abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194503250
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:49 schreef Gretzl het volgende:
Volgtip (enkel voor de users die het ook interessant vinden om informatie op te doen van buiten de FOK! bubbel)

https://twitter.com/C19RedTeam
[ twitter ]

Lees ook zeker hun brief aan de Tweede Kamer even:

[ twitter ]
Deze groep is evengoed een dubbel. Behoorlijke (zelf)selectiebias in de samenstelling ervan.

Hopelijk komt er ook een keer een groep waarin mensen daadwerkelijk met een open blik kijken naar het gevoerde beleid.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194503257
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

"Geen enkel inzicht" is natuurlijk onzin.

Dit komt uit een eerdere briefing:
[ afbeelding ]
Wat is de bron van deze cijfers? Vind het knap hoe ze dit kunnen interpoleren met incomplete data.
pi_194503265
Als het aantal besmettingen nou substantieel blijft stijgen in bepaalde regio's moet je dan daar de scholen überhaupt wel opengooien? Rotterdam, Amsterdam.....
blablablabla
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:58:07 #279
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194503269
Misschien kunnen jullie beter briefing van Jaapgod afwachten straks. Wellicht komt ie wel met hele nieuwe inzichten of met geupdate kaarten waaruit een ander patroon te zien is.
pi_194503270
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:57 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Wat is de bron van deze cijfers? Vind het knap hoe ze dit kunnen interpoleren met incomplete data.
"dit komt uit een eerdere briefing"
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194503278
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:56 schreef Vallon het volgende:

[..]

Leraren die door hun kwetsbaarheid dan niet langer hun directe onderwijzende werk kunnen doen, zullen wat anders moeten ondernemen in de sector of een andere doel zoeken wat past bij hun vaardigheden.

Lukt of is dat niet goed mogelijk, is het net als voor anderen in de beroepsbevolking, exit naar een andere uitdaging.
Ik moet er niet aan denken dat een juf of meester die toch je kinderen deels opvoedt, die niet meer mag/wil/kan troosten, aanraken, een aai over de bol geeft of geen voorbeeld meer kan zijn vanwege "de regels" die niet in het primaire belang zijn van kinderen.
Dan is het gevolg een nog groter lerarentekort en lessen die niet door zullen gaan.
  Moderator dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:59:19 #282
5428 crew  miss_sly
pi_194503279
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

"Geen enkel inzicht" is natuurlijk onzin.

Dit komt uit een eerdere briefing:
[ afbeelding ]
Is het niet dit onderzoek waarop de conlusie gebaseerd is dat jongeren niet of nauwelijks besmettelijk zijn, omdat ze vrijwel nooit de eerste besmette persoon binnen het huishouden waren?
Daarop was aan te merken dat de gezinnen die meededen voornamelijk bestonden uit gezinnen waarvan een van de ouders in de zorg werkte. Kans op besmetting was bij de betreffende ouder al groter en derhalve was de kans ook al groter dat deze ouder de besmetting naar het gezin bracht.

https://www.rivm.nl/nieuw(...)nederlandse-gezinnen

Of is/ zijn er nog meer onderzoek(en)? Ik heb vast niet alles meegekregen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:00:10 #283
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194503290
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Een soort De Hond. Een wiskundige die nu ineens verstand van virusbestrijding heeft.
Huh, want een expert complexe systemen kan geen zinnige dingen zeggen over een pandemie die op alle vlakken van de samenleving grote impact heeft?

Het is een grove denkfout als je denkt dat in deze crisis alleen virologen of epidemiologen verstand van zaken hebben. Het zijn juist ongelofelijk veel disciplines die bij elkaar komen. Je zult Slagter ook niet snel iets horen zeggen over de virus-specifieke eigenschappen van COVID-19.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194503293
Er zit ook iemand van de GGD Utrecht bij de briefing. Waarom is dat?
zie email 27 oktober
pi_194503313
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Leerlingen: Lekker feesten in Griekenland, fuck die anderhalve meter.
Ook leerlingen: We zijn bang om naar school te gaan.
Je moet 18 zijn om te feesten en zuipen, meeste middelbare scholieren zijn dat niet.
pi_194503314
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Is het niet dit onderzoek waarop de conlusie gebaseerd is dat jongeren niet of nauwelijks besmettelijk zijn, omdat ze vrijwel nooit de eerste besmette persoon binnen het huishouden waren?
Daarop was aan te merken dat de gezinnen die meededen voornamelijk bestonden uit gezinnen waarvan een van de ouders in de zorg werkte. Kans op besmetting was bij de betreffende ouder al groter en derhalve was de kans ook al groter dat deze ouder de besmetting naar het gezin bracht.

Het is een combinatie van meerdere onderzoeken in binnen- en buitenland. En overigens van eind april.

pi_194503321
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Een soort De Hond. Een wiskundige die nu ineens verstand van virusbestrijding heeft.
Nou ja, hij is ooit gestart met studies informatica en natuurkunde, maar heeft die nooit afgemaakt (hij was "te succesvol"). De MSc op zijn linkedin stond daar dan ook "per ongeluk" en een wiskundige is volgens hemzelf iemand die iets met wiskunde doet.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_194503326
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat onderzoek komt nog uit de fase dat RIVM in de ontkenningsfase zat wat asymptomatische besmettingen. Daarom zet ik mijn vraagtekens bij de conclusies uit dit onderzoek.
pi_194503329
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:00 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Huh, want een expert complexe systemen kan geen zinnige dingen zeggen over een pandemie die op alle vlakken van de samenleving grote impact heeft?

Het is een grove denkfout als je denkt dat in deze crisis alleen virologen of epidemiologen verstand van zaken hebben. Het zijn juist ongelofelijk veel disciplines die bij elkaar komen. Je zult Slagter ook niet snel iets horen zeggen over de virus-specifieke eigenschappen van COVID-19.
Nou ja eenieder die fatsoenlijk kan nadenken en redeneren kan er iets zinnigs over zeggen natuurlijk. Dus deze man vast ook. Maar een expert in ‘complexe systemen’ is wat mij betekent geen virus(maatregelen)expert nee.
zie email 27 oktober
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:02:36 #290
489693 Markesh
Antispecisist
pi_194503330
Heeft iemand linkje van briefing?
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:02:45 #291
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194503333
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Deze groep is evengoed een dubbel. Behoorlijke (zelf)selectiebias in de samenstelling ervan.

Hopelijk komt er ook een keer een groep waarin mensen daadwerkelijk met een open blik kijken naar het gevoerde beleid.
Een bubbel bedoel je?

Ze zeggen dat inschrijving gewoon open staat voor alle experts die met een kritische, opbouwende blik kijken naar het kabinetsbeleid.

Ik zou niet weten waarom je denkt dat de leden van #TeamRed niet met een open blik kijken. Lijkt me juist dat het tegenovergestelde waar is, als je het vergelijkt met de situatie waarin OMT en RIVM zitten.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194503336
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:01 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Je moet 18 zijn om te feesten en zuipen, meeste middelbare scholieren zijn dat niet.
In Nederland. Hoeft in Griekenland natuurlijk niet per sé zo te zijn.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194503342
Ja jongens, feitelijk klopt er geen donder van mijn grapje. Bedankt voor het benadrukken daarvan.
pi_194503349
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:02 schreef Markesh het volgende:
Heeft iemand linkje van briefing?
https://www.npostart.nl/live/npo-1
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_194503366
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:02 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dat onderzoek komt nog uit de fase dat RIVM in de ontkenningsfase zat wat asymptomatische besmettingen. Daarom zet ik mijn vraagtekens bij de conclusies uit dit onderzoek.
Zo kun je natuurlijk alles weg gaan zetten. :')
  Moderator dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:04:42 #296
5428 crew  miss_sly
pi_194503373
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het is een combinatie van meerdere onderzoeken in binnen- en buitenland. En overigens van eind april.

[ afbeelding ]
Ah, dank!
Dat FF100 is het onderzoek van de RIVM wat ik aanhaalde. De rest geeft een vergelijkbaar beeld, inderdaad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194503378
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:02 schreef Gretzl het volgende:
Ze zeggen dat inschrijving gewoon open staat voor alle experts die met een kritische, opbouwende blik kijken naar het kabinetsbeleid.

Uiteraard, en in theorie staat het VVD-lidmaatschap ook open voor iedereen. Ik denk alleen niet dat je een erg divers pallet aan meningen gaat krijgen.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:05:03 #298
489693 Markesh
Antispecisist
pi_194503410
Van Dissel klinkt een beetje oververhit.
pi_194503420
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zo kun je natuurlijk alles weg gaan zetten. :')
Als kinderen geen rol spelen hoe verklaar je dit dan:

https://www.nytimes.com/2(...)-schools-reopen.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')