abonnement Unibet Coolblue
pi_194479335
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 19:52 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Toch hebben ze we een punt. De mensen met de laagste inkomens kunnen sociaal huren. Mensen die voldoende vermogen in combinatie met inkomen hebben kunnen lopen. De tussenlaag, de lagere middenklasse en starters zitten klem. Dit zijn we mensen die we allemaal
Nodig hebben.

Gek genoeg is dit een nieuwe klassenstrijd. Waar ‘links’ staat voor de laagste inkomens en armste groep, inclusief een hoop allochtonen en ‘rechts’ voor de hogere middenklasse en de elite. PVV en fvd vullen wat dat betreft de gaten (zij het matig) die er zijn getrokken.
Natuurlijk hebben ze een punt. Er zijn op dit moment te weinig woningen en die woningen die er zijn, zijn te duur. Maar het is niet daadwerkelijk zo dat 95% van de woningen onbereikbaar is voor Jan Modaal, omdat Jan Modaal heel vaak geen starter is.

En dat bedoel ik met klickbait. Alles zo kort door de bocht samenvatten dat het lekker dramatisch klinkt, maar in feite ligt het nogal wat genuanceerder.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_194479357
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 19:58 schreef knoopie het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben ze een punt. Er zijn op dit moment te weinig woningen en die woningen die er zijn, zijn te duur. Maar het is niet daadwerkelijk zo dat 95% van de woningen onbereikbaar is voor Jan Modaal, omdat Jan Modaal heel vaak geen starter is.

En dat bedoel ik met klickbait. Alles zo kort door de bocht samenvatten dat het lekker dramatisch klinkt, maar in feite ligt het nogal wat genuanceerder.
Dat is ook zo, ik zie het meer zo dat de schrijver van het artikel het zelf ook niet helemaal snapt. Zoals de meeste journalisten die gewoon persberichten van het anp copy-pasten de meeste tijd.
Whatever...
pi_194479415
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 19:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik heb een vaste baan, een riant salaris en een koopwoning. Mensen zullen voor hun eigen belang op moeten komen. Echter, de millenials van nu maken zich drukker om inclusiviteit en het samen bespreken van menstruatie, dan om een betaalbaar dak boven hun hoofd.

https://www.parool.nl/col(...)%20mythisch%20geheim.'&text=Daarbuiten%20heerst%20nog%20altijd%20een,schaapachtig%20aan%20de%20zijlijn%20staan.
quote:
Jelle Havermans, visueel kunstenaar en ­journalist.
:')
  maandag 10 augustus 2020 @ 10:08:36 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194485587
Tja men wil hier wat aan doen door bijvoorbeeld de belachelijke hoeveelheid landbouwgrond te verminderen.

Maar dan lopen types als TS mee te janken met FDF.

Dus wat wil je nu eigenlijk?
  maandag 10 augustus 2020 @ 10:15:55 #80
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_194485667
Topic voor skeere tattas. Laters
pi_194485776
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:08 schreef Hexagon het volgende:
Tja men wil hier wat aan doen door bijvoorbeeld de belachelijke hoeveelheid landbouwgrond te verminderen.

Maar dan lopen types als TS mee te janken met FDF.

Dus wat wil je nu eigenlijk?
Het is ook een moeilijk evenwicht. Want je wilt net zo goed dat de "natuur" bereikbaar blijft voor de mensen in de stad, dus je wilt ook geen oneindige voorsteden rondom elke grotere stad bouwen. Ik vind dat het in NL nog relatief goed lukt om de steden compact te houden, waardoor je op je fietsje kan stappen en een rondje over het platteland kan doen, zelfs als je in het midden van Amsterdam of Utrecht woont. In veel andere grote steden buiten Nederland kan je een uur door de voorsteden rijden voordat je buiten de stad komt, waardoor mensen uit het centrum van de stad dus effectief nooit buiten de stad komen. Ik denk dat dat iets is wat we moeten proberen te vermijden. Juist het decentrale karakter met compacte stadcentra is iets wat het nederlandse landschap aantrekkelijk maakt voor veel mensen.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  maandag 10 augustus 2020 @ 10:28:04 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194485802
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:24 schreef knoopie het volgende:

[..]

Het is ook een moeilijk evenwicht. Want je wilt net zo goed dat de "natuur" bereikbaar blijft voor de mensen in de stad, dus je wilt ook geen oneindige voorsteden rondom elke grotere stad bouwen. Ik vind dat het in NL nog relatief goed lukt om de steden compact te houden, waardoor je op je fietsje kan stappen en een rondje over het platteland kan doen, zelfs als je in het midden van Amsterdam of Utrecht woont. In veel andere grote steden buiten Nederland kan je een uur door de voorsteden rijden voordat je buiten de stad komt, waardoor mensen uit het centrum van de stad dus effectief nooit buiten de stad komen. Ik denk dat dat iets is wat we moeten proberen te vermijden. Juist het decentrale karakter met compacte stadcentra is iets wat het nederlandse landschap aantrekkelijk maakt voor veel mensen.
Tja veel landbouwgrond is gewoon saai en lelijk. Gaat niks aan verloren als je daar een woonwijk neer knalt.
  maandag 10 augustus 2020 @ 10:29:06 #83
492092 IxOdysseus
Drugs are bad m'kay
pi_194485816
quote:
7s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:15 schreef VarkensHart het volgende:
Topic voor skeere tattas. Laters
_O_
pi_194485827
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:24 schreef knoopie het volgende:

[..]

Het is ook een moeilijk evenwicht. Want je wilt net zo goed dat de "natuur" bereikbaar blijft voor de mensen in de stad, dus je wilt ook geen oneindige voorsteden rondom elke grotere stad bouwen. Ik vind dat het in NL nog relatief goed lukt om de steden compact te houden, waardoor je op je fietsje kan stappen en een rondje over het platteland kan doen, zelfs als je in het midden van Amsterdam of Utrecht woont. In veel andere grote steden buiten Nederland kan je een uur door de voorsteden rijden voordat je buiten de stad komt, waardoor mensen uit het centrum van de stad dus effectief nooit buiten de stad komen. Ik denk dat dat iets is wat we moeten proberen te vermijden. Juist het decentrale karakter met compacte stadcentra is iets wat het nederlandse landschap aantrekkelijk maakt voor veel mensen.
Dan zal
De overheid zijn diensten ook moeten gaan spreiden. En niet alles in de randstad. Daarmee slaan ze twee vliegen in één klap: werkgelegenheid in rustiger gebieden en goedkopere uitvoeringskosten voor de overheid.

Zeker met het steeds verder doorbreken van thuis werken moet het toch eens klaar zijn met grote centrale kantoorkolossen. En bijkomende files.
Whatever...
pi_194485883
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja veel landbouwgrond is gewoon saai en lelijk. Gaat niks aan verloren als je daar een woonwijk neer knalt.
Dat mag jij vinden. Ik fiets graag over een weggetje tussen de weilanden door, ook al woon ik in het midden van de stad. Verhuis voor de grap eens een jaartje naar een stad zoals Parijs, en dan zal je het waarschijnlijk ook leren waarderen.

Bovendien hebben we op dit moment nog de landbouwgrond nodig om de mest van onze veeteelt kwijt te raken. Tegenwoordig wordt er al mest duur geexporteerd, omdat er in NL te weinig landbouwgrond is om het op te gooien. De veestapel een beetje reduceren zou dus de eerste stap moeten zijn. Daarna kan je weilanden opofferen, en daarna huizen bouwen. Anders hebben we straks overal alleen maar braamstruiken en brandnetels staan (oftewel stikstofoverschot).
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  maandag 10 augustus 2020 @ 10:34:54 #86
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194485894
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:34 schreef knoopie het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden. Ik fiets graag over een weggetje tussen de weilanden door, ook al woon ik in het midden van de stad. Verhuis voor de grap eens een jaartje naar een stad zoals Parijs, en dan zal je het waarschijnlijk ook leren waarderen.

Bovendien hebben we op dit moment nog de landbouwgrond nodig om de mest van onze veeteelt kwijt te raken. Tegenwoordig wordt er al mest duur geexporteerd, omdat er in NL te weinig landbouwgrond is om het op te gooien. De veestapel een beetje reduceren zou dus de eerste stap moeten zijn. Daarna kan je weilanden opofferen, en daarna huizen bouwen. Anders hebben we straks overal alleen maar braamstruiken en brandnetels staan (oftewel stikstofoverschot).
Daarom de veestapel fors inkrimpen. We moeten prioriteiten stellen.
  maandag 10 augustus 2020 @ 11:02:32 #87
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_194486234
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:29 schreef IxOdysseus het volgende:

[..]

_O_
Boek hem broer ^O^
  maandag 10 augustus 2020 @ 11:55:54 #88
492092 IxOdysseus
Drugs are bad m'kay
pi_194487029
quote:
7s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:02 schreef VarkensHart het volgende:

[..]

Boek hem broer ^O^
Ja dat wordt gezegd, maar niets wijst erop dat het niet weer een hahahaha jaaaa daar ga je toch weer in de fout hahaha je had moeten weten dit dat verhaal gaat worden
pi_194487050
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:55 schreef IxOdysseus het volgende:

[..]

Ja dat wordt gezegd, maar niets wijst erop dat het niet weer een hahahaha jaaaa daar ga je toch weer in de fout hahaha je had moeten weten dit dat verhaal gaat worden
Zet hem in ze 6 dan
  maandag 10 augustus 2020 @ 11:58:50 #90
492092 IxOdysseus
Drugs are bad m'kay
pi_194487059
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:57 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Zet hem in ze 6 dan
Overdrijf spiet kolaatje in de hand we hebben geen verstand
pi_194556820
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:08 schreef Hexagon het volgende:
Tja men wil hier wat aan doen door bijvoorbeeld de belachelijke hoeveelheid landbouwgrond te verminderen.

Maar dan lopen types als TS mee te janken met FDF.

Dus wat wil je nu eigenlijk?
Tweederde van Nederland is 'groene ruimte' en slechts de helft hiervan is in agrarisch gebruik. Valse tegenstelling dus: er kan ook meer dan genoeg gebouwd worden zonder boeren weg te jagen. Als de wil er maar is, maar die is er dus niet, want massaimmigratie op peil houden en alles kapot reguleren 'want milieu' is belangrijker voor de linkse kerk (incl. VVD).
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_194556828
AD: Deze vrouwen maken geen schijn van kans op een woning: 'Ik kan net twee garageboxen betalen'

Dit zijn dus, op één na, gewoon mensen met een voltijdsbaan.

Nederland, kutland.
VVD, kutpartij.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_194557302
in Duitsland is het al net zo. Voor beetje fatsoenlijke mooie vrijstaande woning leg je minstens 300.000 euro neer.

Waar is de tijd dat mn ouders nog een vrijstaande grote woning met 4 slaapkamers kochten redelijk nieuw voor 150.000 Nederlandse florijn. Datzelfde huis kost nu 350.000 euro....
pi_194557320
en 30 jaar later wel te verstaan.. dus ipv 15 jaar is dat huis nu al 45 jaar oud. Maar wel 4x zo duur...

Fuck Nederland. Fuck Europa. Fuck dit beleid. Fuck deze shit. Fuck deze oplichting.


Er is plek zat!!!!
pi_194557367
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 18:15 schreef Baked-aardappeltje het volgende:
en 30 jaar later wel te verstaan.. dus ipv 15 jaar is dat huis nu al 45 jaar oud. Maar wel 4x zo duur...

Fuck Nederland. Fuck Europa. Fuck dit beleid. Fuck deze shit. Fuck deze oplichting.


Er is plek zat!!!!
Ziedend.
pi_194557406
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 18:13 schreef Baked-aardappeltje het volgende:
in Duitsland is het al net zo. Voor beetje fatsoenlijke mooie vrijstaande woning leg je minstens 300.000 euro neer.

Waar is de tijd dat mn ouders nog een vrijstaande grote woning met 4 slaapkamers kochten redelijk nieuw voor 150.000 Nederlandse florijn. Datzelfde huis kost nu 350.000 euro....
Mijn huis kost ook 350.000 euro en dat is zeker niet vrijstaand. Ik heb zelfs bovenburen....
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_194557779
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:40 schreef 2thmx het volgende:
AD: Deze vrouwen maken geen schijn van kans op een woning: 'Ik kan net twee garageboxen betalen'

Dit zijn dus, op één na, gewoon mensen met een voltijdsbaan.

Nederland, kutland.
VVD, kutpartij.
En we hebben het over Arnhem, niet eens over Utrecht of Amsterdam. 8)7
pi_194557815
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 18:47 schreef Brybry het volgende:

[..]

En we hebben het over Arnhem, niet eens over Utrecht of Amsterdam. 8)7
Zie.
pi_194558021
Belachelijk.. en dan raar vinden dat mensen steeds vaker naar criminaliteit grijpen... ik snap de dealertjes wel..

Wil je nog beetje bestaan hebben in dit land moet je wel op zo'n manier
pi_194558098
Mijn ouders waren in de jaren 80 ook naar de periferie verhuisd omdat ze daar op één salaris goed een huis konden kopen. Ik denk dat die situatie nu dus alleen maar versterkt is. Nog steeds zouden deze vrouwen misschien best naar Zeeland of Limburg kunnen gaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')