abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195312691

die kleine rode dingetjes dat zijn mini cactusjes.
pi_195313095
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 19:54 schreef Oceanonix het volgende:
[ afbeelding ]

die kleine rode dingetjes dat zijn mini cactusjes.
Dat was hier geen succes :(

Nog eens nieuwe poging wagen als de kachel weer aan staat.
pi_195318398
Hier is er ook weer een in bloei gegaan 8-)

Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_195319478
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 00:47 schreef BlackLining het volgende:
Hier is er ook weer een in bloei gegaan 8-)

[ link | afbeelding ]
Wat een gaaf bijpassend potje ook.
  woensdag 30 september 2020 @ 19:02:05 #180
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_195349184
Iemand tips voor kweekpotjes in diverse maten voor weinig?
Meeste wat ik tegenkom is van Elho, maar nog best prijzig (lees ¤1 en duurder). Dat moet goedkoper kunnen. Ik wil een kweekpot als binnenpot gebruiken voor de diverse plantjes.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  woensdag 30 september 2020 @ 19:06:01 #181
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_195349266
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 19:02 schreef YourCaptor het volgende:
Meeste wat ik tegenkom is van Elho, maar nog best prijzig (lees ¤1 en duurder). Dat moet goedkoper kunnen. Ik wil een kweekpot als binnenpot gebruiken voor de diverse plantjes.
Ik bewaar gewoon alles van wat ik ooit gekocht heb. Er zijn ook mensen die de potjes die je krijgt bij je gekochte planten gratis weg doen.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_195349457
quote:
dat probleem heb ik ook. Dus ik wil bij onze lokale begraafplaats kijken. Daar wordt best veel weggegooid als het niet meer mooi is.
  woensdag 30 september 2020 @ 19:41:25 #183
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_195349999
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 19:16 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

dat probleem heb ik ook. Dus ik wil bij onze lokale begraafplaats kijken. Daar wordt best veel weggegooid als het niet meer mooi is.
Dan is het nu wel de periode om te kijken inderdaad.

Ze verkopen hier in het tuincentrum ook doorzichtige kweekpotjes. Prijs weet ik niet, maar kan niet veel zijn want het is echt spul van niks.

Ik heb zelf behoorlijk wat binnenpotjes in de schuur staan, maar kweek eigenlijk maar zelden. Gebruik eigenlijk alleen de grote binnenpotten (die weet van gekochte tuinplanten komen) bij het overpotten.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_195350489
quote:
Facebook groepen? Daar zie ik regelmatig hele stapels aangeboden worden, gratis, of te ruil.
pi_195360449
https://www.dehobbytuinde(...)en/kweekpotjes-6-cm/

Bij De Hobbytuinder hebben ze die potjes voor best schappelijke prijzen.

Ik heb in mijn kamer een hele opvallende verwarmingsbuis lopen. Zijn er klimplanten die tegen zoveel warmte kunnen dat is ze langs de buizen kan latem klimmen?
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_195365416
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 10:12 schreef dralion13 het volgende:
https://www.dehobbytuinde(...)en/kweekpotjes-6-cm/

Bij De Hobbytuinder hebben ze die potjes voor best schappelijke prijzen.

Ik heb in mijn kamer een hele opvallende verwarmingsbuis lopen. Zijn er klimplanten die tegen zoveel warmte kunnen dat is ze langs de buizen kan latem klimmen?
Waarom geen buisisolatie gebruiken en ze daar tegenop laten klimmen? Of een mosstok eromheen plaatsen en de planten zo ertegenaan laten groeien.
pi_195366050
Aja, das een goeie, helemaal niet aan gedacht
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_195474139
< Is bezig met proberen een time laps video te maken van een nieuw blad aan de olifantsoor :P
Keyboard Knight
pi_195531163
Keyboard Knight
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:08:42 #190
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_195545462
Zo, ik heb de hele binnentuin even de nodige aandacht gegeven. :7
Al de planten zijn van de kneusjesbox. Er zijn een paar gesneuveld, zoals de Dieffenbachia met z'n spint; daar viel niet tegenop schoon te maken. Ik heb hem weg gedaan om te voorkomen dat het over zou komen op andere planten.

