Net als Krijn, super lelijk.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:22 schreef Viv het volgende:
[..]
Mooi!
Hele rauwe, harde namen inderdaad. En ik zou al snel op Krak en Barf uitkomen.
Ik heb eigenlijk ook wel dat ik bepaalde namen leuker vind voor een bepaalde doelgroep inderdaad. Ik had een huisgenootje genaamd Carmen, hoogblond en 100% Nederlands. Vind ik zelf dan toch niet kloppen ofzo. Zie dan toch iemand met Spaanse of Latijns Amerikaanse roots voor me. Zelfde met Shaniqua, die hoort gewoon een kleurtje te hebben vind ikquote:Op woensdag 30 september 2020 12:12 schreef oh-oh het volgende:
Lotus vind ik superleuk, voor een Aziatisch kind.
Deze is hier al zo vaak genoemd. Is een doodnormale Turkse jongensnaam dat niks te maken heeft met de boom.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:20 schreef SaskiaR het volgende:
Bij N op school zit een B.erk... dat vind ik toch wel vrij ver gaan w.b.t. hippe natuurnamen
Tell us morequote:Op woensdag 30 september 2020 23:22 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Hier op school een Berke, had ik volgens mij al eerder gezegd hier![]()
Maargoed niets gaat boven die ene naam die ik hier ooit heb gepost en daarna in de dm's bedreigd werd door schijnbaar zijn moeder en/of tante
Klopt, maar dit is een hartstikke Nederlands vrijeschooljongetje, dus ik denk dat het hier wel iets met de boom te maken heeftquote:Op donderdag 1 oktober 2020 08:24 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Deze is hier al zo vaak genoemd. Is een doodnormale Turkse jongensnaam dat niks te maken heeft met de boom.
Vind ik nog niet eens zo gek, met alle namen van tegenwoordig. Soort mix van Steven en Seffquote:Op donderdag 1 oktober 2020 08:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Op het Jeugdjournaal net een jongetje die Seven heet.
Ik ken er ook 1, een meisjequote:Op donderdag 1 oktober 2020 08:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een oud collega had 2 zonen, waaronder een Berk, later kreeg hij een broertje, Skip..quote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:53 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind stille x'en sowieso stom. Net als verhaspelingen als margeaux enzo. Echt, waarom zou je dat zo schrijven?
En berk doet me denken aan birk. Het vriendje van ronja de roversdochtervind het een mooie naam, maar hij matcht niet zo met de naam van onze oudste.
of taal-gerelateerd; dat in hun taal de x stil is?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:40 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Vind ik nog niet eens zo gek, met alle namen van tegenwoordig. Soort mix van Steven en Seffmaar kan ook zijn dat ik eraan gewend ben door de user hier
![]()
Ik zag van de week iets in de trant van Carlax, bleek gewoon Carla met een stille x(niet echt Carla hoor, maar herkenbaarheid enzo). Misschien cultuurgerelateerd? Was nog een familielid dat (nepnaam) Mariax heette namelijk.
G.ras.quote:Op woensdag 30 september 2020 19:18 schreef Poppejans het volgende:
Mijn zoon heet W.olf en op de peuterspeelzaal destijds zat een meisje genaam T.ijger
Mijn zoon heeft momenteel een klasgenoot genaamd G.ras.
Walvis!quote:Op woensdag 30 september 2020 20:59 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar met die redenering kun je je kind ook Vink, Boomklever of Specht noemen. Er zijn immers ook mensen die Merel of Mees heten.
Wolf is een naam die blijkbaar al honderden jaren gegeven wordt en bijvoorbeeld ook in andere landen bekend (denk aan Wolfgang bijvoorbeeld). Panter is een hip verzinsel.
Prachtigquote:Op donderdag 1 oktober 2020 08:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind Skip echt geweldigquote:Op donderdag 1 oktober 2020 22:03 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Een oud collega had 2 zonen, waaronder een Berk, later kreeg hij een broertje, Skip..
Ja dat bedoelde ik ook eigenlijkquote:Op donderdag 1 oktober 2020 22:08 schreef tombolafan het volgende:
[..]
of taal-gerelateerd; dat in hun taal de x stil is?
Oh, ik dacht dat ze laatst bij Jinek verkeerd genoemd werd.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 00:17 schreef MaJo het volgende:
Ik kwam erachter dat je Famke Louise uitspreekt als FEmke Louise. Dat is toch gewoon achterlijkIk vond het al zo vreemd dat iedereen het als Femke uitsprak maar het hoort dus zo
Ik dus ook! Ik beklaagde me daarover in het Jinek topic en toen werd ik erop gewezen dat je het dus zo uitspreekt. Heel logisch ookquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 00:51 schreef Viv het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat ze laatst bij Jinek verkeerd genoemd werd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |