Dat was hier geen succesquote:Op maandag 28 september 2020 19:54 schreef Oceanonix het volgende:
[ afbeelding ]
die kleine rode dingetjes dat zijn mini cactusjes.
Wat een gaaf bijpassend potje ook.quote:Op dinsdag 29 september 2020 00:47 schreef BlackLining het volgende:
Hier is er ook weer een in bloei gegaan![]()
[ link | afbeelding ]
Ik bewaar gewoon alles van wat ik ooit gekocht heb. Er zijn ook mensen die de potjes die je krijgt bij je gekochte planten gratis weg doen.quote:Op woensdag 30 september 2020 19:02 schreef YourCaptor het volgende:
Iemand tips voor kweekpotjes in diverse maten voor weinig?
Meeste wat ik tegenkom is van Elho, maar nog best prijzig (lees ¤1 en duurder). Dat moet goedkoper kunnen. Ik wil een kweekpot als binnenpot gebruiken voor de diverse plantjes.
dat probleem heb ik ook. Dus ik wil bij onze lokale begraafplaats kijken. Daar wordt best veel weggegooid als het niet meer mooi is.quote:Op woensdag 30 september 2020 19:02 schreef YourCaptor het volgende:
Meeste wat ik tegenkom is van Elho, maar nog best prijzig (lees ¤1 en duurder). Dat moet goedkoper kunnen. Ik wil een kweekpot als binnenpot gebruiken voor de diverse plantjes.
Dan is het nu wel de periode om te kijken inderdaad.quote:Op woensdag 30 september 2020 19:16 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
dat probleem heb ik ook. Dus ik wil bij onze lokale begraafplaats kijken. Daar wordt best veel weggegooid als het niet meer mooi is.
Facebook groepen? Daar zie ik regelmatig hele stapels aangeboden worden, gratis, of te ruil.quote:Op woensdag 30 september 2020 19:02 schreef YourCaptor het volgende:
Waarom geen buisisolatie gebruiken en ze daar tegenop laten klimmen? Of een mosstok eromheen plaatsen en de planten zo ertegenaan laten groeien.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:12 schreef dralion13 het volgende:
https://www.dehobbytuinde(...)en/kweekpotjes-6-cm/
Bij De Hobbytuinder hebben ze die potjes voor best schappelijke prijzen.
Ik heb in mijn kamer een hele opvallende verwarmingsbuis lopen. Zijn er klimplanten die tegen zoveel warmte kunnen dat is ze langs de buizen kan latem klimmen?
Niet te nat?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 13:11 schreef YourCaptor het volgende:
Ik heb alleen zorgen over mijn Peperomia, die laat de laatste 4 weken heel veel blaadjes vallen. En sommigen zijn zwart aan de puntjes, en worden dan helemaal zwart.
Iemand enig idee wat hier mis gaat? Of is het gewoon het seizoen?
[ afbeelding ]
Yep, inderdaad te nat zie ik net... stond ook met z'n pootjes in het water. Thanks!quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:28 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Niet te nat?
Denk dat het daar bij mij ook mis ging.
Nu in een pot met gaatje op een schotel en alleen water via het schoteltje. En inmiddels komen er weer allemaal nieuwe blaadjes aan ondanks dat het toch wel enigzins winter begint te worden.
Met de graslelie was super easy, ik had dus in elk geval 5 babies aan zo'n stengel. Toen ik een klein beetje wortel zag, heb ik ze eraf gehaald. Ik heb ze zo kort mogelijk bij de baby afgeknipt. En vervolgens de stengel weg geknipt bij de moederplant. Die lijkt daar niet onder te lijden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:30 schreef Uhmmpie het volgende:
Hoe heb je dat gedaan met je graslelie trouwens.
Zie hier ook een “mini” groeien denk ik..
maar weet het niet zeker en eigenlijk ook niet hoe ik die dan het beste eraf kan halen.
Per ongeluk de graslelie slopen vind mijn lief niet leuk
Herkenbaar dat gevoel van te weinig water..quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:33 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Yep, inderdaad te nat zie ik net... stond ook met z'n pootjes in het water. Thanks!
Moet daar echt veel beter opletten. Ik heb het gevoel dat ik eerder te weinig water geef, maar dat is dus vaak niet zo.
[..]
Met de graslelie was super easy, ik had dus in elk geval 5 babies aan zo'n stengel. Toen ik een klein beetje wortel zag, heb ik ze eraf gehaald. Ik heb ze zo kort mogelijk bij de baby afgeknipt. En vervolgens de stengel weg geknipt bij de moederplant. Die lijkt daar niet onder te lijden.
De baby heb ik daarna in een bakje water gelegd om wortel te laten schieten. Na een week dan in de grond en dan gaan ze als een raket.Mijn tip voor nu zou zijn om in elk geval 3 babies in een wat grotere pot te doen, om niet (zoals ik nu) ze meteen weer uit de grond te moeten halen.
Ik kreeg vorig jaar van iemand een stuk of 5 jonkies. Allemaal in een glas water gestopt voor paar weken tot een maand, toen zaten er al wortels aan van 10+ centimeter. Daarna in vier potten gedaan.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:33 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Yep, inderdaad te nat zie ik net... stond ook met z'n pootjes in het water. Thanks!
Moet daar echt veel beter opletten. Ik heb het gevoel dat ik eerder te weinig water geef, maar dat is dus vaak niet zo.
[..]
Met de graslelie was super easy, ik had dus in elk geval 5 babies aan zo'n stengel. Toen ik een klein beetje wortel zag, heb ik ze eraf gehaald. Ik heb ze zo kort mogelijk bij de baby afgeknipt. En vervolgens de stengel weg geknipt bij de moederplant. Die lijkt daar niet onder te lijden.
De baby heb ik daarna in een bakje water gelegd om wortel te laten schieten. Na een week dan in de grond en dan gaan ze als een raket.Mijn tip voor nu zou zijn om in elk geval 3 babies in een wat grotere pot te doen, om niet (zoals ik nu) ze meteen weer uit de grond te moeten halen.
In een pot zetten en water geven.quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:12 schreef BlackLining het volgende:
Grasleliesik begrijp werkelijk niet hoe jullie die krengen in leven houden.
En zo te zien knip jij de bruine punten eraf?quote:
Ik heb een joekel die een stekje is van een plant van m'n moeder.quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:12 schreef BlackLining het volgende:
Grasleliesik begrijp werkelijk niet hoe jullie die krengen in leven houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |