Deze groep is evengoed een dubbel. Behoorlijke (zelf)selectiebias in de samenstelling ervan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:49 schreef Gretzl het volgende:
Volgtip (enkel voor de users die het ook interessant vinden om informatie op te doen van buiten de FOK! bubbel)
https://twitter.com/C19RedTeam
[ twitter ]
Lees ook zeker hun brief aan de Tweede Kamer even:
[ twitter ]
Wat is de bron van deze cijfers? Vind het knap hoe ze dit kunnen interpoleren met incomplete data.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
"Geen enkel inzicht" is natuurlijk onzin.
Dit komt uit een eerdere briefing:
[ afbeelding ]
"dit komt uit een eerdere briefing"quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:57 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wat is de bron van deze cijfers? Vind het knap hoe ze dit kunnen interpoleren met incomplete data.
Dan is het gevolg een nog groter lerarentekort en lessen die niet door zullen gaan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Leraren die door hun kwetsbaarheid dan niet langer hun directe onderwijzende werk kunnen doen, zullen wat anders moeten ondernemen in de sector of een andere doel zoeken wat past bij hun vaardigheden.
Lukt of is dat niet goed mogelijk, is het net als voor anderen in de beroepsbevolking, exit naar een andere uitdaging.
Ik moet er niet aan denken dat een juf of meester die toch je kinderen deels opvoedt, die niet meer mag/wil/kan troosten, aanraken, een aai over de bol geeft of geen voorbeeld meer kan zijn vanwege "de regels" die niet in het primaire belang zijn van kinderen.
Is het niet dit onderzoek waarop de conlusie gebaseerd is dat jongeren niet of nauwelijks besmettelijk zijn, omdat ze vrijwel nooit de eerste besmette persoon binnen het huishouden waren?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
"Geen enkel inzicht" is natuurlijk onzin.
Dit komt uit een eerdere briefing:
[ afbeelding ]
Huh, want een expert complexe systemen kan geen zinnige dingen zeggen over een pandemie die op alle vlakken van de samenleving grote impact heeft?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een soort De Hond. Een wiskundige die nu ineens verstand van virusbestrijding heeft.
Je moet 18 zijn om te feesten en zuipen, meeste middelbare scholieren zijn dat niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Leerlingen: Lekker feesten in Griekenland, fuck die anderhalve meter.
Ook leerlingen: We zijn bang om naar school te gaan.
Het is een combinatie van meerdere onderzoeken in binnen- en buitenland. En overigens van eind april.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is het niet dit onderzoek waarop de conlusie gebaseerd is dat jongeren niet of nauwelijks besmettelijk zijn, omdat ze vrijwel nooit de eerste besmette persoon binnen het huishouden waren?
Daarop was aan te merken dat de gezinnen die meededen voornamelijk bestonden uit gezinnen waarvan een van de ouders in de zorg werkte. Kans op besmetting was bij de betreffende ouder al groter en derhalve was de kans ook al groter dat deze ouder de besmetting naar het gezin bracht.
https://www.rivm.nl/nieuw(...)nederlandse-gezinnen
Of is/ zijn er nog meer onderzoek(en)? Ik heb vast niet alles meegekregen.
Nou ja, hij is ooit gestart met studies informatica en natuurkunde, maar heeft die nooit afgemaakt (hij was "te succesvol"). De MSc op zijn linkedin stond daar dan ook "per ongeluk" en een wiskundige is volgens hemzelf iemand die iets met wiskunde doet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een soort De Hond. Een wiskundige die nu ineens verstand van virusbestrijding heeft.
Dat onderzoek komt nog uit de fase dat RIVM in de ontkenningsfase zat wat asymptomatische besmettingen. Daarom zet ik mijn vraagtekens bij de conclusies uit dit onderzoek.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is het niet dit onderzoek waarop de conlusie gebaseerd is dat jongeren niet of nauwelijks besmettelijk zijn, omdat ze vrijwel nooit de eerste besmette persoon binnen het huishouden waren?
Daarop was aan te merken dat de gezinnen die meededen voornamelijk bestonden uit gezinnen waarvan een van de ouders in de zorg werkte. Kans op besmetting was bij de betreffende ouder al groter en derhalve was de kans ook al groter dat deze ouder de besmetting naar het gezin bracht.
https://www.rivm.nl/nieuw(...)nederlandse-gezinnen
Of is/ zijn er nog meer onderzoek(en)? Ik heb vast niet alles meegekregen.
Nou ja eenieder die fatsoenlijk kan nadenken en redeneren kan er iets zinnigs over zeggen natuurlijk. Dus deze man vast ook. Maar een expert in ‘complexe systemen’ is wat mij betekent geen virus(maatregelen)expert nee.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:00 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Huh, want een expert complexe systemen kan geen zinnige dingen zeggen over een pandemie die op alle vlakken van de samenleving grote impact heeft?
Het is een grove denkfout als je denkt dat in deze crisis alleen virologen of epidemiologen verstand van zaken hebben. Het zijn juist ongelofelijk veel disciplines die bij elkaar komen. Je zult Slagter ook niet snel iets horen zeggen over de virus-specifieke eigenschappen van COVID-19.
Een bubbel bedoel je?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Deze groep is evengoed een dubbel. Behoorlijke (zelf)selectiebias in de samenstelling ervan.
Hopelijk komt er ook een keer een groep waarin mensen daadwerkelijk met een open blik kijken naar het gevoerde beleid.
In Nederland. Hoeft in Griekenland natuurlijk niet per sé zo te zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Je moet 18 zijn om te feesten en zuipen, meeste middelbare scholieren zijn dat niet.
Zo kun je natuurlijk alles weg gaan zetten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat onderzoek komt nog uit de fase dat RIVM in de ontkenningsfase zat wat asymptomatische besmettingen. Daarom zet ik mijn vraagtekens bij de conclusies uit dit onderzoek.
Ah, dank!quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is een combinatie van meerdere onderzoeken in binnen- en buitenland. En overigens van eind april.
[ afbeelding ]
Uiteraard, en in theorie staat het VVD-lidmaatschap ook open voor iedereen. Ik denk alleen niet dat je een erg divers pallet aan meningen gaat krijgen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:02 schreef Gretzl het volgende:
Ze zeggen dat inschrijving gewoon open staat voor alle experts die met een kritische, opbouwende blik kijken naar het kabinetsbeleid.
Thanks!quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:03 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
https://www.npostart.nl/live/npo-1
Als kinderen geen rol spelen hoe verklaar je dit dan:quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zo kun je natuurlijk alles weg gaan zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |