O jawel hoor. Ben het er gewoon niet mee eens en ga die discussie niet voor de zoveelste keer overdoen. Heeft geen enkele zin, niemand verandert nu nog van mening.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 22:12 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Zoals gewoonlijk bij iemand als jij doen die er gewoon niet toe. Typisch
Het gaat niet om een mening ....quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 22:16 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
O jawel hoor. Ben het er gewoon niet mee eens en ga die discussie niet voor de zoveelste keer overdoen. Heeft geen enkele zin, niemand verandert nu nog van mening.
De kleur van drop lijkt ook veel op de huidskleur van Nigerianen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 22:07 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Ze lijken anders wel verdacht veel op elkaar, vind je niet?
Het gaat wel degelijk om een mening ...quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 22:18 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het gaat niet om een mening ....
Joh, zoek het ook lekker uit
Zoals ik al zei: verliezers hebben een excuus, winnaars een plan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 22:21 schreef Gia het volgende:
De kleur van drop lijkt ook veel op de huidskleur van Nigerianen.
Drop ook maar verbieden.
Er is niks ergs aan de kleur zwart, niet bij een Zwarte Piet,
niet bij blackface en niet bij een Nigeriaan.
Volgens mij is het juist het doorbreken van het taboe om toe te geven dat de figuur Zwarte Piet kwetsend kan zijn voor anderen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 22:33 schreef Iblardi het volgende:
Jammer dat we na de Amerikaanse popcultuur nu ook Amerikaanse maatschappelijke taboes beginnen over te nemen die hun oorsprong hebben in de specifieke eigenaardigheden van de Amerikaanse sociale geschiedenis.
Hoe is Zwarte Piet kwetsend voor mensen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 22:45 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Volgens mij is het juist het doorbreken van het taboe om toe te geven dat de figuur Zwarte Piet kwetsend kan zijn voor anderen.
Op zich heeft Zwarte Piet niets met racisme te maken maar is het een kinderfeest. Dat in de loop van tijd je wellicht wat aanpassingen doet niks mis mee. Ernstiger is dat facebook dus gaat bepalen wat wij wel en niet mogen zien. Terwijl het eigenlijk een rechter is die moet oordelen wanneer iets racistisch en strafbaar is en niet facebook.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 22:45 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Volgens mij is het juist het doorbreken van het taboe om toe te geven dat de figuur Zwarte Piet kwetsend kan zijn voor anderen.
Ik als lichtgetintiër had al opgemerkt dat NL gevoelig is voor de culturele invloedssfeer van de Amerikanen. Het zijn veel landen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 22:33 schreef Iblardi het volgende:
Jammer dat we na de Amerikaanse popcultuur nu ook Amerikaanse maatschappelijke taboes beginnen over te nemen die hun oorsprong hebben in de specifieke eigenaardigheden van de Amerikaanse sociale geschiedenis.
Sociale media. Ik maak er zelf ook gebruik van, maar uiteindelijk is het misschien eerder een vloek dan een zegen.
Je hebt onder een steen gelegen de afgelopen 10 jaar?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 22:49 schreef luxerobots het volgende:
Hoe is Zwarte Piet kwetsend voor mensen?
Wat je ergens dus wel jammer kan vinden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 22:52 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik als lichtgetintiër had al opgemerkt dat NL gevoelig is voor de culturele invloedssfeer van Amerikanen. Het zijn veel landen.
'een' mening. Zoals er zovelen zijn over het zwart van Zwarte Piet. En niemand kan claimen dat zijn/haar mening juist die mening is die de waarheid in pacht heeft.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 22:27 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het gaat wel degelijk om een mening ...
Fijne avond jij ook
Het gaat dan ook om de tegenwoordige verschijningsvorm en niet om de mytische figuur op zich...quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 22:51 schreef Megumi het volgende:
Op zich heeft Zwarte Piet niets met racisme te maken maar is het een kinderfeest.
Het was niet eerst niet kwetsend. Dat is er later op wellicht historisch onjuiste gronden van gemaakt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 22:52 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Je hebt onder een steen gelegen de afgelopen 10 jaar?
Ik zeg niet dat er geen redenen zijn dat de wat veranderd. Maar racisme is er later van gemaakt door luitjes die er in de essentie met slavernij er bij er niets van snappen is althans mijn mening.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 22:55 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Het gaat dan ook om de tegenwoordige verschijningsvorm en niet om de mytische figuur op zich...
Volgens het verhaal zou die vent zwart van de roet zijn door het klimmen door schoorstenen. Schoorstenen hebben we niet of nauwelijks meer, dus ook geen noodzaak om helemaal zwart te smincken.
Net zoals er voor het verhaal helemaal geen noodzaak is om een pofbroek, gouden oorbel en kroeshaar te dragen.
Wat heeft je huidskleur met die conclusie te maken?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 22:52 schreef Jellereppe het volgende:
Ik als lichtgetintiër had al opgemerkt dat NL gevoelig is voor de culturele invloedssfeer van de Amerikanen. Het zijn veel landen.
Eigenlijk ook wel een rare manier van denken gezien bijvoorbeeld de anti-kernwapen demonstraties en dergelijke. De bevolking van Nederland zie ik niet als blinde volgers van het beleid van de VS.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 22:58 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Wat heeft je huidskleur met die conclusie te maken?
Ik waardeer de Amerikanen als het gaat om technologie & wetenschap & universiteiten maar ben niet een al te grote fan van hun maatschappelijke taboes zowel van de conservatieven als liberalen. Afkomst speelt gewoon een rol het land grijpt iedereen wel maar zo heftig als een blanke Nederlander die haast omarmt / mee geblazen wordt door de winden die uit dat land waaien blijft apart om te aanschouwen. De culturele Mekka van het Westen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 22:58 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Wat heeft je huidskleur met die conclusie te maken?
Onzin en eigenlijk best een racistische en beledigende uitspraak over de blanke medelanders.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 23:04 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik waardeer de Amerikanen als het gaat om technologie & wetenschap maar ben niet een al te grote fan van hun maatschappelijke taboes zowel van de conservatieven als liberalen. Afkomst speelt gewoon een rol het land grijpt iedereen wel maar zo heftig als een blanke Nederlander die haast omarmt / mee geblazen wordt door de winden die uit dat land waaien blijft apart om te aanschouwen. De culturele Mekka van het Westen.
Racisme en belediging is vanavond niet mijn doel.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 23:06 schreef Megumi het volgende:
Onzin en eigenlijk best een racistische en beledigende uitspraak over de blanke medelanders.
Hier ga jij geen inhoudelijke argumenten voor terug krijgen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 22:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe is Zwarte Piet kwetsend voor mensen?
Je moet nog veel leren. O.a. de gouden oorbel. Wist je dat Sint Nicolaas de beschermheilige is van zeelui ( in de breedste zin van het woord, van visser tot zeerover). Ooit gehoord over de oorbel als onderpand voor een begrafenis van deze zeelui?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 22:55 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Het gaat dan ook om de tegenwoordige verschijningsvorm en niet om de mytische figuur op zich...
Volgens het verhaal zou die vent zwart van de roet zijn door het klimmen door schoorstenen. Schoorstenen hebben we niet of nauwelijks meer, dus ook geen noodzaak om helemaal zwart te smincken.
Net zoals er voor het verhaal helemaal geen noodzaak is om een pofbroek, gouden oorbel en kroeshaar te dragen.
Wat bedoel je dan precies met het onderstaande? En wat is dan precies een blanke Nederlander? Een KKK lid neo nazi als dat is wat jij denkt wat de Nederlander volgt wat racisme aangaat in de VS.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 23:06 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Racisme en belediging is vanavond niet mijn doel.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 23:04 schreef Jellereppe het volgende:
Maar zo heftig als een blanke Nederlander die haast omarmt / mee geblazen wordt door de winden die uit dat land waaien blijft apart om te aanschouwen. De culturele Mekka van het Westen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |