Op algemeen niveau ben ik daar zeker voor, maar je ziet nu ook al hoe selectief er gezocht wordt naar alternatieve meningen om het eigen punt kracht bij te zetten. De kans dat ze daar op één lijn zitten is natuurlijk ook klein. Ook snap ik het argument à la het OMT, dat mensen vrijuit moeten kunnen spreken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 10:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Misschien dat wat meer transparantie de bewuste koekenbakkers de ogen openen?
Ik zie er een paar:quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 10:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Weet iemand waar alle position papers staan?
Jammer, niet de twee spannendste. Desalniettemin bedankt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 10:38 schreef Salina het volgende:
Ik zie er een paar:
https://www.verenso.nl/_a(...)n-wijkverpleging.pdf
https://gijsvanloef.nl/20(...)arned-vws-dashboard/
en wat wil je daar mee zeggen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 10:28 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Een zaak die dicht moet heeft ook minder kosten dan een zaak die niet dicht hoeft maar waar geen hond komt.
29 hoezo? 😁😄quote:
Ik zie vooral veel pseudo-afstand houden. Zo half half, maar als het te moeilijk wordt in een winkel of een zaak dan zie je iedereen echt denken 'whatever, fuck it'.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:11 schreef Mr.Sandman het volgende:
Zoveel gelul. Ondertussen wordt er door vrijwel niemand nergens meer echt afstand gehouden.
Wie zijn "ze" en wat hebben pingegevens te maken met traceren ?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 08:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Grappig dat zei ik zaterdag nog over het achterlaten van je gegevens, feitelijk weten ze als je gepind hebt al dat je daar was
Ik reageerde op iemand die zei dat het loslaten van de anderhalve meter op scholen niet was omdat het een goed idee was maar omdat het praktisch was.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 10:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij er niet achter staat? Het OMT-bericht dat jij citeert spreekt van een "aanvaardbaar risico", omdat "het wordt afgewogen tegen de evident negatieve effecten van schoolsluiting of de beperkte openstelling van het onderwijs op het welzijn en de gezondheid en ontwikkeling van de kinderen."
Met deze temperaturen durft na een paar uur al niemand meer binnen 1,5 meter te komenquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:13 schreef MakkieR het volgende:
Als we nou met zijn allen minimaal twee weken niet zouden douchen en dezelfde kleren aantrekken dan durft niemand meer binnen de anderhalve meter te komen. En als die dan zegt dat je stinkt, dan staat die persoon duidelijk te dicht bij jou. Watertekort opgelost en Corona opgelost...Bam
Merk hier hetzelfde.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zie vooral veel pseudo-afstand houden. Zo half half, maar als het te moeilijk wordt in een winkel of een zaak dan zie je iedereen echt denken 'whatever, fuck it'.
Verder op straat overal twee- of drietallen waarvan je vaak wel een inschatting kunt maken dat ze niet uit hetzelfde gezin komen die geen afstand van elkaar houden. Idem dito in de horeca, al genoeg op Instagram voorbij zien komen waarbij die 1,5 meter echt niet meer werd nageleefd.
En daarom raken er dus weer honderden mensen per dag besmet, en dat aantal stijgt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:11 schreef Mr.Sandman het volgende:
Zoveel gelul. Ondertussen wordt er door vrijwel niemand nergens meer echt afstand gehouden.
Betalingsverwerkers en banken die indien daar noodzaak toe is kunnen communiceren met GGD's. Volksgezondheid heeft wat mij betreft in dit geval de topprioriteit, veel belangrijker dan privacy.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wie zijn "ze" en wat hebben pingegevens te maken met traceren ?
Je NAW gegevens zijn alleen nodig wanneer je voor een overeenkomst of verplichting, geadresseerd moet kunnen worden.
Iets met privacy ... dat het überhaupt kan en te overwegen is, is een uiterste bedenkelijke ontwikkeling. Het hellende vlak waar je niet op wilt lopen. Wel handig om te onderzoeken wat je hoe laat, waar met wie hebt gegeten om daar allerlei verwijtbare conclusies aan te verbinden.
Natuurlijk snap ik het "lumineuze" idee waar ik niet op wil komen dat het handig is en vooral omdat het getuigt van onverschilligheid dat anonimiteit geen waarde heeft.
Het scheve is is dat dingen die officieel 'toestemming' nodig hebben om zich niet aan 1,5 meter te houden (zoals bepaalde evenementen) júíst om die reden altijd aan het kortste eind trekken, omdat ze die toestemming simpelweg niet krijgen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Merk hier hetzelfde.
En dan zijn er serieus mensen die vinden dat we deze maatregelen (en verscherpte maatregelen) maar gewoon moeten accepteren als er geen vaccin komt of dit nog maanden/jaren lang duurt. Gaat nooit werken.
Nee, maar dat was toch al na een paar maanden duidelijk. Het leven gaat uiteindelijk gewoon door, en de meeste mensen willen echt wel proberen mee te werken aan wat maatregelen, maar op een gegeven moment is het gewoon klaar.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Merk hier hetzelfde.
En dan zijn er serieus mensen die vinden dat we deze maatregelen (en verscherpte maatregelen) maar gewoon moeten accepteren als er geen vaccin komt of dit nog maanden/jaren lang duurt. Gaat nooit werken.
Daarom moeten ze die onofficiële evenemten ook veel harder aanpakken. Anders is de verontwaardiging van de sector natuurlijk wel begrijpelijk.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:30 schreef galantis het volgende:
[..]
Het scheve is is dat dingen die officieel 'toestemming' nodig hebben om zich niet aan 1,5 meter te houden (zoals bepaalde evenementen) júíst om die reden altijd aan het kortste eind trekken, omdat ze die toestemming simpelweg niet krijgen.
Terwijl in de praktijk er evenmin elders afstand wordt gehouden, maar omdat de publieke ruimte zo divers is, is het lastig om daar dingen te gaan verbieden, maar dat maakt het niet méér acceptabel ofzo.
Is ook gewoon ongezond voor de geest om constant extreem spastisch met dat virus bezig te zijn en er je hele doen en laten door te laten beheersen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee, maar dat was toch al na een paar maanden duidelijk. Het leven gaat uiteindelijk gewoon door, en de meeste mensen willen echt wel proberen mee te werken aan wat maatregelen, maar op een gegeven moment is het gewoon klaar.
Mocht er weer een explosie komen aan coronadoden dan zullen mensen echt wel weer uit zichzelf voorzichtiger worden, maar als dat uitblijft dan gaat iedereen op een gegeven moment gewoon door met zijn/haar leven.
Onderwijzers achter contactloos doorkijkglas, beeld en kuchschermen ?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 08:31 schreef Fretwork het volgende:
Je zou toch mogen verwachten dat leraren/scholen inmiddels wel plannen hebben over hoe zit dit het veiligst kunnen doen. Lijkt me dat dit geen probleem mag worden.
Ik kan alleen maar mijn vraag herhalen: wie zegt dat hij niet achter zijn advies staat? Bovendien geeft hij het OMT-advies niet in zijn functie als hoogleraar, maar als lid van het OMT (waarbij het overigens ook niet eens de persoonlijke mening is van Van Dissel, hoewel zwaarwegend, die daarin staat).quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik reageerde op iemand die zei dat het loslaten van de anderhalve meter op scholen niet was omdat het een goed idee was maar omdat het praktisch was.
Even lezen voor je reageert.
Inderdaad. Is ook gewoon heel natuurlijk. Mensen zijn uiteindelijk gewoon sociale wezens die persoonlijk contact nodig hebben in hun leven.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Is ook gewoon ongezond voor de geest om constant extreem spastisch met dat virus bezig te zijn en er je hele doen en laten door te laten beheersen.
Die impact schijnt nogal ondergeschikt te zijn in het verhaal maar veel mensen kampen met stress, angsten en (over)vermoeidheid.
dat ervaar ik echt niet zo, zal met drank/drugs in het spel op anders zijn maar zowel in supermarkt, sportschool, winkels wordt echt wel rekening met elkaar gehoudenquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:11 schreef Mr.Sandman het volgende:
Je woont vast in een dorpje?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat ervaar ik echt niet zo, zal met drank/drugs in het spel op anders zijn maar zowel in supermarkt, sportschool, winkels wordt echt wel rekening met elkaar gehouden
Dit is heel wrang inderdaad. Officieel hebben ze geen poot om op te staan, want regels. Maar kijk het met lede ogen aan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:34 schreef Mr.Sandman het volgende:
En ondertussen gaan allerlei met name kleine bedrijven helemaal kapot omdat ze zich moeten houden aan maatstaven waar verder vrijwel niemand zich echt aan lijkt te kunnen houden. Echt heel erg triest. Ik zou echt woest zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |