abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:22:56 #101
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_194405215
-niet doen-

[ Bericht 97% gewijzigd door capricia op 04-08-2020 22:26:55 ]
Lach met een schone bips
pi_194405219
Is dat vaccin van die Oxford university ook niks dan?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194405245
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:23 schreef tesssssssss het volgende:
Is dat vaccin van die Oxford university ook niks dan?
Weten we niet zeker. Nog lang niet.
Het is een potentieel vaccin, meer nog niet.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:24:23 #104
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_194405246
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:23 schreef tesssssssss het volgende:
Is dat vaccin van die Oxford university ook niks dan?
Google eens op het vaccin en op welke basis het is gemaakt, en google dan eens wat die basis met je DNA kan doen, en verdere gevolgen kan geven. Kun je zelf een afweging maken
Lach met een schone bips
pi_194405255
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Veel potentiële slachtoffers zijn al dood

:@ :{
Dat zal geen rol spelen, wel een stuk betere behandeling waardoor het veel minder vaak dodelijk is of mensen op de IC terecht zullen komen aldus Gommers.
blablablabla
pi_194405267
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:24 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

Google eens op het vaccin en op welke basis het is gemaakt, en google dan eens wat die basis met je DNA kan doen, en verdere gevolgen kan geven. Kun je zelf een afweging maken
Dat was uit mijn hoofd iets met T-cellen?

Nou, hier is in ieder geval het filmpje

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ekochte-coronavaccin
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:26:35 #107
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_194405276
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:23 schreef tesssssssss het volgende:
Is dat vaccin van die Oxford university ook niks dan?
Het gaat ook niet verplicht worden, iedereen zal zelf de keuze mogen maken. Net als bij de griepprik... Dat zegt mij al genoeg..
Lach met een schone bips
  Moderator dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:28:54 #108
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_194405307
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:25 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat was uit mijn hoofd iets met T-cellen?

Nou, hier is in ieder geval het filmpje

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ekochte-coronavaccin

Als je het googled zul je een stuk meer info vinden, ook wetenschappelijk onderbouwd. Ik kan hier wel dingen gaan zeggen maar daar ga ik toch op afgefikt worden. Lees de beschikbare info op internet en baseer daar je keus op.
Lach met een schone bips
pi_194405375
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:24 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat zal geen rol spelen, wel een stuk betere behandeling waardoor het veel minder vaak dodelijk is of mensen op de IC terecht zullen komen aldus Gommers.
Dit klopt zeker, ook zal het een rol spelen dat veel zwakkere mensen helaas al overleden of flink ziek geweest zijn, die laatste kijken op dit moment wel 2x uit op dit moment ergens heen te gaan.

Nu er bij de jongere groep (20-40) meer Corona geconstateerd wordt, en daar de opnames in de eerste golf ook al erg laag waren, zal dat nu waarschijnlijk ook het geval zijn. Echter het is wel handig dat die groep de ouderen beschermt waar ze mee in contact staan.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194405396
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:24 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

Google eens op het vaccin en op welke basis het is gemaakt, en google dan eens wat die basis met je DNA kan doen, en verdere gevolgen kan geven. Kun je zelf een afweging maken
Ben je dan zo snel al een deskundige. Jeetje. En al die mensen maar studeren, de gekken.
Tap tap tap
pi_194405414
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:05 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Dat laatste is inderdaad fout 1 en stom gedrag.

Als Marietje op maandag en dinsdag is komen werken kan die toko vast open met medewerkers die niet op die dagen hebben gewerkt lijkt me.
Eens :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_194405425
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:19 schreef Elan het volgende:

[..]

Heb jij die officiële tellingen, zijn die er überhaupt, en zijn ze betrouwbaar?

Toen er nog ernstige reisbeperkingen golden waren er een stuk minder brandhaarden. Ergo: in Nederland waren er amper nieuwe besmettingen, dus waar komt deze tsunami dan vandaan? Het is overigens een Europees fenomeen, terwijl landen veelal hun eigen regels hanteren m.b.t bijvoorbeeld mondkapjes en sociale beperkingen of zelfs lockdowns zijn tegelijkertijd overal reisbeperkingen grotendeels opgeheven als enige gemeenschappelijke deler.
Die tellingen zijn gewoon te downloaden op de rivm site, staan netjes in een pdf samen met allerlei andere data.

Toen er nog reisbeperkingen waren waren er ook nog vele andere maatregelen in place.

Inmiddels hebben ongeveer alle landen om ons heen ook strengere maatregelen en daar blijft het ook toenemen.

De toename is volgens mij redelijk simpel te verklaren doordat er vele versoepelingen zijn doorgevoerd en we een stuk minder voorzichtig zijn.

2 maanden terug stonden we in rijen te wachten op desinfectie bij de supermarkt, nu kunnen we gewoon weer doorlopen bij wijze van spreken.
pi_194405476
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad niet dat het elders zoveel slechter is en dat daarom die vakanties potentieel risicovol zijn. Ik denk dat het risico zit in meer ontspannen zijn, meer drukte die moeilijker te omzeilen is, vaker in situaties komen waarin je gemakkelijker te besmetten bent.
Dit denk ik ook wel.
Je gaat van voornamelijk alleen thuiswerken naar relaxed in het zonnetje zitten op het terras.
pi_194405501
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:35 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

De toename is volgens mij redelijk simpel te verklaren doordat er vele versoepelingen zijn doorgevoerd en we een stuk minder voorzichtig zijn.

2 maanden terug stonden we in rijen te wachten op desinfectie bij de supermarkt, nu kunnen we gewoon weer doorlopen bij wijze van spreken.
Ik denk dat het door het vliegverkeer komt, niet door 't niet meer verplicht 15x per dag handje wassen en 1.5 meteren.
+ 10x zoveel tests dan 3 maanden terug. Al die jonge mensen die voorheen niet getest werden (geen risicogroep, niet half dood) worden nu meegenomen in de cijfers.

3 Maanden geleden waren de besmettingen trouwens torentjehoog met nauwelijks testcapaciteit, en ondanks dat iedereen thuis zat en aan strenge regels moest doen.

Ik ga er nog steeds vanuit dat gigantisch veel mensen dat virus begin dit jaar hebben gehad zonder het te weten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jed1Gam op 04-08-2020 22:50:10 ]
  Moderator dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:40:37 #115
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_194405509
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:34 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ben je dan zo snel al een deskundige. Jeetje. En al die mensen maar studeren, de gekken.
De wereld zit vol aparte wendingen :)
Lach met een schone bips
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:40:56 #116
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194405517
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:33 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dit klopt zeker, ook zal het een rol spelen dat veel zwakkere mensen helaas al overleden of flink ziek geweest zijn, die laatste kijken op dit moment wel 2x uit op dit moment ergens heen te gaan.

Nu er bij de jongere groep (20-40) meer Corona geconstateerd wordt, en daar de opnames in de eerste golf ook al erg laag waren, zal dat nu waarschijnlijk ook het geval zijn. Echter het is wel handig dat die groep de ouderen beschermt waar ze mee in contact staan.
Enige voorzichtigheid is wel geboden, aan de andere kant zijn de meeste 'slachtingen' aangericht in verzorgings- en verpleegtehuizen na besmettingen door medewerkers die veel te lang zonder de juiste (beschermings)materialen hebben moeten werken.
pi_194405552
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:24 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

Google eens op het vaccin en op welke basis het is gemaakt, en google dan eens wat die basis met je DNA kan doen, en verdere gevolgen kan geven. Kun je zelf een afweging maken
mijn vrouw haar DNA is toch al fucked ( spierziekte ) en daarom doen/kunnen we ook bijna geen hol nu omdat ze aardig kwetsbaar is

dus voor ons maakt het eigenlijk weinig meer uit, en met een werken vaccin kunnen we tenminste weer wat meer.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:42:47 #118
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_194405564
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Enige voorzichtigheid is wel geboden, aan de andere kant zijn de meeste 'slachtingen' aangericht in verzorgings- en verpleegtehuizen na besmettingen door medewerkers die veel te lang zonder de juiste (beschermings)materialen hebben moeten werken.
Slachtingen... :X Ik geef het op hier..... hebben we een witte vlag emo?
Lach met een schone bips
pi_194405606
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:42 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

Slachtingen... :X Ik geef het op hier..... hebben we een witte vlag emo?
je bent niet op de hoogte dat er echt veel mensen zijn overleden in de verpleeghuizen in maart en april ?
allemaal niet getest natuurlijk.

het was inderdaad een "slachting"
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:44:34 #120
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194405612
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:42 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

Slachtingen... :X Ik geef het op hier..... hebben we een witte vlag emo?
Ik had het ook tussen aanhalingstekens gezet he
pi_194405675
@Kyran
En?
  Moderator dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:47:22 #122
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_194405685
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:42 schreef Predator40 het volgende:

[..]

mijn vrouw haar DNA is toch al fucked ( spierziekte ) en daarom doen/kunnen we ook bijna geen hol nu omdat ze aardig kwetsbaar is

dus voor ons maakt het eigenlijk weinig meer uit, en met een werken vaccin kunnen we tenminste weer wat meer.
Sorry man, dat vind ik echt kut om te horen. Spierziekten zijn echt een van de meest kutte ziektes die je kan hebben. Ik bedoelde ook niks persoonlijks in wat ik zei..

Wat ik echt persoonlijk meen is sterkte voor jou en je vrouw man! Dat meen ik echt! _O_ Zorg voor haar _O_
Lach met een schone bips
  Moderator dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:47:49 #123
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_194405696
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik had het ook tussen aanhalingstekens gezet he
sorry
Lach met een schone bips
pi_194405716
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:42 schreef Predator40 het volgende:

[..]

mijn vrouw haar DNA is toch al fucked ( spierziekte ) en daarom doen/kunnen we ook bijna geen hol nu omdat ze aardig kwetsbaar is

dus voor ons maakt het eigenlijk weinig meer uit, en met een werken vaccin kunnen we tenminste weer wat meer.
Goed dat je dit aangeeft. Geeft iig aan hoe je in de discussie staat.
  Moderator dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:51:49 #125
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_194405770
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:48 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Goed dat je dit aangeeft. Geeft iig aan hoe je in de discussie staat.
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:48 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Goed dat je dit aangeeft. Geeft iig aan hoe je in de discussie staat.
En dat maakt hem ook een held denk ik. Zijn gedachten gaan gewoon puur uit naar het welzijn van zijn vrouw en dat is wel bewonderenswaardig _O_
Lach met een schone bips
pi_194405940
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:48 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Goed dat je dit aangeeft. Geeft iig aan hoe je in de discussie staat.
klopt helemaal, dat speelt wel een grote rol

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:51 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

[..]

En dat maakt hem ook een held denk ik. Zijn gedachten gaan gewoon puur uit naar het welzijn van zijn vrouw en dat is wel bewonderenswaardig _O_
Thnx O+
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194405979
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:51 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

[..]

En dat maakt hem ook een held denk ik. Zijn gedachten gaan gewoon puur uit naar het welzijn van zijn vrouw en dat is wel bewonderenswaardig _O_
maar dat betekend niet dat ik wil dat alles in lockdown moet op het moment, kwetsbaren moeten gewoon niet gaan shoppen, uit eten en de drukte opzoeken en daar voorkom je gewoon (IC) opnames mee.

wij hebben momenteel ook daarom geen hulp in de huishouding meer.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:10:05 #128
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194406073
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 23:03 schreef Predator40 het volgende:

[..]

maar dat betekend niet dat ik wil dat alles in lockdown moet op het moment, kwetsbaren moeten gewoon niet gaan shoppen, uit eten en de drukte opzoeken en daar voorkom je gewoon (IC) opnames mee.
Beweer je nu dat mensen met een kwetsbare gezondheid zich nog veel langer vrijwillig moeten laten opsluiten, omdat het Nederlandse kabinet het maar niet voor elkaar krijgt om de verspreiding richting de nul te krijgen? Dat zou lekker inhumaan zijn. Miljoenen Nederlanders die dan nog langer aan huis gekluisterd zijn. Kan nog wel jaren duren dan

Lijkt me dat geen enkel weldenkend mens groot voorstander is van een nieuwe (semi-)lockdown. Maar er zijn zat andere slimme maatregelen waarmee de verspreiding de kop in kan worden ingedrukt en waarmee het aantal nieuwe infecties blijvend laag gehouden kan worden. Als de regering tenminste kiest voor een effectief beleid. Niet meer blijft sturen op ziekenhuisopnames/IC-capaciteit, maar op het voorkomen van daadwerkelijke besmettingen.


Bron: https://monitor.containmentnow.org
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Moderator dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:11:21 #129
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_194406093
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 23:03 schreef Predator40 het volgende:

[..]

maar dat betekend niet dat ik wil dat alles in lockdown moet op het moment, kwetsbaren moeten gewoon niet gaan shoppen, uit eten en de drukte opzoeken en daar voorkom je gewoon (IC) opnames mee.

wij hebben momenteel ook daarom geen hulp in de huishouding meer.
Maar dat gaf ik eerder ook al aan, hoe moeilijk het ook is zouden de kwetsbaren afgeschermd moeten worden. We kunnen toch geen complete wereld plat leggen voor iets wat voor groot deel geen symptomen geeft en voor ander deel mild? Ik begrijp jouw standpunt zeker. En toen het begon en er niks bekend was.. Logisch die voorzichtigheid.. Maar nu? Het is geen Ebola, en we weten wie te beschermen..
Lach met een schone bips
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:15:11 #130
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194406143
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 21:42 schreef Predator40 het volgende:
om de besmettingen weer enigzins weer onder controle te krijgen op dit moment:

1. verplichte quarantine bij thuiskomst en positief testen ( hoge boetes )
2. geen events/feestjes meer dan 20 man, hoge boetes op illegale feestjes
3. op drukke plekken binnen verplicht een mondkapje en gewoon een boete als men er geen draagt.
4. blijf zoveel mogelijk thuiswerken
5. verplicht meewerken aan BCO en belonen ervoor ( gaat nergens over dat mensen dat weigeren !!! ) en zo snel mogelijk die corona app pushen.

ik vermoed dat dit aankomende weken allemaal nog niet gaat gebeuren en de overheid dus WEER te laat is met extra maatregelen.
Jep ze lopen weer een aantal weken achter de feiten aan, zo onnodig. Zoals Kustaw Bessems vorige week al treffend verwoordde.

De maatregelen die je opsomt zijn allemaal nodig om het reproductiegetal weer overtuigend onder de 1 te krijgen. Het grote probleem is alleen dat het haaks staat op het huidige mitigatiebeleid, waar geleidelijke verspreiding/uitsmeren wel wordt geaccepteerd. Zolang deze spagaat blijft kan er nooit heel effectief worden ingegrepen. En gaat het Nederland ook niet lukken om de epidemie net zo goed onder controle te krijgen als bijvoorbeeld Zuid-Korea, Finland, Noorwegen, de Baltische staten etc.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194406165
Wat is het idee achter bron- en contactonderzoek van de GGD's? Ik ben blijkbaar in contact geweest met iemand met COVID, mijn naam is doorgeven aan de GGD, maar verder geen enkele contactgegevens. Ik heb het van de persoon zelf gehoord en die heeft alleen namen doorgegeven, maar geen telefoonnummer of email. Wat schieten we daarmee op, behalve dat besmettingen wellicht aan elkaar gelinkt kunnen worden? Het is puur alleen monitoren en er gaat geen preventieve of correctieve actie naar uit?

Ik dacht dat ze wel wat geleerd hadden bij de GGD en het RIVM. Toen 3 collega's eind februari terugkwamen uit China kwamen en er twee ziek werden, waren beide organisaties niet geïnteresseerd om dit te checken en werd er geïrriteerd naar de bedrijfsarts doorverwezen.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:18:55 #132
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194406194
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:42 schreef Predator40 het volgende:

[..]

mijn vrouw haar DNA is toch al fucked ( spierziekte ) en daarom doen/kunnen we ook bijna geen hol nu omdat ze aardig kwetsbaar is

dus voor ons maakt het eigenlijk weinig meer uit, en met een werken vaccin kunnen we tenminste weer wat meer.
Sterkte met de situatie ^O^

Ik hoop oprecht dat er in Nederland een beweging op gang komt waardoor het kabinet alsnog voor maximaal indammen gaat en we over een paar maanden in de buurt zitten van de nul nieuwe infecties. Want als de verspreiding extreem laag is (en blijvend laag kan worden gehouden met het juiste TTI-beleid) kunnen mensen uit de risicogroepen ook gewoon weer naar buiten. Want dan is het risico verwaarloosbaar.

Nederland moet er dan wel naar streven om straks nog maar max. 30-40 dagelijks infecties te hebben (zoals Zuid-Korea ook al maanden lukt).
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194406260
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 23:17 schreef Schuifpui het volgende:
Wat is het idee achter bron- en contactonderzoek van de GGD's? Ik ben blijkbaar in contact geweest met iemand met COVID, mijn naam is doorgeven aan de GGD, maar verder geen enkele contactgegevens. Ik heb het van de persoon zelf gehoord en die heeft alleen namen doorgegeven, maar geen telefoonnummer of email. Wat schieten we daarmee op, behalve dat besmettingen wellicht aan elkaar gelinkt kunnen worden? Het is puur alleen monitoren en er gaat geen preventieve of correctieve actie naar uit?

Ik dacht dat ze wel wat geleerd hadden bij de GGD en het RIVM. Toen 3 collega's eind februari terugkwamen uit China kwamen en er twee ziek werden, waren beide organisaties niet geïnteresseerd om dit te checken en werd er geïrriteerd naar de bedrijfsarts doorverwezen.
Zo rolled de GGD al maanden. overal grote mond maar ze krijgen niets voor elkaar en doen maar heel weinig.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:26:33 #134
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194406304

25 juni


31 juli


4 augustus

Lekker elke keer de waarden op de schaal aanpassen zodra het er (bijna) niet meer op past. Zeker ook een vorm van misleiding.

Blijft imo ook belachelijk dat er niet eens een signaalwaarde (max. acceptabele waarde) bestaat voor het aantal besmettelijke mensen. In mijn optiek een veel belangrijke indicator dan de hoeveelheid mensen die er uiteindelijk (na weken vertraging) in de ziekenhuizen belanden.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194406312
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 23:18 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Sterkte met de situatie ^O^

Ik hoop oprecht dat er in Nederland een beweging op gang komt waardoor het kabinet alsnog voor maximaal indammen gaat en we over een paar maanden in de buurt zitten van de nul nieuwe infecties. Want als de verspreiding extreem laag is (en blijvend laag kan worden gehouden met het juiste TTI-beleid) kunnen mensen uit de risicogroepen ook gewoon weer naar buiten. Want dan is het risico verwaarloosbaar.

Nederland moet er dan wel naar streven om straks nog maar max. 30-40 dagelijks infecties te hebben (zoals Zuid-Korea ook al maanden lukt).
ik denk dat maxiaal indammen niet gaat gebeuren en dat hoeft ook niet zodat ik samen met mijn vrouw weer uit kunnen, we hebben geen klagen en zitten het gewoon uit.

het scheelt ook al heel veel dat we in 1.5 jaar tijd 10 reizen hebben mogen maken dus we hebben een aardig buffertje met herinneringen :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194406318
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:24 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

Google eens op het vaccin en op welke basis het is gemaakt, en google dan eens wat die basis met je DNA kan doen, en verdere gevolgen kan geven. Kun je zelf een afweging maken
Wel benieuwd naar bronnen, zou je die kunnen plaatsen wellicht?
  Moderator dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:38:39 #137
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_194406423
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 23:27 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Wel benieuwd naar bronnen, zou je die kunnen plaatsen wellicht?
Gewoon googlen, en niet de complot theorie sites bezoeken levert je meer op dan ik hier kan plaatsen.
Lach met een schone bips
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:38:53 #138
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194406424
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 23:26 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik denk dat maxiaal indammen niet gaat gebeuren en dat hoeft ook niet zodat ik samen met mijn vrouw weer uit kunnen, we hebben geen klagen en zitten het gewoon uit.
Ik vrees het ook, want kabinet, OMT en RIVM hebben afgelopen half jaar bewezen extreem hardleers en eigenwijs te zijn. Ze proberen niet te leren van de grote successen van andere landen en blijven volharden in de alternatieve aanpak die ze zelf ooit bedacht hebben. Dat Rutte nog steeds niet doorheeft dat mitigatie veel schadelijker zal blijken voor de economie vind ik wel verbazingwekkend.



quote:
het scheelt ook al heel veel dat we in 1.5 jaar tijd 10 reizen hebben mogen maken dus we hebben een aardig buffertje met herinneringen :D
Gelukkig dat je een positieve levensinstelling hebt. Ik vrees alleen wel dat er ook genoeg mensen zijn die gedwongen opgesloten zitten en daar knettergek/depressief/eenzaam van worden. Het is imo onmenselijk om een beleid vol te blijven houden dat er voor zorgt dat de kwetsbaren nog veel langer niet naar buiten kunnen.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194406442
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 21:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat Brazilie en Peru niet met elkaar te vergelijken zijn, ik zeg alleen dat het cherrypicking is. In Zweden en Denemarken verliep de verspreiding niet gelijk ondanks soortgelijke klimatologische omstandigheden, sociaal economische omstandigheden en bevolkingsdichtheid. Bepaalde maatregelen hebben natuurlijk wel degelijk effect, al was het alleen maar omdat mensen minder met elkaar in contact komen.
Oh, zeker cherrypicking, maar vond het toch wel opvallend om te zien dat twee Zuid-Amerikaanse landen met een immens verschil in aanpak het onder de streep niet uitmaakte.

Ik denk ook dat maatregelen effect hebben, maar heb grote twijfels over het effect van meer (landelijke) maatregelen. Zeker zolang de regering als visie mitigatie (zonder duidelijke kaders) heeft tot er een vaccin is. Linksom of rechtsom enorm visieloos.
pi_194406448


[ Bericht 100% gewijzigd door Rlz12 op 04-08-2020 23:42:57 ]
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:45:09 #141
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_194406488
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 23:18 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Want als de verspreiding extreem laag is (en blijvend laag kan worden gehouden met het juiste TTI-beleid) kunnen mensen uit de risicogroepen ook gewoon weer naar buiten. Want dan is het risico verwaarloosbaar.

Sorry, maar ik struikel op straat en/of in de supermarkt over de oudjes.

Er wordt van alle daken geschreeuwd dat we om de 'oudjes' moeten denken, maar dat wordt lastig als het gros van de ouderen een instelling hebben "ach, dood gaan we toch al bijna, hebben we in ieder geval nog normaal kunnen leven, ipv leven in angst."

Maar nee.. HET LIGT AAN DE JONGEREN!1
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_194406511
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 23:45 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Sorry, maar ik struikel op straat en/of in de supermarkt over de oudjes.

Er wordt van alle daken geschreeuwd dat we om de 'oudjes' moeten denken, maar dat wordt lastig als het gros van de ouderen een instelling hebben "ach, dood gaan we toch al bijna, hebben we in ieder geval nog normaal kunnen leven, ipv leven in angst."

Maar nee.. HET LIGT AAN DE JONGEREN!1
Jonge mensen die nachtclubs en stranden bezoeken, zorgen wereldwijd voor een stijging van het aantal besmettingen met het coronavirus. De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) analyseerde 6 miljoen infecties tussen 24 februari en 12 juli. Daaruit bleek dat het aandeel van besmette mensen in de leeftijd van 15 tot en met 24 jaar is gestegen van 4,5 naar 15 procent.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:50:20 #143
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_194406538
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 23:48 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Jonge mensen die nachtclubs en stranden bezoeken, zorgen wereldwijd voor een stijging van het aantal besmettingen met het coronavirus. De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) analyseerde 6 miljoen infecties tussen 24 februari en 12 juli. Daaruit bleek dat het aandeel van besmette mensen in de leeftijd van 15 tot en met 24 jaar is gestegen van 4,5 naar 15 procent.
Kun je het ze kwalijk nemen? Zo werken de hersenen van een jongvolwassene niet. Die vinden dat hele corona gedoe maar vervelend en ze gaan er toch niet dood aan.

Die willen feesten, bij elkaar zijn en met jan en alleman neuken.

Overigens denken Johan en Appie met al hun plakplaatjes op de camping er precies zo over.

Je kunt niet een hele bevolking je wil opleggen. Zeker Nederlanders niet.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:57:24 #144
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194406605
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 23:40 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Ik denk ook dat maatregelen effect hebben, maar heb grote twijfels over het effect van meer (landelijke) maatregelen. Zeker zolang de regering als visie mitigatie (zonder duidelijke kaders) heeft tot er een vaccin is. Linksom of rechtsom enorm visieloos.
Goed punt. Zonder vooruitstrevende visie met daaraan gekoppelde haalbare doelen (enkel zorgen dat de ziekenhuizen niet overvol raken is maar een zwak doel) heeft het relatief weinig zin om landelijk weer allerlei restricties in te voeren. Want een groot deel van de bevolking zal dan niet meer zo goed weten waar ze het nu eigenlijk voor doen. En hebben dan eerder schijt aan de voorschriften. Ik ben ervan overtuigd dat de discipline/naleving basisregels veel hoger kan zijn als het kabinet zich uitspreekt voor een helder beleid waarin het uiteindelijke streven is om zo min mogelijk nieuwe besmettingen te hebben. Ik vermoed ook dat dit gegeven mede het succes verklaart van Aziatische landen. De hele bevolking weet dat de verspreiding al maanden extreem laag wordt gehouden en blijft bereid om zich in het collectieve goed te schikken. Terwijl er in NL waarschijnlijk veel meer een laissez-faire mentaliteit heerst van 'we gaan het virus toch nooit wegkrijgen' en. 'corona blijft hoe dan ook onder ons'. Allemaal valse dichotomieën
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194406615
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 23:48 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Jonge mensen die nachtclubs en stranden bezoeken, zorgen wereldwijd voor een stijging van het aantal besmettingen met het coronavirus. De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) analyseerde 6 miljoen infecties tussen 24 februari en 12 juli. Daaruit bleek dat het aandeel van besmette mensen in de leeftijd van 15 tot en met 24 jaar is gestegen van 4,5 naar 15 procent.
Lijkt me vrij kort door de bocht.
Voor het gemak even uitgaand van een vrij uniforme bevolkingspiramide tot 70 jaar voor de hele wereld, maakt 15-24 jaar zo'n 14% van de mensen uit. Volstrekt normaal dus, die 15%.
Daarnaast waren testen in het begin slechts voor zij die bijna dood neervielen. Enorme bias richting ouderen.
Vrij voorbarig dus allemaal, en al helemaal de relatie tot stranden en nachtclubs. Waar zijn nu ooit laatstgenoemde open? Landen die dat doen zijn sowieso nu niet serieus te nemen.
I'll give you something to do
pi_194406651
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:25 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat was uit mijn hoofd iets met T-cellen?

Nou, hier is in ieder geval het filmpje

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ekochte-coronavaccin

T-cellen heeft niks met dna te maken tenminste hoe het bedoelt wordt in dit filmpje. Er zijn inmiddels bergen medicijnen en vaccins op de markt die via genetisch modificatie gemaakt zijn. .
  woensdag 5 augustus 2020 @ 00:02:47 #147
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194406657
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 23:58 schreef galantis het volgende:

[..]

Voor het gemak even uitgaand van een vrij uniforme bevolkingspiramide tot 70 jaar voor de hele wereld, maakt 15-24 jaar zo'n 14% van de mensen uit. Volstrekt normaal dus, die 15%.
Ja hallo, dat is natuurlijk niet hoe het is. Ooit van "vergrijzing" gehoord? Er zijn *way* meer oude mensen dan jonge.
pi_194406708
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 23:50 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Kun je het ze kwalijk nemen? Zo werken de hersenen van een jongvolwassene niet. Die vinden dat hele corona gedoe maar vervelend en ze gaan er toch niet dood aan.

Die willen feesten, bij elkaar zijn en met jan en alleman neuken.

Overigens denken Johan en Appie met al hun plakplaatjes op de camping er precies zo over.

Je kunt niet een hele bevolking je wil opleggen. Zeker Nederlanders niet.
maar het ligt dus wel aan de jongeren op het moment...... ;)
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  woensdag 5 augustus 2020 @ 00:11:19 #149
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_194406734
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 00:08 schreef Predator40 het volgende:

[..]

maar het ligt dus wel aan de jongeren op het moment...... ;)
Dat schijnt.

Maar ik kan het ze niet kwalijk nemen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_194406742
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:42 schreef Predator40 het volgende:

[..]

mijn vrouw haar DNA is toch al fucked ( spierziekte ) en daarom doen/kunnen we ook bijna geen hol nu omdat ze aardig kwetsbaar is

dus voor ons maakt het eigenlijk weinig meer uit, en met een werken vaccin kunnen we tenminste weer wat meer.
Maak je geen zorgen het is gewoon het bekende anti vaxxer geleuter. Er kan terechte kritiek zijn over hoe snel een vaccin nu tot stand komt en of de bijwerkingen we goed in kaart zijn. Maar een vaccin tast niet je dna aan. De eerste paar hits zijn ook weer de "wakkere mensen sites".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')