Ik heb ooit tegen een manager die tegen me tekeer ging gezegd nu kun je wel harder gillen dan mij maar dat betekent niet dat je gelijk krijgt. Serieus gedacht dat ik toen klappen zou krijgen.quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:58 schreef halfway het volgende:
[..]
Als ze tegen mij schreeuwen sla ik ze op hun bek.
Ik vind het juist sterk om op te stappen als het niet pastquote:Op maandag 10 augustus 2020 21:28 schreef Filosoofert het volgende:
Ooit een proeftijd volgemaakt en gestopt bij een palletboer als planner. Werkten nog 3 vrouwen meer die ik leiding moest gaan geven, echter hadden er 2 al intern gesolliciteerd maar waren afgewezen.
Jezus er is nog nooit zo aan mijn stoelpoten gezaagd
Op dag 4 kantelde een vrachtwagen op de snelweg, waardoor ik 5 min te laat was (standaard ben ik een kwartiertje te vroeg), kreeg ik een cc'tje waarin dat aan de grote baas werd gemeld. Ze "liet mij zien" hoe je dat hoorde te doen als je te laat was.
Ook hoefde ik niet te verwachten dat ik "baasje zou kunnen spelen". Tijdens de eerste ontmoeting.
Ook waren de 2 afgewezen dames totaal gedemotiveerd, ze gooiden er met de pet naar waardoor ik ontzettend veel meer problemen moest oplossen gedurende de dag.
Als ik alleen al vroeg hoe het zat kreeg ik een onnozel antwoord.
Nog talloze voorbeelden meer
Heb tijdens het evaluatiegesprek aangegeven dat ik niet de juiste persoon was om zijn probleem op te lossen. Hij vond het een zwaktebod en werd onder toeziend oog van de beveiliger gedwongen om op de afdeling mijn spullen te pakken
Deze doet me trouwens denken aan een situatie die ik zelf had als scholier. Dat was in de kassentuinbouw. De manager kon af en toe behoorlijk heethoofderig zijn. Op een goede dat dat de zaken niet zo goed liepen en toen ik zelf ook nog net nieuw was hadden 2 nieuwelingen hun baan opgezegd, omdat ze zijn gedrag onacceptabel vonden. Toen is hij speciaal naar mij toegekomen om uit te leggen dat hij het niet zo slecht bedoelde. En op mijn beurt liet ik hem zien dat ik zijn kritiek ter harte had genomen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 21:29 schreef quirina het volgende:
Callcenter werk. Manager was zo’n klootzak dat we met meerderen na 1 dag opgestapt waren.
Eerst kreeg je een ochtend training, vervolgens moest je bellen onder toezicht en kreeg je kritiek over je heen wat je allemaal niet goed deed.
Prima.. niet erg als je net komt kijken en voor het eerst het werk moet doen.
Dat zou je denken...toch? Beetje feedback.
Totdat de manager even kwam razen.
We waren mongolen en we deden ons best niet genoeg en hij had nog wel meer gegadigden. 1 meisje helemaal overstuur en aan het huilen. Een andere jongen moest eerst maar eens normaal leren praten en naar logopedie want die stotterde een beetje van de zenuwen. En ik werd alleen maar boos. Alleen had ik het lef toen nog niet om wat terug te zeggen ( net 17)
De volgende dag heb ik opgebeld en gezegd dat ik niet meer kwam. Toen werd hij helemaal witheet en ging tekeer. Maar wij hadden vroeger al een telefoon met een speakertje dus mijn vader luisterde ook even mee...en die werd boos en die greep de hoorn.
“Nou meneer u klinkt aardig overspannen, lijkt me geen fijne werkomgeving. Misschien moet u er ook maar mee stoppen . Tuut..tuut..tuut.
Nooit meer wat van gehoord.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 20:54 schreef Baklapper het volgende:
Als student vaak genoeg gehad. Ooit eens een week gewerkt in een "snoepfabriek" waar we allemaal overdatum pepernoten van bolletje opnieuw gingen ompakken voor verkoop bij de c1000.
De bazin was een waarzegster welke meerdere vliegtuigrampen had voorkomen. Echt een gestoord mens. Toen ik hoorde dat ze drie maanden achterstand hadden met loonbetaling meteen ontslag genomen.
Na ontslag werd ik bedreigd omdat ze bang waren dat ik daar undercover beelden had opgenomen.
Ooit via een uitzendbureau in de bediening bij van der Valk terecht gekomen. Ben na 10 minuten uitgevallen tegen de "manager" en onder applaus van het vaste personeel naar buiten gelopenquote:Op maandag 10 augustus 2020 19:56 schreef kwiwi het volgende:
Bediening bij van der valkBen na 1 avond niet meer teruggekomen.
Hoe was jij dan interne auditor? Je was toch een externe beoordelaar?quote:Op woensdag 12 augustus 2020 12:55 schreef JochemSjakie het volgende:
Auditor. Ik was binnengehaald met mooie verhaaltjes / leasebak etc.
Drie dagen voor ik zou beginnen kreeg ik een mailtje dat ik de eerste maand zelf voor vervoer moest zorgen, want in proeftijd krijgt niemand een auto van de zaak (let wel: keurmerk-auditor door het hele land). Toen had ik al een slecht gevoel, maar toch doorgezet want zonder baan zitten is ook weer zoiets.
Ik zou vooral ingezet worden binnen mijn eigen regio (Delft). Tenminste, dat is wat mij gezegd werd tijdens de sollicitatieprocedure. Puntje bij paaltje moest ik op bijv. maandag om 8.00 in Kerkrade zijn, dinsdag om 7.00 in Den Helder, woensdag om 8.00 in Maastricht. En dat allemaal met mijn eigen auto.
En, nu het mooie, de reisuren waren voor eigen rekening. Dat wist ik wel van te voren, maar ik zou in mijn eigen regio blijven. In werkelijkheid had ik zo'n 20 uur (onbetaalde) reistijd per week.
Bij de eerste evaluatie heb ik dit aangekaart, en toen werd mij verteld dat alleen externe auditors in de eigen regio werden ingezet, want die moesten ze wel reistijd vergoeden. Interne auditors niet
Ik heb toen per direct ontslag genomen.
Met extern bedoel ik in dit geval ZZP-auditors die het bedrijf zo af en toe inschakelden. Ik deed 'externe audits' bij de klanten van mijn werkgever, maar voor mijn werkgever was ik natuurlijk intern, aangezien ik een directe werknemer van hun was.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 13:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe was jij dan interne auditor? Je was toch een externe beoordelaar?
Verwarrend.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 13:24 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Met extern bedoel ik in dit geval ZZP-auditors die het bedrijf zo af en toe inschakelden. Ik deed 'externe audits' bij de klanten van mijn werkgever, maar voor mijn werkgever was ik natuurlijk intern, aangezien ik een directe werknemer van hun was.
Ik neem het van je aan.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 13:50 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Het komt erop neer dat het een enorm kutbedrijf is
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |