abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:22:07 #101
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194499633
quote:
"De economische schade komt veel minder dan gedacht voort uit een lockdown en veel meer dan gedacht uit angst."

Die hoofdeconoom van de ABN moet niet zo lullen joh, alle topeconomen hier op FOK! weten véél beter dat lockdowns de doodsteek zijn voor de economie en gaan zorgen voor de grootste economische crisis die de mensheid ooit heeft gezien.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194499639
http://www.telegraaf.nl/n(...)m-in-verpleeghuis-af

RIVM lijkt niet al te best in het toegeven van fouten of het wijzigen van koers als blijkt dat ze er naast zaten.

Zelfde met die mondkapjes, geef nou gewoon een persconferentie en leg de mensen uit dat je door nieuwe inzichten een koerswijziging implementeert. Niemand zal je daar op afrekenen.
blablablabla
pi_194499646
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 08:18 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Verder worden de plannen die het kabinet ontwikkelt op hoofdlijnen aan de experts voorgelegd. Aan tafel zitten onder andere Hoogleraar besturen van veiligheid Ira Helsloot van de Radboud Universiteit in Nijmegen en opiniepeiler en sociaal geograaf Maurice de Hond.

:'(
Maurice de Hond, mwoah doe maar niet. Ira Helsloot daarentegen :)
I'll give you something to do
  Moderator dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:23:40 #104
5428 crew  miss_sly
pi_194499647
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 08:18 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Verder worden de plannen die het kabinet ontwikkelt op hoofdlijnen aan de experts voorgelegd. Aan tafel zitten onder andere Hoogleraar besturen van veiligheid Ira Helsloot van de Radboud Universiteit in Nijmegen en opiniepeiler en sociaal geograaf Maurice de Hond.

:'(
Die laatste twee heb ik ook mijn twijfels over. Ik zie echter ook een aantal andere experts met goede aanbevelingen en kritische opmerkingen. Het lijkt me sowieso goed dat zaken vanuit meerdere kanten worden bekeken en besproken. Het ventilatie-probleem an sich lijkt me ook het bespreken waard. Buiten versus binnen ook, alleen niet dat voor buiten geen maatregelen nodig zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194499676
quote:
Grappig dat zei ik zaterdag nog over het achterlaten van je gegevens, feitelijk weten ze als je gepind hebt al dat je daar was :P
blablablabla
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:30:10 #106
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194499717
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 08:22 schreef Dven het volgende:

[..]

"De economische schade komt veel minder dan gedacht voort uit een lockdown en veel meer dan gedacht uit angst."

Die hoofdeconoom van de ABN moet niet zo lullen joh, alle topeconomen hier op FOK! weten véél beter dat lockdowns de doodsteek zijn voor de economie en gaan zorgen voor de grootste economische crisis die de mensheid ooit heeft gezien.
vond ik ook wel een opzienbarende maar als een zaak dicht is kan die niets omzetten dus het zal wel wat genuanceerder liggen
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:31:20 #107
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_194499726
Je zou toch mogen verwachten dat leraren/scholen inmiddels wel plannen hebben over hoe zit dit het veiligst kunnen doen. Lijkt me dat dit geen probleem mag worden.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_194499757
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 08:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

vond ik ook wel een opzienbarende maar als een zaak dicht is kan die niets omzetten dus het zal wel wat genuanceerder liggen
Maar dat kan je (in elk geval gedeeltelijk) ophangen door compensatie of steun vanuit de overheid.

Bij eenvandaag zat laatst zo'n econoom te verkondigen dat je alleen al van de extra BTW die is binnengeharkt door de uitstekende supermarktomzetten tijdens de lockdown de horeca volledig zou kunnen compenseren. Schijnt echt om krankzinnige bedragen te gaan.
blablablabla
pi_194499918
quote:
Goede ontwikkeling, goede zaak om verder te kijken dan de troosteloze vergadertafels van het RIVM. Het RIVM zit nu in de onmogelijke positie dat ze adviezen moeten geven die de hele samenleving, politiek, economie en welzijn van mensen raken. En dat de politiek en media die adviezen dan presenteren als ijzeren medische wetenschap, alsof we alleen maar "de experts" volgen.

Maurice aan tafel lijkt me ook prima, je moet juist mensen hebben die een beetje wringen en schuren.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:49:25 #110
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194499925
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 08:48 schreef Vasilevski het volgende:
Maurice aan tafel lijkt me ook prima, je moet juist mensen hebben die een beetje wringen en schuren.
dat is nou net weer een stapje te ver
pi_194499942
:D

Hij heeft z'n verhaal voor dit overleg al op de site staan trouwens: https://www.maurice.nl/20(...)ockdown-maatregelen/
pi_194499958
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 08:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar dat kan je (in elk geval gedeeltelijk) ophangen door compensatie of steun vanuit de overheid.

Bij eenvandaag zat laatst zo'n econoom te verkondigen dat je alleen al van de extra BTW die is binnengeharkt door de uitstekende supermarktomzetten tijdens de lockdown de horeca volledig zou kunnen compenseren. Schijnt echt om krankzinnige bedragen te gaan.
De discussie gaat dus weer langzamerhand naar de wens voor een lockdown.
pi_194499976
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 08:22 schreef Dven het volgende:

[..]

"De economische schade komt veel minder dan gedacht voort uit een lockdown en veel meer dan gedacht uit angst."

Die hoofdeconoom van de ABN moet niet zo lullen joh, alle topeconomen hier op FOK! weten véél beter dat lockdowns de doodsteek zijn voor de economie en gaan zorgen voor de grootste economische crisis die de mensheid ooit heeft gezien.
Het een heeft natuurlijk met het ander te maken. Door lockdowns, mondkapjes en afstand houden voedt je natuurlijk die angst.
pi_194499984
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 08:51 schreef Michie_ het volgende:

[..]

De discussie gaat dus weer langzamerhand naar de wens voor een lockdown.
Lokale lockdowns wellicht, ben erg benieuwd hoe dat in Antwerpen gaat uitpakken.
blablablabla
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:55:08 #115
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194500000
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 08:52 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Het een heeft natuurlijk met het ander te maken. Door lockdowns, mondkapjes en afstand houden voedt je natuurlijk die angst.
okay
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194500003
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 08:34 schreef Elan het volgende:
Bij eenvandaag zat laatst zo'n econoom te verkondigen dat je alleen al van de extra BTW die is binnengeharkt door de uitstekende supermarktomzetten tijdens de lockdown de horeca volledig zou kunnen compenseren. Schijnt echt om krankzinnige bedragen te gaan.
We hebben half Nederland uitstel van alle belastingen gegeven, tig sectoren volledig dichtgegooid, miljarden in de NOW gecompenseerd, maar de 9% btw over de supermarktomzet - dat is wel echt de winstpakker waar we alles uit kunnen financieren ja.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:57:42 #117
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194500029
quote:
81s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 08:55 schreef nostra het volgende:

[..]

We hebben half Nederland uitstel van alle belastingen gegeven, tig sectoren volledig dichtgegooid, miljarden in de NOW gecompenseerd, maar de 9% btw over de supermarktomzet - dat is wel echt de winstpakker waar we alles uit kunnen financieren ja.
Nostra _O_

Economen :') :') :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194500077
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 08:51 schreef Michie_ het volgende:

[..]

De discussie gaat dus weer langzamerhand naar de wens voor een lockdown.
Het is niet echt een wens als het niet anders kan, vind ik.

Ik wens ook niet dat ik naar de tandarts moet voor een wortelkanaal-behandeling.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194500102
"Communiceer veel meer dat het om tijdelijke maatregelen gaat in plaats van om het 'nieuwe normaal'"

Dit x 10 miljoen

Hoewel Rutte dat eigenlijk mijns inziens al veel beter doet de laatste paar persconferenties.
#WeesGeenWhales
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:07:56 #120
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194500125
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 08:57 schreef Dven het volgende:

[..]

Nostra _O_

Economen :') :') :')
Wel een punt hoor. Supermarkten zetten op jaarbasis 20 miljard om, dat is ongeveer 2 miljard aan btw tegen laag tarief per jaar.

Zeg even drie maanden corona, 500 miljoen.