Voor binnen-/kweek potjes heb ik toch gekozen voor de Elho potten. Was bij elkaar voor ¤15 klaar, en kon gewoon bijna alle maten kiezen.

Aloë Vera was topzwaar en in te kleine pot. Die staat nu mooi stabiel in een ruimere pot.
Ik had mijn Canna Indica al een keer in een grote pot gezet, maar zonder binnenpot. Hij kreeg nu wat bruin blad. Dus die wilde ik overzetten op een binnenpot. Z'n grond bleek te vochtig, met een klein beetje water op de bodem. Dat voorkom ik nu hopelijk met de binnenpot.

En dan de babies van de graslelie, zijn enorm gegroeid. Ze hebben behoorlijk wortel geschoten. Ik heb ze nu bij elkaar in een grotere pot gezet, de 2 grootste bij elkaar en de kleinste 3. Hopelijk heb ik de wortels niet te veel vernacheld.

Eerst stonden ze zo:

Nu zo (hier moet ik nog een ruimere sierpot voor kopen):
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:11:37 #191
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_195545484
Ik heb alleen zorgen over mijn Peperomia, die laat de laatste 4 weken heel veel blaadjes vallen. En sommigen zijn zwart aan de puntjes, en worden dan helemaal zwart.
Iemand enig idee wat hier mis gaat? Of is het gewoon het seizoen?

pi_195546616
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 13:11 schreef YourCaptor het volgende:
Ik heb alleen zorgen over mijn Peperomia, die laat de laatste 4 weken heel veel blaadjes vallen. En sommigen zijn zwart aan de puntjes, en worden dan helemaal zwart.
Iemand enig idee wat hier mis gaat? Of is het gewoon het seizoen?

[ afbeelding ]
Niet te nat?
Denk dat het daar bij mij ook mis ging.

Nu in een pot met gaatje op een schotel en alleen water via het schoteltje. En inmiddels komen er weer allemaal nieuwe blaadjes aan ondanks dat het toch wel enigzins winter begint te worden.
pi_195546648
Hoe heb je dat gedaan met je graslelie trouwens.

Zie hier ook een “mini” groeien denk ik..
maar weet het niet zeker en eigenlijk ook niet hoe ik die dan het beste eraf kan halen.

Per ongeluk de graslelie slopen vind mijn lief niet leuk :)
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:33:14 #194
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_195551236
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 14:28 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Niet te nat?
Denk dat het daar bij mij ook mis ging.

Nu in een pot met gaatje op een schotel en alleen water via het schoteltje. En inmiddels komen er weer allemaal nieuwe blaadjes aan ondanks dat het toch wel enigzins winter begint te worden.
Yep, inderdaad te nat zie ik net... stond ook met z'n pootjes in het water. Thanks!
Moet daar echt veel beter opletten. Ik heb het gevoel dat ik eerder te weinig water geef, maar dat is dus vaak niet zo.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 14:30 schreef Uhmmpie het volgende:
Hoe heb je dat gedaan met je graslelie trouwens.

Zie hier ook een “mini” groeien denk ik..
maar weet het niet zeker en eigenlijk ook niet hoe ik die dan het beste eraf kan halen.

Per ongeluk de graslelie slopen vind mijn lief niet leuk :)
Met de graslelie was super easy, ik had dus in elk geval 5 babies aan zo'n stengel. Toen ik een klein beetje wortel zag, heb ik ze eraf gehaald. Ik heb ze zo kort mogelijk bij de baby afgeknipt. En vervolgens de stengel weg geknipt bij de moederplant. Die lijkt daar niet onder te lijden.
De baby heb ik daarna in een bakje water gelegd om wortel te laten schieten. Na een week dan in de grond en dan gaan ze als een raket. :) Mijn tip voor nu zou zijn om in elk geval 3 babies in een wat grotere pot te doen, om niet (zoals ik nu) ze meteen weer uit de grond te moeten halen.
pi_195560244
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 18:33 schreef YourCaptor het volgende:

[..]

Yep, inderdaad te nat zie ik net... stond ook met z'n pootjes in het water. Thanks!
Moet daar echt veel beter opletten. Ik heb het gevoel dat ik eerder te weinig water geef, maar dat is dus vaak niet zo.
[..]

Met de graslelie was super easy, ik had dus in elk geval 5 babies aan zo'n stengel. Toen ik een klein beetje wortel zag, heb ik ze eraf gehaald. Ik heb ze zo kort mogelijk bij de baby afgeknipt. En vervolgens de stengel weg geknipt bij de moederplant. Die lijkt daar niet onder te lijden.
De baby heb ik daarna in een bakje water gelegd om wortel te laten schieten. Na een week dan in de grond en dan gaan ze als een raket. :) Mijn tip voor nu zou zijn om in elk geval 3 babies in een wat grotere pot te doen, om niet (zoals ik nu) ze meteen weer uit de grond te moeten halen.
Herkenbaar dat gevoel van te weinig water..
maar ik heb dus vooral peperplanten die echt slurpen gewoon.
En een mini ficus die gewoon niet dood kan lijkt het.

En mijn 2 zorgenkindjes waar niks mis kan gaan... maar die ik structureel te veel water lijk te geven.
Een peperomia en een woestijnroos.
Vooral die laatste krijg ik echt geen grip op.
Hij staat nu alweer een tijdje stil qa groei dus ik hoop maar dat hij in wintermodus is...
er vallen ook geen blaadjes af nu.. dus dat is vooruitgang in ieder geval.

Als iemand daar nog goede raad bij heeft.... :)

En verder nog airplantjes en een orchidee.
Die zou ik graag in bloei krijgen.. maar met beiden nog geen succes.
Al begreep ik dat van de airplantjes het goed moet gaan komen met regelmatig waterboarden.
En ze worden wel groter dus ik heb hoop :)
  zondag 11 oktober 2020 @ 10:42:28 #196
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_195561773
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 18:33 schreef YourCaptor het volgende:

[..]

[..]

Ik kreeg vorig jaar van iemand een stuk of 5 jonkies. Allemaal in een glas water gestopt voor paar weken tot een maand, toen zaten er al wortels aan van 10+ centimeter. Daarna in vier potten gedaan.

Drie daarvan groeiden aan de onderkant uit binnenpotten, wel een centimeter of vier dik wortelpakket wat onder de potjes hing _O- Redelijk mishandeld dus, stonden ook vol op een raam op het zuiden in de zon. Regelmatig weinig water gehad. Kunnen veel hebben. Heb een maandje terug de plastic potjes eromheen weggeknipt (zodat die wortelkluit buiten de pot behouden bleef) en drie planten in één grotere pot gedaan. Je kan merken dat ie weer ruimte heeft want er komen allemaal nieuwe blaadjes aan:

De andere die ik heb had ik begin dit jaar al in een grotere pot gezet:

Erachter mijn tradescantia Purple Flame die ik een paar weken terug gesnoeid heb, begon stengelig te worden (was twee keer zo hoog met vrijwel kale stengel). Wat ik eraf heb geknipt heb ik in potjes gezet en lijkt het goed te doen.

En ook op die laatste foto mijn dieffenbachia die sinds deze week weer op mijn kamer heb staan. Had bladluis, toen al een keer overgepot helemaal schoongespoeld en kluit gewassen, maar dat hielp niet. Toen zeepspiritus behandeling en na een stuk of tien gele blaadjes die ik heb afgeknipt zie ik geen beestjes meer *O*
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_195562240
Graslelies :{ ik begrijp werkelijk niet hoe jullie die krengen in leven houden.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zondag 11 oktober 2020 @ 11:47:36 #198
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_195562839
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:12 schreef BlackLining het volgende:
In een pot zetten en water geven.
  zondag 11 oktober 2020 @ 12:18:52 #199
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_195563371
quote:
6s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:47 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

In een pot zetten en water geven.
En zo te zien knip jij de bruine punten eraf?
Mijn moeder graslelie heeft aardig wat bruine punten. Ik twijfel of ze eraf geknipt moeten.

Die van jou zijn lekker gegroeid. ^O^
pi_195563482
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:12 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb een joekel die een stekje is van een plant van m'n moeder. :D
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')