De feiten zijn dat jongeren in de eerste paar maanden nauwelijks besmettingen veroorzaakt hebben (en veroorzaken is wat anders dan besmettelijk zijn). Ondertussen zijn de feiten nog altijd dat ondanks dat jongeren een groot aandeel hebben in de positieve testen, de ziekenhuisopnames nauwelijks echt van de grond komen. Dus tot zoverre de besmettelijkheid van jongeren?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:35 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
[..]
Het is allang duidelijk dat dit wel zo is. Alleen Nederland loopt weer eens achter de feiten aan
Scheer je wel iedereen over één kam natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Leerlingen: Lekker feesten in Griekenland, fuck die anderhalve meter.
Ook leerlingen: We zijn bang om naar school te gaan.
Wat Is er dan zo leuk aan op de man spelen?quote:
En vooralsnog zijn er geen sterke aanwijzingen dat luchtcirculatiesystemen een groot aandeel hebben in de verspreiding van het virus. Dat er af en toe wat plekken gevonden worden waarbij onder bijzondere omstandigheden dat wel kan betekent niet gelijk dat ieder kantoor een groot gevaar vormt. Alleen dat laatste is wel hoe het geïnterpreteerd wordt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach waar is het onomstotelijke bewijs voor de anderhalve meter? In dit soort crisissen werk je niet met onomstotelijk bewijs maar met sterke en minder sterke aanwijzingen.
Mwah, het gaat meer om het effect van maatregelen en dan eigenlijk een financieel effect en het maatschappelijk effect.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach waar is het onomstotelijke bewijs voor de anderhalve meter? In dit soort crisissen werk je niet met onomstotelijk bewijs maar met sterke en minder sterke aanwijzingen.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:37 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik geloof dat dat het kopstuk is van ContainmentNu!,
Grote rol is de vraag. Maar de aanwijzingen dat er een rol is stapelen zich wel op (anders zou het rivm hun richtlijn toch ook niet aanpassen?).quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En vooralsnog zijn er geen sterke aanwijzingen dat luchtcirculatiesystemen een groot aandeel hebben in de verspreiding van het virus. Dat er af en toe wat plekken gevonden worden waarbij onder bijzondere omstandigheden dat wel kan betekent niet gelijk dat ieder kantoor een groot gevaar vormt. Alleen dat laatste is wel hoe het geïnterpreteerd wordt.
Nee elke keerbij controle ben je dan de lul.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:46 schreef AlwaysConnected het volgende:
Niet dragen van mondkapje in OV kost je 95¤ , ben ik er na die boete dan vanaf voor de rest van de reis, meerdere keren beboet worden voor hetzelfde op een een reis
Middelbare scholieren van 12-16/17 gaan al naar Griekenland om onderling keihard te feesten? Toen ik op de middelbare school zat (alweer 10 jaar geleden, maar dan nog) ging er niemand op vakantie zonder ouders...met vrienden...om ergens te feesten. Laat staan zo massaal als dat jij het doet overkomen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Leerlingen: Lekker feesten in Griekenland, fuck die anderhalve meter.
Ook leerlingen: We zijn bang om naar school te gaan.
Ze hebben er toch ook wat mee gedaan? Alleen ze hebben geen paniekpersbericht eruit gestuurd à la "Ventilatiesystemen levensgevaarlijk!", nee, dat klopt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Grote rol is de vraag. Maar de aanwijzingen dat er een rol is stapelen zich wel op (anders zou het rivm hun richtlijn toch ook niet aanpassen?).
Daar moet je mi iets mee.
Hoe weet je dat dit zo is? Jongeren werden niet getest en zijn vaak asymptomatisch. In Nederland werd in de beginfase al snel gestopt met BCO. De autoriteiten hebben dus geen enkel inzicht in bron van besmettingen in die fase.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De feiten zijn dat jongeren in de eerste paar maanden nauwelijks besmettingen veroorzaakt hebben (en veroorzaken is wat anders dan besmettelijk zijn). Ondertussen zijn de feiten nog altijd dat ondanks dat jongeren een groot aandeel hebben in de positieve testen, de ziekenhuisopnames nauwelijks echt van de grond komen. Dus tot zoverre de besmettelijkheid van jongeren?
😭 Het was te proberenquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee elke keerbij controle ben je dan de lul.
Ik rij ook niet 5km te hard in mijn straat om de gehele reis naar de andere kant van het land dan maar ongestrafd te racen
Dat lijkt me onwaarschijnlijkquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:48 schreef Elan het volgende:
Benieuwd of we vandaag door de 1000 grens heen gaan klappen qua besmettingen.
Maar het gaat hard nu, in combinatie met een dinsdag ik zou er niet eens van staan te kijken.quote:
Als je 17-18 bent en Havo of VWO doet zit je nog op de middelbare op die leeftijd en bijzonder veel jongeren die dan voor het eerst alleen op vakantie gaan zonder hun ouders.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Middelbare scholieren van 12-16/17 gaan al naar Griekenland om onderling keihard te feesten? Toen ik op de middelbare school zat (alweer 10 jaar geleden, maar dan nog) ging er niemand op vakantie zonder ouders...met vrienden...om ergens te feesten. Laat staan zo massaal als dat jij het doet overkomen.
Bij jongeren die specifiek zonder ouders op vakantie gaan om te feesten moet ik echt denken aan 17/18+. En ouder.
Ik was nog geen 16 en deed HAVO-examen. Maar inderdaad, voor het eerst zonder ouders toen ik 17/18 was.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als je 17-18 bent en Havo of VWO doet zit je nog op de middelbare op die leeftijd en bijzonder veel jongeren die dan voor het eerst alleen op vakantie gaan zonder hun ouders.
"Geen enkel inzicht" is natuurlijk onzin.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:50 schreef Jaeger85 het volgende:
Hoe weet je dat dit zo is? Jongeren werden niet getest en zijn vaak asymptomatisch. In Nederland werd in de beginfase al snel gestopt met BCO. De autoriteiten hebben dus geen enkel inzicht in bron van besmettingen in die fase.
Moet er natuurlijk wel een gelegenheid zijn geweest om de overtreding ongedaan te maken. Lees, het volgende station.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee elke keerbij controle ben je dan de lul.
Ik rij ook niet 5km te hard in mijn straat om de gehele reis naar de andere kant van het land dan maar ongestrafd te racen
Daar heb je ook een puntquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Moet er natuurlijk wel een gelegenheid zijn geweest om de overtreding ongedaan te maken. Lees, het volgende station.
Leraren die door hun kwetsbaarheid dan niet langer hun directe onderwijzende werk kunnen doen, zullen wat anders moeten ondernemen in de sector of een andere doel zoeken wat past bij hun vaardigheden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er zijn veel meer kwetsbare leraren dan leerlingen. Leuk bedacht maar niet realistisch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |