abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:40:21 #176
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194502153
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:38 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Je woont vast in een dorpje? ;)
ja het grootste dorp van NL
pi_194502155
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:38 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Je woont vast in een dorpje? ;)
:')
blablablabla
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:41:00 #178
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194502163
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 08:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Lokale lockdowns wellicht, ben erg benieuwd hoe dat in Antwerpen gaat uitpakken.
Gezellig naar Breda en Bergen op Zoom voor een biertje.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:44:34 #179
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_194502222
quote:
18s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:35 schreef Vallon het volgende:

[..]

Onderwijzers achter contactloos doorkijkglas, beeld en kuchschermen ?
Kunnen we over 10 jaar ons verbazen over allerlei sociale gedragsstoornissen die mensen hiermee - nu al - worden aangedaan.

Beter is dat de groep die kwetsbaar is of dat meent te zijn, het leven inricht dat beter bij hun "risico" past.
Wellicht dat "kwetsbare" onderwijzers dan kwetsbare leerlingen gaan lesgeven. Die groepen kunnen zich dan op -en voor elkaar optimaal afschermen. De rest van de samenleving die weinig tot geen risico ervaart, kan gewoon doorgaan met ravotten. Natuurlijk respecteren zij de plaatsen waar kwetsbaren zich (kunnen en mogen) ophouden.
Niet leuk voor de kwetsbare groep om bevattelijk te zijn maar het is ook nergens voor nodig om de rest die geen last heeft, dan in hun misère mee te kunnen sleuren.
Nou maak je de rol van de leraar wel wat groter dan die is denk ik. We krijgen echt niet allemaal een trauma omdat Juf Els van groep 7 achter het plexiglas staat.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_194502261
Binnenkort zal je wel een vergunning kunnen kopen ofzo. Typisch NL.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:47:54 #181
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194502267
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:41 schreef Vallon het volgende:

[..]

In een echte lockdown kan dat dus niet, maar het zal wel weer neerkomen op vrijblijvende verzoeken enzo.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194502288
quote:
18s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:35 schreef Vallon het volgende:

[..]

Onderwijzers achter contactloos doorkijkglas, beeld en kuchschermen ?
Kunnen we over 10 jaar ons verbazen over allerlei sociale gedragsstoornissen die mensen hiermee - nu al - worden aangedaan.

Beter is dat de groep die kwetsbaar is of dat meent te zijn, het leven inricht dat beter bij hun "risico" past.
Wellicht dat "kwetsbare" onderwijzers dan kwetsbare leerlingen gaan lesgeven. Die groepen kunnen zich dan op -en voor elkaar optimaal afschermen. De rest van de samenleving die weinig tot geen risico ervaart, kan gewoon doorgaan met ravotten. Natuurlijk respecteren zij de plaatsen waar kwetsbaren zich (kunnen en mogen) ophouden.
Niet leuk voor de kwetsbare groep om bevattelijk te zijn maar het is ook nergens voor nodig om de rest die geen last heeft, dan in hun misère mee te kunnen sleuren.
Er zijn veel meer kwetsbare leraren dan leerlingen. Leuk bedacht maar niet realistisch.
pi_194502295
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:41 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat gaat echt nog wel aangepakt worden in de de nabije toekomst.
blablablabla
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:54:06 #184
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194502375
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 10:28 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Een zaak die dicht moet heeft ook minder kosten dan een zaak die niet dicht hoeft maar waar geen hond komt.
Die paar honderd euro besparing op elektra zal inderdaad het verschil maken tussen wel of geen faillissement.

Huur, personeel en verzekeringen moeten gewoon nog betaald worden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_194502455
En waar mystery guests de horeca komen controleren is het bij de lokale AH een grote orgie! Om vervolgens naar het strand te gaan!
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:00:36 #186
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_194502482
Volgens het RIVM zijn dit trouwens de risicogroepen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zullen ook weer niet zó veel leraren zijn
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:02:39 #187
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194502505
Hoe schandalig lang zal Nederland Kroatië nog als oranje zone durven zien?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194502508
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:00 schreef Fretwork het volgende:
Volgens het RIVM zijn dit trouwens de risicogroepen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zullen ook weer niet zó veel leraren zijn
Lekker beperkte definities weer.
zie email 27 oktober
pi_194502520
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:02 schreef Dven het volgende:
Te lang, allemaal politiek.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:05:29 #190
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194502531
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:29 schreef Elan het volgende:

[..]

Betalingsverwerkers en banken die indien daar noodzaak toe is kunnen communiceren met GGD's. Volksgezondheid heeft wat mij betreft in dit geval de topprioriteit, veel belangrijker dan privacy.
Je onderstreept daarmee indirect mijn punt van he hellende vlak. Banken hebben tot taak het betalingsverkeer te faciliteren, punt.

Ga je die grens over; wie bepaalt dan vanuit welke grondslag wat dan volksgezondheid is en wie controleert de rechtvaardiging inclusief uitvoering en conclusies daarvan ?

De enige die gaat over mijn gezondheid en mijn gegevens daarvan, ben ik uiteindelijk zelf waarbij mijn arts een stem heeft indien ik onverhoopt daadwerkelijk (te) ziek ben, gevaar loop of veroorzaak.
Naarmate dat de kennis en het inzicht toeneemt, ben ik niet overtuigd meer dat de ernst van Covid19 zodanig is dat alle middelen daarmee zijn toegestaan. Er zijn tal van andere manieren om mensen te vragen om hun medewerking.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:05:42 #191
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194502533
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:02 schreef Dven het volgende:
Moeten ze Kroatië strenger of juist minder streng beoordelen?

Ik volg al die kleurcodes niet.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:06:56 #192
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194502547
Ik ben benieuwd hoeveel scholen straks uit eigen beweging strengere maatregelen gaan nemen dan het RIVM adviseert, zoals werken met kleinere klassen of het verplichten van mondkapjes.
pi_194502566
De kwestie-Maassluis ettert ook maar door. https://www.volkskrant.nl(...)eeghuis-af~bbe5aa35/

RIVM zwakt conclusies af en weigert een waarschuwing te versturen maar past ondertussen wel z’n eigen richtlijnen aan. Waar ben je dan mee bezig?
zie email 27 oktober
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:08:40 #194
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194502569
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Moeten ze Kroatië strenger of juist minder streng beoordelen?

Ik volg al die kleurcodes niet.
Aangezien Frankrijk en grote delen van Spanje vrolijk in het geel zitten terwijl de verspreiding daar veel heftiger gaat dan in bijvoorbeeld Bulgarije en al helemaal in Kroatië dan lijkt het me toch wel tijd om die landen ook in het geel te zetten. Zweden trouwens ook. Schandalig.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:09:58 #195
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194502579
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:08 schreef trein2000 het volgende:
De kwestie-Maassluis ettert ook maar door. https://www.volkskrant.nl(...)eeghuis-af~bbe5aa35/

RIVM zwakt conclusies af en weigert een waarschuwing te versturen maar past ondertussen wel z’n eigen richtlijnen aan. Waar ben je dan mee bezig?
Je eigen straatje schoonvegen?

Ik ben benieuwd hoeveel uitbraken op scholen het duurt voordat het RIVM daar ook zijn eigen adviezen over ventilatie gaat aanpassen.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:11:43 #196
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_194502593
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:00 schreef Fretwork het volgende:
Mensen met een verminderde weerstand tegen infecties doordat zij medicijnen gebruiken voor een auto-immuunziekte
Nou, neem nou alleen al deze selectie:

quote:
Mensen met een verminderde weerstand tegen infecties doordat zij medicijnen gebruiken voor een auto-immuunziekte
Neem bijvoorbeeld reuma, dat is een van de vele soorten auto-immuunziektes die er zijn.
Alleen al in Nederland zijn er bijna 2 miljoen mensen die een of andere vorm van reuma hebben.
En daar zijn ook veel jongere mensen bij.

Al die mensen die in de een of andere risicogroep vallen, vormen samen een redelijk groot deel van de bevolking.
En velen van hen werken ook gewoon.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:13:16 #197
147316 crew  DJMO
#trut
pi_194502604
Verkeerde topic
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_194502609
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nee, maar dat was toch al na een paar maanden duidelijk. Het leven gaat uiteindelijk gewoon door, en de meeste mensen willen echt wel proberen mee te werken aan wat maatregelen, maar op een gegeven moment is het gewoon klaar.

Mocht er weer een explosie komen aan coronadoden dan zullen mensen echt wel weer uit zichzelf voorzichtiger worden, maar als dat uitblijft dan gaat iedereen op een gegeven moment gewoon door met zijn/haar leven.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Is ook gewoon ongezond voor de geest om constant extreem spastisch met dat virus bezig te zijn en er je hele doen en laten door te laten beheersen.

Die impact schijnt nogal ondergeschikt te zijn in het verhaal maar veel mensen kampen met stress, angsten en (over)vermoeidheid.
Precies.
pi_194502614
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:09 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Je eigen straatje schoonvegen?

Ik ben benieuwd hoeveel uitbraken op scholen het duurt voordat het RIVM daar ook zijn eigen adviezen over ventilatie gaat aanpassen.
De betreffende onderzoeker vermoed ook iets dergelijks:
quote:
‘Maar ik vind het zorgelijk dat de opstelling van het RIVM bij deze uitbraak, in combinatie met het feit dat het RIVM geen ruchtbaarheid heeft gegeven aan de aanpassing van de Ventilatierichtlijn, de suggestie wekt dat het RIVM de mogelijkheid van overdracht van covid-19 door de lucht niet objectief onbevooroordeeld onder ogen wil zien.’
https://www.volkskrant.nl(...)aarschuwen~b0d9b571/

Zou zeer ernstig zijn.
zie email 27 oktober
pi_194502626
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:05 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je onderstreept daarmee indirect mijn punt van he hellende vlak. Banken hebben tot taak het betalingsverkeer te faciliteren, punt.

Ga je die grens over; wie bepaalt dan vanuit welke grondslag wat dan volksgezondheid is en wie controleert de rechtvaardiging inclusief uitvoering en conclusies daarvan ?

De enige die gaat over mijn gezondheid en mijn gegevens daarvan, ben ik uiteindelijk zelf waarbij mijn arts een stem heeft indien ik onverhoopt daadwerkelijk (te) ziek ben, gevaar loop of veroorzaak.
Naarmate dat de kennis en het inzicht toeneemt, ben ik niet overtuigd meer dat de ernst van Covid19 zodanig is dat alle middelen daarmee zijn toegestaan. Er zijn tal van andere manieren om mensen te vragen om hun medewerking.
Het is niet zo dat we pingegevens willekeurig gaan verkopen of überhaupt openbaren aan derden hé ;) .
Stel nu dat je bepaalde missende schakels in een grote uitbraak (waarvan een superspreader niet meer te traceren is omdat hij zijn gegevens niet heeft achtergelaten) zou kunnen herleiden aan pinbetalingen, dan zou dat dus een zaak van leven of dood kunnen zijn. Dan spelen er andere belangen, belangen die groter zijn dan privacy.
In strafrechtelijk onderzoek moeten banken tenslotte ook openheid geven van transactieverkeer.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')