abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194433832
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:11 schreef quirina het volgende:
Let maar op. Scholen weer dicht over twee weken omdat de ventilatie niet goed is.
Je merkt het al aan de stemmingmakerij.
Staat genoteerd
Go hard or go home
pi_194433835
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:16 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk niet om één persoon die je vluchtig op 1,4 meter passeert, maar bv om overvolle winkelstraten. Daar gebeurt nu helemaal niks tegen en dat creëert een sfeer dat dat blijkbaar door de beugel kan.
Ah oké, maar dat is dus heel wat anders dan "de 1,5m moet gehandhaafd". Dat gaat om mensenmassa's voorkomen. Wat op zich prima is, al vraag ik me wel af hoeveel coronadoden er zijn gekomen door drukke winkelstraten.
pi_194433839
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:17 schreef Za het volgende:

[..]

Dit gevoel heb ik totaal niet, in tegendeel zelfs.

Men lijkt alvast een voorschot te nemen op de situatie kijkend naar Spanje, Frankrijk en Zweden.

Max 2 weken dan is er gewoon duidelijkheid voor iedereen.
Frankrijk is toch nog geel?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194433843
Is er nog iets gezegd over ventilatie en binnen vs buiten?
Of nog steeds pappen en nathouden op basis van dr inzichten uit maart?
pi_194433847
ik ben de afgelopen week een paar keer naar buiten geweest en met het OV gereisd

het viel mij op dat er erg veel hoestende mensen op straat en op het station waren

achterlijke idioten

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2020 20:20:28 ]
pi_194433848
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:14 schreef wpor het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld van hoe zo'n iemand het nooit goed kan doen. Als hij te moeilijke taal gebruikt dan komt er kritiek dat de minder slimme mensen onder ons (dat zijn er nogal wat trouwens) het niet kunnen volgen, en nu dit weer. Daarom vind ik jouw opmerking ook kleuterniveau, overal lekker commentaar op hebben
Onzin imo. Je kan best de situatie omschrijven zonder het virus als een levend persoon neer te zetten. Dit komt echt over als een goedkope poging om de bevolking even goed bang te krijgen. Met z’n ‘geen paniek nodig, mààr’. Hij heeft zelf die indicatoren bepaald. Waar we nog lang niet bij in de buurt zijn. En dan toch dat soort bewoordingen. Kijk, ik sta niet graag in z’n schoenen, maar ik had wel verwacht dat hij ook echt zou handelen naar die indicatoren. Niet al eerder in paniek zou schieten. Want dat is het gewoon, anders hoef je echt niet dat soort termen te gebruiken om je volk op de hoogte te houden.
pi_194433849
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:18 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Niet 'tegenkomen op straat', einstein. Situaties waar mensen elkaar doelbewust opzoeken en te dicht bij elkaar in de buurt zijn. In café's, op feestjes, in de Efteling, in het park, op het strand, etc.
Doelbewust opzoeken in de Efteling? :?
  donderdag 6 augustus 2020 @ 20:21:01 #133
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_194433859
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
De Jonge heeft het alleen over dit soort ventilatoren gehad.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_194433866
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Verbaast mij ook. Juist omdat er vandaag nog sprake was van 'uitgelekte' RIVM-document waaruit bleek dat ventilatie systeem waarschijnijk bijgedragen aan verspreiding met tientallen besmettingen in een verzorgingstehuis.
pi_194433868
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 19:55 schreef XSbig het volgende:
Waarom vraagt niemand waarom alleen jongeren worden aangesproken, terwijl ook zeker bepaalde ouderen zich etotaal niet aan de regels houden?0
Omdat jongeren geen respect hoeven te genieten. Ofso.

Heb meer last van oudjes in de winkel die zich niet aan de regels houden dan jongeren.

Jongeren worden echt onevenredig hard getroffen en de overheid trapt nog even na.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 6 augustus 2020 @ 20:22:19 #136
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_194433873
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:18 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, het is alleen een beetje jammer dat niemand weet wat hij of zij wel moet doen.
Dat was op de persco wel duidelijk gemaakt , jij bent medeschuldig als je niet meedoet aan alle mondkapregels, vuile Covidmoordenaar besmethaard, denk aan je ouwe opa en oma enzzz... zo rolt het Circus op dit moment

(Niet persoonlijk bedoeld natuurlijk)
  donderdag 6 augustus 2020 @ 20:22:43 #137
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194433880
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:05 schreef mootie het volgende:
Jongeren zijn best ellendelingen eigenlijk :@
Kinderen in het algemeen denken dat ze de toekomst in pacht hebben en zijn. "En steeds maar vergeten dat ouders het allemaal voor hun toekomst doen".
Naarmate dat de leeftijd vordert begin ik steeds meer te begrijpen dat je je als ouder niet moet willen bemoeien met hun keuzes en leefwijze.

Waar het steeds misgaat is een onjuiste profilering en typering van risico's. De samenleving moet je opdelen in risicoprofielen. Degene die het gezondsheidsrisico hebben, moeten dan faciliteiten krijgen om zich (af) te weren, beschermen of desnoods af te zonderen.
Het is ondoenlijk om voor een zwakke minderheid, een meerderheid regels worden opgelegd die in gaan tegen het natuurlijke proces van hun tijdsmoment.
Natuurlijk is het dan sneu dat wanneer je al oud en/of kwetsbaar bent, je in gevoel nog meer wordt beperkt. Niet risicoloos op vakantie kunt of zelfs niet meer kunt doen wat je ooit altijd deed. De consequentie van een tanende weerbaarheid.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194433883
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:18 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Niet 'tegenkomen op straat', einstein. Situaties waar mensen elkaar doelbewust opzoeken en te dicht bij elkaar in de buurt zijn. In café's, op feestjes, in de Efteling, in het park, op het strand, etc.
Je blijft je eigen ideale wereld maar projecteren op anderen. Het gaat toch niet gebeuren. Steek je energie ergens anders is in plaats van het zoeken naar negatieve berichten etc. Wordt je leven echt leuker van. En het onze ook.
pi_194433885
quote:
15s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:19 schreef Dimachaerus het volgende:
ik ben de afgelopen week een paar keer naar buiten geweest en met het OV gereisd

het viel mij op dat er erg veel hoestende mensen op straat en op het station waren

achterlijke idioten
Ieder hoesje is corona?
Iedere nies is een besmetting?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194433886
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:21 schreef Jane het volgende:

[..]

De Jonge heeft het alleen over dit soort ventilatoren gehad.

[ afbeelding ]
Dat deed hij heel bewust, om verdere lastige vragen te voorkomen. Die journaliste was verbaal ook niet zo sterk helaas. Wel goed dat ze het in ieder geval aansneed.

Maar om al te beginnen met "is er al gesproken over..."

"ja, ik was even naar het toilet"

:')
pi_194433896
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Omdat jongeren geen respect hoeven te genieten. Ofso.

Heb meer last van oudjes in de winkel die zich niet aan de regels houden dan jongeren.

Jongeren worden echt onevenredig hard getroffen en de overheid trapt nog even na.
Makkelijk doelwit. Net als de horeca. Lekker generaliseren. Ik zie mensen uit alle generaties die klaar zijn met de maatregelen. En het virus kan overal worden opgelopen, dat is ook niet enkel horeca gerelateerd en die illusie probeert Rutte wel neer te zetten. Jammer dat hij zich zo opstelt en mee gaat in de generalisatie.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 20:24:39 #142
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_194433901
Ik vind het zwak gehandeld van rutte

Beamettingen stijgen, hartstikke leuk doen we niks mee totdat alle ic's vol zitten

Had dan mondkapjes verplicht in openbare ruimtes, het is wel duidelijk dat we met zijn allen laks hebben aan de 1.5 meter regel.

Zwakzinnig optreden had net zo goed niet gekund.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_194433903
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ieder hoesje is corona?
Iedere nies is een besmetting?
Nee, maar het vervelende is dat je dat niet weet.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 20:25:39 #144
12221 Tijn