Ik heb juist het idee dat het de “paniekzaaier”-roepers zijn die zelf een beetje in paniek raken van de ontwikkelingen en daarom ook zitten te snakken naar “positief nieuws”.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:36 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Mensen die constant roepen om meer maatregelen of andere egoïstisch noemen, kunnen zelf gewoon niet omgaan met hun angsten en sterfelijkheid
quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is vooral dom onderbuikgeneuzel. We hadden een forse piek qua besmettingen en ziekenhuisopnamen die effectief is ingedamd doordat het overgrote deel van de Nederlanders zich netjes aan de tijdelijke maatregelen hield. We hebben nu zoals in vrijwel alle landen om ons heen weer een opleving in aantal besmettingen, maar de boel is verder nog prima onder controle. Dus waarom 'het overgrote deel van de Nederlands egocentrische klootzakken' zouden zijn is mij een raadsel. Fok is niet direct representatief voor de Nederlandse samenleving.
Ik. Na 2 keer had ik het wel gezien en een derde keer heb ik.niet meegedaan.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:37 schreef Jane het volgende:
Ben ik de enige voor wie de introductieweek van de uni niet het hoogtepunt van z'n leven was?
Heb jij op de uni gezeten dan?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:37 schreef Jane het volgende:
Ben ik de enige voor wie de introductieweek van de uni niet het hoogtepunt van z'n leven was?
Tuulijk wel, patronen spotten en problemen oplossen vereist generalisatiesquote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat je gewoon wat minder generaliseert en je onderbuik wat minder aan het woord laat.
Dan moet de grondwet aangepast worden.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:34 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk dat als we het echt willen we het wel kunnen.
Alleen willen we het niet (en was er ook geen noodzaak voor).
Het kunnen zal vervolgens ook wel een hele kluif worden daar niet van.
Je wilt dus emotieloze wezens?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat het de “paniekzaaier”-roepers zijn die zelf een beetje in paniek raken van de ontwikkelingen en daarom ook zitten te snakken naar “positief nieuws”.
Ik zou willen dat het er allemaal niet zo emotioneel aan toeging hier en dat mensen alleen feitelijk de ontwikkelingen zouden delen met elkaar. Het kan me geen reet schelen wat mensen willen of hopen, ik wil gewoon weten wat er gebeurt.
Ik vind het prima om wat simpele regels aan te houden voor de samenleving, maar de psychologische spelletjes die steeds meer gespeeld worden, werken averechts. Totaal onnodig. Informeer mensen nou objectief over de risico's, maar ga mensen niet aanpraten dat ze schuldig zijn als ze iemand besmetten. Dat doen we met de griep ook niet. Nergens voor nodig.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. De meeste mensen hoeven helemaal niet bang te zien. Hoewel... angst voor kanker, hart-en vaatziekten, diabetes, stofwisseling ziektes, dat is reëel. Maar niet dit virus. Althans voor de over- overgrote meerderheid.
Die morele chantage waar sommigen zich van bedienen is inderdaad echt zum kotzen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:45 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Ik vind het prima om wat simpele regels aan te houden voor de samenleving, maar de psychologische spelletjes die steeds meer gespeeld worden, werken averechts. Totaal onnodig. Informeer mensen nou objectief over de risico's, maar ga mensen niet aanpraten dat ze schuldig zijn als ze iemand besmetten. Dat doen we met de griep ook niet. Nergens voor nodig.
De jongeren moeten zich niet zo aanstellen. Eens een keer geen introductieweek boehoe. En les krijgen ze gewoon online het komende schooljaar. Niks aan de hand. Even aanpassen aan de nieuwe werkelijkheid.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dan over een aantal jaar weer klagen dat we allemaal mensenschuwe jongeren hebben met psychische problemen, stress en noem maar op.
Er gaat nog zoveel shit en ellende aankomen die we onszelf aandoen de komende jaren.
Er komt toch geen publiek bij voetbal.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:34 schreef Salina het volgende:
[..]
Negatief nieuws over de GGD incoming.
In Breda vanaf 1 september zoals het er nu naar uitziet geen teststraat meer. Lees ik ook pas vandaag trouwens.
Ze zijn wel aan het kijken voor een eventuele mobiele teststraat. Als dat niet lukt, moeten mensen die zich willen laten testen naar Roosendaal, Etten-Leur of Raamsdonksveer.
Gelukkig is Breda niet zo'n grote stad verder en zijn er ook geen lokale haardjes meer te vinden.![]()
Toch testen op corona in Breda? GGD kijkt naar mobiele teststraat
Dit is waarom je jezelf straks niet meer in Breda kunt laten testen op het coronavirus
Dat roepen ze de noodtoestand uit, laten ze het voor de rechter komen etc.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dan moet de grondwet aangepast worden.
Dus "het is geen kwestie van niet-willen"
Je mag van mij best je emoties uiten, hoor. In een dagboek ofzo.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je wilt dus emotieloze wezens?
Ah maar niet tegen andere mensen?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je mag van mij best je emoties uiten, hoor. In een dagboek ofzo.
Welke noodtoestand? 6 ziekenhuisopnames per dag?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat roepen ze de noodtoestand uit, laten ze het voor de rechter komen etc.
Als de regering het echt zou willen kan het wel.
Zolang ze het leger achter zich hebben kan alles... De vraag is of je in een bananenrepubliek wilt wonen if in een ontwikkeld land.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat roepen ze de noodtoestand uit, laten ze het voor de rechter komen etc.
Als de regering het echt zou willen kan het wel.
Ik roep niet op alles bron. Wat ik wel irritant vind is vanuit je eigen kleine (niet negatief bedoeld) wereld conclusies trekken. Ik heb inderdaad een heel ander beeld. Bij mijn eigen werkgever is de boel al op voorhand verlengd tot 1 oktober en ja, ik ken veel meer bedrijven die dat al hebben gedaan. Is dat typerend voor heel Nederland? Nee, verre van. Dus doe ik niet alsof heel Nederland zich voortreffelijk gedraagt als het om thuiswerken gaat. Dat is het verschil.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tuulijk wel, patronen spotten en problemen oplossen vereist generalisaties
Pretentieus op alles bron? roepen maakt elk onderwerp dood omdat je blijkbaar niks kan waarnemen, proactief kan benaderen en altijd achter de feiten aanhobbelt.
Want jij merkt niet dat minder mensen thuiswerken dan voorheen of mensen veel makkelijker zijn op straat en binnen dan voorheen?
Wat is er met jou gebeurd? Helemaal om, à la een Stepford wife?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De jongeren moeten zich niet zo aanstellen. Eens een keer geen introductieweek boehoe. En les krijgen ze gewoon online het komende schooljaar. Niks aan de hand. Even aanpassen aan de nieuwe werkelijkheid.
Nee, maar in een discussie heb je altijd mensen die vinden dat hun mening gelijk is aan de universele waarheid.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee, en daarom krijg je dus vele verschillende meningen en is niet 1 mening of 1 maatregel per definitie 'goed' of 'slecht'
Waarom zou ik anders zo'n introductieweek hebben?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb jij op de uni gezeten dan?
Volgens mij o.b.v. het feit dat de WHO dit tot een pandemie heeft uitegeroepen. Maar ik vraag me af in hoeverre dat rechtsgeldig is als dit al een half jaar zo is (aangezien de noodverordening doorgaans slechts 6 maanden geldig zijn).quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Welke noodtoestand? 6 ziekenhuisopnames per dag?
Het ging mij niet om reden en/of ze de noodtoestand willen/moeten uitroepen, het ging erom dat we de juridische bezwaren/onmogelijkheden/obstakels voor een aantal maatregelen echt wel kunnen oplossen als we echt willen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Welke noodtoestand? 6 ziekenhuisopnames per dag?
Is er ook een statistiekje met false negatives? Dat komt namelijk ook vaak voor.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:44 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Aanrader voor iedere frequent van dit topic: verdiep je eens in het fenomeen false positives binnen de huidige testmethodiek (PCR). Hier een recent, interessant artikel dat een en ander samenvattend beschrijft (CEBM): https://www.cebm.net/covi(...)est-result-covid-19/
Dit gegeven is onder andere onderschreven door de Duitse minister van volksgezondheid, in NL zie ik hier amper berichtgeving over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |