quote:Op woensdag 12 augustus 2020 14:30 schreef Starflyer het volgende:
Red Hot Chili Peppers (rechtsboven)![]()
Hot Chocolate (rechtsonder)![]()
Overige twee zeggen me zo niets
ja hoorquote:Op woensdag 12 augustus 2020 08:56 schreef pipster het volgende:
Nelly - Hot in herre
Level 42 - Hot Water
Van HAlen - Hot for Teacher
Sabrina - Hot Girl
Buster Pointdexter - Hot Hot Hot
quote:
quote:Listen to the victim, abused by the system
The basis is racist, you know that we must face this.
"It can't happen here". Oh yeah?
"Take a look around at the cities and the towns."
See them hunting, creeping, sneaking
Breeding fear and loathing with the lies they're speaking
The knife, the gun, broken bottle, petrol bomb
There is no future when the past soon come.
And when they come to ethnically cleanse me
Will you speak out? Will you defend me?
Or laugh through a glass eye as they rape our lives
Trampled underfoot by the right on the rise
Ik dacht dat Donald Pleasence al lang niet meer leefde.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 14:53 schreef bartrid het volgende:
Wie dit en waarom is het een vervolgvraag?
[ afbeelding ]
Inderdaad niet, dit zijn ook wel klassiekers.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 15:23 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ik dacht dat Donald Pleasence al lang niet meer leefde.
inderdaad Kronos Quartet, en de link naar PWEI is?quote:
Nou vooruit dan, punten voor Kronos Quartet. Zij speelden de muziek voor Requiem for a dream die Clint Mansell van PWEI geschreven heeft.quote:
Welke band?quote:De band werd opgericht in 1977. Andy Gill en Jon King, de kernleden van de groep, gingen toen studeren aan de Universiteit van Leeds, waar ze drummer Hugo Burnham leerden kennen en basgitarist Dave Allen via een advertentie bij de band kwam.
quote:are a British-American post-punk band that formed in the late 1970s as an art collective. They are one of the longest-running and most prolific of the first-wave British punk rock bands.[2][3] Through the years, the band's musical style has evolved, incorporating aspects of country music, folk music, alternative rock and occasional experiments with dub.[4] They are known for their raucous live shows.[5]
quote:(Vietnamese: Đồng bằng Sông Cửu Long, literally Nine Dragon river delta or simply Vietnamese: Đồng Bằng Sông Mê Kông, "Mekong river delta"), also known as the Western Region (Vietnamese: Miền Tây) or the South-western region (Vietnamese: Tây Nam Bộ) is the region in southwestern Vietnam
Welk nummer van wie?quote:Life goes on day after day
Hearts torn in every way
quote:Op maandag 17 augustus 2020 15:43 schreef methodmich het volgende:
Ferry Cross The Mersey van Gerry & the Pacemakers?
quote:Alright, I'm gettin' tired of your shit
You don't never buy me nothin'
See every time you come around
You got to bring Jim, James, Paul, and ...
Zeker wel! Een klaploper was het.quote:
Ms Jackson van Outkastquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:13 schreef lubje25 het volgende:
Welk nummer over Erika Badu, haar kind en haar moeder maakte een ex van haar met zijn "band"?
Punten deel 1419quote:
Mooi Trio.quote:
Onder andere bekend van Fa Fa Fa uit 2006. Welke band?quote:is een Noorse electro-rock- en post-punkband. De band zelf beschrijft hun geluid als een mengeling van muzikale stijlen waar ze van houden.
opgezocht, herken de naam wel. Nooit geweten dat die Noors zijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 22:08 schreef pipster het volgende:
een Noorse electro-rock- en post-punkband. De band zelf beschrijft hun geluid als een mengeling van muzikale stijlen waar ze van houden
quote:
Punten deel 1419quote:
Verstandige keuze! Give me a bucket and a mop.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 11:04 schreef pipster het volgende:
Nu heb ik net gisteren je link aangeklikt van de countryversie, dus ik hou het op wet ass pussy.
Welk nummer van wie?quote:Walking down the street
Something caught my eye
A growing epidemic
That really ain't fly
This middle aged lady
I gotta be blunt
Her spandex biker shorts
Were creeping up the front
I could see her uterus
Her pants were too tight
She musn't own panties
There were none in sight
She walked right by
The poor woman didn't know
She had a frontal wedgie
We laten Fannypack verder voor wat het is, punt voor de Cameltoe.quote:
Down Under - Men At Workquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 11:07 schreef pipster het volgende:
Dat kan ik ook.
Uit welk nummer komt de mama-appelsap: Ik zit alleen in een vuile Kameel?
quote:
En terug...quote:
quote:
Jazeker, regiogenoten van Maximo parkquote:
Wie heeft het hier over wie?quote:He’s the angriest man you’ll ever meet. He’s like a man with a fork in a world of soup.
Nee, maar we zitten nog steeds in het noorden van Engelandquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:58 schreef slaveloos het volgende:
Malcolm McLaren over Johnny Rotten?
Noel over Liamquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:28 schreef MadMaster het volgende:
Die droeftoeters van Oasis t.o.v. elkaar?
Spelen Simon Pegg en Nick Frost ook in een band?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 20:03 schreef MadMaster het volgende:
Nee, Engels.
Ze bezongen deze afkoeling:
[ afbeelding ]
Wiequote:Op zondag 23 augustus 2020 00:44 schreef Berkery het volgende:
[..]
Spelen Simon Pegg en Nick Frost ook in een band?
Volgens mij staat die in jouw Forgotten 45 lijst..quote:Op zondag 23 augustus 2020 14:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Pookiesnackenburger, van Just One Cornetto.
correctquote:Op zondag 23 augustus 2020 14:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Volgens mij staat die in jouw Forgotten 45 lijst..
quote:
Welk nummer van wie?quote:Hey, come on, come along take a ride
There's a party over there, that ain't no jive
It's live, live, it's all the way live
Don't even have to walk, don't even have to drive
Just slide, glide, slippity-slide
Just forget about your troubles and your nine to five
Lakeside - Fantastic Voyagequote:Op donderdag 27 augustus 2020 09:34 schreef pipster het volgende:
Hey, come on, come along take a ride
There's a party over there, that ain't no jive
It's live, live, it's all the way live
Don't even have to walk, don't even have to drive
Just slide, glide, slippity-slide
Just forget about your troubles and your nine to five
quote:
Nope, een band in de hoek van soul, funk, jazz en disco met prominente rollen voor percussie, blazers, kalimba, bas en zang...quote:
Die niet, hoewel het wel een soortgelijke band is qua personele omvang/bezetting.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 13:57 schreef slaveloos het volgende:
Wordt wel gokken maar Sly en zijn stenen familie misschien?
quote:
quote:We're so fucked
Shit outta luck
[...]
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dukes of Hazzard in the classroom
Sorry, maar het zei/zegt mij niets.quote:Op dinsdag 1 september 2020 12:38 schreef Berkery het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik vond het zelfs met al die downtime erg rustig in dit topic. Maar als er nog iemand is mag er een andere vraag gesteld worden.
Herkenbaar, maar ik had gedacht dat deze wat makkelijker zou zijn. De band stond vorig jaar nog in de JC Arenaquote:Op dinsdag 1 september 2020 17:36 schreef MadMaster het volgende:
En aangezien ik dat vaker heb, meld ik het meestal maar niet meer...
Een reden te meer om een dergelijk concert niet te bezoeken...quote:Op dinsdag 1 september 2020 20:36 schreef Berkery het volgende:
[..]
De band stond vorig jaar nog in de JC Arena
quote:"Joey" is the ninth track from Concrete Blonde's third and most successful album, Bloodletting. The song was released in 1990 and was written and sung by Johnette Napolitano. Napolitano mentioned in her book Rough Mix that the song was written about her relationship withof the band
, who would eventually die of kidney failure following a liver transplant.
Het lukt me niet om de bandnaam boven water te halen, maar ik ken volgens mij wel een nummer/videoclip van hen.quote:
De grootste hit van de man vooraan is je misschien ontgaan, want die is wat moeilijk te zien.quote:was an American rock band from Los Angeles, California, United States, best known for its 1983 hit "
". The band had a sound that was a fusion of synthesizer-based new wave music with the spaghetti Western soundtrack style of Ennio Morricone.
Dat begrijp ik, maar even geen idee in welke band die man zat...quote:Op donderdag 3 september 2020 14:38 schreef Berkery het volgende:
[..]
De grootste hit van de man vooraan is je misschien ontgaan, want die is wat moeilijk te zien.
quote:are celebrating after making an unexpected return to the Billboard rock charts thanks to a cameo on Netflix crime drama Ozark.
The band feature in the episode titled Kevin Cronin Was Here – named after the band’s frontman. They appear towards the end of episode three of the third season to play their track Time For Me To Fly, which appeared on the 1978 album You Can Tune A piano, But You Can’t Tuna Fish.
Ik beloof je dat ik dat niet meer zal vergeten.quote:
Punten deel 1419quote:
quote:The band appears in concert in "The Splendid Source", having relayed a dirty joke they picked up. When Peter Griffin starts to introduce "Time for Me to Fly", lead singer Kevin Cronin interrupts, not wanting his ex-wife to earn the money. John Payne ofrequests "Only Time Will Tell" instead.
quote:is Earth's largest and most populous continent, located primarily in the Eastern and Northern Hemispheres. It shares the continental landmass of Eurasia with the continent of Europe and the continental landmass of Afro-Eurasia with both Europe and Africa.
game on.quote:
Niet echt. Wel gelezen tijdens de vorige vraag maar gelijk weer vergetenquote:
King Crimson uiteraard. De andere twee helaas niet. Dus nog 2!quote:Op maandag 7 september 2020 15:44 schreef pipster het volgende:
Nou, dan maar een gokje, King Crimson, Van de Graaf Generator en Gentle Giant
En weer 1! Uriah Heep is correct.quote:
Punten deel 1419quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:59 schreef Litpho het volgende:
UK zou mijn overgebleven Wetton zijn. Alhoewel ik King Crimson (Red!) en Uriah Heep beide beter ken.
Punten deel 1419quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Rick Wakeman voor Morning Has Broken
Was dat Terence Trent D'Arby?quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Cat Stevens kennen we inmiddels beter als Yusuf Islam.
Maar hoe kenden we Sananda Maitreya ook weer eerder?
quote:The Beatles second – and final – UK single of 1968 was an all-time classic., with ‘Revolution’ on the b-side, was also the group’s first on their Apple label.
spent 16 weeks on the UK charts from 7 September. It spent two weeks at number one from 11 September, before being knocked off by Mary Hopkin’s Those Were The Days, produced by Paul McCartney and released on this day as Apple 2.
At seven minutes and 11 seconds,was the UK’s longest number one single until 1993. Its success encouraged artists and radio stations alike to throw out the unwritten rule that singles should be no longer than three minutes.
Punten deel 1419quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:04 schreef Litpho het volgende:
Hey Jude. Het briljantste aan die opname is de start waar niemand doorheeft dat Ringo naar het toilet is. Hij komt terug, net op tijd om met een typische Ringofill de drums in te zetten en de rest is geschiedenis.
Everly brothers, maar dit is 3 minuten en 14 secondenquote:Op dinsdag 8 september 2020 20:07 schreef Litpho het volgende:
Welk rebels duo bracht het jaar ervoor (1967) een single uit met een lengte van 2:74 om onder de drie minuten te blijven?
Geen Everly Brothers en dat is de grapquote:Op dinsdag 8 september 2020 20:30 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Everly brothers, maar dit is 3 minuten en 14 seconden
Over welke zangeres gaat dit?quote:Zat dit soms in mijn hoofd toen ik onlangs droomde dat ik op een camping in Dordrecht bivakkeerde? Het loze Vissertje. Parkeren in de vakken en dan overvaren. Het stikte er van de muggen. Gek genoeg was ik er in mijn droom niet alleen. Althans, ik sloot er vriendschap met popzangeres. Zij was daar ook met een tentje. We speelden pingpong, badminton en jeu de boules. We luisterden naar muziek en deden bordspelletjes. Gewoon als vrienden, puur platonisch. Ons weelderige campingleven was een grote ode aan het ultieme vakantiegevoel. We leefden alsof er geen verleden was, eigenlijk alsof onze laatste dag elk moment kon aanbreken. En dat lush life duurde heel de zomer. In dromen kan dat.
Juist!quote:
quote:Durf te dromen, schreef meester De Laat ooit in het boekje dat we bij het afscheid in groep 8 meekregen. Mooi gezegd. Ik sluit mijn ogen. Niet veel later vertelt Zara met haar zoetgevooisde stem wat de huurprijs is voor de Barteljorisstraat met twee huizen. Monopoly, op camping het loze Vissertje. Het gezoem van een mug haalt mij uit mijn lichte roesje.
quote:Go now
Don't look back, we've drawn the line
Move on
It's no good to go back in time
I'll never find another girl like you
For happy endings, it takes two
We're fire and ice, a dream won't come true
quote:,
, storms are brewin' in your eyes
,
, no time is a good time for goodbyes
Sara(h) van Jefferson Starship dan...quote:Op donderdag 10 september 2020 13:33 schreef pipster het volgende:
Het nummer staat op het album "Knee Deep in the Hoopla".
quote:Op donderdag 10 september 2020 14:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Sara(h) van Jefferson Starship dan...
Clouds Across The Moonquote:Op donderdag 10 september 2020 15:22 schreef MadMaster het volgende:
Wie en wat was hun grootste hit?
[ afbeelding ]
is dat niet hij van Shocking blue? En ik dacht eerst Sheila & the Black Devotion,maar zit weinig black inquote:Op donderdag 10 september 2020 19:45 schreef MadMaster het volgende:
De man links is als Nederlander verantwoordelijk geweest voor een #1 hit in de USA...
quote:Op donderdag 10 september 2020 19:51 schreef Charmian het volgende:
[..]
is dat niet hij van Shocking blue?
Alleen de foto is zwart met wit...quote:En ik dacht eerst Sheila & the Black Devotion,maar zit weinig black in![]()
Even uitgezocht:quote:Op donderdag 10 september 2020 20:12 schreef Berkery het volgende:
Ik heb geen flauw idee, maar zat die man rechts niet in allerlei kinderseries?
Ik heb ook even gezocht, Kanaal 13/Pim Vosmaer zat ik aan te denken, hij lijkt er niet eens opquote:Op donderdag 10 september 2020 20:35 schreef MadMaster het volgende:
Even uitgezocht:
Hij heeft wel Kid als bijnaam, maar heeft geen TV carriere gehad...
quote:was een studioproject van Robbie van Leeuwen (ex-Shocking Blue en Galaxy Lin) en Rick van der Linden (ex-Ekseption, ex-Trace en de ex van Penney de Jager). Ze speelden synth-pop nog voordat die term bestond. De groep scoorde drie hits: Jamie,
en Neon city. De Toppop-clip van Jamie veroorzaakte ophef door de expliciete seks-scène met parende insecten. Penney was verantwoordelijk voor de clips en dans.
Nooit van gehoord, net even gekeken, en ja da's niet best...quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:52 schreef slaveloos het volgende:
Mistral heet die band. Kom niet meer op de hit, die mag een ander inkoppen. Herinner me wel dat t vrij afschuwelijke muziek was
Zie de hint in post 205, trek 96 van dat postnummer af, plak het resultaat achter de naam van de band in de vorige vraag en je krijgt een punt...quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:52 schreef slaveloos het volgende:
Mistral heet die band. Kom niet meer op de hit, die mag een ander inkoppen. Herinner me wel dat t vrij afschuwelijke muziek was
quote:
That is correctquote:
quote:I'm not black like Barry White no I am white like Frank Black is
So if man is five and the devil is six than that must make me seven
This honkey's gone to heaven
Ja, dat lijkt mij wel!quote:
Yepquote:
Lekker hoor! En dan had je ook nog met Milow, Wulf en Tabitha kunnen komen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 16:18 schreef Gambolputty het volgende:
Susan en Freek
Stef Bos
Diggy Dex
Sanne Hans
Nee, de zanger is absoluut geen Italiaan.quote:
David Bowiequote:Op dinsdag 15 september 2020 16:21 schreef Gambolputty het volgende:
Ah ja, Milow had ik nog wel moeten weten.
Nieuwe:
Van wie is het nummer Ragazzo Solo, Ragazza Sola?
quote:
Yep.quote:
Yesquote:
Welk nummer van wie?quote:Efficiency and progress is ours once more
Now that we have the Neutron bomb
It's nice and quick and clean and gets things done
Away with excess enemy
But no less value to property
No sense in war but perfect sense at home
quote:
Jazekerquote:
quote:a building or other shelter, often of a stately or sumptuous character, enclosing the remains or relics of a saint or other holy person and forming an object of religious veneration and pilgrimage
.quote:De titelsong van hun tweede lp (For God's Sake) Give More Power to the People zou in 1971 het eerste grote succes brengen. De single plaatste zich in de Amerikaanse singlecharts (#26). Hun opvolgende singlepublicatie Have You Seen Her plaatste zich zowel in de top van de r&b- als de popcharts (#3). Met het nummer Oh Girl bereikten ..... in mei 1972 voor een week de top van de r&b-charts. In 1973 volgden nog de twee top 40-hits A Letter To Myself en Stoned Out Of My Mind. Weliswaar hadden ze nog tot 1975 enkele klasseringen in de Amerikaanse popcharts, maar meestal kwamen hun singles in de onderste regionen van de charts terecht. Tot 1976 was de zanggroep vooral ook zeer succesvol in het Verenigd Koninkrijk. Daar scoorden ze een half dozijn top 10-hits
Have You Seen Her is van The Chi-Lites...quote:Op donderdag 24 september 2020 11:32 schreef slaveloos het volgende:
[..]
.
Doe dan maar alleen de naam van deze band
Klopt en Are You My Woman ook, en daarvan heeft Beyoncé het intro van crazy in love geleendquote:Op donderdag 24 september 2020 11:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Have You Seen Her is van The Chi-Lites...
Een fragment uit welke song van wie?quote:Look me shirts them a-tear up, trousers are gone
I don't want to end up like Bonnie and Clyde
Ook een lites variant...quote:
quote:The song is about a woman who goes to a nightclub and doesn't want to start a relationship, she just wants to dance. The chorus samples the song "Change" by British rock group Tears for Fears.
Punten deel 1419quote:
quote:is a German Eurodance project formed in 1989 by Torsten Fenslau.
quote:In 1989 scoorde de groep met de eerste single meteen een hit in Duitsland. Het nummer Der Erdbeermund behoort inmiddels tot de klassiekers van de Duitstalige dancemuziek die voortborduurde op de Neue Deutsche Welle en de electro/krautrock
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |