Heb ik iets gemist in de persconferentie?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 20:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is Nederland. Wat denk je zelf? Natuurlijk niet. [ twitter ]
Omdat dat het érg ingewikkeld maakt, en ze vermoedelijk inmiddels wel weten dat aerosolen besmetting kunnen veroorzaken, maar erg oprecht van overtuigd zijn dat dat uitzondering zijn, en dat de meeste besmetting druppel-besmettingen zijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 20:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mooi klaar mee. Blijft de grote vraag, waarom die onwelwillendheid hierover?
GVDquote:
Ik denk dat je de domheid van veel van onze medemensen onderschat. Die mensen moet je inderdaad aanspreken als een kind, anders snappen ze dit niet. Dat gaat niet om een paar duizend mensen, maar om miljoenen. Het virus dat 'over springt' is daarbij een treffende verwoording. Als je daarover valt, omdat een virus niet over springt, dat ben je m.i. aan het muggenziften. De boodschap wordt er voor jou niet anders van, voor de minder slimme mensen wel makkelijker.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 20:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Onzin imo. Je kan best de situatie omschrijven zonder het virus als een levend persoon neer te zetten. Dit komt echt over als een goedkope poging om de bevolking even goed bang te krijgen. Met z’n ‘geen paniek nodig, mààr’. Hij heeft zelf die indicatoren bepaald. Waar we nog lang niet bij in de buurt zijn. En dan toch dat soort bewoordingen. Kijk, ik sta niet graag in z’n schoenen, maar ik had wel verwacht dat hij ook echt zou handelen naar die indicatoren. Niet al eerder in paniek zou schieten. Want dat is het gewoon, anders hoef je echt niet dat soort termen te gebruiken om je volk op de hoogte te houden.
Goed ventileren benadrukken, lucht circulatie vervangen door ramen open of verse lucht erin pompen en de focus vooral op binnen leggen ipv binnen en buiten gelijk.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 20:39 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Omdat dat het érg ingewikkeld maakt, en ze vermoedelijk inmiddels wel weten dat aerosolen besmetting kunnen veroorzaken, maar erg oprecht van overtuigd zijn dat dat uitzondering zijn, en dat de meeste besmetting druppel-besmettingen zijn.
Mwah, agree to disagreequote:Op donderdag 6 augustus 2020 20:39 schreef wpor het volgende:
[..]
Ik denk dat je de domheid van veel van onze medemensen onderschat. Die mensen moet je inderdaad aanspreken als een kind, anders snappen ze dit niet. Dat gaat niet om een paar duizend mensen, maar om miljoenen. Het virus dat 'over springt' is daarbij een treffende verwoording. Als je daarover valt, omdat een virus niet over springt, dat ben je m.i. aan het muggenziften. De boodschap wordt er voor jou niet anders van, voor de minder slimme mensen wel makkelijker.
Verder is hij niet in paniek. Hij signaleert dat de mensen laks worden, dan mag je gewoon gaan waarschuwen.
Het is alsof we met 100 km/u over een max. 80 weg op een rood stoplicht afrijden, dan mag je best waarschuwen dat we sowieso even wat rustiger aan moeten doen, omdat we sowieso al te hard rijden. Pas als we door rood gaan gaat het inderdaad echt mis, en als dat lijkt te gaan gebeuren kunnen ze echt maatregelen gaan nemen. Maar nu we 100 rijden mag er best even een waarschuwing komen.
Idd en dan is de uiteindelijke schade groter en heeft de bevolking het gedaan. Wassen het kabinet en omt hun handen in onschuld terwijl ze het faciliteren.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 20:39 schreef Jane het volgende:
[..]
GVD
Nou, dat wordt dan straks weer alle horeca dicht. Niet omdat ik dat wil (want dat is niet zo), maar omdat het daar met dit slappe beleid dan gewoon uiteindelijk op uitdraait.
Precies dit, niemand is zielig en we hoeven elkaar als verschillende generaties geen vliegen af te vangen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 20:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit is een nogal eenzijdige benadering natuurlijk. De 55+er met zijn vaste contract is de laatste die er uit gaat. De jonge schijnZZP’er de eerste.
Verder, die financiële verantwoordelijkheden valt je nog tegen denk ik. Iemand van 25 heeft ook onderdak en eten nodig. Het gaat misschien om lagere bedragen, maar dat maakt de verantwoordelijkheid niet anders.
Daarnaast zijn jongeren toch vaak degene die het vertier buitens huis zoeken. Dat kan nu stukken minder, dus ook in die zin zijn de jongeren meer getroffen dan de 55 jarige huisje boompje beestje.
Ik wil echt niet doen alsof de jongeren zielig zijn ofzo. Het is voor iedereen opzien eigen manier kut. Maar dat denigrerende richting de jongeren is behoorlijk.
Ja, ik geloof je wel. Ik ben gewoon stomverbaasd dat die hele persco blijkbaar nergens op sloegquote:
Hahaha.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 20:44 schreef TheFalloutScrollsN7 het volgende:
Bezoekers van horecagelegenheden worden bij aankomst gevraagd hun naam en contactgegevens te laten registreren, zodat deze informatie gebruikt kan worden voor bron- en contactonderzoek. Ze zijn dat niet verplicht.
Als alle ic,s aan het vollopen zijn dan lopen we weer achter de feiten aan daar ben ik bang voor.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 20:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij weet ook wel dat de situatie absoluut niet erg genoeg is voor meer maatregelen. Krijgt hij de bevolking echt niet in mee hoor. Niet de meerderheid althans. Hij heeft zelf indicatoren bepaald. Dan pas zou er ingegrepen worden. We zijn nog niet eens in de buurt. Zulke hevige maatregelen zijn maar beperkt houdbaar, dus je moet ze wel op het goede moment inzetten. Nu zou het overkill zijn. Dan zou het pas echt paniekvoetbal zijn en een hoop mensen zouden hem niet meer serieus nemen. Eerst indicatoren vaststellen en roepen dat extra besmettingen ingecalculeerd zijn. Dat het gaat om de ziekenhuizen. Zolang die niet vol lopen zou er niet ingegrepen worden. Stel dat hij nu meer zou hebben aangekondigd....met vrijwel lege ziekenhuizen...dan komt hij echt over als iemand die maar wat zegt en mee rent in de paniek.
meerendeel gaat nee zeggen of geeft een onzin naam op.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 20:44 schreef TheFalloutScrollsN7 het volgende:
Bezoekers van horecagelegenheden worden bij aankomst gevraagd hun naam en contactgegevens te laten registreren, zodat deze informatie gebruikt kan worden voor bron- en contactonderzoek. Ze zijn dat niet verplicht.
Dit is net zo kansloos als die we gaan stoppen met handen schudden presentatie van maart.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 20:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik geloof je wel. Ik ben gewoon stomverbaasd dat die hele persco blijkbaar nergens op sloeg
Ik las dat deze regel ik België (Antwerpen) resulteert in dat iedereen Bart de Wever noteert.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 20:44 schreef TheFalloutScrollsN7 het volgende:
Net zo effectief als de "niet verplichte doch dringend verzochte quarantaine" na thuiskomst uit een oranje gebied.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 20:44 schreef TheFalloutScrollsN7 het volgende:
Ik ook had net weer aan paniekaanvalquote:Op donderdag 6 augustus 2020 20:46 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Als alle ic,s aan het vollopen zijn dan lopen we weer achter de feiten aan daar ben ik bang voor.
Haha serieusquote:Op donderdag 6 augustus 2020 20:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik las dat deze regel ik België (Antwerpen) resulteert in dat iedereen Bart de Wever noteert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |