SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
Daar heb ik een tijd geleden ook goed naar moeten zoekenquote:Op zondag 9 augustus 2020 21:07 schreef VacaLoca het volgende:
Vroeger kon je op buienradar grafiekjes zien van dagverloop temperatuur, wind, luchtvochtigheid etc en historie raadplegen. Ik vind dat niet meer sinds ze nieuwe look hebben (die ik qua UI en informatie enorme achteruitgang vind)
Bestaat dat nog ergens?
Never mind, al gevonden, via menu naar Nederland en dan bv Temperatuur en dan Weergrafieken
Meer dan Coronaquote:Op zondag 9 augustus 2020 22:02 schreef Frutsel het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)reanimatie-kustwacht
Vier doden vandaag op de stranden
Ik wil best ruilen hoor. Elke nacht strandfeestjesquote:Op zondag 9 augustus 2020 21:57 schreef Confetti het volgende:
Kop op. Alleen nog morgen, overmorgen, de dag erna, en de dag daarop nog 35 graden en niet lager dan 20 graden om 06:00...
Zucht. Zo is het.quote:Op zondag 9 augustus 2020 21:57 schreef Confetti het volgende:
Kop op. Alleen nog morgen, overmorgen, de dag erna, en de dag daarop nog 35 graden en niet lager dan 20 graden om 06:00...
Het blijft inderdaad behoorlijk hangen in de stad, zal vannacht ook wel ruim boven de 20 blijven op deze manier.quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:10 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Eindhoven gaat weer op de hitte-eiland toer.
't gaat hier ook echt nie afkoelen nie.
Kan nu nogquote:Op maandag 10 augustus 2020 07:34 schreef Nijna het volgende:
[..]
Hier ook, iets van 17 graden. Dus de boel maar open nu.
Hou je toch.quote:Op maandag 10 augustus 2020 07:34 schreef Pino112 het volgende:
Zijn er hier nu nog mensen die de opwarming van de aarde ontkennen?
Nee. Maar is heerlijk toch? Lekkere hete zomers!quote:Op maandag 10 augustus 2020 07:34 schreef Pino112 het volgende:
Ja ik. Tering wat is het koud voor de tijd van het jaar.quote:Op maandag 10 augustus 2020 07:34 schreef Pino112 het volgende:
En als je alles dicht doet gaat ie zo weer terug naar 28.5quote:Op maandag 10 augustus 2020 07:53 schreef Jackson5 het volgende:
Nu in Den Haag een graadje of 21.5, alles open geknald, temperatuur van 28,5 naar 25,5 in 30 min.
Gisteravond was het hier binnen nog 31 graden.
Ach gisteren werden we wakker om half 11, toen was het binnen 29 graden omdat we snachts niet alles open kunnen laten. Thuiswerken is zo wel wat meer te doen..quote:Op maandag 10 augustus 2020 07:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
En als je alles dicht doet gaat ie zo weer terug naar 28.5
quote:
En dat al om half negen 's ochtendsquote:
Hier is resultaat van hele nacht alles open en ventilator naar buiten gericht een daling van 0,5 gradenquote:
En als je de ventilator nou juist naar binnen richt, zodat het de koele lucht van buiten naar binnen jaagt?quote:Op maandag 10 augustus 2020 08:33 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Hier is resultaat van hele nacht alles open en ventilator naar buiten gericht een daling van 0,5 graden
Ah, ik zet de ventilator juist BUITEN neer, zodat ie de koude lucht door de hordeur naar binnen blaast!quote:Op maandag 10 augustus 2020 08:33 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Hier is resultaat van hele nacht alles open en ventilator naar buiten gericht een daling van 0,5 graden
Ik had dat nog ff uitgezochtquote:Op maandag 10 augustus 2020 08:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En als je de ventilator nou juist naar binnen richt, zodat het de koele lucht van buiten naar binnen jaagt?
Ik zet hem meestal naast het raam, werkt prima.
In wat voor pand woon jij? 3 hoog portiek woning uit 1928 met plat dak en 0,0 isolatie is zelfs 3 graden gezakt vannacht.quote:Op maandag 10 augustus 2020 08:33 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Nou ja, hier werkt dat in elk geval minder goed, dus doe ik het op de manier die hier het beste werktquote:Op maandag 10 augustus 2020 08:50 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ik had dat nog ff uitgezochten het is beter om de warme lucht binnen naar buiten te blazen en dat wordt vervangen met de koelere lucht die op andere plekken naar binnen trekt.
Nieuwbouw, wat dus juist veel langzamer koelt dan weinig isolatie. Minder isolatie is snel opwarmen én snel afkoelen, nieuwbouw heb je eerst voordeel dat langzaam toeneemt maar 't bouwt ook langzaam afquote:Op maandag 10 augustus 2020 08:50 schreef Jackson5 het volgende:
[..]
In wat voor pand woon jij? 3 hoog portiek woning uit 1928 met plat dak en 0,0 isolatie is zelfs 3 graden gezakt vannacht.
Ik heb vannacht de tuindeuren gewoon open laten staan. Dat helpt een paar graden, van 25 gisteravond naar 23 nu. Kunnen we er weer even tegenaan.quote:Op maandag 10 augustus 2020 08:52 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Nieuwbouw, wat dus juist veel langzamer koelt dan weinig isolatie. Minder isolatie is snel opwarmen én snel afkoelen, nieuwbouw heb je eerst voordeel dat langzaam toeneemt maar 't bouwt ook langzaam af
Volgens de verwachtingen een vrij normaal weerbeeld met temperaturen die rond de 29-32 graden liggen maar in de realiteit wordt het dagelijks eerder zo'n 32-35 graden.quote:Op maandag 10 augustus 2020 08:28 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Heb jij dezelfde temperaturen?
De daling van 0,5 graden spreekt dat toch tegen. Op die manier helpt een zak ijs ervoor hangen ook geen flikker natuurlijk. Wat ook een behoorlijke pro-tip is.quote:Op maandag 10 augustus 2020 08:50 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ik had dat nog ff uitgezochten het is beter om de warme lucht binnen naar buiten te blazen en dat wordt vervangen met de koelere lucht die op andere plekken naar binnen trekt.
Ah ook schroeien. 😎 sterktequote:Op maandag 10 augustus 2020 09:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Volgens de verwachtingen een vrij normaal weerbeeld met temperaturen die rond de 29-32 graden liggen maar in de realiteit wordt het dagelijks eerder zo'n 32-35 graden.
Nederlands weertje dus
Straks taxi pakken om bij de watervallen waar het een graad of 5 koeler is te gaan werken dus dat overleven we welquote:Op maandag 10 augustus 2020 09:07 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Ah ook schroeien. 😎 sterkte
Niet normaal ditquote:Op maandag 10 augustus 2020 09:13 schreef Dven het volgende:
NL draait ook lekker mee qua dauwpuntjes
[ afbeelding ]
Zeker weer in het oostenquote:Op maandag 10 augustus 2020 09:23 schreef INViCTuS het volgende:
Eind middag en avond wel grotere kans op terreur buien dan gister
#blessed. Lekker man dat zijn verkoelende mooie fijne dingen 😜quote:Op maandag 10 augustus 2020 09:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Straks taxi pakken om bij de watervallen waar het een graad of 5 koeler is te gaan werken dus dat overleven we wel
Hier in NH krijgen we niets denk ikquote:Op maandag 10 augustus 2020 09:23 schreef INViCTuS het volgende:
Gistermiddag ff whatsapp video call met mn pa in Maastricht gehad. Was wel maf want wij lagen aan het water, met een strakblauwe lucht weg te zweten en hij zat midden in een dikke onweersbuiquote:Op maandag 10 augustus 2020 09:23 schreef INViCTuS het volgende:
Ik wilde het net posten. Klopt geen hout van die 19 graden, het is hier bloedheetquote:Op maandag 10 augustus 2020 11:00 schreef Dagoduck het volgende:
Meetstation Berkhout (Hoorn) is gesmolten?
Klopt ook niet. Ik woon praktisch naast dat weerstation (Wognum).quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:16 schreef StateOfMind het volgende:
Dat lijkt me ook niet te kloppen, 19 graden.
Anders spring ik ik nu in de auto om daar een paar dagen te kamperen.
Hoorn hier, kan bevestigen dat het hier helaas geen 19 graden is.quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:16 schreef StateOfMind het volgende:
Dat lijkt me ook niet te kloppen, 19 graden.
Anders spring ik ik nu in de auto om daar een paar dagen te kamperen.
Jeej, einde droge hitte.. Dadelijk klamme warmtequote:Op maandag 10 augustus 2020 10:34 schreef dick_laurent het volgende:
Einde is in zicht, vooral kwa droogte iig...als het aan de nieuwste neerslagpluim ligt:
[ afbeelding ]
Met uitzondering van zuid Limburg is het momenteel overal in NL onder de 30 graden.quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:31 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik vind alles best zolang het maar weer onder 30 graden komt.
Madeiraquote:Op maandag 10 augustus 2020 11:32 schreef Vallon het volgende:
Ik vraag mij idd af, waar je op aarde die stabiele 25°C doorgaans hebt waar wij als mens het beste tegen kunnen, het alleen 's nachts regent en je niet wordt opgevreten door insecten. verder niet al te veel inspannen en vooral genieten van af en toe een zwoel windje.
Tenerife en Gran Canaria hebben vrij prima klimaatquote:Op maandag 10 augustus 2020 11:32 schreef Vallon het volgende:
Ik vraag mij idd af, waar je op aarde die stabiele 25°C doorgaans hebt waar wij als mens het beste tegen kunnen, het alleen 's nachts regent en je niet wordt opgevreten door insecten. verder niet al te veel inspannen en vooral genieten van af en toe een zwoel windje.
En southern Californiaquote:Op maandag 10 augustus 2020 11:32 schreef Vallon het volgende:
Donderdag de eerste potientiele knetter-dag.quote:Op maandag 10 augustus 2020 10:34 schreef dick_laurent het volgende:
Einde is in zicht, vooral kwa droogte iig...als het aan de nieuwste neerslagpluim ligt:
[ afbeelding ]
Canarische eilandenquote:Op maandag 10 augustus 2020 11:32 schreef Vallon het volgende:
Als max temperatuur natuurlijk.quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Met uitzondering van zuid Limburg is het momenteel overal in NL onder de 30 graden.
Lol, ook gewoon standaard 30 graden terwijl grote delen bekend staan om de aanwezigheid van muggen. De Bahama's zijn sstandaard tropisch en kennen eerder een dauwpunt dat rond de door jou gewenste 25 graden ligt dan een luchttemperatuur die rond die waarde ligt.quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:50 schreef Vallon het volgende:
Thx. Gunstigste klimaat om niet te soppen is dan zeeklimaat in/bij de Atlantische Oceaan, ruwweg tussen de 15e en 35e breedtegraad. Dan wordt het voor mij de Bahama's met bvk een groot wit jacht.
Hoewel Ibiza ook een prima ligging heeft vwb Europese bereikbaarheid.
Ook weer gelijk, wellicht ben ik wat te veel geïnformeerd door kekke fotoshop series. Dan toch maar in de achtertuin onder de parasol met een fan.quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Lol, ook gewoon standaard 30 graden terwijl grote delen bekend staan om de aanwezigheid van muggen. De Bahama's zijn sstandaard tropisch en kennen eerder een dauwpunt dat rond de door jou gewenste 25 graden ligt dan een luchttemperatuur die rond die waarde ligt.
Foutje bedankt.quote:Op maandag 10 augustus 2020 12:13 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Kunnen ze in Ell nog wat van leren
Wel mooi daarquote:Op maandag 10 augustus 2020 12:06 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Of de Azoren... altijd hogedrukgebieden daar.
20 max.quote:
Same.quote:Op maandag 10 augustus 2020 12:17 schreef DemonRage het volgende:
De reden waarom het in huis direct weer opwarmt als de deur dicht gaat na het doorluchten:
[ afbeelding ]
De warmte zit in de muren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |