abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194503076
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:35 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

[..]

Het is allang duidelijk dat dit wel zo is. Alleen Nederland loopt weer eens achter de feiten aan :r
De feiten zijn dat jongeren in de eerste paar maanden nauwelijks besmettingen veroorzaakt hebben (en veroorzaken is wat anders dan besmettelijk zijn). Ondertussen zijn de feiten nog altijd dat ondanks dat jongeren een groot aandeel hebben in de positieve testen, de ziekenhuisopnames nauwelijks echt van de grond komen. Dus tot zoverre de besmettelijkheid van jongeren?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:45:17 #252
236264 crew  capricia
pi_194503082
Wie gaat die briefing om 1300 uur volgen?
Graag een verslagje hier. :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194503084
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Leerlingen: Lekker feesten in Griekenland, fuck die anderhalve meter.
Ook leerlingen: We zijn bang om naar school te gaan.
Scheer je wel iedereen over één kam natuurlijk.

Ik bedoel ik heb ook wel met mensen afgesproken. 2 of 3. Maar dan heb ik altijd de mogelijkheid om weg te gaan of toch even wat afstand te houden als ik het niet vertrouw of wat dan ook. Dat is natuurlijk onvergelijkbaar met hele dag met 30 man in een net ff te kleine ruimte zitten.
zie email 27 oktober
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:46:08 #254
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194503093
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zie de post van OProg.
Wat Is er dan zo leuk aan op de man spelen? :')

Je kan ook gewoon op de inhoud ingaan. Het feit dat Slagter regelmatig door televisie-/radioprogramma's wordt gevraag om aan te schuiven, vaak in de media wordt geciteerd en door VWS is gevraagd om mee te denken over de evaluatie geeft wel aan dat hij niet tot de leken behoort die maar wat roepen zonder wetenschappelijk bewijs.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194503098
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ach waar is het onomstotelijke bewijs voor de anderhalve meter? In dit soort crisissen werk je niet met onomstotelijk bewijs maar met sterke en minder sterke aanwijzingen.
En vooralsnog zijn er geen sterke aanwijzingen dat luchtcirculatiesystemen een groot aandeel hebben in de verspreiding van het virus. Dat er af en toe wat plekken gevonden worden waarbij onder bijzondere omstandigheden dat wel kan betekent niet gelijk dat ieder kantoor een groot gevaar vormt. Alleen dat laatste is wel hoe het geïnterpreteerd wordt.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194503100
Niet dragen van mondkapje in OV kost je 95¤ , ben ik er na die boete dan vanaf voor de rest van de reis, meerdere keren beboet worden voor hetzelfde op een een reis.

Nieuw advies op de boot hier na elke hap mondkapje weer op ? Dan raak je het kapje toch ongelooflijk vaak aan
pi_194503104
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ach waar is het onomstotelijke bewijs voor de anderhalve meter? In dit soort crisissen werk je niet met onomstotelijk bewijs maar met sterke en minder sterke aanwijzingen.
Mwah, het gaat meer om het effect van maatregelen en dan eigenlijk een financieel effect en het maatschappelijk effect.
Zonder onomstotelijk bewijs zal get rivm nooit zeggen dat de ventilatiesystemen gevaarlijk zijn. De consequenties daarvan zijn niet te overzien omdat er geen veilige oplossing is in veel gevallen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:47:50 #258
473584 Gretzl
pi_194503114
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:37 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ik geloof dat dat het kopstuk is van ContainmentNu!,
_O-

Er zijn helemaal geen banden tussen Containment Nu en het #redteam

twitter

Dat verschillende mensen hetzelfde doel/beleid nastreven wil niet betekenen dat ze vuistdiep in elkaar verstrengeld zijn
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
pi_194503124
Benieuwd of we vandaag door de 1000 grens heen gaan klappen qua besmettingen.
blablablabla
pi_194503126
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En vooralsnog zijn er geen sterke aanwijzingen dat luchtcirculatiesystemen een groot aandeel hebben in de verspreiding van het virus. Dat er af en toe wat plekken gevonden worden waarbij onder bijzondere omstandigheden dat wel kan betekent niet gelijk dat ieder kantoor een groot gevaar vormt. Alleen dat laatste is wel hoe het geïnterpreteerd wordt.
Grote rol is de vraag. Maar de aanwijzingen dat er een rol is stapelen zich wel op (anders zou het rivm hun richtlijn toch ook niet aanpassen?).
Daar moet je mi iets mee.
zie email 27 oktober
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:49:06 #261
473584 Gretzl
pi_194503132
Volgtip (enkel voor de users die het ook interessant vinden om informatie op te doen van buiten de FOK! bubbel)

https://twitter.com/C19RedTeam
twitter

Lees ook zeker hun brief aan de Tweede Kamer even:

twitter
pi_194503133
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:46 schreef AlwaysConnected het volgende:
Niet dragen van mondkapje in OV kost je 95¤ , ben ik er na die boete dan vanaf voor de rest van de reis, meerdere keren beboet worden voor hetzelfde op een een reis
Nee elke keerbij controle ben je dan de lul.
Ik rij ook niet 5km te hard in mijn straat om de gehele reis naar de andere kant van het land dan maar ongestrafd te racen
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194503134
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Leerlingen: Lekker feesten in Griekenland, fuck die anderhalve meter.
Ook leerlingen: We zijn bang om naar school te gaan.
Middelbare scholieren van 12-16/17 gaan al naar Griekenland om onderling keihard te feesten? Toen ik op de middelbare school zat (alweer 10 jaar geleden, maar dan nog) ging er niemand op vakantie zonder ouders...met vrienden...om ergens te feesten. Laat staan zo massaal als dat jij het doet overkomen. :P

