naleven van de plicht zal worden gecontroleerd, schrijft De Jonge. Hoe dat gaat gebeuren is nog onbekend. Schending van de plicht wordt een strafbaar feit, maar de strafmaat is nog onbekend.

Ook reizigers uit risicogebieden worden verplicht om in quarantaine te gaan. Nu geldt voor die groep het dringend advies zich af te zonderen.
https://t.co/usql3NqNye?amp=1
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  woensdag 12 augustus 2020 @ 21:45:37 #161
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194527583
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:41 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Als bejaarden zichzelf moeten beschermen betekent dat ook dat ze nooit meer bijvoorbeeld met een boottochtje mee kunnen gaan, of euh...een dagje "jeu de boulen" og naar het blokfluit optreden van hun kleinkind of achterkleinkind kunnen gaan kijken.

Het is niet omdat bejaarden bejaard zijn dat ze geen dingen meer leuk vinden.

Al heb ik wel eens de indruk dat veel mensen dat denken.

Dansen vinden ze bijvoorbeeld ook nog heel leuk. Stijldansen.
Je kan best een anderhalve meter bingo organiseren in het tehuis
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194527638
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:41 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Als bejaarden zichzelf moeten beschermen betekent dat ook dat ze nooit meer bijvoorbeeld met een boottochtje mee kunnen gaan, of euh...een dagje "jeu de boulen" og naar het blokfluit optreden van hun kleinkind of achterkleinkind kunnen gaan kijken.

Het is niet omdat bejaarden bejaard zijn dat ze geen dingen meer leuk vinden.

Al heb ik wel eens de indruk dat veel mensen dat denken.

Dansen vinden ze bijvoorbeeld ook nog heel leuk. Stijldansen.
Als bejaarden langer willen leven zullen ze moeten. Of we kiezen ervoor om solidair te zijn aan een klein groepje mensen waarbij de overgrote meerderheid zich op moet offeren met allerlei gevolgen van dien.
Het is een keuze en afweging die gemaakt moet worden en imo wijzen de cijfers niet in het voordeel van de bejaarden. En ik denk dat jij zelf dondersgoed weet hoe die bejaarden er zelf in staan.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 21:50:00 #163
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194527661
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:41 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Als bejaarden zichzelf moeten beschermen betekent dat ook dat ze nooit meer bijvoorbeeld met een boottochtje mee kunnen gaan, of euh...een dagje "jeu de boulen" og naar het blokfluit optreden van hun kleinkind of achterkleinkind kunnen gaan kijken.

Het is niet omdat bejaarden bejaard zijn dat ze geen dingen meer leuk vinden.

Al heb ik wel eens de indruk dat veel mensen dat denken.

Dansen vinden ze bijvoorbeeld ook nog heel leuk. Stijldansen.
Ja, en jongeren vinden andere dingen weer leuk. Sommigen vinden feesten leuk. Nou, volgens vele mensen hier moeten ze gewoon niet zeuren. Niet erg als ze dat maanden/jaren niet kunnen doen.

Maar bejaarden moeten natuurlijk wel door kunnen blijven gaan met hun hobbies.

Nee, het moet van twee kanten komen. Iedereen heeft een stukje verantwoordelijkheid.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_194527669
De brief weigeren aan te nemen en de BOA's ter plekke een winkelverbod geven en denken dat dat helpt :')

https://www.ad.nl/video/s(...)aan-te-nemen~p161264
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194527673
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:48 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Als bejaarden langer willen leven zullen ze moeten. Of we kiezen ervoor om solidair te zijn aan een klein groepje mensen waarbij de overgrote meerderheid zich op moet offeren met allerlei gevolgen van dien.
Het is een keuze en afweging die gemaakt moet worden en imo wijzen de cijfers niet in het voordeel van de bejaarden. En ik denk dat jij zelf dondersgoed weet hoe die bejaarden er zelf in staan.
Waarom is het wel te rechtvaardigen om bejaarden te laten vallen en van hen te verlangen dat ze maar stoppen met de dingen doen die hun leven nog leuk maken, maar niet dat we van andere groepen vragen om de dingen die ze leuk vinden even minder of niet te doen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194527734
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De brief weigeren aan te nemen en de BOA's ter plekke een winkelverbod geven en denken dat dat helpt :')

https://www.ad.nl/video/s(...)aan-te-nemen~p161264
Denkt zeker dat hij Don Quixote is. Wat een gek.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 21:54:51 #167
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194527741
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:36 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Voor figuren zoals Bert Slagter is corona gewoon een uitgelezen manier om zichzelf in the picture te zetten. Ongetwijfeld kan hij de komende jaren flink schnabbelen met allerlei lezingen bij bedrijven e.d. over zijn 'complexe problemen'.
Jij bent vast iemand die er niet snel van overtuigd is dat er ook mensen zijn die in hun vrije tijd een vrijwillige bijdrage willen leveren om de wereld/Nederland te verbeteren.

Nogal goedkoop om een prominent persoon die constructieve kritiek levert op het kabinetsbeleid weg te zetten als een profiteur :') Reken maar dat ze bij VWS ook gewoon meelezen nu
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 12 augustus 2020 @ 21:55:33 #168
206731 Mortaxx
Doomer
pi_194527756
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De brief weigeren aan te nemen en de BOA's ter plekke een winkelverbod geven en denken dat dat helpt :')

https://www.ad.nl/video/s(...)aan-te-nemen~p161264
Ook beetje vreemd om met de media in je kielzog een brief te gaan overhandigen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_194527762
quote:
2s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, en jongeren vinden andere dingen weer leuk. Sommigen vinden feesten leuk. Nou, volgens vele mensen hier moeten ze gewoon niet zeuren. Niet erg als ze dat maanden/jaren niet kunnen doen.

Maar bejaarden moeten natuurlijk wel door kunnen blijven gaan met hun hobbies.

Nee, het moet van twee kanten komen. Iedereen heeft een stukje verantwoordelijkheid.
Bingo of stijldansen met hooguit 20 man is heel wat anders dan een voetbalwedstrijd met 40.000 man of een pinkpop met 78000 bezoekers.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194527763
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom is het wel te rechtvaardigen om bejaarden te laten vallen en van hen te verlangen dat ze maar stoppen met de dingen doen die hun leven nog leuk maken, maar niet dat we van andere groepen vragen om de dingen die ze leuk vinden even minder of niet te doen?
We kunnen allemaal heel solidair gaan doen enzo en ik gun de ouderen van de samenleving echt hun plezier wel maar als er een keuze gemaakt moet worden tussen het groepsmatig beschermen van de risicogroep of de teugels iets wat laten vieren en ouderen zelf een keuze laten maken dan lijkt mij de keuze snel gemaakt.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 21:56:20 #171
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194527775
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:30 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Enkel Corona? Of toevallig ook +kanker of iets anders.

Ik weet, kanker stelt tegenwoordig niet zoveel meer voor met al dat corona.
Als je het draadje leest wat ik gedeeld heb zul je bevestigd zien worden dat het vrijwel allemaal coronadoden zijn. Andere oorzaken van de oversterfte kunnen namelijk niet bewezen worden uit de CBS-cijfers
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194527785
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:55 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Ook beetje vreemd om met de media in je kielzog een brief te gaan overhandigen
Heel de dag stonden er meerdere media bedrijven voor zijn deur. Al dan niet uitgenodigd door de supermarktmanager zelf. Die zijn er echt niet op uitnodiging van de BOA's
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194527796
quote:
86s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:45 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je kan best een anderhalve meter bingo organiseren in het tehuis
Bingo was ik inderdaad nog vergeten, ja.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 21:58:01 #174
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194527810
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:55 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Bingo of stijldansen met hooguit 20 man is heel wat anders dan een voetbalwedstrijd met 40.000 man of een pinkpop met 78000 bezoekers.
Lekker twee extremen gebruiken om je punt te maken.

Alsof ouderen alleen maar dat soort hobbies hebben. Alsof alle jongeren alleen geinteresseerd zijn in drukke festivals e.d.

Het is gewoon niet eerlijk om van jongeren te verlangen dat ze maanden/jaren lang moeten afzien en niet eens mogen klagen, maar dat ouderen niet hun eigen verantwoordelijkheid zouden moeten nemen....en wel gewoon hun hobbies moeten kunnen blijven uitoefenen.

Grootst mogelijke onzin. You can't have it both ways.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 12 augustus 2020 @ 21:58:01 #175
408813 crew  trein2000
pi_194527811
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:54 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Denkt zeker dat hij Don Quixote is. Wat een gek.
Ach ik vind de voorzitter van de veiligheidsregio Twente ook een gek.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194527815
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:57 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Bingo was ik inderdaad nog vergeten, ja.
ja maar jongeren willen feesten...naar sensation enzo dus ouderen mogen ook geen Bingo :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 12 augustus 2020 @ 21:58:59 #177
408813 crew  trein2000
pi_194527830
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:58 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja maar jongeren willen feesten...naar sensation enzo dus ouderen mogen ook geen Bingo :{
Wel eens een anderhalve meter activiteit voor ouderen georganiseerd?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194527832
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:58 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja maar jongeren willen feesten...naar sensation enzo dus ouderen mogen ook geen Bingo :{
Dit is best een sneue post want dit is helemaal niet wat er wordt gezegd.
pi_194527833
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ach ik vind de voorzitter van de veiligheidsregio Twente ook een gek.
Wat heeft die misdaan dan?
  woensdag 12 augustus 2020 @ 22:00:06 #180
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194527856
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hoezo misleidend? Na 1 juli kwamen de grote versoepelingen, geen enkele reden om na 2 weken al in paniekmodus te schieten.
Omdat ie in het antwoord naar de TK het meerdere keren heeft over 'de hele snelle stijging afgelopen week'. En aangeeft dat het in die weken ervoor wel meeviel met de oplopende cijfers. Is gewoon niet waar als je naar de verdubbelingstijd kijkt. De Jonge doet voorkomen alsof we met een virus te maken hebben dat zich lineair gedraagt |:(

De grote versoepelingen kwamen eerder op 1 juni imo.

quote:
Lekker makkelijk brullen weer nu voor Captain Hindsight Bert.
Wat een bs kraam je weer uit. Hij waarschuwde begin maart al voor de verstrekkende gevolgen die bepaalde beleidskeuzes konden hebben.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194527859
quote:
10s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Lekker twee extremen gebruiken om je punt te maken.

Alsof ouderen alleen maar dat soort hobbies hebben. Alsof alle jongeren alleen geinteresseerd zijn in drukke festivals e.d.

Het is gewoon niet eerlijk om van jongeren te verlangen dat ze maanden/jaren lang moeten afzien en niet eens mogen klagen, maar dat ouderen niet hun eigen verantwoordelijkheid zouden moeten nemen....en wel gewoon hun hobbies moeten kunnen blijven uitoefenen.

Grootst mogelijke onzin.
feesten is toch heel wat anders dan stijldansen en/of bingo.
het heeft niks met hobby's te maken met met risico.

oh ja, net even langs de waterkant gezeten, tig boten met groepen jongeren erop lekker muziekje aan en aan het watersporten en een biertje erbij, wat nou "we mogen niks meer"
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194527870
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:59 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dit is best een sneue post want dit is helemaal niet wat er wordt gezegd.
dat is gewoon wat er bedoeld word hoor
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194527871
quote:
2s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, en jongeren vinden andere dingen weer leuk. Sommigen vinden feesten leuk. Nou, volgens vele mensen hier moeten ze gewoon niet zeuren. Niet erg als ze dat maanden/jaren niet kunnen doen.

Maar bejaarden moeten natuurlijk wel door kunnen blijven gaan met hun hobbies.

Nee, het moet van twee kanten komen. Iedereen heeft een stukje verantwoordelijkheid.
Be
quote:
10s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Lekker twee extremen gebruiken om je punt te maken.

Alsof ouderen alleen maar dat soort hobbies hebben. Alsof alle jongeren alleen geinteresseerd zijn in drukke festivals e.d.

Het is gewoon niet eerlijk om van jongeren te verlangen dat ze maanden/jaren lang moeten afzien en niet eens mogen klagen, maar dat ouderen niet hun eigen verantwoordelijkheid zouden moeten nemen....en wel gewoon hun hobbies moeten kunnen blijven uitoefenen.

Grootst mogelijke onzin. You can't have it both ways.
Bejaarden mochten nog niet eens bezoek ontvangen, he?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194527882
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ach ik vind de voorzitter van de veiligheidsregio Twente ook een gek.
Waarom nou weer? Die gedraagt zich gewoon correct in het filmpje. In tegenstelling tot, ik geef iedereen een winkelverbod dan kunnen ze mijn zaak ook niet sluiten, de supermarktmanager.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194527903
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 22:01 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Be
[..]

jeaarden mochten nog niet eens bezoek ontvangen.

Bejaarden mochten nog niet eens bezoek ontvangen, he?
Nogmaals stel ik je de vraag... wat vinden die bejaarden er zelf van? Durf je het antwoord niet te geven?
pi_194527921
vergissing
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 22:03:58 #187
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194527925
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 22:00 schreef Predator40 het volgende:

[..]

feesten is toch heel wat anders dan stijldansen en/of bingo.
het heeft niks met hobby's te maken met met risico.

oh ja, net even langs de waterkant gezeten, tig boten met groepen jongeren erop lekker muziekje aan en aan het watersporten en een biertje erbij, wat nou "we mogen niks meer"
Alsof bejaarden enkel geïnteresseerd zijn in stijldansen en bingo.
Alsof jongeren enkel willen feesten.

Je argumenten worden steeds dunner. Totaal wereldvreemd.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_194527931
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 22:02 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Nogmaals stel ik je de vraag... wat vinden die bejaarden er zelf van? Durf je het antwoord niet te geven?
Nou, sorry dat ik voor bejaarde mensen zorg.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194527932
quote:
10s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Lekker twee extremen gebruiken om je punt te maken.

Alsof ouderen alleen maar dat soort hobbies hebben. Alsof alle jongeren alleen geinteresseerd zijn in drukke festivals e.d.

Het is gewoon niet eerlijk om van jongeren te verlangen dat ze maanden/jaren lang moeten afzien en niet eens mogen klagen, maar dat ouderen niet hun eigen verantwoordelijkheid zouden moeten nemen....en wel gewoon hun hobbies moeten kunnen blijven uitoefenen.

Grootst mogelijke onzin. You can't have it both ways.
Voor iedereen gelden toch dezelfde regels? Of is er een geheim ouderen festival waar 40.000 ouderen hutje mythe staan.

Zoals je zelf al stelt er zijn ook ouderen die niet alleen jeu de boulen, en die mogen nu dus ook minder.

Voor oud en jong gelden dezelfde regels, alleen schijnen jongeren dat moeilijker te vinden omdat ze zelf minder risico lopen.
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 12 augustus 2020 @ 22:04:24 #190
206731 Mortaxx
Doomer
pi_194527933
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 22:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Waarom nou weer? Die gedraagt zich gewoon correct in het filmpje. In tegenstelling tot, ik geef iedereen een winkelverbod dan kunnen ze mijn zaak ook niet sluiten, de supermarktmanager.
Die supermarkteigenaar wordt gewoon kapot gemaakt. Natuurlijk gaat die zich een beetje vreemd gedragen

Ik kom in aardig wat supermarkten. Op een flesje desinfectiemiddel bij de ingang gebeurt er niets meer aan coronapreventie. Maar een Albert Heijn durft men zich echt niet aan te branden
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_194527938
quote:
10s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 22:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Alsof bejaarden enkel geïnteresseerd zijn in stijldansen en bingo.
Alsof jongeren enkel willen feesten.

Je argumenten worden steeds dunner. Totaal wereldvreemd.
niet op de man spelen.....voor de zoveelste keer
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 12 augustus 2020 @ 22:05:20 #192
408813 crew  trein2000
pi_194527947
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:59 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Wat heeft die misdaan dan?
https://www.rtvoost.nl/ni(...)bij-aanvechten-boete
Willekeurig voorbeeld.

Ik kan er zo nog een paar noemen, zoals debiele communicatie na een inval bij FC Twente en jezelf daarmee tot kop van jut maken. Vervolgens wel op de huldiging verschijnen. Dan ben je dus totaal niet in staat om aan te voelen wat er speelt. Of die keer dat ie AZ welkom heette in Enschede omdat hun stadion was ingestort en een dag later besloot dat ie spijt had en toch maar met een hele rits voorwaarden kwam en de stad liet belegeren door de politie.

Oprecht de slechtste burgemeester van Nederland wat mij betreft.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 12 augustus 2020 @ 22:05:28 #193
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194527949
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik reageer ook aar ff met een tweet: [ twitter ]
Misleidende communicatie door Slagter dus.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik reageer ook aar ff met een tweet: [ twitter ]
Misleidende communicatie door Slagter dus.
Ik denk dat hij de 5 juli er niet bij had moeten vermelden. Verder is de verdubbelingsperiode voor de dagwaarden wel ongeveer even lang. Dan zouden we over een dag of 10 op 1600 moeten zitten. Ben benieuwd
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194527950
Er zou geen sprake moeten zijn van de ene groep of de andere groep die wel alles mag en de andere niet. We zouden het in zijn geheel wat kunnen verdelen. Niemand hoeft alles wat hij eigenlijk wil kunnen doen, er is immers een pandemie gaande, en niemand zou van alles moeten hoeven afzien. De lasten en de lusten een beetje verdelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194527955
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 22:02 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Nogmaals stel ik je de vraag... wat vinden die bejaarden er zelf van? Durf je het antwoord niet te geven?
Wat zou je zelf vinden van de keuze tussen misschien doodgaan of je kinderen ontvangen?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194527977
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 22:04 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Die supermarkteigenaar wordt gewoon kapot gemaakt. Natuurlijk gaat die zich een beetje vreemd gedragen

Ik kom in aardig wat supermarkten. Op een flesje desinfectiemiddel bij de ingang gebeurt er niets meer aan coronapreventie. Maar een Albert Heijn durft men zich echt niet aan te branden
Bij de ene supermarkt hier worden de winkelwagentjes nog steeds door een medewerker schoon gemaakt. Bij de andere niet, daar staan spullen om het zelf te doen. Dus nee, het is zeker niet zo dat er bij geen enkele supermarkt niets meer aan preventie wordt gedaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 12 augustus 2020 @ 22:08:11 #197
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194527993
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 22:04 schreef Predator40 het volgende:

[..]

niet op de man spelen.....voor de zoveelste keer
Ik speel niet op de man, ik geef aan dat je argumenten ruk zijn.

Ik stelde je een vraag. Je antwoord vervolgens in extremen. Daar spreek ik je op aan.

Maar dan is het persoonlijk. Wel makkelijk, hoef je de discussie niet meer aan te gaan. 't is goed.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_194527994
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 21:55 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

We kunnen allemaal heel solidair gaan doen enzo en ik gun de ouderen van de samenleving echt hun plezier wel maar als er een keuze gemaakt moet worden tussen het groepsmatig beschermen van de risicogroep of de teugels iets wat laten vieren en ouderen zelf een keuze laten maken dan lijkt mij de keuze snel gemaakt.
Risicogroep is wel groter dan een paar 80+ers. 6 mil mensen komen in aanmerking voor bv de griepprik jaarlijks.
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 12 augustus 2020 @ 22:08:14 #199
206731 Mortaxx
Doomer
pi_194527996
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 22:05 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Wat zou je zelf vinden van de keuze tussen misschien doodgaan of je kinderen ontvangen?
Dood gaat iedereen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_194528006
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 22:04 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nou, sorry dat ik voor bejaarde mensen zorg.
Dat is geen antwoord. Maar ik zal hem iets duidelijk formuleren in de vorm van een stelling.

Bejaarden zitten liever binnen en zien liever een jaar (?) niemand

of

bejaarden nemen liever het risico om besmet te raken maar mogen hun (klein)kinderen weer zien op een manier zoals we dat tot maart gewend waren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')