De omzetgroei was 10%, dus 50 miljoen extra btw.

Daar zal de horeca blij mee zijn ja.


(En dit is nog niet meegenomen dat deze uitgaves ook gaan ten koste van bijvoorbeeld eten in een restaurant dat vele maken meer btw oplevert)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:09:24 #121
5428 crew  miss_sly
pi_194500144
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 08:51 schreef Michie_ het volgende:

[..]

De discussie gaat dus weer langzamerhand naar de wens voor een lockdown.
Volgens mij is dat niet de strekking van het artikel, noch van wat de betreffende experts in het artikel zeggen.
Er wordt niet uitgesloten dat er nog iets als een lockdown nodig zou kunnen zijn, en daar wordt dan juist van gezegd dit zoveel mogelijk lokaal of regionaal te doen en niet landelijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194500197
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 08:51 schreef Michie_ het volgende:

[..]

De discussie gaat dus weer langzamerhand naar de wens voor een lockdown.
Als mensen zich niet meer houden aan maatregelen die zijn ingevoerd om een lockdown te vermijden, zoals social distancing, effectief BCO, thuis blijven en laten testen bij klachten en in quarantaine wanneer je positief test, dan is een lockdown op den duur onvermijdelijk.
pi_194500235
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 09:13 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Als mensen zich niet meer houden aan maatregelen die zijn ingevoerd om een lockdown te vermijden, zoals social distancing, effectief BCO, thuis blijven en laten testen bij klachten en in quarantaine wanneer je positief test, dan is een lockdown op den duur onvermijdelijk.
Het is idd geen rocketscience.
Maar toch lijken een heleboel mensen dat toch niet te (willen) snappen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:21:43 #124
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194500269
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 09:07 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wel een punt hoor. Supermarkten zetten op jaarbasis 20 miljard om, dat is ongeveer 2 miljard aan btw tegen laag tarief per jaar.

Zeg even drie maanden corona, 500 miljoen.

De omzetgroei was 10%, dus 50 miljoen extra btw.

Daar zal de horeca blij mee zijn ja.

(En dit is nog niet meegenomen dat deze uitgaves ook gaan ten koste van bijvoorbeeld eten in een restaurant dat vele maken meer btw oplevert)
Supermarkten hebben over 2019 een omzet van ruim 40 miljard gehad. De omzetstijging gaat naar huidige verwachting tweemaal zo hoog liggen als geraamd. In plaats van 2,5% eerder 6%. En er wordt nog wel wat meer verkocht dan enkel zooi aan 9%.

Buiten dat leg ik mijn vertrouwen simpelweg liever en eerder in de handen van een econoom die op TV zijn zegje doet dan in de handen van een tweetal FOK!kers met hun bierviltjesberekening.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194500273
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 09:17 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Het is idd geen rocketscience.
Maar toch lijken een heleboel mensen dat toch niet te (willen) snappen.
Waarom denk je dat? Misschien nemen ze die kans ook wel voor lief.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194500275
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 09:17 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Het is idd geen rocketscience.
Maar toch lijken een heleboel mensen dat toch niet te (willen) snappen.
Collectief denken bestaat nauwelijks meer. Dat is niets nieuws. Mensen zien gewoon hun individuele acties los van het grotere geheel. Je kan dat stupide noemen maar dat is gewoon hoe het is hier in NL (en het gehele westen volgens mij).
I'll give you something to do
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:26:35 #127
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194500328
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 09:21 schreef galantis het volgende:

[..]

Collectief denken bestaat nauwelijks meer. Dat is niets nieuws. Mensen zien gewoon hun individuele acties los van het grotere geheel. Je kan dat stupide noemen maar dat is gewoon hoe het is hier in NL (en het gehele westen volgens mij).
Uiteindelijk allemaal de zure vruchten van plukken _O_

Maar creëert misschien wel weer eens wat mentaliteit. Daar kunnen velen wel wat extra van gebruiken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194500352
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 09:26 schreef Dven het volgende:

[..]

Uiteindelijk allemaal de zure vruchten van plukken _O_

Maar creëert misschien wel weer eens wat mentaliteit. Daar kunnen velen wel wat extra van gebruiken.
Ja, als we straks 100 lockdowns gehad hebben dan denken de mensen misschien wel " owh we zullen ons toch maar aan de maatregelen houden"

Maar kan ook goed zijn dat het dan nog niet zo is.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194500451
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 09:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? Misschien nemen ze die kans ook wel voor lief.
Dit. Liever over tig maanden weer paar weken binnen maar in de tussentijd gewoon leuk kunnen leven zonder 1,5meter in de game arcade, bowling, vrienden knuffelen etc en er volgende maand op anime events eh "ook niet al te streng op letten" (ik ga iedereen free huggen die een knuffel wil op denk velen met mij, mensen zeggen het ook massaal open 🤣) dan de hele tijd spastisch moeten doen waardoor alles minde4 leuk wordt nog een jaar.

Also, onder druk van iedereen geld die wet straks niet voor thuis, dus zelfs mét nieuwe lockdown kan je nog steeds vrienden uitnodigen om gezellig samen te netflixxen, gamen etc of met zn 8ten boardgames te spelen. Dus als mensen er echt klaar mij zijn, komt er feitelijk zowieso geen lockdown.

Dit alles nog los van het feit dat als overgrote meerendeel geen lockdown wilt en klaar is met maatregelen, het feit dat het tegen die tijd pak em beet 6 maanden voor de verkiezingen en aan het begin van de campagne gaat zijn denk ik ook wel ervoor zorgt dat het niet zo'n vaart zal lopen met nieuwe maatregelen. 😁
#WeesGeenWhales
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:35:54 #130
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194500477
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 09:21 schreef Dven het volgende:

[..]

Supermarkten hebben over 2019 een omzet van ruim 40 miljard gehad. De omzetstijging gaat naar huidige verwachting tweemaal zo hoog liggen als geraamd. In plaats van 2,5% eerder 6%. En er wordt nog wel wat meer verkocht dan enkel zooi aan 9%.

Buiten dat leg ik mijn vertrouwen simpelweg liever en eerder in de handen van een econoom die op TV zijn zegje doet dan in de handen van een tweetal FOK!kers met hun bierviltjesberekening.
Dan verdubbel je het naar 40 miljard. Zit je alsnog maar op 100 miljoen. En dat is gerekend met een toename van de omzet van 10%! Zoals jij al zegt is het waarschijnlijk maar 3.5%.

Verder ben ik het met je eens, tenzij een uitspraak zo absurd is dat je heel simpel kan zien met een ruim genomen berekening dat het echt maar een fractie is van het geld dat er nodig is voor de horeca.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194500580
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 22:18 schreef Minimunt het volgende:
Hoe kan het in godsnaam dat de cijfers van iran zo stabiel zijn..
Geen corrupte overheid?
pi_194500789
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 01:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met los van het pedagogische verhaal? Dat lijkt me juist hét argument. Praktische beslommeringen vind ik niet zo interessant bij dit soort zeer verregaande keuzes.
[..]

Dat het pedagogische verhaal ook heel belangrijk is. Dat moet ook niet vergeten worden, maar dat heb ik even niet meegenomen in deze reply. Anders kan je daar wel 10 kantjes over voltikken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194500807
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 08:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Grappig dat zei ik zaterdag nog over het achterlaten van je gegevens, feitelijk weten ze als je gepind hebt al dat je daar was :P
Veel te onduidelijk natuurlijk. Voorbeeldje:
Men weet dat er tussen 5 en 6 een besmet persoon in een restaurant is geweest.
Met de pingegevens zou je dan zien dat er met de gezamenlijke rekening van de Vries om 7 uur is afgerekend. Waren die er al om 6 uur? En wie van dat gezin waren er?

Als er daarentegen contactgegevens achtergelaten zijn dan zie je direct dat alleen Klaas de Vries van dat gezin aanwezig was. En zie je direct of hij risico gelopen heeft en heb je direct een telefoonnummer indien nodig.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194500809
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 09:35 schreef Drekkoning het volgende:
Dan verdubbel je het naar 40 miljard. Zit je alsnog maar op 100 miljoen. En dat is gerekend met een toename van de omzet van 10%! Zoals jij al zegt is het waarschijnlijk maar 3.5%.
Dit dus. Plus dat het natuurlijk bijzonder flauw is om net die ene sector waar wél een omzetstijging te zien is eruit te pakken in plaats van bijvoorbeeld te kijken naar de totale btw-opbrengst, of nog breder: de totale belastingheffing. Die is totaal ingestort, niet in de laatste plaats omdat die überhaupt niet afgedragen hoefden (eerste drie maanden zonder voorwaarden) / hoeven (nu met voorwaarden) te worden.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_194500982
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 09:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Veel te onduidelijk natuurlijk. Voorbeeldje:
Men weet dat er tussen 5 en 6 een besmet persoon in een restaurant is geweest.
Met de pingegevens zou je dan zien dat er met de gezamenlijke rekening van de Vries om 7 uur is afgerekend. Waren die er al om 6 uur? En wie van dat gezin waren er?

Als er daarentegen contactgegevens achtergelaten zijn dan zie je direct dat alleen Klaas de Vries van dat gezin aanwezig was. En zie je direct of hij risico gelopen heeft en heb je direct een telefoonnummer indien nodig.
Moet je per se je volledige naam opgegeven en met wie je daar exact aanwezig bent geweest? Het is trouwens niet eens verplicht, die pingegevens zouden zomaar een tool kunnen zijn. Het een sluit het ander ook niet uit wat dat betreft.
blablablabla
pi_194500998
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 21:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar ik neem toch aan dat een Prof. Dr. als Van Dissel toch geen wetenschappelijke adviezen tekent waar hij niet achter staat. Dat lijkt me je eer te na als hoogleraar.
Wie zegt dat hij er niet achter staat? Het OMT-bericht dat jij citeert spreekt van een "aanvaardbaar risico", omdat "het wordt afgewogen tegen de evident negatieve effecten van schoolsluiting of de beperkte openstelling van het onderwijs op het welzijn en de gezondheid en ontwikkeling van de kinderen."
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:10:08 #137
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194501010
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 10:07 schreef Elan het volgende:

[..]

Moet je per se je volledige naam opgegeven en met wie je daar exact aanwezig bent geweest? Het is trouwens niet eens verplicht, die pingegevens zouden zomaar een tool kunnen zijn. Het een sluit het ander ook niet uit wat dat betreft.
Hoe zit dat eigenlijk met recreatiestranden en zwembaden etc? Moet je daar ook al die gegevens achterlaten?
pi_194501031
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 09:34 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dit. Liever over tig maanden weer paar weken binnen maar in de tussentijd gewoon leuk kunnen leven zonder 1,5meter in de game arcade, bowling, vrienden knuffelen etc en er volgende maand op anime events eh "ook niet al te streng op letten" (ik ga iedereen free huggen die een knuffel wil op denk velen met mij, mensen zeggen het ook massaal open 🤣) dan de hele tijd spastisch moeten doen waardoor alles minde4 leuk wordt nog een jaar.

Also, onder druk van iedereen geld die wet straks niet voor thuis, dus zelfs mét nieuwe lockdown kan je nog steeds vrienden uitnodigen om gezellig samen te netflixxen, gamen etc of met zn 8ten boardgames te spelen. Dus als mensen er echt klaar mij zijn, komt er feitelijk zowieso geen lockdown.

Dit alles nog los van het feit dat als overgrote meerendeel geen lockdown wilt en klaar is met maatregelen, het feit dat het tegen die tijd pak em beet 6 maanden voor de verkiezingen en aan het begin van de campagne gaat zijn denk ik ook wel ervoor zorgt dat het niet zo'n vaart zal lopen met nieuwe maatregelen. 😁
Hoe oud ben je?
pi_194501061
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 10:07 schreef Elan het volgende:

[..]

Moet je per se je volledige naam opgegeven en met wie je daar exact aanwezig bent geweest? Het is trouwens niet eens verplicht, die pingegevens zouden zomaar een tool kunnen zijn. Het een sluit het ander ook niet uit wat dat betreft.
Klopt. Het word voor het RIVM veel makkelijker om snel mensen te bellen met zo'n lijst, maar als ze echt willen kunnen ze met pingegevens ook achter de identiteit van mogelijk besmette personen komen. Die mensen hebben het nu alleen al zo druk dat veel mensen nooit gebeld worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194501074
quote:
Het ministerie evalueert het eigen beleid en concludeert dat een aantal zaken anders moeten in het vervolg. Wat is daar zo bijzonder aan?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194501092
Moet er nog gereserveerd worden bij de kapper?
pi_194501133
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 08:50 schreef Vasilevski het volgende:
:D

Hij heeft z'n verhaal voor dit overleg al op de site staan trouwens: https://www.maurice.nl/20(...)ockdown-maatregelen/
Weet iemand waar alle position papers staan?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194501153
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 08:23 schreef galantis het volgende:

[..]

Maurice de Hond, mwoah doe maar niet. Ira Helsloot daarentegen :)
Ira Helsloot _O_

Al klinkt hij in dat artikel van de NOS redelijk genuanceerd i.t.t. eerder.
  Moderator dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:19:00 #144
5428 crew  miss_sly
pi_194501154
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 10:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het ministerie evalueert het eigen beleid en concludeert dat een aantal zaken anders moeten in het vervolg. Wat is daar zo bijzonder aan?
Niet bijzonder, interessant.
Het is wat mij betreft zoals het hoort te zijn: evalueren van je eigen beleid en handelen en kijken of daar verbetering in is aan te bregen.

In het kader van het compleet nieuwe van het virus, de pandemie en het beleid dat hierop werd uitgezet denk ik dat het een goed ding is om alles te (laten) evalueren om naar de toekomst (nog) beter te kunnen handelen. Daarbij vind ik het zeker goed dat er ook andere experts vanuit andere vakgebieden worden ingeschakeld om het geheel vanuit allerlei hoeken te bekijken. Dat kan weer andere inzichten geven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194501202
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 10:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Klopt. Het word voor het RIVM veel makkelijker om snel mensen te bellen met zo'n lijst, maar als ze echt willen kunnen ze met pingegevens ook achter de identiteit van mogelijk besmette personen komen. Die mensen hebben het nu alleen al zo druk dat veel mensen nooit gebeld worden.
Ik mag toch hopen dat de bank niet de pingegevens koppelt aan NAW-gegevens en deze verstrekt aan de GGD. Los van de vraag of pingegevens überhaupt gebruikt mogen worden, omdat je niet per se weet of die persoon ook daadwerkelijk degene op het terras was.

[ Bericht 8% gewijzigd door DireStraits7 op 11-08-2020 10:29:38 ]
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194501210
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 10:19 schreef miss_sly het volgende:
Daarbij vind ik het zeker goed dat er ook andere experts vanuit andere vakgebieden worden ingeschakeld om het geheel vanuit allerlei hoeken te bekijken. Dat kan weer andere inzichten geven.
Absoluut, maar dat doet het ministerie al maanden. Ondanks dat sommigen graag geloven dat er alleen maar koekenbakkers op het ministerie werken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194501276
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 08:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

vond ik ook wel een opzienbarende maar als een zaak dicht is kan die niets omzetten dus het zal wel wat genuanceerder liggen
Een zaak die dicht moet heeft ook minder kosten dan een zaak die niet dicht hoeft maar waar geen hond komt.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:29:50 #148
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194501288
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 10:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat de bank niet de pingegevens koppelt aan NAW-gegevens en deze verstrekt aan de GGD. Los van de vraag of pingegevens überhaupt gebruikt mogen worden, omdat je niet per se weet of die persoon ook daadwerkelijk degene op het terras was.
Waarom niet?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194501326
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 10:29 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Waarom niet?
Om dezelfde redenen dat ze in Duitsland een volledig geanonimiseerde app hebben gemaakt waar zelfs de RKI alleen op zeer algemene lijnen onderzoek kan doen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:32:30 #150
5428 crew  miss_sly
pi_194501333
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 10:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Absoluut, maar dat doet het ministerie al maanden. Ondanks dat sommigen graag geloven dat er alleen maar koekenbakkers op het ministerie werken.
Dat ben ik met je eens. Misschien dat wat meer transparantie de bewuste koekenbakkers de ogen openen? :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')