Bij jongeren die specifiek zonder ouders op vakantie gaan om te feesten moet ik echt denken aan 17/18+. En ouder.
pi_194503147
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Grote rol is de vraag. Maar de aanwijzingen dat er een rol is stapelen zich wel op (anders zou het rivm hun richtlijn toch ook niet aanpassen?).
Daar moet je mi iets mee.
Ze hebben er toch ook wat mee gedaan? Alleen ze hebben geen paniekpersbericht eruit gestuurd à la "Ventilatiesystemen levensgevaarlijk!", nee, dat klopt.
pi_194503152
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De feiten zijn dat jongeren in de eerste paar maanden nauwelijks besmettingen veroorzaakt hebben (en veroorzaken is wat anders dan besmettelijk zijn). Ondertussen zijn de feiten nog altijd dat ondanks dat jongeren een groot aandeel hebben in de positieve testen, de ziekenhuisopnames nauwelijks echt van de grond komen. Dus tot zoverre de besmettelijkheid van jongeren?
Hoe weet je dat dit zo is? Jongeren werden niet getest en zijn vaak asymptomatisch. In Nederland werd in de beginfase al snel gestopt met BCO. De autoriteiten hebben dus geen enkel inzicht in bron van besmettingen in die fase.

In de VS zie je nu juist heel veel besmettingen onder jongeren die weer ouderen aansteken. Waarom zou dat hier anders zijn? Wij hebben geen andere variant van het virus.
pi_194503157
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik rij ook niet 5km te hard in mijn straat om de gehele reis naar de andere kant van het land dan maar ongestrafd te racen
😭 Het was te proberen
pi_194503165
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:48 schreef Elan het volgende:
Benieuwd of we vandaag door de 1000 grens heen gaan klappen qua besmettingen.
Dat lijkt me onwaarschijnlijk
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194503178
Wisten jullie dat kinderen cq jongeren <18 straks niet gevaccineerd gaan worden met het coronavaccin?
pi_194503185
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat lijkt me onwaarschijnlijk
Maar het gaat hard nu, in combinatie met een dinsdag ik zou er niet eens van staan te kijken.
blablablabla
pi_194503198
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Middelbare scholieren van 12-16/17 gaan al naar Griekenland om onderling keihard te feesten? Toen ik op de middelbare school zat (alweer 10 jaar geleden, maar dan nog) ging er niemand op vakantie zonder ouders...met vrienden...om ergens te feesten. Laat staan zo massaal als dat jij het doet overkomen. :P

Bij jongeren die specifiek zonder ouders op vakantie gaan om te feesten moet ik echt denken aan 17/18+. En ouder.
Als je 17-18 bent en Havo of VWO doet zit je nog op de middelbare op die leeftijd en bijzonder veel jongeren die dan voor het eerst alleen op vakantie gaan zonder hun ouders.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194503221
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Als je 17-18 bent en Havo of VWO doet zit je nog op de middelbare op die leeftijd en bijzonder veel jongeren die dan voor het eerst alleen op vakantie gaan zonder hun ouders.
Ik was nog geen 16 en deed HAVO-examen. Maar inderdaad, voor het eerst zonder ouders toen ik 17/18 was.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_194503222
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:50 schreef Jaeger85 het volgende:
Hoe weet je dat dit zo is? Jongeren werden niet getest en zijn vaak asymptomatisch. In Nederland werd in de beginfase al snel gestopt met BCO. De autoriteiten hebben dus geen enkel inzicht in bron van besmettingen in die fase.
"Geen enkel inzicht" is natuurlijk onzin.

Dit komt uit een eerdere briefing:
pi_194503224
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Moet er natuurlijk wel een gelegenheid zijn geweest om de overtreding ongedaan te maken. Lees, het volgende station.
zie email 27 oktober
pi_194503240
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Moet er natuurlijk wel een gelegenheid zijn geweest om de overtreding ongedaan te maken. Lees, het volgende station.
Daar heb je ook een punt
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:56:52 #275
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194503245
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:49 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Er zijn veel meer kwetsbare leraren dan leerlingen. Leuk bedacht maar niet realistisch.
Leraren die door hun kwetsbaarheid dan niet langer hun directe onderwijzende werk kunnen doen, zullen wat anders moeten ondernemen in de sector of een andere doel zoeken wat past bij hun vaardigheden.

Lukt of is dat niet goed mogelijk, is het net als voor anderen in de beroepsbevolking, exit naar een andere uitdaging.
Ik moet er niet aan denken dat een juf of meester die toch je kinderen deels opvoedt, die niet meer mag/wil/kan troosten, aanraken, een aai over de bol geeft of geen voorbeeld meer kan zijn vanwege "de regels" die niet in het primaire belang zijn van kinderen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')