Gezellig naar Breda en Bergen op Zoom voor een biertje.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 08:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Lokale lockdowns wellicht, ben erg benieuwd hoe dat in Antwerpen gaat uitpakken.

Nou maak je de rol van de leraar wel wat groter dan die is denk ik. We krijgen echt niet allemaal een trauma omdat Juf Els van groep 7 achter het plexiglas staat.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Onderwijzers achter contactloos doorkijkglas, beeld en kuchschermen ?
Kunnen we over 10 jaar ons verbazen over allerlei sociale gedragsstoornissen die mensen hiermee - nu al - worden aangedaan.
Beter is dat de groep die kwetsbaar is of dat meent te zijn, het leven inricht dat beter bij hun "risico" past.
Wellicht dat "kwetsbare" onderwijzers dan kwetsbare leerlingen gaan lesgeven. Die groepen kunnen zich dan op -en voor elkaar optimaal afschermen. De rest van de samenleving die weinig tot geen risico ervaart, kan gewoon doorgaan met ravotten. Natuurlijk respecteren zij de plaatsen waar kwetsbaren zich (kunnen en mogen) ophouden.
Niet leuk voor de kwetsbare groep om bevattelijk te zijn maar het is ook nergens voor nodig om de rest die geen last heeft, dan in hun misère mee te kunnen sleuren.

In een echte lockdown kan dat dus niet, maar het zal wel weer neerkomen op vrijblijvende verzoeken enzo.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gezellig naar Breda en Bergen op Zoom voor een biertje.

Er zijn veel meer kwetsbare leraren dan leerlingen. Leuk bedacht maar niet realistisch.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Onderwijzers achter contactloos doorkijkglas, beeld en kuchschermen ?
Kunnen we over 10 jaar ons verbazen over allerlei sociale gedragsstoornissen die mensen hiermee - nu al - worden aangedaan.
Beter is dat de groep die kwetsbaar is of dat meent te zijn, het leven inricht dat beter bij hun "risico" past.
Wellicht dat "kwetsbare" onderwijzers dan kwetsbare leerlingen gaan lesgeven. Die groepen kunnen zich dan op -en voor elkaar optimaal afschermen. De rest van de samenleving die weinig tot geen risico ervaart, kan gewoon doorgaan met ravotten. Natuurlijk respecteren zij de plaatsen waar kwetsbaren zich (kunnen en mogen) ophouden.
Niet leuk voor de kwetsbare groep om bevattelijk te zijn maar het is ook nergens voor nodig om de rest die geen last heeft, dan in hun misère mee te kunnen sleuren.

Dat gaat echt nog wel aangepakt worden in de de nabije toekomst.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gezellig naar Breda en Bergen op Zoom voor een biertje.

Die paar honderd euro besparing op elektra zal inderdaad het verschil maken tussen wel of geen faillissement.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 10:28 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Een zaak die dicht moet heeft ook minder kosten dan een zaak die niet dicht hoeft maar waar geen hond komt.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat zullen ook weer niet zó veel leraren zijnThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger

quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:00 schreef Fretwork het volgende:
Volgens het RIVM zijn dit trouwens de risicogroepen:Lekker beperkte definities weer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat zullen ook weer niet zó veel leraren zijnzie email 27 oktober

Te lang, allemaal politiek.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:02 schreef Dven het volgende:
Hoe schandalig lang zal Nederland Kroatië nog als oranje zone durven zien?

Je onderstreept daarmee indirect mijn punt van he hellende vlak. Banken hebben tot taak het betalingsverkeer te faciliteren, punt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Betalingsverwerkers en banken die indien daar noodzaak toe is kunnen communiceren met GGD's. Volksgezondheid heeft wat mij betreft in dit geval de topprioriteit, veel belangrijker dan privacy.

Moeten ze Kroatië strenger of juist minder streng beoordelen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:02 schreef Dven het volgende:
Hoe schandalig lang zal Nederland Kroatië nog als oranje zone durven zien?

Aangezien Frankrijk en grote delen van Spanje vrolijk in het geel zitten terwijl de verspreiding daar veel heftiger gaat dan in bijvoorbeeld Bulgarije en al helemaal in Kroatië dan lijkt het me toch wel tijd om die landen ook in het geel te zetten. Zweden trouwens ook. Schandalig.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Moeten ze Kroatië strenger of juist minder streng beoordelen?
Ik volg al die kleurcodes niet.

Je eigen straatje schoonvegen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:08 schreef trein2000 het volgende:
De kwestie-Maassluis ettert ook maar door. https://www.volkskrant.nl(...)eeghuis-af~bbe5aa35/
RIVM zwakt conclusies af en weigert een waarschuwing te versturen maar past ondertussen wel z’n eigen richtlijnen aan. Waar ben je dan mee bezig?

Nou, neem nou alleen al deze selectie:quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:00 schreef Fretwork het volgende:
Mensen met een verminderde weerstand tegen infecties doordat zij medicijnen gebruiken voor een auto-immuunziekte
Neem bijvoorbeeld reuma, dat is een van de vele soorten auto-immuunziektes die er zijn.quote:Mensen met een verminderde weerstand tegen infecties doordat zij medicijnen gebruiken voor een auto-immuunziekte

quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee, maar dat was toch al na een paar maanden duidelijk. Het leven gaat uiteindelijk gewoon door, en de meeste mensen willen echt wel proberen mee te werken aan wat maatregelen, maar op een gegeven moment is het gewoon klaar.
Mocht er weer een explosie komen aan coronadoden dan zullen mensen echt wel weer uit zichzelf voorzichtiger worden, maar als dat uitblijft dan gaat iedereen op een gegeven moment gewoon door met zijn/haar leven.
Precies.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Is ook gewoon ongezond voor de geest om constant extreem spastisch met dat virus bezig te zijn en er je hele doen en laten door te laten beheersen.
Die impact schijnt nogal ondergeschikt te zijn in het verhaal maar veel mensen kampen met stress, angsten en (over)vermoeidheid.

De betreffende onderzoeker vermoed ook iets dergelijks:quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:09 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je eigen straatje schoonvegen?
Ik ben benieuwd hoeveel uitbraken op scholen het duurt voordat het RIVM daar ook zijn eigen adviezen over ventilatie gaat aanpassen.
https://www.volkskrant.nl(...)aarschuwen~b0d9b571/quote:‘Maar ik vind het zorgelijk dat de opstelling van het RIVM bij deze uitbraak, in combinatie met het feit dat het RIVM geen ruchtbaarheid heeft gegeven aan de aanpassing van de Ventilatierichtlijn, de suggestie wekt dat het RIVM de mogelijkheid van overdracht van covid-19 door de lucht niet objectief onbevooroordeeld onder ogen wil zien.’

Het is niet zo dat we pingegevens willekeurig gaan verkopen of überhaupt openbaren aan derden héquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je onderstreept daarmee indirect mijn punt van he hellende vlak. Banken hebben tot taak het betalingsverkeer te faciliteren, punt.
Ga je die grens over; wie bepaalt dan vanuit welke grondslag wat dan volksgezondheid is en wie controleert de rechtvaardiging inclusief uitvoering en conclusies daarvan ?
De enige die gaat over mijn gezondheid en mijn gegevens daarvan, ben ik uiteindelijk zelf waarbij mijn arts een stem heeft indien ik onverhoopt daadwerkelijk (te) ziek ben, gevaar loop of veroorzaak.
Naarmate dat de kennis en het inzicht toeneemt, ben ik niet overtuigd meer dat de ernst van Covid19 zodanig is dat alle middelen daarmee zijn toegestaan. Er zijn tal van andere manieren om mensen te vragen om hun medewerking.
 .
 . 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |