Voor mijquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 23:21 schreef Isabeau het volgende:
Ik kijk bij wandelroutes Leiden. Genoeg keus. Stadswandeling Leiden. Duur: 3 uur! 4,3 km. Eh...Is dat kruipend?
Kroegentocht!quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 23:21 schreef Isabeau het volgende:
Ik kijk bij wandelroutes Leiden. Genoeg keus. Stadswandeling Leiden. Duur: 3 uur! 4,3 km. Eh...Is dat kruipend?
Ik zou ook lekker in de tuin gaan staan, gratis douchequote:Op zaterdag 8 augustus 2020 23:38 schreef golfer het volgende:
Film op Netflix bekeken.
Daarna wilden we even nog genieten op het balkon en we zaten nog niet of het begon te druppelen.
Goed voor de tuin, zullen we dan maar zeggen.
Hier is het droog, en als het regent blijft het balkon vaak nog droog, jullie zijn van harte welkomquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 23:45 schreef Blues het volgende:
Alle waxinelichtjes en kaarsjes aan buiten, wijntje gepakt.
Regen
Liep jij al stage in de jaren 70 in mijn verzorgingshuisquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 23:16 schreef Isabeau het volgende:
Doet me denken aan de soep die je bij de lunch kreeg in het verpleeghuis waar ik 3 maanden meeliep. Dat was dus zo'n bloempapje. Bloempapje + tomatenpuree = tomatensoep. Bloempapje + kerrie = kerriesoep. Bloempapje met wat gepureerde broccoli = broccolisoep. Etc.
Het was allemaal niet echt smakelijk, zeg maarquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 23:47 schreef Blues het volgende:
Liep jij al stage in de jaren 70 in mijn verzorgingshuis
Ik werkte in de keuken.. wat ik daar allemaal zag gebeurenEn overigens later ook nog in een verpleeghuis.
Aangevuld met een herinneringquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 23:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het was allemaal niet echt smakelijk, zeg maar
quote:
De airco kan alleen aan voor we gaan slapen omdat heel veel geluid en hele kleine slaapkamer. Maar dat waren we dus vergeten te doen voor de BBQ.quote:Op zondag 9 augustus 2020 07:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge . Vervelend @:Lonaa, werkt de airco niet?
Regen, volgens mij hier niet. Ik lig nog in bed maar nu wel even alles open voor wat doortochten
Woonkamer hier was 25,5 net, maar ik lig nu weer op bed, al kan ik mss beter op het bed op het balkon gaan liggenquote:Op zondag 9 augustus 2020 07:25 schreef Lonaa het volgende:
Soms kun je het ook gewoon minder goed hebben ofzo, de warmte? In de woonkamer overigens nog 28 graden.
Ik overweeg de airco straks aan te doen en na de wandeling nog even te gaan slapen. Misschien ook maar toch een verlengstuk halen voor de buis en kijken of ie wat kan in de woonkamer.quote:Op zondag 9 augustus 2020 07:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Woonkamer hier was 25,5 net, maar ik lig nu weer op bed, al kan ik mss beter op het bed op het balkon gaan liggen
quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 23:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]ja, zo smaakte eigenlijk alles wel, alsof dat zo ging. Vegetarische optie: stamppot. Met spekjes
Wij waren het ook vergeten. Het was 30 graden in de slaapkamer toen we thuis kwamen. We hebben nog even tegen de slaap zitten vechten terwijl de airco aan stond maar dat was maar een half uur.quote:Op zondag 9 augustus 2020 07:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
De airco kan alleen aan voor we gaan slapen omdat heel veel geluid en hele kleine slaapkamer. Maar dat waren we dus vergeten te doen voor de BBQ.
Op de bank komen ze nog wel gewoon op schootquote:Op zondag 9 augustus 2020 09:30 schreef Isabeau het volgende:
Mijn kat kwam gisteren helemaal tegen me aan liggenIk had echt behoefte aan een warm dekentje.
Brrrquote:Op zondag 9 augustus 2020 08:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wij waren het ook vergeten. Het was 30 graden in de slaapkamer toen we thuis kwamen. We hebben nog even tegen de slaap zitten vechten terwijl de airco aan stond maar dat was maar een half uur.
Net wakker. 29 graden in de slaapkamer
Zo! Lekker geslapenquote:Op zondag 9 augustus 2020 10:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Nogmaals mogge! Ik was weer in slaap gevallen en werd om 945 wakker van fluitende vogeltjes. En Elin lag knus tegen mij aan, aar beest
Dat filmpje @:Isabeau![]()
Nog 5 jaar wachten @:Ummphie, of dochter en ex+aanhang overhalen mee te gaan
quote:Op zondag 9 augustus 2020 09:57 schreef Kreator het volgende:
@:lucky_strike vrienden waren ook helemaal enthousiast over de b&b. Raken er niet over uitgepraat.
Dat klinkt heerlijk!quote:Op zondag 9 augustus 2020 10:13 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Zo! Lekker geslapen![]()
Ben bij ouders een dagje. Vanmiddag na t eten gaan we met de boot de plassen op. Lekker varen, stilleggen en erin plonzen. Plankje mee, kan ik achter de boot liggen op het plankje terwijl we varen![]()
Hier willen we meer van weten.quote:Op zondag 9 augustus 2020 10:23 schreef uniekhoorn het volgende:
Hier komt voor het eerst een mansfiguur slapen, dubbel zo warm![]()
Hmm welke b&b was dat?quote:Op zondag 9 augustus 2020 09:57 schreef Kreator het volgende:
@:lucky_strike vrienden waren ook helemaal enthousiast over de b&b. Raken er niet over uitgepraat.
Nahja voorlopig aan het kijken kf we niet ergens buiten de bebouwde kom terecht kunnen... dat lijkt me een goed begin.quote:Op zondag 9 augustus 2020 10:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Nogmaals mogge! Ik was weer in slaap gevallen en werd om 945 wakker van fluitende vogeltjes. En Elin lag knus tegen mij aan, aar beest
Dat filmpje @:Isabeau![]()
Nog 5 jaar wachten @:Ummphie, of dochter en ex+aanhang overhalen mee te gaan
Ja ik ookquote:Op zondag 9 augustus 2020 10:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hier willen we meer van weten.
Misschien al vast wat leuks vertellen over hoe leuk ie nu nog lijktquote:
Zo ging ik jaren op vakantiequote:Op zondag 9 augustus 2020 11:16 schreef Blues het volgende:
Na 3 dagen inpakken en een hele ochtend elkaar nog bevelen te hebben gegeven incl. het omdraaien van de camper dat ook nog gesnauw opleverde, zijn de buren verderop dan toch echt gezellig saampjes vertrokken![]()
HHij is 4 jaar ouder, ziet er gevaarlijk uitquote:
quote:Op zondag 9 augustus 2020 11:24 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Zo ging ik jaren op vakantie
Half overspannen voor je wegging en daarna verplicht gezellig kijken want op vakantie is toch leuk?
Klinkt als een prima meneerquote:Op zondag 9 augustus 2020 11:27 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
HHij is 4 jaar ouder, ziet er gevaarlijk uit![]()
Beschermend , lief, vraagt om je mening en doet er ook wat mee, prettige vibe om zich heen
Woont hij in de buurt?quote:Op zondag 9 augustus 2020 11:27 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Beschermend , lief, vraagt om je mening en doet er ook wat mee, prettige vibe om zich heen
quote:Op zondag 9 augustus 2020 10:23 schreef uniekhoorn het volgende:
Dat klinkt alvast goedquote:Op zondag 9 augustus 2020 11:27 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Je gulp staat open.quote:Op zondag 9 augustus 2020 09:08 schreef derLudolf het volgende:
Boulangerie ✅
Boottrailer achter de pick up ✅
BBQ achter op de pickup ✅
Nu even zitten en dan tafel dekken
[ afbeelding ]
Enjoy!quote:Op zondag 9 augustus 2020 11:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben klaar voor vandaag. 2 kiloaalbessen
ingevroren, zwembadje vol laten lopen, achter in de kast nog een bikinibroekje en bovenstukje die passen en min of meer comfortabel zitten gevonden. 7 Jaar geleden voor het laatst aan gehad, ik wist niet of ze mee waren verhuisd.
We hebben gisteren een zwembadje gekregen van onze vriendenZe hadden hem gekocht voor de hond maar de hond wil niet zwemmen.
Ik plons er in
Ja hoor. Wij doen het hier wel weer zonder water(druk).quote:Op zondag 9 augustus 2020 11:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben klaar voor vandaag. 2 kiloaalbessen
ingevroren, zwembadje vol laten lopen, achter in de kast nog een bikinibroekje en bovenstukje die passen en min of meer comfortabel zitten gevonden. 7 Jaar geleden voor het laatst aan gehad, ik wist niet of ze mee waren verhuisd.
We hebben gisteren een zwembadje gekregen van onze vriendenZe hadden hem gekocht voor de hond maar de hond wil niet zwemmen.
Ik plons er in
Nieuwe liefde?quote:Op zondag 9 augustus 2020 10:23 schreef uniekhoorn het volgende:
Spannendquote:Op zondag 9 augustus 2020 11:27 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Zoiets?quote:Op zondag 9 augustus 2020 11:27 schreef uniekhoorn het volgende:
Hij is 4 jaar ouder, ziet er gevaarlijk uit![]()
Eh, zie je de plaatsnaam?quote:Op zondag 9 augustus 2020 12:03 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja hoor. Wij doen het hier wel weer zonder water(druk).![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)geen-water-uit-kraan
Ja, jullie zijn helemaal zielig.quote:
Vulling van de prullenbakquote:Op zondag 9 augustus 2020 12:19 schreef fietsie het volgende:
Wat kun je maken met Abrikozen Pasta?
Ik ben de voorraadkast aan het opruimen en dit kwam als een van de "rariteiten" tevoorschijn...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op een stukje kaas ?quote:Op zondag 9 augustus 2020 12:19 schreef fietsie het volgende:
Wat kun je maken met Abrikozen Pasta?
Ik ben de voorraadkast aan het opruimen en dit kwam als een van de "rariteiten" tevoorschijn...
Het is gezwaveld en met olijfolie bewerkt, dus ik twijfel of het geschikt is voor zoetwaren...quote:Op zondag 9 augustus 2020 12:25 schreef Tele6 het volgende:
@:fietsie nooit van gehoord, abrikozenpasta. Heeft het de consistentie van jam of meer richting vijgenbrood?
Ik zou er ook een laagje van doen in taart. Of een deel van de suiker in een kruidkoek erdoor vervangen -kruidkoekbeslag tolereert dat wel en gedroogde abrikoos is lekker in kruidkoek.
Snap ik, gedroogde smaken heel anders en zijn vaak raar taai. In tutti frutti heb ik altijd het liefst de gedroogde peer (suiker met suikerquote:Op zondag 9 augustus 2020 12:26 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik vind abrikozen gewoon niet lekker
Vers van de boom ja.. anders niet.
Als ik dit lees weet ik waar ik het van kenquote:
Gedroogde abrikozen uit zo'n zakje zijn eigenlijk ook altijd gezwaveld, als conserveermiddel en om te zorgen dat ze mooi lichtoranje blijven. Als je biologische gedroogde abrikozen koopt zijn ze grauwig en schimmelen ze sneller. (Dat laatste idem voor rozijnen.) Als je rozijnen koopt voor in je appeltaart of zo zit er ook altijd olie op, om te voorkomen dat het een gigantische klont wordt. Dus ook die olie maakt het niet per se iets hartigs denk ik. Eerst even proeven anders?quote:Op zondag 9 augustus 2020 12:29 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het is gezwaveld en met olijfolie bewerkt, dus ik twijfel of het geschikt is voor zoetwaren...
Thnx!quote:Op zondag 9 augustus 2020 12:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Als ik dit lees weet ik waar ik het van ken
https://www.smulweb.nl/recepten/1145490/Qamareddine
Vergelijkbaar met lemoncurd misschien?quote:Op zondag 9 augustus 2020 12:29 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het is gezwaveld en met olijfolie bewerkt, dus ik twijfel of het geschikt is voor zoetwaren...
Haha ik heb me toen dus suf gegeten aan de cherrytomaten. Vrijwillig ook... echt zo’n craving. Later bleek mijn ijzergehalte te laag.quote:Op zondag 9 augustus 2020 12:29 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Snap ik, gedroogde smaken heel anders en zijn vaak raar taai. In tutti frutti heb ik altijd het liefst de gedroogde peer (suiker met suiker![]()
).
M'n moeder heeft tijdens haar zwangerschap gedroogde abrikozen voorgeschreven gekregen om haar ijzer op peil te houden. Dus nu associeert ze die dingen met zwangerschapsmisselijkheid![]()
Die ene Syrische dokter van al die moppen over immigrerende Syriers werkt wel bij ons ja, alleen hij is (zijn eigen woorden) "niet iemand die je zou moeten laten koken".quote:Op zondag 9 augustus 2020 12:34 schreef AnneX het volgende:
[..]
Vergelijkbaar met lemoncurd misschien?
Vraag het een Syriër...er is er vast eentje op je werkplek?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |