quote:Zware vechtpartij aan de gang in Blankenberge: tientallen mensen keren zich tegen de politie
Er is momenteel een zware vechtpartij aan de gang in Blankenberge. Burgemeester Dafné Dumery bevestigt het incident.
De groep zou zich tegen de politie gekeerd hebben nadat hen gevraagd werd het strand te verlaten. Net zoals in De Haan eerder deze week was het hoogwater en kwamen mensen te dicht op elkaar te zitten.
Volgens getuigen vlogen de parasols en windzeilen in het rond. Honderden strandgangers waren getuige van de calamiteiten. Er zouden al enkele vechtenden meegenomen zijn door de politie.
De politie van Blankenberge heeft intussen versterking ingeroepen van de federale politie en de de omliggende korpsen van Brugge en De Haan.
Later meer.
https://www.hln.be/in-de-(...)de-politie~a5308585/
Zie op filmpje nochtans vooral mensen van kleur die zich tegen de politie keren.quote:
Hoho het zijn maar Belgen he.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 18:39 schreef Nober het volgende:
[..]
Want alles buiten Nederland negeren wij?
Daar zou juist corona bij uitstek wel heel gemoedelijk bij staan. Eén grote familie zoals bij the fast and the furious.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 18:41 schreef Geerd het volgende:
Mooi toch![]()
![]()
hele dag halve liters klappen en bbqen op het strand afsluiten met een ouderwets robbertje knokken
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Om daarna thuis af te pilsen met bbq
Muah, wat tokkie Belgen die met elkaar op de vuist gaan...quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 18:39 schreef Nober het volgende:
[..]
Want alles buiten Nederland negeren wij?
Adres graag.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 19:07 schreef ootjekatootje het volgende:
Weer je wat pas breaking is, die hittegolf is hier weg! 24 graden met een lekker windje!
Ik ga het even in mijn gps invoeren.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 19:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Bij Bergen op zoom rechtsaf richting de kust
De wind is is gaan draaien, heerlijk! Zo’n weg ook fijn!quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 19:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ga het even in mijn gps invoeren.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 18:41 schreef Geerd het volgende:
Mooi toch![]()
![]()
hele dag halve liters klappen en bbqen op het strand afsluiten met een ouderwets robbertje knokken
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Om daarna thuis af te pilsen met bbq
quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 19:11 schreef onlogisch het volgende:
[..]
*in de voortuin en kut te roepen naar de buurvrouw
Wtf ik zie 1 donker gekleurde op die foto's...quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 18:40 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Blankeberge, het lijkt Afrika wel.
Waar baseer je dit op?quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 18:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Weer die zandliefhebbers.
Filmpje kijken.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 19:14 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wtf ik zie 1 donker gekleurde op die foto's...
quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 19:30 schreef BlaZ het volgende:
Zijn er geen betere filmpjes van dit incident?
Ziet er niet uit als een Vlaamse kust. Jammer dat die andersgetinten zich in grote getale zich misdragen overal waar ze komen.quote:
Ik baseer dit op de locatie.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 19:15 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waar baseer je dit op?
Is namelijk totaal niet uit de foto's op te maken...
Daar hebben ze tenminste bazige namen zoals Praetoria.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 18:40 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Blankeberge, het lijkt Afrika wel.
als ze er op kloppen staat comité p klaar om ze een sanctie te geven ,dus ja , daar sta je danquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 19:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Merci, de politie staat er weer lekker passief bij.
Ik neem de politieagenten persoonlijk dan ook niks kwalijk; zij hebben uiteindelijk hun eigen leidinggevenden ook niet uit kunnen kiezen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 19:41 schreef cva het volgende:
[..]
als ze er op kloppen staat comité p klaar om ze een sanctie te geven ,dus ja , daar sta je dan
Ja, maar je kunt je niet onbeperkt schuilhouden achter een ander zn verantwoordelijkheid. Als agent (zeker op de plaats waar de actie plaatsvindt) moet je toch ook in staat zijn situaties te beoordelen en durven ingrijpen als de hoge heren duidelijk weer eens incapabel blijken. Het is hier geen nazi Duitsland.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 19:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik neem de politieagenten persoonlijk dan ook niks kwalijk; zij hebben uiteindelijk hun eigen leidinggevenden ook niet uit kunnen kiezen.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 20:06 schreef maan_man het volgende:
Je kan Achmed wel uit de zandbak halen, maar de zandbak niet uit Achmed.
Van jou?quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 20:38 schreef IxOdysseus het volgende:
[..]
Jij kunt vanavond bezoek verwachten.
Nee, de Gestapo. Die letters in die combinatie publiekelijk etaleren is strafbaar en daar moeten we fors op handhaven, want de wet is de wet en zo wordt het er allemaal veel gezelliger op.quote:
Ah ja. Ik zal bevend wachten.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 20:43 schreef IxOdysseus het volgende:
[..]
Nee, de Gestapo. Die letters in die combinatie publiekelijk etaleren is strafbaar en daar moeten we fors op handhaven, want de wet is de wet en zo wordt het er allemaal veel gezelliger op.
Ja weeje dit is gewoon provocatie en dat moeten we niet willen dus we gaan gewoon doen alsof je een debieltje bent.quote:
Prettig dat diegene die het zelf roept zichzelf al continu heeft gediskwalificeerd. Weet je bij welke psychische aandoeningen het niet herkennen van sarcasme een symptoom is?quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 20:47 schreef IxOdysseus het volgende:
[..]
Ja weeje dit is gewoon provocatie en dat moeten we niet willen dus we gaan gewoon doen alsof je een debieltje bent.
Vertel jij mij dat maar 😉quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 20:50 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Prettig dat diegene die het zelf roept zichzelf al continu heeft gediskwalificeerd. Weet je bij welke psychische aandoeningen het niet herkennen van sarcasme een symptoom is?
Vertel, wat heb ik voor mogelijke aandoening(en)??quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 20:50 schreef F.Sinatra het volgende:
Weet je bij welke psychische aandoeningen het niet herkennen van sarcasme een symptoom is?
quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 20:06 schreef maan_man het volgende:
Je kan Achmed wel uit de zandbak halen, maar de zandbak niet uit Achmed.
quote:Blankenberge weert dagjestoeristen vanaf vandaag en wil ook geen treinen meer: “We hebben een time-out nodig”
Daphné Dumery (N-VA), de burgemeester van Blankenberge, heeft zaterdagavond beslist dat er vanaf zondag geen dagjestoeristen meer welkom zijn in haar badstad. Die maatregel neemt ze na de massale vechtpartij van vandaag.
Tientallen mensen gingen elkaar te lijf, maakten amok en zweepten elkaar op ter hoogte van de Weststraattrap. De meeste onruststokers zijn intussen gevat, al blijft het de hele avond al onrustig in Blankenberge. Wie aangehouden werd, krijgt een plaatsverbod en mag dus Blankenberge voor een tijdje niet meer in. Bijna allemaal hebben ze een strafblad en zijn ze gekend bij het gerecht.
“De gebeurtenissen hebben een enorme impact op onze inwoners, werknemers, tweedeverblijvers, redders, stranduitbaters en politie”, zegt Dumery. “Onze stad heeft een time-out nodig. Dagjetoeristen zijn niet meer welkom vanaf zondag. Enkel inwoners, tweedeverblijvers en meerdaagse verblijvers worden toegelaten. Politie zal controleposten opstellen langs de invalswegen. Een geldige reden zal nodig zijn om ons grondgebied te betreden. Deze maatregel moet de rust terugbrengen.”
De stad vraagt aan de hogere overheid om geen treinen te laten toekomen tussen 9 en 16 uur. “We verwachten hier een duidelijk signaal.”
https://www.hln.be/in-de-(...)-out-nodig~a59d3160/
quote:Ook Knokke-Heist weigert dagjestoeristen en voert grootschalige controles in
Na Blankenberge weert nu ook Knokke-Heist tot nader order dagjestoeristen van haar grondgebied. Wie naar Knokke-Heist wil komen, zal vanaf vandaag een bewijs moeten voorleggen om de reis te verantwoorden, meldt burgemeester van Knokke-Heist Leopold Lippens in de nacht van zaterdag op zondag in een persbericht. Hij verwijst daarbij naar de incidenten van de voorbije dagen.
Lippens had vrijdag al opgeroepen om dit weekend niet naar de kust te reizen en waarschuwde dat de badstad mogelijk dagbezoekers zou weigeren indien het te druk werd. De oproep lijkt volgens de burgemeester echter in dovemansoren te zijn gevallen.
“Tientallen incidenten, zowel gedurende de dag als de nacht, zorgen ervoor dat het gemeentebestuur zich genoodzaakt voelt om over te gaan tot drastische maatregelen. Om de publieke veiligheid te garanderen kunnen dagtoeristen voorlopig niet langer Knokke-Heist bezoeken”, aldus Lippens. De toegang wordt tot nader order beperkt tot inwoners, tweedeverblijvers, verblijfstoeristen en medewerkers van de in Knokke-Heist gevestigde ondernemingen en organisaties.
Vanaf zondag vinden er grootschalige controles plaats die onvermijdelijk zullen resulteren in lange files, waarschuwt de gemeente. “Alle voertuigen zullen worden gecontroleerd. Wie geen geldige reden heeft om in Knokke-Heist te zijn, moet onmiddellijk rechtsomkeer maken. Alle inzittenden moeten dus kunnen bewijzen dat zij in Knokke-Heist wonen, verblijven met overnachting, of werken”, luidt het tot slot.
https://www.hln.be/in-de-(...)ntroles-in~a3928c04/
quote:
De babbelbox vraagt zich af; bent u ook zo benieuwd hoe uw samenleving er over +- 30/40 jaar uit ziet?quote:
Volgens mij zag ik daar een fotootje tussen staan van Knokke. (Het onderste fotootje in artikel)quote:Op zondag 9 augustus 2020 10:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daar zal het vandaag wel druk worden met de sluiting van die 2 andere plaatsen.
daar gaat het dus mis, men had meteen aan het begin van de dag al een groot gedeelte van de domme op elkaar zittende meute naar de normaliter lege stukken moeten sturen.quote:Op zondag 9 augustus 2020 10:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij zag ik daar een fotootje tussen staan van Knokke. (Het onderste fotootje in artikel)
Het ligt tegen elkaar aan natuurlijk. En ja bij hoog water heb je weinig strand, ga je een stuk verder richting de NLse grens heb je meer ruimte.
Zijn hele lappen strand waar nauwelijks iemand zit altijd. Ook nu niet. Mensen zitten altijd bij een strandtent in de buurt en de duinopgang.
Neem aan dat ze dat nu gaan doen dan.quote:Op zondag 9 augustus 2020 10:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
daar gaat het dus mis, men had meteen aan het begin van de dag al een groot gedeelte van de domme op elkaar zittende meute naar de normaliter lege stukken moeten sturen.
Anders zou Dries Van Langenhove ze niet posten.quote:Op zondag 9 augustus 2020 10:23 schreef RamboDirk het volgende:
Fake news, als ik de beelden zie moet dit ergens in Afrika zijn.
Niks blank te zien hahaatjesquote:
Iedereen eruit voor de zomer, dan “plotseling” veel nieuwe cases en de EU grenzen hard dicht. Heb je wel een fijnere zomer.quote:Op zondag 9 augustus 2020 11:46 schreef LXIV het volgende:
Dit komt door corona. Normaal gaan al die mensen naar hun thuislanden in de zomer en komen ze dus niet op het strand. Dat is net zoals in Nederland overigens.
Volgend jaar zal het wel weer normaal zijn. Ook in Scheveningen.
Het multiculturele experiment is ook in België gefaald. Daar nog wel wat harder dan hier trouwens.quote:Op zondag 9 augustus 2020 10:47 schreef WethouderHekking het volgende:
Van het gemoedelijke Belgie van weleer is ook niet veel meer over.
Dat komt omdat het in België te lang lang leve de lol is geweest. In Nederland is er nog iets van controle.quote:Op zondag 9 augustus 2020 12:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het multiculturele experiment is ook in België gefaald. Daar nog wel wat harder dan hier trouwens.
Kwestie van tijdquote:Op zondag 9 augustus 2020 12:51 schreef asco het volgende:
Je zult maar kinderen hebben die in dit nieuwe Europa moeten opgroeien.
The horror.
Verder heb ik er weinig last van want ik kom gewoon niet op zulke plekken met van dat lowlifesplebs.![]()
En ik woon in een dorp met voornamelijk geciviliseerde mensen.
Met 34 graden naar het strand ben je sowieso al achterlijk.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:50 schreef Za het volgende:
Tja, al die achterlijke maatregelen kun je mensen niet blijven opleggen.
Mensen wegjagen van de stranden bij 34C.
Zuid-West Nederlandquote:
🤣🤣🤣quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 18:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Weer die zandliefhebbers.
Pepperspray, smurfenspray, waterkanon, ME. Niet zo moeilijk ....quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Schijnt dat een 20 koppige jeugdbende uit Brussel de boel hebben opgestookt.
Dan weet je het wel weer (zoal ook op de beelden te zien was) ...
België is qua cultuur veel meer Frans dan Nederlands. En in Frankrijk is het ook zo'n teringbende wat dat betreft.quote:Op zondag 9 augustus 2020 12:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het multiculturele experiment is ook in België gefaald. Daar nog wel wat harder dan hier trouwens.
Wat is smurfenspray? Wat betreft het overige, ik snap ook niet waarom dat niet was ingezet. Misschien zijn ze in België wat terughoudender wat dat betreft. Geen idee.quote:Op zondag 9 augustus 2020 16:03 schreef maily het volgende:
[..]
Pepperspray, smurfenspray, waterkanon, ME. Niet zo moeilijk ....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |